Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KAU] Tramvajus Kaune

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Palpatine
    replied
    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
    Pirmiausia reikėtų užduoti klausimą - o kodėl tas tramvajus reikalingas ir kodėl kiti jį turi? Atsakymas būtų dėl to, kad: ,
    1. Tramvajams reikia mažiau vairuotojų. Gal kada ir neatrodo, bet miesto autobusų vairuotojo atlyginimo kaina yra žymiai didesnė, nei kuro sąnaudos. Dėl to jei tramvajui reikia mažiau vairuotojų - tai smarkiai mažina jo eksploatavimo išlaidas.
    2. Elektra yra pigesnė už benziną/dyzelį.
    3. Ilgas sąstatas sutalpina daug keleivių ir iš esmės tai reiškia mažesnius kamščius.
    Yra ir minusų, tokių kaip:
    1. Brangi pradinė įdiegimo kaina
    2. Tramvajai, dėl didesnio pervežamų keleivių skaičiaus, turi mažiau sustojimų stotelėse (keleiviams ilgesnis kelias pėsčiomis iki stotelių) ir retesnį grafiką (keleiviams gali tekti taikytis prie grafiko, o ne prie marešruto).
    Vertinant visus + ir - problema, bent jau man, yra ta, kad tramvajaus įdiegimui reikia didelių pinigų ir turbūt kaip minimum 10 metų. Tada kyla klausimas - kokiame pasaulyje mes gyvensim po 10 metų? Esmė yra ta, kad kai bus išvystytos savaeigių automobilų (AI) technologijos, kai elektromobilių baterijos taps pakankamai efektyvios - tramvajus praras visus savo efektyvumo pliusus ir liks tik su minusais. Yra labai realus scenarijus, kad AI ir 'elektrobusų' technologijos po 10 metų sukels tramvajų griūti ir eros pabaigą. Aš pamenu Lietuvoje laikus, kai kažkas vis dar laikėsi laidinių telefonų, kartais net investavo milžinikškus pinigus į jų įvedimą, t.y. išmesdami pinigus į balą, nes vėliau vistiek perėjo prie naujų technologijų. Dėl to nereikia daryti klaidos ir tramvaju vertinti tik iš kažkokių sentimentų, tramvajaus laikai suskaičiuoti, klausimas tik kada jie baigsis - po 5, 10 ar 50 metų.
    Per 10 metų tikrai daug kas gali atsitikti, bet nereikia galvoti, kad staigiai visi turės autonominius elektrinius automobilius bei autobusus. Net jei ir atsiras technologijos / ištobulės, nereiškia kad kaina bus tokia pati, o kur dar teisinis reguliavimas. Laiko skirtumas tarp inovacijos ir tikro faktiško panaudojomo jau bus dar 10 metų, jei ne ilgiau žinant biurokratinius procesus / infrastruktūros klausimus (drakoniškas elektros galios dininimas miestų VT parkuose ir kt.).
    Taip pat, galvojant kad per X laiko atsiras Y skamba kaip gera atmazkė nieko nedaryt ir laukt stebuklo. Kol mes laukiam išgelbėtojo ant balto žirgo, visos šalys aplink vystosi tramvajų sistemas. Primenu, kad net Daugpilis, Panevėžio lygio miestas per pastaruosius kiek, 5 metus pasididino tinklą 2 linijom?

    Komentuoti:


  • iPhone
    replied
    Parašė Magician Rodyti pranešimą

    Irgi turėjau tokią mintį, bet pagalvojau kad man labai smagiai atrodo Pilis-LEZ greitasis (ir dažnai kursuojantis autobusas) bei Emsi/plovyklos prie Muravos konvertavimas į normalią, dengtą persėdimų į tramvajus stotelę.

    Žmonės dirbantys LEZ turėtų tiesioginį priėjimą prie maršruto, kuris taip pat stoja tramvajaus linijos pradžioje ir pabaigoje. Taip, esame nepratę persėdimų matyti kaip įprastos ar patogios transporto sistemos praktikos. Tačiau jeigu jie važiuotų kas 5-6 minutes, o procesas būtų šiltas, sausas, ir patogus, manau kad turėtume visai veiksmingą VT stuburą. Ateityje tai galėtų tapti ir nauja tramvajaus linija.

    Click image for larger version

Name:	IMG_5872.jpeg
Views:	595
Size:	229,8 kB
ID:	2175924
    pagrindinė bėda mano nuomone su autobusu - piko valandomis jis stovėtų lygiai taip pat kaip ir visi auto kamštyje. Kamščiai ties čia nuo Lezo pusės - pakankamai dideli.
    Aišku, man nesuprantama, kodėl iš Lezo nėra daugiau normalių išvažiavimų tarkim ties šiukšlių deginimu, bet čia jau kita tema.

    Tramvajus turėtų važiuoti savo bėgiais ir jam kamščiai neturėtų didelės įtakos, tuomet jis turėtų didelį privalumą prieš automobilius ir visą kitą viešąjį transportą.

    Komentuoti:


  • Magician
    replied
    Parašė iPhone Rodyti pranešimą
    Mano nuomone, tramvajaus linija labai praverstų LEZui.
    Leze dirba tūkstančiai žmonių kuriems manau tai būtų patogus susisiekimas.
    Irgi turėjau tokią mintį, bet pagalvojau kad man labai smagiai atrodo Pilis-LEZ greitasis (ir dažnai kursuojantis autobusas) bei Emsi/plovyklos prie Muravos konvertavimas į normalią, dengtą persėdimų į tramvajus stotelę.

    Žmonės dirbantys LEZ turėtų tiesioginį priėjimą prie maršruto, kuris taip pat stoja tramvajaus linijos pradžioje ir pabaigoje. Taip, esame nepratę persėdimų matyti kaip įprastos ar patogios transporto sistemos praktikos. Tačiau jeigu jie važiuotų kas 5-6 minutes, o procesas būtų šiltas, sausas, ir patogus, manau kad turėtume visai veiksmingą VT stuburą. Ateityje tai galėtų tapti ir nauja tramvajaus linija.

    Click image for larger version

Name:	IMG_5872.jpeg
Views:	595
Size:	229,8 kB
ID:	2175924

    Komentuoti:


  • ernissss
    replied
    Parašė Litch Rodyti pranešimą
    Net nesinori atrasyti i tokias blevyzgas.
    Tai ir neatrašinėkit, nes nieko protingesnio, kaip tik apie vietą kojoms, bei galvai ir kėdžių išdėstymą, parašyt nepavyksta. Jeigu kėdžių išdėstymas yra jūsų vienas iš pagrindinių argumentų (apie kurį išvis nevertėtų šnekėt), tai pabandykit gal pasižiūrėt į kitą transporto rūšį - lėktuvus, kur į tokio pat dydžio korpusą galima integruoti labai skirtingų konfigūracijų salonus ir, daugeliu atvejų tai lemia tik kėdžių išdėstymas Tai ir į troleibusus galima skirtingai kėdes sudėt...
    Pritariu Eidvis komentarui, ypač dėl neadekvačių investicijų šiai dienai.

    Komentuoti:


  • vital7777
    replied
    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
    Pirmiausia reikėtų užduoti klausimą - o kodėl tas tramvajus reikalingas ir kodėl kiti jį turi? Atsakymas būtų dėl to, kad: ,
    1. Tramvajams reikia mažiau vairuotojų. Gal kada ir neatrodo, bet miesto autobusų vairuotojo atlyginimo kaina yra žymiai didesnė, nei kuro sąnaudos. Dėl to jei tramvajui reikia mažiau vairuotojų - tai smarkiai mažina jo eksploatavimo išlaidas.
    2. Elektra yra pigesnė už benziną/dyzelį.
    3. Ilgas sąstatas sutalpina daug keleivių ir iš esmės tai reiškia mažesnius kamščius.
    Yra ir minusų, tokių kaip:
    1. Brangi pradinė įdiegimo kaina
    2. Tramvajai, dėl didesnio pervežamų keleivių skaičiaus, turi mažiau sustojimų stotelėse (keleiviams ilgesnis kelias pėsčiomis iki stotelių) ir retesnį grafiką (keleiviams gali tekti taikytis prie grafiko, o ne prie marešruto).
    Vertinant visus + ir - problema, bent jau man, yra ta, kad tramvajaus įdiegimui reikia didelių pinigų ir turbūt kaip minimum 10 metų. Tada kyla klausimas - kokiame pasaulyje mes gyvensim po 10 metų? Esmė yra ta, kad kai bus išvystytos savaeigių automobilų (AI) technologijos, kai elektromobilių baterijos taps pakankamai efektyvios - tramvajus praras visus savo efektyvumo pliusus ir liks tik su minusais. Yra labai realus scenarijus, kad AI ir 'elektrobusų' technologijos po 10 metų sukels tramvajų griūti ir eros pabaigą. Aš pamenu Lietuvoje laikus, kai kažkas vis dar laikėsi laidinių telefonų, kartais net investavo milžinikškus pinigus į jų įvedimą, t.y. išmesdami pinigus į balą, nes vėliau vistiek perėjo prie naujų technologijų. Dėl to nereikia daryti klaidos ir tramvaju vertinti tik iš kažkokių sentimentų, tramvajaus laikai suskaičiuoti, klausimas tik kada jie baigsis - po 5, 10 ar 50 metų.
    nematau problemos po 10 metu AI ideti i tramvaju, kuris vaziuoja jam dedikuotu, atskiru nuo kito trafiko keliu. Ir aplamai - visa sita argumentacija primena Musk'o hyperloop scam'a, kurio vienintelis tikslas buvo sustabdyti kalifornijos high speed rail projekta, kad netrukdytu tesla pardavimams. Kaip sake vienam video - tai AM/FM problema, kur AM yra Actual Machinery, ir FM - f..ng magic. Tai dabar del FM, mes nenaudokim AM, ane?

