Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

„Piliamiesčio“ kvartalas Vilijampolėje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • taccido
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

    Kad sunku įsivaizduoti, tai sprendžiama pagal savo patirtį, jeigu to nepatyręs, nedaręs, nematęs, tai ir sunku įsivaizduoti.
    Aš vaiką vedžiau į darželį centre (4km nuo namų), tai pats asmeniškai vaiką atvesdavau įvairiai, dažniausiai auto, bet buvo ir viešojo transporto ir dviračiu. Didžioji dalis taip pat atveždavo vaikus auto, net ir tie kurie gyvena už kelių šimtų metrų, bet buvo tėvų kurie beveik visus metus, jei ne su dviračiu, tai su rogutėmis ar pėsčiomis atvesdavo daugiau kaip už kilometro.

    Šį kvartalą stato privatus kapitalas, tai jis tikrai nesatys darželio kol nebus tikri, kad turės pilną apkrovą, kaip Kaune šiuo metu vietų vaikams darželiuose yra. Taip ir maisto prekių parduotuvę (bus berods IKI) verslas nestato, o laukia kada dar išsiplės, dar pasistatys tiek gyvenamų namų, tiek biurų ir tada atsiras IKI, atsiras kavinių, kirpyklų, gal net darželių ar vaikų žaidimų kambariai.
    Tai juk pats sakote, kad didžioji dalis atveždavo automobiliu ir pats dažniausiai naudodavotės automobiliu. Todėl ir sunku įsivaizduoti, kad Piliamiestyje būtų kitaip. Esu pakankamai dviračių priekabų su darželinukais matęs, jeigu tai populiarėja ir Lietuvoje – puiku, visapusiškai palaikau. Bet aš ir klausiau: ar daugiabučių statytojai bent prisidės prie tilto statybos? Nes taip išeina, kad verslas pasidaro pelną, pastato daugiabučius praktiškai be jokios komercijos ar socialinių funkcijų, o miestas dar iš bendrų pinigų turi statyti tiltą, kad užtikrintų tiems gyventojams funkcijų pasiekiamumą ne automobiliu.

    Manyčiau, kad gali būti įvairių modelių, kaip atsirastų darželiai. Kodėl negalima statyti mažesnių valstybinių darželių arba bendradarbiaujant su privačiu verslu? Čia jau reikia užtikrinti teisinę bazę: ir darželių, ir urbanistinės plėtros.

    Pavyzdys.
    Planuojama statyti kvartalą ar jų grupę (pvz. Piliamiestį).
    Kvartalą leidžiama pradėti statyti tik tada, kai yra susitarimas su savivaldybe, kad jame bus reikiamas valstybinių darželio vietų skaičius.
    Pvz. jeigu kvartale per artimiausius 30 metų kasmet gyvens vidutiniškai 100 darželio amžiaus vaikų (reikia išskaičiuoti iš butų skaičiaus/numatomo gyventojų skaičiaus), tai turi būti užtikrinta, kad darželyje 30 metų bus po 100 valstybinių vietų (gal net kintamai: pirmus 5 metus bus 50, tada 10 metų 100, po to 75: pagal demografinę prognozę).
    Verslininkai pastato privatų darželį, kuriame valstybė yra „užsakiusi“ po 100 valstybinių vietų kasmet – yra stabilus užsakymas. Tačiau darželio valdytojas gali papildomai kurti privačias mokamas vietas ir užsidirbti papildomai. Privačias vietas gali rinktis toliau gyvenantys žmonės, norintys vesti vaiką būtent į šitą darželį (nes pvz. arčiau darbo), arba norintys kažkokių spec. programų (pvz. su kalbomis, Valdorfu/Montesori ir kt.).
    Gal viską apskaičiavus ir pasvėrus toks modelis kainuotų brangiau, nei tiesiog statyti valstybinius darželius? Tada geriau valstybiniai darželiai.
    Čia jau reikia galvoti ir skaičiuoti, keisti įstatymus. Bet dabartinė situacija, kai gyvenamų namų didžiulių kvartalų statyba visiškai atsieta nuo socialinės infrastruktūros plėtros, yra absoliučiai nepriimtina.
    Paskutinis taisė taccido; 2023.09.19, 15:11.

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė taccido Rodyti pranešimą

    Tai kada jis bus pastatytas ir kiek prie to prisidės daugiabučių vystytojai? Perkūnkiemyje tik šiemet atsirado pirmas skveras ir tik dabar projektuojamas pirmas darželis.

    Artimiausi darželiai dabar už 1,1 ir 1,5 km. Netikiu, kad dabar yra nors vienas žmogus, vedantis/vežantis vaiką pėsčiomis/dviračiu.

    Pastačius pėsčiųjų tiltą, senamiesčio viešas darželis vis tiek bus nutolęs 1,3 km. Gal tada atsiras tikimybė, kad kažkas nenaudos automobilio, nes senamiestis gana vaikštoma miesto dalis. Bet vis tiek sunku įsivaizduoti.
    Kad sunku įsivaizduoti, tai sprendžiama pagal savo patirtį, jeigu to nepatyręs, nedaręs, nematęs, tai ir sunku įsivaizduoti.
    Aš vaiką vedžiau į darželį centre (4km nuo namų), tai pats asmeniškai vaiką atvesdavau įvairiai, dažniausiai auto, bet buvo ir viešojo transporto ir dviračiu. Didžioji dalis taip pat atveždavo vaikus auto, net ir tie kurie gyvena už kelių šimtų metrų, bet buvo tėvų kurie beveik visus metus, jei ne su dviračiu, tai su rogutėmis ar pėsčiomis atvesdavo daugiau kaip už kilometro.

    Šį kvartalą stato privatus kapitalas, tai jis tikrai nesatys darželio kol nebus tikri, kad turės pilną apkrovą, kaip Kaune šiuo metu vietų vaikams darželiuose yra. Taip ir maisto prekių parduotuvę (bus berods IKI) verslas nestato, o laukia kada dar išsiplės, dar pasistatys tiek gyvenamų namų, tiek biurų ir tada atsiras IKI, atsiras kavinių, kirpyklų, gal net darželių ar vaikų žaidimų kambariai.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė sv-x-as Rodyti pranešimą
    Pastatykime pievose ir tarp sandėlių darželių, mokyklų, barų ir kavinių ir žmonės atsikels aplink gyventi. Taip, verslas būtent taip ir mąsto.
    Ne, reiktų statyti kuo toliau nuo darželių ir mokyklų, kad vaikams keltis reiktų 4 ryto

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė sv-x-as Rodyti pranešimą
    Pastatykime pievose ir tarp sandėlių darželių, mokyklų, barų ir kavinių ir žmonės atsikels aplink gyventi. Taip, verslas būtent taip ir mąsto.
    Tai Kaune egzistuoja vien tik verslas ir jo interesai? Savivaldybė neegzistuoja, gyventojų interesai neegzistuoja?

    Ankstesniuose pranešimuose kritikuoju patį erdvių ir funkcijų išsidėstymą, kuris tiek miestui, tiek tam pačiam verslui nepadeda.
    Kad nėra koordinuotos urbanistinės plėtros su darželiais, mokyklomis, susisiekimo (ypač VT) infrastruktūra – čia jau bendra Lietuvos bėda dėl teisinės bazės ir kitų dalykų. To dabar ir nesitikiu, bet bent jau patys verslininkai galėtų sau nešaudyt į kojas ir protingai vystyti patį kvartalą (pvz. ne pertekliškai išgrįsdami vidinius kiemus, o vystydami komerciją gatvėse).

    Ką tik atsiverčiau info apie Piliamiesčio naujosios dalies konkursą, ir ten komisija iš esmės sako tą patį, ką ir aš rašiau ankstesniuose pranešimuose:

    Šiuo metu Piliamiestis yra pernelyg monofunkcinis gyvenamasis rajonas ir toliau formuotinas kuriant sąlygas įsikurti gyventojams ir kvartalo svečiams reikalingai paslaugų bei socialinei infrastruktūrai. Tam reikalinga atitinkama urbanistinė formuojamų kvartalų struktūra su aiškiai identifikuojamomis viešomis ir, kuriuose telkiasi paslaugos ir socialinis gyvenimas, bei saugiomis privačiomis erdvėmis – kiemais. Pastatų palei viešąsias erdves pirmieji aukštai turi būti neaklini, pritaikyti smulkių paslaugų įsikūrimui. Svarbiausiose viešosiose erdvėse telktinos didesnį lankytojų srautą sutraukiančios paslaugos. Paslaugų pritraukimui reikalingos taip pat ir ekonominio skatinimo priemonės.
    https://www.laskaunas.lt/naujienos/p...so-rezultatai/

    Komentuoti:


  • sv-x-as
    replied
    Pastatykime pievose ir tarp sandėlių darželių, mokyklų, barų ir kavinių ir žmonės atsikels aplink gyventi. Taip, verslas būtent taip ir mąsto.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė iPhone Rodyti pranešimą

    Džiugu kad Savitanos kasą kažkas iš kaimo išvarė ir dabar jis didis miestietis dėl to viską už visus geriau žino.
    Tu nors žinai kuri stotelė yra arčiausia nuo savo namo, ar tokia mintis net nebuvo užklupus?

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Tai šitam projektui trūksta tik pėsčiųjų tilto, kad senamiestyje esančias funkcijas būtų galima patogiai pasiekti greičiau
    Tai kada jis bus pastatytas ir kiek prie to prisidės daugiabučių vystytojai? Perkūnkiemyje tik šiemet atsirado pirmas skveras ir tik dabar projektuojamas pirmas darželis.

    Artimiausi darželiai dabar už 1,1 ir 1,5 km. Netikiu, kad dabar yra nors vienas žmogus, vedantis/vežantis vaiką pėsčiomis/dviračiu.

    Pastačius pėsčiųjų tiltą, senamiesčio viešas darželis vis tiek bus nutolęs 1,3 km. Gal tada atsiras tikimybė, kad kažkas nenaudos automobilio, nes senamiestis gana vaikštoma miesto dalis. Bet vis tiek sunku įsivaizduoti.


    Click image for larger version  Name:	darz.png Views:	0 Size:	1,33 MB ID:	2076605
    Paskutinis taisė taccido; 2023.09.18, 14:34.

    Komentuoti:


  • iPhone
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    Ant tiek nėra komercinio poreikio, kad šalia piliamiesčio statys dar vieną biurų pastatą ir parduotuvę O kokie trali vali vyksta kavinėse? Nu nebent agurkiniai atvažiuotų santykių aiškintis . Na bet galų gale jūs teisus - patys gyventojai sprendžia ko jie nori. Žmogų iš Dainavos išvaryti gali, bet Dainavos iš žmogaus?
    Džiugu kad Savitanos kasą kažkas iš kaimo išvarė ir dabar jis didis miestietis dėl to viską už visus geriau žino.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė taccido Rodyti pranešimą
    Čia ne vienkiemių sodybos ar priemiestiniai kotedžai, tai yra miesto centre esantis nuo nulio vystomas kvartalas. Todėl ir kartelė jam turi būti aukštesnė. Funkcijų įvairovė turėtų būti savaime suprantamas dalykas bet kurio miesto vystyme, ypač kai atsiranda ištisi kvartalai.
    Tai šitam projektui trūksta tik pėsčiųjų tilto, kad senamiestyje esančias funkcijas būtų galima patogiai pasiekti greičiau

