Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • sleader
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Ir tai Lietuvoj jos gan "liberalios": Vokietijoj 6 km/h, Švedijoj 7, Nyderlanduose 15, Australijoj 10 km/h. https://en.wikipedia.org/wiki/Living...ound_the_world
    Greitis mažiau 10 ar 15 km/h sakyčiau labai didelis kraštutinumas, kuris gana sunkiai įgyvendinamas. Net ir dviračiu važiuoti mažiau nei 10 km/h yra pakankamai lėtai.
    Kitas dalykas, kad bent jau Vokietijoje, kiek teko susidurti, tai gyvenamosios zonos yra tokios gatvelės, kurios pas mus vadinasi "įvažiavimas į kiemą" prie daugiabučių. T.y. iš esmės tai net ne gatvės, o pravažiavimas pro kiemą. Kas pas mus apskritai nežymima jokiais ženklais, nes visi turi suprasti, kad jie yra "kieme" (nors kartais tas kiemas nesiskiria nuo siauros gatvės) ir tie kiemai būna net po 500 ar daugiau ilgio labirintai tarp namų.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Ir tai Lietuvoj jos gan "liberalios": Vokietijoj 6 km/h, Švedijoj 7, Nyderlanduose 15, Austrijoj 10 km/h. https://en.wikipedia.org/wiki/Living...ound_the_world
    Spėju ten ta gyvenamoji zona siauriau suprantama ir didelė dalis mūsų gyvenamųjų zonų būtų arčiau kokios dviračių gatvės ar pan.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Jeigu tai gyvenamoji zona su atitinkama eismo tvarka ir prioritetais, vadinasi greitis griežtai 20 km/h (tai yra esminė gyv. zonos sąlyga). Toks greitis ne šiaip sau sugalvotas, o parinktas toks, koks tokiose aplinkos sąlygose ir situacijoje yra saugus. Jokių greičio didinimų ir kitokių interpretacijų būti negali.
    Ir tai Lietuvoj jos gan "liberalios": Vokietijoj 6 km/h, Švedijoj 7, Nyderlanduose 15, Australijoj 10 km/h. https://en.wikipedia.org/wiki/Living...ound_the_world
    Paskutinis taisė alga; 2025.06.02, 12:51.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Gyvenamoji zona tai ne tik greičio ribojimas. Jeigu nori gyvenamosios zonos kur leidžiama važiuoti 30, kaip siūlai padaryti?
    O ką jeigu padarytume gyvenamąją zoną kur leidžiama 70?

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Gyvenamoji zona tai ne tik greičio ribojimas. Jeigu nori gyvenamosios zonos kur leidžiama važiuoti 30, kaip siūlai padaryti?
    Tai jeigu leidžiama važiuoti 30 km/h, yra pėsčiųjų perėjos, dviračių takai ir kt. - tai ne gyvenamoji zona. Nereikia burti čia kažkokių "hibridų" ir išradinėti dviračio, nes taip būti negali.
    Jeigu tai gyvenamoji zona su atitinkama eismo tvarka ir prioritetais, vadinasi greitis griežtai 20 km/h (tai yra esminė gyv. zonos sąlyga). Toks greitis ne šiaip sau sugalvotas, o parinktas toks, koks tokiose aplinkos sąlygose ir situacijoje yra saugus. Jokių greičio didinimų ir kitokių interpretacijų būti negali.
    Ir šita gatvė, pagal jos aplinką, infrastruktūrą ir paskirtį negali būti gyvenamoji zona. Čia tik mūsų valstybėlėje, kur sprendimus priimantys kartais turi kažkokį adaptyvų mąstymą, atsiranda tokie absurdai, kaip "gyvenamosios zonos" tranzitinėse gatvėse, tokiose gatvėse kaip Gedimino pr. ir pan. Šiaip "gyvenamoji zona" reiškia, kad patekai į vidinę gyvenamojo kvartalo gatvę, o ne važiuoji tranzitu į Akropolį ar kitur (ši gatvė eis aplink būsimą Akropolį).

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Koks čia "genijus" sugalvojo pakabinti du skirtingus greičio ribojimo ženklus ant vieno stulpo???
    Gyvenamoji zona -> greičio ribojimas iki 20 km/h.
    Tačiau kažkodėl kažkur beveik danguje kabo leidimas važiuoti iki 30 km/h....

