Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie Lietuvos kelių kokybę

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • dsanto
    replied
    Parašė jagas Rodyti pranešimą
    KELIŲ TECHNINIS REGLAMENTAS KTR 1.01:2008 AUTOMOBILIŲ KELIAI - pagrindinis dokumentas, apibrėžiantis kelių techninius aspektus ir turintis nuorodų į kitus dokumentus. Dokumentas išsivystęs iš Statybos techninio reglamento STR 2.06.03
    Siūlau prie šio teisės akto nurodyti ir šią nuorodą, nes KTR 1.01:2008 AUTOMOBILIŲ KELIAI yra pasikeitęs:
    KELIŲ TECHNINIO REGLAMENTO KTR 1.01:2008 AUTOMOBILIŲ KELIAI PAKEITIMAI

    Komentuoti:


  • jagas
    replied
    Pastaruoju metu šiame forume pastebėjau nemažai techninių klausimų, susijusių su kelių projektavimu, įrengimu ir eksploatacija. Labai džiugu, kad turime nemažai specialistų, galinčių greitai ir kompetentingai į juos atsakyti.

    Kadangi šie klausimai užduodami ne specialioje temoje, susigaudyti ieškant informacijos gali būti keblu, todėl siūlau naują temą, kur galėtume dalintis klausimais ir atsakymais apie techninius kelių aspektus. Perkėlus šios temos įrašus iš kitų temų galėtume turėti labai naudingą diskusiją.

    Pradžiai nuorodos į kelis labai naudingus dokumentus:

    Lietuvos Automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos teisės aktų sąvade rasime atsakymus į daugelį dominančių klausimų šia tema.

    KELIŲ TECHNINIS REGLAMENTAS KTR 1.01:2008 AUTOMOBILIŲ KELIAI - pagrindinis dokumentas, apibrėžiantis kelių techninius aspektus ir turintis nuorodų į kitus dokumentus. Dokumentas išsivystęs iš Statybos techninio reglamento STR 2.06.03

    AUTOMOBILIŲ KELIŲ STANDARTIZUOTŲ DANGŲ KONSTRUKCIJŲ PROJEKTAVIMO TAISYKLĖS KPT SDK 07 - dokumentas reglamentuojantis dangų, naudojamų Lietuvos keliuose, konstrukcijas, jų parinkimą.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė HSV Rodyti pranešimą
    O kodėl pas suomius atlaiko ilgiau, a?
    Kas atlaiko (paprasti keliai, greitkeliai, gatvės ar kt.) ir kiek tas ilgiau ? Kelio ilgaamžiškumą ir jo būklę apsprendžia daugybė veiksnių.

    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Pažiūrėkit, kaip miestuose gatves remontuoja... Baisu, kokia kokybė. Manau, tokia pat darbų kokybė užmiestyje.
    Miestuose pas mus gatvės prižiūrimos labai prastai, todėl nereikėtu jų lyginti su užmiesčių keliais. Duobių lopymas kai kuriose gatvėse panašu į "kompresą negyvėliui".
    Paskutinis taisė sleader; 2011.04.07, 22:35. Priežastis: papildomas citavimas

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė HSV Rodyti pranešimą
    O kodėl pas suomius atlaiko ilgiau, a?
    Pažiūrėkit, kaip miestuose gatves remontuoja... Baisu, kokia kokybė. Manau, tokia pat darbų kokybė užmiestyje.

    Komentuoti:


  • HSV
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Pas mus naujai nutiestos dangos irgi keletą pavasarių atlaiko ir gerai atrodo, bet veliau nebeatsilaiko. Didžiausias "peilis" keliams yra toks pavasaris, koks yra pas mus. T.y. pakankamai ilga laiką trunkantis periodas: dieną - pliusas, naktį - minusas.
    O kodėl pas suomius atlaiko ilgiau, a?

    Komentuoti:


  • tajus
    replied
    Žiūrint reportažus iš karo Libijoj akį visą laiką patraukia lygūs kaip stiklas keliai. Nei vienam reportaže neteko matyti nė duobelės (na nebent granatom išmuštos skylės)




    Čia tik dėl palankesnių gamtinių sąlygų ar ten kažkaip kokybiškiau kelius tiesia?

    Komentuoti:


  • Mørtã
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    ...kodėl leidžiama jiems taip daryti.
    Todėl kad korupcija pas mus madoje.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Mørtã Rodyti pranešimą
    Tai gal čia ir yra problemos esmė?
    Kelininkų interesas turėti darbą/uždarbį, o ne rūpintis kelių buklę. Net gi atvirkščiai, kuo buklė blogesne, tuo daugiau pinigų į kišenę.
    Kelių būkle turi rūpintis tie kas užsako darbus. Taip pat atsakingos institucijos, tarnybos turėtu ir kontroliuoti atliekamų darbų kokybę. Bet kokių įmonių tikslas uždarbis, darbų apimtys ir t.t. Tačiau atliktiems darbams irgi suteikiamos garantijos. Koks tikslas daryti blogai, jei po to reiks perdaryti per garantinį terminą, už tai nieko negaunant. O jei kažkur neišsireikalaujama, kad rangovas padarytą broką taisytu savo sąskaita, tai čia jau problema, kodėl leidžiama jiems taip daryti.

    Komentuoti:


  • Mørtã
    replied
    Parašė dariuks Rodyti pranešimą
    ...Užtai jie darbo visada turi.
    Tai gal čia ir yra problemos esmė?
    Kelininkų interesas turėti darbą/uždarbį, o ne rūpintis kelių buklę. Net gi atvirkščiai, kuo buklė blogesne, tuo daugiau pinigų į kišenę.

    Komentuoti:


  • dariuks
    replied
    Ne paslaptis, kad kelininkai mėgsta kelius lopyti per darganą (bent jau Radviliškio rajone). Tokie lopai išbaladojami per vasarą ir toje vietoje vel atsiveria skylė.
    Užtai jie darbo visada turi.
    Paskutinis taisė dariuks; 2011.03.07, 04:13.

    Komentuoti:


  • blitz
    replied
    Parašė LC. Rodyti pranešimą
    Klimatas irgi skiriasi.
    Ne taip jis jau smarkiai ir skiriasi nuo pvz. Suomijos, Švedijos ar šiaurinės Vokietijos, nors problemų ten gerokai mažiau. Akivaizdu, kad Lietuva švaisto pinigus su tų dangų "rekonstrukcijomis". Reikia keisti viską iš pamatų. Tai yra blogos naujienos, bet geriau dabar rekonstruoti 100 km., kurie ilgiau tarnaus, nei "rekonstruoti" 300 km. ir vėl daryti tą patį po metų (kas jau buvo daroma su A1 atkarpa Vilnius-Kaunas paskutinius 20 metų).

    Komentuoti:


  • LC.
    replied
    Parašė blitz Rodyti pranešimą
    Kad ne tik asfalto storis, bet ir kokybė skiriasi.
    Klimatas irgi skiriasi.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Neaišku konkrečiai apie ką diskutuojat. Jei kalbant apie miestus, tai Lietuvos automobilių kelių direkcija ir jos vadovai čia niekuom nesusiję. Miestų gatvės yra savivaldybės rūpestis, jos turi ir finansuoti ir prižiūrėti darbus, jų kokybę ir pan.

    Kalbant apie sluoksnių storius, tai pagrindų sluoksnių storiai irgi yra labai svarbūs. O spaudoje buvo rašyta apie Kauną, ten ištyrus dangas, buvo nustatyta, kad pagrindai daug kur neatitinka normatyvų. Tai tikėtina jog daugelyje miestų situacija tokia pati. Taigi norint, kad gatvių dangos tarnautu ilgiau, reiktu daug kur jas rekonstruoti nuo pagrindų, paklojant tinkamo storio pagrindo sluoksnius.

    Apie paminėtus vakarus, tai ten irgi atsiveria duobės. Tik lyginant reikia neužmiršti ką lyginame ir atsižvelgti į klimatines sąlygas. Natūralu, kad tarkim Prancūzijoje ar pietinėje Vokietijos dalyje, kur žiemos nėra tokios šaltos ir nepastovios, danga netgi būdama tokios pat kokybės išsilaikys ilgiau. Dangų klasių ir pas mus yra įvairių bei pakankamai gerų, tik reikia nesižvalgyti į vakarus, o vykdyti pakankamą kokybęs kontrolę, bei parinkti atitinkamus dangų tipus. Akivaizdu, kad miestuose lopant gatves naudojami žemesnės klasės mišiniai, nei reikėtu pagal tos gatvės apkrovimą.

    Didelę reikšmę gatvių būklei pavasari lemia ir prieš žiema atlikta priežiūra. Rudeni galima pastebėti, kad daugybė plyšių (kurie tuo metu yra nedideli) nėra užtaisomi, lyjant per juos patenka vanduo, pagrindai įdrėksta. Atėjus šalčiams ta drėgmė sušąla ir taip kilojasi gatvių danga, nuo to kilojimosi atsiranda daugiau plyšių, kurie pavasari virsta ištrupėjusiu danga - duobėmis. Ir šiaip daugelio gatvių danga jau visiškai susidėvėjusi, ją reiktu keisti, bet tam vis neranda pinigų.

    Komentuoti:


  • Big Cat
    replied
    Akivaizdu.

    Komentuoti:


  • blitz
    replied
    Kad ne tik asfalto storis, bet ir kokybė skiriasi.

    Komentuoti:


  • Big Cat
    replied
    Dar klausi

    Kai Masiulis tapo susisiekimo ministru, atliko tyrimus, nustatė, jog asfaltas tiesiamas 10cm plonesnis nei turėtų būti, pakilo skandaliukas, buvo atleistas "socdemas" Puodžiukas (http://verslas.delfi.lt/automoto/art...hp?id=30051797), kuris už priežiūrą atsakingas, tada Masiulis žadėjo didelius darbus, kad situaciją pataisys, darys kelių priežiūros reformą ir pan., bet socdemai pagrasino interpeliacija, tai viskas greitai ir nurimo. Nežinau, ar nustojo 10cm plonesnius kelius tiesti ar ne. Įtariu, kad ne

    Komentuoti:


  • blitz
    replied
    O tai į ką Lietuva turi lygiuotis? Gal tada pradedame lygiuotis į Kambodžą, tada iš viso Lietuva atrodys kaip rojus

    Komentuoti:


  • Big Cat
    replied
    Kalbam juk apie Lietuvą, ne Vakarus.

    Komentuoti:


  • blitz
    replied
    Jų vakaruose, kur naudojamas normalus asfaltas, tiek tikrai neatsiveria.

    Komentuoti:


  • Big Cat
    replied
    Tai jo, po tokios žiemos skylių atsiveria kaip grybų po lietaus

    Komentuoti:

Working...
X