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė iPhone Rodyti pranešimą

    Apie viską yra labai faina ir gražu papyzdelinti forume.
    Bet kai reikia pradėti viską projektuoti, išlaikyti visus atstumus, tenkinti visas visom patalpom keliamas sąlygas ir laužyti exelį, dažnu atveju supranti, kad viskas kas yra gražu, geros idėjos ir t.t. netelpa į exelį ir ką tada daryt? Nestatyti visiškai? ar statyti taip kaip gali geriausiai?
    Netaikau konkrečiai šiam projektui, bet daug kur situacija yra labai panaši.
    Kodėl įsivaizduojate, kad yra tik du variantai („statom taip“ ir „nestatom visiškai“)? Taip suprimityvinama diskusija, nes trūkumus rodantiems žmonėms prikišama, kad neva jie nori palikti toje vietoje buvusį brūzgyną/šiukšlyną, o suprojektuota gatvė/daugabučiai gali atrodyti tik taip ir niekaip kitaip.

    Pavyzdžiui, kuri excelio lentelė liepė pertekliškai išgrįsti vidinius kiemus, kurie gal kaip tik turėtų būti kuo žalesni? Juk ką tik dar vienas forumietis pareiškė, kad geriau po langais nevyktų jokie trali vali!


    Parašė sv-x-as Rodyti pranešimą
    Kai kuriem mažiau reikai grybukų valgyti ir svaigti čia. Automobiliai kiemose blogai, automobiliai po žeme irgi blogai, nes tada tuščios erdvės virš žemės.
    Kada jūs suprasit, kad rinka diktuoja kiek reikia komercinių patalpų. Šiuo metu poreikio joms ten nėra. Du naujausi namai turi kokius ~800m2 komercinių patalpų,
    bet jose kavinių turbūt nebus, nes gyventojam to nereikia ir jie nesutiks. Kavinių 15min pėstute aplink apstu, kas nori trali vali savo kieme? Čia ne senamiestis.
    Tai jei pastatyta 800 m2 komercinių patalpų, vadinasi, poreikis yra. Tik klausimas, kur tos patalpos išdėstytos. Trali vali turi vykti gatvėse su gyvais pirmais aukštais ir prie upės, o ne vidiniuose kiemuose, kuriuos išgrindė tarsi miestelių aikštes, tarsi jose visą parą vyktų trali vali-festivali. Nes jeigu dėl kiekvienos smulkmenos reikia sėsti į automobilį, tada su kvartalu tikrai ne viskas čiki piki.


    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Juokinga truputį, kai kavinių ar barų stygiumi skundžiasi tie, kurie čia net negyvena.
    Čia ne vienkiemių sodybos ar priemiestiniai kotedžai, tai yra miesto centre esantis nuo nulio vystomas kvartalas. Todėl ir kartelė jam turi būti aukštesnė. Funkcijų įvairovė turėtų būti savaime suprantamas dalykas bet kurio miesto vystyme, ypač kai atsiranda ištisi kvartalai.
    Paskutinis taisė taccido; 2023.09.18, 14:02.

    Komentuoti:


