Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Pasaulio aviacijos naujienos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Arunasx
    replied
    „Boeing“ ir „Airbus“ netenkant 45 m. trukusios „Duty-Free“, JAV gamyklų renesansas kabo ore https://www.vz.lt/pramone/2025/04/05..
    Prezidento Donaldo Trumpo administracijos įvedami nauji muitai nutraukia prekybos susitarimą, pagal kurį „Boeing“, „Airbus“ ir kiti aviacijos ir kosmoso pramonės gamintojai nuo 1980-ųjų galėjo laisvai prekiauti orlaiviais, reaktyviniais varikliais ir jų dalimis be papildomo apmokestinimo.
    Naujausiais muitais bus panaikintos išimtys, kuriomis šios bendrovės ir jų tiekėjai naudojosi pagal Pasaulio prekybos organizacijos susitarimą, apimantį JAV, Kiniją, Kanadą, daugumą Europos Sąjungos valstybių ir daugybę kitų šalių.
    Ketvirtadienį „Boeing“ akcijos atpigo 8%. Didžiausia JAV eksportuotoja pagal dolerio vertę „Boeing“ eksportuoja apie 80% savo gaminamų komercinių lėktuvų.
    Tikimasi, kad „Airbus“, turinti gamyklą JAV, taikys muitus komponentams, kurių reikia lėktuvams, gaminamiems JAV gamykloje, taip pat lėktuvams, gaminamiems Prancūzijoje ir Vokietijoje.
    „Boeing“ generalinis direktorius Kelly Ortbergas pareiškė, kad yra susirūpinęs, jog nauji JAV muitai gali sukelti prekybos karo eskalaciją, dėl kurios kiltų pavojus reaktyvinių lėktuvų gamintojos eksportui. „Laisvoji prekyba mums labai svarbi“, – sakė K. Ortbergas, paprašytas kalbėti apie muitus per Senato posėdį dėl saugumo. „Mes iš tikrųjų esame ideali eksporto bendrovė, kurianti JAV darbo vietas – ilgalaikes, didelės vertės JAV darbo vietas“, – pridūrė jis.
    ......
    „Daugeliu atvejų, – teigia jis, – galutinis tarifų rezultatas yra tas, kad jie neišsprendžia prekybos deficito, jie tik reiškia, kad jūs mažiau prekiaujate, mažiau importuojate, mažiau eksportuojate, o bendras deficitas įprastai nesikeičia.“

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Gigantišką transporto mazgą statantys lenkai į kitus savo oro uostus investuos 1,67 mlrd. Eur https://www.vz.lt/logistika-ir-trans...lrd-eur-565686
    Didžiulį oro uostą 42 km nuo Varšuvos pasiryžę statyti lenkai, mažesniems savo oro uostams iki dešimtmečio pabaigos papildomai skirs maždaug 7 mlrd. PLN. (1,67 mlrd. Eur).
    Pagal dabartinį planą, pagrindinis Lenkijos oro uostas turėtų pradėti veikti 2032 m., jis turėtų kainuoti apie 10 mlrd. Eur, o dar maždaug 20 mlrd. Eur bus skirti transporto mazgo projektui ir jį lydinčiai infrastruktūrai. Skaičiuojama, kad naujasis oro uostas bus pajėgus per metus aptarnauti 34 mln. keleivių.
    Varšuvos Modlino oro uostas iki 2029 m. planuoja išplėsti esamo terminalo atvykimo ir išvykimo infrastruktūrą, pastatant keturis naujus vartus ir padidinant metinį aptarnaujamų keleivių skaičių iki 7 mln. Darbai taip pat apims lėktuvų stovėjimo vietų padidinimą, pakilimo ir kitų takų renovaciją. Iš viso naujos infrastruktūros statybos turėtų kainuoti beveik 350 mln. PLN.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    „Airbus“ pranešė uždirbusi 4,2 mlrd. eurų, pelnas 2024-aisiais augo 12 proc.
    Airbus plans to make 820 planes this year despite supply chain problems

