Parašė ArtisLT
Rodyti pranešimą
Anykščių siaurukas turės konkurentą
15min
RAIMONDA MIKALČIŪTĖ
2016 balandžio 12d. 18:01
Milijono verta svajonė virsta realybe: Siaurojo geležinkelio klubas įsigijo 100 km apleisto siaurojo geležinkelio ruožo Biržų, Pasvalio, Pakruojo ir Panevėžio rajonuose ir jau šiemet žada ten pakviesti lietuvius bei užsienio turistus išbandyti istorinę geležinkelio techniką.
Penkerius metus gyvuojantis Siaurojo geležinkelio klubas vienija siaurojo geležinkelio istorija besidominčius žmones. Savo svajonę paskleisti siaurojo geležinkelio virusą plačiau jie pradeda įgyvendinti šiemet – paskutinę vasario dieną klubas įsigijo daugiau nei 100 km nenaudojamo siaurojo geležinkelio ruožo, einančio per tris Aukštaitijos rajonus. Pradinė šio ruožo kaina siekė beveik 300 tūkst. eurų...........
........ Biržų, Pasvalio, Pakruojo ir Panevėžio rajonų teritorija einančiame ruože jie ketina vystyti industrinio turizmo projektus – pasiūlyti turistams pasivažinėti įvairia geležinkelio technika, pavyzdžiui, drezinomis............
......... „1990 metais Lietuvoje egzistavęs „siaurukas“ pasidalino į dvi dalis: ruožas Panevėžys-Anykščiai pakankamai ilgai veikė, o ruožas į Biržus ir Pasvalį buvo miręs – krovinių nebuvo, o jokia kita veikla neišvystyta. Jo teritorijoje esančios stotys išparduotos, o pats ruožas visus tuos metus buvo neprižiūrimas“, – pasakoja vienas iš Siaurojo geležinkelio klubo steigėjų Udrius Armalis.
Anot jo, tai, kad šiame ruože esančios stotys privatizuotos, – ir privalumas, ir trūkumas. Kai kur gyvena žmonės, kitos – apleistos. Vis dėlto dauguma jų „gyvos“.
„Turime minčių prikalbinti vietinius žmones, kurie šiose vietose galbūt norėtų užsiimti turizmui aktualia veikla: įrengti kavinę, prekiauti suvenyrais ir pan.“, – kalbėjo industrinio turizmo entuziastas...............
........... Iki šiol dauguma lietuvių žinojo tik Aukštaitijos siauruką, kuriuo rengiamos pažintinės ir pramoginės kelionės iš Anykščių, Troškūnų, Rubikių ir Panevėžio.
VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigas laikinai einantis Vismantas Užalinskas 15min sakė, jog Siaurojo geležinkelio klubo pirkinys bus naudingas ir jo atstovaujamai įstaigai.
„Šis klubas man puikiai pažįstamas, žinau, kokią techniką jie turi, jos iki šiol neišnaudodavo. Pavyzdžiui, unikalių vienetinių vagonų. Turime bendrų planų Panevėžyje daryti Siaurojo geležinkelio muziejų – ten visa ta technika galėtų būti eksponuojama. Tačiau aktyvioms pramogoms reikėjo bėgių – ką jie dabar ir įsigijo...........
.........Pajiešmenių (Pasvalio raj.) bendruomenė savo rankomis jau susitvarkė keletą kilometrų siaurojo geležinkelio ruožo – suaugę kartu su mokiniais iškirto krūmus. Vėliau vaikai galėjo pasivėžinti rankinėmis drezinomis ir patys įsitikinti, kokia tai pramoga“, – pasakojo V.Užalinskas.
Kaip vieną didžiausių būsimo ruožo privalumų pašnekovas įvardino gamtovaizdį.
„Važiuojant šiuo ruožu siauruku pro langą atsiversiantis vaizdas įspūdingas. Nieko panašaus į tą, kurį mato Aukštaitijos siauruku keliaujantys žmonės. Mūsų siūloma kelionė – tai važiavimas nuo taško A iki taško B. – visas maršrutas eina mišku.
O ten kitaip: tik išvažiavus iš Panevėžio stoties matai miestelius. Pačios stotys, kurios patenka į šį ruožą, taip pat unikalios: pavyzdžiui, Joniškėlio stotis – dvaras. Biržuose siauruko bėgiai veda tiesiai į miesto centrą. Išlipus – ranka pasiekiama Biržų pilis“, – kalbėjo pašnekovas.......
............„Siaurojo geležinkelio klubas turi ryšių su užsienio siaurojo geležinkelio klubais. Su kitų šalių industrinio turizmo atstovais bendradarbiaujame ir mes: šiemet rudenį „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ organizuoja tarptautinę konferenciją, kurioje bus galima išvysti retų siaurojo geležinkelio eksponatų.
Rumunai jau patvirtino, jog į Lietuvą atveš savo garvežį, su eksponatais bus latviai, deramasi ir su estais. Planuojame restauruoti ir siaurąjį garvežį, kuris dabar stovi Panevėžyje. Mūsų tikslas – kad siauruoju geležinkeliu vėl kursuotų garvežiai“, – planus dėstė pašnekovas.
Yra minčių, jog kiekvieną savaitgalį iš Panevėžio į Anykščius ir atgal galėtų vykti reguliarieji siauruko reisai.
V.Užalinsko nuomone, kadangi savarankiškų keliautojų daugėja, tokia turistinė kelionė būtų paklausi, ypač, jeigu traukinyje būtų galima vežtis ir dviratį.
Penkerius metus gyvuojantis Siaurojo geležinkelio klubas vienija siaurojo geležinkelio istorija besidominčius žmones. Savo svajonę paskleisti siaurojo geležinkelio virusą plačiau jie pradeda įgyvendinti šiemet – paskutinę vasario dieną klubas įsigijo daugiau nei 100 km nenaudojamo siaurojo geležinkelio ruožo, einančio per tris Aukštaitijos rajonus. Pradinė šio ruožo kaina siekė beveik 300 tūkst. eurų...........
........ Biržų, Pasvalio, Pakruojo ir Panevėžio rajonų teritorija einančiame ruože jie ketina vystyti industrinio turizmo projektus – pasiūlyti turistams pasivažinėti įvairia geležinkelio technika, pavyzdžiui, drezinomis............
......... „1990 metais Lietuvoje egzistavęs „siaurukas“ pasidalino į dvi dalis: ruožas Panevėžys-Anykščiai pakankamai ilgai veikė, o ruožas į Biržus ir Pasvalį buvo miręs – krovinių nebuvo, o jokia kita veikla neišvystyta. Jo teritorijoje esančios stotys išparduotos, o pats ruožas visus tuos metus buvo neprižiūrimas“, – pasakoja vienas iš Siaurojo geležinkelio klubo steigėjų Udrius Armalis.
Anot jo, tai, kad šiame ruože esančios stotys privatizuotos, – ir privalumas, ir trūkumas. Kai kur gyvena žmonės, kitos – apleistos. Vis dėlto dauguma jų „gyvos“.
„Turime minčių prikalbinti vietinius žmones, kurie šiose vietose galbūt norėtų užsiimti turizmui aktualia veikla: įrengti kavinę, prekiauti suvenyrais ir pan.“, – kalbėjo industrinio turizmo entuziastas...............
........... Iki šiol dauguma lietuvių žinojo tik Aukštaitijos siauruką, kuriuo rengiamos pažintinės ir pramoginės kelionės iš Anykščių, Troškūnų, Rubikių ir Panevėžio.
VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigas laikinai einantis Vismantas Užalinskas 15min sakė, jog Siaurojo geležinkelio klubo pirkinys bus naudingas ir jo atstovaujamai įstaigai.
„Šis klubas man puikiai pažįstamas, žinau, kokią techniką jie turi, jos iki šiol neišnaudodavo. Pavyzdžiui, unikalių vienetinių vagonų. Turime bendrų planų Panevėžyje daryti Siaurojo geležinkelio muziejų – ten visa ta technika galėtų būti eksponuojama. Tačiau aktyvioms pramogoms reikėjo bėgių – ką jie dabar ir įsigijo...........
.........Pajiešmenių (Pasvalio raj.) bendruomenė savo rankomis jau susitvarkė keletą kilometrų siaurojo geležinkelio ruožo – suaugę kartu su mokiniais iškirto krūmus. Vėliau vaikai galėjo pasivėžinti rankinėmis drezinomis ir patys įsitikinti, kokia tai pramoga“, – pasakojo V.Užalinskas.
Kaip vieną didžiausių būsimo ruožo privalumų pašnekovas įvardino gamtovaizdį.
„Važiuojant šiuo ruožu siauruku pro langą atsiversiantis vaizdas įspūdingas. Nieko panašaus į tą, kurį mato Aukštaitijos siauruku keliaujantys žmonės. Mūsų siūloma kelionė – tai važiavimas nuo taško A iki taško B. – visas maršrutas eina mišku.
O ten kitaip: tik išvažiavus iš Panevėžio stoties matai miestelius. Pačios stotys, kurios patenka į šį ruožą, taip pat unikalios: pavyzdžiui, Joniškėlio stotis – dvaras. Biržuose siauruko bėgiai veda tiesiai į miesto centrą. Išlipus – ranka pasiekiama Biržų pilis“, – kalbėjo pašnekovas.......
............„Siaurojo geležinkelio klubas turi ryšių su užsienio siaurojo geležinkelio klubais. Su kitų šalių industrinio turizmo atstovais bendradarbiaujame ir mes: šiemet rudenį „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ organizuoja tarptautinę konferenciją, kurioje bus galima išvysti retų siaurojo geležinkelio eksponatų.
Rumunai jau patvirtino, jog į Lietuvą atveš savo garvežį, su eksponatais bus latviai, deramasi ir su estais. Planuojame restauruoti ir siaurąjį garvežį, kuris dabar stovi Panevėžyje. Mūsų tikslas – kad siauruoju geležinkeliu vėl kursuotų garvežiai“, – planus dėstė pašnekovas.
Yra minčių, jog kiekvieną savaitgalį iš Panevėžio į Anykščius ir atgal galėtų vykti reguliarieji siauruko reisai.
V.Užalinsko nuomone, kadangi savarankiškų keliautojų daugėja, tokia turistinė kelionė būtų paklausi, ypač, jeigu traukinyje būtų galima vežtis ir dviratį.
Komentuoti: