Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus Lukiškių aikštės rekonstrukcija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • MedinisStrazdas
    replied
    O gal vietoj pistacijų gliaudijimo liepos 4-tą, darom lietuviškesnę šventę liepos 6-tą - saulėgražų gliaudėjimas?

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    O realiai kas nors prieš tą prezidentūrą deginasi? Normaliems žmonėms toks poreikis nekyla, todėl ta tariama laisvė yra daugiau teorinė. Lukiškių aikštėje ant pievos gulinėjančių irgi kažkaip nepastebėdavau, nes turbūt žmonės intuityviai skiria, kur yra parkas, o kur aikštė.
    Lukiškių aikštė nuolat būdavo pilna sėdinčių/piknikaujančių ant žolės.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    O realiai kas nors prieš tą prezidentūrą deginasi? Normaliems žmonėms toks poreikis nekyla, todėl ta tariama laisvė yra daugiau teorinė. Lukiškių aikštėje ant pievos gulinėjančių irgi kažkaip nepastebėdavau, nes turbūt žmonės intuityviai skiria, kur yra parkas, o kur aikštė.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė Saliamonas Rodyti pranešimą

    Ką norite pasakyti? Kad sovietmečiu deginimasis ir sumuštinių rijimas buvo nusikaltimas? Nu tikrai ne Tai yra politiškai neutralus dalykas (degintis priešais prezidentūrą ir dabar niekas neleistų ir ne dėl to, kad Lietuva nėra nepriklausoma).
    Deginimasis prie Lenino paminklo buvo nusikaltimas (greičiausiai būtum psichiatrinėje ligoninėje uždarytas), dabar degintis prieš Prezidentūrą nėra nusikaltimas - daryk ten ką nori.

    Daugybė visokių performansų ten yra buvę: paišymai kreidelėmis, lojantis Nakas, netikri bado protestai, masinio valgymo renginiai ir t.t. ir t.t.

    Komentuoti:


  • Saliamonas
    replied
    Ką norite pasakyti? Kad sovietmečiu deginimasis ir sumuštinių rijimas buvo nusikaltimas? Nu tikrai ne Tai yra politiškai neutralus dalykas (degintis priešais prezidentūrą ir dabar niekas neleistų ir ne dėl to, kad Lietuva nėra nepriklausoma).
    Tas straipsnis kaip tik patvirtina, ką sakau - vieniems laisvė yra tiesiog redukuojama iki buitinių, gamtinių dalykų (pavalgyti, pailsėti, pachillinti), kiti su tuo nesutinka ir niekada nesutiks, jiems laisvė reiškia šiek tiek daugiau, todėl politinės nepriklausomybei/nepriklausomybės kovoms skirtos aikštės pavertimas tiesiog chillinimo vieta jiems yra laisvės redukcija, sumenkinimas, suprimityvinimas.

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė Saliamonas Rodyti pranešimą
    Šita aikštė tapo antropologinio ir filosofinio ginčo apie žmogaus prigimtį centru, smėliukas ir statulos čia tik įrankiai skirtingiem požiūriams įtvirtinti.
    Pagal Šimašių, jo šaltibarščių partiją ir jiems prijaučiančius, laisvė yra tiesiog laisvas pilvų deginimas prieš saulutę arba burgerių rijimas, ir jie atsisako pripažinti, kad laisvė negali būti redukuota į tokius primityvius dalykus.
    Pagal jų priešininkus/Vyčio šalininkus (ir mane) laisvė negali būti redukuojama tiesiog į laisvą vartojimą, partizanai arba XIX a. sukilėliai mirė ne dėl burgerių rijimo ar deginimosi prieš saulutę, o dėl gerokai mažiau primityvių dalykų - nepriklausomo, suverenaus politinio darinio - Lietuvos valstybės. Degintis arba ryti burgerius būtų galima ir Lietuvai būnant SSRS dalimi, o turėti savo suverenios valstybės - ne. Klausimas principinis ir nemanau, kad čia įmanomas koks nors kompromisas ilguoju laikotarpiu.
    Ta prasme jeigu partizanams ir sukilėliams būtų pasiūlyta kad jų vaikaičiai linksminsis

    1) Taip, kaip jiems patiems patinka
    2) Taip, kaip patinka kažkam kitam

    Tai jie būtų pasirinkę antrą variantą?

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą

    Va kartais atrodo, kad yra žmonių, kurie ir šiandien to paties norėtų. Tik su jau kita stovyla.
    Taip, kaip jau ir rašiau, tada gyvenimas buvo geras, ir tvarka teisinga. Tik valdžia buvo ne ta.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė AšNeRobotas Rodyti pranešimą

    Tavo šitą visą tekstą galima sureduguot į du primityvius žodžius: šiaudinė baidyklė
    Nors ir man atrodo keistai burgerių valgymo varžybos šitam kontekste, kai visiem suka vidurius dėl to paplūdimio.
    Atrodo kaip bereikalingas žibalo pilimas į ugnį.
    Kaip suprantu, šita "Atostogos Vilniuje" akcija jau iš anksto suplanuota visai vasarai, tai kvaila jau būtų jos atsisakyti. Juo labiau, kad liberalų rinkėjams ji patiks.

    Ir bendrai, kaip suprantu, savivaldybė planuoja Lukiškių aikštę nuolat naudoti kaip pagrindinę miesto renginių aikštę.

    Komentuoti:


  • AšNeRobotas
    replied
    Parašė Saliamonas Rodyti pranešimą
    Šita aikštė tapo antropologinio ir filosofinio ginčo apie žmogaus prigimtį centru, smėliukas ir statulos čia tik įrankiai skirtingiem požiūriams įtvirtinti.
    Pagal Šimašių, jo šaltibarščių partiją ir jiems prijaučiančius, laisvė yra tiesiog laisvas pilvų deginimas prieš saulutę arba burgerių rijimas, ir jie atsisako pripažinti, kad laisvė negali būti redukuota į tokius primityvius dalykus.
    Pagal jų priešininkus/Vyčio šalininkus (ir mane) laisvė negali būti redukuojama tiesiog į laisvą vartojimą, partizanai arba XIX a. sukilėliai mirė ne dėl burgerių rijimo ar deginimosi prieš saulutę, o dėl gerokai mažiau primityvių dalykų - nepriklausomo, suverenaus politinio darinio - Lietuvos valstybės. Degintis arba ryti burgerius būtų galima ir Lietuvai būnant SSRS dalimi, o turėti savo suverenios valstybės - ne. Klausimas principinis ir nemanau, kad čia įmanomas koks nors kompromisas ilguoju laikotarpiu.
    Tavo šitą visą tekstą galima sureduguot į du primityvius žodžius: šiaudinė baidyklė
    Nors ir man atrodo keistai burgerių valgymo varžybos šitam kontekste, kai visiem suka vidurius dėl to paplūdimio.
    Atrodo kaip bereikalingas žibalo pilimas į ugnį.
    Paskutinis taisė AšNeRobotas; 2020.07.01, 18:25.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Va kartais atrodo, kad yra žmonių, kurie ir šiandien to paties norėtų. Tik su jau kita stovyla.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Saliamonas Rodyti pranešimą

    Jei nebūtų konotacijų su nepriklausoma Lietuva, manau, be problemų.
    Na kur jau. Aikštėje nuolat budėjo milicijos patrulis.
    Gal kokį sumuštinį ir galima būtų suvalgyti, ypač atokiau nuo pačio paminklo, bet degintis....

    Komentuoti:


  • Saturnas
    replied
    Pirmus kartus patekęs į Vakarų miestus, vieną didžiausių įspūdžių patyriau aikštėse ir parkuose. Nuo mažens man buvo kalama, kad šiukštu negalima nužengti nuo takelio ant žolės, sėdima tik ant suoliukų. Neduokdie, jei kur Sovietuose atsigultum aikštės pievelėje – nemalonumai milicijoje garantuoti.

