Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Baltijos valstybių sostinių palyginimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • TrippleA
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Kuo tas milžiniškas Rail Baltica potencialas Kaune pasireikš? Galima konkrečiau?
    Kaunas tampa dar didesniu strateginiu tasku pramones imonem, nes jis yra tiek gelezinkeliu, tiek keliu sankirtoj, turi oro uosta, su dideliu pakilimo taku ir yra tiesiogiai sujungtas su Klaipdeos uostu, tiek keliais, tiek gelezinkeliais. Kaunas taip pat turi nemzai populiacijos, nemazai stipriu universitetu.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Kuo tas milžiniškas Rail Baltica potencialas Kaune pasireikš? Galima konkrečiau?
    Manau turės potencialo.

    Rail Baltica bus atvesta į Kauno centrą, o šiuo metu Kauno centras tampa visai neblogai prižiūrėta vieta, kurioje vyksta veiksmas.
    Turėtų atsirasti žmonių atvykstančių Rygos, Talino, Varšuvos ar net kokio didžiulio Berlyno (iš jo didelės populiacijos kažkas atsiras, kuris atvyks į Kauną, ypač jei bus patogus traukinys).

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Kuo tas milžiniškas Rail Baltica potencialas Kaune pasireikš? Galima konkrečiau?

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Aš čia leisiu sau sutikti su Eidviu (žinau, sounds crazy). Nors Kaunas ir tebeturi nemažai buko kaunietiško provincialumo, 90s vibes ir kitokių za**bų, nors Tartu ir turi geresnį universitetą, bet dydis visgi nusveria svarstykles Kauno naudai. Tiesiog 3x didesnis miestas ir, nori nenori, tai jaučiasi tiek būnant miesto centre, tiek už miesto ribų. Kaune tiesiog daugiau veiksmo ir dalykų. Taip pat Rail Baltica suteiks Kaunui tiesiog milžinišką papildomą potencialą, kurio Tartu neturės, nes ten išvis nebus RB.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Manau Rail Baltica, Via Baltica turi nemenką reikšmę.
    Kaunas tikrai gali tuo pasinaudoti. Labai laukiu Via Baltica užbaigimo, Vilnius+Kaunas turės greitkelį, kuriuo be išsukimų iš autostrados būtų galima nuvažiuoti iki Berlyno ir Lisabonos.
    Tartu įsikūręs gan atokiai Estijos pakraštyje (net keista pagalvojus, kad Tartu koordinatės yra labiau į Rytus nei Visaginas). 2x2 greitkelis nuo Talino iki pat Tartu lyg neplanuojamas, Via Baltica irgi klausimas ar bus tikslinga Talinas-Ryga jungtis 2x2 visame ilgyje, o tikimybė Tartu-Rygos 2x2 jungčiai yra minimali, t.y. net pro aplink Taliną galbūt labai ilgai (gal net niekada) nebus 2x2 jungties su pagr. tinklu.

    Ok, gal keistai skambu pabrėždamas 2x2 autostrados jungtį kaip reikšmingą dalyką, bet jungiamumas irgi parodo tam tikrą statusą, geografiją ir netgi potencialą.
    Tavo miestas matyt nėra totalus užkampis jeigu gali nuo jo autostrada, kad ir daugiau pavažius, pasiekti pagrindinius Europos miestus, pačiai autostradai niekada nenutrūkstant.

    Šiaip vertinu Tartu kaip miestą su aiškia funkcija Estijoje. Nėra jokio Daugpilio likimo. Turi aiškiai geresnę situaciją nei ilgą laiką turėjo Panevėžys ar Šiauliai, kurie neturėjo labai aiškiai apibrėžto statuso apart post sovietiniai post pramoniniai miestai su demografiniais iššūkiais.
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.05.01, 20:35.

    Komentuoti:


  • RokasLT
    replied
    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

    Pažvelgus kaip ten žmonės gyvena, tai Tartu iš ties geresnis pragyvenimo lygis nei Kaune - visais 3%. Leisiu nesutikti, kad 'gyventojų dydis ne prie ko', Kaunas turi kur kas didesnes perspektyvas nei Tartu ir būtent dėl to, kad tai nėra Panevėžio dydžio miestas. Size matters, kada kalbam apie šiuolaikinių kompanijų pritraukimą.
    Tai aš tą ir turiu omenyje, dėl to uždėjai veidelį:

    Komentuoti:


