Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomas
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    Šis punktas neliepia įrenginėti ženklų kiekvienoje sankryžoje. Čia tik pabrėžiama, kad gyvenvietėse ženklai statomi arčiau nei užmiestyje.
    Čia tik tavo interpretacija neturinti teisinės galios. O teisės aktai Lietuvoje vykdomi pažodžiui ir paraidžiui, ką kelininkai ir daro.

    Punkto formuluotė bloga. Blogai yra ir tai, kad kelininkai kompleksiškai nevertina KET nuostatos, kad pagrindinio kelio ženklas neturi galiojimo ribos. Blogai, kad Susisiekimo ministerija neperžiūri tų taisyklių ir neištaiso tokių absurdų.

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Lietuva Vienos kelių eismo konvenciją ratifikavo gerokai anksčiau, nei NL, tad patirties turime daugiau
    Vokietija prie jos irgi yra prisijungusi, bet panašu, kad jie turi itin prastą konvencijos vertimą, todėl elgiasi gana keistai.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Vienna...acting_parties

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Galite pateikti pavyzdžių iš Nyderlandų ir minimų kitų šalių, su tokiu kiekiu pagrindinio kelio ženklų?
    Gal rašyt nemoku, žinosiu, bet turėjau omeny, pati tvarka kai galioja ženklas X tik iki sankryžos, o ne iki kito ženklo.
    Taip tvarka Lietuvoje su pagr. kelio ženklų kiekiu atrodo unikali. Neteko matyt NL.
    Iš pasąmonės pamenu nuotraukų iš Lenkijos, kur irgi durnas ženklų miškas su pagr. kelio ženklais jose, bet dabar tingiu krapštytis.
    edit: Paėmiau random Street View gatvelę Grajeve, Lenkijoje (gana random pakelės gyvenvietė tarp Lietuvos ir Varšuvos). Pavažinėjus aplink panašu irgi sudėti prie kiekvienos sankryžos su gatve turinčia pavadinimą, gal tik ženklai mažesni, gal tas truputį pagelbėtų ir Lietuvos situacijai, kai tie pagr. ženklų daug ir jie milžiniški. https://goo.gl/maps/Gosa7BfJMU6UDskf8
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.04.15, 23:33.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Bet yra straipsnyje minėtos Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklės, kurių 94.1 papunktyje nustatyta:
    "Ženklas Nr. 201 gyvenvietėje įrengiamas prieš pat sankryžą, ne toliau kaip 15 m nuo važiuojamųjų dalių susikirtimo."

    T.y. pagal tas taisykles pirmumo ženklai turi būti statomi prie visų sankryžų. Aišku taisyklė debiliška ir greičiausiai įkišta pačių kelininkų ir pakišta ministerijai patvirtinti, kad galėtų įsisavinti kuo daugiau lėšų, bet formaliai jie teisūs.
    Šis punktas neliepia įrenginėti ženklų kiekvienoje sankryžoje. Čia tik pabrėžiama, kad gyvenvietėse ženklai statomi arčiau nei užmiestyje.
    Paskutinis taisė Ginthus; 2023.04.15, 20:48.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Lietuvoj naudojama tvarka naudojama ir kitose šalyse, netgi Nyderlanduose. Naudoja visi mūsų kaimynai, išskyrus Švediją (jei klystu apšvieskit). Abejoju, kad keis.
    Galite pateikti pavyzdžių iš Nyderlandų ir minimų kitų šalių, su tokiu kiekiu pagrindinio kelio ženklų?

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Lietuvoj naudojama tvarka naudojama ir kitose šalyse, netgi Nyderlanduose. Naudoja visi mūsų kaimynai, išskyrus Švediją (jei klystu apšvieskit). Abejoju, kad keis.

    Teko skaityt apie vokiška tvarką, kur ženklas galioja kol nepamatai kito ženklo man kažkokiu chaosu dvelkia Žmonės iš tų šalių, kurie naudoja mūsų (lietuvišką) tvarką, stebėjosi, kaip iš vis vokiečiams sekasi eismą reguliuot
    Užtai tie, kurie važinėja automobiliais su kelio ženklų atpažinimo sistemomis sako, kad tas pats automobilis Vokietijoje rodo viską teisingai, o Lietuvoje - nesąmones (nes automobilis nežino, kad pravažiavo pro sankryžą, panaikinančią ženklo galiojimą).

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Pasitikslinau - 201 ženklas "Pagrindinis kelias" neturi galiojimo ribos. T.y. sykį uždėjus 201, jis galioja iki 202 arba 203. Tokios yra kelių eismo taisyklių nuostatos.

    Bet yra straipsnyje minėtos Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklės, kurių 94.1 papunktyje nustatyta:
    "Ženklas Nr. 201 gyvenvietėje įrengiamas prieš pat sankryžą, ne toliau kaip 15 m nuo važiuojamųjų dalių susikirtimo."

    T.y. pagal tas taisykles pirmumo ženklai turi būti statomi prie visų sankryžų. Aišku taisyklė debiliška ir greičiausiai įkišta pačių kelininkų ir pakišta ministerijai patvirtinti, kad galėtų įsisavinti kuo daugiau lėšų, bet formaliai jie teisūs.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Formaliai ženklų kabintojai teisūs, nes kelio ženklas LT baigia galioti ties artimiausia sankryža. Bet vietoj to, kad keistų šitą debilišką taisyklę (kur beje knisa protą ir automobiliuose esančioms ženklų atpažinimo sistemoms), kabinėja perteklinius ženklus.
    Lietuvoj naudojama tvarka naudojama ir kitose šalyse, netgi Nyderlanduose. Naudoja visi mūsų kaimynai, išskyrus Švediją (jei klystu apšvieskit). Abejoju, kad keis.

    Teko skaityt apie vokiška tvarką, kur ženklas galioja kol nepamatai kito ženklo man kažkokiu chaosu dvelkia Žmonės iš tų šalių, kurie naudoja mūsų (lietuvišką) tvarką, stebėjosi, kaip iš vis vokiečiams sekasi eismą reguliuot

    Visokie greičio ribojimai, kurie numato kitokį nei default'inis greitis, pasibaigus ribojimui tiesiog nurodyti tą standartinį greitį (pvz. įkali ženklą 90 užmiestyje), arba jei yra poreikis 30 ar 40 km/h visur kalt už sankryžos, tai kodėl tiesiog neįkalus vieno ženklo Zona 30?

    Tikrai įsivaizduoju galimybę gyvent be daugybės Pagrindinis kelias ženklų gyvenvietėse. Šalutiniame stovintis Duoti kelią ženklas galiotų ir pagrindiniam. kaip žyma, kad toliau važiuoji pagrindiniu. Duoti kelią ženklas vis tiek nebūtų aktualus, nes situacijos būna intuityvios. Pvz. Kauno Raudondvario pl. Mažai pamatysi Pagrindinis kelias ženklų, nors sankryžų su gatvėmis (su pavadinimu) daugybė, bet tavęs ir nebombarduoja mintys, kad čia kažkoks ribojimas buvo ar dar kažkas, 50 greitis ir viskas.

    Pagrindinio kelio ženklas būtų naudingas kai nesuprasi važiuojant ar tikrai duoti kelią (pvz. panašaus pločio gatvelių sankryža).
    Pagrindinio kelio pabaigos ženklas mūsų sistemai iš vis kelia abejonių ar reikalingas, kai yra ženklas Duoti kelią. Nebent gal su Stop'u naudot, kad parodyt, kad esi šalutiniam kelyje, nežinau.

    Kai kur naudinga priminti ribojimus, kai sankryžos nėra dažnos. Tas ypač aktualu greitkeliuose.
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.04.15, 14:56.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Formaliai ženklų kabintojai teisūs, nes kelio ženklas LT baigia galioti ties artimiausia sankryža. Bet vietoj to, kad keistų šitą debilišką taisyklę (kur beje knisa protą ir automobiliuose esančioms ženklų atpažinimo sistemoms), kabinėja perteklinius ženklus.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Idėja buvo sudėti gatvių pavadinimų lenteles su ženklu Pagrindinis kelias.

    Pastaruoju metu pradedu abejoti būtinybe visur ženklint gatves Pagrindinis kelias. Automatiškai turime ženklų mišką ir neaišku ar tai gerina saugumą.
    Netgi darko mūsų gyvenvietes tokia ženklų gausa, kurių niekas neskaito.

    Vis tik pasakysiu LAKD'o atžvilgiu ereziją, bet ženklų turi būti minimaliai. Tik tiek, kiek reikia, ir kad esami ženklai būtų kiek įmanoma matomesni.

    ---
    Iš straipsnio įdomiausia vieta:
    Ženklai sustatyti tinkamai, atsižvelgiant į visas sankryžas, pažymėtas ženklais Nr. 203 „Duoti kelią“. Jei tokio ženklo nuovažoje nebūtų, tokia nuovaža nėra laikoma sankryža, ir kelio ženklai gyvenvietėje Nr. 201 „Pagrindinis kelias“ nėra statomi“, – reziumavo A. Šmitas. Ženklas „Pagrindinis kelias“ reiškia kelią, kuriame suteikta pirmenybė važiuoti per nereguliuojamas sankryžas. Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklės apibrėžia tokių ženklų įrengimą taip: „Ženklas Nr. 201 „Pagrindinis kelias“ turi būti įrengiamas kelyje, kuriame suteikiama pirmenybė važiuoti per nereguliuojamą sankryžą. Ženklas Nr. 201 gyvenvietėje įrengiamas prieš pat sankryžą, ne toliau kaip 15 m nuo važiuojamųjų dalių susikirtimo. Jeigu ženklą nurodytu atstumu įrengti sudėtinga, leidžiama ženklą įrengti iki 50 m atstumu.“ Kitaip tariant, gyvenvietėje prieš kiekvieną esančią nuovažą, kuri pažymėta ženklais 203 „Duoti kelią“, turi stovėti ženklas Nr. 201 „Pagrindinis kelias“ 15 m iki susikirtimo. Iš abiejų pusių
    Reiktų permąstyt tikrai kaip reglamentuoti sankryžą.
    Pvz. gyvenvietėse, kur vieno lygio sankryžos
    užtektų sankryžą reglamentuoti kur yra tik ženklas Duoti kelią.
    Pagrindinis kelias būtų įrengiamas kur gatvių pločiai panašūs/sutampa, t.y. visokios šalutinės gatvelės, kur tikrai neaišku.
    Arba situacijos, kai važ. dalis siauresnė pagrindiniam negu šalutiniam (kas gali retai pasitaikyti).

    Dar yra visokios greitėjimo juostos, čia jau vis tik linkčiau, kad tai vienareikšmės sankryžos (pirmumas iš dešinės).
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.04.15, 11:37.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Kažin debilumas dabar yra privaloma sąlyga norint įsidarbinti kelininku?

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Kelio ženklų miškas – isterija ar būtinybė?
    https://klaipeda.diena.lt/naujienos/...tinybe-1121422
    Prie pat Klaipėdos esantys Jakai gali patekti į rekordų knygą. Centrinėje 1,7 kilometro ilgio Jubiliejaus gatvėje kelininkai sustatė dvi dešimtis kelio ženklų, žyminčių pagrindinį kelią. Gyventojai kelia klausimą, ar tikrai tai užtikrina eismo saugumą? Gal geriau čia būtų įrengti apšvietimą arba pėsčiųjų ir dviračių taką?
    Prieš:


    Po:


    Prieš:


    Po:

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kažkas paženklino "ne tą" sankryžą, Gerai, kad po nusiskundimų pasitaisė

    Kas vyksta Kaune / Delfi.lt 2023.02.27
    Kaunietį iš vėžių išmušė pastatytas ženklas: kaip grįžti namo?
    Atkreipiau ir aš dėmesį. Taip ir supratau, kad ženklas skirtas šviesoforinei sankryžai, bet dauguma nesupras, nes ženklas naudojamas ir žymėti įvažiavimams į teritorijas, ne tik kitus kelius, gatves.

    Realiai, nereikia iš vis tokio ženklo, kai sankryžoje nėra atsirandančių atskirų juostų ar sudėtingų konfigūracijų.

    Teoriškai, logiška būtų tiesiog pažymėti, kad už 100 metrų į dešinę Landsbergio-Žemkalnio gatvė.
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.03.01, 02:40.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kažkas paženklino "ne tą" sankryžą, Gerai, kad po nusiskundimų pasitaisė

    Kas vyksta Kaune / Delfi.lt 2023.02.27
    Kaunietį iš vėžių išmušė pastatytas ženklas: kaip grįžti namo?
    P. Lukšio gatvės rekonstrukcija toliau kelia aistras, gyventojai baiminasi, jog nebeliks galimybės patogiai grįžti namo dėl naujai sudėtų kelio ženklų. Savivaldybė ramina, kad nepatogumų nekils, o situacija jau sutvarkyta. (...)
    „Norėčiau sužinoti, kodėl nebegalima sukti iš P. Lukšio gatvės (atvažiuojant nuo Savanorių pr.) į kairę į Muravos gatvę? Kaip žmonėms patekti į namus, kur apsisukti tinkama saugi vieta numatyta? Apsisukimui nepritaikyta, ir net draudžiama tą daryti pagal ženklus, artimiausioje P. Lukšio g ir V. Landsbergio Žemkalnio g. sankryžoje? Tai kas čia per patobulinimai?

    Situaciją pakomentavo Kauno savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius. „P. Lukšio g. ir Muravos g. sankryžoje kairysis posūkis į Muravos g. yra numatytas. Nuotraukoje matomas kelio ženklas „Eismo kryptys sankryžoje“, skirtas kitos sankryžos reguliavimui, jau perkeltas“, – paaiškino jis.

    https://www.delfi.lt/miestai/kaunas/....d?id=92670271

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Apskritai, jei gatve važiuoti ar sankryžoje manevruoti neužtenka intuityvių, basic KET skillsų, o būtina gatvę apkabinėti milijonu ženklų - reikia tvarkyti gatvę ir sankryžą.

    Šią savaitę reziduoju LT pajūry ir nemažai teko sukiotis Klaipėdoje. Tai ojojoi, bauda baudužė tie jos 10 eismo juostų prospektai.
    Paskutinis taisė Tomas; 2022.07.30, 10:51.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Iš Masiulio retai išgirsi kažką protingo, bet ženklų kabinimas vien tik dėl lėšų įsisavinimo tikrai turi kažkada baigtis.
    Daugiau informacinių 604-608 ženklų vietoj krūvos 507 ir kartais net keistose vietose atsirandančių juostos pradžia iš dešinės/kairės.

    Pvz. ženklus 604 įrengti kaip 507, tik dar nurodyti kryptis. Vienas didelis ženklas vietoj 2-3 mažiukų netvarkingai uždengiančių vienas kitą.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Iš Masiulio retai išgirsi kažką protingo, bet ženklų kabinimas vien tik dėl lėšų įsisavinimo tikrai turi kažkada baigtis.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...u-yra-per-daug

    Parlamentaras prašo peržiūrėti kelio ženklų įrengimo taisykles: užkliuvo, kad jų yra per daug

    Beje tam LRT straipsnyje pabrėžtinai vaizduojama vieno konkretaus kelio ženklo (nr. 5XX) fotonuotrauka. Spėkite kokio?

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Tai 507 nereiškia kad mes turime sankryžą? siužetas tirštėja...

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Taigi, paaiškėjus, jog ten jau ir taip sankryža, tai privalėjo įrengti 203 Duoti kelią, nes ten dvirčių pirmumas. Vairuotojai dabar klaidinami tik su įspėjamuoju ženklu, todėl drasiau kirs dviračių trajektoriją, nes jiems daromos prielaidos, kad jų pirmumas. Sankryža prasideda iškarto už 507 ženklo ir apima dešinėje (už medžių) esantį susikirtimą su dviračių ir pėsčiųjų taku:
    Nebūtinai sankryža. Iš tų pačių Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių:
    160. Ženklas Nr. 507 „Eismo kryptys sankryžoje“ naudojamas juostų skaičiui ir kryptims, kuriomis leidžiama važiuoti kiekviena juosta, nurodyti sankryžose arba įvažiavimų į šalia kelio esančias teritorijas vietose. Ženklas turi būti įrengiamas virš važiuojamosios dalies ne didesniu kaip 40 m atstumu prieš sankryžą ar įvažiavimo į šalia esančią teritoriją vietą. Keliuose, turinčiuose važiavimo kryptimi tris arba daugiau eismo juostų, ženklas turi būti pakartojamas 80–150 m atstumu prieš sankryžą. Prireikus ženklas Nr. 507 gali būti pakartojamas ir kitais atvejais.
    Beje, kokios kategorijos ši gatvė? A ar B? Panašiau į B. Apie greitėjimo/lėtėjimo juostas buvau pasisakęs kitoje temoje, šiuo atveju taip pat manau, kad lėtėjimo juosta yra nereikalinga.

    Dar papildau. Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme yra apibrėžta, kas yra sankryža. Mūsų nagrinėjama vieta neatitinka įstatyme apibrėžtos sankryžos sąvokos:
    Sankryža – kelių kirtimosi, jungimosi arba atsišakojimo viename lygyje vieta, įskaitant atvirus plotus, kuriuos sudaro kelių susikirtimai, susijungimai arba atsišakojimai. Sankryžomis nelaikomos vietos, kur išvažiuojama iš kelio į esančias šalia jo teritorijas arba įvažiuojama į kelią iš šalia jo esančių teritorijų. Sankryža yra reguliuojama, jeigu eismą joje reguliuoja šviesoforai arba reguliuotojas. Skirtingo lygio sankryžos yra tos, kuriose keliai jungiasi ne viename aukštyje ir yra nuovažos, kuriomis eismas vyksta nuo vieno kelio prie kito.
    Paskutinis taisė Briedis; 2022.05.21, 18:08.

    Komentuoti:

Working...
X