Tik bandžiau pašmaikštaut, kad Romas turbūt su plentiniu dviračiu prasilėkė. Raktinis žodis "pasportavęs". Turbūt šios temos nieks neskaito be temos autoriaus ir plentininkų...
Jei rimčiau, tai atrodo neišsemiami naujų maršrutų klodai plentininkams aplink Vilnių. Gaunasi, kad kiekvienais metais vis kažkur atsiveria naujas maršrutas.
Žemėlapiai atsinaujina vėliau. Ten turbūt iki šiol rodomas žvyrkelis, net neturintis RK numerio, o mapy.cz išvis nerodo maršruto - veda ratais kvadratais.
Kelionė nuo Leičių iki Justiniškių labai neskubant užtruko 12 minučių.
Vietinis kelias Leičiai - Pūstalaukis - Zujūnai (Vilniaus r.)
Foto 2024.10
Maskoliškės
Antras lėtėjimo kalnelis
Riba tarp Geležių ir Zujūnų
Šalia buvusio Zujūnų karjero.
Tolumoje atsiveria Vilniaus daugiabučių rajonų panorama
Išasfaltavus visą kelią suintensyvėjo automobilių eismas. Gyventojai pradėjo rašyti skundus į Vilnaiu r. savivaldybę dėl greičio ribojimo ženklų ir "gulinčių policininkų" įrengimo
Zujūnuose Žaliojoje gatvėje buvo kokie kalneliai , dar tiek pat - Sudūvių gatvėje
1. kalnelis
2. kalnelis (naujas)
3. kalnelis (naujas)
4. kalnelis (naujas)
Sankryža šalia Zujūnų IKI parduotuvės.
Kairėje - Žirgų g. link Gineitiškių - Pašilaičių, tiesiai - Sudūvių g. link Justiniškių, dešinėje - Zujūnų g. link Buivydiškių
Pagaliau visiškai išasfaltuotas senasis Sudervė kelias arba Leičiai - Pūstalaukis - Zujūnai - Justiniškės (Vilniaus r.)
Neabejotina, kad kai kas susitrumpins kelią važiuodami į Sudervę ar link Rastinėnų ar Karveliškių
Anksčiau buvo link galima važiuoti per bjauriu keliu KK171 Avižieniai - Sudervė - Dūkštos su daugybe greičio ribojimo kalnelių ir lėtai šliaužiančiu ar per Pilaitės prospektą ir RK5212 Viršuliškės - Sudervė www.mapy.cz
Dabartinė kelio trasa nuo Laičių iki Zujūnų turi Česlovo Milošo vardą ir vietinių kelio numerius VL7448, VL7449, VL7450, VL7451, VL7452, VL7453
Zujūnuose gatvė turi Žaliosios gatvės pavadinimą (VL7310), o už Zujūnų gatvės tai jau Sudūvių gatvė (VL8609, VL7236) su išvažiavimu į Justiniškių mazgą Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje
maps.google.com
Pasak viceministro, ministerija yra paruošusi prioritetinį sąrašą šalies žvyrkelių, kuriuos reiktų asfaltuoti, tačiau tikėtina, kad darbai juose dar nebus pradėti.
„Dabar nėra aišku, kiek bus tų vienetų, kalbame su „Via Lietuva“, bet bet kokiu atveju į rangą neisime, nes vis tiek visų pirma turi būti atlikti techniniai projektai, o jų nėra. Programa yra nauja, paruošta startui“, – sakė J. Skačkauskas.
Jo teigimu, šiuo metu turimos lėšos leis pradėti kai kurių žvyrkelių atnaujinimo projektavimo darbus.
Prieš rinkimus apie žvyrkelius prisimena net Laisvės partijos valdoma Susisiekimo ministerija.
Kažkaip nutylėta, kokiam laikotarpiui numatyta ta programa ir kiek pinigų bus skirta artimiausias metais.
Jei į valdžią grįš S. Skvernelis ar R. Karbauskis - pinigų žvyrkeliams 2025 m. atsiras.
Prieš rinkimus apie žvyrkelius prisimena net Laisvės partijos valdoma Susisiekimo ministerija.
Kažkaip nutylėta, kokiam laikotarpiui numatyta ta programa ir kiek pinigų bus skirta artimiausias metais.
LR Susisiekimo ministerija 2024.09.17 Patvirtinta nauja žvyrkelių programa
Susisiekimo ministerija pritarė naujai AB „Via Lietuva“ parengtai ir patvirtintai valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimo programai. Ją sudaro beveik 750 km žvyrkelių, bendra programos vertė siekia 425 mln. Eur.
Lėšų asfaltuoti valstybinius žvyrkelius, priklausomai nuo bendro kelių finansavimo, gaus visos savivaldybės, darbai numatyti 193 kelio ruožuose visoje šalyje.
(...)
Iki spalio mėn. vidurio planuojama patvirtinti ir rekonstruotinų ir remontuotinų rajoninių kelių ruožus, kurie bus papildomai įtraukti į žvyrkelių programos apimtį. (...) Rekonstruotinų ir remontuotinų kelių ruožai šioje programoje sudarys papildomus 95 km. Kartu ir kelių su žvyro danga ruožais, per visą programos laikotarpį bus sutvarkyta beveik 850 km valstybinės reikšmės rajoninių kelių. (...)
Praėjusios programos vykdymo metu 2018–2024 metais visoje šalyje buvo išasfaltuota daugiau kaip 1400 km valstybinės reikšmės žvyrkelių. Šių darbų kaina siekė 522,6 mln. Eur.
Šiuo metu Lietuvoje iš viso yra daugiau nei 5 tūkst. km kelių su žvyro danga. Siekiama, kad iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga dalis turi sudaryti ne daugiau kaip 18,31 proc. bendro valstybinės reikšmės kelių ilgio.
Parengtą ir patvirtintą naują kelių su žvyro danga asfaltavimo eilę galite rasti ČIA. Programos metodiką rasite ČIA.
Suprantama, kad kelių finansavimo prioritetai gali keistis, bet visiems Lietuvos žvyrkeliams 7,7 ar vos 1 mln EUR per metus yra itin mažai.
Šiemet bus prarasti metai - asfaltuojami vos 4 užsilikę ruoželiai,
Galima dalinti pažadus 2025 metams, kai su 99.9% tikimybe "Laisvės partijos" ir M.Skuodžio nebus valdžioje.
Iš teksto nelabai aišku, kaip ten bus su lėšomis 2025 metais
Straipsnio pradžioje rašoma, kad "Visos [savivaldybės] gaus krepšelį tam tikrą", o pabaigoje - kad "kitais metais finansavimas bus minimalus"
BNS/ TV3.lt 2024.04.16 Skuodis: kitąmet lėšų žvyrkeliams gaus visos savivaldybės
Jei į valdžią grįš S. Skvernelis ar R. Karbauskis - pinigų žvyrkeliams 2025 m. atsiras.
Bet šiaip keista, kad nėra jokių gairių po 2024... tik balų skaičiavimo metodika ir toks "ale žvyrkelių svarbos reitingas".
Po truputį asfaltuojamas Senasis Sudervės kelias, kažkada ėjęs nuo Šeškinės pro Viršuliškes ir Zujūnus.
Dėl šios gatvės pavadinimo kelerius metus (2011-2016 m.) truko kova tarp vietinius Vilniaus rajono gyventojus lenkus atstovaujančios Vilniaus rajono valdžios ir naujakurių; bet tai kita tema.
Made in Vilnius 2024.04.22 Kur Vilniaus rajone vykdomi kelių ir gatvių asfaltavimo darbai
Po žiemos pertraukos taip pat atnaujinti Česlovo Milošo gatvės Zujūnų seniūnijoje tvarkymo darbai. Šiuo metu ruošiami kelio pagrindai ir kiti paruošiamieji darbai apie 1 kilometro ilgio ruožo asfaltavimui. Planuojama, kad su šiais metais atliktais darbais bendras asfaltu nukloto kelio ruožas sieks apie 5 km.
Česlovo Milošo gatvės ilgis yra apie 6 km.
