Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Pasaulio ekonomikos aktualijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • mantasm
    replied
    Parašė Dundorfas Rodyti pranešimą

    Abi dalinai integruotos, bei turėjo ir vis dar dalinai turi priežasčių nesijungti, bet IMHO vidutinėje ar ilgoje perspektyvoje tų priežasčių mažės. Šveicarija prarado indėlių slaptumą ir bankų stabilumą, Norvegijoje irgi palengva mažės dujų išgavimas.
    Norvegija nesijungė pagrinde dėl žvejybos savo vandenyse apsaugos. Mažėjant dujų žvejyba tik svarbesne taps.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Norvegija, Islandija ir Lichtenšteinas yra EFTA ir tuo pačiu EEA narės. Šveicarija aplikavo, bet nesusitarė, iki šiol turi dvipusius susitarimus su ES.
    Norvegija, Islandija, Lichtenšteinas ir Šveicarija yra Šengeno susitarimo dalyvės.

    Komentuoti:


  • Dundorfas
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą

    Šveicarija, Norvegija nesijungia į Es.
    Abi dalinai integruotos, bei turėjo ir vis dar dalinai turi priežasčių nesijungti, bet IMHO vidutinėje ar ilgoje perspektyvoje tų priežasčių mažės. Šveicarija prarado indėlių slaptumą ir bankų stabilumą, Norvegijoje irgi palengva mažės dujų išgavimas.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą

    Šveicarija, Norvegija nesijungia į Es.
    Integruojasi dalinai, Šengenas, ekonominis bendradarbiavimas, etc.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Jų ir nėra. UK yra vienintelė šalis kuri atsisakė ten būti. Kitos vienokia ar kitokia forma integravosi arba tiesiog neatitinka reikalavimų.
    Šveicarija, Norvegija nesijungia į Es.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą
    Jei vienareikšmiškai ES buvimas tik pliusas tai nebūtų šalių, kurios atsisako ten būti.
    Jų ir nėra. UK yra vienintelė šalis kuri atsisakė ten būti. Kitos vienokia ar kitokia forma integravosi arba tiesiog neatitinka reikalavimų.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą

    Pas mus prasčiausi keliai? Latvia joined the chat...
    Bus prasčiausi, nes žalioji žiedinė sustainable ateitis liepia naikinti automobilinius kelius.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

    Tai ES vidurkis yra virš 30. Mažiau nei 30, tai čia kas turi, Baltarusija, Moldova, slovakai su čekais.
    Pastaruoju metu GINI daugelyje šalių kilo, tai ok šiuo metu threshold yra pakilęs (nors galima apskritai galvoti ar viskas ok, ar galim sau leist neribotą GINI kilimą).

    Europoje pavyzdinės šalys: Olandija, Danija, likusi Skandinavija, kažkaip džiugu dėl Čekijos, Slovėnijos ir Slovakijos. Čekijoje ar Slovėnijoje net nelabai važiuojant kaimais ir sakysi, kad skurdas ar kažkas, bent jau kur teko važinėt ar naršyt.

    Dėl Slovakijos negaliu užtikrintai komentuot, nors šalis jaučiasi skurdesnė nei Čekija.

    Labiausiai šviečia keturios raudonos Italija, Lietuva, Bulgarija ir UK Europoje. (en wiki: List of countries by income equality)
    UK gana supanašėjus į JAV, kur irgi išsisluoksniavimai visokie, kaimai atslieka vs. miestas. Nežinau ar tai sveikas modelis.
    Italija su savo Sicilija vs. Milanas. Bulgarija tai tiesiog more extreme case turbūt.

    P.S. Nekiškit Baltarusija, Ukraina, nesiskaito dėl per žemo BVP per capita
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.04.24, 22:02.

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Ir šiaip netikiu, kad nelygios šalys apskritai gali būti geros šalys, t.y. kai tavo GINI virš 30, tu negali būt normali šalis pagal mane.
    Tai ES vidurkis yra virš 30. Mažiau nei 30, tai čia kas turi, Baltarusija, Moldova, slovakai su čekais.

    Komentuoti:


  • bimbam
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą

    Pas mus prasčiausi keliai? Latvia joined the chat...
    Magistraliniai keliai Latvijoje tikrai geresni. Krašto keliai Latvijoje irgi smarkiai gerėja ir greitai bus geresni, jei jau dabar nėra

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
    Lietuva yra viena iš rytų Europos regiono lyderių, nors keliai pas mus, ko gero, prasčiausi.
    Pas mus prasčiausi keliai? Latvia joined the chat...

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė 10.000 Rodyti pranešimą

    Belgų HDI 2021m. buvo 0,937 - aukštesnis nei Liuksemburgo (0,930), Prancūzijos (0,929), Austrijos (0,916). Skirtumas nuo Nyderlandų (0,941) ar Vokietijos (0,942) buvo minimalus. Todėl sakyti jog belgai yra autsaideriai pagal HDI yra visiškai nepagrįsta.

    O kas liečia kelių būklę ar priemiesčių planavimą, tai čia yra pernelyg siauri parametrai, kad juos būtų korektiška generalizuoti. Pvz.: Lietuva yra viena iš rytų Europos regiono lyderių, nors keliai pas mus, ko gero, prasčiausi. Priemiesčių planavimas apskritai aptakus ir neaišku ką reiškiantis teiginys, o ir šiaip - JAV priemiesčiai išvis baisiai suplanuoti, bet tai netrukdė jiems būti Vakarų Pasaulio lyderiais.
    Flandrija gana nemažai iškelia Belgiją, kai su Valonija didesnis liūdėsėlis.

    Šiaip man vis tik keliai (+fasadai) yra rodiklis, kad nėra su mumis viskas ok, paprastam žmogui "iš liaudies" dabartiniai GDP per capita iš vis kažkokie išpūsti, kai pamato sutvarkytus Bialystoko fasadus.
    Turi būti balansas kas mes tokie, taip pat nereikia daryti Potomkino kaimų aišku.

    JAV labai nelygi šalis. Tikrai turi top notch kūrėjus, bet daug žmonių gyvena bijodami nakty kažkur išeiti, ko pas mus nelabai yra, arba labiau urban legend, kad kažkas būtinai užpuls.

    Ir šiaip netikiu, kad nelygios šalys apskritai gali būti geros šalys, t.y. kai tavo GINI virš 30, tu negali būt normali šalis pagal mane.
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.04.24, 20:18.

    Komentuoti:


  • 10.000
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    HDI ir iš tikrųjų pagal kelių būklę ir miestų/priemiesčių planavimą to regiono kontekste Valonija tikrai taip.
    Beje Valonija iš prancūzų nusikopijavo krypčių ženklinimo formatą bent jau greitkeliuose, tai dabar autsaideriai tuo požiūriu sakyčiau flamandai
    Belgų HDI 2021m. buvo 0,937 - aukštesnis nei Liuksemburgo (0,930), Prancūzijos (0,929), Austrijos (0,916). Skirtumas nuo Nyderlandų (0,941) ar Vokietijos (0,942) buvo minimalus. Todėl sakyti jog belgai yra autsaideriai pagal HDI yra visiškai nepagrįsta.

    O kas liečia kelių būklę ar priemiesčių planavimą, tai čia yra pernelyg siauri parametrai, kad juos būtų korektiška generalizuoti. Pvz.: Lietuva yra viena iš rytų Europos regiono lyderių, nors keliai pas mus, ko gero, prasčiausi. Priemiesčių planavimas apskritai aptakus ir neaišku ką reiškiantis teiginys, o ir šiaip - JAV priemiesčiai išvis baisiai suplanuoti, bet tai netrukdė jiems būti Vakarų Pasaulio lyderiais.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė 10.000 Rodyti pranešimą

    Belgija - regiono autsaiderė ? Čia pagal kokius kriterijus, valoniškus krypčių rodyklių ženklų žymėjimus ?
    HDI ir iš tikrųjų pagal kelių būklę ir miestų/priemiesčių planavimą to regiono kontekste Valonija tikrai taip.
    Beje Valonija iš prancūzų nusikopijavo krypčių ženklinimo formatą bent jau greitkeliuose, tai dabar autsaideriai tuo požiūriu sakyčiau flamandai

    Komentuoti:


  • 10.000
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Reiktų aplenkt
    • Labai nelygiai išsivysčiusią Italiją (ir šiaip tokia užsiliuliavusi kaip FR)
    • Slovėnija pati gali kilt su mumis, viskas ten ok
    • Per daug vyne užsiliuliavusią Prancūziją (o jų valst. sveikatos apsauga tegul išlieka aukso standartas likusiam pasauliui)
    • Suomija irgi gali kilti kartu su mumis, nereikia jos aplenkt, man būtų gaila ją aplenkti
    • Vokietija. Per ilgai buvo "sick man of Europe". Galim aplenkti nes su Rytų Vokietija sociopolitiškai nesusitvarkė, arba pinigai yra ne viskas, kad būtų tvarka ir laimė.
    • Austrija. Irgi nei šis nei tas su savo deklaruojamu neutralitetu.
    • Belgija. Iš kelių gabalų sudaryta polivalstybė. Kai viena ranka nesusišneka su kita. Regiono autsaiderė Vakarų Europoje, deja, ypač la Valonie.
    • (linke dar buvo ne tik Europos šalys): Kanada, Australija, Pietų Korėja, Izraelis, Bahreinas. Šių šalių nebūtina aplenkti Nebent gal Kanadą kokią, nes ten tokia truputį dykra realiai, nors Torontas dar gana liuks ir perspektyvus miestas. Bahreino ateitis bendrai neaišku, nes nežinau kaip/ar jie pereis iš naftą eksportuojančių šalių į kažką kito.
    Kur atsidurtume?
    Tarp Belgijos ir Švedijos. Aišku būtų gerai artimas švediškam valst. sektoriaus kokybė, keliai tokie kad aš ir fūristas Liudviko Andriulio brolis girtų, ir bent šiek tiek geresnis ir piliečių įsitraukimas.

    Aukščiau esančios TOP9 Europos šalys gali išlaikyti savo pozicijas, jos sėkme ir darbu užsidirbo jas. Tik dėl Maltos nesuprantu, kodėl jie ten aukštai. Tegul susitvarko su savo car dependency pradžioje.

    Dviem mūsų aplenktom šalim užleisčiau vietą: Naujoji Zelandija ir Čekija. Aišku Čekijai kaip Europos vidurio valstybei reiktų susitvarkyti su priklausomybe nuo auto (nors VT pas juos aukšto lygio, Malta net to neturi berods).

    Su Estija tai norėčiau, kad tiesiog vienodi skaičiai būtų ir viskas
    Belgija - regiono autsaiderė ? Čia pagal kokius kriterijus, valoniškus krypčių rodyklių ženklų žymėjimus ?

    Komentuoti:


  • Egiuxz
    replied
    Parašė TrippleA Rodyti pranešimą

    Tai, kad siais laikais ta relaizacija ten salygine darosi. Atlyginimai neauga, busto kainos keliasi i kosmosa, naujo busto pasiula salyginai maza, dideiji miestai irgi uzgrusti. Manau greiciau pamatysim 10-15m. begy, kad is daug zmoniu is vakaru Europos keliaus i Lietuva ekonominei savirealizacijai, nes pas mus bus daugiau galimybiu prasigyvent ir pasiekt karjeros.
    Lietuvai liko 10 metų normalaus gyvenimo iki kol visi čikenai sugrįš. Liūdna

    Komentuoti:


  • TrippleA
    replied
    Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
    Ačiū už patikslinimus, sankauskas ir Eidvis. Emigracija būna dėl įvairių ekonominių priežasčių. Priklauso, kas ir kokiame sektoriuje ieško galimybių. Manau, kad ekonominė migracija į Vakarus vyks dėl daugiau galimybių save realizuoti didesnėse rinkose ir pan.
    Tai, kad siais laikais ta relaizacija ten salygine darosi. Atlyginimai neauga, busto kainos keliasi i kosmosa, naujo busto pasiula salyginai maza, dideiji miestai irgi uzgrusti. Manau greiciau pamatysim 10-15m. begy, kad is daug zmoniu is vakaru Europos keliaus i Lietuva ekonominei savirealizacijai, nes pas mus bus daugiau galimybiu prasigyvent ir pasiekt karjeros.

    Komentuoti:


  • Silber418
    replied
    Ačiū už patikslinimus, sankauskas ir Eidvis. Emigracija būna dėl įvairių ekonominių priežasčių. Priklauso, kas ir kokiame sektoriuje ieško galimybių. Manau, kad ekonominė migracija į Vakarus vyks dėl daugiau galimybių save realizuoti didesnėse rinkose ir pan.

    Komentuoti:


  • Eidvis
    replied
    Aš gal nelabai supratau ko čia buvo klausiama dėl nominalaus BVP per capita, bet įdomumo dėlei pasižiūrėjau kaip jis per 10 metų pasikeitė pas mus ir kaip pas britus.
    2012 vs. 2022, usd
    UK: 42,490 vs. 45,295
    Lietuva: 14,376 vs. 25,036
    T.y. Lietuva prieš 10 metų turėjo 29% nuo britų nominalaus BVP per capita, darar jau turim 55%. Atitinkamai PPP išaugo nuo buvusių 60% lygio iki 86%. Iš esmės tie, kurie emigruoja dėl ekonominių priežasčių, turėtų atsinaujinti savo ekonominias žinias.

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė Silber418 Rodyti pranešimą

    Ar teisingai suprantu, kad PPP reikšmės indikuoja, kad galima sau leisti gyventi (geriausiu atveju), maždaug kaip britai (įsivaizduojant, kad lentelėje pateikti duomenys teisingi)?

    Lyginant su BVP/1 gyv. nominaliomis reikšmėmis, skirtumas vis didėja. Nominaliosios reikšmės kinta mažiau. Kodėl?
    Taip, price adjucted pajamos reiškia kad mūsų pajamų vertė yra tokia pati kaip britų, i.e. už savo pajamas galime nusipirkti panašų kiekį (ir panašios kokybės) paslaugų ir prekių.

    Komentuoti:

Working...
X