    Pagamino 766 lėktuvus už kuriuos gavo 50,6 milijardus eurų [69,2 - pajamos]. Detaliai: 75 A220s, 602 A320s, 32 A330s ir 57 A350s. Kitąmet planuoja 820 bet:
    While Airbus is still on track to increase production of its bestselling aircraft, the single-aisle A320, it said that production of the larger, twin-aisle A350 and the smaller A220 was disrupted by “specific supply chain challenges, notably with Spirit AeroSystems”. Spirit is being broken up as part of a takeover by Boeing, with Airbus taking on A220 wing production in Belfast.
    Paskutinis taisė bato_usai; 2025.02.20, 11:25.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    OGH ruling against Wizz Air: practices and clauses declared illegal
    https://www.vienna.at/wizz-air-must-...tomers/9222646 https://aviation.direct/en/ogh-rulin...clared-illegal

    The Hungarian airline Wizz Air must revise its terms and conditions and reimburse consumers for fees unjustly charged, as the Chamber of Labour (AK) announced on Monday. For example, the 40 Euro check-in fee is inadmissible. In a total of 81 out of 88 clauses in the Conditions of Carriage that the AK had objected to, the Supreme Court (OGH) sided with the employee representatives.

    These included the notorious 40 euro check-in fee at the airport, which was hidden in the contract terms, and the practice of refunding ticket costs exclusively in Wizz Credits without the written consent of the passengers. The procedure for refunding ticket costs via the Wizz Air website and the strict deadlines for gift vouchers were also deemed inadmissible. The clauses were not only non-transparent, but in some cases were also misleadingly worded, which put consumers in a legally difficult position. The ruling of the Supreme Court has now provided clarity. In a decision welcomed by the AK, it was determined that several of the clauses contained in the General Conditions of Carriage violate applicable law and are therefore invalid.

    "After discussions with the Austrian Chamber of Labour, Wizz Air has reached a settlement to clarify the issues raised in the court proceedings. The airline acknowledges the recent judgments of the Vienna Commercial Court and accepts them and will act accordingly," the airline said on Monday evening. A "refund process" has been set up for passengers who have been charged a check-in fee since the beginning of 2019. Expired Wizz Credits will also be reinstated and expired vouchers will be reissued with a five-year validity.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Welcome visiems svajokliams:
    Ant prekystalio atsidūrė dar vienų Europos nacionalinių oro linijų akcijos https://www.vz.lt/logistika-ir-trans...akcijos-563732
    Per pastaruosius pora dešimtmečių įvairių šalių vyriausybės stengėsi atsikratyti nacionalinių oro linijų akcijomis – prie jų netrukus ir jau ne pirmą kartą, prisidės Portugalija. Kovo mėnesį šios šalies vyriausybė ketina parduoti 49% savo valdomų akcijų aviacijos bendrovės „TAP Air Portugal“. Tarp susidomėjusiųjų – ir „Lufthansa“, vasarį tapusi Latvijos „Air Baltic“ strateginiu investuotoju. Seniai planuotas Portugalijos oro linijų privatizavimo procesas galėtų būti teisiškai užbaigtas iki šių metų pabaigos arba 2026 m. pirmoje pusėje. Šis žingsnis žengiamas vyriausybei siekiant atgaivinti oro transporto bendrovę ir pritraukti strateginių investuotojų, skelbia Bloomberg.com.
    Per ilgą savo istoriją oro linijos ne kartą buvo nacionalizuotos ir vėl privatizuotos. Paskutinis nuosavybės pakeitimas iš verslo į valstybės rankas įvyko 2016 m. Visgi tai lėmė, kad per COVID pandemiją 2020 m. Portugalijai savo oro linijoms teko atseikėti 1,2 mlrd. Eur vertės finansinės pagalbos.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Variklių trūkumas susidarė dėl gamybinio broko. Gamyboje panaudotas standartų neatitinkantis (brokuotas) metalas. Dabar juos visus tikrina ir remontuoja. Pratt and Whitney padvigubino variklių gamybos pajėgumus, bet viską sutvarkyti vis vien užtruks dar 2 metus.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Kiek suprantu, ne tiek dėl pačio trūkumo, o dėl dažnos jų priežiūros reikalavimo.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    O kodėl yra tas variklių trūkumas?
    nes nėra alternatyvų gamintojų.
    Paskutinis taisė bato_usai; 2025.02.03, 02:06. Priežastis:

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    O kodėl yra tas variklių trūkumas?

    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Airbus gavo ženklius užsakymus iš avialinijų, kurios seniau naudojo Boeing.
    Tik paradoksas tame, jog Airbus negali pristatyti lėktuvų dėl variklių problemų. Trūkumas su Pratt and Whiteny varikliais yra katastrofiškas. Tie patys varikliai dėl kurių 40 Wizz lėktuvų tupi ant žemės ir dėl kurių Airbaltic atšaukė skrydžius.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Airbus gavo ženklius užsakymus iš avialinijų, kurios seniau naudojo Boeing.
    Dėl Boeing kokybės problemų, ekonomiškesnių, didesnio atstumo Airbus ir Boeing gamybos mažesnių pajėgumų

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Keleivių srautas 2024 metais išaugo 10,4% lyginant su 2023 ir viršyjo ikipandeminį 2019 metų lygį 3,8% ( IATA duomenys).
    Ir tai sudėkime su Boeing ir Airbus gamybos, variklių aptarnavimo problemomis...

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied

    Click image for larger version

Name:	bing.png
Views:	1027
Size:	1,05 MB
ID:	2179831

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    Telegraph Travel examined the policies of 90 major airlines and found that the majority of so-called “full-service” airlines have now introduced “basic” fares that don’t include hold luggage or seat selection. As well as the aforementioned BA and Virgin, this includes – within Europe – Air France, Lufthansa, KLM, Lot Polish Airlines, Swiss, Austrian Airlines, Aegean Airlines, Tap Portugal, Air Europa, ITA Airways, Aer Lingus, Aeroflot and Icelandair. [...]As noted previously, at least seven legacy airlines have scrapped both hold luggage and larger carry-on bags [ne under-seat bag] from their cheapest fares: United, Air Canada, Finnair, Sas, KM Malta Airlines, Latam and Avianca. [...]In 2024, Air France followed BA’s lead and scrapped complimentary food on selected short-haul services. Free meals are also now absent on flights with KLM, Lufthansa, Sas, Swiss, ITA Airways, Finnair, Tap Portugal and Austrian Airlines.
    With carriers adding hand luggage fees, the difference between no-frills and full-service airlines is becoming impossible to distinguish.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    Turkijos pigių skrydžių bendrovė „Pegasus Airlines“ pranešė sieksianti įsigyti 200 lėktuvų „Boeing 737 MAX 10“ orlaivių pagal didžiausią savo istorijoje užsakymą, kurio vertė siekia maždaug 36 mlrd. JAV dolerių.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą
    https://kauno.diena.lt/naujienos/ver...asieke-1209206

    Kodėl ne Lenkijoje leidosi, o toli atgal skrido?
    Gana dažnai taip būna. Tas lėktuvas priklauso Lutono bazei, todėl, pastebėjus problemą, priimtas sprendimas grįžti atgal į Londoną ir remontą atlikti ten - taip pigiau ir patogiau. Wizz Air neturi bazės Kaune, todėl būtų reikėję greitai ieškoti kas jį remontuos.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    https://kauno.diena.lt/naujienos/ver...asieke-1209206

    Kodėl ne Lenkijoje leidosi, o toli atgal skrido?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą
    Bet gal kas nors labiau suprantantis gali paaiškinti, kodėl iš Londono skridusiam Ryanairui GPS problemos visgi sutrukdė leistis?
    Kaip suprantu sistema pradėjo rodyti, kad lėkltuvas gali sudužti, bet pilotai turbūt nežino, ar tą rodo dėl GPS trikdžių, ar pačio lėktuvo sistemos sugedo.

    „Mūsų duomenimis, orlaiviui buvo GPS trukdžiai ir tūpimo metu suveikė vadinamoji avionikos perspėjimo sistema, kad orlaivis gali susidurti su žeme ir jie priėmė sprendimą skristi į atsarginį oro uostą Varšuvoje. Ten pasitikrino savo avionikos sistemas ir grįžo į Vilnių“, – teigė T.Montvila. Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien..._medium=copied

    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien..._medium=copied

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
    Nezinau, ar tinkama tema. Ar gali buti, jog padaznejes lektuvu velavimas, ar problemos leidziantis yra susijes su Rusijos GPS trikdziais? Taip pat nepamirsti reiketu ir DHL lektuvo.

    Pas mus apie tai garsiai nekalba, bet lenkai apie tai raso:
    https://www.portalmorski.pl/bezpieczenstwo/57341-zaklocenia-systemu-gps-na-baltyku-utrzymuja-sie-od-ponad-60-dni
    Rašė ir LRT.

    Nerimą keliantys duomenys: GPS trikdžių padaugėjo 6 kartus

    Už eismo kontrolę ore atsakinga „Oro navigacija“ pažymi, kad 2024 m. pranešimų apie GPS trikdžius virš Lietuvos oro erdvės padaugėjo 6 kartus.

    „Fiksuodami GPS sutrikimus informaciją gauname iš pačių orlaivių. 2024 m. palyginus su 2023 m., gaunama daugiau nei šešis kartus daugiau pranešimų“, – žurnalistams penktadienį teigė „Oro navigacijos“ Operacinės veiklos departamento vadovas Tomas Montvila.

    <...>

    LRT.lt primena, kad ketvirtadienio vakarą iš Londono skridęs ir Vilniuje turėjęs leistis keleivinis „Ryanair“ lėktuvas buvo atvykęs į sostinės oro uostą, tačiau jame nenusileido – apsigręžė ir nuskrido į Varšuvą.

    „Oro navigacijos“ teigimu, lėktuvas negalėjo nusileisti dėl GPS trikdžių.

    „Mūsų duomenimis, buvo GPS trikdžių, tūpiant suveikė avionikos perspėjimo sistema, pranešusi, kad orlaivis gali susidurti su žeme. Jie priėmė sprendimą skristi į atsarginį oro uostą Varšuvoje. Ten pasitikrino avionikos sistemas ir grįžo į Vilnių“, – teigė T. Montvila.

    https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...ugejo-6-kartus
    Dėl DHL visuotinai sutariama, kad katastrofa įvyko veikiausiai dėl kelių į visumą susidėjusių faktorių, tokių kaip pilotų nuovargis ir neatidumas. Žinoma, dar vyksta tyrimas, bet manau, kad jeigu būtų kažkas skandalingo, tai tikrai būtų iškilę į viešumą.

    Kita vertus, įdomu tai, jog aviacijos ekspertai po DHL avarijos aiškino, kad leidžiantis GPS trikdžiai įtakos nedaro, orlaivis trajektoriją pagauna radijo bangų principu. Bet gal kas nors labiau suprantantis gali paaiškinti, kodėl iš Londono skridusiam Ryanairui GPS problemos visgi sutrukdė leistis?

    Komentuoti:


  • Sklansky
    replied
    Nezinau, ar tinkama tema. Ar gali buti, jog padaznejes lektuvu velavimas, ar problemos leidziantis yra susijes su Rusijos GPS trikdziais? Taip pat nepamirsti reiketu ir DHL lektuvo.

    Pas mus apie tai garsiai nekalba, bet lenkai apie tai raso:
    https://www.portalmorski.pl/bezpieczenstwo/57341-zaklocenia-systemu-gps-na-baltyku-utrzymuja-sie-od-ponad-60-dni

    Komentuoti:

Working...
X