Pagal aprašymą darbai šiemet vyks kažkur tarp Pūstalaukio ir Pilikonių. Liks apie kilometrą neasfaltuoto kelio.
Kai šis kelias bus išasfaltuotas, atsiras ne tik tiesus maršrutas link Rastinėnų sodų, bet ir bus alternatyvus maršrutas iš Pašilaičių ar Justiniškių į Sudervę - Dūkštas (ir toliau į Kauną ar Kernavę) aplenkiant kasmet vis blogėjantį kelią Nr. 171 Avižieniai - Sudervė. www.mapy.cz
Suprantama, kad kelių finansavimo prioritetai gali keistis, bet visiems Lietuvos žvyrkeliams 7,7 ar vos 1 mln EUR per metus yra itin mažai.
Šiemet bus prarasti metai - asfaltuojami vos 4 užsilikę ruoželiai,
Galima dalinti pažadus 2025 metams, kai su 99.9% tikimybe "Laisvės partijos" ir M.Skuodžio nebus valdžioje.
Iš teksto nelabai aišku, kaip ten bus su lėšomis 2025 metais
Straipsnio pradžioje rašoma, kad "Visos [savivaldybės] gaus krepšelį tam tikrą", o pabaigoje - kad "kitais metais finansavimas bus minimalus"
BNS/ TV3.lt 2024.04.16 Skuodis: kitąmet lėšų žvyrkeliams gaus visos savivaldybės
Visą straipsnį galite rasti: https://www.tv3.lt/naujiena/verslas/...dybes-n1331657Anot M. Skuodžio, neasfaltuotų valstybinių žvyrkelių Lietuvoje turėtų likti ne daugiau kaip penktadalis: „Mūsų tikslas neasfaltuotų valstybinių kelių Lietuvoje sumažinti iki 18 proc. (...) Norint pasiekti šį tikslą reikia sutvarkyti apie 1,4 tūkst. kilometrų. Naujojoje žvyrkelių asfaltavimo programoje yra pusė tos sutvarkytinos pagal kilometrus žiūrint“, – teigė M. Skuodis.
Dabar neasfaltuotų valstybinių kelių Lietuvoje yra 25 proc. Susisiekimo ministerijos duomenimis, 2018-2024 metais išasfaltuota daugiau kaip 1,4 tūkst. km valstybinės reikšmės žvyrkelių.
Šiemet žvyrkelių asfaltavimui numatyta 7,7 mln. eurų, tačiau jie naujų atkarpų asfaltavimui nebus skiriami – lėšos bus skirtos užbaigimams tų darbų, kurie vėlavo arba persikėlė į šiuos metus. M. Skuodžio teigimu, žvyrkeliams lėšų šiemet neskiriama, o kitais metais finansavimas bus minimalus, nes daug lėšų reikia svarbiausių kelių statyboms ir tiltams bei viadukams. (...)
Dabar nustatyti 354 asfaltuotinų žvyrkelių ruožai – apie 1,36 tūkst. kilometrų iš 5,28 tūkst.
Šiemet bus parengta nauja, nuo 2025 metų galiosianti žvyrkelių asfaltavimo programa
TV3.lt 2024.04.12 Tik nuo rudens prasidės svarbūs kelių tvarkymo darbai – to nebuvo daugybę metų
Praėjusių metų pabaigoje pasibaigė savivaldybių žvyrkelių asfaltavimo finansavimo programa – pagal šią programą, per tris metus laiko skirta 200 mln. eurų žvyrkelių asfaltavimui. Pagal įprastą tvarką, kitų metų planai sudaromi iš anksto – šiemet taip nenutiko, mat 2024 m. balandžio mėnesį vis dar nėra numatytos naujos lėšos žvyrkelių asfaltavimui. Kol kas 2024 m. žvyrkeliams asfaltuoti numatomi tik 7,7 mln. eurų – jų užteks tik anksčiau pradėtiems ir laiku nebaigtiems darbams užbaigti.
Buvęs susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius tikina, jog toks darbų planavimas – anomalija.
Įprastai žvyrkelių asfaltavimui kasmet skiriama apie 80 mln. eurų – vis dėlto, šiemet kol kas numatyta skirti tik 7,7 mln. eurų.
Susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas praėjusią savaitę vykusio Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto posėdžiu metu aiškino, jog ši suma skiriama tik anksčiau pradėtiems ir laiku nebaigtiems darbams.
„Mes iki šiol užbaiginėjome žvyrkelių programą ir per trejus metus iki praeitų metų pabaigos skyrėme daugiau negu 200 mln. eurų žvyrkelių asfaltavimui. Šiemet yra skirti 7,7 mln. eurų – tai yra užbaigimas tų darbų, kurie vėlavo arba panašiai ir jie persikėlė į šiuos metus, bet kokiu atveju šiais metais yra planas pasirengti programą, ją sureitinguoti, inicijuoti pirkimus“, – pabrėžė J. Skačkauskas. Viceministras pat pažymėjo, jog dauguma savivaldybių (95 proc.) pateikė arba pateiks savo vertinimus, o biudžeto, kaip tokio, „šiemet kol kas nereikėjo“, mat baigiami vėlavę darbai. Ši pasakyta frazė itin supykdė Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pirmininką Ričardą Jušką.
„Keistai skamba tokia frazė, kad biudžeto 2024 nereikėjo. Biudžetų šiais metais nereikia todėl, kad praėjusiais metais nedarėt nieko – nei projektavimų, nei ruošiatės. Kaip gali būti tokia pertrauka? Kažkas prasilenkia su logika“, – piktinosi Seimo narys.
„Yra labai blogai, jeigu laukiame programos pabaigos, įsisavinome lėšas, paskui ruošiame naują programą, metodiką, darome metų pertrauką ir galvojame apie kitus metus. Jūs sakote, kad šiais metais lėšų nereikia – vadinasi nepasiruošėte, kad būtų galima dirbti šiais metais“, – toliau kritiką liejo R. Juška.
Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pirmininkas R. Juška naujienų portalui tv3.lt sakė, jog šiemet jokio papildomo finansavimo žvyrkelių asfaltavimui nenumatyta, 2025 m. numatytas vos vienas milijonas eurų, o 2026 m. nenumatytas joks finansavimas. R. Juška teigė, jog paprastai biudžetas keliams planuojamas ankstesniais metais.
„Taip visada vykdavo. Įvertinami projektai, kurie nebuvo užbaigti, koks lėšų poreikis. Ar viešieji pirkimai nepavyko, ar rangovas pasivedė, bet esmė ta, kad 2023 m. darbai buvo planuojami 2022 m. “, – teigė R. Juška.
Susisiekimo ministras J. Skačkauskas patikslino, kad kol kas numatytos lėšos bus skirtos keturiems dar 2023 metais suplanuotiems žvyrkeliams asfaltuoti. Vis dėlto, būtina pabrėžti, šiuo metu nustatyti 354 asfaltuotinų žvyrkelių ruožai – apie 1,36 tūkst. iš 5,28 tūkst. kilometrų, taigi keturių žvyrkelių asfaltavimas tėra lašas jūroje.
Buvęs susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius teigia, jog paprastai kelių remonto ir statyboms reikalingos lėšos buvo patvirtinamos vėliausiai sausio mėnesio pabaigoje. O štai šiemet, lėšos nėra patvirtintos ir balandžio mėnesį.
„Paprastai kelių remonto, statybos, plėtros darbai būdavo patvirtinti sausio mėnesio pabaigoje. Būdavo numatytos visos priemonės, kurios bus finansuojamos iš Europos sąjungos biudžeto – daugiausiai magistraliniai keliai, tiltai. Ir būdavo aišku, kiek kilometrų žvyrkelių bus išasfaltuota“, – aiškino buvęs susisiekimo ministras.
Anot A. Butkevičiaus, toks vėlinimas greičiausiai reiškia, jog asfaltavimo darbai greičiausiai bus pradedami tik rudenį.
Kaip tipinis idiotizmo pvz. galėtų būti rajoninis kelias Nr. 4532 (Vilkyškiai - Griežpelkiai). Tai neseniai buvęs žvyrkelis, kuriame anksčiau nebuvo kažkokių išskirtinių greičio ribojimų, o standartinis žvyrkelių - 70 km/h. Dabar jį išasfaltavus, kelias pasidarė super pavojingu, todėl ties kiekvienu posūkiu, vingiu stovi greitį ribojantys ženklai. Ir tie ženklai ne kokie 70 km/h, o šiame kelyje yra visa puokštė leistinų greičių: 90 km/h, 70 km/h, 60 km/h, 50 km/h ir netgi 30 km/h. Važiuoji ir po antro kelio vingio nebekreipi dėmesio į greičio ribojimo ženklus, nes jie susmaigstyti vos ne kas 50 metrų.O čia elementari sisteminė problema, kai projektams atliekamas eismo saugumo auditas. Auditoriai stropūs ir skrupulingai išskaičiuoja greitį, kokiu tą posūkį galima įveikti
Tik problema, kad posūkį, ties kuriuo stovi ženklas 30 km/h, kažkaip be jokių problemų gali 90 km/h greičiu įveikti.
Tas pats yra su ženklų pertekliumi ir kelyje Nr. 4813.
Gal čia iš anksto užprogramuota, kad atgrubnagiai kelininkai padarys vasarą "bitumu verkiantį" asfaltą - kuo sausenis ir karštesnis oras, tuo labiau slidu ir įsibegėjęs gali nuslysti į griovį net tiesioje atkarpoje
Posūkis į Sarosčių kaimą. Įdomus autobuso stotelės dizainas.
Vėl 50 km/val.
Ribojimų atšaukimas
Vėl 50 km/val.
Ribojimų atšaukimas
Toliūnai. 2020 m. asfaltuoto ruožo pabaiga
Apytiesės linijos - gal paišytos per Jonines arba išsiklaipiusios nuo karščio
Už Toliūnų - seniau paklotas "neverkiantis" asfaltas
Daugaliai (ne Daugailiai). Kelionės tarpinis tikslas - Siesikų dvaras (pilis)
Siesikai. Sankryža su keliu RK4811 (Panoteriai) – Kačėniškiai – Siesikai – Lokinė – Bagnapolis (Lėnas)
RK4813. Kreiviai - Atkočiai - Siesikai
Foto 2024.04
Posūkis ties Kreiviais iš kelio KK145 Ukmergė -Kėdainiai į Atkočius - Siesikus
Senasis asfaltas Kreiviuose
Atkočių posūkis
Čia apie 1 km atkarpa asfaltuota iki 2018 metų
Posūkis į Sarosčių fermas
Toliau prasideda apie 2020 metus išasfaltuotas ruožas.
Dar galima surasti 2019.09.02 d. pirkimų skelbimą "Žvyrkelių, esančių Ukmergės rajone, kapitalinis remontas. Kelio Nr. 4813 Kreiviai-Siesikai ruožas nuo 4,920 iki 8,448 km ir kelio Nr. 4829 Privažiuojamasis kelias prie Laičių nuo kelio Ukmergė-Petronys-Tulpiakiemis-Pagiriai ruožas nuo 2,536 iki 3,799 km kapitalinis remontas" https://cvpp.eviesiejipirkimai.lt/No...ls/2019-669308
Akivaizdus skirtumas tarp seno ir naujo asfalto.
Naujo asfalto kokybė apverktina tikrąja to žodžio prasme, nes atėjus karščiams apie 2020 metus paklotas asfaltas "verkia" bitumu.
RK4813. Kreiviai - Atkočiai - Siesikai (Ukmergės r.)
Nuo plento KK145 Ukmergė - Šėta - Aristava - (Kėdainiai) ties Kreiviais iki Atkočių kelias buvo išasfaltuotas dar anais laikais.
Apie 1 km atkarpa nuo Atkočių posūkio iki Sarosčių fermų buvo išasfaltuota iki 2018 metų
Tarp Siesikų, Daugalių (kur yra Siesikų pilis) ir Toliūnų asfaltas paklotas tarp 2013 ir 2018 metų
Paskutinė apie 4 km atkarpa tarp Toliūnų ir Sarosčių fermų išasfaltuota po 2019 metų
Žemelapis iš www.mapy cz
Kelios istorinės žvyrkelio RK4813 nuotraukos
Foto 2011.10
Žvyrkelis prieš Daugalius nuo Atkočių pusės
Tarp Daugalių ir Siesikų.
Per dulkes galima bandyti įžiūrėti Siesikų riboženklį
Tas pats įvažiavimas į Siesikus po 1½ metų, tik be dulkių
Foto 2013.04
Siesikų riboženklis gerai įžūrimas
Foto 2019.02
Priešinga kryptis - nuo Siesikų link Atkočių -Deltuvos
Daugalių (ne Daugailių) riboženklis. Nuo Siesikų iki Toliūnų tuomet jau buvo asfaltas
RK4807 Ukmergė–Petronys–Tulpiakiemis–Pagiriai (Ukmergės ir Kėdainių rajonai)
Kelias nuo Ukmergės iki Siekių kryžkelės ties Lokine buvo asfaltuotas nuo neatmenamų laikų. Iki Tulpakiemio (Paobelio) asfaltas nutiestas apie 2008-2012 metus. Buvo likę tik 2 km iki Pagirių miestelio Kėdainių rajone
www,mapy.cz
Foto 2024.04
Lokinės sankryža su RK 4807 važiuojant nuo Siesikų keliu RK4811 Kačėniškiai–Siesikai–Lokinė–Bagnapolis
Tulpiakiemio sankryža
Už Tulpiakiemio riboženklio matosi, kur yra naujas nekokybiškas asfaltas
Atgrubnagiai kelininkai nuo kokių 2016 - 2017 metų tiesdavo karščiams neatsparų asfaltą, kuris jau nuo +20°C saulėje "verkdavo", o dabar "vedini išmintingo Partijos ir Susisiekimo ministerijos vadovavimo" susizgribo, kad su tuo asfaltu kažkas ne taip
„Via Lietuva“, Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. https://www.delfi.lt/auto/autonaujie...vimus-96178597
Susivokti, kad kažkas su kelių tiesimo technologijomis ne taip ir jas keisti, reik ministerijos paraginimo?
Ar čia "kažkam" tiesiog reik garbės laurus užsikabinti?
Zarasų rajone yra pats šiaurytinis Lietuvos kampas, kur susieina Lietuvos, Latvijos ir Gudijos sienos
Prieš keletą metų nutiestas asfaltas nuo sankryžos su keliu į Visaginą iki Tilžės bažnytkaimio www.mapy.cz
Foto 2024.03
Tilžėje (Zarasų r.) yra bažnytėlė, nuo kurios atsiveria vaizdas į didžiausią Lietuvoje Drūkšių ežerą
Kelias 5303 (Zarasai)–Lupenka–Turmantas–Tilžė-LT/BY siena eina palei ežerą
Įdomus kelio ženklas. Latvija 2,5 km / Baltarusija 2,5 km
Foto 2024.04
Kelias RK5313 Mištautai – Skirna – Demenė
Keliaujant po Lietuvą net po nuošaliausias vietas galima susidaryti maršrutą neliečiant nė metro žvyrkelio. Tačiau dar pasitaiko vietų, kur tenka važiuoti žvyrkeliais.
Ignalinos rajone, tarp Mielagėnų ir Tverečiaus yra apie 4-5 km žvyrkelio atkarpa tarp Mėčionių ir Andriejaukos. Šalia yra vaizdingas Erzvėto ežeras, pakeliui yra du etnografiniai kaimai - Mėčionys ir Kukutėliai. Pastarajame kaime gimė žymus Rytų Aukštaitijos fotografas Karolis Ulozas (1909-1986)
RK1405 Paliesius - Kukutėliai - Andriejauka
Žemėlapis iš www.mapy.cz
Foto 2024.04
Mėčionys (kartais kaimo pavadinimas rašomas Miečionys)
Už Mėčionių prasideda žvyrkelis
Kukutėliai
Du kilometrai vaizdingo žvyrkelio pagal Erzvėto ežero pakrantę
Komentuoti: