Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus plėtra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • SoulMulticast
    replied
    Daug kur nesutinku su Vaido Joniskio nuomone, kai kur sutinku. Bet "jo" nuomone yra ne visai jo, tai tiesiog apibendrinimas keliu facebook grupiu postu, pvz Gelbekime Vilniaus medzius ir Miesto planavimo diskusijos. Kartais ten skundziasi pagristai, kartais ne.
    Jau del ko del ko o del Paupio nelabai kas turetu skustis. Bet didele straipsnio dalis manau turi teise i balsa.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Jeigu kas nors pamiršo ar nesilankydavo toje vietoje (nes iki dabartinių statybų ten daug kam tikrai nebuvo ko lankytis), tai priminsiu ar supažindinsiu, kaip visa tai atrodė anksčiau. Skubėkit grožėtis, kol Google (ne mūsų forumo, o tas iš Amerikos) neatnaujino gatvių vaizdų. Tai čia yra tas vertintinas ir suniokotas Vilniaus veidas? Čia yra nuostabios viešosios erdvės? Dėl šito prarasto grožio reikia piktintis?
    Paskutinis taisė Tomizmas; 2019.06.29, 18:50.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Kur iš viso nors vienas įrodymas, kad vagą keis? kliedesių autorius pirstelėjo:
    Daugiabučiai Paupyje ir palei Vilnelę iš esmės pakeis visą Užupį ir galbūt Vilnelės vagą.
    Siūlyčiau, kai atsiras daugiau vandens praplaukti baidarėmis Vilnele nuo užtvankos ir pažiūrėti į šabakštynus, lauko tualetus ir vaizdelį bendrai. Nuotekų sočiai. Tai jei išnaikins lūšnas, tai nematau jokio nuostolio, panašiai, kaip "užsidegė" saugotina talibanui vertybė: https://www.google.com/maps/@54.7023...7i13312!8i6656

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė R.D. Rodyti pranešimą

    Negaliu nepastebėti, bet Vilniuje nėra upės Vilnelė, o yra Vilnia (taip oficialiuose dokumentuose vadinama). Vilnelė nuo slavizmo - Vilejka.
    Na, tebūnie. Bet kai vagą pakeis, tai ir tos neliks. Įdomu, per kur darys? Nemėžį gal?

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
    Vilnelės vagą pakeis
    Negaliu nepastebėti, bet Vilniuje nėra upės Vilnelė, o yra Vilnia (taip oficialiuose dokumentuose vadinama). Vilnelė nuo slavizmo - Vilejka.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
    Vaidas Jauniškis: Miesto akligatvis



    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/kultura/naujien...dzbKvd8&copied
    Kaip viskas baisu. Stato, tankina, gaivina - reiškia, kad niokoja. Basanavičiaus gatvė Palangoje nuniokota, parkus visus nuniokos Vilniuje, Vilnelės vagą pakeis, vilniečiai evakuojasi iš miesto. Na vien blogis, vien negatyvas. Jeigu nieko nestatytų, tai turbūt būtų gerai?

    Parašė googleLT Rodyti pranešimą

    Jei kažkas nepatinka tai reiškia, jog pavydi Ot gera ir patvirtinta gynybą. Bet reikia neužmiršti, jog tai viso miesto erdvės, o ne kažkieno privačios sodybos kiemas.
    Erdvės atsirado tik dabar, su statybomis. Iki tol ten buvo reto baisumo vietos.

    Komentuoti:


  • googleLT
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą



    Taip kalbantys žmonės man iškart sukelia įtarimą, kad jų tikslas iš tikrųjų yra apskritai stabdyti tvarkymąs ir pasidalinti pavydu, kad kažkas gyvens geriau, o ne siekis geresnio. Žinoma, straipsnyje yra nemažai gerų pastebėjimų.
    Jei kažkas nepatinka tai reiškia, jog pavydi Ot gera ir patvirtinta gynybą. Bet reikia neužmiršti, jog tai viso miesto erdvės, o ne kažkieno privačios sodybos kiemas.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
    Vaidas Jauniškis: Miesto akligatvis


    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/kultura/naujien...dzbKvd8&copied
    Daugiabučiai Paupyje ir palei Vilnelę iš esmės pakeis visą Užupį ir galbūt Vilnelės vagą.
    Taip kalbantys žmonės man iškart sukelia įtarimą, kad jų tikslas iš tikrųjų yra apskritai stabdyti tvarkymąs ir pasidalinti pavydu, kad kažkas gyvens geriau, o ne siekis geresnio. Žinoma, straipsnyje yra nemažai gerų pastebėjimų.

    Komentuoti:


  • SoulMulticast
    replied
    Na ir gal ne tiek susiję su Vilniumi kiek su visa Lietuva

    Atsistatydina aplinkos viceministrė R. Brandišauskienė

    Portalui 15min.lt ji sakė, kad traukiasi dėl nuovargio ir nusivylimo.
    Plačiau: https://www.vz.lt/verslo-valdymas/is-tarnybos-i/2019/06/28/atsistatydina-aplinkos-viceministre-r-brandisauskiene

    Tuo tarpu 15min apie nusivylimą nerašo:

    Savo apsisprendimą portalui 15min patvirtinusi Rėda Brandišauskienė motyvavo atsiradusiu nuovargiu.

    [...]

    Aplinkos viceministrės pareigas ji ėjo nuo 2016 metų gruodžio, jos kuruojamos sritys buvo: statyba ir būstas, teritorijų planavimas, urbanistika ir architektūra, aplinkos apsaugos valstybinė kontrolė. Viceministrė kontroliavo ir koordinavo Valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekciją prie Aplinkos ministerijos, VšĮ Būsto energijos taupymo agentūrą, VĮ Statybos produkcijos sertifikavimo centrą, UAB „Projektų ekspertizė“ veiklą.
    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktual...ene-56-1166294

    Komentuoti:


  • SoulMulticast
    replied
    Vaidas Jauniškis: Miesto akligatvis

    Sprendžiant pagal dabartinę situaciją, savivaldybės strategija primena Stalino laikų nuostatą „Nėra žmogaus, nėra problemos“. Nes tik jie jas kelia.
    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/kultura/naujien...dzbKvd8&copied

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė architip Rodyti pranešimą

    Tomizmai, toks sprendimas uzrakins miesta ir padarys kaip tik klasikini centrinio brandolio miesta, kur rytais visi vazioja i centra, vakarais i pakrascius. Pats blogiausis variantas. Geriau visas jegas nukriepti i subsentru formavima. Tarkim prie Simens arenos jau yra subcentras, tik reikia dar kazkiek funkciju, siaurine gatve ir kitu pastatu su geresne architektura. Prie spaudos Rumu, Prie ukmerges plentu . Ypatinga demesi skirti arch, kokybei, gerbuv., daugifunkicionalumui. Tokiu budu galima pagerinti ir susisiekima ir ekologija. Ir rezervu cia begalybe.
    Taip, ir oro uosto teritorija galėtų tapti dar vienu tokiu subcentru, aptarnajančiu už geležinkelio esančią miesto dalį (Naujininkai, Liepkalnis, Kirtimai po hipotetinės konversijos) ir susiurbianti stichiškos šiaurės vakarų nevaldomos plėtros potencialą, iškristalizuojanti tai į normalų suplanuotą (ir simetriškai išsidėsčiusį) miestą. Nes tai, kas vyksta dabar Vilniaus šiaurės vakaruose, yra pasibaisėtina ir tai programuoja problemas dešimtmečiams į priekį.

    Sutrumpintai galima pasakyti taip: geriau oro uosto teritorija + Naujininkai + Liepkalnis, negu Pilaitė, Tarandė, Zujūnai, Avižieniai, Riešė ir netgi Čekoniškės ar Rastinėnai.

    Ir dar - be jokios abejonės, miesto tankinimas turi eiti pilnu numeriu (Šnipiškės - pačiu pirmiausiu numeriu), bet visi suprantam, kad tik to neužteks.

    Nors aišku, pilnai suprantu, kad tai suveiktų tik idealiame pasaulyje. Realiai - jeigu sugebama projektuoti kotedžus Šnipiškėse, tai manau nesunku įsivaizduoti kas darytųsi, jeigu vieną dieną oro uostas būtų iškeltas. Labiau tikėtina tai, kad tame didžiuliame plote atsirastų dar viena Džiaugsmo g., negu suplanuoti, apgalvoti ir į miestą integruoti kvartalai. Arba pristatytų kokių logistikos centrų.
    Paskutinis taisė Tomizmas; 2019.06.18, 22:22.

    Komentuoti:


  • architip
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą


    Be to, oro uosto teritorija yra ne kaimai už vakarinio aplinkkelio, o praktiškai integrali miesto dalis, susisiekianti su Naujininkais ir Liepkalniu - prie pat Senamiesčio esančiais rajonais, ir besiliečianti su Kirtimais, kurie turbūt yra per geroje vietoje, kad būtų sandėlių ir logistikos rajonu. Tai būtų miestui kur kas naudingesnė ir logiškesnė plėtra, nei dabartinis kotedžų ir net daugiabučių išsitaškymas per kaimus už aplinkkelio 15 km iki centro.
    Tomizmai, toks sprendimas uzrakins miesta ir padarys kaip tik klasikini centrinio brandolio miesta, kur rytais visi vazioja i centra, vakarais i pakrascius. Pats blogiausis variantas. Geriau visas jegas nukriepti i subsentru formavima. Tarkim prie Simens arenos jau yra subcentras, tik reikia dar kazkiek funkciju, siaurine gatve ir kitu pastatu su geresne architektura. Prie spaudos Rumu, Prie ukmerges plentu . Ypatinga demesi skirti arch, kokybei, gerbuv., daugifunkicionalumui. Tokiu budu galima pagerinti ir susisiekima ir ekologija. Ir rezervu cia begalybe.

    Komentuoti:


  • Well
    replied
    Parašė kasparas.v Rodyti pranešimą

    Sutinku 100%, bet tankumas = didesni eismo srautai. Jau dabar zmones putojasi del kamsciu Pilatie-Saltoniskes-Zalgirio kvartalas ir toliau, tuo paciu metu isjuokia metro ideja aceit “Vilnius per mazas”... Man taip neatrodo.
    Didesnius eismo srautus kaip tik labiau generuoja decentralizacija (rajonėlių miesto kraštuose augimas). + tankiam mieste lengviau (finansiškai ir kokybiškai) vystyti viešąjį susisiekimą.

    O dėl metro ... aš manau priešingai, bet gal neverta čia veltis į diskusijas.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė architip Rodyti pranešimą
    Tomizmai, Vilniuje ir taip labai daug tusciu vietu, neefektiviai naudojamu pastatu ir tt. tai kam dar didinti miesta? Gal geriau tvarkyti esama miesta, takinti visom parsmem. Gausim kompaktiska daugiafunkcine gerai sutvarkita miesta, o ne didziule bele kaip uzstatyta plota, kur bus jau ne gamta, bet dar ir ne miestas. Ir nera prasmes butent centriska miesta daryti, kaip tik atvirksiai geriau ekscentriska su savo subcentrais.
    Taip, be abejo, pirmas prioritetas turėtų būti tankinimas esamame mieste, šito tikrai negalima paneigti. Bet kaip bebūtų - vargu ar pavyks pilnai išvengti plėtros į naujas teritorijas, naujų kvartalų statymo, nes kažin ar pasaulyje yra daug miestų, kurie išvengia to (netgi demografiškai nebeaugančiose ar depopuliuojančiose šalyse, kaip praktiškai visa Europa). Todėl gal geriau yra normalių miesto kvartalų organizuota ir planinga plėtra plėtra 3 km nuo centro, negu plėtra 15 km nuo centro visokiais kotedžais ir žvyruotais akligatviais (šitas dalykas yra tikrai stabdytinas).

    Be to, oro uosto teritorija yra ne kaimai už vakarinio aplinkkelio, o praktiškai integrali miesto dalis, susisiekianti su Naujininkais ir Liepkalniu - prie pat Senamiesčio esančiais rajonais, ir besiliečianti su Kirtimais, kurie turbūt yra per geroje vietoje, kad būtų sandėlių ir logistikos rajonu. Tai būtų miestui kur kas naudingesnė ir logiškesnė plėtra, nei dabartinis kotedžų ir net daugiabučių išsitaškymas per kaimus už aplinkkelio 15 km iki centro.

    Komentuoti:


  • Hub
    replied
    Parašė googleLT Rodyti pranešimą

    Nelabai suprantu ką jūs norite centre tankinti, jei ši vieta ir taip gerokai tankesnė ne tik už daugybę kitų vietų bet ir miesto tankumo vidurkį. Senamiestyje, Naujamiestyje ir Užuoyje juk ir taip stovi pastatas prie pat kito pastato. Tankinti kaip tik geriau aplink centrą kur beveik nieko nėra, labiau pasiskirstys paslaugos, o problemų atairandančių dėl didėjančio tankumo dar neatsiras. Viskas tik gerės, kai bus mažesnė paskaita dideliai gyventojų kasdienei mirgracijai į užkimštą centrą. Kuo tankesnį padarysime centrą tuo vėliau bus didesnė motivacija jį dar labiau tankinti ir taip užburtas ratas kol koks pastatas neįrašomas į paveldo sąrašą ar neįtvirtinami bietovės apribojimai. O didelio tankumo problemos: viešųjų ir reakreacinių erdvių trūkumas, didesnė tarša, mažiau gamtos centre.
    Šnipiškes sparčiau sutankint

    Parašė Ignacijus Rodyti pranešimą

    Plius nusiimtų aukšingumo apribojimai, būtų galima grįžt prie tokių projektų kaip Vilnius Beacon įgyvendinimo
    Dar gruzo galėtų užvežt, vieną kitą ilgesnę trasą paformuot

    Komentuoti:


  • Ignacijus
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
    Nuo Vilniaus ir Kauno pasimieravimo pakilimo takų ilgiais, grįžtant prie Vilniaus plėtros, tai miesto plėtrai oro uosto iškėlimas būtų vienas geriausių dalykų, koks tik gali nutikti.

    1. Lėktuvai daugiau nesileistų virš miesto.
    2. Atsilaisvintų didžiulis plotas statyboms.
    3. Vykstant plėtrai už Žirnių, g., tuo pačiu būtų duotas postūmis labiau vystytis Naujininkams ir Liepkalniui. Jie pagaliau taptų normalia miesto dalimi.
    4. Vilnius pagaliau taptų simetriškas.
    5. Nuimtų perkrovimą nuo vakarinės ir šiaurinės miesto dalies.
    6. Gal dar paskatintų Kirtimų konversiją ir Kuprijoniškių plėtrą kaip gyvenamojo, o ne sandėlių rajono.

    Bet tai būtų efektyvu tik tuo atveju, jeigu vietoj oro uosto būtų kompleksiškai vystomi gyvenamieji rajonai (tik ne tokiu stiliumi, kaip vystytas Perkūnkiemis): su visa infrastruktūra, viešuoju transportu, prekyba, pramogomis, viešosiomis erdvėmis, mokyklomis ir kitomis būtinomis įstaigomis. Pats blogiausias dalykas koks tik gali būti - jeigu laisvoje teritorijoje pasidarytų tas pats, kas pasidarė aplink Džiaugsmo g. - namų kvartalai, kotedžai ir atskiri išvažiavimai, o apie kažkokias įstaigas, mokyklas, pramogas, visiems patogiai kursuojantį VT ir sutvarkytą infrastruktūrą neverta net kalbėti. Tokios plėtros tikrai nereikia.
    Plius nusiimtų aukšingumo apribojimai, būtų galima grįžt prie tokių projektų kaip Vilnius Beacon įgyvendinimo

    Komentuoti:


  • Efka_01
    replied
    NMC tankiai apstatyt reikėjo

    Komentuoti:


  • kasparas.v
    replied
    Parašė architip Rodyti pranešimą
    Tomizmai, Vilniuje ir taip labai daug tusciu vietu, neefektiviai naudojamu pastatu ir tt. tai kam dar didinti miesta? Gal geriau tvarkyti esama miesta, takinti visom parsmem. Gausim kompaktiska daugiafunkcine gerai sutvarkita miesta, o ne didziule bele kaip uzstatyta plota, kur bus jau ne gamta, bet dar ir ne miestas. Ir nera prasmes butent centriska miesta daryti, kaip tik atvirksiai geriau ekscentriska su savo subcentrais.
    Sutinku 100%, bet tankumas = didesni eismo srautai. Jau dabar zmones putojasi del kamsciu Pilatie-Saltoniskes-Zalgirio kvartalas ir toliau, tuo paciu metu isjuokia metro ideja aceit “Vilnius per mazas”... Man taip neatrodo.

    Komentuoti:


  • googleLT
    replied
    Parašė architip Rodyti pranešimą
    Tomizmai, Vilniuje ir taip labai daug tusciu vietu, neefektiviai naudojamu pastatu ir tt. tai kam dar didinti miesta? Gal geriau tvarkyti esama miesta, takinti visom parsmem. Gausim kompaktiska daugiafunkcine gerai sutvarkita miesta, o ne didziule bele kaip uzstatyta plota, kur bus jau ne gamta, bet dar ir ne miestas. Ir nera prasmes butent centriska miesta daryti, kaip tik atvirksiai geriau ekscentriska su savo subcentrais.
    Nelabai suprantu ką jūs norite centre tankinti, jei ši vieta ir taip gerokai tankesnė ne tik už daugybę kitų vietų bet ir miesto tankumo vidurkį. Senamiestyje, Naujamiestyje ir Užuoyje juk ir taip stovi pastatas prie pat kito pastato. Tankinti kaip tik geriau aplink centrą kur beveik nieko nėra, labiau pasiskirstys paslaugos, o problemų atairandančių dėl didėjančio tankumo dar neatsiras. Viskas tik gerės, kai bus mažesnė paskaita dideliai gyventojų kasdienei mirgracijai į užkimštą centrą. Kuo tankesnį padarysime centrą tuo vėliau bus didesnė motivacija jį dar labiau tankinti ir taip užburtas ratas kol koks pastatas neįrašomas į paveldo sąrašą ar neįtvirtinami bietovės apribojimai. O didelio tankumo problemos: viešųjų ir reakreacinių erdvių trūkumas, didesnė tarša, mažiau gamtos centre.

    Komentuoti:


  • architip
    replied
    Tomizmai, Vilniuje ir taip labai daug tusciu vietu, neefektiviai naudojamu pastatu ir tt. tai kam dar didinti miesta? Gal geriau tvarkyti esama miesta, takinti visom parsmem. Gausim kompaktiska daugiafunkcine gerai sutvarkita miesta, o ne didziule bele kaip uzstatyta plota, kur bus jau ne gamta, bet dar ir ne miestas. Ir nera prasmes butent centriska miesta daryti, kaip tik atvirksiai geriau ekscentriska su savo subcentrais.

    Komentuoti:

Working...
X