Marketinge - visų pirma pozicionavimas, kuo tavo produktas geresnis nei konkurentų? Ir ne tai, kad geresnis, o klausimas kaip vartotojo suvokimo schemoje užimti tam tikrą vietą? (poziciją, todėl ir pozicionavimas). O tada jau žinutės kūrimas ir komunikavimas. Tai gal ta stilinga "Go Vilnius" teta su Brežnevo laikų proferoriaus akiniais visų pirma atsako sau ir mums, kokia yra Vilniaus pozicionavimo strategija? Kaip potencialiems keliautojams sukelti asociacijas "Vilnius, a tai...."? Tas klausimas vadinasi "what comes first to your mind"? Ką ir padarė estai su Talinu tame tarpe. Jie tiesiog užliejo vartotojų (pa)sąmonę žinutėmis, kad Estija yra moderni, skaitmeninė, skandinaviška ir t.t. pagal sąrašą. Nėra labai originalu, bet jei daroma tikslingai, nuosekliai ir atkakliai, suveikia. Suveikia, nes eilinio vartotojo sąmonė nenori ir negali laikyti pas save kelių skirtingų suvokinių apie Estiją. Jam ir taip yra reikalų, vaikai, paskolos, karjera, seksas, slidinėjimas, you name it. Todėl jeigu estai paslaugiai pasiūlo sprendimo shortcut'ą, kad Estonia is new digital Scandinavia, OK we take it.
O jeigu nėra kryptingo pozicionavimo, any shit comes to your mind, t.y visokie stereotipai, prietarai ir pletkai. Dar blogiau, kažkokie freak'ai iš pasienio su Baltarusija siūlo atsisėdus ant suoliuko parke pamąstyti apie savo stereotipų klaidingumą.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Lietuvos įvaizdis užsienyje
Collapse
X
-
Parašė Silber418 Rodyti pranešimąStiprus kontrastas yra gera priemonė atkreipti dėmesį. Šiuo atveju, greičiausiai, to ir buvo siekiama. Žinoma, galimai perspausta su kai kurių elementų vaizdavimu. Įsivaizduoju, kad būtų užtekę blokinių namų rajonų ir šiuolaikinio miesto centro vaizdų pristatant kaip vieną samplaiką. Bendrai, tikslas pasiektas - reklama tapo diskusijų objektu.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Dundorfas Rodyti pranešimąIinformacinio triukšmo laikais reikia išisiskirti. Popsovas tu niekam neįdomus, nes visi tokie patys popsovi ir jau matyti.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Mano nuomone išvis nėra prasmės reklamuotis.
Nematau prasmės per prievartą bandyt tapti turistine vieta.
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąDiskleimeris - apie marketingą ir pan. nesuprantu nieko. Liūdnai pagarsėjusios reklamos nežiūrėjau ir nežiūrėsiu, nes kiekviena peržiūra tik didins jos kūrėjų pasitikėjimą savimi.
Bet. Ar kas nors yra girdėjęs ar matęs, kad Tallinnas ar Eestija reklamuotų save kaip buvusią/esamą postsovietinę rytų Europos šiknaskylę? Aš tai ne. Visur tik nordicsai, e-valstybė, gryniausias oras, žaliausias miestas, labiausiai pritaikytas dviratininkams, pažangiausias, progresyviausias, ausias, au au au ... Kala ir kala, visam pasauliui, net imi ir patiki. Ir px, kad nuvažiavęs randi apgriuvusias lūšnas mieste, smėlį ir rusakalbes bobas Maskvos olimpiados laikų šukuosenom gatvėse, rūdis, rusišką bliovimą ir iškabas, vis tiek tiki tuo ką 30 metų non-stop kalė galvon.
Su Peterburgu sudaro tokį rimtų pajūrio miestų regioną aplink Suomių įlanką.
+Mažiukas, lengva prižiūrėti, estų kalba artima suomių.
Ryga, jau patys latviai sako, Rygos įlankoj, jau susidaro šioks toks užkampis.
