Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Naujojo Lietuvos oro uosto vizijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    O Lenkija 42 KM nuo Varšuvos statys:

    D. Tuskas apie naują oro uostą tarp Varšuvos ir Lodzės: taps moderniausiu Europoje

    Plačiau: https://www.vz.lt/transportas-logist...#ixzz8eLuPjQW9

    Comment


      Parašė Gator Rodyti pranešimą
      O Lenkija 42 KM nuo Varšuvos statys:

      D. Tuskas apie naują oro uostą tarp Varšuvos ir Lodzės: taps moderniausiu Europoje

      Plačiau: https://www.vz.lt/transportas-logist...#ixzz8eLuPjQW9
      Pamemat, kokiu nuostabiu turėjo yapti Berlyno Brandeburgo oro uostas?

      Norisi tikėti, kad Lenkija turės daugiau ambicijos. Nes pabaigtas Vokietijos oro uostas nei moderniausias nei didžiausias.
      Aviate, navigate, communicate

      Comment


        Yra nesutinkančių:
        https://www.eurochange.co.uk/airport...-airport-index

        Comment


          Yra: https://www.worldairportawards.com/b...global-region/

          Comment


            Dar yra įdomus Stokholmo variantas. Pagrindinis oro uostas Arlanda yra apie 40km. nuo miesto centro. Yra dar Bromma oro uostas mieste (7km. nuo centro). Iš Bromma oro uosto angliško Wikipedia:
            - Statant Bromma tarpukariu tose vietose buvo kaimai, miestas nuo to laiko išaugo dėl ko atsirado triukšmo problema
            - Dėl triukšmo problemų buvo pradėti riboti skrydžių laikai, ribotos yra ir plėtros galimybės
            - Bromma pagrindinis pranašumas prieš Arlanda oro uostą yra atstumas nuo miesto centro, tačiau, atsiradus greitai geležinkelio linijai (iki 200km/h), tas pranašumas, praktiškai, išnyko
            - 2021-aisiais Švedijos vyriausybė nusprendė, kad oro uostas turi būti uždarytas, o visi skrydžiai perkelti į Arlanda iki 2027-ųjų
            - Bromma teritorija bus užstatyta

            Yra visokių nuomonių. Faktas tas, kad Bradenburgas greitai pasiekė savo planuotą skrydžių skaičių prieš pandemiją, kurį dabar sparčiai vejasi. Oro uostui jau dabar yra ruošiami planai plėtrai.

            Comment


              Delfi.lt 2024.06.29
              Lietuvos oro uostų valdybos pirmininkas G.Almantas: klausimas dėl naujo oro uosto statybos – uždarytas

              https://www.delfi.lt/verslas/transpo...ytas-120032298
              Paskutinis taisė Romas; 2024.06.30, 10:45.

              Comment


                Labai gerai.

                Comment


                  Eilinis strateginis Lietuvos pralaimėjimas transporto srityje. Bet prie tokių jau esam pripratę.

                  Spėju galime uždaryti ir šią temą?

                  Comment


                    Parašė VLR Rodyti pranešimą
                    Eilinis strateginis Lietuvos pralaimėjimas transporto srityje. Bet prie tokių jau esam pripratę.

                    Spėju galime uždaryti ir šią temą?
                    Na va Ž oro uosto nebus, tai gal nustos svaigti ir praplės KUN arba VNO padarys išplėtimą link kapinių?

                    Comment


                      Parašė VLR Rodyti pranešimą
                      Eilinis strateginis Lietuvos pralaimėjimas transporto srityje. Bet prie tokių jau esam pripratę.

                      Spėju galime uždaryti ir šią temą?
                      Aha, būtų labai didelis laimėjimas, kad turėtume oro uostą toliausiai nuo visų Europos sostinių...
                      Flickr

                      Comment


                        Parašė eigh Rodyti pranešimą
                        O oro uostas laukuose prie Elektrėnų tai išvis praranda visus argumentus - ir nesaugu, ir nuo visko toli.
                        Ne 'nuo visko toli', o 18 minučių iki Vilniaus RB traukiniu, ir gerokai arčiau didesnei Lietuvos populiacijos daliai nei VNO. Nacionalinio saugumo prasme irgi žymiai geriau. Iš esmės Stockholm Arlanda variantas (ar Oslo Gardermoen, ar daug kitų).

                        Vienintelis variantas, kuris 'praranda visus argumentus' yra:
                        - išskaldymas mažos šalies srautų į du oro uostus, taip sukuriant mažesnes galimybes pasikeisti (tad ir mažiau tiesioginių skrydžių), de facto turint du low cost oro uostus
                        - pagrindinio šalies oro uosto palikimas prie agresorės sienos ir toli nuo Lietuvos populiacijos centro
                        - sostinės plėtros į pietus uždarymas
                        - gyvenimas triukšme net 'prestižiniuose' rajonuose

                        Ir visa tai vien tam, kad būtų 'aRčEu sU mAšiNa', nors po to reikia į Kauną važinėti ir praknisinėti laiką kas antrame skrydyje. Aš jau tampu reguliariu klientu tų privačių parkofkių Karmėlavoje (nesididžiuoju tuo) dėl tokios 'ilgalaikės vizijos'.

                        Comment


                          Parašė Palpatine Rodyti pranešimą
                          Kol nepradėjo VNO rekonstrukcijos geriau už tuos pinigus pradėtų statyti naują terminalą su privažiuojamais keliais ir geležinkelio atšaka į pietus nuo Kauno kilimo tako ir iškraustyt visą VNO.
                          Parašė eigh Rodyti pranešimą
                          Dabar pažiūrėkim į Kauną/Vilnių.
                          Nei Kaunas didesnis už Vilnių, nei finansinė Lietuvos sostinė. Vienintelis argumentas yra centresnė miesto lokacija, bet, kaip matome iš aukščiau pateiktų pavyzdžių, tai nėra esminis argumentas. Netgi saugumo aspektas kvestionuotinas - vieną dieną dėl balionų buvo uždarytas ir Kauno oro uostas. O nuo sienos su Rusija iki Kauno yra 80 km - taip pat mažai. Pagrindinis Kyjivo oro uostas nuo Baltarusijos yra dar toliau - už 100 km, bet buvo subomborduotas literaliai pirmomis pilno masto invazijos minutėmis.

                          O oro uostas laukuose prie Elektrėnų tai išvis praranda visus argumentus - ir nesaugu, ir nuo visko toli.
                          Dėl praėjusios savaitės 4 kartus pasikartojusių oro balionų atakų prieš Vilniaus oro uostą kilo diskusija apie Lietuvos (ir ne tik) oro uostų lyginimą.
                          Gal vėl atsiras proga padiskutuoti ir apie Žaslių oro uosto idėją.

                          Comment


                            Parašė VLR Rodyti pranešimą
                            Iš esmės Stockholm Arlanda variantas (ar Oslo Gardermoen, ar daug kitų).
                            Jau daug kart diskutuota. Lietuvos oro uostai niekada nebus Arlanda ar Gardermoenas, nes Lietuvos miestai neturi gero VT. Taip, su Rail Baltica per 20 min atlėktum į Vilniaus stotį. O kas toliau? 60 min trankytis autobusu iki Perkūnkiemio? Greitieji traukiniai į oro uostą veikia, kai yra greitas ir patogus VT tinklas, kuris tave priveža prie traukinių stoties

                            Comment


                              'Į Lietuvos oro uostus reikia važiuoti automobiliu, dėl to negalima siūlyti nacionaliniam (t.y. visos šalies) oro uostui vietos prie pagrindinės šalies magistralės, gerokai arčiau ir patogiau daugumai automobiliu nei dabartinė vieta'. Hmm... ok?

                              P.S. 'Išdiskutuota' paprastųjų remontų ir naujavasiukininkų šaly nereiškia išdiskutuota

                              Comment


                                Naujo oro uosto klausimą stabdo trys aspektai:
                                1. Į VNO sudėtos lėšos. Reikės sudėti antratiek, bet kokybė bus tokia, kaip jau pasiekta.
                                2. Balionai vienodai kenkia VNO ar Elektrėnams.
                                3. ES visus persodins į traukinius. Night sleeperiai yra ateitis.

                                Comment


                                  Lėktuvų keleivių perkėlimas į traukinius yra utopija. Gyvenimas greitėja, o ne lėtėja. Keleivių srautai auga praktiškai visur ir nesu matęs prognozių kad kažkur kažkada jie pradės mažėti. Traukiniai patį augimą gali sulėtinti, bet pagrindinės funkcijos neperims. Labiau realistiška šnekėti apie vandeniliu varomus lėktuvus, nei žmonių perkėlimą į traukinius.

                                  Comment


                                    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
                                    Lėktuvų keleivių perkėlimas į traukinius yra utopija. Gyvenimas greitėja, o ne lėtėja. Keleivių srautai auga praktiškai visur ir nesu matęs prognozių kad kažkur kažkada jie pradės mažėti. Traukiniai patį augimą gali sulėtinti, bet pagrindinės funkcijos neperims. Labiau realistiška šnekėti apie vandeniliu varomus lėktuvus, nei žmonių perkėlimą į traukinius.
                                    Papasakokit Olandams, kurie autostradose greitį susimažino iki 100 km/h nepaisant visų saugumo technologijų. Lėčiau? Jo, 30 proc.

                                    Vokietija leidžia skirti rail balticai lėśas, vis augančias, tik dėl sleeperių.

                                    Trečias argumentas - kad pigesni vežėjai? Wizz - vengrai su Orbano šleifu, Ryanair - tokie beveik britai. Sukramtys be problemų ES.

                                    Paskutinis - daugybė įmonių neapmoka aviabilietų jei yra 3 val traukinio kelionės alternatyva.

                                    Comment


                                      VLR

                                      Aš tai jau susitaikiau su mintimi jog turėsime kelis regioninius oro uostus. Tas Žaslių oro uostas reikalingas nebent konkurencijai su Ryga. Tačiau kokia prasmė? Nėra kur skristi tranzitu per Lietuvą. Baltijos sostinės bus sujungtos geležinkeliu, tai kas lieka? Nebent būti hub'u Baltarusijai ir Ukrainai.

                                      Comment


                                        Fulgur
                                        Na ir kas? Vietinių, ty trumpų atstumų skrydžių sumažės, bet pačių skrydžių ir keleivių srautas vis vien išaugs. Dar geriau, papasakok kaip tu važiuosi sleeper'iu jei tau po to reikia jungiamojo skrydžio kažkur kitur. Aš pilnai pritariu trumpų skrydžių keitimui traukinio maršrutais, bet ilgos distancijos yra utopija. Norėčiau pamatyti nors vieną modelį rodantį krentantį keleivių skaičių oro uostuose ateityje.

                                        Comment


                                          Parašė B.S. Rodyti pranešimą
                                          Fulgur
                                          Na ir kas? Vietinių, ty trumpų atstumų skrydžių sumažės, bet pačių skrydžių ir keleivių srautas vis vien išaugs. Dar geriau, papasakok kaip tu važiuosi sleeper'iu jei tau po to reikia jungiamojo skrydžio kažkur kitur. Aš pilnai pritariu trumpų skrydžių keitimui traukinio maršrutais, bet ilgos distancijos yra utopija. Norėčiau pamatyti nors vieną modelį rodantį krentantį keleivių skaičių oro uostuose ateityje.
                                          Visi matome kas nutiko lengviesiems automobiliams. Totalus 2035 VDV draudimas.

                                          Tai manot lēktuvus paliks? Su jų CO?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X