Susisiekimo ministerija prastūmė nepagalvotą reformą su pertekliniais reikalavimais. Po to dalis vežėjų pasitraukė;, atsirado rajonų, kurių centruose beveik nėra tarpmiestinių autobusų, o čia sekamos pasakos apie pagerėjusį geresnį pasiekiamumą
Neaišku kokie tos Susmin reformos "privalumai", jei per kelis mėnesius trečdaliu sumažėjo tarpmiestinių reisų, o 28 proc - maršrutų
Tik tik dabar susizgribta ką daryti su nuostolingais maršrutais (o gal tik apsimetama prieš rinkimus).
LRT 2024.04.02
Valstybė galėtų užtikrinti didesnį finansavimą nepelningiems autobusų maršrutams
Susisiekimo viceministras M. Tarnauskas sako, kad valstybė galėtų užtikrinti didesnį finansavimą nepelningiems tarpmiestiniams autobusų maršrutams. Anot jo, tai galėtų būti daroma tiek iš valstybės biudžeto, tiek prisidedant savivaldybėms.
Jis pažymėjo, kad Seimo pavasario sesijos metu planuojama teikti iniciatyvų, susijusių su tarpmiestiniu susisiekimu autobusais.
„Pavasario sesijoje gali būti tam tikrų iniciatyvų, tiek iš Vidaus reikalų ministerijos, kalbant apie tarpsavivaldybinį transportą, tiek apie Transporto kodekso tam tikrus pakeitimus“, – kalbėjo susisiekimo viceministras.
Praeitais metais priimtomis Kelių transporto kodekso pataisomis įtvirtintas laisvas reguliuojamas verslo modelis vežėjams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais autobusais reguliaraus susisiekimo maršrutais.Esamiems vežėjams sklandžiai pereiti prie naujo verslo modelio buvo numatytas 18 mėnesių pereinamasis laikotarpis.
Tarpmiestinio susisiekimo autobusais reforma, anot Susisiekimo ministerijos, suteikia privalumų keleiviams – reguliarių maršrutų autobusais bus galima pasiekti visus Lietuvos regionus. Teikiant viešąją paslaugą, turi būti užtikrinti autobusų reisai ir tais maršrutais, kurie vežėjams yra nepatrauklūs ar nepelningi. (...)
Nuo šių metų (???) liepos 1 d. įsigaliojusio Kelių transporto kodekso nuostatos turėjo reikšmingos įtakos vežėjams priimant sprendimus dėl tolimesnės veiklos vykdymo. Dalis vežėjų analizavo tolimojo susisiekimo maršrutus ir jų reisus, o nuostolingų maršrutų savo iniciatyva atsisakė. Per 7 šių metų mėnesius iš tolimojo susisiekimo autobusais rinkos pasitraukė 5 įmonės, palikdamos rinkoje veikti 28 keleivių vežėjus. Visi šie veiksmai turėjo neigiamos įtakos keleiviams. (...)
Nuo 2022 m. sausio 1 d. iki šios dienos trečdaliu sumažėjo galimybės keliauti tolimojo susisiekimo autobusais: 33 proc. sumažėjo reisų skaičius ir 28 proc. – tarpmiestinių maršrutų.
https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...usu-marsrutams
Jis pažymėjo, kad Seimo pavasario sesijos metu planuojama teikti iniciatyvų, susijusių su tarpmiestiniu susisiekimu autobusais.
„Pavasario sesijoje gali būti tam tikrų iniciatyvų, tiek iš Vidaus reikalų ministerijos, kalbant apie tarpsavivaldybinį transportą, tiek apie Transporto kodekso tam tikrus pakeitimus“, – kalbėjo susisiekimo viceministras.
Praeitais metais priimtomis Kelių transporto kodekso pataisomis įtvirtintas laisvas reguliuojamas verslo modelis vežėjams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais autobusais reguliaraus susisiekimo maršrutais.Esamiems vežėjams sklandžiai pereiti prie naujo verslo modelio buvo numatytas 18 mėnesių pereinamasis laikotarpis.
Tarpmiestinio susisiekimo autobusais reforma, anot Susisiekimo ministerijos, suteikia privalumų keleiviams – reguliarių maršrutų autobusais bus galima pasiekti visus Lietuvos regionus. Teikiant viešąją paslaugą, turi būti užtikrinti autobusų reisai ir tais maršrutais, kurie vežėjams yra nepatrauklūs ar nepelningi. (...)
Nuo šių metų (???) liepos 1 d. įsigaliojusio Kelių transporto kodekso nuostatos turėjo reikšmingos įtakos vežėjams priimant sprendimus dėl tolimesnės veiklos vykdymo. Dalis vežėjų analizavo tolimojo susisiekimo maršrutus ir jų reisus, o nuostolingų maršrutų savo iniciatyva atsisakė. Per 7 šių metų mėnesius iš tolimojo susisiekimo autobusais rinkos pasitraukė 5 įmonės, palikdamos rinkoje veikti 28 keleivių vežėjus. Visi šie veiksmai turėjo neigiamos įtakos keleiviams. (...)
Nuo 2022 m. sausio 1 d. iki šios dienos trečdaliu sumažėjo galimybės keliauti tolimojo susisiekimo autobusais: 33 proc. sumažėjo reisų skaičius ir 28 proc. – tarpmiestinių maršrutų.
https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...usu-marsrutams
Komentuoti: