Šiaip iš esmės sutinku su VLR, nes pats gyvenu Karoliniškėse ir matau rajono problemas. Taip, normalus greitas VT ir renovacija yra tiesiog būtini dalykai tiems rajonams, be kurių jie tikrai gana greitai virs getais. Kitas dalykas – kiemų tvarkymas, kurį tikrai gali būti sudėtinga įvykdyti VMS pastangomis, nes plotai tikrai dideli, o gyventojai dažnai yra nusiteikę nieko nekeisti, nes jiems purvynas mašinoms statyti yra didelis turtas (ar net, pvz. sovietmečiu ten buvusios aikštelės krepšiniui ir kvadratui žaisti, paverstos parkingais) . Ir matom, kad netgi renovavus namą ir VMS sutvarkius kiemą aplinka beveik nepagerėja, nes viskas daroma atkartojant sovietines kiemų projektavimo klaidas, įtvirtinant jas dar kokiems 50 metų. Tai dabartinės tendencijos nedžiugina, reikia didelio pokyčio visų pirma VMS specialistų galvose (apie vietinių gyventojų galvas nešneku, manau, tai dar sudėtingesnis reikalas).
Daug ką pagerintų net ir maži, pigūs sprendimai (parkingo kontrolė, vietų sužymėjimas, smulkūs urbanistikos elementai (kurių, beje, darbar VMS atsisako), puošiantys aplinką ir blokuojantys važinėjimą per pievas), senų medžių genėjimas. Kažką pasidarytų ir gyventojai, visai noriai sodinantys krūmus ir medžius, genintys ir prižiūrintys savo sodinukus – su kaimynais sėkmingai galima suorganizuoti talkas tam daryti.
Bet sėkmingų rajonų pavyzdžių išties reikia paieškoti. Praktika rodo, kad užstatant naujus plotus ar tankinant senus rajonus NT vystytojams rūpi tik kiek kuo įmanoma labiau užstatyti gautą sklypą visai nesirūpinant aplinka, pėsčiųjų takų jungtimis su gretimuose kvartaluose esančiais objektais ir pan. Dažnai naujų daugiabučių kiemai atrodo dar blogiau nei sovietinių, nes juose pastato tik šlykščią žaidimų aikštelę vaikams iki 3 metų, aptveria tvora ir viskas, džiaukitės, sėdėkit tam garde. Nėra kyptingo, bendro planavimo, į kurį NT vystytojai būtų priversti įsipaišyti. Kokiame Naujamiestyje užstatymą sufleruoja esamas gatvių tinklas, kurio neįmanoma nepaisyti (nors vis tiek sugeba monstrus pastatyti su nepereinamais kiemais), bet toliau nuo jo, net tose pačiose Šnipiškėse statoma taip, kad nemažai žmonių visgi pagalvoja, kad nelabai kuo blogiau būtų butas tam pačiam sovietiniam rajone, jei jį kapitaliai suremontavus.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus miesto bendrasis planas
Collapse
X
-
VLR, tai pasirinkote ignoruoti prelegentų teiginius, kad Lazdynus gadina nereguliuojama betvarkė parkinguose ir todėl būtent tą dykrą rodote?
Numetu pirmą pasitaikiusią nuorodą į prakutusių lietuvių privačių namų kvartalą. Manote, kad tai yra sėkmės etalonas ir žmonės džiaugiasi „gyvendami prie pat gamtos“?
https://maps.app.goo.gl/pGE4XTWbGZrHe9nR6
Ar galite parodyti kaip atrodo SĖKMINGI rajonai apie kuriuos anksčiau rašėte?
O pasiplovėte iš čia taip ir nedavęs prašytų nuorodų.
Komentuoti:
-
Lazdynų projektuotojai gavo Lenino premiją, tuo metu tai buvo aukščiausias įvertinimas. Nes Lazdynai Sovietų Sąjungoje buvo kažkas wow, netgi truputį priminė Suomiją (pušys tarp namų). Tai tiek to gerumo ir unikalumo. Neregių šalyje ir vienaakis karalius.
Bet tas Lazdynų mitas veikia iki šiol kaip įrodymas koks yra stiprus Soviet legacy.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimąVLR, galite savo teiginius apie Lazdynus kaip rajoną-getą kaip nors pagrįsti ar ir vėl tik lozungų pridėliojote ir pasiplausit, kaip tai padarėte temoje apie urbanistiką?
https://maps.app.goo.gl/7VUTfKY7F8o3rYez5
Ir taip, ši nuotrauka yra reprezentatyvi. Lazdynai tėra eilinis, kiek geresnis mikrorajonas. Pačiam, panašu, nėra tekę lankytis vakarų Europoje ir pamatyti, kuo tampa žymiai geriau išbaigti rajonai - gal daugiau pakeliavus praeitų noras provincialiai idealizuoti nepavykusį sovietinį šlamštą vien dėl to, kad jis gavo kažkokią bevertę sovietinę premiją. Pats neseniai buvau Noisy-Le-Grand - žymiai geresnės architektūros rajonas su integruota metro stotimi ir daugybe kitų dalykų, apie kuriuos Lazdynai nedrįstu pasvajoti. Taip pat apsilankiau Saint Denis ir Cergy. Ir ką - Lazdynai yra visiškas mėšlas lyginant su šitais rajonas pagal planavimą ir išbaigtumą, kaip ir lyginant su daugybe kitų mikrorajon-modernistinių rajonų vakaruose. Tačiau šie rajonai vakaruose jau dabar yra de facto getai. Tokiais taps ir Lazdynai be rimtų investicijų (labai galimai ir su jomis), tai tiesiog yra mano spėjimas pagal kitų šalių patirtį. Tokie rajonai su savo kraupia, distopine aplinka negali nieko pasiūlyti turtingesniam pirkėjui, o tai reiškia tapimu jei ne getu, tai mažesnes pajamas gaunančių žmonių (dažnai šviežiai atvažiavusių imigrantų) rajonu.
Ir apie kokį tiksliai pasiplovimą čia eina kalba?Paskutinis taisė VLR; 2023.12.27, 23:11.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Mikrorajonai gal ir nėra tokia absoliuti blogybė. Blogiausia, kai mikrorajoniniu principu pradedama statyti beveik miesto centre. Pavyzdžiui Žalgirio stadiono vietoje, dar anksčiau ten kvartalas šalia Neries, tada Birželio-23 gatvės kvartalas, kvartalas už “Panoramos” Saltoniškėse.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė taccido Rodyti pranešimą
Ne visur tokie rajonai yra getai.
Triukšmą galima reguliuoti, nes galima reguliuoti greitį, srautus (jeigu daromas normalus VT ir kita infrastruktūra), sodinti papildomus augalus, naudoti kitas priemones.
Vilniaus išsidraikymas į visas puses išsiurbia visas lėšas, kurių bent dalį galima būtų paskirti sovietiniams mikrorajonams, jų modernizacijai ir transformacijai. Labai nepritariu tamsių pranašysčių skleidimui (ypač iš oficialių asmenų), nes tai tik psichologiškai didina stigmą. Čia panašiai kaip praeitame amžiuje JAV bankai susigalvojo savo žemėlapius, kuriuose rajonuose neteikti žmonėms paskolų, nes „rizikingas rajonas“ – paskui jie tikrai tokiais ir tapo, nes elementariai negalėjo vykti palaipsninė modernizacija, vienintelė išeitis pasidarė buldozeris, sukuriant dar daugiau neigiamų pasekmių.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Tokie rajonai kaip Lazdynai ir Viršuliškės buvo ir yra mikrorajon-modernistinė mėšlo krūva, o jų tas tariamas ir mistinis gerumas niekada neatsiskleidė ir niekada neatsiskleis, parkingai ar ne. Šie distopiniai rajonai prieštarauja žmogaus prigimčiai ne tik vizualiai (galima sakyti paviršutiniškai), bet ir iš pagrindų - žmogus nemėgsta grūstis mažoje teritorijoje su kitais žmonėmis niekur išskyrus tikrą miestą. Grūstis ne mieste, ypač tokio tankio šaly kaip Lietuva, niekada neapsimokės niekam išskyrus gyvenimo nuskriaustus. Daugiau uždirbantys rinksis tarp gyvenimo mieste ar prie miesto ir gyvenimo name užmiestyje ar sodyboje prie tikros gamtos. Tuo tarpu mikrorajonai daugiau uždirbančiųjų radarus aplenks vis dažniau. Vakaruose mikrorajon-modernistiniai rajonai be išimčių yra pavirtę getais - Lietuvoje getizacija vyksta lėčiau, nes anksčiau tokiuose pastatuose gyveno visi ir jie sudaro per didelę dali viso nekilnojamojo turto, bet ji vyksta ir toliau tik spartės.
Šių rajonų 'gamta' neverčia žmonių jaustis gerai - jos yra per daug, kad ji būtų gerai prižiūrėta, todėl ji pavirsta į neprižiūrimas pievas. Toje 'gamtoje' žmonių srautai būna per maži, kad joje būtų galima jaustis kaip tikrame miesto parke. Tuo pačiu metu, joje žmonių yra per daug, kad jaustumeis gerai, kaip tikroje gamtoje, o ir jų demografija būna visai kitokia nei žmonių, sutinkamų vaikščiojimo takuose (kitokia ne iš gerosios pusės). Esu išvaikščiojęs praktiškai visus mikrorajon-modernistinius Vilniaus parkus - neradau nei vieno, į kurį norėčiau sugrįžti.
Tranzitinių gatvių prie pat gal nėra, tačiau pagal triukšmo paveiktą populiaciją, Vilniuje dominuoja būtent mikrorajon-modernistinių rajonų gyventojai:
https://madeinvilnius.lt/naujienos/m...iau-vilnieciu/
Didelės gatvės buvo tokių rajono 'superinio' planavimo viena pagrindinių dalių. Tose gatvėse - didesni greičiai nei tikrame mieste, o triukšmas labai priklauso nuo greičio. Geriau jau turėti 50km/h gatvę prie langų, nei 90km/h gatvę toliau (statistika tai, panašu, patvirtina).
Iš esmės, dabartinė VMS pozicija dėl šių rajonų yra teisinga ir jai pritariu. Ten kur yra žmonių didelis tankis ir aukšti pastatai, ten turi būti miestas, t.y. maišyti rajonai su komercija ir judesiu, arba ten bus getai.
Triukšmą galima reguliuoti, nes galima reguliuoti greitį, srautus (jeigu daromas normalus VT ir kita infrastruktūra), sodinti papildomus augalus, naudoti kitas priemones.
Vilniaus išsidraikymas į visas puses išsiurbia visas lėšas, kurių bent dalį galima būtų paskirti sovietiniams mikrorajonams, jų modernizacijai ir transformacijai. Labai nepritariu tamsių pranašysčių skleidimui (ypač iš oficialių asmenų), nes tai tik psichologiškai didina stigmą. Čia panašiai kaip praeitame amžiuje JAV bankai susigalvojo savo žemėlapius, kuriuose rajonuose neteikti žmonėms paskolų, nes „rizikingas rajonas“ – paskui jie tikrai tokiais ir tapo, nes elementariai negalėjo vykti palaipsninė modernizacija, vienintelė išeitis pasidarė buldozeris, sukuriant dar daugiau neigiamų pasekmių.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąDidelės gatvės buvo tokių rajono 'superinio' planavimo viena pagrindinių dalių. Tose gatvėse - didesni greičiai nei tikrame mieste, o triukšmas su greičiu auga eksponentiškai. Geriau jau turėti 50km/h gatvę prie langų, nei 90km/h gatvę toliau (statistika tai, panašu, patvirtina).
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Nikas Rodyti pranešimą
Jeigu ne parkavimo problema ir neprižiūrėti statiniai, tokie "sovietiniai" rajonai kaip Lazdynai, Viršuliškės ir pan. būtų superiniai: jokio tranzitinio eismo per kiemus, prekybos ir paslaugų centrai pasiekiami pesčiomis, ir žinoma, begalinė žaluma. Taip, ne Kopenhaga, bet ir ne Perkūnkiemis.
Šių rajonų 'gamta' neverčia žmonių jaustis gerai - jos yra per daug, kad ji būtų gerai prižiūrėta, todėl ji pavirsta į neprižiūrimas pievas. Toje 'gamtoje' žmonių srautai būna per maži, kad joje būtų galima jaustis kaip tikrame miesto parke. Tuo pačiu metu, joje žmonių yra per daug, kad jaustumeis gerai, kaip tikroje gamtoje, o ir jų demografija būna visai kitokia nei žmonių, sutinkamų vaikščiojimo takuose (kitokia ne iš gerosios pusės). Esu išvaikščiojęs praktiškai visus mikrorajon-modernistinius Vilniaus parkus - neradau nei vieno, į kurį norėčiau sugrįžti.
Tranzitinių gatvių prie pat gal nėra, tačiau pagal triukšmo paveiktą populiaciją, Vilniuje dominuoja būtent mikrorajon-modernistinių rajonų gyventojai:
Vertinant ne pagal garso lygį, o pagal bendrai paveiktą auditoriją, dominuoja miegamųjų rajonų – Lazdynų, Žirmūnų ir Karoliniškių – gatvės, kuriose gyvena daugiausiai vilniečių.
Didelės gatvės buvo tokių rajono 'superinio' planavimo viena pagrindinių dalių. Tose gatvėse - didesni greičiai nei tikrame mieste, o triukšmas labai priklauso nuo greičio. Geriau jau turėti 50km/h gatvę prie langų, nei 90km/h gatvę toliau (statistika tai, panašu, patvirtina).
