Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KAU] Tramvajus Kaune

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • gazebo
    replied
    Parašė iPhone Rodyti pranešimą
    Man esminis klausimas, kiek pinigu butu galima pasiimti is ES fondu tokiai linijai? Jei ja statys ir paleidines tarkim kokius 5 metus tai kas met gautusi apie 50 mln € i metus be finansavimo. Turint 50% ES finansavima - 25 mln €/ metams. Gaunant dar kazkiek is vyriausybes man nebeatrodo tokia didele utopija is finansines puses.
    Olštyno tramvajaus tai daugiau nei pusę kainos ES finansavo. Pavyzdžiui, čia jau esamos Olštyno tramvajaus sistemos plėtimo projektas, kur ES finansavo 84,859 mln. eurų iš visos 122,451 mln. eurų kainos: https://ec.europa.eu/regional_policy...nded-tram-line
    Tuo tarpu gerokai brangesnio Cluj-Napoca metro, kurio kaina 2,8 mlrd. eurų, didesnę dalį finansuoja iš Rumunijos biudžeto (ES - apie 10 proc.): https://urban-mobility-observatory.t...-2024-06-18_en

    Komentuoti:


  • iPhone
    replied
    Beprasme diskusija apie AI automobilius. Tai niekaip nesusije su tramvajaus linijos ir viesojo transporto sistema kaune.
    Tiesiog tersiama tema. Apie koki pilnaverti AI gali vykti diskusija kai ES niekaip nesugeba leisti FSD naudoti europoje greitkeliuose ir t t. Koks dar auto parko pasikeitimas turi but kur musu auto amziaus vidurkis yra pakankamai didelis tai jei kazkur pasaulyje pradetu tai veikti tai lt kazkas apciuopiamo butu dar uz 15 metu.. taip kad nesvaigstam nesamoniu ir netersiam temos.
    Tema - tramvajus kaune.

    Man esminis klausimas, kiek pinigu butu galima pasiimti is ES fondu tokiai linijai? Jei ja statys ir paleidines tarkim kokius 5 metus tai kas met gautusi apie 50 mln € i metus be finansavimo. Turint 50% ES finansavima - 25 mln €/ metams. Gaunant dar kazkiek is vyriausybes man nebeatrodo tokia didele utopija is finansines puses.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Esminis dalykas matosi antraštėje:
    O kodėl ne taip?

    Kauno tramvajaus projektas: kainuotų 240 mln. Eur, V. Matijošaitis lauktų valstybės ar ES pinigų
    ES juk ne kartą finansavo viešojo transporto projektus.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Esminis dalykas matosi antraštėje:

    Kauno tramvajaus projektas: kainuotų 240 mln. Eur, V. Matijošaitis lauktų valstybės ar ES pinigų

    Komentuoti:


  • Sklansky
    replied
    Gal kas turi straipsnį?

    https://www.vz.lt/logistika-ir-trans...s-ar-es-pinigu

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Parašė Malach Rodyti pranešimą

    Tokių sistemų ne tik ten yra, Kopenhaga, ką tik atidarytas Thessaloniki metro ir begalės kitų. Bet turbūt niekas nešneka apie šį, nes čia jau metro, jis nebūtinai turi eiti po žeme visur, bet visur visiškai atskirtas nuo kitų eismo dalyvių ir tokia kaina nelabai Kauno kišenei.
    Tai taip, Rennes tik sąlyginai mažas miestas, kurį galima sėkmingai lyginti su Kaunu. Yra tokių sistemų jau daug kur, įskaitant ir Paryžių, kur vairuotojų nebėra vienose populiariausių 1 ir 4 linijose.

    Taip, galbūt Lietuvoje tai kol kas sunku įsivaizduoti. Bet lygiai taip pat neaišku, ar artimiausiu laiku įvyks mistinė revoliucija, kuri, kaip kai kas forume teigia, padarys tramvajus nebeaktualia transporto priemone. Priminsiu, kad po Antrojo pasaulinio karo futuristai Amerikoje svaigo apie skraidančius automobilius. Rezultatą matome - amerikiečiai ir toliau stovi milžiniškuose kamščiuose, tik dabar jau svaigsta apie AI madą, kuri gal išspręs, o gal ir neišspręs, kamščių problemos.

    Komentuoti:


  • Malach
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą
    Kažin kodėl driverless entuziastai neagituoja už lengvąjį metro be vairuotojo, koks yra Rennes mieste Prancūzijoje? Tai būtų tikroji revoliucija, kurią įvykdžius būtų galima siaurinti kelius, skirti daugiau erdvės naujiems būstams, ofisams, viešosioms erdvėms.

    Bet tech bros niekada nepasisako už efektyvias ir apgalvotas valstybės sektoriaus investicijas į viešąją infrastruktūrą. Priešingai - siūloma laukti dar n metų, kol muskai ir bezosai sugalvos kažką naujo. Arba nesugalvos, jeigu pasirodys nepelninga.
    Tokių sistemų ne tik ten yra, Kopenhaga, ką tik atidarytas Thessaloniki metro ir begalės kitų. Bet turbūt niekas nešneka apie šį, nes čia jau metro, jis nebūtinai turi eiti po žeme visur, bet visur visiškai atskirtas nuo kitų eismo dalyvių ir tokia kaina nelabai Kauno kišenei.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Kažin kodėl driverless entuziastai neagituoja už lengvąjį metro be vairuotojo, koks yra Rennes mieste Prancūzijoje? Tai būtų tikroji revoliucija, kurią įvykdžius būtų galima siaurinti kelius, skirti daugiau erdvės naujiems būstams, ofisams, viešosioms erdvėms.

    Bet tech bros niekada nepasisako už efektyvias ir apgalvotas valstybės sektoriaus investicijas į viešąją infrastruktūrą. Priešingai - siūloma laukti dar n metų, kol muskai ir bezosai sugalvos kažką naujo. Arba nesugalvos, jeigu pasirodys nepelninga.

    Komentuoti:


  • acetonas
    replied
    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

    Čia kur parašyta, kad 'ratinės transporto priemonės gali pervežti labai ribotą žmonių skaičių'? Net nekalbant apie tai, kad traukiniai/tramvajai yra lygiai taip pat ratinės transporto priemonės.
    Tai palygink kiek gali pervežti traukinys ir kiek autobusas. Tą patį AI gerokai lengviau bus įdėti į tramvajų nei į elektrobusą. Gerai pastatytas tramvajus turės gerokai mažesnių dirgiklių iš aplinkos (eismo) - mažesnė tikimybė užlaužti AI.

    Komentuoti:


  • iPhone
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą

    Krabas negarsėja kaip VT gerbėjas ar ką nors apie jį labai suprantantis. Jam nelygis (spėju) ir bbd ant VT.
    Parodykite tada kitą merą kuris būtų taip stipriai atnaujinęs VT transporto parką.

    Krabas pats gal ir nevažinėja VT bet skaičiuot moka ir supranta, į ką kur ir kada reikia investuoti.

    Ir nereikia būti mero gerbėju, kad matyti ir racionalius jo darbus, o ir tokių darbų yra.

    Komentuoti:


  • Palpatine
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą

    Krabas negarsėja kaip VT gerbėjas ar ką nors apie jį labai suprantantis. Jam nelygis (spėju) ir bbd ant VT.
    bet sakykit ką norit, kauno VT laipteliu geresnis už sostinės. didesnis dažnumas ir mikrobų pakeitimas midi busais pagrindiniuose miesto maršrutuose (pvz 54, kur vakar net netilpau į mikriuką) ir būt geriausias LT.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Dėl to, kad krabas mėgsta brangius žaislus.
    Krabas negarsėja kaip VT gerbėjas ar ką nors apie jį labai suprantantis. Jam nelygis (spėju) ir bbd ant VT.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
    Pirmiausia reikėtų užduoti klausimą - o kodėl tas tramvajus reikalingas (...) Atsakymas būtų dėl to, kad:
    Dėl to, kad krabas mėgsta brangius žaislus.

    Komentuoti:


  • iPhone
    replied
    o jūs pataisykit mane, ar tramvajus, vienas iš pagrindinių privalumų neturėtų būti tai, kad ji važiuoja savo bėgiais ir piko metu turi pranašumą prieš visas kitas transporto priemones nes jam nereikia stovėti kamščiuose?

    Komentuoti:


  • Auwris
    replied
    Parašė Effka Rodyti pranešimą
    Susidaro įspūdis, kad televizija tyčia formuoja neigiamą nuomonę šiuo klausimu.
    Nieko naujo - visada taip buvo. Na kokios naujienos bus jeigu visiems viskas gražu ir faina? TV tai juk žurnalistika - o sensacijos ir negatyvas kelia susidomėjimą O čia dar Kaunas ir KMS - gerų žodžių tikrai nerodys.

    Komentuoti:


  • faux
    replied
    TV3 reportažas:
    https://youtu.be/I36-9B5Z2F0?t=1228
    Paskutinis taisė faux; 2025.01.13, 08:38.

    Komentuoti:


  • Eidvis
    replied
    Parašė Elis Rodyti pranešimą
    ratinės transporto priemonės kurios gali pervežti labai ribotą žmonių skaičių visados pralaimės bėginiam transportui.
    Čia kur parašyta, kad 'ratinės transporto priemonės gali pervežti labai ribotą žmonių skaičių'? Net nekalbant apie tai, kad traukiniai/tramvajai yra lygiai taip pat ratinės transporto priemonės.

    Komentuoti:


  • Effka
    replied
    Šiandien per TV3 žinias buvo reportažas apie tramvajų Kaune ir panašu, kad entuziazmo įrengti tramvajų KMS turi ir tikiuosi nespristygs. Tik man labai nepatiko, kai klausia nuomonės apie tramvajų pensijinio amžiaus moteriškių, kurios iškarto dvelkia negatyvu, nenoru diegti naujovių. Susidaro įspūdis, kad televizija tyčia formuoja neigiamą nuomonę šiuo klausimu.

    Komentuoti:


  • Elis
    replied
    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
    Tada kyla klausimas - kokiame pasaulyje mes gyvensim po 10 metų? Esmė yra ta, kad kai bus išvystytos savaeigių automobilų (AI) technologijos, kai elektromobilių baterijos taps pakankamai efektyvios - tramvajus praras visus savo efektyvumo pliusus ir liks tik su minusais. Yra labai realus scenarijus, kad AI ir 'elektrobusų' technologijos po 10 metų sukels tramvajų griūti ir eros pabaigą. Aš pamenu Lietuvoje laikus, kai kažkas vis dar laikėsi laidinių telefonų, kartais net investavo milžinikškus pinigus į jų įvedimą, t.y. išmesdami pinigus į balą, nes vėliau vistiek perėjo prie naujų technologijų. Dėl to nereikia daryti klaidos ir tramvaju vertinti tik iš kažkokių sentimentų, tramvajaus laikai suskaičiuoti, klausimas tik kada jie baigsis - po 5, 10 ar 50 metų.
    Nu atsiprašau, bet šitas argumentas yra desperatiškai naivaus techbro, kuris nieko neišmano apie transportą ir jo planavimą, laikymasis į 20 amžiaus antros pusės car-brained status quo. Pradedant tuo, kad AI automobilių įsigalėjimas be normalaus VT dar labiau padarytų miestus pragariškus nevairuojantiesiems, baigiant tuo, kad dėk tu kiek nori technologijų ir visokių AI, bet ratinės transporto priemonės kurios gali pervežti labai ribotą žmonių skaičių visados pralaimės bėginiam transportui tiek ekonominio bei transporto planavimo efektyvumo, tiek oro ir garso taršos, tiek kelionės komforto prasmėmis. Čia net nekalbant apie tai, kad AI/driverless technologijas šiaip yra daug lengviau ir efektyviau įdiegti bėginėse transporto priemonėse dėl jų ribotų, daugmaž nuolatinių maršrutų.

    Komentuoti:


  • Tramvajus
    replied
    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
    Vertinant visus + ir - problema, bent jau man, yra ta, kad tramvajaus įdiegimui reikia didelių pinigų ir turbūt kaip minimum 10 metų. Tada kyla klausimas - kokiame pasaulyje mes gyvensim po 10 metų? Esmė yra ta, kad kai bus išvystytos savaeigių automobilų (AI) technologijos, kai elektromobilių baterijos taps pakankamai efektyvios - tramvajus praras visus savo efektyvumo pliusus ir liks tik su minusais. Yra labai realus scenarijus, kad AI ir 'elektrobusų' technologijos po 10 metų sukels tramvajų griūti ir eros pabaigą. Aš pamenu Lietuvoje laikus, kai kažkas vis dar laikėsi laidinių telefonų, kartais net investavo milžinikškus pinigus į jų įvedimą, t.y. išmesdami pinigus į balą, nes vėliau vistiek perėjo prie naujų technologijų. Dėl to nereikia daryti klaidos ir tramvaju vertinti tik iš kažkokių sentimentų, tramvajaus laikai suskaičiuoti, klausimas tik kada jie baigsis - po 5, 10 ar 50 metų.
    Kaip tik priežastis skubėti padaryti gerą VT, kol dar savaeigių automobilių nėra, nes jie bendrai miestuose visai nieko nepagerins, o turi didelį potencialą pabloginti situacijas pėstiesiems ir miestų gyventojams. Visai geras ir labai liūdnas video apie tai, ko galime laukti, kai paplis savaeigiai automobiliai:

    Savaeigiai autobusai kita kalba, bet visai neaišku, kada jie pasidarys tinkami kasdieniam naudojimui.
    Paskutinis taisė digital; 2025.01.12, 23:29. Priežastis: [YOUTUBE]040ejWnFkj0[/YOUTUBE]

    Komentuoti:

Working...
X