Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Tramvajai Europoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Varšuva praėjusį savaitgalį. Fainiausia būti vietose centre, kur sankryžose daugybė tramvajų važiuoja viens po kito visomis kryptimis. Galėčiau sėdėti ir gėrėtis kad ir visą dieną
    Yra asmenų, kurie visą dieną gėrisi moterų pėdų nuotraukomis. Bet tokiais pomėgiais nebūtina girtis viešai.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Varšuva praėjusį savaitgalį. Fainiausia būti vietose centre, kur sankryžose daugybė tramvajų važiuoja viens po kito visomis kryptimis. Galėčiau sėdėti ir gėrėtis kad ir visą dieną










    Komentuoti:


  • VLR
    replied


    Gana mėgėjiškas video apie tramvajų sistemų plėtrą Prancūzijoje su StreetView vaizdų palyginimais. Parodo, kaip nesunkiai galima prakišti bėgius net ir mažose gatvelėse ir kaip dviejų lygiu sankryžos panaikinimas vietoje naujų statymo gali būti geras sprendimas transportui. Dauguma linijų, apie kurias kalbama, statytos po 2000-ųjų beje.

    Pavydžiu prancūzams jų visuomenės urbanistikos supratimo. Visiška Lietuvos priešingybė.

    Komentuoti:


  • Etransport
    replied

    Gožuvas (Gorzow WLKP) tramvajai 2023 metais

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Autonominis Lille (Light) Metro, pirmoji linija:


    Komentuoti:


  • Etransport
    replied
    Austrija , Insbrukas tramvajai 2023 metais

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Velso (JK neturtingiausios dalies, didžiausias miestas - Cardiff, 480k žmonių) geležinkeliai investuoja virš 900 milijonų eurų (800m svarų) į ‘Wales Metro’. Dalis ‘tram train’ riedmenų (Stadler class 398) - jau pristatomi:

    https://www.railway-technology.com/n...h-wales-metro/

    Komentuoti:


  • Etransport
    replied
    Šveicarija , Ciurichas tramvajai 2022 metais
    Paskutinis taisė Etransport; 2023.03.17, 17:32.

    Komentuoti:


  • Etransport
    replied
    Šveicarija , Bernas tramvajai 2022 metais

    Komentuoti:


  • ssnaiperis
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    <...> Beje, dar naudoja sistemą kur norint išlipti paskambini už virvutės varpeliu?
    Su analogiška sistema esu susidūręs senuosiuose Lisabonos tramvajuose.

    Komentuoti:


  • DocentX
    replied
    If someone is interested in trams in Warsaw - last 30 years there were hardly any new investments in terms of building new tram routes, nevertheless last few years it changed and current plans are a bit more ambitious :

    current tram network with the extension plan (most of the red sections are currently under construction, brown sections - planned) :

    Click image for larger version

Name:	m25578748,KOMUNIKACJA-WARSZAWSKA.png
Views:	794
Size:	496,3 kB
ID:	2030699

    when it comes to fleet the situation is much better - with current contract with Hyundai, most of the tram fleet will be new :

    Click image for larger version

Name:	z24892335Q,Tramwaje-Hyundai-a.jpg
Views:	777
Size:	42,7 kB
ID:	2030701

    and here's an interesting data from a few years ago (2019 - now the stats regarding fleet should be slightly better) :

    Click image for larger version

Name:	Zrzut_ekranu_032219_100115_AM.jpg
Views:	786
Size:	125,6 kB
ID:	2030700

    Interesting to know - Warsaw is also sending some of the old trams to Ukraine (same situation with metro cars) :

    https://www.railwaygazette.com/light.../63529.article

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Į Espoo atkeliavo tramvajaus linija.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Jokeri_light_rail





    Paskutinis taisė Sula; 2023.02.02, 06:37.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Bluefox Rodyti pranešimą

    Kosmodromas
    Nowe Wasiuky

    Komentuoti:


  • Bluefox
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Pora foto iš Varšuvos

    Pesa Swing (2008 modelis)


    Kosmodromas

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

    Pakomentuočiau gal skirtumą tarp Prahos ir Vilniaus rinkimų kontekste. Prahoje buvo rinkimai praėjusį rudenį, buvo bent dvi rimtos partijos iš tuometinės miesto valdžios, kurios buvo už darnų judumą (plėsti tramvajus, dviračius, riboti automobilių eismą) ir bent dvi trys rimtos politinės jėgos kurios buvo už automobilistų teises (buvo net vienas rinkiminis komitetas kuris pasivadino Praha automobilistams). Buvo aiškus pasidalinimas kas už ką, galų gale laimėjo centro dešinės koalicija, bet dar iki dabar nesudaryta koalicija, nes jiems reikia arba progresyvių arba populistinių jėgų paramos...

    Vilniuje tuo tarpu dauguma kandidatų į merus orientuojasi į kažkokį standartinį "sveiko proto" vilnietį kuris atseit vairuoja bet VT irgi svarbus, žodžiu viskas visiems ir nėra jokių rimtesnių poltiinių (vertybinių) debatų.
    Gal čia dėl to kad Čekijoje savivalda yra tarybos prerogatyva paskirti merą ir valdybą, o Lietuvoje orientuojamasi į visagalį merą...

    Dėl istorinių priežasčių, tai toks jausmas kad galimybė patiems pasigaminti tramvajus buvo svarbus kriterijus, na arba buvimas bent jau pažangioje imperijoje... Sovietinė okupacija per tą laiką, kol buvo sutvarkyti visi griuvėsiai turbūt jau buvo nusisukusi nuo tramvajų ir Vilniuje statė ant troleibusų. Tarpukario Lietuvoje turbūt tramvajai irgi nebuvo prioritetas.
    Šiaip apčiuopčiau žalumo prasme, kad Laisvės partija vs. visi kiti.
    Dar yra tokia Žaliųjų partija, bet ten transporto tema kaip suprantu nepasisakyta iš vis.

    Aišku pats tramvajus ar aplamai VT iš vis nefigūruoja, visas žalumas, kad bandoma ant dvir. takų rišt, nes mūsų miestas "mažas".
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.01.26, 23:38.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Dėl VT galima tą patį pasakyti, ir kad čia niekas padoriai nepajudėjo, vėlgi nebenustebino.
    Nors vieną gerą dalyką galiu paminėti, atsirado VT šviesoforai. Čia yra šansas pajudėti nors truputį iš vietos. Aišku kalbėčiau apie 5-10 metų į priekį.

    Bendrai mūsų regionas sakyčiau dar kokį pora dešimtmečių kovos tarp užkietėjusių automobilistų ir darnaus judumo entuziastų. Nuo tos pačios Prahos iki Vilniaus.
    Kas gelbėja daugelį Centrinės ir Rytų Europos miestų tai geresnė VT bazė dar prieš WWII. Jei ne miestai, tai šalys su ta geresne baze.
    Lietuva sakyčiau pati paveldėjo prastą VT bazę. Čia labiausiai reiktų dėkoti ne Šimašiui, Zuokui ar Šleževičiui, net ne Stalinui su Brežnevu, o gal net Jakterinai II ir ATR sėkmingam padalinimui, vėliau sekusiam Lietuvos krašto skurdinimui, kai kiti kraštai ėmė kilti dėl pramonės revolicuijos.

    Situacija galbūt nėra beviltiška per se, tik spėju to užtikrintesnio atgimimo reiks palaukt (t.y. kai galimai rinkėjų galvose laimės VT/dviračiai prieš automobilizaciją), bet duočiau 10-20 metų, ir kalbu apie visą regioną, kai jis baigs išgyventi Šv. automobilio stadiją, atsiradusią po 1990 m. Rytų bloko žlugimo.
    Tik tam reikės nuolatinio aiškinimo ir rodymo, kodėl 2+2=4, ne tik politikui, bet ir rinkėjui, ir tam prireiks ne vienų metų.
    Pakomentuočiau gal skirtumą tarp Prahos ir Vilniaus rinkimų kontekste. Prahoje buvo rinkimai praėjusį rudenį, buvo bent dvi rimtos partijos iš tuometinės miesto valdžios, kurios buvo už darnų judumą (plėsti tramvajus, dviračius, riboti automobilių eismą) ir bent dvi trys rimtos politinės jėgos kurios buvo už automobilistų teises (buvo net vienas rinkiminis komitetas kuris pasivadino Praha automobilistams). Buvo aiškus pasidalinimas kas už ką, galų gale laimėjo centro dešinės koalicija, bet dar iki dabar nesudaryta koalicija, nes jiems reikia arba progresyvių arba populistinių jėgų paramos...

    Vilniuje tuo tarpu dauguma kandidatų į merus orientuojasi į kažkokį standartinį "sveiko proto" vilnietį kuris atseit vairuoja bet VT irgi svarbus, žodžiu viskas visiems ir nėra jokių rimtesnių poltiinių (vertybinių) debatų.
    Gal čia dėl to kad Čekijoje savivalda yra tarybos prerogatyva paskirti merą ir valdybą, o Lietuvoje orientuojamasi į visagalį merą...

    Dėl istorinių priežasčių, tai toks jausmas kad galimybė patiems pasigaminti tramvajus buvo svarbus kriterijus, na arba buvimas bent jau pažangioje imperijoje... Sovietinė okupacija per tą laiką, kol buvo sutvarkyti visi griuvėsiai turbūt jau buvo nusisukusi nuo tramvajų ir Vilniuje statė ant troleibusų. Tarpukario Lietuvoje turbūt tramvajai irgi nebuvo prioritetas.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Pora foto iš Varšuvos

    Pesa Swing (2008 modelis)



    Pesa Jazz (2013 modelis)
    Paskutinis taisė John; 2023.01.26, 22:35.

    Komentuoti:


  • Etransport
    replied
    Šveicarija , Bazelis tramvajai 2022 metais

    Komentuoti:


  • TIME
    replied
    Aciu uz idomu reportaza John

    Lenkijos VT (apie Vokietija ar Olandija net nekalbu) tikrai atrodo kaip kitas pasaulis, palyginus su Vilniumi, gal ir galima suprasti kodel viesaji transporta Simasius su Benkunsku lygina su kosmodronu - cia kaip pirma karta pamatyti spalvota televizoriu (" kam to reikia, ka reikia kaip nors gali iziuret ir per Sileli - atitikmuo ir pergrustais trulais 3x leciau nei su auto gali nuvaziuot), gali tikrai nesuprast kaip tas imanoma jei savo kaime to niekada nesi mates.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Žmonės šiaip inertiški padarai. Mane patį nustebino, kad dar visai viskas buvo apleista 1985 m. lygyje ilgus dešimtmečius (tik palopomos duobės), o dabar staigiai ir tvarkyt pradėjo ir net gatves pradėjo siaurinti, nors daugelis nesuprato logikos. Suprantu tiek, kad labai jautėsi politika, jautėsi siaurinimas dėl pasirodymo, o ne galvojimas kaip paskirstyt tranzitą ir vietinį srautą. Kur padorus žingsnių planas ir pan. dalykai. Dabar nežinau kaip bus su naujom valdžiom, nemanau, kad 100% grįšim į 2005 m., nes visa Lietuva daugiau mažiau bando siaurinti, kažkoks supratimas yra. Gal labiau šiaip bus ateinantis supratimas, kaip sukurt aplinką (ne prismaigiot ženklų ir salelių) kad automobilis pats nenorėtų ant pėsčiojo važiuot. Vis tiek lieka du variantai, arba debilnos negražios salelės, arba nors padoriai aptvarkyta aplinka, arba savižudybė dedant visišką skersą ant pėsčiojo.

    Dėl VT galima tą patį pasakyti, ir kad čia niekas padoriai nepajudėjo, vėlgi nebenustebino.
    Nors vieną gerą dalyką galiu paminėti, atsirado VT šviesoforai. Čia yra šansas pajudėti nors truputį iš vietos. Aišku kalbėčiau apie 5-10 metų į priekį.

    Bendrai mūsų regionas sakyčiau dar kokį pora dešimtmečių kovos tarp užkietėjusių automobilistų ir darnaus judumo entuziastų. Nuo tos pačios Prahos iki Vilniaus.
    Kas gelbėja daugelį Centrinės ir Rytų Europos miestų tai geresnė VT bazė dar prieš WWII. Jei ne miestai, tai šalys su ta geresne baze.
    Lietuva sakyčiau pati paveldėjo prastą VT bazę. Čia labiausiai reiktų dėkoti ne Šimašiui, Zuokui ar Šleževičiui, net ne Stalinui su Brežnevu, o gal net Jakterinai II ir ATR sėkmingam padalinimui, vėliau sekusiam Lietuvos krašto skurdinimui, kai kiti kraštai ėmė kilti dėl pramonės revolicuijos.

    Situacija galbūt nėra beviltiška per se, tik spėju to užtikrintesnio atgimimo reiks palaukt (t.y. kai galimai rinkėjų galvose laimės VT/dviračiai prieš automobilizaciją), bet duočiau 10-20 metų, ir kalbu apie visą regioną, kai jis baigs išgyventi Šv. automobilio stadiją, atsiradusią po 1990 m. Rytų bloko žlugimo.
    Tik tam reikės nuolatinio aiškinimo ir rodymo, kodėl 2+2=4, ne tik politikui, bet ir rinkėjui, ir tam prireiks ne vienų metų.
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.12.15, 03:04.

    Komentuoti:

Working...
X