    P.s. Ir pėsčiųjų perėja bei gyvenamoji zona kažkaip nekoreliuoja. Panašu, kad turėjo būti tiesiog 30 km/h teritorija, bet kažkas paskutinę minutę sugalvojo "idea fix", kad reikia čia padaryti gyvenamąją zoną.
    Gyvenamoji zona tai ne tik greičio ribojimas. Jeigu nori gyvenamosios zonos kur leidžiama važiuoti 30, kaip siūlai padaryti?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Nors Lietuva kai kurių forumiečių manymu yra Baltijos Moldova, kartais neatsilieka ir racionalieji estai. Jie Tallinno centriniame Kaarli bulvare 100 m atkarpoje įrengė 12 pėsčiųjų perėjų per dviračių taką. Kilus pasipiktinimui socialiniuose tinkluose, ženklus demontavo, nors ir buvo fsio zakono:
    Photos: Tallinn removes sea of traffic signs from Kaarli puiestee | News | ERR
    Moldova kažkaip ne tokį jau blogą įspūdį palieka. Pastaruoju metu nepaisant rf įtakos vis daugiau ženklų kopijuoja nuo Rumunijos, reiškia, nepamiršta solidarumo su rumunais, ne tik posovietine erdve, o krypčių rodyklės aiškiai išdėstytos virš kelio pas juos.
    bet nepamirškim dar nemažos dalies Lotynų Amerikos ten blogiau nei 1995 m. Kaunas kai kurių ženklų apipavidalinimas. Pvz. visokie inconsistency šrifte, rodyklių dėstyme ir pan. Galit internete ieškotis ant Street View. Kažkas kaip Italija su 10x daugiau non sense'o.

    p. s. nelaikau Lietuvos Baltijos kažkuo, nebent kokie Baltijos romėnai (romance), bet ne konkrečiai rumunai ar moldovai (tinka italai, portugalai, gal net prancūzai, etc.).
    Click image for larger version  Name:	tacos su sūriu.jpg Views:	0 Size:	150,3 kB ID:	2166157
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.11.19, 15:36.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Nors Lietuva kai kurių forumiečių manymu yra Baltijos Moldova, kartais neatsilieka ir racionalieji estai. Jie Tallinno centriniame Kaarli bulvare 100 m atkarpoje įrengė 12 pėsčiųjų perėjų per dviračių taką. Kilus pasipiktinimui socialiniuose tinkluose, ženklus demontavo, nors ir buvo fsio zakono:
    Photos: Tallinn removes sea of traffic signs from Kaarli puiestee | News | ERR

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    Jei manote kad ViaLT kažkas turi laiko sėdėti prie google maps ir browsinti visus Lietuvos kelius, tai žinokite kad klystate.
    Na kaip ten kabinetuose sunku pasakyti, bet pabandyk kur kelio apsaugos zonoje pakasinėti, bematant "kablukas" stabtels ir paklaus ar leidimą darbams kelio zonoje turi. Taip kad vadinasi yra kas važinėja. Tik kitas klausimas kokios vidinės procedūros, kad kažką pajudint... kiek sraigtelis turi galimybių judint visą mechanizmą. O su šita sritimi valstybinės įstaigose visados problemos buvo ir yra.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Kadangi visa info iš Google StreetView, tai net nepakylant iš kabineto būtų galima viską sukontroliuoti.

    Jei manote kad ViaLT kažkas turi laiko sėdėti prie google maps ir browsinti visus Lietuvos kelius, tai žinokite kad klystate.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Taip, esmė tame, kad būtų galima vėl pabambėti po kažkiek laiko.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Tai sėkmės ir po metų dar stebėtis, jei tingima pareportinti.
    Esmė ne reportinime, nes taip būtų galima visą dieną jiems laiškus tik rašinėti. Didžiausia blogybė, kad tiesioginį savo darbą žmonės tikėtina jog pradės dirbti (aišku ne faktas, kad nebūtų dažnai sutinkamas atsakymas kaip pvz."nenumatyti papildomi darbai kol nebus rekonstruojama") tik tada, kai kažkas atsiųs kažkokį laišką. Tam buvo vos ne 10 metų, kad pastebėtų jog kažkas ne taip ir ištaisytų. Tačiau niekas net piršto nepajudino ir jau kai kažkas pradės rodyti pirštu ką daryti, tai jau pradės dirbti?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

    Višiškai pritariu, juk tai ne koks Kalab***** užkampio žvyrkelis, apie kurį seniai visi užmiršo. Atliekami valymo, barstymo darbai, šienavimas, šiaip apžiūros, vyksta dėdės link pajūrio, patruliuoja "Ginti, saugoti, padėti" ir nieks to nemato?
    Beje o kas čia šalia per gaudyklė?A1 – „Google“ žemėlapiai
    Būtų įdomu sužinot Via Lietuva atsakymą kodėl tas rodykles paišo toje vietoje. Šiaip jau nuo 2012 m. autostradose nebereikia jokių rodyklių paišyt ant asfalto, nebent koks nestandartinis atvejis. Atkreipiu dėmesį, kad daug kur rodyklės apsitrynusios greitėjimo ir lėtėjimo juostose. Po eilinio perasfaltavimo, jokių rodyklių ant asfalto nebelieka.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Tai sėkmės ir po metų dar stebėtis, jei tingima pareportinti.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Pasidalinau savo įžvalgomis tik čia. Negali būti, kad tai nežinoma kelius patikėjimo teise valdančiam subjektui, nes vykdomi periodiniai inspektavimai, apžiūros. Juo labiau tai eilę metų, viename intensiviausių kelių, esanti situacija. Kadangi visa info iš Google StreetView, tai net nepakylant iš kabineto būtų galima viską sukontroliuoti.
    Višiškai pritariu, juk tai ne koks Kalab***** užkampio žvyrkelis, apie kurį seniai visi užmiršo. Atliekami valymo, barstymo darbai, šienavimas, šiaip apžiūros, vyksta dėdės link pajūrio, patruliuoja "Ginti, saugoti, padėti" ir nieks to nemato?
    Beje o kas čia šalia per gaudyklė?A1 – „Google“ žemėlapiai

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Pasidalinau savo įžvalgomis tik čia. Negali būti, kad tai nežinoma kelius patikėjimo teise valdančiam subjektui, nes vykdomi periodiniai inspektavimai, apžiūros. Juo labiau tai eilę metų, viename intensiviausių kelių, esanti situacija. Kadangi visa info iš Google StreetView, tai net nepakylant iš kabineto būtų galima viską sukontroliuoti.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Ar šitai buvo pareportinta kur nors dar (neskaitant forumo)?

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Čia į temą apie kelių ženklinimą Lietuvoje ir jo administravimo lygį, bei atsakingų asmenų kompetencijas arba visos kelių priežiūros sistemos veikimą. Diskusijos vyksta įvairiose temose apie laikinus geltonus ženklinimus ir pan., tai čia kaip tik šią savaitę užkliuvo už akių ši vieta. Situacija kelyje A1 ties Nemakščiais, kur kažkada egzistavo apsisukimas ir labai labai seniai jis buvo panaikintas.

    Taigi panaikinus apsisukimą buvo uždažytos ir posūkio į kairę rodyklės. Atlikta nelabai kokybiškai, bet buvo padaryta. Nors rodykles tiesiai kitose eismo juostose sugebėta išvis nutrinti ir pašalinti nuo dangos.

    Click image for larger version  Name:	SCS20.png Views:	2 Size:	2,16 MB ID:	2163789

    Tada už keletos metų buvo užsakytas kelio ženklinimo atnaujinimas. Ir dėja, bet pasitaikė nelabai galvoti rangovo darbininkai, kurie šį nereikalingą ir buvusį panaikintą ženklinimą sugebėjo atnaujinti. Aišku atliktų darbų niekas netikrino ir nežiūrėjo ką jie turėjo ženklinti - o ko neturėjo. Taip iš naujo atgimė nereikalingas bei klaidinantis ženklinimas.

    Click image for larger version  Name:	SCS21.png Views:	1 Size:	1,82 MB ID:	2163788

    Aišku dar po kelių metų buvo vėl atnaujinamas ženklinimas. Tik šį karta nutrinant šonines juostas ir jas naujai paženklinant su struktūriniu ženklinimu. Apie neaktualių rodyklių pašalinimą niekas negalvojo, tai jos vėlgi buvo naujai nudažytos. Nors šalinant šoninių linijų ženklinimą, buvo galima pašalinti ir nereikalingus kitus simbolius.

    Click image for larger version  Name:	SCS22.png Views:	1 Size:	1,79 MB ID:	2163790

    Na ir rodyklių istorija tęsiasi toliau. Tik čia nėra vaizdinės medžiagos, nes važiavau tamsoje ir jos išskirtinai gerai atspindėjo šviesą. Taigi turiu įtarimą, kad šiemet, visai neseniai, jos buvo dar kartą naujai nudažytos. Tai vat taip ir prižiūrimi keliai, bei rūpinamasi eismo saugumu. Nubrėžti svarbių linijų dažnai neskubama, bet niekada nepamirštama atnaujinti ir nudažyti rodyklių, kurios veda tiesiai į atitvarą.

    Jei kam įdomu, tai vieta čia:
    A1 - Google Maps
    Paskutinis taisė sleader; 2024.11.07, 10:12.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    O pas mus niekam neįdomu kokio dizaino ir ar atitinka normatyvus šie ženklai. Garantuotai niekas nieko ir nepakeis. Jeigu net ir policija deda FB postus su ženklais akivaizdžiai neatitinkančiais LST : Facebook
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
    IMHO galiojimo nepanaikina neesminiai dizaino nukrypimai - tai vis dar naudotinas kelio ženklas. Taip pat pilna dar nepakeistų seno dizaino kelio ženklų, kaip pvz. pėsčiųjų perėja geltoname skyde - nuo to jų galiojimas nesibaigė
    Galima išimtis, jeigu simbolio dizainas nežymiai nukrypsta, išlaikomos spalvos, simbolio forma, kraštinių storiai nesiskiria dramatiškai. FB nuorodoje esantis ženklas iš bėdos tinka lietuviškam KET reguliuot. Serbiškas ženklas jau gan smarkiai nukrypsta nuo normos, nes suformuota per daug kitokia automobilio priekio forma.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Estijoje, prie Via-Baltica kelio, mačiau akivaizdžiai ranka pieštą greičio ribojimo kelio ženklą. Ir nieko.

    Komentuoti:

Working...
X