Už 800 metrų nuo aukščiau esančios pralaidos yra Surdegio pervaža. Surdegio stoties vaizdas kiek paėjus nuo pervažos šonan.
Vaizdas nuo pervažos.
Prie pervažos yra geležinkelininkų gyvenamasis namas.
Einu į stotį.
Senas iešmo perjungimo mechanizmas.
Arba vokiečių įrengtas Pirmojo pasaulinio metais, arba trofėjinis (po Antrojo pasaulinio karo atvežtas iš kokios R. Prūsijos), arba caro laikais buvo perkami importiniai perjungimo mechanizmai.
Bėgių krūvelė. Vienas iš jų 1896 metų spalio mėn.
Dabar Surdegyje du keliai. Naujasis įrengtas prieš kelis metus. Jam įrengti buvo skelbtas konkursas (jei neklystu). Bėgių susukimui tarpusavyje panaudoti paprasti (gal tik didesnio tvirtumo klasės) varžtai ir veržlės.
Tęsiu toliau.
Ties Dubriškio pervaža. Panevėžio link.
Ten pat, vaizdas atgal.
Vašuokėnų buvusi stotelė. Likęs tik ženklas ir lokomotyvo ar pirmojo vagono sustojimo vietos ženklo stulpas.
Paėjus kiek toliau nuo pervažos, stotelės vietos vaizdas į priešingą pusę.
Kiek kitu rakursu. Vaizdas Anykščių link.
Ties Vašuokėnų pervaža, Panevėžio link. Einu pirmyn iki tilto per Vašuoką.
Tiltas per Vašuoką.
Vaizdas iš šono.
Tai tiltas ir kartu pralaida. Upelis teka pralaida po tiltu, o po tiltu galima pravažiuoti. Tik neaišku, kam tai padaryta, nes aukšti nedidelis ir traktorius nepralįs. Tik lengvoji mašina. Bet ten nėra kelio... Nebent kaip pergina karvėms...
Nuo tilto vaizdas Vašuokėnų stotelės link.
Už 4,3 km geležinkelis vėl kerta Vašuoką. Čia yra pralaida.
Ties "Anykščių kvarcu". Asfaltuotas kelias dešinėje nuo Troškūnų gatvės.
Kaip ir minėjau, bėgiai nukentėjo valant ir gilinant griovius. Toliau ties "Anykščių kvarco" pastatais ir įvažiavimu bėgiai išardyti.
Už įvažiavimo į įmonės teritoriją yra išlikęs kelynas su dviem keliais.
Ten pat, vaizdas į priešingą pusę. Kelynas tolumoje įsiremia į Troškūnų gatvę.
Toliau judu Panevėžio link. Ties Vikonių pervaža. Panevėžio link.
Ten pat, Anykščių link.
Pagojo stotelė. Vaizdas nuo pervažos.
Pagojo stotelė. Pirmojo pasaulinio karo metais vadinosi Peniankais pagal kaimą šiauriau.
Naujas ženklas ir kažkodėl tai pakeistas pavadinimas į moteriškos giminės...
Ties stotelė Anykščių link.
Pervažos link. Anksčiau pervaža buvo dabartinės stotelės vietoje, nes kelias ties geležinkeliu darė vingį. Dar matosi senas kelio pylimas. Vėliau jį ištiesino.
Manevriniai šviesoforai prie pervažos. Atkreipkite dėmesį - gatvę kerta trys keliai. Kairysis į "Anykščių kvarcą", vidurinis - į Panevėžį, o dešinysis - privažiuojamasis.
Stoties vaizdas iš kitos pervažos pusės. Bėgiai į Panevėžį. Kairėje žolėje yra privažiuojamasis kelias. Dešiniau taip pat yra bėgiai į "Anykščių kvarcą".
Einu privažiuojamuoju keliu.
Jis išsišakoja į du ir veda į sandėlius.
Tolumoje yra sandėlių teritorija. Iki jos bėgiai nedaeina. Jie baigiasi kažkur tolumoj žolėje.
Grįžtu atgal. Kairėje kelias į "Anykščių kvarcą", o dešinėje - linija į Panevėžį.
Susisiekimo ministerijos pranešime yra dar pora įdomesnių detalių:
"Artimiausiu metu, kai tik leis gamtinės sąlygos, ASG planuoja per 2 mėnesius įvertinti siaurojo geležinkelio būklę ir numatyti reikiamus veiksmus bei preliminarų lėšų poreikį jo būklei ir eksploatavimo sąlygoms pagerinti.
Geriau įvertinti esamą ASG situaciją ir plėtros potencialą padės galimybių studija. Ji turėtų numatyti, kiek investicijų ilguoju laikotarpiu prireiks stipriai nusidėvėjusiai infrastruktūrai atnaujinti, kaip pagerinti įmonės valdyseną ir sumažinti įmonės priklausomumą nuo subsidijų. Numatoma, kad tokios studijos parengimas gali trukti apie 8 mėnesius"
Kad važiuoja kažkas specialiai uždaryti pervažos, abejoju tuo labiau. Uždaro mašinistas, arba, jei toks būna, mašinisto padėjėjas. Principas toks pats kaip reguliuojamų, tačiau necentralizuotų pervažų, per kurias plačiuoju geležinkeliu važiuoja manevriniai traukiniai: traukinys sustoja, išlipa padėjėjas, įjungia pervažos signalizaciją, traukinys pravažiuoja ir sustoja vėl, padėjėjas išjungia pervažą ir grįžta į lokomotyvą.
Peronas galėjo būti skirtas patogesniam išlipimui/įlipimui į lokomotyvą, tačiau kaži ar naudojamas pagal ženklo vietą.
Pervažą atidaro mašinistas? Abejoju. Nes reikia sustoti du kartus, o jei sąstatas ilgas, kartais būna ir po 6-7 vagonus, tai reikia toli vaikščioti. Kam tas peronas prie pervažos?
Komentuoti: