Na ir vaizdelis...čia blogiau nei VVT. Balkanai kažkokie su lapais po lipnia juosta ir išvykimo iš kitos stoties laikais. Apgailėtina... Ne didmiestyje, matyt, be mašinos niekaip.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Tarpmiestinis susisiekimas autobusais
Collapse
X
-
Viskas įmanoma, bet penktadieniais laukti tikrai nesaugu dėl neišvykimo grėsmės. Reisų ir taip sumažėjo, į esamus maršrutus vis labiau skverbiasi mažesnės talpos mikriukai. Man rodos dieną prieš Velykas ir pirmą jų dieną iš Vilniaus į Klaipėdą ir Panevėžį viskas buvo parduota. Įdomu, daug buvo mėginančių laimę laukti įlipti atitinkamose netarifinėse stotelėse Gariūnuose/Fabijoniškėse? Dėl mašinos (ne)turėjimo - žiūrint kur tau reikia. Jei tavo tėviškė yra kokie nors Svėdasai, kur tarpmiestinių reisų yra pakankamai, tai gerai. Bet jei kokie nors Kražiai (kur nėra tolimųjų reisų, o priemiestiniai iš rajono centro - Kelmės, kursuoja tik darbo dienomis), tuomet taip, nekažką. Kaip kam pasisekė. Arba va į Panemunę tik 1 reisas d. d. ir vienas šeštadienį. O buvo laikai, kai kursavo Panevėžio AP į šį užkampį.
Comment
-
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimąViskas įmanoma, bet penktadieniais laukti tikrai nesaugu dėl neišvykimo grėsmės. Reisų ir taip sumažėjo, į esamus maršrutus vis labiau skverbiasi mažesnės talpos mikriukai. Man rodos dieną prieš Velykas ir pirmą jų dieną iš Vilniaus į Klaipėdą ir Panevėžį viskas buvo parduota. Įdomu, daug buvo mėginančių laimę laukti įlipti atitinkamose netarifinėse stotelėse Gariūnuose/Fabijoniškėse? Dėl mašinos (ne)turėjimo - žiūrint kur tau reikia. Jei tavo tėviškė yra kokie nors Svėdasai, kur tarpmiestinių reisų yra pakankamai, tai gerai. Bet jei kokie nors Kražiai (kur nėra tolimųjų reisų, o priemiestiniai iš rajono centro - Kelmės, kursuoja tik darbo dienomis), tuomet taip, nekažką. Kaip kam pasisekė. Arba va į Panemunę tik 1 reisas d. d. ir vienas šeštadienį. O buvo laikai, kai kursavo Panevėžio AP į šį užkampį.
Comment
-
Parašė 1G2G Rodyti pranešimą
Daug ką išspręstų galimybė nusipirkti bilietą iš anksto internetu nuo netarifinių stotelių.
Comment
-
Ne, kaina ta pati. Tiesa, kaip ir sakiau, atsirado atskiras niekinis žymėjimas pvz. "Vilnius FA". Kažkodėl čia tik su kelio A2 kryptimi taip yra. Su A1 kryptimi tai kažkodėl žymėjimo "Vilnius GA" man rodos nėra, vis dar teberašo "Vilnius AS".
Vairuotojas stotyje atsiėmęs kasos žiniaraštį teoriškai mato, kad yra nupirktas tam tikras bilietas. Galimybės pažymėti, kad keleivis įlips konkrečioje stotelėje yra ne visuomet. Yra tik nuo Fabijoniškių (Panevėžio kryptimi) bei "Molėtų plento st. (Utenos kryptimi). Ateities st. kažkodėl nėra. Tačiau vairuotojai tai suprasdami palieka kelias rezervuotas vietas, pamenu kaip vykau reisu į Anykščius su Kautros mikriuku, tai vairuotojas stotyje neleido įlipti keliems keleiviams be išankstinių bilietų, sakydamas, kad Santariškėse dar įlips. Ir įlipo. Panašiai buvo ir vykstant į Balninkus, kur Ateities stotelėje įlipo keleivė su atspausdintu internetiniu bilietu. Aš tai bijočiau - o jei vairuotojas prileis keleivių stotyje, jiems parduos bilietus į likusias laisvas vietas ir netarifinėje nesustos?
Comment
-
Mikriukai dar suprantu kur buvo tie Transrevio ekspresai į artimesnius miestus - į Kauną ar Alytų, bet kai mikriukai leidžiami į ilgus maršrutus, pvz. Vlasava eksprese Vilnius-Palanga ar mikroautobusai maršrutuose, kuriuose stotelių daugiau negu sėdimų vietų transporto priemonėje - kažkaip keista. Tai preziumuojama, lyg kiekvienoje į tvarkaraštį įtrauktoje stotelėje bus po keleivį. Tai jei taip būtų, tai visi norintys važiuoti netilptų. Pvz. tas pats mikriukinis Kautros reisas iš Vilniaus į Anykščius per Molėtus arba kauniečių filialo Kautra Kaunas-Biržai per Kupiškį.
Comment
-
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimąTačiau vairuotojai tai suprasdami palieka kelias rezervuotas vietas, pamenu kaip vykau reisu į Anykščius su Kautros mikriuku, tai vairuotojas stotyje neleido įlipti keliems keleiviams be išankstinių bilietų, sakydamas, kad Santariškėse dar įlips. Ir įlipo. Panašiai buvo ir vykstant į Balninkus, kur Ateities stotelėje įlipo keleivė su atspausdintu internetiniu bilietu. Aš tai bijočiau - o jei vairuotojas prileis keleivių stotyje, jiems parduos bilietus į likusias laisvas vietas ir netarifinėje nesustos?
Nors čia aišku didelis apsileidimas iš VMS, kad iki šiol Vilniuje tėra vienintelė stotis pietinėje miesto dalyje, bet nėra stočių šiaurinėje bei vakarinėje dalyse, į kurias būtų patogu užsukti važiuojant pakeliui.
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimą
O bilietas parduodamas internetu su priskirta rezervuota vieta, ar be vietos? Šiaip, jeigu parduotas bilietas, tai vežėjas kaip ir neturi teisės parduoti kito bilieto į tą vietą, nes lyg niekur nėra reikalavimo įlipti butent toje stotelėje iš kurios pirkau bilietą. Ypatingai kai net techniškai neįmanoma nusipirkti iš norimos stotelės, o tiesiog tenka pirkti bilietą iš Vilniaus.
Nors čia aišku didelis apsileidimas iš VMS, kad iki šiol Vilniuje tėra vienintelė stotis pietinėje miesto dalyje, bet nėra stočių šiaurinėje bei vakarinėje dalyse, į kurias būtų patogu užsukti važiuojant pakeliui.
Comment
-
O kokia problema, kad vieta liko tuščia? Kažkas už ją sumokėjo, tik nepasinaudojo. Čia vežėjas kažkokių nuostolių nepatyrė.
Pagal Keleivių ir bagažo vežimo taisykles, tai vežėjas negali parduoti daugiau bilietų, nei yra vietų autobuse. O internetu parduotas bilietas yra vis vien parduotas bilietas
21. Į tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutų tos pačios dienos visus reisus bilietai (bagažo kvitai) parduodami autobusų stočių kasose ir kitose pardavimo vietose nuo jų atidarymo momento, o pardavimas nutraukiamas likus 10 minučių iki išvykimo pagal eismo tvarkaraštį. Bilietai keleiviams parduodami neribojant jų skaičiaus, tačiau neviršijant autobuso techniniuose duomenyse numatytų talpos normų. Iš anksto vienam keleiviui galima parduoti tik vieną bagažo kvitą. Bagažo kvitai vežti antrą arba didesnį, negu Taisyklių 37 punkte nurodyti matmenys, bagažo vienetą parduodami tik autobusuose, jei, baigus keleivių įlaipinimą, bagažinėje lieka laisvų vietų.
Comment
-
Taip, bet vairuotojo kasos aparatas dirba atskirai nuo interneto, kuriame parduodami bilietai. O tam stotyje į autobusą nepriimtam keleiviui, kurio nepaėmė, nes "pagal kasos žiniaraštį matosi, kad dar kažkas vienas įlips mieste", bet realiai taip ir neįlipo... Tikrai neatsakingai elgiasi tie, kurie nusiperka, bet nepasirodo. Todėl tokiu atveju vairuotojas gali parduoti bilietą tam išankstiniu bilietu nepasirūpinusiam keleiviui ir aparatas tą padaryti leis. Tik statistikoje, susumavus vairuotojo priprekiautus ir kasose/internetu parduotus bilietus galima palyginus atsekti, kad realybėje buvo parduota daugiau bilietų, nei yra sėdimų vietų. Tačiau čia tik "ant popieriaus". Fiziškai talpa viršyta nebuvo, niekam stovėti neteko. Tik vietoje to neatėjusio keleivio kažkam pasisekė - buvo parduota vieta, kuri teoriškai turėjo būti užimta.
Comment
-
Kad tą įmanoma padaryti tai viskas aišku, bet ar kažkas taip daro? Nes tai netik prieštarauja taisyklėms, bet ir potencialiai gali sukelti vairuotojui problemų, jeigu tas keleivis pasirodys kitoje tarpinėje stotelėje. Ką tada vairuotojas darys, kai parduota daugiau bilietų ir visi netelpa? Nes tai bus tik vairuotojo atsakomybė. Kam jam apsikrauti problemomis, nes už tą papildomai parduotą bilietą jam premijos gi niekas neduos. Tai sakyčiau tokios situacijos įmanomos tik per grubią klaidą ir mažai tikėtinos.
Kitas dalykas, kad keleiviui niekur nėra nurodyta, kad jo bilietas galioja tik įlipus pradinėje stotelėje, todėl jis galioja nuo/iki bet kurios tarpinės stotelės. Niekas gi neuždraus ir pvz. išlipti neprivažiavus galutinio taško.
- 2 patinka
Comment
-
Didėsiantys mokesčiai brangins viešąjį transportą ir neskatins gyventojų į jį persėsti
Lietuvos keleivių vežimo asociacija (LKVA) nesyk kreipėsi į atsakingas institucijas dėl e-tolling rinkliavos. Baiminamasi, jog, jai pradėjus veikti, tolimojo susisiekimo maršrutais keleivius vežančioms įmonėms mokestis už naudojimąsi valstybinės reikšmės keliais didės nuo kelių iki kelių dešimčių kartų.
„Tolimojo susiekimo autobusais tinklas pastaruoju metu gerokai susitraukė dėl „Covid“ pandemijos ir liūdnai pagarsėjusios pertvarkos liberalizuojant tolimojo susisiekimo rinką. Maršrutų sumažėjo daugiau nei trečdaliu, žmonės skundžiasi, jog prarado galimybę iš rajonų centrų pasiekti didžiuosius miestus, daug kur iš sostinės per dieną važiuoja vos vienas ar du autobusai. Mūsų manymu, rinkoje likusiems keleivių vežėjams turėtų būti metamas gelbėjimosi ratas, kad jie galėtų teikti geresnes paslaugas keleiviams, o ne neriama dar viena kilpa ant kaklo“, – sako LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.
Asociacija surinko duomenis iš keleivių vežimo įmonių, vežančių daugiau nei 80 proc. tolimojo susisiekimo maršrutų ir atliekančių 85 proc. ridos – kokią įtaką joms turės planuojamas kelių rinkliavos pokytis. Paaiškėjo, kad 2026 m. vežėjai (esant dabar įstatyme numatytam minimaliam 0,035 Eur/km ribiniam tarifui) turėtų sumokėti 3,5 karto daugiau kelių rinkliavos nei sumokėjo pagal galiojančią tvarką 2024 m. Keleivių vežėjams daugiau sumokėti teks ir dėl to, kad mokamų kelių tinklą ketinama praplėsti 21-u naujų kelių ruožu, taip pat – dėl įvedamos naujos CO2 dedamosios.
Asociacija apskaičiavo, kad bilietų kainos, priklausomai nuo to, kokį atstumą maršrutas drieksis mokamais keliais, nuo 2026 m. gali didėti nuo 3 iki 7 proc.
Dar viena keleivių vežėjams nerimą kelianti naujiena – Vyriausybės siūlomuose mokestinių įstatymų pakeitimuose įrašyta nuostata keleivių vežimo paslaugoms numatytą PVM 9 proc. lengvatinį tarifą didinti iki 12 proc.
„Iš šalies gali atrodyti, kad 3 proc. nėra daug. Vis dėlto, sumažinus PVM lengvatą, daugiau lėšų turėtų skirti ir taip nelengvai besiverčiančios savivaldybės, kurios finansuoja vietinį susisiekimą. Jei savivaldybės nedidins bilietų kainų, miesto ir priemiesčio maršrutais važiuojantys keleiviai nepajus PVM tarifo didėjimo, bet tolimojo susisiekimo keleiviams didesnis tarifas neišvengiamai „išaugins“ bilieto kainas tais pačiais 3 proc. Įvertinus ir didesnes finansines sąnaudas dėl kelių rinkliavos, važiuojantiems tolimojo susisiekimo autobusais bilietų kainos galėtų didėti nuo 6 iki 10 proc. Kad būtų aiškiau, kelionė iš Vilniaus į Kauną gali pabrangti 0,6 euro, o iš Mažeikių į Vilnių – net 2,5 euro“, – dėsto G. Nakutis.
- 3 patinka
Comment
-
Bravo, aktualus asociacijos pranešimas spaudai.
Šiaip tai nesuvokiama, kad viešasis transportas, kuris sudaro apverktinai mažą dalį srauto keliuose, nėra atleistas nuo tokių mokesčių apskritai. Negana to, apkraunamas reikalavimais pirkti naujus autobusus, kai kaimuose dar pilna 15+ metų automobilių (dažnai - smardžmobilių). Žinoma, smagu, kai atvažiuoja apynaujė Scania, o ne senovinė Setra, bet kai supranti, ant kokio plonumo siūlų laikosi autobusų parkai, ypač rajonuose... pradedi vertinti bet kokį atvažiavusį kledarą.
Skaičiau, kad kuriamai Regionų ministerijai bus perduoti susisiekimo klausimai, bet kai valdžia susivoks, kad susisiekimas nėra tik "tragiškos būklės Lietuvėlės kelei!!1!", veikiausiai bus per vėlu.
- 10 patinka
Comment
-
Naršydamas svetainėje autobusubilietai.lt pastebėjau jau seniai neregėtą dalyką - naują autobuso maršrutą M-904. Panašu jog bent jau vasaros laikotarpiui, o gal ir ilgiau, TOKS veš iš Panevėžio į Klaipėdą ir atgal. Apie tokius dalykus iš anksto skelbiama retai, dažniausiai į pardavimo puslapį įmetamas naujas reisas ir tiek. Čia ko gero bus susiję su tuo, kad jie laimėjo konkursą naujai atidarytos Panevėžio AS aptarnavimui, galbūt surado tame mieste ir vairuotojų.
Beje, tikriausiai nieks nepaminėjote, kad nuo gegužės galo Zarasų būstas dalinai atkūrė reisą į Klaipėdą (M-429), kuris kursuoja 2 kartus į savaitę - Pn ir Sk pirmyn, o Š ir Pr - atgal į Zarasus. Kursuos iki spalio mėnesio galo. Apie tai buvo paskelbta Zarasų r. sav. Facebook puslapyje. Atsirado galimybė įsigyti bilietus internetu ne tik šiuo reisu, bet ir kitais dviems jų aptarnaujamais reisais į Vilnių.
Abejų maršrutų atveju gerai, jog pagerėjo susisiekimas kelio A11 atkarpoje tarp Telšių ir Kuršėnų, kur transporto beveik nebuvo likę, apart Panevėžio AP maršruto į Klaipėdą M-555, kuris kursuoja kasdien visus metus. Mano nuomone, tarpmiestiniais maršrutais turėtų būti padengti visi magistraliniai, krašto (be "sutrūkinėjusių" atkarpų, kaip dabar su Telšių-Šiaulių r. riba), ir dalis populiaresnių rajoninių kelių su asfalto danga, pvz. 3503 (Raseiniai-Kelmė). Tiesa, dar yra sezoninis Busturo reisas į Palangą (stoja tik Kuršėnuose) ir Panevėžio AP į Šventąją (tarp Šiaulių ir Palangos nestoja niekur).
- 1 patinka
Comment
-
Beje, pastebėjau, o prieš kelias dienas ir mačiau oficialų pranešimą, kad Seknija sustabdė visus reisus į Vilnių. Gal nujaučiate, kas pas juos atsitiko? Ir kodėl tik laikinai?
https://www.visitvisaginas.lt/upload...0(Seknija).pdf
Comment
-
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimąBeje, pastebėjau, o prieš kelias dienas ir mačiau oficialų pranešimą, kad Seknija sustabdė visus reisus į Vilnių. Gal nujaučiate, kas pas juos atsitiko? Ir kodėl tik laikinai?
https://www.visitvisaginas.lt/upload...0(Seknija).pdf
Comment
Comment