  • Eidvis
    replied
    Parašė RokasLT Rodyti pranešimą

    +pramonės, BVP, gyventojų... dydis ne prie ko, Tartu daug geresnis miestas už Kauną Pagal tvarkingumą, viešąjį transportą - tokio pačio lygio (tik kad Tartu Panevėžio dydžio).
    Čia tas pats sakyti, kad Oksfordas geresnis miestas už Edinburgą.
    Pažvelgus kaip ten žmonės gyvena, tai Tartu iš ties geresnis pragyvenimo lygis nei Kaune - visais 3%. Leisiu nesutikti, kad 'gyventojų dydis ne prie ko', Kaunas turi kur kas didesnes perspektyvas nei Tartu ir būtent dėl to, kad tai nėra Panevėžio dydžio miestas. Size matters, kada kalbam apie šiuolaikinių kompanijų pritraukimą.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

    Man keisti tokie argumentai, kad Tartu yra geresnis už Kauną, nes jis 2024 metais bus kultūros sostinė. O jei Kaunas 2022 būtų buvęs kultūros sostine? Tai jam būtų davę kokį pliusą?
    Na taigi vos keliais postais aukščiau vienas iš prelegentų argumentą KEKS 2023 pateikė kaip Kauno super-mega proveržį.

    Komentuoti:


  • RokasLT
    replied
    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

    Man keisti tokie argumentai, kad Tartu yra geresnis už Kauną, nes jis 2024 metais bus kultūros sostinė. O jei Kaunas 2022 būtų buvęs kultūros sostine? Tai jam būtų davę kokį pliusą?
    +pramonės, BVP, gyventojų... dydis ne prie ko, Tartu daug geresnis miestas už Kauną Pagal tvarkingumą, viešąjį transportą - tokio pačio lygio (tik kad Tartu Panevėžio dydžio).
    Čia tas pats sakyti, kad Oksfordas geresnis miestas už Edinburgą.

    Komentuoti:


  • Eidvis
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Kaunas bent jau iki Tartu,datrauktų, tai būtų labai gerai. Tartu yra geriausias Baltijos šalių universitetas, kultūros sostinė 2024,
    Man keisti tokie argumentai, kad Tartu yra geresnis už Kauną, nes jis 2024 metais bus kultūros sostinė. O jei Kaunas 2022 būtų buvęs kultūros sostine? Tai jam būtų davę kokį pliusą?

    Komentuoti:


  • RokasLT
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Kaunas bent jau iki Tartu,datrauktų, tai būtų labai gerai. Tartu yra geriausias Baltijos šalių universitetas, kultūros sostinė 2024,
    O kada Vilnius "datrauks" su geriausiu LT universitetu?

    Komentuoti:


  • TIME
    replied
    tegul tas "tvarkingiausias ir sparciausiai augantis" Baltijos saliu miestas nors saligatvius praeinamus susideda ir nuo balkonu ir fasadu zaliuosius maisus pasalina

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Kaunas bent jau iki Tartu,datrauktų, tai būtų labai gerai. Tartu yra geriausias Baltijos šalių universitetas, kultūros sostinė 2024,

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Parašė TrippleA Rodyti pranešimą


    Dar reiktu pridet ir miesta nachala (geraja prasme), Kauna. Nieks nesitikejo, bet Lietuvos ir tikriausiai viso regiono dvasine verslo sostine nusprende isokti i zaidima. Tvarkosi, sugebejo rasti ir savo paskirti, ir eina naglai mustis del vietos po saule (KEKS 2022, Eurolygos finalai ir pan.). Sveika konkurencija Vilniuj, gresme Rygai ir Talinui.

    Bendrai kalbant, Vilnius ir Kaunas padare viena svarbu dalyka, susirado savo prasme pasauli. Skirtingai negu Ryga ar Talinas, nespaude vasko is s**o ir nevaizdavo tiltu tarp rytu ir vakaru ar kvazi Skandinavijos ir ejo naturaliu keliu, buves ATR regionas ir kelias link centrines Europos. Tikslas ir fokusas geras, bet islieka problema, to igyvendinimas. Judam pirmyn, tikrai greitai, bet kartais nuvarom i parastes. Ar tai labai blogai? Ne, klaidu visur pasitaiko, sovietinis ir carinis palikimas lenda, taciau svarbiausia atkaklumas ir noras varyt toliau. Greit niekas nevyksta, o keistu prijobu turi kiekviena salis, todel esminis reikalas yra mastyt blaiviai, priimt problemas ir klaidas normaliai ir nevaryt ant saves, kad esam Kisiniovas (vat ten tikrai yra blogai) ir tada per laika pasieksim mes ta Prancuzijos, Danijos ar Vokietijos miestu lygi.
    o kokia Kauno paskirtis, nes neparašėt?

