Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Lenkijos prezidento lėktuvo katastrofa Rusijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • spirit
    replied
    Šita naujiena jau kiek aukščiau buvo įkelta. Tiesą pasakius, labai nustebau kai sužinojau kad nori laidot Vavelyje. Nėra jis labai jau taip nusipelnęs vietos ten.

    Komentuoti:


  • SPX
    replied
    http://www.delfi.lt/news/daily/polan....d?id=31056247

    Vat taip...

    Komentuoti:


  • alm
    replied

    Buvo pasirodžius informacija, kad pilotas su Tu-154 skraidęs tik 200 val. (kitos valandos, kurių šiaip irgi ne ypač daug - su kitokiais lėktuvais). Jei tiesa (labai gali būti, nes patys tie vyriausybiniai lenkų lėktuvai mažai valandų skraidę) - tai labai mažai, kad idealiai žinoti visus specifinius konkretaus lėktuvo valdymo niuansus.

    Komentuoti:


  • taspac
    replied
    Lyg ir paaiskejo priezastys:
    http://www.lrytas.lt/-12712347301270...nuotraukos.htm

    Padarius lėktuvo skrydžio rekonstrukciją ir ištyrus „juodųjų dėžių“ įrašus paaiškėjo, kad pilotai iki paskutinės sekundės galėjo išvengti smūgio į žemę, tačiau padarė lemtingą klaidą.
    Skrydžio vadovas, nepaisydamas įspėjimų apie blogas oro sąlygas, priėmė sprendimą tūpti. Nors tvyrojo tirštas rūkas, leisdamasis lėktuvas skrido tiesiai link nusileidimo tako. Tačiau kažkodėl pilotai nutarė, kad jie nepataikys ant tūpimo tako.

    Tą akimirką skrydžio vadovas ir padarė lemiamą klaidą. Jis nutarė apsukti lėktuvą ir bandyti tūpti dar kartą. Dėl nežinomų priežasčių, norėdamas vėl pakilti jis pasuko lėktuvą į dešinę. Besisukdamas lėktuvas sparnu užkliuvo už medžių viršūnių ir tapo nevaldomas.

    Ekspertų manymu, jei pilotas būtų bandęs pakilti tiesiai, o ne sukdamas lėktuvą, katastrofos galima buvo išvengti.
    Taciau velgi, noretusi sulautki OFICIALIOS versijos.

    Komentuoti:


  • SPX
    replied
    Paskaičiau temą nuo pradžių. Lietuviškas cirkas. "Rusai kalti", "Diversija" ir t.t. Ką reiškia tokie svaičiojimai? Visų pirma žuvo žmonės, todėl pirmoj vietoj reikia į šią tragedija ir mums pasižiūrėti kaip žmonėms, gi ne šunys lektuvu skrido (čia jau labai nemalonu sakyt taip, bet iš kaikurių pasaisakymų labai jau panašu). Jei kas matėt kaip per LTV šeštadienį kalbėjo V.Adamkus, turėjot girdėt apie Kačinskio baimę skristi. Vieną kartą jis pats prašęs Valdo apsikeisi vietomis ir užtraukti lango užuolaidą. Na, ką padarysi, lėktuvai nevisiem yra maloni transporto priemonė. Tai daro prielaidą, kad pats Kačinskis iš tos baimės pražudė netik save, bet ir kitus. Kiek kalbėjo lenkų TV, tai lėktuvas net 4 kartus suko ratus aplink, kogero tikėdamiesi, kad rūkas bent kažkiek prasisklaidys. Poto prisimniau Valdo pasakojimą ir pagalvojau, kad Lechui tiesiog atsibodo, o galbūt žmogus išsigando ir liepė leistis. Šeip panašiai buvo mano tėvui sovietmečiu. Atskirido į Vilnių iš kažkurio Rusijos miesto (nepamenu) ir netikėtai lėktuvas pradėjo sukti ratus gerą pusvalandį, tėvas net išsigando. Taip, kad ir či kogero yra viena iš tikėtinų versijų, tuo labiau, kad vėlavo jau praktiškai į renginius. O diversijos versija mažų mažiausiai juokinga. Kam rusams to reikėtų? Tuo labiau, kai jau beveik pripažino Katynės nusikaltimą. Nors vistiek mėtosi "atmazais", kad tai ne dabartinės rūsų tautos kaltė, o Stalinistinio režimo. Pastarasis taip pat sunaikino daugybę rusų.
    Paskutinis taisė SPX; 2010.04.14, 12:32.

    Komentuoti:


  • nepolitikas
    replied
    labai normali reakcija, vien to nuopelno, kad žmogus pateko į aviakatastrofą tikrai neužtenka, kad būtų laidojamas su iškiliausiomis tautos asmenybėmis ir kad pvz. vilniuje, gatvės ir skverai būtų pervadinami jo garbei.
    beje įdomu ar ant gatvės pavadinimo lentelės bus parašyta "kačinskio g." ar "kaczinskio g."

    Komentuoti:


  • rat
    replied
    Krokuva protestuoja prieš prezidento laidojimą Vavelyje
    „Mes norime referendumo būdu nuspręsti, ar prezidentas L. Kaczynskis turi būti palaidotas šioje vietoje“, – reikalauja prie pilies susirinkę Krokuvos gyventojai, daugiausia – jaunimas, laikantis plakatus ir transparantus su protestas prieš sprendimą laidoti prezidentą Vavelyje.
    Kuo toliau, tuo įdomiau.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Vos prieš mėnesį geresnėmis oro sąlygomis visiškai panašiai sudužo TU-204 puikiai įrengtame Domodedovo oro uoste. Kam jį reikėjo rusams daužyti? Versijos? Kaip mėgstu sakyti: "savaime puodukai nedūžta, pieštukai nelūžta - juos žmonės daužo arba gadina", t.y. konspirologija įmanoma ir kasdienėje buityje.

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė praeivis
    Tai rusu melas tau nera faktas? Tai,kad jie per sias dienas jau kelis kartus spejo pakeisti savo versijas-cia mano issigalvojimai? Kai viskas buna ''svaru'' dispeceriai butu is pirmo karto pasake kaip viskas buvo ir nebutu susipainioje. Nors rusams aisku kuo daugiau tokiu naiviu zmoniu -tuo geriau:-)) Gali savo pasakas sekti ir visi klausosi net prasizioje:-)
    Kaip vienu pasisakymu aukščiau parašė taspac, visa informacija po kol kas yra tik žurnalistų svaičiojimai. Vienas nugirdo, kitas nugirdo aną. Tamsta šiuos švaičiojimus priimi už gryną tiesą, todėl kai kitas žurnalistas parašo priešingą gandą, tai jau yra melas.

    O aš visada vadovaujuosi faktais. O faktai šiuo atveju (po kol kas žinomi) yra šie:

    1. Meteo sąlygos tūpimui buvo nedėkingos;
    2. Neaišku, ar pilotas turėjo teisę leistis tokiomis sąlygomis - ar nebuvo viršyti piloto, orliavio ir aerouosto meteo limitai;
    3. Pilotas priėmė sprendimą tūpti nekreipdamas dėmesio į dispečerių rekomendacijas (reikalavimus??) skristi į atsarginį oro uostą;
    4. Orlaivio vadas visada priima paskutinį sprendimą tūpti ar netūpti!

    Kad diskusija nebūtų tuščia, gal gali surašyti FAKTUS (ne savo išgalvotus, o tikrus)????

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Šiaip, labai įdomu stebėti kaip žaibiškai keičiasi lenkų-rusų santykiai. Kaip lenkai tieisog su ašaromis dėkoja rusams už pagalbą ir paramą. Kaip rusai nuoširdžiai užjaučia lenkus...
    Apie atsiprašymą už Katynę ir archyvų atverimą visuomenei jau visi pamiršo...

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Parašė Elvus Rodyti pranešimą
    Ar jau girdėjote, kad a.a. prezidentas Kaczyński su žmona bus palaidotas Vavelyje, kartu su pvz. Jogaila, Žygimantu Augustu, Steponu Batoru, bet irgi Adomu Mickevičiumi? Toje pačioje kriptoje, kur ilsisi maršalas Piłsudski. Aš manau, kad tai silpnaprotystė. Bandymas prilyginti jį karaliams ar maršalui, kuris praktiškai pastatė mūsų valstybę, yra pagal mane visiškai netinkamas – tipiškai politinis-propagandinis nusprendimas. Gyvąjį Kaczyńskį visos žiniasklaidos apjuodino, o pagal apklausų rėmė jį apie 20% balsuotojų. Tam tikri šaltiniai rašydavo, kad Lech Kaczyński tai gėda Lenkijai. Prezidentas buvo politikas iš kurio viešosios nuomonės didžiulė dalis dažniausiai ir noriausiai tyčiojosi ir pašiepė. O dabar toks cirkas. Melagingumas, veidmainystė, dvilypumas, neturi ribų. Nebuvau mirusio prezidento dideliu šalininku (kaip jau buvau rašęs), bet matydamas tą viską… man jo gaila. Nemanau irgi, kad Lech Kaczyński norėtų būti palaidotas Vavelyje. Buvo veikiau kuklus.
    Išties, keistas sprendimas. Kad tik netektų jo po kurio laiko perlaidoti...