Vilnius nebent išlošia dėl lokalių faktorių, kad einant toliau į pietus didėja bendras gyventojų tankis, Kaimyninė Lenkija auga ir populiacija yra didesnė už Skandinavijos šalis, etc.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
o tai kaip tu pareklamuosi rytų Europos miestą kuris iki šiol didžiausia savo vertybė laiko dali senamiesčio su angelų vidury ir keliolika lentelių skirtingom kalbom? Vilnius net rytų Europos kontekste visiškai nieko neturi ypatingo, jau nekalbant apie visos Europos, jį pagrinde lanko kaimynai ir žmonės norintis aplankyt visas Europos/pasaulio šalys. tai ir lieka pozicionuoti ant to ko kitur nėra, šiaip kokie VRM rūmai tūlam Europiečiui yra labiau išskirtinis dalykas nei Vilniaus senamiestis. man tai visad labiausia pikta kai Užupis visur yra kišamas nors 2024 metam tai yra be jokio pridėtinės vertes vieta, o tokie dalykai išskirtiniai kaip 2 regioniniai parkai (Pūčkorių atodanga tikrai labiau verta aplankymo nei visas Užupis) yra visiškai ignoruojami.
Nematau prasmės per prievartą bandyt tapti turistine vieta. Geriau tą pačią energiją skirt kitų ekonomikos šakų vystymui. Ypač kai turizmas negeneruoja daug naudos ilgalaikėje perspektyvoje, neskatina kurti darbo vietų su aukšta pridėtine verte, vietinių gyventojų siekti mokslo aukštumų ir t.t. Žiūrint į pietų Europą - nu nesaldus vietinių gyvenimas turistynuose.
- 9 patinka
Komentuoti:
-
Diskleimeris - apie marketingą ir pan. nesuprantu nieko. Liūdnai pagarsėjusios reklamos nežiūrėjau ir nežiūrėsiu, nes kiekviena peržiūra tik didins jos kūrėjų pasitikėjimą savimi.
Bet. Ar kas nors yra girdėjęs ar matęs, kad Tallinnas ar Eestija reklamuotų save kaip buvusią/esamą postsovietinę rytų Europos šiknaskylę? Aš tai ne. Visur tik nordicsai, e-valstybė, gryniausias oras, žaliausias miestas, labiausiai pritaikytas dviratininkams, pažangiausias, progresyviausias, ausias, au au au ... Kala ir kala, visam pasauliui, net imi ir patiki. Ir px, kad nuvažiavęs randi apgriuvusias lūšnas mieste, smėlį ir rusakalbes bobas Maskvos olimpiados laikų šukuosenom gatvėse, rūdis, rusišką bliovimą ir iškabas, vis tiek tiki tuo ką 30 metų non-stop kalė galvon.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
o tai kaip tu pareklamuosi rytų Europos miestą kuris iki šiol didžiausia savo vertybė laiko dali senamiesčio su angelų vidury ir keliolika lentelių skirtingom kalbom? Vilnius net rytų Europos kontekste visiškai nieko neturi ypatingo, jau nekalbant apie visos Europos, jį pagrinde lanko kaimynai ir žmonės norintis aplankyt visas Europos/pasaulio šalys. tai ir lieka pozicionuoti ant to ko kitur nėra, šiaip kokie VRM rūmai tūlam Europiečiui yra labiau išskirtinis dalykas nei Vilniaus senamiestis. man tai visad labiausia pikta kai Užupis visur yra kišamas nors 2024 metam tai yra be jokio pridėtinės vertes vieta, o tokie dalykai išskirtiniai kaip 2 regioniniai parkai (Pūčkorių atodanga tikrai labiau verta aplankymo nei visas Užupis) yra visiškai ignoruojami.
Pagrindinė problema, kad Vilnius (kaip ir visa Lietuva) yra absoliutus užkampis pasiekiamumo požiūriu. Kažkada smarkiai prašovėm nevystydami nacionalinės avialinijos, po to 3 dešimtmečius nieko nedarėm su geležinkelio jungtimis. Tik dabar pradėjom krapštyt galvą ir galvot, kad gal čia ir visai reiktų kažką pradėt galvot dėl to. Aišku dabar fingers crossed, kad RB nenuvažiuotų nuo bėgių ir turėtume ta išvsajotą šiuolaikinio geležinkelio jungtį tiek su Lenkija/Vakarų Europa, tiek su Baltijos šalimis, kas neabejotinai boostins turizmą žymiai labiau, nei bet kokios reklamos.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Labiau gaila, kad atsakingi asmenys išvertę akis aiškina, kad viskas čia gerai. Akis bado nesupratimas kaip veikia modernus marketingas. Ir dar tokie durniai apmokami mūsų visų pinigais.Paskutinis taisė Stadionas; 2024.04.06, 14:57.
Komentuoti:
-
Parašė Silber418 Rodyti pranešimąStiprus kontrastas yra gera priemonė atkreipti dėmesį. Šiuo atveju, greičiausiai, to ir buvo siekiama. Žinoma, galimai perspausta su kai kurių elementų vaizdavimu. Įsivaizduoju, kad būtų užtekę blokinių namų rajonų ir šiuolaikinio miesto centro vaizdų pristatant kaip vieną samplaiką. Bendrai, tikslas pasiektas - reklama tapo diskusijų objektu.
Nemanau, kad tikslas bus pasiektas ir iš esmės sutinku šiuo atveju su Šimašiaus komentaru.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Stiprus kontrastas yra gera priemonė atkreipti dėmesį. Šiuo atveju, greičiausiai, to ir buvo siekiama. Žinoma, galimai perspausta su kai kurių elementų vaizdavimu. Įsivaizduoju, kad būtų užtekę blokinių namų rajonų ir šiuolaikinio miesto centro vaizdų pristatant kaip vieną samplaiką. Bendrai, tikslas pasiektas - reklama tapo diskusijų objektu.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Apie tą klipą pasisakė dabartinis Vilniaus meras ir buvęs meras.
Labai retas atvejis, bet buvusio mero nuomonė labiau įtikino
ELTA / LRT.lt 2024.04.05
Benkunskas palankiai vertina naują Vilniaus reklamą: turime rinktis drąsias priemones
Vilniaus meras Valdas Benkunskas palankiai vertina dvejopas reakcijas sukėlusią „GoVilnius“ reklaminę miesto kampaniją. (...)
„Kaip nedidelį žinomumą turizmo rinkoje turintis miestas turime rinktis dėmesį atkreipiančias, drąsias rinkodaros priemones – tam, kad efektyviai toliau griautume apie mus sklandančius stereotipus“, – teigiama Eltai perduotame V. Benkunsko komentare.
Pasak mero, vidutiniškai šios reklamos žiūrovai pamato apie 80 proc. klipo. Todėl akivaizdu, pažymi V. Benkunskas, kad auditorija pamato ne tik ironija perpildytą pirmąją, bet ir antrąją klipo dalį.V. Benkunskas taip pat pažymi, kad per pirmąją parą kampanija sulaukė pozityvių publikacijų Vokietijos, Šveicarijos, Jungtinės Karalystės, Airijos, Australijos, Latvijos žiniasklaidoje.
Buvęs Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius neigiamai vertina naująją „GoVilnius“ pristatytą reklaminę sostinės kampaniją.
„Vilnius geresnis ne tik už tipo ironiškąją pirmąją jos dalį, bet ir už nuobodžiąją antrąją dalį“, – asmeninėje „Facebook“ paskyroje penktadienį paskelbė politikas.- „Nei pirma dalis yra Vilnius – jis
niekad toks nebuvo, ir net tokio įvaizdžio neturi. Nei antra dalis yra Vilnius – Vilnius realybėje įdomus, spalvingas ir gyvybingas. Žinau, kad žmonės stengėsi, bet šį kartą, manau, nepavyko“
https://www.lrt.lt/naujienos/lietuvo...sias-priemones
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Verslo žiniose pasisakė 7 PiaR sektoriaus atstovai (neskaitant neįvardintų pašnekovų). Nebuvo nė vieno palankaus atsiliepimo; nebent kai kurie bandė išspausti empatijos likučius ir suprasti, ką čia norėta pasakyti.
Jų pasisakymų paantraštės:
- Raiša komunikacija
- Apdovanojimams, ne turizmui skatinti
- Skausminga vilniečiams
- Pasenusios klišės
- Ne čia ieškome problemos
VZ.LT 2024.04.05
Šokiruojanti Vilniaus reklama: pasenusios klišės piktina lietuvius
Vilniaus verslo plėtros ir turizmo agentūra „Go Vilnius“ pristatė naują rinkodaros kampaniją „Expectations vs Reality“ (liet. lūkesčiai vs. realybė), su kuria tikisi didinti miesto žinomumą tikslinėse turizmo rinkose – Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje. Pasirodęs klipas sulaukė didžiulės vietinių kritikos socialiniuose tinkluose ir raginimų jo neberodyti.
Papildyta skyreliu „Go Vilnius“ turi savo argumentus
„Tai nėra stereotipų, mitų pamynimas. Reklamoje matome vaizdus, kurie net ir Vilniaus gyventojams atrodo stipriai „perlenkti“, „sutirštinti“. Taip žadame dar kažką privilioti į Vilnių? Prastas juodas humoras, kuris jaunesniems nei 40 m. net nebus suprantamas. Labiau atbaidyti nuo atvykimo į Lietuvą turbūt galima uždarius Vilniaus oro uostą. Gal čia infiltruotų kremliaus agentų darbas, siekiančių atbaidyti bet ką nuo apsilankymo Vilniuje.
Tai akivaizdus kenkimas šaliai. Tai – ne stereotipų paminimas, o noras išjuokti Lietuvą“, – baisisi su užsienio turistais dirbantis šio sektoriaus atstovas. (...)
https://www.vz.lt/rinkodara/2024/04/...tina-lietuvius
https://www.vz.lt/rinkodara/2024/04/...plate=comments
Nereikia stebėtis, kodėl "Go Vilnius" vadovė sėdėjo Lietuvos TV studijoje suakmenėjusiu veidu.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimąVisos tos frustacijos kilo dėl to, kad tai, kas rodoma pirmojoje klipo dalyje pas mus yra iš tikrųjų, tai realybės dalis. Išstumtoji į pasamonę mūsų gyvenimo pusė, kurios mes nenorime matyti. Isivaizduokime, kad pirmoje dalyje būtų Antarktida, pingvinai, o po to - ne, Vilnius ne toks! Ar kas būtų labai piktinesis? Va todėl nereikėjo, nereikėjo tų fantomų traukti iš šešėlio, jie per daug skaudūs, nes jie mūsų archetipo dalis.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimąVisos tos frustacijos kilo dėl to, kad tai, kas rodoma pirmojoje klipo dalyje pas mus yra iš tikrųjų, tai realybės dalis. Išstumtoji į pasamonę mūsų gyvenimo pusė, kurios mes nenorime matyti. Isivaizduokime, kad pirmoje dalyje būtų Antarktida, pingvinai, o po to - ne, Vilnius ne toks! Ar kas būtų labai piktinesis? Va todėl nereikėjo, nereikėjo tų fantomų traukti iš šešėlio, jie per daug skaudūs, nes jie mūsų archetipo dalis.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Visos tos frustacijos kilo dėl to, kad tai, kas rodoma pirmojoje klipo dalyje pas mus yra iš tikrųjų, tai realybės dalis. Išstumtoji į pasamonę mūsų gyvenimo pusė, kurios mes nenorime matyti. Isivaizduokime, kad pirmoje dalyje būtų Antarktida, pingvinai, o po to - ne, Vilnius ne toks! Ar kas būtų labai piktinesis? Va todėl nereikėjo, nereikėjo tų fantomų traukti iš šešėlio, jie per daug skaudūs, nes jie mūsų archetipo dalis.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Tuo tarpu užsieniečiai sako kad Baltijos šalys nuvertintos. Per šią prizmę galima žaisti, pajuokaujant apie savo dydį, klimatą... Bet ne per stereotipus, kad mes atsilikusių girtuoklių tauta buvome, o dabar blaivūs su dviračiais galime važinėti po miestą, nes jau turime dviračių takus.
Vienas iš daugelio pvz., kuris dabar pasirodė mano rekomendacijose:
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Netyčia pamačiau tą laidą per pietus be garso - "Go Vilnius" vadovė buvo kažkokia išėjusi iš veido kai ją kalbino TV laidos vedėja.
Paskui pažiūrėjau laidą su garsu. Visiškai neįtikino "instrumentalistinės" pasakos apie tyrimus ir "žinomumo didinimą" - tai visiškai prasilenkė su suakmenėjusiu Go Vilnius vadovės veidu.
Jei siekiama pasiekti Gazos žinomumą, tai einama labai teisinga linkme
Go Vilnius Dovilė Aleksandravičienė:
"Mes siekėme padidinti Vilniaus žinomumą. (....)
To klipo vaizdas - atkreipti dėmesį šokiruojant, o paskui bus nukreipiama į puslapį, kur Vilnius bus pristatomas iš geros pusės.
Mokamoje reklamoje bus tik 30-60 minučių ir bus kitos proporcijos
Paleidę klipą jau turime 30.000 įsitraukimų - 90% sureagavo teigiamai (???) ir tik 400 (~10%) sureagavo neigiamai (???)"
LRT Laba diena, Lietuva 2024.04.05
Diskusijas sukėlusi reklaminė kampanija
Balsavimas dieninėje laidoje: 413 / 864
https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000334019
15min.lt 2024.04.05
Naujai Vilniaus reklamai kritika nesiliauja
Prodiuseris Laurynas Šeškus šią Vilniaus reklamą pavadino kenkėjiška visai investicijų ir partnerysčių ieškančiai Lietuvos industrijai. (...)
Suprantu, kad tie kas daug daro, dažnai padaro ir klaidų. Bet dabar labai prašau sustabdyti naujos reklamos sklaidą.
Manau, kad tai kenkėjiška visai inovatyviai investicijų ir partnerysčių ieškančiai Lietuvos industrijai. Dar blogiau, šiandieninėje situacijoje tai labai pavojinga, kad mes vėl būsim kvestionuojami ar esam neginčijama Europos siena ar kažkoks rytų paribys. Europoje jau užaugusi nauja karta, kuri neturi šių stereotipų ir mus mato visai kitaip, karta kuriai net Borato šlovingos šalies bajeriai jau yra sena praeitis. Dabar ne 2000-ieji, o 2024-ieji! (...)
Aš pats per artimiausia dienas turėsiu daug darbinių tarptautinių susitikimų ir būčiau panikoj, jeigu žinočiau, kad tie žmonės spėjo šią reklamą išvysti. Sakysit, kad bijau ironijos? Nebijau, tik žinau, kad auditorija, kurį žiūrės šitą klipą greitai pamirš žinutę, o vizualai ir įspūdis jiems liks labai ilgam, tik, deja, pirmos klipo dalies.
Sakot, kad kitaip būsim nuobodūs? Manau, kad geriau jau būt nuobodžiais europiečiais nei linksmais ir ironiškais pasaulio pakraščio gyventojais, kurie finale niekam nerūpi. Mes neprašyti traukiam savo kompleksus ir nepilnavertiškumo jausmą. (...)
https://www.15min.lt/zmones/naujiena...a-1050-2219808Paskutinis taisė Romas; 2024.04.05, 17:09.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Dundorfas Rodyti pranešimąAš tai manau, kad gerai, sunku šiais laikais pritraukti dėmesį, reikia kažkokios intrigos, ažiotažo, ty tau rodys eiline reklamą kur nors metro ar aeruoste apie maldyvus kokie nuostabus paplūdimiai ar ten Prahos ar Varšuvos senamiestį ar kokį Octoberfestą, nereaguosi, netgi atfiltruos smegenys kaip "triukšmą" pasamoningai, o vat čia kabliukas, "kodėl tokį šūdą rodo?", visokie senoliai pasakos "va matiai kai ten pas juos", jiems galės prieštarauti, "o žiūrėjai iki galo" ir tt. Ty padaryk standartinę, be "kajeno pipirų" reklamą, tai tiesiog nukeliaus į "spam direktoriją" pasąmoningai. Iinformacinio triukšmo laikais reikia išisiskirti. Popsovas tu niekam neįdomus, nes visi tokie patys popsovi ir jau matyti.
- 3 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: