Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Taip pat visiškas darnios urbanistinės plėtros ignoras Lietuvos miestuose, ypač dabartiniame Vilniuje. Bendrieji planai, strategijos, programos kaip ir parengtos, bet miesto plėtra išlikusi chaotiška. Jau kelis metus besitęsiantis Vilniaus priemiesčių renesansas virsta į kažkokį "matau ganyklą - statysiu Elektrėnus", nors pačio miesto urbanizuotų teritorijų potencialas toli gražu neišnaudotas. Vilniaus miesto gatves užplus Vilniaus rajono gyventojų automobiliai. Projektuokitės tramvajų su galine stotele Širvintose.
    Kad Vilniuje turbūt jau seniai nebuvo tiek statybų centrinėje miesto dalyje konvertuojant senas teritorijas. Nors pripažinsiu, kad objektyvių duomenų neturiu - tik iš atminties lyginu.

    Comment


      Parašė VNS Rodyti pranešimą
      Taip pat visiškas darnios urbanistinės plėtros ignoras Lietuvos miestuose, ypač dabartiniame Vilniuje. Bendrieji planai, strategijos, programos kaip ir parengtos, bet miesto plėtra išlikusi chaotiška. Jau kelis metus besitęsiantis Vilniaus priemiesčių renesansas virsta į kažkokį "matau ganyklą - statysiu Elektrėnus", nors pačio miesto urbanizuotų teritorijų potencialas toli gražu neišnaudotas. Vilniaus miesto gatves užplus Vilniaus rajono gyventojų automobiliai. Projektuokitės tramvajų su galine stotele Širvintose.
      Traukinį Trakai - Naujoji Vilnia reiktų pervadint į Metro pirmąją liniją. Tik reikia paleist per tunelį, kad bent gabaliukas po žeme būtų.

      Comment


        Parašė Creatium Rodyti pranešimą

        Kad Vilniuje turbūt jau seniai nebuvo tiek statybų centrinėje miesto dalyje konvertuojant senas teritorijas. Nors pripažinsiu, kad objektyvių duomenų neturiu - tik iš atminties lyginu.
        Vėlyvais 90ais - ankstyvais 2000ais nemažai teritorijų buvo sukonvertuota ar pertvarkyta iš pusiau apleistų bomžynų.

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą

          Galvoti buvo pradėta dar berods 2002 ar panašiu metu, kai buvo pasiūlyta labai gera tramvajaus idėja. Bet dabartinė VMS administracija to atsisakė ir nepasiūlė jokios alternatyvos išskyrus aptakius pasamprotavimus apie BRT (whut?) ir autobusus. VMS požiūrį į šitą sritį gerai rodo kažkada ne per seniausiai Pakalnio išsakyta pozicija, kodėl neva tramvajus nereikalingas. Nes kažkuriame maršrute esami keleivių skaičiai per maži, kad būtų reikalingas tramvajus. Kitaip tariant, kažkas iš serijos "tiltas nereikalingas, nes ten dabar niekas per upę neina". VMS nebyliai toliau skatina automobilizaciją, nes nieko nedarymas ir esamo status quo išlaikymas yra pigiausias ir PR požiūriu lengviausias kelias. Problema su tuo tik ta, kad tai kenkia miesto konkurencingumui ir gyvenimo kokybei.

          Dabartinės VMS administracijos elgesys su VT yra panašus į nuėjusios Vyriausybės veikimą Covid antros bangos pradžioje. Visiškai akivaizdu, kad reikia nedelsiant imtis konkrečių ir adekvačių veiksmų, norint išvengti didesnės problemos ir kolapso. Vietoj to komunikuojamos aptakios frazės ir išsisukinėjama nuo aiškių atsakymų ir veikimo. Realybė ta, kad Vilniuje automobilizacija didėja, VT yra katastrofiškai blogas (nepaisant naujų autobusų) ir tai savaime neišsispręs.
          Įdomu ar didesnė spaudimo/aka patyčių kampanija savivaldybės atžvilgiu čia galėtų suveikti, kaip buvo su šiukšlėmis, medžių kirtimo atveju? Aišku, bėda kad gero viešojo transporto nebuvimas yra daug mažiau pastebimas nei šiukšlių kalnai, o akcentuojant kamščius bus daug lengviau pasiūlyti kokį gatvės praplatinimą.
          Post in English - fight censorship!

          Comment


            Parašė index Rodyti pranešimą

            Įdomu ar didesnė spaudimo/aka patyčių kampanija savivaldybės atžvilgiu čia galėtų suveikti, kaip buvo su šiukšlėmis, medžių kirtimo atveju? Aišku, bėda kad gero viešojo transporto nebuvimas yra daug mažiau pastebimas nei šiukšlių kalnai, o akcentuojant kamščius bus daug lengviau pasiūlyti kokį gatvės praplatinimą.
            Ar su šiukšlėm veikia? Kažkiek gal ir mažėja, bet vistiek nuolat randu naujų gėrybių...

            Comment


              Parašė mantasm Rodyti pranešimą

              Ar su šiukšlėm veikia? Kažkiek gal ir mažėja, bet vistiek nuolat randu naujų gėrybių...
              Turiu omeny tą atvejį kai šiukšlių vežėjai supykę dėl sumažintų įkainių buvo nustoję vežti šiukšles ir tik masinių patyčių kampanija savivaldybė buvo priversta su jais išsiaiškinti ir juos prispausti.
              Post in English - fight censorship!

              Comment


                Bet tuo pačiu pridygo daugiabučių miesto pakraščiuose, o kur dar nuosavų namų ir buvusių sodų teritorijos. Dažniausiai - ber jokios normalios infrastruktūros.
                Pvz.: Šeškinės sodai - "nei pakartas nei paleistas" frankenšteinas. Per 30 m. neapsisprendžiam.
                Todėl esant tokiam chaosėliui planuoti VT sudėtinga.

                Comment


                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                  Vėlyvais 90ais - ankstyvais 2000ais nemažai teritorijų buvo sukonvertuota ar pertvarkyta iš pusiau apleistų bomžynų.
                  Šiaurės miestelis. Bet visokių gobelenų, kojinių ir dar ten neaišku kokių pusiau mirusių zavodų konversija, tai vos ne nuo vakar. Kaip kursinio rašymas likus pusei nakties iki pristatymo.
                  Show must go von!

                  Comment


                    Parašė VNS Rodyti pranešimą
                    Taip pat visiškas darnios urbanistinės plėtros ignoras Lietuvos miestuose, ypač dabartiniame Vilniuje. Bendrieji planai, strategijos, programos kaip ir parengtos, bet miesto plėtra išlikusi chaotiška. Jau kelis metus besitęsiantis Vilniaus priemiesčių renesansas virsta į kažkokį "matau ganyklą - statysiu Elektrėnus", nors pačio miesto urbanizuotų teritorijų potencialas toli gražu neišnaudotas. Vilniaus miesto gatves užplus Vilniaus rajono gyventojų automobiliai. Projektuokitės tramvajų su galine stotele Širvintose.
                    Ką reiškia ypač Vilniuje, jei Vilnius net ir šlubuodamas daro viską geriau už bet kurį kitą Lietuvos miestą? Aiškiai nevilnietis esat, nes dar niekad nebuvo Vilniuje tiek plėtros centrinėje miesto dalyje, o laikai kai miestas labiausiai plėtėsi į priemiesčius jau baigėsi.

                    Visiškai nepalyginama situacija su tuo pačiu Kaunu, kur žmonės į priemiestį masiškai vis dar traukia ne iš provincijos o iš pačio urbanizuoto Kauno. Deja bet antras pagal dydį Lietuvos miestas su savo regionu turintis tik trečdaliu mažiau gyventojų nei sostinės regionas neturi ir niekad neturės efektyviai veikiančio viešojo transporto dėl visiškai chaotiško išplanavimo/gatvių tinklo/plėtros.

                    Vilnius net ir nebūdamas tankiai apgyvendintu Europos standartais gali bet kada pasistatyti bent penkias tramvajaus linijas , kurios per kelis metus taptų daugiau mažiau efektyvios ir nebūtų juodosiomis skylėmis (tai tik pinigų ir politinės valios klausimas), nes miesto išplanavimas ir tankiausiai apgyvendinti mikrorajonai tikrai nėra taip chaotiškai išmėtyti kaip čia ne kuriems atrodo, tie patys didžiausi priemiestiniai rajonai eina per tankiausiai apgyvendintus miesto mikrorajonus, todėl park'n'ride sprendimai turi didelį potencialą.
                    Paskutinis taisė themanual; 2020.12.28, 12:05.

                    Comment


                      Ok ok. Vilniaus plėtra harmoninga. Iki Ukmergės dar galima sukalt ne vieną daugiabučių projektuką. Neblogas požiūris.
                      Show must go von!

                      Comment


                        Parašė John Rodyti pranešimą
                        VMS požiūrį į šitą sritį gerai rodo kažkada ne per seniausiai Pakalnio išsakyta pozicija, kodėl neva tramvajus nereikalingas. Nes kažkuriame maršrute esami keleivių skaičiai per maži, kad būtų reikalingas tramvajus. Kitaip tariant, kažkas iš serijos "tiltas nereikalingas, nes ten dabar niekas per upę neina".
                        Pakalnis minėjo Žaliojo tilto stoteles - tai berods didžiausią keleivių apkrovą patiriančios vietos. Ir net jos netraukia iki tramvajaus pajėgumų (aš dabar bijau nusišnekėt, bet ar ne dvigubai skiriasi srautai kiek yra vs. kiek reikėtų pervežimui?). Tai jeigu viena stotelė neištempia minimalių srautų tramvajui, ką kalbėt apie kitas vietas mieste? Panašu, kad jis kalba tiesą - dabartinė viešojo transporto sistema (tobulintina - visada yra ką tobulint) pilnai gali patempti net ir smarkiai išaugusius srautus. O jeigu bus dvigubas augimas, tai tą galima bus matyt iš anksto ir planuot kitas transporto priemones. Juolab, kad yra daug kitų galimų variantų, ne tik tramvajus.

                        Comment


                          Parašė VNS Rodyti pranešimą
                          Ok ok. Vilniaus plėtra harmoninga. Iki Ukmergės dar galima sukalt ne vieną daugiabučių projektuką. Neblogas požiūris.
                          "Chaotiška plėtra" - tai pastaruoju metu nimbių grupsuose išpopuliarėjusi frazė. Ką ji reiškia ir kuo ta Vilniaus plėtra yra "chaotiška" niekas iki šiol negebėjo paaiškint. Tai labai įdomu būtų išgirsti kuo tas chaotiškumas pasireiškia.

                          Comment


                            Parašė Sula Rodyti pranešimą
                            Bet tuo pačiu pridygo daugiabučių miesto pakraščiuose, o kur dar nuosavų namų ir buvusių sodų teritorijos. Dažniausiai - ber jokios normalios infrastruktūros.
                            Pvz.: Šeškinės sodai - "nei pakartas nei paleistas" frankenšteinas. Per 30 m. neapsisprendžiam.
                            Todėl esant tokiam chaosėliui planuoti VT sudėtinga.
                            Tokie objektai kaip Šeškinės sodai yra smulkmena, o dar ne taip toli centro. Nesunku ir dviračiu iš ten į centrą nuvažiuoti.

                            O šiaip, pagrindiniai centrai visgi gana kompaktiški ir kelios tramvajaus linijos: Pilaitė-stotis (centre galima būtų galima pravesti Pamėnkalnio/Pylimo gatvėmis) ir žiedinis Laisvės prospektu-ik Santariškių-Žirmūnai-Olandų gatve į viršų ir palei stotį atgal į Lazdynus, būtų pasiekta didžioji dalis miesto gyventojų. O jau išsiplėtusių priemiesčių gyventojams galima pastatyti daugiaaukštes park and ride aikšteles.

                            Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                            Pakalnis minėjo Žaliojo tilto stoteles - tai berods didžiausią keleivių apkrovą patiriančios vietos. Ir net jos netraukia iki tramvajaus pajėgumų (aš dabar bijau nusišnekėt, bet ar ne dvigubai skiriasi srautai kiek yra vs. kiek reikėtų pervežimui?). Tai jeigu viena stotelė neištempia minimalių srautų tramvajui, ką kalbėt apie kitas vietas mieste? Panašu, kad jis kalba tiesą - dabartinė viešojo transporto sistema (tobulintina - visada yra ką tobulint) pilnai gali patempti net ir smarkiai išaugusius srautus. O jeigu bus dvigubas augimas, tai tą galima bus matyt iš anksto ir planuot kitas transporto priemones. Juolab, kad yra daug kitų galimų variantų, ne tik tramvajus.
                            Matai, nesąmonė aiškinti, kad viešojo transporto srautai maži kai nėra patogaus viešojo transporto ir žmonės renkasi kitas transporto rūšis. Paaiškinsiu automobilių mėgėjams suprantamais terminais - tai tas pats kaip nesant kuro kolonėlių sakyti, kad jų nereikia statyti, nes niekas juk automobiliais nevažinėja.

                            Su dviračiais irgi juk taip buvo. Niekas nevažiavo, tai ir nereikėjo tų takų. Tik kažkaip pastačius takus tie srautai ėmė ir atsirado.
                            Paskutinis taisė index; 2020.12.28, 12:21.
                            Post in English - fight censorship!

                            Comment


                              Kai statau ten kur nukaliau pigesnį sklypą, o paskui kaip dievas duos (kalbant apie infrastruktūrą). Dar prieš keletą metų užteko Bendrajame plane pamatyt geltoną plėmą ir vsio statybos. O kada ten bus nutiesta normali gatvė, pastatytas koks nors daželis ar dar kas, tai čia paliekam savieigai. Čia labiau turiu mintyje Kauną, kur tūkstančiai naujųjų priemiesčių gyventojų važinėja visokiais žvirkeliais ir šunkeliais ratais kvadratais iki mokyklų, darželių ir darboviečių.
                              Show must go von!

                              Comment


                                Parašė VNS Rodyti pranešimą
                                Ok ok. Vilniaus plėtra harmoninga. Iki Ukmergės dar galima sukalt ne vieną daugiabučių projektuką. Neblogas požiūris.
                                Būtų idealu, nes būtų aiški kryptis kuria tiesti light rail. Bet kadangi pagrinde statomi individualūs namai ir tai jau rajono gyventojai, tai pakaks pastatyti park'n'ride aikštelę ties miesto riba ir nuo jos paleisti viešąjį transportą link centro.

                                Nepamirškit, kad miesto savivaldybė neturi teisės drausti statybų rajono teritorijoje, aišku chaotiška plėtra vyksta ir miesto teritorijoje, bet jos paskutiniu metu daug mažiau, tas matosi ir citify žemėlapiuose ir diskusijose šiam forume, kur diskusijas apie plėtrą jau išstūmė diskusijos apie Šnipiškių naujųjų projektų architektūros kokybę. Čia tik dabar kažkoks circlejerk'as gavosi, nežinau ar dėl nostalgijos senosioms diskusijoms ar karantinas perkaitino smegenis ar tiesiog nuoskaudos, jog Vilnius neturi tramvajaus.

                                Comment


                                  Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                  "Chaotiška plėtra" - tai pastaruoju metu nimbių grupsuose išpopuliarėjusi frazė. Ką ji reiškia ir kuo ta Vilniaus plėtra yra "chaotiška" niekas iki šiol negebėjo paaiškint. Tai labai įdomu būtų išgirsti kuo tas chaotiškumas pasireiškia.
                                  Kai statau ten kur nukaliau pigesnį sklypą, o paskui kaip dievas duos (kalbant apie infrastruktūrą). Dar prieš keletą metų užteko Bendrajame plane pamatyt geltoną plėmą ir vsio statybos. O kada ten bus nutiesta normali gatvė, pastatytas koks nors daželis ar dar kas, tai čia paliekam savieigai. Čia labiau turiu mintyje Kauną, kur tūkstančiai naujųjų priemiesčių gyventojų važinėja visokiais žvirkeliais ir šunkeliais ratais kvadratais iki mokyklų, darželių ir darboviečių.
                                  Show must go von!

                                  Comment


                                    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                    Pakalnis minėjo Žaliojo tilto stoteles - tai berods didžiausią keleivių apkrovą patiriančios vietos. Ir net jos netraukia iki tramvajaus pajėgumų (aš dabar bijau nusišnekėt, bet ar ne dvigubai skiriasi srautai kiek yra vs. kiek reikėtų pervežimui?). Tai jeigu viena stotelė neištempia minimalių srautų tramvajui, ką kalbėt apie kitas vietas mieste? Panašu, kad jis kalba tiesą - dabartinė viešojo transporto sistema (tobulintina - visada yra ką tobulint) pilnai gali patempti net ir smarkiai išaugusius srautus. O jeigu bus dvigubas augimas, tai tą galima bus matyt iš anksto ir planuot kitas transporto priemones. Juolab, kad yra daug kitų galimų variantų, ne tik tramvajus.
                                    Čia ir problema, kad vadovaujantis tokiu šleivu požiūriu galima praretinti ar išvis atsisakyti ir daugumos autobusų maršrutų, nes jie juk netraukia iki capacity. Ką jau ten kalbėti apie tarpmiestinį susisiekimą traukiniais. Net 1/100 capacity dauguma maršrutų nesiekia. Juk žmonės dėl to ir nevažiuoja dabartiniu VT, nes jis yra šlykštus ir bet kurio normalaus žmogaus orumą ir savigarbą žeminantis nesusipratimas.

                                    Kitas dalykas, kokiu būdu stotelės "ištempia" tramvajų Gdanske, Olsztyne ar bet kuriame kitame Vilniaus dydžio ar mažesniame Europos mieste? Kam laikyti tas nereikalingas sistemas? Paleistų linguojančius ir krypuojančius autobusus ir viskas būtų puiku, ar ne? Bet ne tik tramvajų neuždaro, o ir naujas linijas stato. Jie gal kvaili?

                                    Comment


                                      Parašė index Rodyti pranešimą

                                      Tokie objektai kaip Šeškinės sodai yra smulkmena, o dar ne taip toli centro. Nesunku ir dviračiu iš ten į centrą nuvažiuoti.

                                      O šiaip, pagrindiniai centrai visgi gana kompaktiški ir kelios tramvajaus linijos: Pilaitė-stotis (centre galima būtų galima pravesti Pamėnkalnio/Pylimo gatvėmis) ir žiedinis Laisvės prospektu-ik Santariškių-Žirmūnai-Olandų gatve į viršų ir palei stotį atgal į Lazdynus, būtų pasiekta didžioji dalis miesto gyventojų. O jau išsiplėtusių priemiesčių gyventojams galima pastatyti daugiaaukštes park and ride aikšteles.
                                      Pilaitė - stotis maršrutas eitų daugiau nei pusę atkarpos laukais ir miškais, kas nėra labai racionalu. Geriau tramvajų tiesti maršrutu nuo stoties iki pašilaičių arba santariškių.
                                      Flickr

                                      Comment


                                        Parašė VNS Rodyti pranešimą
                                        Kai statau ten kur nukaliau pigesnį sklypą, o paskui kaip dievas duos (kalbant apie infrastruktūrą). Dar prieš keletą metų užteko Bendrajame plane pamatyt geltoną plėmą ir vsio statybos. O kada ten bus nutiesta normali gatvė, pastatytas koks nors daželis ar dar kas, tai čia paliekam savieigai. Čia labiau turiu mintyje Kauną, kur tūkstančiai naujųjų priemiesčių gyventojų važinėja visokiais žvirkeliais ir šunkeliais ratais kvadratais iki mokyklų, darželių ir darboviečių.
                                        Vilniuje irgi sočiai tokių projektų. Nupirko kokį ganyklos plotą už pilaitės, pastatė sublokuotų namų kvartalą ir paliko, o gyventojai neribotą laiką pasmerkti važiuoti per statybininkų išmaltą vieškelį. Ir dar po to visiems šitiems pasienio terasų naujakuriams privalu pristatyti brangių greitkelių mieste, nes jie neturi kaip kitaip į ofisą Konstitucijos prospekte nusigaut.

                                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                        Pilaitė - stotis maršrutas eitų daugiau nei pusę atkarpos laukais ir miškais, kas nėra labai racionalu. Geriau tramvajų tiesti maršrutu nuo stoties iki pašilaičių arba santariškių.
                                        Na, kai su planavimu prasileista ir Pilaitėje atsirado nedidelio miesto dydžio satelitinis rajonas jį kažkaip prie miesto prijungti reikia. Ir tai, kad didelė dalis kelio laukais, reiškia kad tramvajus galėtų važiuoti greitai t.y. būti tikrai patogus. O toks maršrutas kaip "Pilaitė-Spaudos rūmai-Saltoniškės-Gedimino pr.-Tauro kalnas-keletas stotelių Pylimo gatvėje-Stotis" dar ir pasiektų tikrai nemažai gyventojų. O besikertant su žiediniu maršrutu būtų galima iš jo persėsti ir greitai atsidurti centre.
                                        Paskutinis taisė index; 2020.12.28, 12:30.
                                        Post in English - fight censorship!

                                        Comment


                                          Parašė index Rodyti pranešimą
                                          Matai, nesąmonė aiškinti, kad viešojo transporto srautai maži kai nėra patogaus viešojo transporto ir žmonės renkasi kitas transporto rūšis. Paaiškinsiu automobilių mėgėjams suprantamais terminais - tai tas pats kaip nesant kuro kolonėlių sakyti, kad jų nereikia statyti, nes niekas juk automobiliais nevažinėja.

                                          Su dviračiais irgi juk taip buvo. Niekas nevažiavo, tai ir nereikėjo tų takų. Tik kažkaip pastačius takus tie srautai ėmė ir atsirado.
                                          Parašė John Rodyti pranešimą

                                          Čia ir problema, kad vadovaujantis tokiu šleivu požiūriu galima praretinti ar išvis atsisakyti ir daugumos autobusų maršrutų, nes jie juk netraukia iki capacity. Ką jau ten kalbėti apie tarpmiestinį susisiekimą traukiniais. Net 1/100 capacity dauguma maršrutų nesiekia. Juk žmonės dėl to ir nevažiuoja dabartiniu VT, nes jis yra šlykštus ir bet kurio normalaus žmogaus orumą ir savigarbą žeminantis nesusipratimas.

                                          Kitas dalykas, kokiu būdu stotelės "ištempia" tramvajų Gdanske, Olsztyne ar bet kuriame kitame Vilniaus dydžio ar mažesniame Europos mieste? Kam laikyti tas nereikalingas sistemas? Paleistų linguojančius ir krypuojančius autobusus ir viskas būtų puiku, ar ne? Bet ne tik tramvajų neuždaro, o ir naujas linijas stato. Jie gal kvaili?
                                          Keleiviai Vilniaus VT vertina 8 balais iš 10. Apie kokį pasišlykštėjimą jūs kalbat - nesuprantu. Na ok, seni troleibusai... gal?

                                          http://www.vilniustransport.lt/lt/news/view/?id=1238

                                          ----

                                          Jūs biški statot vežimą priešais arklį. Kokiu tikslu jūs norit statyt tramvajų? Kam jis Vilniui reikalingas, jeigu dabartinė sistema gali sėkmingai patempti ateityje potencialiai smarkiai išaugusius srautus? Bus greitesnis? Už tuos šimtus milijonų galima lengva ranka visas sankryžas perdaryt taip, kad autobusai ir troleibusai jas įveiks greičiau. O jeigu jau norit tikro greičio - tai reik metro statyt, ne tramvajų.

                                          Susidaro įspūdis, kad tramvajus vien dėl tramvajaus. Pakalnis šioje vietoje yra 100% teisus. Nauja rūšis turi atsirasti grindžiant duomenimis, o ne fantazijomis. Tramvajus turi būti statomas tada, kai su srautais nebesusitvarkys esama sistema - tada, kai reikės dar didesnės talpos transporto priemonių, kai reikės pervežt ne 3000, o 15000 keleivių.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X