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Visai neseniai reikėjo skrist į Europą. Žinot, gal Vilnius ir surado savo prasmę pasaulyje, bet pasaulis Vilnų sunkiai suras.

    Komentuoti:


  • TrippleA
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Urbanistika ir labai panašiu principu socialiniai sluoksniai yra greičiau istorijos atspindys, o ne dabarties.
    Vilnius po daugmaž 2015 m. pradeda tapt normaliu ar bent normalesniu miestu su aktyvia urbanistų entuziastų bendruomene, dviračių takais, siekiu judėti link Vakarų Europos urbanistikos standartų. Ankstesni laikai, sovietų ir carų skurdinimas davė savo. Daugiabučių chaosas manau yra chaosiškų 1990-ųjų produktas, kur tvarkausi kaip noriu mąstymas, kai neliko sureguliuota, pats reguliavimas silpnas, taip ir turim, kai visi jau taip įprato ir labai sunkiai iš to chaoso vaduojames.
    Talinas gal pavyzdys (gal klystu), kur šalis nors ir turėjo savo 1990-uosius, bet dėl teigiamos Suomijos įtakos buvo šiek tiek amortizacijos, kai beveik visoje posovietinėje erdvėje arba aiškiai išreikšta ekonominė/socialinė duobė arba kai kur iš vis kariniai konfliktai. Taigi galėjo nuo pat pradžių labiau galvoti kaip investuoti į tvarką ir tvarkos laikymąsi, pvz. tvarkingesni parkingai (čia aišku vėl spėjimas). Balkonai gal overall tvarkingesni (priklauso nuo kvartalo), šiaip visokių elementų priežiūra, krypčių rodyklės virš juostų, šviesoforų standartai iš senesnių laikų.

    Rygos visas gerumas, kad caras buvo geras Rygai, o Vilniui nelabai, nes bandė palaužt buvusią LDK/ATR.
    Per istorija viskas issikiria, kur miestai turi fokusuotis, kad klestetu. Vilniaus atveju, tai augimas, miestas sparciai pleciasi, jam reikia naujos infrstrukturos, keliu, gatviu, VT, nauju rajonu ir pan. Trobos griuna pakankamai greit. Problema lieka sovietiniai rajonai, bet palygunus su Ryga ir Talinu, urbanistine sovietiniu rajonu kokybe pas mus gera, todel jiem is esmes reikia geros renovacijos. Kiap ir naujamiescios ar senamiescio pastatu tvarkymui, pagrinde trukdo ne finansai, bet zmoniu poziuris "kas ne mano, tas niekino", bet tai stipriai keicias ir laiko klausimas, kad mes sita perlausim (jau dabar lauziam, bet tam reik laiko).

    Rygos atveju, miestas savo pike buvo iki 1PK, sovietmeciu irgi buvo svarbus, nes buvo regiono sostine, o dbar mazejant gyventoju, pradejo stagnuot. Miestas turi jam reikalinga infrastruktur, daug pastatu, bet problema tame, kad mazejant gyventoju, ji tampa nereikalinga ir turi buti optimizuota ir pertvarkyta. Uzduotis nelengva. Taip pat miestas irgi turi ta sovietinio mentalo "kas ne mano tas niekieno" problema, dar sustiprinta rusakalbiu gyventoju mentalo. Is rusakalbiu gyventoju ir busios miesto svarbos rusiskam pasauly kyla dar viena problema, miestas neturi aiskios misijojs. Santykiai su rusija ir nutraukti, miestas nera rusijos ar jos visuomenes tiltas ir vakarus, todel turi ieskoti savo naujos paskirties.

    Talinas, miestas tikrai peremes daug know-how is Suomijos ir Helsinkio atrodo neblogai. Labai neauga, bet ir nemazeja. Taciau problema miesto identitete. Kaip ne keista, bet miesto aukso amzius buvo sovietmetis. Talinas, kaip ir Estija buvo sovietu sajungos "model town" ir "model republic", grazu tvarkinga, netoli Leningrado, todel turistus galima nuvezti ir parodyt "nesumeluotai grazios" tos kitos sovietines respublikos. Nors miestas ir bande save statyt, kaip kazkoki tech hub'a, bet kuo toliau tuo labiau tas nebeveiki
    a, todel Talinas susiduria su problema, kas tai per miestas, kokia jo paskirtis?Mieste, taip pat yra didele problema su rusukalbiais, daugelis ju gyvena atskiruose rajonuose nuo estu, yra nelojalus ir jie mato Talina, kaip Pterburgo priemesti.

    Dar reiktu pridet ir miesta nachala (geraja prasme), Kauna. Nieks nesitikejo, bet Lietuvos ir tikriausiai viso regiono dvasine verslo sostine nusprende isokti i zaidima. Tvarkosi, sugebejo rasti ir savo paskirti, ir eina naglai mustis del vietos po saule (KEKS 2022, Eurolygos finalai ir pan.). Sveika konkurencija Vilniuj, gresme Rygai ir Talinui.

    Bendrai kalbant, Vilnius ir Kaunas padare viena svarbu dalyka, susirado savo prasme pasauli. Skirtingai negu Ryga ar Talinas, nespaude vasko is s**o ir nevaizdavo tiltu tarp rytu ir vakaru ar kvazi Skandinavijos ir ejo naturaliu keliu, buves ATR regionas ir kelias link centrines Europos. Tikslas ir fokusas geras, bet islieka problema, to igyvendinimas. Judam pirmyn, tikrai greitai, bet kartais nuvarom i parastes. Ar tai labai blogai? Ne, klaidu visur pasitaiko, sovietinis ir carinis palikimas lenda, taciau svarbiausia atkaklumas ir noras varyt toliau. Greit niekas nevyksta, o keistu prijobu turi kiekviena salis, todel esminis reikalas yra mastyt blaiviai, priimt problemas ir klaidas normaliai ir nevaryt ant saves, kad esam Kisiniovas (vat ten tikrai yra blogai) ir tada per laika pasieksim mes ta Prancuzijos, Danijos ar Vokietijos miestu lygi.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Va va, istorija mums buvo negailestinga, engė mus ir skriaudė, todėl ir esame tokie. Taip kad, atsižvelgiant į tai, iš kur atėjome, esame toli pažengę. Visos tos lūšnos centre, trupantys balkonai, išiklaipę šaligatviai, tai juk dėl to, kad mus bandė palaužt.
    ...ir tai labiausiai smaugia mūsų kasdienybėje laikotarpio palikimas 1795-1991 minus 1918-1940.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Va va, istorija mums buvo negailestinga, engė mus ir skriaudė, todėl ir esame tokie. Taip kad, atsižvelgiant į tai, iš kur atėjome, esame toli pažengę. Visos tos lūšnos centre, trupantys balkonai, išiklaipę šaligatviai, tai juk dėl to, kad mus bandė palaužt.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Urbanistika ir labai panašiu principu socialiniai sluoksniai yra greičiau istorijos atspindys, o ne dabarties.
    Vilnius po daugmaž 2015 m. pradeda tapt normaliu ar bent normalesniu miestu su aktyvia urbanistų entuziastų bendruomene, dviračių takais, siekiu judėti link Vakarų Europos urbanistikos standartų. Ankstesni laikai, sovietų ir carų skurdinimas davė savo. Daugiabučių chaosas manau yra chaosiškų 1990-ųjų produktas, kur tvarkausi kaip noriu mąstymas, kai neliko sureguliuota, pats reguliavimas silpnas, taip ir turim, kai visi jau taip įprato ir labai sunkiai iš to chaoso vaduojames.
    Talinas gal pavyzdys (gal klystu), kur šalis nors ir turėjo savo 1990-uosius, bet dėl teigiamos Suomijos įtakos buvo šiek tiek amortizacijos, kai beveik visoje posovietinėje erdvėje arba aiškiai išreikšta ekonominė/socialinė duobė arba kai kur iš vis kariniai konfliktai. Taigi galėjo nuo pat pradžių labiau galvoti kaip investuoti į tvarką ir tvarkos laikymąsi, pvz. tvarkingesni parkingai (čia aišku vėl spėjimas). Balkonai gal overall tvarkingesni (priklauso nuo kvartalo), šiaip visokių elementų priežiūra, krypčių rodyklės virš juostų, šviesoforų standartai iš senesnių laikų.

    Rygos visas gerumas, kad caras buvo geras Rygai, o Vilniui nelabai, nes bandė palaužt buvusią LDK/ATR.
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.05.01, 16:20.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Viskas prasidėjo nuo diskusijos, kurioje vienas prelegentas visokiais būdais, ypač daugiau vizualiniais bnei loginiais, bandė įrodyti, kad Rygos senoji architektūra ir urbanistinis išvystymas atslieka nuo Vilniaus arba bent jau yra viename lygyje.

    Komentuoti:

Working...
X