  • evil
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Juokinga truputį, kai kavinių ar barų stygiumi skundžiasi tie, kurie čia net negyvena.
    Ten bomžai negyvena, kiekvienas turi po automobilį ir gali nuvažiuoti iki kavinės ar baro. Ir nereik čia visokių ne vietinių po langais, geriausia dar būtų tvora apsitvert, kad varguoliai ramybės nedrumstų.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė sv-x-as Rodyti pranešimą
    Kai kuriem mažiau reikai grybukų valgyti ir svaigti čia. Automobiliai kiemose blogai, automobiliai po žeme irgi blogai, nes tada tuščios erdvės virš žemės.
    Kada jūs suprasit, kad rinka diktuoja kiek reikia komercinių patalpų. Šiuo metu poreikio joms ten nėra. Du naujausi namai turi kokius ~800m2 komercinių patalpų,
    bet jose kavinių turbūt nebus, nes gyventojam to nereikia ir jie nesutiks. Kavinių 15min pėstute aplink apstu, kas nori trali vali savo kieme? Čia ne senamiestis.
    Ant tiek nėra komercinio poreikio, kad šalia piliamiesčio statys dar vieną biurų pastatą ir parduotuvę O kokie trali vali vyksta kavinėse? Nu nebent agurkiniai atvažiuotų santykių aiškintis . Na bet galų gale jūs teisus - patys gyventojai sprendžia ko jie nori. Žmogų iš Dainavos išvaryti gali, bet Dainavos iš žmogaus?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė sv-x-as Rodyti pranešimą
    Kai kuriem mažiau reikai grybukų valgyti ir svaigti čia. Automobiliai kiemose blogai, automobiliai po žeme irgi blogai, nes tada tuščios erdvės virš žemės.
    Kada jūs suprasit, kad rinka diktuoja kiek reikia komercinių patalpų. Šiuo metu poreikio joms ten nėra. Du naujausi namai turi kokius ~800m2 komercinių patalpų,
    bet jose kavinių turbūt nebus, nes gyventojam to nereikia ir jie nesutiks. Kavinių 15min pėstute aplink apstu, kas nori trali vali savo kieme? Čia ne senamiestis.
    Juokinga truputį, kai kavinių ar barų stygiumi skundžiasi tie, kurie čia net negyvena.

    Komentuoti:


  • sv-x-as
    replied
    Kai kuriem mažiau reikai grybukų valgyti ir svaigti čia. Automobiliai kiemose blogai, automobiliai po žeme irgi blogai, nes tada tuščios erdvės virš žemės.
    Kada jūs suprasit, kad rinka diktuoja kiek reikia komercinių patalpų. Šiuo metu poreikio joms ten nėra. Du naujausi namai turi kokius ~800m2 komercinių patalpų,
    bet jose kavinių turbūt nebus, nes gyventojam to nereikia ir jie nesutiks. Kavinių 15min pėstute aplink apstu, kas nori trali vali savo kieme? Čia ne senamiestis.

    Komentuoti:


  • Trimitas
    replied
    Parašė iPhone Rodyti pranešimą

    Nebus čia jokių kavinių. Čia bus architektų ofisas. Jisai gyvybės tikrai jokios neįneš.
    Tikiuosi, architektų biuro darbuotojai su 8 durimis į lauką labai nepasiklys.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė iPhone Rodyti pranešimą

    Apie viską yra labai faina ir gražu papyzdelinti forume.
    Bet kai reikia pradėti viską projektuoti, išlaikyti visus atstumus, tenkinti visas visom patalpom keliamas sąlygas ir laužyti exelį, dažnu atveju supranti, kad viskas kas yra gražu, geros idėjos ir t.t. netelpa į exelį ir ką tada daryt? Nestatyti visiškai? ar statyti taip kaip gali geriausiai?
    Netaikau konkrečiai šiam projektui, bet daug kur situacija yra labai panaši.
    be abejo yra paprasčiau pastatyti namų eilę ir nesivarginti daugiau dėl nieko. ačiū kad nors sugebėjo palaužyti excelį ir padaryti požeminę aikštelę, o ne kur nors šalia hektarą išasfaltuoti.

    Komentuoti:


  • iPhone
    replied
    Parašė taccido Rodyti pranešimą

    Vystyti visiškai naujus monofunkcinius kvartalus – nepateisinama. Ne tik kad kirpyklos ar kavinės nėra, bet ir darželių, mokyklų. Įdomu, koks procentas mokinių/darželinukų keliauja į ugdymo įstaigas automobiliu? Spėju, 100 %.




    Žmonės daug kur gyvena ir perka būstus, net lūšnynuose. Rusijoje dešimtys tūkstančių žmonių grūdasi į mega-perkūnkiemius, bet tai nereiškia, kad tie rajonai geri.



    Tai šitame kvartale ir nėra normalių gatvių su komercija – tai labai didelis minusas. Matau dvi „gatves“, kurios yra greičiau parkingai ir daug butų turi langus į tuos parkingus. Tai automobilių burzgimas gerai, o į parduotuvę pirmame aukšte ateinantys pėstieji blogai?