    Komentuoti:


  • Eidvis
    replied
    Pirmiausia reikėtų užduoti klausimą - o kodėl tas tramvajus reikalingas ir kodėl kiti jį turi? Atsakymas būtų dėl to, kad: ,
    1. Tramvajams reikia mažiau vairuotojų. Gal kada ir neatrodo, bet miesto autobusų vairuotojo atlyginimo kaina yra žymiai didesnė, nei kuro sąnaudos. Dėl to jei tramvajui reikia mažiau vairuotojų - tai smarkiai mažina jo eksploatavimo išlaidas.
    2. Elektra yra pigesnė už benziną/dyzelį.
    3. Ilgas sąstatas sutalpina daug keleivių ir iš esmės tai reiškia mažesnius kamščius.
    Yra ir minusų, tokių kaip:
    1. Brangi pradinė įdiegimo kaina
    2. Tramvajai, dėl didesnio pervežamų keleivių skaičiaus, turi mažiau sustojimų stotelėse (keleiviams ilgesnis kelias pėsčiomis iki stotelių) ir retesnį grafiką (keleiviams gali tekti taikytis prie grafiko, o ne prie marešruto).
    Vertinant visus + ir - problema, bent jau man, yra ta, kad tramvajaus įdiegimui reikia didelių pinigų ir turbūt kaip minimum 10 metų. Tada kyla klausimas - kokiame pasaulyje mes gyvensim po 10 metų? Esmė yra ta, kad kai bus išvystytos savaeigių automobilų (AI) technologijos, kai elektromobilių baterijos taps pakankamai efektyvios - tramvajus praras visus savo efektyvumo pliusus ir liks tik su minusais. Yra labai realus scenarijus, kad AI ir 'elektrobusų' technologijos po 10 metų sukels tramvajų griūti ir eros pabaigą. Aš pamenu Lietuvoje laikus, kai kažkas vis dar laikėsi laidinių telefonų, kartais net investavo milžinikškus pinigus į jų įvedimą, t.y. išmesdami pinigus į balą, nes vėliau vistiek perėjo prie naujų technologijų. Dėl to nereikia daryti klaidos ir tramvaju vertinti tik iš kažkokių sentimentų, tramvajaus laikai suskaičiuoti, klausimas tik kada jie baigsis - po 5, 10 ar 50 metų.

    Komentuoti:


  • Litch
    replied
    Parašė ernissss Rodyti pranešimą
    Faktas??? Tikrai jau baikit svaigt ​ Dar kartą jums rašau, kad erdvumas, tai yra užpildymo tankis, o jūs savo "faktą" grindžiate tramvajaus kursavimo dažnumu ir jo didesne talpa, nors neturite ir net negalite turėti net menkiausios patikimos informacijos apie tai ​ Nėra Kaune numatytas nei vienas tramvajaus maršrutas, nėra įvertintas jokio maršruto keleivių srautas ir tuo labiau kokio dydžio, kokiais intervalais tramvajus turėtų kursuoti...
    P.S. gal suklysiu, bet Tokijuje yra vienas geriausiai išvystytų VT pasaulyje. Viena iš bėginio transporto rūšių yra metro ir jis ten būna toks perpildytas.... Čia galite pasižiūrėti apie bėginio transporto erdvumą
    https://youtu.be/CopPs6E_sV0?si=EsnnnNuBTQhiDT8L
    Net nesinori atrasyti i tokias blevyzgas. Tramvajus yra erdvesnis, vietos kojoms tarp sedyniu yra daugiau nei autobuse, virs galvos irgi daugiau erdves, tarpai tarp sedyniu platesni. Vietos prie duru islipti yra daugiau, tiek pacios durys yra platesnes. Ir tai, dar syki kartoju, nera jokia prielaida, o faktas. Galite pameginti isrinkti bet kuri siuo metu Europos rinkoje siuloma tramvajaus modeli ir pasitkrinti pats, jei jau taip viskuo abejojate. Ir nereikia cia kliedeti apie isskirtinius atvejus kaip Tokijas, nes visu pirma musu demografija yra visiskai kita. O antra, jei jau taip uzpildomas tramvajus, tai uzpildymas autobusais butu visiskai neimanomas.

    Komentuoti:


  • ernissss
    replied
    Parašė Litch Rodyti pranešimą
    Tai visiskai ne mano nuomone, tai yra pagrįstas faktas tramvajaus keleiviu kabina yra erdvesne nei autobuso ar troleibuso. Net nemaniau, kad siame forume ji dar reiketu irodineti. O del zymiai didesnes talpos ir vidutinio projektonio tramvajaus kursavimo daznumo Kauno dydzio mieste sausakimsai uzpildyti tramvaju, kaip dabar daznai nutinka su autobusais/troleibusais, ir kas yra viena is ju nepopuliarumo priezasciu, yra mazai tiketinas atvejis.
    ​​​​​​
    Faktas??? Tikrai jau baikit svaigt Dar kartą jums rašau, kad erdvumas, tai yra užpildymo tankis, o jūs savo "faktą" grindžiate tramvajaus kursavimo dažnumu ir jo didesne talpa, nors neturite ir net negalite turėti net menkiausios patikimos informacijos apie tai Nėra Kaune numatytas nei vienas tramvajaus maršrutas, nėra įvertintas jokio maršruto keleivių srautas ir tuo labiau kokio dydžio, kokiais intervalais tramvajus turėtų kursuoti...
    P.S. gal suklysiu, bet Tokijuje yra vienas geriausiai išvystytų VT pasaulyje. Viena iš bėginio transporto rūšių yra metro ir jis ten būna toks perpildytas.... Čia galite pasižiūrėti apie bėginio transporto erdvumą
    https://youtu.be/CopPs6E_sV0?si=EsnnnNuBTQhiDT8L

    Komentuoti:


  • Wintautas
    replied
    Parašė iLo Rodyti pranešimą
    Pasvaigom ir užteks, patys gi suprantam, kad jokio tramvajaus tikrai nebus. Čia taspats kas apie Vilniaus metro šnekėt. Tušti pokalbiai ir tiek.


    2019 metų vizualizacija (kuomet buvo tik žalgirio arena). Ją net vaizdavo troleibusuose ant ekranų, ar kas galėjo patikėti kad po 5 metų dauguma projektų bus užbaigti, o kiti pradedami statyti?

    "tušti pokalbiai" ar realūs planai?
    Kaunas turi labai stiprius precedentus tikėti KMS planais.
    Vilnius turi precedentus jais netikėti, juos vadinti "tuščiais pokalbiais". Toks ir skirtumas
    Paskutinis taisė Wintautas; 2025.01.12, 14:16.

    Komentuoti:


  • iLo
    replied
    Pasvaigom ir užteks, patys gi suprantam, kad jokio tramvajaus tikrai nebus. Čia taspats kas apie Vilniaus metro šnekėt. Tušti pokalbiai ir tiek.

    Komentuoti:


  • Litch
    replied
    Parašė ernissss Rodyti pranešimą
    Jūsų pagrindinis privalumas - visiškai niekuo nepagrįsta asmeninė, subjektyvi nuomonė.
    Žymiai daugiau asmeninės erdvės? Ar tai nepriklauso nuo keleivių kiekio ir transporto vienetų tam tikrame maršrute santykio?
    Komfortabilesnis važiavimas irgi tik jūsų asmeninis potyris...
    Tai visiskai ne mano nuomone, tai yra pagrįstas faktas tramvajaus keleiviu kabina yra erdvesne nei autobuso ar troleibuso. Net nemaniau, kad siame forume ji dar reiketu irodineti. O del zymiai didesnes talpos ir vidutinio projektonio tramvajaus kursavimo daznumo Kauno dydzio mieste sausakimsai uzpildyti tramvaju, kaip dabar daznai nutinka su autobusais/troleibusais, ir kas yra viena is ju nepopuliarumo priezasciu, yra mazai tiketinas atvejis.

    Kas del komfortabilesnio vaziavimo, tai nemaniau, kad yra zmoniu, kuriem neteko vaziuoti beginemis transporto priemonemis. Tai vel gi ne mano asmeninis potyris, o pagrystas faktas - del begiu transporto priemone tiesiog nesiubuoja i sonus, del ko vaziavimo potyris yra daug malonesnis.

    Pridedu vieno populiariausiu tramvajaus modeliu Alstom Citadis salono nuotrauka bendram isprusimui. Click image for larger version

Name:	tram_design_Nice_4.jpg
Views:	444
Size:	68,0 kB
ID:	2175889 ​​​​​​

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė ernissss Rodyti pranešimą
    Komfortabilesnis važiavimas irgi tik jūsų asmeninis potyris...
    Tai tarkim ir mano potyris tada, ir turbūt ir daugiau forumiečių.

    Komentuoti:


  • ernissss
    replied
    Jūsų pagrindinis privalumas - visiškai niekuo nepagrįsta asmeninė, subjektyvi nuomonė.
    Žymiai daugiau asmeninės erdvės? Ar tai nepriklauso nuo keleivių kiekio ir transporto vienetų tam tikrame maršrute santykio?
    Komfortabilesnis važiavimas irgi tik jūsų asmeninis potyris...

    Komentuoti:


  • iPhone
    replied
    Parašė Wintautas Rodyti pranešimą

    LEZas ir taip jau per daug automobilizuotas, yra tarp greitkelių ir jis net nėra toks didelis, nedirba jame tiek daug žmonių. Jis net nesusirenka reguliaraus autobuso maršruto. Vidinė miesto dalis turi daug daugiau potencialo
    Nesurenka nes nepatogus maršrutas turbūt. 17h tenai būna milžiniški kaščiai, nes visi važiuoja su nuosavom mašinom.
    Nežiau kas yra daug arba mažai dirbančių žmonių, bet mano nuomone, kauno mastais tenai dirba tikrai daug žmonių,
    kutie dirba labai aiškiom valandom pvz. Nuo 8 h iki 17 h ir jiems viešas transportas būtų gera alternatyva. Pati Lezo teritorija taip pat nėra tokia jau maža kauno mastais..

    Komentuoti:


  • Litch
    replied
    Parašė ernissss Rodyti pranešimą
    Kur čia buvo skundai? Kaip galima skųstis tuo, kas planuojama tik forumo komentaruose? O gal kažkur praleidau pirmoaios Kauno tramvajaus linijos atidarymo datą?
    Ok, dabar rimtai, kokie esminiai tramvajaus pranašumai prieš troleibusus ir elektrobusus?
    Pagrindinis privalumas butu tas, kad i tramvaju, skirtingai nei i greituosius autobusus, daug mieliau persestu automobiliu vairuotojai. Man asmeniskai tramvajaus didziausias pliusas lyginant su troleibusu, kad jame zymiai daugiau asmenines erdves. Aisku daug prideda ir zymiai komfortabilesnis vaziavimas nesikratant ir nesvyruojant i sonus.

    Komentuoti:


  • Wintautas
    replied
    Parašė iPhone Rodyti pranešimą
    Mano nuomone, tramvajaus linija labai praverstų LEZui.
    Leze dirba tūkstančiai žmonių kuriems manau tai būtų patogus susisiekimas.
    LEZas ir taip jau per daug automobilizuotas, yra tarp greitkelių ir jis net nėra toks didelis, nedirba jame tiek daug žmonių. Jis net nesusirenka reguliaraus autobuso maršruto. Vidinė miesto dalis turi daug daugiau potencialo

    Komentuoti:


  • iPhone
    replied
    Mano nuomone, tramvajaus linija labai praverstų LEZui.
    Leze dirba tūkstančiai žmonių kuriems manau tai būtų patogus susisiekimas.

    Komentuoti:


  • ernissss
    replied
    Kur čia buvo skundai? Kaip galima skųstis tuo, kas planuojama tik forumo komentaruose? O gal kažkur praleidau pirmoaios Kauno tramvajaus linijos atidarymo datą?
    Ok, dabar rimtai, kokie esminiai tramvajaus pranašumai prieš troleibusus ir elektrobusus?

    Komentuoti:


  • TheCoach
    replied
    Parašė ernissss Rodyti pranešimą

    Aš nenoriu tramvajaus, man troleibusų ir gal elektrobusų užtektų
    Kas liečia triukšmą, tai Varšuvoj pakankamai nauji tramvajai kelia tikrai nemažą triukšmą...
    Esmė, kad žmonės kurie mieste gyvena, neturi tokių keistų su logika nesutampančių skundų, nes jie supranta kam ta tramvajus reikalingas...

    Komentuoti:


  • Palpatine
    replied
    Vat naujos technologijos:

    https://www.youtube.com/watch?v=6Yl8h1R68D0
    Paskutinis taisė digital; 2025.01.10, 14:14. Priežastis: nepavyko [youtube]6Yl8h1R68D0[/youtube]

    Komentuoti:

Working...
X