Parašė Panevezietis
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Elektromobiliai
Collapse
X
-
Iš esmės tai žinoma, kad pirmiausia šita sistema veiks, kai bus kraunamasi namuose, ar savuose požeminiuose garažuose, kuriuos turi dauguma naujos statybos namų. Sistema labai paprasta - grįžti namo ir įkiši elektromobilio įkrovimo laidą į lizdą ir nustatai per telefoną, kad kraunama būtų tik tada, jeigu elektros kaina biržoje bus X eurų. Jei tavo elektromobilio baterija apytuštė - tai tu užstatysi, kad krautų ir didesne kaina, o jei žinai, kad dar savaitę ar kelias dienas dar gali važinėti nesikraunant - tai užstatysi, kad krautų tik esant gerai kainai. Padės ir tai, kad iš esmės elektros kaina bus prognozuojama, kaip yra prognozuojamas elektros suvartojimas, saulės kiekis ir vėjo greitis. Išplėtojus vėjo energetiką iki tokių planų, kurie yra šiandieną, dėl to, kad jos generacija taip svyruoja, tų geros kainos laikotarpių bus labai daug per mėnesį. Ilgainiui daugiabučių kiemuose ir stovėjimo aikštelėse ims vis labiau daugėti įkrovimo lizdų, tai ta galimybė atsiras ir tiems, kurie kraunasi gatvėje.Paskutinis taisė Eidvis; 2023.02.14, 14:27.
- 2 patinka
-
NordPool'e gali dabar imt ir pasižiūrėt rytojaus kainas. Kasdieną 13:00 Lietuvos laiku sekančios dienos kainos yra nustatomos.Parašė Panevezietis Rodyti pranešimą
Bet kaip žinoti tam krovimo prietaisui, kad dabar kaina pigiausia? Gal už valandos bus dar pigesnė.
Jei gerai soft'as parašytas - tai automatiškai paskaičiuos kaip pigiausiai pakraut iki tada kai paprastai namus palieki. Jei ne, tai tiesiog kraus visa laiką ir tiek.Parašė Panevezietis Rodyti pranešimąTurbūt pasiekus tam tikrą ribą įsijungs/išsijungs? Ryte atėjęs gali rast ir nepasikrovusią bateriją?
- 1 patinka
Comment
-
Bet Eidvis lyg bandė įrodyti, kad užpūs vėjas naktį ir tada jau nebebus kur elektros dėti. Kelsies ir jungsi kabelį arba pats įsijungs.Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
NordPool'e gali dabar imt ir pasižiūrėt rytojaus kainas. Kasdieną 13:00 Lietuvos laiku sekančios dienos kainos yra nustatomos.
Jei gerai soft'as parašytas - tai automatiškai paskaičiuos kaip pigiausiai pakraut iki tada kai paprastai namus palieki. Jei ne, tai tiesiog kraus visa laiką ir tiek.
O čia jau iš anksto kaina žinoma...
Suprantama, ateityje bus kitaip kažkaip arba ne.Paskutinis taisė Panevezietis; 2023.02.14, 14:40.
Comment
-
Nu nejuokink su savo vidutiniais vairuotojais ir statistikom.Parašė Eidvis Rodyti pranešimąPagal tavo statistiką tau reikėtų minimum 4 pilnų užsikrovimų per mėnesį turint elektromobilį su 400 km. galinčia nuvažiuoti baterija.
Tu esi važinėjęs elektromobiliu?
Žinai kad išsikrovus žemiau 16-20% jis važiuoja kaip vėžlys?
žinai kad virš 70-80% krovimo greitis krenta dvigubai?
žinai kad šalta baterija nenori krautis, todėl žiemą krauti reikia iš karto po kelionės o ne paryčiais?
žinai kad 400km vidutiniškai ant popieriaus žiemą pavirsta į 200km užmiestyje?
-
- 2 patinka
Comment
-
Tai taip, pasižiūri kokios bus rytoj kainos, užstatai kad tuo metu krautųsi, ir viskas. Pvz rytojaus kainosParašė Panevezietis Rodyti pranešimą
Bet Eidvis lyg bandė įrodyti, kad užpūs vėjas naktį ir tada jau nebebus kur elektros dėti. Kelsies ir jungsi kabelį arba pats įsijungs.
O čia jau iš anksto kaina žinoma...
Tai su smart rėle, kainuojančia 10€, jau dabar gali nusistatyti kad šiąnakt tau krautų nuo 01:00 iki 04:00, kai elektra kainuos po 7ct/kwh.If a lion could speak, we could not understand him.
- 11 patinka
Comment
-
Jei replika į kiekvieną išsakytą punktą yra "tokie minčių vingiai" tai diskusija turbūt beprasmiška.Parašė Eidvis Rodyti pranešimąMan net nesinori atsakinėti į tokius minčių vingius, atsakysiu, bet bet jei po to bus daugiau klausimų iš panašios temos - tai jau teks googlintis pačiam.
Kur aš sakiau, kad tai susiję? Sąsaja yra, bet man nesinori bandyti aiškinti kur, nes po to bus 10 durnų klausimų į lankas.
Pučia didelis vėjas -> vėjo elektrinės generuoja didelius kiekius elektros -> gamintojai neturi kur jos dėti, nes paklausa yra mažesnė, dėl to sumažina elektros kainą-> maža elektros kaina pritraukia daugiau vartotojų, pvz. pradedami krauti elektromobiliai -> elektros pertekliaus nebelieka, jei atsiranda didelė paklausa, tai ir kaina pakyla. Taip veikia fizika, gamta ir ekonominiai dėsniai. Jeigu to nesupranti - tai suprantamiau to nepaaiškinsiu.
Tas elektros gamybos perteklius atsiras dažniausiai naktį, kada vėjas pūs, o elektros vartojama bus mažai, dėl to ir elektros tinklai bus mažiau apkrauti, o jei bus vietų, kur tinklų pralaidumas neleis - tai jie tiesiog ir neturės galimybių pasinaudoti galimybėmis nusipirkti daugiau elektros už mažesnę kainą. Beje, ESO į elektros tinklų modernizavimą per ateinančius kelis metus yra numatę investuoti 2 mlrd. eurų.
Prie ko čia šitas išvis nesuprantau.
"Taip veikia fizika, gamta ir ekonominiai dėsniai" Tai va ir atsakyk sau kaip tai veiks, kai pradėsi didelėmis apimtimis, dirbtinai ir automatizuotai į tai kištis?
Apie ESO tinklų modernizavimą tai tikrai reik fizikos googlintis
Lietuvos tinklui tai centai. Ir kiek iš tų 2 mlrd. ateis į šalia esančios transformatorinės, kabelinės linijos pagerinimui?
Pasidomėk kaip naujuose kvartaluose šilumos siurbliai jau įtakoja tinklus.
Paskutinį teiginį teks išverst.
Jei automobilį vartoji ne kaip "statistinis vidurkis", tai ir krausi ne ieškodamas žemiausios kainos, o tada kada reikės. Jei tikiesi krauti pagal vėjo gūsius, tai auto poreikio kaip ir nėra.
- 4 patinka
Comment
-
Konceptas tas kad ir elektros jėgainių operatoriai gali gana aiškiai apskaičiuot dieną į priekį kiek kada pagamins, ir elektros pirkėjai gali apskaičiuot kiek kada suvartos. Vis dėl to jie žino kiek kada elektros suvartoja, tai gali ir prognozuot. Pagal tai ir deda kitai dienai pirkimo orderius, ir į tai ir visi elektromobiliai įskaičiuoti. Jei vis dėl to kažkas prastai pasiprognozavo ir gamina daugiau/mažiau ar naudoja daugiau/mažiau, yra ir dienos eigoje birža, tik valandą į priekį. Bet paprastiems vartotojams iš tinklų perkantiems su biržos planais mano žiniom visur eina dienos į priekį kainos, ir jei tiekėjas prognozę pafeilino ir jam tą dieną reikia dasipirkt brangiau, tai jam tas nuostolis ir yra.Parašė Panevezietis Rodyti pranešimą
Bet Eidvis lyg bandė įrodyti, kad užpūs vėjas naktį ir tada jau nebebus kur elektros dėti. Kelsies ir jungsi kabelį arba pats įsijungs.
O čia jau iš anksto kaina žinoma...
Suprantama, ateityje bus kitaip kažkaip arba ne.
Iš principo šitas modelis tikriausiai ir išliks kaip yra, tik galbūt bus koks nors variantas daryt elektromobilis -> tinklas tiekimą, kai pats elektromobilis galėtų siūlyti elektrą į tinklą už aukštesnę kainą, katastrofinėmis dienomis. Bet kiek šita galimybė reali bus tai man nelabai aiškiai atrodo.
- 2 patinka
Comment
-
O kurą į automobilį tu pili kiekvieną dieną? Jeigu kuro kainos svyruotų ne procentais, o kartais, kai vieną dieną litras benzino kainuotų 2 eurai, o kitą dieną 20 ct. - tu savo įpročių dėl kuro pilimo 'kada reikia' nenorėtum priderinti prie to, kad piliesi kada pigiausia? Tu galbūt ir nenorėtum, bet aš turiu tokį įtarimą, kad daugumą elektromobilių naudotojų norės, kaip minimum tie, kurie turės tokias galimybes.Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimąJei automobilį vartoji ne kaip "statistinis vidurkis", tai ir krausi ne ieškodamas žemiausios kainos, o tada kada reikės. Jei tikiesi krauti pagal vėjo gūsius, tai auto poreikio kaip ir nėra.
- 2 patinka
Comment
-
Rytojaus kainas žinai todėl, kad pagal nusistovėjusius vartojimo įpročius yra prognozuojamas elektros gamybos ir suvartojimo santykis. Kol tokiu principu su rėlėm žais pavieniai vartotojai atrodys gražiai. Ir pabandyk įsivaizduoti jei visi sutartinai (automatizuotai) šiąnakt įjungtume didžiuosius turimus elektros "siurbikus". Ir taip visą savaitę. Kažin kaip tada atrodys rinkos kainų karuselė.Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
Tai taip, pasižiūri kokios bus rytoj kainos, užstatai kad tuo metu krautųsi, ir viskas. Pvz rytojaus kainos
Tai su smart rėle, kainuojančia 10€, jau dabar gali nusistatyti kad šiąnakt tau krautų nuo 01:00 iki 04:00, kai elektra kainuos po 7ct/kwh.
- 2 patinka
Comment
-
Vakar dienos biržos elektros kainų statistika:
Nuo 2 iki 4 ryto elektros kaina buvo 13 eur/MWh
Nuo 7 iki 8 val. kaina buvo 198 eur/MWh.
Jei turi elektros planą pagal biržos kainas, tai priklausomai nuo to, kada krauniesi elektromobilį, kainos skirtumas gali būti net 15 kartų! Ir tokie kainų svyravimai dabar, kai Lietuvoje bus pristatyta daugybė vėjo jėgainių, tie kainos svyravimai taps dar didesni. Gali būti netgi taip, kad turėdami elektromobilius ir tinkamas sąlygas, jų turėtojai juos kraus nemokamai.
Comment
-
Su "centinėmis" elektros kainomis tai neatsipirks. Mažai automobilių dar turi galimybę, o ir užsakant automobilį su tokia dvieju krypčių srovės tėkme, gali tekti primokėti ne vieną tūkstantėlį. Plius baterijos dėvėjimasis. Na bet elektromobilistai daugumoj naujovių entuziastai.Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
galbūt bus koks nors variantas daryt elektromobilis -> tinklas tiekimą, kai pats elektromobilis galėtų siūlyti elektrą į tinklą už aukštesnę kainą, katastrofinėmis dienomis. Bet kiek šita galimybė reali bus tai man nelabai aiškiai atrodo.
-
- 3 patinka
Comment
-
Prognozuoti orus yra netgi lengviau, nei prognozuoti žmonių elgesį. Dėl to prognozuojant elektros kainas yra nesunku į formulę įtraukti ir žmonių elgesio faktorių, ypač turint pakankamai istorinių duomenų kaip vienu ir kitu atveju buvo elgiamasi.Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
Rytojaus kainas žinai todėl, kad pagal nusistovėjusius vartojimo įpročius yra prognozuojamas elektros gamybos ir suvartojimo santykis. Kol tokiu principu su rėlėm žais pavieniai vartotojai atrodys gražiai. Ir pabandyk įsivaizduoti jei visi sutartinai (automatizuotai) šiąnakt įjungtume didžiuosius turimus elektros "siurbikus". Ir taip visą savaitę. Kažin kaip tada atrodys rinkos kainų karuselė.
Comment
-
Patikėk, jei tas minimalios kainos gaudymas pasidarys automatizuotas, be žmogiškojo faktoriaus, ta kainų pikai eliminuosis ir kaina susivienodins. Ir visas pigumas dings.Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
O kurą į automobilį tu pili kiekvieną dieną? Jeigu kuro kainos svyruotų ne procentais, o kartais, kai vieną dieną litras benzino kainuotų 2 eurai, o kitą dieną 20 ct. - tu savo įpročių dėl kuro pilimo 'kada reikia' nenorėtum priderinti prie to, kad piliesi kada pigiausia? Tu galbūt ir nenorėtum, bet aš turiu tokį įtarimą, kad daugumą elektromobilių naudotojų norės, kaip minimum tie, kurie turės tokias galimybes.
- 1 patinka
Comment
-
O "nudrožtos" baterijos keitimas irgi nemokamas?Parašė Eidvis Rodyti pranešimąJei turi elektros planą pagal biržos kainas, tai priklausomai nuo to, kada krauniesi elektromobilį, kainos skirtumas gali būti net 15 kartų! Ir tokie kainų svyravimai dabar, kai Lietuvoje bus pristatyta daugybė vėjo jėgainių, tie kainos svyravimai taps dar didesni. Gali būti netgi taip, kad turėdami elektromobilius ir tinkamas sąlygas, jų turėtojai juos kraus nemokamai.
- 3 patinka
Comment
-
Juk toks ir yra tikslas. Tikslas, kad Lietuva sugebėtų pati generuoti pakankamus elektros energijos kiekius, nes ne taip seniai mes dar 80% jos importavom. Kadangi atsisakėm atominės elektrinės statybų, tai iš esmės liko tik vėjo ir saulės energija, kurios pagrindinė problema yra jos nepastovumas. Jeigu elektromobiliai sugebės tuos nelygumus išlyginti mainais už kažkiek mažesnę kainą - tai bus win win visomis prasmėmis.Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
Patikėk, jei tas minimalios kainos gaudymas pasidarys automatizuotas, be žmogiškojo faktoriaus, ta kainų pikai eliminuosis ir kaina susivienodins. Ir visas pigumas dings.
Tie, kurie perka elektromobilius, turbūt supranta, kad jų naudojimas yra susijęs su baterijos nudrožimu, su tuo, kurią valandą ją įkrauni tai nelabai turi ką bendro.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
O "nudrožtos" baterijos keitimas irgi nemokamas?
Comment
-
Tai čia ir yra siekiamybė - kad paklausa ir pasiūla artėtų link ekviliubriumo. Elektromobiliai pigiomis sąnaudomis padės pasiekti pasiūlos/paklausos pusiausvyros.Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
Patikėk, jei tas minimalios kainos gaudymas pasidarys automatizuotas, be žmogiškojo faktoriaus, ta kainų pikai eliminuosis ir kaina susivienodins. Ir visas pigumas dings.
If a lion could speak, we could not understand him.
- 5 patinka
Comment
-
Jei auto bateriją naudoji komerciniais tikslais pigiai pirkti elektrą ir brangiai vėliau parduoti, tai ji labai greit neteks talpos ir bus vargas su tokiu automobiliu važinėti.Parašė Eidvis Rodyti pranešimąTie, kurie perka elektromobilius, turbūt supranta, kad jų naudojimas yra susijęs su baterijos nudrožimu, su tuo, kurią valandą ją įkrauni tai nelabai turi ką bendro.
Comment
-
Jo, dėl to ir rašiau kad nelabai aiškiai atrodo man. Daug realiau kad tokios galimybės būtų naudojamos individualiems baterijų bankams - Teslos Powerwall ir pan. Ten galimybė judinti elektrą abiem pusėm yra pirminis veikimo principas, tai yra šansų kad būtų neblogas panaudojimas. Bet ir su elektromobiliais galimybių yra - e.g. Ford'as su savo nauju elektriniu F150 siūlo ir namų backup'o galimybę turėt - reikia išorinio inverterio ir kainuoja susidėt, bet akivaizdžiai bent Amerikoj toks produktas turi šansų paplisti. Ir realiai su juo gauni iš tiesų didelį kiekį baterijų prijungtų tiesiai prie tinklo - kodėl jų neišnaudot elektrą parduodant kai reikia.Parašė gerietis Rodyti pranešimą
Su "centinėmis" elektros kainomis tai neatsipirks. Mažai automobilių dar turi galimybę, o ir užsakant automobilį su tokia dvieju krypčių srovės tėkme, gali tekti primokėti ne vieną tūkstantėlį. Plius baterijos dėvėjimasis. Na bet elektromobilistai daugumoj naujovių entuziastai.
O atsipirkimo klausimu, bet jau mano nuomone tai čia labiau kaip bonusas eina - pagrindinė paskirtis vis dėl to kita yra, ir būtent ją skaičiuoji ar atsipirks pirkinys.
Comment
Comment