    Tai kaip jis gali ateiti, jeigu beveik nėra patalpų? Ar po 10-15 metų turės vykti toks procesas, kaip sovietiniuose rajonuose: pirmų aukštų butuose bus „prakirstos“ durys, įrengti laiptai ir įsikurs kirpyklos?


    Koks srautas, kur jis eis, jei nėra jokių traukos objektų, jokios komercijos?
    Apie viską yra labai faina ir gražu papyzdelinti forume.
    Bet kai reikia pradėti viską projektuoti, išlaikyti visus atstumus, tenkinti visas visom patalpom keliamas sąlygas ir laužyti exelį, dažnu atveju supranti, kad viskas kas yra gražu, geros idėjos ir t.t. netelpa į exelį ir ką tada daryt? Nestatyti visiškai? ar statyti taip kaip gali geriausiai?
    Netaikau konkrečiai šiam projektui, bet daug kur situacija yra labai panaši.

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė Draarvys Rodyti pranešimą

    Kaip tai ką veikti? Ten reikia gyventi ​​ Bus tiltas į kitą pusę Neries, tai žmonės nueis iki tos kavinukės ​​
    Vystyti visiškai naujus monofunkcinius kvartalus – nepateisinama. Ne tik kad kirpyklos ar kavinės nėra, bet ir darželių, mokyklų. Įdomu, koks procentas mokinių/darželinukų keliauja į ugdymo įstaigas automobiliu? Spėju, 100 %.


    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

    Puiku, tu nesupranti to, tai gali ten nesilankyti ar nepirkti būsto, pamatei, įvertinai - ne tau, apsuki dideliu lanku. Yra žmonių kurie ten perka ir gyvena. Kavinių apstu kitoj pusėje Brastos gatvės, pastatys tiltą 5 min pėstute ir tu senamiestį. Pačiam Piliamiestį ir bus atskirų komercinių pastatų, kaip verslo centrai, prekybos centras.
    Žmonės daug kur gyvena ir perka būstus, net lūšnynuose. Rusijoje dešimtys tūkstančių žmonių grūdasi į mega-perkūnkiemius, bet tai nereiškia, kad tie rajonai geri.

    Parašė thomcius Rodyti pranešimą
    nenorėčiau (mano nuomonė) komercijos po langais, ji tinkama tik prie gatvės ar į upės pusę, bet ne vidiniuose kiemuose.
    Tai šitame kvartale ir nėra normalių gatvių su komercija – tai labai didelis minusas. Matau dvi „gatves“, kurios yra greičiau parkingai ir daug butų turi langus į tuos parkingus. Tai automobilių burzgimas gerai, o į parduotuvę pirmame aukšte ateinantys pėstieji blogai?

    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

    Taip pat mano nuomone kai išsivystys kvartalas jei bus poreikis verslas pats ateis į kvartalą, bet ne atvirkščiai.
    Tai kaip jis gali ateiti, jeigu beveik nėra patalpų? Ar po 10-15 metų turės vykti toks procesas, kaip sovietiniuose rajonuose: pirmų aukštų butuose bus „prakirstos“ durys, įrengti laiptai ir įsikurs kirpyklos?

    Parašė fredis Rodyti pranešimą

    Ateik pasivaikščioti ir suprasi, kad vėjus parašei, nes dar kvartalas nebaigtas ir bus dar didesnis srautas, kai dar daugiau namų pastatys.
    Koks srautas, kur jis eis, jei nėra jokių traukos objektų, jokios komercijos?

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    N kartų teigiau tą patį - kvartalas urbanistiškai yra sovietinė atgyvena ir jokios trinkelės ir rūdinti metalai jam nepadės.
    sovietinės atgyvenos šalia turėdavo po darželį ir mokyklą, čia deja blogiau

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Mane dar labai neramina tai, kad kvartale gyvena žmonės be galvos:

    Komentuoti:

Working...
X