Iš esmės, dabartinė VMS pozicija dėl šių rajonų yra teisinga ir jai pritariu. Ten kur yra žmonių didelis tankis ir aukšti pastatai, ten turi būti miestas, t.y. maišyti rajonai su komercija ir judesiu, arba ten bus getai.Paskutinis taisė VLR; 2023.12.27, 19:28.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Horn Rodyti pranešimąSakyčiau kažką gal perspaudei "parduodamas" save...
Parašė dondc Rodyti pranešimąLabiau sakyčiau šlapiu skuduru išmaliau marmūzes ir visiškai sumaliau į miltus.
Komentuoti:
-
Labiau sakyčiau šlapiu skuduru išmaliau marmūzes ir visiškai sumaliau į miltus. Visgi žiūrėjau pilną viešai talpiną KEdo interviu, tai 100-centinė diplomatija kompetentingam ir net anksčiau VMS dirbusiam mero patarėjui irgi nepadėjo net "teigiamą" balą surinkt.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė dondc Rodyti pranešimą
"JUDU" ieškojo judumo eksperto į savo judumo transformacijos skyrių. Atsakingi, kad mažėtų mašinų, daugėtų VT, dviračių ir ėjimo pėsčiomis, kaip numato DJMP. Aktyvistas Eduardas dalyvavo konkurse, nepraėjo. Pats dalinosi info FB. Konkursas neįvyko arba organizavo dar antrą (gal antrai darbo vietai), tai nors darbo neieškojau, bet pasisiūliau jiems padėti. Atrašė, kad neatitinku patirties, parašiau 2–3 A4-ukus, apie neformalią patirtį, kaip dalyvaudavau PP ir pan., išpeikiau, kad visiškai viską daro blogai dviračių takų sferoje, kad šiknos svyla ir 2030 m. nebus net priartėję prie išsikeltų DJMP tikslų pasiekimo. Pakvietė į virtualų pokalbį. Taip užkėliau įtampą, kaip viskas blogai būtent su dviračių susisiekimu, kad šoke buvo tas Jonas Damidavičius to skyriaus vadovas ir 2 personalo vadybininkės. Sakau galiu už labai pigiai padaryti labai daug, ir nerasit kito žmogaus taip giliai įsigilinusio į šią sferą su kūrybiniu polėkiu idėjoms ir tech.-įstatininėmis žiniomis.
Priėmė kažką kitą, nes skelbimo jau nėra, o priekaištas buvo, kad aš tik į dviračius orientuotas, o jie ieško "universalaus judumo ekserto", t. y. tokio pačio, kokie jie visi (gal 6) yra tame skyriuje, tik bendri "judumo ekspertai", t. y. kaip mano jiems pateikti pavyzdžiai parodė visiškai nesiorientuoja dviračių takų infroj ir eismo organizavime. Dviračiai į vienus vartus, VT A juostų plotis ne pagal STR tapo norma (gatvių standarte išvis persipina info prieštaraujant skirtingiems pačio standarto punktams), pėstiesiems niekaip negrąžina senamiesčio. Tai taip ir nesupratau, kaip gali jie vadintis pareigose ekspertais, kai realiai nei vienoj judumo srity nesiorientuoja, o mašinų eismas tik auga, kai jų užduotis jį mažinti.
Pažiūrėjau "KEdo" YT vaizdo įrašą VMS saugaus eismo komisijos posėdžio. Susirenka 20–30 žmonių ir jie 30 min. sprendžia, kaip ten pastatyti tvoras dviratininkams T. Narbuto g. take. Vaidotas Lukošiūnas iš "Vilniaus plano" pameluoja, kad ten nuo "kalno" [Narbuto] atskrieja dviratininkai link tų teniso kortų ir kaip nesaugu. Nesvarbu, kad nuo kalno neįmanoma atskrist, nes papėdėj šviesoforas, o jei būtų žalia, tai ten praktiškai pilnas sustojimas, nes 90° posūkiai gyvatėle, o tada nuo nulinio greičio tik vos įžiūrimas trumpas minusinis gradientas ir kaip tik statesnė įkalnė iki tų teniso kortų. Finiše sniegas – traktorius nepravažiuoja, infra lieka nevalyta. Beje, tas "JUDU" skyriaus vadovas Jonas Damidavičius turi daktaro laipsnį, o visi kiti, kurie skelbia info yra magistrai. Visi iš VGTU. Na, Amerikoj "dr. Dre" bent repuot moka, o čia...
Komentuoti:
-
VMS ta liga prasidėjo Zuoko laikais. Ir nors visi “pozuokiniai” ir “antizuokiniai” merai gulasi kryžiumi, kad jie ne tokie, šia prasme jie daro tą patį.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimąTą ir norėjau pasakyt, kad brandas kuriamas iš nieko. T.y. paslsugos, kurias teikia visiškai biurokratinė struktūra “aptepamos” storu brandingo sluoksniu, kuriame be cukraus ir margarino nieko nėra.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Tą ir norėjau pasakyt, kad brandas kuriamas iš nieko. T.y. paslsugos, kurias teikia visiškai biurokratinė struktūra “aptepamos” storu brandingo sluoksniu, kuriame be cukraus ir margarino nieko nėra.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimąTas JUDU yra kas? VŠĮ, biudžetinė įstaiga ar tiesiog VMS depas?
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Tas JUDU yra kas? VŠĮ, biudžetinė įstaiga ar tiesiog VMS depas?
Pažiūrėjau jų puslapį, per kraštus liejasi instagraminis entuziazmas. Čia kai inžinieriai nori atrodyti Starbucks baristomis.
Komentuoti:
-
Parašė MindesAcc Rodyti pranešimąEina tie musu VMS runkeliai zinot kur. Jau nusibodo cia tu demagogiju klausyti. Kiek cia jie bendradarbiauja su visais tobulais expertais is normaliu saliu su narmalia infrastruktura, dar jeigu neklystu VMS nesenai idarbino kazkoki Olanda kad padetu mum susitvarkyti su debiliska infrastruktura. Bet kaip daro suda, taip ir daro toliau. VMS cognitive dissonance pasieke nauja lygi. Cia jie net nesugeba pora km A juostu nutiesti per desimtmeti, toliau asfaltuoja senamiescio gatves paliekant subirejusius ,5m plocio saligatvius, ir tt. Blemba jau nusibodo tokius pezalus - tiesiog paleisti viduriai liejasi is VMS burnos kad cia kazka tikisi patobulinti.
Priėmė kažką kitą, nes skelbimo jau nėra, o priekaištas buvo, kad aš tik į dviračius orientuotas, o jie ieško "universalaus judumo ekserto", t. y. tokio pačio, kokie jie visi (gal 6) yra tame skyriuje, tik bendri "judumo ekspertai", t. y. kaip mano jiems pateikti pavyzdžiai parodė visiškai nesiorientuoja dviračių takų infroj ir eismo organizavime. Dviračiai į vienus vartus, VT A juostų plotis ne pagal STR tapo norma (gatvių standarte išvis persipina info prieštaraujant skirtingiems pačio standarto punktams), pėstiesiems niekaip negrąžina senamiesčio. Tai taip ir nesupratau, kaip gali jie vadintis pareigose ekspertais, kai realiai nei vienoj judumo srity nesiorientuoja, o mašinų eismas tik auga, kai jų užduotis jį mažinti.
Pažiūrėjau "KEdo" YT vaizdo įrašą VMS saugaus eismo komisijos posėdžio. Susirenka 20–30 žmonių ir jie 30 min. sprendžia, kaip ten pastatyti tvoras dviratininkams T. Narbuto g. take. Vaidotas Lukošiūnas iš "Vilniaus plano" pameluoja, kad ten nuo "kalno" [Narbuto] atskrieja dviratininkai link tų teniso kortų ir kaip nesaugu. Nesvarbu, kad nuo kalno neįmanoma atskrist, nes papėdėj šviesoforas, o jei būtų žalia, tai ten praktiškai pilnas sustojimas, nes 90° posūkiai gyvatėle, o tada nuo nulinio greičio tik vos įžiūrimas trumpas minusinis gradientas ir kaip tik statesnė įkalnė iki tų teniso kortų. Finiše sniegas – traktorius nepravažiuoja, infra lieka nevalyta. Beje, tas "JUDU" skyriaus vadovas Jonas Damidavičius turi daktaro laipsnį, o visi kiti, kurie skelbia info yra magistrai. Visi iš VGTU. Na, Amerikoj "dr. Dre" bent repuot moka, o čia...
- 26 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimąĮdomus interviu. “Miestas žmogui” protagonistas apie Vilnių.
– Ne, negaliu. Tai jausmas."
Viskas ką reikia žinoti apie tokius veikėjus.
Jeigu ne parkavimo problema ir neprižiūrėti statiniai, tokie "sovietiniai" rajonai kaip Lazdynai, Viršuliškės ir pan. būtų superiniai: jokio tranzitinio eismo per kiemus, prekybos ir paslaugų centrai pasiekiami pesčiomis, ir žinoma, begalinė žaluma. Taip, ne Kopenhaga, bet ir ne Perkūnkiemis.
- 9 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: