Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė taccido Rodyti pranešimą
    Juk Vilnius nestovi vietoje, o yra tankinamas, atsiranda nauji kvartalai, tai nėra taip, kad keleivių negali atsirasti. Ir pačios VT sistemos visada kuriamos „ant išaugimo“, yra daug pavyzdžių, kur keleivių skaičiai padvigubėdavo (dėl patogaus ir greito susisiekimo). Pvz. Miuncheno centrinė požeminė S-Bahn'o atkarpa, atsiradusi prieš 50 metų, dabar perveža virš 3x keleivių nei planuota. Ciūricho S-Bahn'as startavo 1990 metais ir dabar perveža 3x daugiau keleivių, yra plečiamas.
    Kur gyvenamieji highrise Vilniuje (be vienetinių pavyzdžių), jei Vilnius tankinamas?

    Comment


      Parašė ifl Rodyti pranešimą

      Taip, viskam pritariu, bet klausimas ar turint 3 mlrd. juos geriau investuoti į rapid transit kūrimą, ar statymą mokyklų, darželių, poliklinikų ir kitos visuomeninės paskirties pastatų taip bendrai mažinant transporto paklausą. Jokios kelionės geriau nei 15 min kelionė. Leista prisikurti suburbijoms, kuriose nieko nėra, tada reikalingi didžiuliai pinigai VT bent kažkiek tas suburbijas integruoti į miesto ekosistemą, tada skundžiamasi kad iš suburbijos kažka pasiekti mieste be auto nepatogu.
      Statydami daugiau mokyklu, darzeliu, polikliniku ar kitu viesosios paskirties statiniu, mes kelioniu nepanaikinsim, o jas sutrumpinsim, o kelionem vias tiek reikes VT. As nesakau, kad jei turim 3 mlrd. tai imam ir viska kisam tik i VT ir nieko i viesuju paslaugu centrus, bet siuo atveju mes daugiau problemu ispresim su rimtesniu VT, negu ant keivieno kampo pastate po mokykla ar darzeli. Is esmes, stuburinis VT tiklas pagrinde jungia tokius centrus, todel norint, kad tokie centrai butu, mum pirma reik pasiekiamumo VT, nes be jo tokie centrai negali funkcionuot ir pritruakt papkankamai zmoniu. Jei norim pajungt suburbija, mes ant kiekvieno kampo neturim po stotele statyt, suformuot viesuju paslaugu centrus, kuirose stotu stuburiniai light-railo marsrutai, bet tuo paciu atvyktu ir privezamieji VT marsutai. Taip sukursim centra, kuris trauks vietinius ir mazins ju kelioniu skaiciu ir trukme, bet tuo paciu pajungs nauja vietove ir pagerins susiekiamuma su likusiu miestu.

      Comment


        Parašė John Rodyti pranešimą

        Čia ne arba arba klausimas. Reikia ir to ir to, kaip visuose civilizuotuose miestuose.
        Klausimas, kas yra prioritetas dabar ir nuo ko pradėti, o ne tai, kad to ar ano nereikia, t.y., kas spręstų transporto srautų problemą ir didintų žmonių gyvenimo kokybę greičiau. Aišku, būtų galima palikti suburbanitus likimo valiai (nes patys kalti) ir įvesti draudimą į miestą įvažiuoti automobiliais kaip daroma kituose miestuose, bet, spėju, Vilniuje to nebus niekad.

        Comment


          Parašė ifl Rodyti pranešimą

          Kur gyvenamieji highrise Vilniuje (be vienetinių pavyzdžių), jei Vilnius tankinamas?
          Aukštesnis pastatas nebūtinai reiškia didesnį tankumą kvartale.
          100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

          Comment


            Parašė TrippleA Rodyti pranešimą

            Statydami daugiau mokyklu, darzeliu, polikliniku ar kitu viesosios paskirties statiniu, mes kelioniu nepanaikinsim, o jas sutrumpinsim, o kelionem vias tiek reikes VT. As nesakau, kad jei turim 3 mlrd. tai imam ir viska kisam tik i VT ir nieko i viesuju paslaugu centrus, bet siuo atveju mes daugiau problemu ispresim su rimtesniu VT, negu ant keivieno kampo pastate po mokykla ar darzeli. Is esmes, stuburinis VT tiklas pagrinde jungia tokius centrus, todel norint, kad tokie centrai butu, mum pirma reik pasiekiamumo VT, nes be jo tokie centrai negali funkcionuot ir pritruakt papkankamai zmoniu. Jei norim pajungt suburbija, mes ant kiekvieno kampo neturim po stotele statyt, suformuot viesuju paslaugu centrus, kuirose stotu stuburiniai light-railo marsrutai, bet tuo paciu atvyktu ir privezamieji VT marsutai. Taip sukursim centra, kuris trauks vietinius ir mazins ju kelioniu skaiciu ir trukme, bet tuo paciu pajungs nauja vietove ir pagerins susiekiamuma su likusiu miestu.
            Nereiks VT, jei vaikas mokyklą ar tėvai darželį galės pasiekti per 10 min pėškom, kas jau buvo padaryta forume nekenčiamuosiuose komiblokuose. Bet bet koks planavimas yra blogai, nes tai Sovietų Sąjunga, todėl įsirengėm Perkūnkiemius ir suburbijas, kuriuose nieko nėra ir darbo vietos kitam miesto gale, tada sakom va kamščiai. Kiek būtų tų kamščių, jeigu iš karto būtų planuota kompleksiškai?

            Pilaitė turėjo būt satelitas, realiai savarankiškas miestas. Ką mes padarėm?
            Paskutinis taisė ifl; 2024.01.17, 00:13.

            Comment


              Parašė taccido Rodyti pranešimą

              Aukštesnis pastatas nebūtinai reiškia didesnį tankumą kvartale.
              Aukštesnis pastatas reiškia didesnį tankumą ploto vienete.

              Comment


                Parašė ifl Rodyti pranešimą

                Aukštesnis pastatas reiškia didesnį tankumą ploto vienete.
                ...ir sudėjus visus vienetus bendras tankumas dažniausiai išeina mažesnis, nebent tai Manhattanas.
                100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                Comment


                  Parašė ifl Rodyti pranešimą

                  Nereiks VT, jei vaikas mokyklą ar tėvai darželį galės pasiekti per 10 min pėškom, kas jau buvo padaryta forume nekenčiamuosiuose komiblokuose. Bet bet koks planavimas yra blogai, nes tai Sovietų Sąjunga, todėl įsirengėm Perkūnkiemius ir suburbijas, kuriuose nieko nėra ir darbo vietos kitam miesto gale, tada sakom va kamščiai. Kiek būtų tų kamščių, jeigu iš karto būtų planuota kompleksiškai?

                  Pilaitė turėjo būt satelitas, realiai savarankiškas miestas. Ką mes padarėm?
                  O tai jei vaikas uzsimanys i bureli, kuris uz keliu kilometru, arba jei jam veliau reikes i univera, kuris kitam miesto gale? O kaip tevam, kurie dirba centre? Ka darom su i miesta su draugais pasibut norisi arba draugus aplankyt norisi, kurie kitam mikrorajone gyvena? Visko prie namu nesudesi ir net labai norint nesigaus. Taip, reik stengtis, kad viskas butiniausia butu ranka pasiekiama, bet taip, kad visas gyvenimas suktusi 10-15 min peciom nuo namu, tai nesigaus, todel ir reikia gero VT, kuris galetu per 15-20 min tave nuvezt is tolimesniu mikrorajonu ar pakrascio iki centro. Turedami paslaugas salia namu ir gera VT, ne tik, turesim maziau kamsciu, bet ir pasieksim mum reikalingas paslaugas lengva ranka.

                  Comment


                    Parašė taccido Rodyti pranešimą

                    ...ir sudėjus visus vienetus bendras tankumas dažniausiai išeina mažesnis, nebent tai Manhattanas.
                    Kuriuose miestuose taip yra? Nes aš galiu pateikti priešingą pavyzdį, kuris ne tik trečias pagal tankumą miestas - šalis pasaulyje, bet dar ir miestas - šalis sugebėjęs išsaugoti žaliąsias erdves dėl savo puikaus planavimo - Singapūras.
                    Paskutinis taisė ifl; 2024.01.17, 02:44.

                    Comment


                      Parašė TrippleA Rodyti pranešimą

                      O tai jei vaikas uzsimanys i bureli, kuris uz keliu kilometru, arba jei jam veliau reikes i univera, kuris kitam miesto gale? O kaip tevam, kurie dirba centre? Ka darom su i miesta su draugais pasibut norisi arba draugus aplankyt norisi, kurie kitam mikrorajone gyvena? Visko prie namu nesudesi ir net labai norint nesigaus. Taip, reik stengtis, kad viskas butiniausia butu ranka pasiekiama, bet taip, kad visas gyvenimas suktusi 10-15 min peciom nuo namu, tai nesigaus, todel ir reikia gero VT, kuris galetu per 15-20 min tave nuvezt is tolimesniu mikrorajonu ar pakrascio iki centro. Turedami paslaugas salia namu ir gera VT, ne tik, turesim maziau kamsciu, bet ir pasieksim mum reikalingas paslaugas lengva ranka.
                      Draugai iš mokyklos, kuri toje pačioje gyvenvietėje, todėl niekur važiuoti nereikia. Miesto pramogos irgi tame pačiame hub'e, nėra reikalo trenktis per pusę miesto pasėdėti CoffeeInn'e. Dalis darbų irgi šalia, tame pačiame hub'e. 15-minute city - Wikipedia jums panašu kažkoks mistinis negirdėtas konceptas ir vienintelis suprantamas modelis yra centralizacija. Kaip dalis žmonių pastrigę JAV tipo suburbanizacijoje ir automobilizme, kita dalis yra pastrigusi XXa. vidurio hyper-centralizuotuose Europos miestuose su nykiais be jokios gyvos dvasios verslo kvartalais (La Defense ir pnš) naktimis link ko ir juda mūsų NMC.
                      Paskutinis taisė ifl; 2024.01.17, 01:08.

                      Comment


                        Parašė ifl Rodyti pranešimą
                        Su ofisynais ateina krūva kitų darbo vietų ir formuojamas 15-20 min cities kompleksas, vietoj to, kad trenktis į NMC, nes so hip ir cool.
                        Na pvz mano darbo vieta gali būti arba Laisvės pr. pradžioje, arba centro centre, arba NMC. Ir Vilniuje - niekur kitur, kitaip reikia keisti darbo pobūdį.

                        Comment


                          Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                          Na pvz mano darbo vieta gali būti arba Laisvės pr. pradžioje, arba centro centre, arba NMC. Ir Vilniuje - niekur kitur, kitaip reikia keisti darbo pobūdį.
                          Laisvės prospekto pradžia (t.y. Vilkpėdės darymas hub'u) būtų judėjimas į gerą pusę.

                          Comment


                            Parašė ifl Rodyti pranešimą
                            Laisvės prospekto pradžia (t.y. Vilkpėdės darymas hub'u) būtų judėjimas į gerą pusę.
                            Ačiū, bet aš apie Merko, Ambergrid, COWI, Ignitis ir pan.

                            Aišku yra ir kitas variantas - self-emplyed, tada nuomuojiesi biurą ten, kur tau tinka.

                            Comment


                              Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
                              sleader
                              2) Apverktina esamo VT bukle mazina keleiviu srautus. Seni troleibusai ir gendantys autobusai, A juostu trukumas, taiktiniu tvarkarasciu nebuvimas, letos keliones VT, skaidrantys keleiviai autobusuose ir troleibusuose, pergrusti autobusai ir troleibusai, ir dar bala zino kiek problemu. To pasekoje turim situacija, kai VT yra nepatrauklus ir juo zmones nenori naudotis.
                              Šia... Vakar ryte važiuodamas pakankamai senu troleibusu sudalyvavau telemitinge. Nei tas truleibusas pakeliui sugedo, nei mane kas stumdė, nei bandė paskraidinti. Beje stovėjau, nors sėdimų vietų buvo.

                              Toks vaizdas, kad apie senas, supuvusias ir privemtas visumeninio transporto priemones rašo tie, kas jose nėra važiavęs. O jei visuomeninis transportas genda kaskart, kai juo važiuoji - karma.

                              Comment


                                Parašė ifl Rodyti pranešimą

                                Kuriuose miestuose taip yra? Nes aš galiu pateikti priešingą pavyzdį, kuris ne tik trečias pagal tankumą miestas pasaulyje, bet dar ir miestas sugebėjęs išsaugoti žaliąsias erdves dėl savo puikaus planavimo - Singapūras.
                                Čia bendras faktas, kad atskirai stovintys aukšti bokštiniai namai arba suguldytos „kaladėlės“ (slabs) yra mažesnio tankumo urbanistinis morfotipas, lyginant su ištisiniu perimetriniu užstatymu (senamiesčiai, naujamiesčiai). Praktiškai visais atžvilgiais antrasis variantas yra pranašesnis už pirmąjį: insoliacijos, energijos nuostolių per sienas, gatvių tinklo, draugiškumo pėstiesiems, multifunkcionalumo, socialiniu/bendruomenių, galimybių verslumui, sveikatos ir t. t. Pats miestas yra atsparesnis, įvairesnis, lengviau atsinaujinantis, kai susideda iš daugybės mažesnių ir lengviau modifikuojamų vienetų, o ne didesnių ir nepaslankesnių vienetų.
                                Gerasis pavyzdys gali būti Tokijas, išlaikęs ir savo savitumą, ir jaukumą daugelyje savo vidutinio aukštingumo kvartalų: priešingai nei Kinijos miestai, kurie viską išsigriovė ir užsistatė bokštais (bendras tankumas mažesnis)...
                                100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                Comment


                                  Parašė taccido Rodyti pranešimą

                                  Čia bendras faktas, kad atskirai stovintys aukšti bokštiniai namai arba suguldytos „kaladėlės“ (slabs) yra mažesnio tankumo urbanistinis morfotipas, lyginant su ištisiniu perimetriniu užstatymu (senamiesčiai, naujamiesčiai). Praktiškai visais atžvilgiais antrasis variantas yra pranašesnis už pirmąjį: insoliacijos, energijos nuostolių per sienas, gatvių tinklo, draugiškumo pėstiesiems, multifunkcionalumo, socialiniu/bendruomenių, galimybių verslumui, sveikatos ir t. t. Pats miestas yra atsparesnis, įvairesnis, lengviau atsinaujinantis, kai susideda iš daugybės mažesnių ir lengviau modifikuojamų vienetų, o ne didesnių ir nepaslankesnių vienetų.
                                  Gerasis pavyzdys gali būti Tokijas, išlaikęs ir savo savitumą, ir jaukumą daugelyje savo vidutinio aukštingumo kvartalų: priešingai nei Kinijos miestai, kurie viską išsigriovė ir užsistatė bokštais (bendras tankumas mažesnis)...
                                  Joks čia ne faktas, o mitas: https://www.youtube.com/watch?v=73tGTPHD5Ec Video yra realūs paskaičiavimai

                                  Comment


                                    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
                                    TrippleA, negi tikrai neskaitėte ką sleader rašė? Jis gi ir sako, kad su idėjomis kaip „tramvajus arba metro išgelbės Vilnių“ jūs jį tik tolinate. Jis sako, kad pradžiai sutvarkykite VT maršrutus, pademonstruokite, kad didžiausi autobusai neišveža keleivių srautų ir tada taps akivaizdu bei neišvengiama statyti tramvajų. Kitaip bus studija po studijos, kuri rodys, kad „srautų nepakanka“.
                                    Pats trolini ir neskaitai, ką tau sako. Buvo duota krūva pavyzdžių, kur tramvajaus ar metro bėgiai buvo nutiesti ‘į niekur’, vien pagal planuojamus gyventojų skaičius, ar tai būtų Pilaitės dydžio Ørestad (light metro) ar Pilaitės dydžio IJburg. Kalbant apie konkrečiai tramvajų, Vilniaus autobusų maršrutai jau dabar surenka daugiau žmonių nei visokių mažų miestelių tramvajų sistemos. Nėra jokių skaičių, kuriuos reikia surinkti norint statyti rimtą transportą, taip neveikia dalykai, įsikalk sau tai į galvą - atrodysi protingesnis.

                                    Comment


                                      Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
                                      Dabar pirkti dar daugiau didesniu autobusu ir kazkaip bandyt tvarkyt esama VT marsrutu sistema yra nesamone, nes ismesim pinigus i bala ir dar karta pamatysim, kad problema niekur nedingo.
                                      Šitoj vietoj nesutiksiu, nes net jei jau šiandien pradėtume planuoti diegti bėginį transportą, tai esamos transporto priemonės dar spės susidėvėti, o srautai išaugti. Jau pirmos trasos statybos metu būtų susidurta su logistiniais iššūkiais ir reiktų papildomų pajėgumų išvežti žmones aplinkinėmis gatvėmis, kad apskritai viskas nesustotų.
                                      Paskutinis taisė Ginthus; 2024.01.17, 09:52.

                                      Comment


                                        Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                        Iki 5001 nepakils, net jei ryt ryte atsirastų metro vietoje visų G autobusų maršrutų. Ten, kur dabar Vilniuje nukeliauti užtrunką ~35 min, tai metro tokį atstumą nuvežtų per ~20 min. Ar tikrai tos 15 min yra tas dalykas, kad imtų ir drastiškai visi persėstų į VT?
                                        Per pus trumpesnė kelionė nėra reikšmingas faktorius? Čia kam?
                                        Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                                        Man tikrai labai patiktų kokybiškas VT. Visi trūlikai ir autai apynaujai, važiuoja ištisomis A juostomis nestrigdami kamščiuose...
                                        Kitaip sakant siūlyčiau daryti konkrečius žingsnius pažingsniui, o ne įstrigti megaprojekto svajonėse.
                                        Va todėl ir esame bananų respublika, kad eilinis VT projektas kurį vakaruose miestai pradeda statyti nuo 100k gyventojų yra laikomas megaprojektu.
                                        Parašė KEdas Rodyti pranešimą

                                        Žvilgtelėkite į jaukų VRM kiemą ir suskaičiuokite tarnybinius automobilius
                                        O kaip juos suskaičiuoti? Tarnybiniai automobiliai nebūtinai paženklinti. Ypač pastebėti tai iš tokio atsutmo iš viršaus.


                                        Comment


                                          Nutariau papresinguoti "Susisiekimo paslaugas". Neįsivaizduoju ar yra įmanoma atsakyti logiškai nepriimant siūlymų naikint dviračių juostas ir parkingą, kurio anksčiau nebuvau prašęs naikinti. Visą "Tvarkau miesto" trilogiją galima pavadinti "Saugokis automobilio"

                                          https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/342761

                                          https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/342765

                                          https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/342769

                                          Click image for larger version

Name:	Screenshot (10).png
Views:	1232
Size:	1,50 MB
ID:	2104666
                                          ♚ instagram.com/street.skins.intl ♚

                                          Comment

                                          Working...
                                          X