Anykščiai, birželio pradžia, mokslo metų pabaiga jau arti. Dienos, skirtos ekskursijoms. Moksleiviams užsakytas specialus siauruko reisas. Iki kur - neaišku.
visas eismas nutrauktas. Tipo a lia geologinių tyrimų reikia ir pan, kad sužinoti dėl ko slenka. O labiau panašu, kad tai ambicijų kova vardan direktoriaus posto...
Peripetijos su siauruko dalininkais - nori išeiti iš dalininkų Susiekimo ministerija, kas bus toliau neaišku. Realiai siaurukas laikosi vien iš subsidijų (berods bendros pajamos 450 tūkst., iš jų subsidijos 300 tūks., išlaidos vien darbo užmokesčiui 300 tūkst.)
Pranešimas kitą ketvirtadienį
INFORMACIJA APIE VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ,,AUKŠTAITIJOS SIAURASIS GELEŽINKELIS“ DALININKO TEISIŲ PERĖMIMĄ
Viešosios įstaigos ,,Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkai yra Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (dalininko įnašas 303 459,22 Eur) ir Anykščių rajono savivaldybė (dalininko įnašas – 81 962,46 Eur). Vadovaudamiesi viešosios įstaigos ,,Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ (toliau – Įstaiga) įstatų, patvirtintų 2016 m. kovo 4 d. vykusiame dalininkų susirinkime, 33 punktu, dalininkai visuotiniame dalininkų susirinkime balsuoja turėdami po vieną balsą.
Gautas dalininko Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos 2017 m. spalio 6 d. raštas Nr. 2-3379 ,,Dėl VŠĮ ,,Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininko teisių perėmimo“, kuriame nurodoma, kad pagrindinės Įstaigos funkcijos yra ne krovinių ir keleivių vežimas teikiant susisiekimo paslaugas, o turizmo paslaugų teikimas, edukacinių ir pažintinių programų rengimas, siekianti išsaugoti kultūrinio paveldo objektą. Šios veiklos neatitinka Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos vykdomų funkcijų.
Dėl šių aplinkybių Susisiekimo ministerija nusprendė trauktis iš Įstaigos dalininkų ir pasiūlė Panevėžio miesto savivaldybei ir Panevėžio rajono savivaldybei tapti įstaigos dalininkėmis. Susiekimo ministerija dalį savo dalininko įnašo perduotų ir Anykščių rajono savivaldybei.
Savivaldybėms sutikus perimti Įstaigos dalininko teises, Susiekimo ministerija lygiomis dalimis perduotų ir Įstaigai 2018 m. numatytas valstybės biudžeto lėšas – 200 000 eurų.
Dėl vėlesniais laikotarpiais Įstaigos veiklai užtikrinti numatomų skirti valstybės biudžeto lėšų būtų sprendžiama kiekvienų metų viduryje formuojant valstybės biudžetą sekantiems metams, dalyvaujant Įstaigos dalininkams ir valstybės institucijoms (Susisiekimo ministerijai, Finansų ministerijai ar kt.).
Panevėžio rajono savivaldybė 2017 m. spalio 12 d. posėdyje svarstė klausimą dėl dalies dalininko teisų ir pareigų perėmimo. Sprendimui nepritarta, motyvas – neužtikrintas finansavimas iš valstybės biudžeto, Įstaiga gali tapti per didele finansine našta Panevėžio rajono savivaldybei.
Siūlome priimti protokolinį sprendimą dėl dalininko teisų ir pareigų perėmimo jei iš valstybės biudžeto kasmet bus skiriama ne mažesnė nei 200 000 eurų suma.
"Lietuvos ryto" laikraštyje rašoma, jog "ruošiamasi remontuoti siaurojo geležinkelio trasą ir į geležinkelio stoties rajoną (Anykščių) vežami nauji pabėgiai"
Atsinaujina didžiausias Europoje – Aukštaitijos Siaurasis geležinkelis! Dar šiemet lankytojams bus pristatyta restauruota senovinė technika bei naujos, analogų Pabaltijyje neturinčios, pramogos.
Pasak Aukštaitijos Siaurojo geležinkelio vadovų, Panevėžyje yra vienas didžiausių pasaulyje tokio tipo geležinkelio depų, tačiau šio objekto potencialas kol kas išnaudojamas nepakankamai. Laikinasis „Siauruko“ vadovas Vismantas Užalinskas teigia, jog tam, kad unikalus turistinis objektas taptų dar populiaresniu, neužtenka vien edukacinių programų atnaujinimo. Įstaiga šiuo metu įgyvendina net kelias idėjas, kurias jau spėjo pastebėti ir įvertinti užsienio partneriai.
Šiuo metu Aukštaitijos Siauruko dirbtuvėse atnaujinamas dar vienas unikalus objektas: ilgai traukinių stotį reprezentavęs garvežys. Tokių Lietuvoje – vos trys, tačiau planuojama, jog bėgiais vėl riedės – tik Panevėžyje esantis.
Siauruko kelionių organizatorius Gintaras Šileikis teigia, jog lankytojai sulauks naujovių ne tik siaurojo geležinkelio infrastruktūroje, bet ir įstaigos organizuojamose programose. Be to, Siaurojo geležinkelio svečiams bus suteikta galimybė pasivažinėti drezinomis.
Siauruko vadovų teigimu, ateityje planuojama ir dar viena „gyva“ idėja, kuri siauruko vėžiomis sujungtų Biržų ir Anykščių miestus.
Šiandien Panevėžio miesto meras Rytis Račkauskas priėmė Didžiosios Britanijos verslo, inveticijų konsultacijų kompanijos „Equity&Grant“ generalinį direktorių Marką Gaskellą ir geležinkelių kompanijos „Vintage trains“ pirmininką Michaelą Whitehouse‘ą, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ laikinąjį direktorių Vismantą Užalinską. Britai svarsto ir aiškinasi galimybes, perspektyvas investuoti į siauruką.
Pasak V. Užalinsko, Panevėžys turi nemažą infrastruktūrą, vieną didžiausių pasaulyje siaurojo geležinkelio depą. Kol kas Panevėžio miesto savivaldybė nėra VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkė, tačiau artimiausiu metu tikisi ja tapti.
Siauruko plėtra būtų naudinga ne tik visai apskričiai, bet ir pačiai Lietuvai. Šiuo metu jo potencialas nėra visiškai išnaudojamas. Pavyzdžiui, šiaurinė atšaka – Joniškėlis, Linkuva, Biržai, kur yra senųjų dvarų, driekiasi vadinamasis alaus kelias.
Užsieniečių vizitas – prieš 2 metus Ventspilyje (Latvija) „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ atstovų surengto siauruko pristatymo rezultatas. „Equity&Grant“ bendrovė padeda verslo kompanijoms dirbti ir investuoti Centrinės, Šiaurės ir Rytų Europos šalyse. Lietuvoje dirba apie 10 metų. „Vintage trains“ siekia populiarinti senųjų geležinkelių teikiamas turizmo paslaugas.
Po vizito Savivaldybėje anglai apsilankė pačiame siauruke, apžiūrėjo jo infrastruktūrą. Vėliau išvyko į Anykščių rajono savivaldybę susitikti su meru Kęstučiu Tubiu.
Įvertinę siaurojo geležinkelio potencialą, plėtros siekius svečiai pažadėjo pateikti savo išvadas ir pasiūlymus.
Rugsėjo 5 d. Susisiekimo ministerijoje vykusiame konkurse į viešosios įstaigos „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigas dalyvavo keturi kandidatai. Nugalėtoju paskelbtas socialdemokratų partijos narys, praeityje siaurukui vadovavęs, buvęs Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Ž. Kvedaras.
Antras konkurse likęs dabartinis laikinas siauruko direktorius, anksčiau direktoriaus pavaduotoju technikai dirbęs V. Užalinskas įsitikinęs, kad konkursas nebuvo skaidrus ir dėl to praėjusią savaitę kreipėsi į teismą. Vilniaus miesto apylinkės teismas sustabdė konkursą ir uždraudė pasirašyti darbo sutartį su Ž. Kvedaru.
Komentuoti: