Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Baltijos valstybių sostinių palyginimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • VLR
    replied
    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
    kamščiuose sėdi tiek pat, o gal daugiau
    Kamščiuose sėdi visur ir tai nėra svarbu. Klausimas yra ar yra alternatyvų kamščiams, ir tos alternatyvos ir yra vienas svarbiausių gyvenimo kokybės kriterijų. Rygoje jų yra ir jos vis gerėja, Vilniuje jų nėra.


    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
    liginti valstybių mašinų kieki yra nesąmonė šioje temoje, nes Lietuva ir Latvija visiškai skirtingos struktūros valstybės
    Taip, tu teisus, struktūros yra skirtingos: Latvija turi kietą miestą su rimtu VT, kai Lietuva - neturi.

    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
    . dėl finansinis turtas yra santykis su BVP, pagal ji Latviai turi daugiau pensijų fonduose, bet Lietuvos BVP gerokai didesnis (20proc), tai jūsų išvada yra klaidinga
    Tu teisus dėl šito. Gaunasi praktiškai identiškas turtas pagal naujausius nominalius BVP skaičius. Na, bet vis tiek gana įdomi statistika kontekste, kur visi pripažįstam, kad Latvijos ekonomika yra prastesnė.

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Su šios temos lankytojų logika, kokios Prancūzijos tipinis miestas neprilygsta pagal gyvenimo kokybės kriterijų kokiam nors suburbanizuotam Amerikos miestui be tikro centro, na nes BVP. Deja ne visai taip veikia dalykai:

    - taip Rygoje alga po mokesčių yra 1249, Vilniuje - 1547 ir tai yra reikšmingas skirtumas. Tačiau būsto kaina Rygoje yra dvigubai mažesnė, kas reiškia, kad vidutinis vidutinę algą gaunantis ir paskolą pasiėmęs gyventojas turi daugiau ar panašiai pinigų nei Vilniuje
    - Rygoje aplink centrą yra gerokai tankesnė statyba, ir miestas turi geresnį VT tiek mieste, tiek priemiesčiuose, kas reiškia, kad žmonės sutaupo daug laiko kelionėms į darbą lyginant su visais gulbinais, pilaitėmis ir perkūnkiemiais, kurie neturi net A juostų (čia nekalbu apie kamščių laiko statistiką). Turiu kolegų, kurie į darbą važiuoja virš valandos. Na, o laikas yra pinigai ir, šiuo atveju, labai dideli. Nekalbu jau net apie kurui išmetamus pinigus - bet ai gi čia BVP.
    - Norint gyventi Vilniuje reikia automobilio, Rygoje - nereikia. Lietuvoje automobilių skaičius yra apie 40% didesnis, lyginant ne šalis, o Vilnių su Ryga, spėčiau, skirtumas būtų dar didesnis (bet statistikos nerandu) https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...les_per_capita
    - Greičiausiai dėl aukščiau minėtų priežasčių, pagal neseniai išėjusią statistiką, vidutinis latvis turi daugiau finansinio turto, nei vidutinis lietuvis (na, bet lietuviai turi šūstresnius benvus, tai čia gal ir lygiosios)

    Pridėkime prie to gerokai geriau sutvarkytą aplinką, geresnį oro uostą ir transportą, galimybę gyventi užmiestyje (net prie jūros) ir važinėti tvarkingai į darbą ir kt. jau anksčiau minėtus pliusus ir gaunasi, kad Rygoje (nepaisant prastesnės ekonomikos) gyvenimo kokybė yra žymiai geresnė nei didžiuliame parkinge Vilniuje.



    Toje temoje buvai suvanotas faktais, čia irgi prašaisi argumentų pliauskos?
    Ryga yra ta pati rytų Europos skylė, lyginti Vilnių su Ryga yra tas pats kas lyginti Ostiną su Detroitų. Ryga yra didelė Klaipėda, geresni viešas bet kamščiuose sėdi tiek pat, o gal daugiau (liginti valstybių mašinų kieki yra nesąmonė šioje temoje, nes Lietuva ir Latvija visiškai skirtingos struktūros valstybės). dėl finansinis turtas yra santykis su BVP, pagal ji Latviai turi daugiau pensijų fonduose, bet Lietuvos BVP gerokai didesnis (20proc), tai jūsų išvada yra klaidinga

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Gal su Rail Baltica stoties plėtra yra kažkas sugalvota
    Taip, su Rail Baltica plėtra yra daug sugalvota. Dėl pėsčiųjų požeminių perėjų - visi supranta, kad ten yra labai blogai. Ryga planuoja skirti daug pinigų Rail Baltica projekto papildymui ir būtent tos problemos su požeminėmis perėjomis sprendimui.

    Actually, what they are not talking about is that we have calculated that the Rail Baltica project would also require some €500 million from Riga's side, for example, to clean up the area around the Central Station so that tourists do not have to roll through the tunnels with suitcases.
    https://eng.lsm.lv/article/economy/t...ltica.a578176/

    Ryga apskritai gaus labai daug su Rail Baltica projektu jau pirmoje fazėje. Svarbiausias jų yra tas, kad miesto centras buvo perskrostas papildoma geležinkelio estakada. Tai pavertė Rygą į didžiulę statybų aikštelę dešimčiai metų, buvo daug dulkių ir nepatogumų, nugriautas net didžiulis prekybos centras, bet darbai jau yra baiginėjami. Tai yra milijardinė investicija (šių dienų eurais), kuri užtikrino Rygos centro paruošimą transportui ateinančiam bent šimtui metų. Visiems dabar yra aišku, kad rimtų darbų (išskyrus lokalizuotas pastato statybas) tose vietovėse nebebus ir tai yra svarbu, nes galima pradėti daryti ilgalaikius sprendimus ten.

    Iš smulkesnių darbų:
    - Naujoji Rail Baltica estakada bus naudojama autobusų stoties funkcijoms (puiki idėja): https://citify.eu/lt/rigas-starptautiska-autoosta/
    - Bus pagaliau sujungtos Elizabetes ir Timoteja gatvės, bet tik VT, pėsčiųjų ir dviračių jungtimis
    - Apylinkėse bus tvarkoma pėsčiųjų ir dviračių infrastruktūra

    Dar reiktų paminėti, kad su projektu:
    - Prie Rail Baltica bus prijungtas Rygos priemiesčių elektrifikuotas geležinkelių tiltas (ties Salaspils), kuris yra puikiai pasiekiamas iš centrinio mazgo
    - Bus baigta pusė stoties, kuri bus naudojama vietiniam traukinių tinklui, suteikiant visiškai kito lygio keliavimo patirtį pagal geriausias šiuolaikines praktikas
    - Bus baigtas naujasis oro uosto stoties pastatas
    - į oro uostą pradės važinėti traukiniai kas bent 20 minučių (pagal merą, iš straipsnio aukščiau)


    Be Rail Baltica, Ryga intensyviai investuoja šimtus milijonų į multimodalinę infrastruktūrą, modernizuojamos tramvajaus linijos, keičiami platformų aukščiai priemiesčio geležinkelio stotyse.

    Taip, Ryga juda į priekį ir, infrastruktūros prasme yra atitolus tiek, kad jos jau seniai nebesimato. Vilniaus infrastruktūra centre yra nelabai pasikeitus nuo Stalino laikų. Ryga yra arčiau Prancūzijos ar Vokietijos miesto, Vilnius savo stoties ir infrastruktūros apskritai vibe'u man labiausiai primena Baltarusijos miestą Baranovichy.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
    Šiaip idomiai lietuvius veikia vidinė propoganda, niekada negirdėjau jokių nei tyrimų, nei išaiškinimų. Iš kur kyla tas laimingiausio Europos miesto tarp jaunimo fenomenas Vilniuje? Miestas su akivaizdžiais trūkumais, be pasaulinio lygio universitetų, miestas jaunimui, kuriam pigus būstas ir geras transportas ypač aktualus, nieko negalintis pasiūlyti.

    Mes tiesiog taip užsihipnotizavę vidinio patriotizmo ir paveikti group thinkingo? Kas nėra blogai. Ar čia tiesiog miesto augimas ir more happening jaunimui stovi pirmoj vietoj ir viską atperka?

    Vokiečių jaunimas plūsta į Berlyną, kur ir pragyvenimo lygis žemesnis ir šiaip nešvara, o miestą galima pavadinti tiesiog ugly. Bet tas poor, but sexy vaibas permuša daugelį minusų, galiausiai tam tokiam poor vaibe būti pasidaro vos ne šūstrai, nes tu esi vidury kažko didesnio ir tavo generacijos laikomo kaip kieto. Bet tas irgi turi ribas, kai mados keičiasi, nežinau išties ar dar Berlynas tokiu miestu likęs? Prieš 8m. dar tikrai buvo, kur sulėkė daugybė vokiečių jaunimo iš savo nuobodžių kaimų, kaip ir lietuviai į Vilnių.
    Dauguma jaunimo (ir ne tik jaunimo) nesėdi šiame forume, nesidomi dešimtmečiais nepastatomais metro ar tramvajais, nenutiestomis gatvėmis, nelygiai suleistos plytelės irgi už šio forumo ribų mažai kam įdomu. Vilniuje yra kur tūsintis, klubų pilna, kavinukės, darbo vietos, perspektyvos, keliauk kur nori šiais laikais po ES ir toliau - laisvai ir gana pigiai (na, Baltarusija nelabai kam įdomu - aš nors gimiau ir augau 15 km nuo sienos bet nesu ten buvęs ir Ispanija man psichologiškai "arčiau" nes ten buvau ne kartą ir ten įdomu), renginiai vyksta, pasaulinės žvaigždės, jei ne Vilniuje - į Kauną Žalgirio areną šoktelti irgi nuotykis ir t. t.

    Jeigu aš šio forumo neskaityčiau - daugybės dalykų kurie yra "problema" net nesuprasčiau ir nepastebėčiau, ir viskas man tiktų. Nebent išskyrus užsilikusius baisius troleibusus ir nepakankamą valstybinės kalbos mokymosi užtikrinimą tarp naujai atvykusių. Bet visumoje... Vilnius kunkuliuoja, aktyviai gyvena, verda, ir tas vaibas yra labai cool.

    Berlynas su savo visais netobulumais turi labai gerą vaibą, ten smagu, įdomu, linksma. Naktinis gyvenimas visiškai wow. Ne visi perfekcionistai, ne visiems reikia to "tobulumo" (kuris realybėje net neegzistuoja - yra tik tolima ir nepasiekiama iliuzija, už kurios užsikabinus prarandamas džiaugsmas gyvenimu čia ir dabar).
    Paskutinis taisė Tomizmas; 2025.02.23, 09:29.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Toje temoje buvai suvanotas faktais, čia irgi prašaisi argumentų pliauskos?
    Gyvenk toliau savo iliuzijų pasaulyje. Antras jonelis su savo god complex.

    Komentuoti:


  • Sklansky
    replied
    Šiaip idomiai lietuvius veikia vidinė propoganda, niekada negirdėjau jokių nei tyrimų, nei išaiškinimų. Iš kur kyla tas laimingiausio Europos miesto tarp jaunimo fenomenas Vilniuje? Miestas su akivaizdžiais trūkumais, be pasaulinio lygio universitetų, miestas jaunimui, kuriam pigus būstas ir geras transportas ypač aktualus, nieko negalintis pasiūlyti.

    Mes tiesiog taip užsihipnotizavę vidinio patriotizmo ir paveikti group thinkingo? Kas nėra blogai. Ar čia tiesiog miesto augimas ir more happening jaunimui stovi pirmoj vietoj ir viską atperka?

    Vokiečių jaunimas plūsta į Berlyną, kur ir pragyvenimo lygis žemesnis ir šiaip nešvara, o miestą galima pavadinti tiesiog ugly. Bet tas poor, but sexy vaibas permuša daugelį minusų, galiausiai tam tokiam poor vaibe būti pasidaro vos ne šūstrai, nes tu esi vidury kažko didesnio ir tavo generacijos laikomo kaip kieto. Bet tas irgi turi ribas, kai mados keičiasi, nežinau išties ar dar Berlynas tokiu miestu likęs? Prieš 8m. dar tikrai buvo, kur sulėkė daugybė vokiečių jaunimo iš savo nuobodžių kaimų, kaip ir lietuviai į Vilnių.
    Paskutinis taisė Sklansky; 2025.02.23, 09:11.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Su šios temos lankytojų logika, kokios Prancūzijos tipinis miestas neprilygsta pagal gyvenimo kokybės kriterijų kokiam nors suburbanizuotam Amerikos miestui be tikro centro, na nes BVP. Deja ne visai taip veikia dalykai:

    - taip Rygoje alga po mokesčių yra 1249, Vilniuje - 1547 ir tai yra reikšmingas skirtumas. Tačiau būsto kaina Rygoje yra dvigubai mažesnė, kas reiškia, kad vidutinis vidutinę algą gaunantis ir paskolą pasiėmęs gyventojas turi daugiau ar panašiai pinigų nei Vilniuje
    - Rygoje aplink centrą yra gerokai tankesnė statyba, ir miestas turi geresnį VT tiek mieste, tiek priemiesčiuose, kas reiškia, kad žmonės sutaupo daug laiko kelionėms į darbą lyginant su visais gulbinais, pilaitėmis ir perkūnkiemiais, kurie neturi net A juostų (čia nekalbu apie kamščių laiko statistiką). Turiu kolegų, kurie į darbą važiuoja virš valandos. Na, o laikas yra pinigai ir, šiuo atveju, labai dideli. Nekalbu jau net apie kurui išmetamus pinigus - bet ai gi čia BVP.
    - Norint gyventi Vilniuje reikia automobilio, Rygoje - nereikia. Lietuvoje automobilių skaičius yra apie 40% didesnis, lyginant ne šalis, o Vilnių su Ryga, spėčiau, skirtumas būtų dar didesnis (bet statistikos nerandu) https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...les_per_capita
    - Greičiausiai dėl aukščiau minėtų priežasčių, pagal neseniai išėjusią statistiką, vidutinis latvis turi daugiau finansinio turto, nei vidutinis lietuvis (na, bet lietuviai turi šūstresnius benvus, tai čia gal ir lygiosios)

    Pridėkime prie to gerokai geriau sutvarkytą aplinką, geresnį oro uostą ir transportą, galimybę gyventi užmiestyje (net prie jūros) ir važinėti tvarkingai į darbą ir kt. jau anksčiau minėtus pliusus ir gaunasi, kad Rygoje (nepaisant prastesnės ekonomikos) gyvenimo kokybė yra žymiai geresnė nei didžiuliame parkinge Vilniuje.

    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Latviofilas, pasirodo, ne tik Rail Baltica temoje neršia.
    Toje temoje buvai suvanotas faktais, čia irgi prašaisi argumentų pliauskos?
    Attached Files

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Kai teko lankytis nustebau kaip kaunietiškai išspręstas patekimas į Rygos Senamiestį.
    11. Lapkričio gatvė paversta savotišku Karaliaus Mindaugo pr. analogu. Gaila buvo žiūrėti į Rygos pilį/Latvijos prezidentūrą, kokiam triukšme jinai gyvena. Palyginau su mūsų Prezidentūra, ten ramu jauku. Patekimas ant Akmens tilto požeminėmis perėjomis iš Senamiesčio.

    Tas pats su Stoties rajonu ties Origo.

    Vilniuj tikrai geriau kas liečia požemines perėjas. Didžiausias trūkumas yra patekimas į Vilniaus gel. stoties peronus per visokius laiptus, neaiškus ženklinimas.

    Dramatiškiausia sovietinio planavimo pavyzdys man buvo Aleksandro Čako gatvės tiltas per geležinkelį. Intuityviai turėtų būti padaryti iš karto šaligatviai ant viaduko, bet ne, turi eiti kažkur per kiemus, kad užlipti laiptais.
    https://maps.app.goo.gl/7a1zo4PJyn7bNqpo7

    Tai pėsčiojo patirtis Rygoje visumoje tiesą sakant nuvylė. Šaligatviai irgi nepasirodė tokie lygūs, praėjimai vietomis neišspręsti protingai.
    Gal dėl to, kad užsikėliau lūkesčius. Aš legit pajaučiau, kad Rygoje labai daug Vakarų Europos didmiesčio planavimo, bet smarkiai neatsigauna po sovietinio planavimo metų.

    Lietuvai tiesiog taikau žemesnius reikalavimus kas liečia beveik visą urbanistiką iki beveik šių dienų, nes Lietuva tik pastaruoju metu gali projektuoti apie buvimą kažkas "kaip Vakarų Europa", bet anksčiau negalėjo arba galėjo itin ribotai.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.02.23, 01:19.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Pakomentuosiu foto:
    1) Vilnius. Eilinis Aukštutinio Naujamiesčio lengvo chaosiuko vaizdas. Sutinku, kad galėtų būti labiau iščiustyta, bet nedramatizuoju.
    2) Ryga, geležinkelio stotis. Gal su Rail Baltica stoties plėtra yra kažkas sugalvota, bet kai paskutinį kartą teko būti, tai ta sankryža ties Origo yra labai keista vieta, kažkokios požeminės perėjos, labai keistas Vakarų Europos ir SSRS miestų planavimo mišinys (kas bendrai jaučiasi per visą Rygą tam tikrose taškuose).
    Tos krypties rodyklės virš kelio tai iš vis latvizuotos Rusijos didžiųjų sankryžų rodyklės kiba girliandos.

    Žodžiu pradedu mąstyt, kad turime keistas diskusijas, ir iš vis Ryga/Vilnius sumoj labai panašių vienas į kitą valstybių sostinės. Realiai kažkas arčiau Vilnius vs. Kaunas diskusijų negu Niujorkas vs. Kupiškis.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.02.23, 01:10.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Nelabai skiriasi?

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Ak tie reitingai! Primena SSSR ekonomistus, kurie įrodinėjo, kad SSSR ekonomika, pagal išlydyto plieno tonų skaičių, tai ji lenkia stipriai JAV ir Japoniją kartu sudėjus. O realybė? Štai dvi nuotraukos. Pirmojoje reitingų lyderis Vilnius, antrojoje mirštanti ir stagnuojanti Riga. Maždaug vienodos lokacijos, t.y. tai, ką mes matome eidami iš stoties.

    Click image for larger version

Name:	Vilnius_stotis.png
Views:	325
Size:	2,55 MB
ID:	2185094

    Click image for larger version

Name:	Riga_stotis.png
Views:	296
Size:	2,19 MB
ID:	2185095


    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Latviofilas, pasirodo, ne tik Rail Baltica temoje neršia.

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Akivaizdu, kad gyvenimo kokybė, lyginant su Vilniumi, Rygoje yra žymiai geresnė. Kad ir suburbija, kurios didelė dalis yra netoli jūros, pušynuose, VT sistema. Susisiekimas oro transportu, krypčių žymiai daugiau nei iš VNO.
    Patriotizmas gerai, bet kur tas Vilniaus pranašumas?
    su jumis kaip su vatniku apie karą diskutuot. jus ką tik pasakėt kad tramvajus ir Airbaltikas viskas, kas žmogui reikalinga, o apie jūrą ir pušynus aplamai nesąmonė iš šik*os ištraukėt
    https://www.numbeo.com/quality-of-li...via&city2=Riga
    https://en.wikipedia.org/wiki/Europe..._Capital_Award
    Paskutinis taisė Stadionas; 2025.02.22, 21:27.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Taigi jau buvo rašyta forume dar šį vakarą, kad Rygoje NT fondas jau ir taip buvo didelis, ten svarbiau rekonstrukcija ir renovacija dabar. Budapeštas iš viso kitas pasaulis, net lygint negalima. Po 1989 kokių10 metų tai buvo Centrinės Europos ekonomikos ir finansų centras, tada ten ir buvo komercinio NT statybų bumas.

    Komentuoti:


  • RokasLT
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Ką reiškia “ekonomine prasme”? Kur tas Vilniaus pirmavimas prieš Lisaboną ar Budapeštą?
    Atlyginimai, įvairių statybų kiekis ir t. t.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Ką reiškia “ekonomine prasme”? Kur tas Vilniaus pirmavimas prieš Lisaboną ar Budapeštą?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Lagose irgi gyventojų skaičius didėja
    Pragyvenimo lygis užtat taip nekyla kaip Vilniuje, kuris lenkia daugelį vidurio/rytų/pietų Europos sostinių.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Tik gyventojų kažkodėl mažėja, o Vilniuje daugėja.
    Dalinai, nes Latvijoje nėra tiek gyventojų už sostinės ribų kiek Lietuvoje, pvz net forume Kauno išdavikų sostinės statistikos gerintojų apstu.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą

    O su kuo Vilnių lyginti? Europoje labiau apleistų sostinių sunkiai rasi. Nebent kokia Priština.
    Su Ryga.

    Komentuoti:


  • RokasLT
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą

    O su kuo Vilnių lyginti? Europoje labiau apleistų sostinių sunkiai rasi. Nebent kokia Priština.
    Bet investicijos toliau plaukia, ofisai ir t. t. statoma. Geresnė padėtis, ekonomine prasme, nei Rygoje, Budapešte, Bukarešte (ir miesto tvarkos prasme), Lisabonoje, Atėnuose, Valetoje...
    Paskutinis taisė RokasLT; 2025.02.22, 20:58.

    Komentuoti:

Working...
X