    Tik supuvusi buržuazija gali nekultūringai voliotis viešose vietose, o tarybiniai žmonės yra aukštesnės moralės – jie kukliai pasigrožės žalia veja, užuot ją trypę, ir toliau nupėdins jiems nubrėžtu takeliu. Ir mintimis, ir kūnu nebuvo galima nukrypti nuo nubrėžtų linijų.

    Tuometinėje Lenino aikštėje raudonos maltų plytų skaldos takai gražiai derėjo su žaluma ir rožėmis, bet tai buvo atvirukinis grožis. Nesvarbu, ar sausu metu ja pereisi, ar po lietaus strikinėsi tarp balų – batai aplips arba rausvomis dulkėmis, arba raudona koše. Po apsilankymo pas Leniną apavas liudys praeiviams, iš kur trauki.

    Tvarką aikštėje prižiūrėjo milicininkai ir civiliniais rūbais vilkintys griežto kirpimo vyriškiai. Priešais dunksojo paslaptingi ir grėsmingi KGB rūmai, kurių link rodė Lenino skulptūra. Tačiau buvo viena vieta prie aikštės, iš kurios žiūrint į Leniną nuo KGB pastato pusės ištiestoje pasaulinio proletariato vado rankoje atsidurdavo toliau esančios Šv. apaštalų Pilypo ir Jokūbo bažnyčios kryžius.

    Nors komunistai bažnyčią atidavė iš pradžių vaisių – daržovių sandėliui, o vėliau sukultūrino iki Operos ir baleto teatro sandėlio, kryžiaus nenuėmė. Bet ilgai grožėtis kryžiumi Lenino rankoje negalėjai, nes tą vietą žinojo ir tvarkos sargai, galintys įtarti antitarybinėmis nuotaikomis. Esu girdėjęs apie sulaikytuosius bandant nufotografuoti pikantišką vaizdelį.

    Man, atsikėlusiam į Vilnių iš Kauno, komišką rakursą parodė draugas vilnietis, užmaskavęs nuo pašalinių savo ekskursiją neva kaip tyčia toje vietoje jam atsirišusiu batų raišteliu. Priklaupęs rišo ir garsiai šnabždėjo: „Čia! Žiūrėk į Lenino ranką!“ O aš, pakreipęs galvą žemyn į draugą, verčiau akis į šoną link aikštės centro ir kvatojausi širdyje. Juokas nebuvo draudžiamas, bet tokiame taške grėsė pasiaiškinimais organuose. Šypsenos, džiaugsmas, šūkavimai ir mojavimai rankomis čia buvo pageidaujami ir skatinami tik du kartus metuose – kai pro Lenino aikštę eidavo Gegužės 1-osios ir Lapkričio 7-osios demonstracijos.
    Iš čia: https://www.lrt.lt/naujienos/nuomone...-papludimiuose
    Paskutinis taisė Saturnas; 2020.07.01, 17:25.

    Komentuoti:


  • Saliamonas
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Sovietinėje Lietuvoje buvo galima degintis ir ryti burgerius prie Lenino paminklo ir KGB rūmų?
    Jei nebūtų konotacijų su nepriklausoma Lietuva, manau, be problemų.

    Komentuoti:


  • VNS
    replied
    Sovietinėje Lietuvoje buvo galima degintis ir ryti burgerius prie Lenino paminklo ir KGB rūmų?

    Komentuoti:


  • Saliamonas
    replied
    Šita aikštė tapo antropologinio ir filosofinio ginčo apie žmogaus prigimtį centru, smėliukas ir statulos čia tik įrankiai skirtingiem požiūriams įtvirtinti.
    Pagal Šimašių, jo šaltibarščių partiją ir jiems prijaučiančius, laisvė yra tiesiog laisvas pilvų deginimas prieš saulutę arba burgerių rijimas, ir jie atsisako pripažinti, kad laisvė negali būti redukuota į tokius primityvius dalykus.
    Pagal jų priešininkus/Vyčio šalininkus (ir mane) laisvė negali būti redukuojama tiesiog į laisvą vartojimą, partizanai arba XIX a. sukilėliai mirė ne dėl burgerių rijimo ar deginimosi prieš saulutę, o dėl gerokai mažiau primityvių dalykų - nepriklausomo, suverenaus politinio darinio - Lietuvos valstybės. Degintis arba ryti burgerius būtų galima ir Lietuvai būnant SSRS dalimi, o turėti savo suverenios valstybės - ne. Klausimas principinis ir nemanau, kad čia įmanomas koks nors kompromisas ilguoju laikotarpiu.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Bet, kad tokios LAIKINOS erdvės aikštėje nebebus, sutinku. Kitą kart kokios nors kitos pandemijos išvargintiems vilniečiams pastatykit kokį nors kryžių kalnelį. Bus simboliška iš belenkurios perspektyvos žiūrint.
    Bus ir dar ne tiek

    Lukiškių aikštėje vyks mėsainių valgymo ir pistacijų gliaudymo varžybos

    Šeštadienį, liepos 4 d., Lukiškių aikštėje Amerikietiško savaitgalio metu vilniečius ir miesto svečius pakvies neįprastos varžybos: mėsainių valgymo ir pistacijų gliaudymo.

    „Kiek daugiausiai mėsainių esate suvalgę vienu prisėdimu? Jūsų laukia tikri iššūkiai. Išbandykite savo jėgas pistacijų gliaudymo ar mėsainių valgymo varžybose! Priešininkus įveikti nebus paprasta, bet bent jau bus skanu“, – kviečia organizatoriai.

    Skaityti daugiau: https://madeinvilnius.lt/pramogos/re...dymo-varzybos/ .


    Skaityti daugiau: https://madeinvilnius.lt/pramogos/re...dymo-varzybos/ .

    Komentuoti:


  • VNS
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Panašu, kad nesupratote . Laisvės degintis propaguotojas pasiekia visai atvirkščią efektą nei norėtų ir tas pliažiukas Lukiškių aikštėje ko gero egzistuoja pirmą ir paskutinį kartą. O kalbant apie rinkimus, nereikia painioti veiksmo su atoveiksmiu. Pirmiausia atsirado savavališka smėlio dėžė, o visi kiti politiniai sprendimai sekė tik po to.
    O Adamkus vetavo, nes 2000 m. Vilniaus meru tapo Zuokas
    Ką reiškia savavališkai? Šimašius prabudo ir pamatė, kaip kamazai su telia užrašais pila smėlį aikštėje?


    Bet, kad tokios LAIKINOS erdvės aikštėje nebebus, sutinku. Kitą kart kokios nors kitos pandemijos išvargintiems vilniečiams pastatykit kokį nors kryžių kalnelį. Bus simboliška iš belenkurios perspektyvos žiūrint.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Panašu, kad nesupratote . Laisvės degintis propaguotojas pasiekia visai atvirkščią efektą nei norėtų ir tas pliažiukas Lukiškių aikštėje ko gero egzistuoja pirmą ir paskutinį kartą. O kalbant apie rinkimus, nereikia painioti veiksmo su atoveiksmiu. Pirmiausia atsirado savavališka smėlio dėžė, o visi kiti politiniai sprendimai sekė tik po to.
    O Adamkus vetavo, nes 2000 m. Vilniaus meru tapo Zuokas
    Paskutinis taisė senasnamas; 2020.07.01, 15:10.

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Click image for larger version

Name:	Capture.PNG
Views:	321
Size:	159,3 kB
ID:	1812478

    Komentuoti:


  • Saturnas
    replied
    Na va, pasakėte pagaliau, kad visa tai tebuvo batalijų dėl Vyčio pratęsimas, ir turbūt net pačiam palengvėjo. Nes pripažinkite, kad tikrai ta linija su "negalima linksmintis tokioje vietoje" buvo labai neperspektyvi, ypač kai taip akivaizdžiai tik rinkiminiais metais išsitraukta.Click image for larger version

Name:	676313-699721-1287x836.jpg
Views:	428
Size:	352,0 kB
ID:	1812437

    Komentuoti:

Working...
X