    Komentuoti:


  • Elvus
    replied
    Ar jau girdėjote, kad a.a. prezidentas Kaczyński su žmona bus palaidotas Vavelyje, kartu su pvz. Jogaila, Žygimantu Augustu, Steponu Batoru, bet irgi Adomu Mickevičiumi? Toje pačioje kriptoje, kur ilsisi maršalas Piłsudski. Aš manau, kad tai silpnaprotystė. Bandymas prilyginti jį karaliams ar maršalui, kuris praktiškai pastatė mūsų valstybę, yra pagal mane visiškai netinkamas – tipiškai politinis-propagandinis nusprendimas. Gyvąjį Kaczyńskį visos žiniasklaidos apjuodino, o pagal apklausų rėmė jį apie 20% balsuotojų. Tam tikri šaltiniai rašydavo, kad Lech Kaczyński tai gėda Lenkijai. Prezidentas buvo politikas iš kurio viešosios nuomonės didžiulė dalis dažniausiai ir noriausiai tyčiojosi ir pašiepė. O dabar toks cirkas. Melagingumas, veidmainystė, dvilypumas, neturi ribų. Nebuvau mirusio prezidento dideliu šalininku (kaip jau buvau rašęs), bet matydamas tą viską… man jo gaila. Nemanau irgi, kad Lech Kaczyński norėtų būti palaidotas Vavelyje. Buvo veikiau kuklus.
    Paskutinis taisė Elvus; 2010.04.14, 01:33.

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Katastrofos vietos foto iš kosmoso (padaryta balandžio 12 d.)

    http://farm3.static.flickr.com/2763/...f966c125_o.jpg

    Ar kitoje trasos pusėje yra sparno gabalas?
    Ir antenų aš jokių nematau...
    Paskutinis taisė oranger; 2010.04.13, 16:39.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė oranger Rodyti pranešimą
    Kas dėl lėktuvo, niekur nerandu atsakymo, kodėl prezidentinis lėktuvas nesileido civiliniame Smolensko oro uoste, kuris labiau tinka jo parametrams?
    Jis šiuo metu yra neveikiantis.

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą

    Filmukas apie tragišką nusileidimą

    Gana apgailėtinai pasirodė mūsų žiniasklaida (išskyrus LR ir LTV), kai delfiai apie įvykius Lenkijoje praneša su paros vėlavimu (lyginant net su šituo forumu) ir cituojami tik rusiški ar angliakalbiai šaltiniai.
    Sutinku - LR ir LTV aukštumoje. Dar lrytas TV neblogai dirba, solidžiai, turi savo korespondentus Varšuvoje, Niujorke.

    Kas dėl lėktuvo, niekur nerandu atsakymo, kodėl prezidentinis lėktuvas nesileido civiliniame Smolensko oro uoste, kuris labiau tinka jo parametrams?

    Komentuoti:


  • AIRzol
    replied
    Vemalas čia kažkoks, o ne kitoks požiūris

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    2010-04-12 14:36 Gazeta wyborcza
    Pilotai nusprendė - leidžiamės

    Prezidento lėktuvo skrydis. Dispečeriai siūlė tūpti Maskvoje arba Minske


    Lėktuvas apsuko tris ratus aplink oro uostą, norėdamas susipažinti su teritorija ir suderinti prietaisus

    Pilotai tokiu būdu susipažįsta su topografija arba pasižymi teisingą kursą, kurį įtrašo į autopiloto atmintį, - sako P.Koročnin. Tai padeda nukreipti lėktuvą į taką, kur valdoma rankiniu būdu.
    Dispečeriai kalbėjo rusiškai. Pilotai mokėjo ir rusiškai ir angliškai.



    Viskas vyko gerai iki ~ 1,5 km iki oro uosto


    Toliau:
    juoda ištisinė linija - reikalinga trajektorija,
    raudoni punktyrai - faktinė trajektorija

    1 km atstumu nukrypstama 20 m atstumu ir kliudoma antena (kažkodėl rusiškuose filmuose ir žinasklaidoje ta antena nėra akcentuojama)

    Priekyje - miškinga aukštuma (zalesione wsniesienie)

    Pilotas bando pakilti, bet kliudomi medžiai 10 m aukštyje


    Lėktuvas skrenda skutamuoju skridimu. Nuo lėktuvo pradeda byrėti dalys
    Priekyje matyti kelias į Smolenską


    Lėktuvas nukrenta 200 m iki aerodromo


    Buv. naikintuvų pilotas ir Smolensko oro uosto Severnyj vyr. energetikas Aleksej Koročin sakė:
    - Pilotai turėjo būti aukšto lygio profesionalai. Leidosi švelniai su juvelyriniu tikslumu. Pritrūko tik aukščio. Jei skristų 10-15 m aukščiau, būtų sėkmingas nusileidimas. Apie jų meistriškumą liudiją tai, kad lėktuvas nesudužo iš karto, o byrėjo tarsi dalimis.
    Koročinas mano, kasd nebuvo nukrypimo 150 m atstumu, apie kurį užsiminė Rusijos Ministras S.Šojgu. tai atsitiko dėl susidūrimo su medžiais. Pilotas tikriausiai ketino pakelti lėktuvą, pakeldamas dešinįjį sparną, bet tai vyko ne skridimo metu, o jau krentant. Lėktuvas skrido teisingu kursu.
    http://wyborcza.pl/1,75477,7760745,P..._Ladujemy.html
    Filmukas apie tragišką nusileidimą: http://www.youtube.com/watch?v=LnPh7...layer_embedded


    P.S. išverčiau tą straipsnelį.
    Gana apgailėtinai pasirodė mūsų žiniasklaida (išskyrus LR ir LTV), kai delfiai apie įvykius Lenkijoje praneša su paros vėlavimu (lyginant net su šituo forumu) ir cituojami tik rusiški ar angliakalbiai šaltiniai.
    Šiandien važiavau į darbo kelionę ir klausiau radijo. Nustebino, kiek daug kai kurie mūsų politikai ir žurnalistai žinojo apie Kaczyńskį ir kitus žuvusius politikus. Bet visa gera pasakė, kai tų žmonių neliko...

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Geras straipsnis šia tema, net su kompiuteriniu filmuku:
    http://ru.delfi.lt/abroad/russia/eks....d?id=30992767

    Komentuoti:


  • taspac
    replied
    Kitoks poziuris:
    http://www.kaunozinios.lt/naujienos/...das_12923.html

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied

    Sudužusio Lenkijos prezidento lėktuvo pilotai neturėjo tupdyti orlaivio tokiu oru, vienbalsiai tvirtina oro uosto Severnyj atstovai ir kalbintas lakūnas bandytojas.
    Rusijos naujienų portalas "Life News" kalbino šalia Smolensko esančio oro uosto Severnyj, kuriame šeštadienio rytą ir įvyko tragedija, skrydžių vadovą Pavlą Pliusniną. Jis kalbėjosi su sudužusio TU-154M pilotais, jiems bandant nutupdyti lėktuvą.
    - Kaip šeštadienį vyko jūsų pokalbis?
    - Jiems buvo pasiūlyta leistis atsarginiame oro uoste. Jie atsisakė.
    - Jūs jiems pasiūlėte?
    - Taip.
    - Kodėl?
    - Nes, žiūriu, pradėjo blogėti oro sąlygos.
    - O koks buvo atsakymas?
    - Atsakymas: "Aš dar turiu pakankamai degalų, apsuksiu vieną ratą ir leisiuosi atsarginiame oro uoste, jei nepavyks tūpti".
    - Mes turime informacijos, kad pilotui buvo pasiūlyta leistis kituose miestuose.
    - Ir tai jam pasiūliau.
    - O kodėl jis atsisakė?
    - Jo reikėjo paklausti.
    - Kodėl jie taip nusprendė? Galbūt jie pradėjo bartis, ginti savo poziciją, kad jūs negalėjote įtikinti?
    - Toks buvo ekipažo vado sprendimas.
    - Kas toliau? Jis pasakė, kad apsuks vieną ratą ir skris į atsarginį oro uostą, taip?
    - Ne. Jis pasakė, kad į atsarginį oro uostą skris, jei nepavyks tūpti.
    - O kokie tuomet buvo jūsų veiksmai?
    - Toliau buvo tai, apie ką kalbėta. Negaliu jums daugiau pasakoti.
    - Tačiau kas buvo toliau. Jie nutraukė ryšį?
    - Ne, kodėl. Ryšys dar buvo ilgai.
    - Ką jie kalbėjo?
    - Aš daviau nurodymus - jie iš pradžių informavo, vėliau nustojo teikti informaciją apie skrydį...
    - Jie nebeklausė jūsų komandų?
    - Jie turėjo suteikti informaciją apie aukštį, kuriame buvo lėktuvas prieš leisdamasis, tačiau nesuteikė.
    - Taigi jūsų neturėjote jokių duomenų apie aukštį?
    - Neturėjau.
    - Tad lėktuvas apsuko vieną ratą ir ėmė leistis, nenusileido ir išskrido į atsarginį oro uostą? Ar buvo kitaip?
    - Ne, ne, kitaip. Vieną kartą bandė tūpti ir viskas. Po to pradėjo leistis.
    - Ir pradėjo leistis, nors jūs jam uždraudėte?
    - Aš negaliu uždrausti, tik rekomendavau, kad nereikia tūpti!
    ***
    Pirmadienį pranešama, kad Severnyj šeštadienio rytą dirbę skrydžių valdymo centro darbuotojai, bus dar kartą apklausiami jau dalyvaujant ir Lenkijos prokurorams.
    ***
    Buvęs naikintuvų pilotas, pagrindinis Severnyj energetikas Aleksejus Koročninas Lenkijos dienraščiui "Gazeta Wyborca" (GW) kalbėjo, kad "juvelyriškai" lėktuvą tupdžiusiems pilotams pritrūko tik aukščio - 10-15 metrų. Ponas Koročninas, žinantis apie pilotų ir skrydžio vadovų pokalbius, taip pat atmeta spekuliacijas, kad kas nors kitas vertė pilotus tūpti.
    Taip pat pabrėžiama, kad oro uostas yra "pusiau karinis, pusiau civilinis" ir jis neturi teisės nurodinėti civilių lėktuvams - sprendimus priima pilotai.
    Aleksandras Alošinas, Rusijos karinių oro pajėgų vado pavaduotojas, sako, kad dar prieš pusvalandį iki atskrendant Lenkijos prezidento lėktuvui buvo nurodyta karinės paskirties lėktuvui IL-96, į Katynę skraidinusiam Rusijos Federalinės saugumo tarnybos pareigūnus, leistis kitame oro uoste.
    Savo ruožtu p. Koročninas dėsto, kad tądien buvo tirštas rūkas.
    "Prieš pusantros valandos leidosi žurnalistus atskraidinęs JAK-40. Rūkas tuomet buvo gerokai mažesnis. Jis sutirštėjo prieš leidžiantis prezidento lėktuvui", - dėsto oro uosto atstovas.
    Jis taip pat neigia ankstesnius pranešimus, kad prezidento lėktuvas buvo nukrypęs nuo kurso.
    Antra kategorija
    Magomedas Talbojevas, rusų kosmonautas, lakūnas bandytojas, primena, kad Severnyj oro uostas yra vadinamosios antros kategorijos.
    "Tai reiškia, kad jame nėra naujausios skrydžių valdymo technikos. Paprasčiau kalbant, čia leistis galima, jei debesys yra ne žemiau 100 metrų, o matomumas siekia mažiausiai 1.000 metrų. Esant prastesnėms sąlygoms, skrydžių valdymo centras negali tinkamai nukreipti lėktuvo, o pilotas, vos tik pamatęs pakilimo taką, jau neturi laiko jokiems bandymams keisti kursą", - dėsto p. Talbojevas.
    Anot jo, šeštadienį TU-154M lakūnai reaguoti turėjo tik dalį sekundės - naikintuvas išvengti žemės dar sugebėtų, tačiau ne apie 100 tonų sveriantis keleivinis lėktuvas.
    Problema
    Ponas Talbojevas svarsto, kad lakūnus tupdyti lėktuvą galėjo kažkas spausti:
    "Tai visų lakūnų, skraidinančių aukštus pareigūnus, problema".
    Rusijos žiniasklaidoje taip pat svarstoma versija, kad leistis galėjo nurodyti skraidyti nemėgęs Lechas Kaczynskis. Anksčiau, neva jau buvo atleistas vienas nepaklusęs pilotas.
    "Gazeta Wyborca" rašo, kad sekmadienį jau buvo galima patekti į katastrofos vietą. Čia jau nebuvo žmonių palaikų.
    Skelbiama, kad iš 96 žuvusiųjų be DNR tyrimų gali pavykti atpažinti 14 žmonių.
    Nelaimės vietoje liko kai kurios lėktuvo detalės, visą dieną tirtos ekspertų. Anot GW, nuolaužos išsimėčiusios kilometro ilgio ruože.
    "Gelbėtojai detaliai aprašo kiekvieną daiktą ir deda į specialius maišus. Tarp besimėtančių daiktų yra knygos apie Katynę, gabentos į šeštadieninį minėjimą, kredito kortelės, mobilieji telefonai, dokumentai ir t.t. Tai padeda atpažinti palaikus - jie arba sumaitoti, arba sudegę", rašo GW.

    Komentuoti:

Working...
X