Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Parkavimas. Infrastruktūra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Tokio idiotiško paaiškinimo dėl 2 metrų nenaudojamo pločio dar neteko girdėti - "Užbrūkšniuotas plotas šalia parkavimo vietų dabar leidžia saugiai išlipti iš automobilio ir saugiau pasiekti artimiausią šaligatvį"


    15min.lt 2023.04.23
    Naujai paženklinta gatvė Vilniaus Karoliniškėse: kokia tokio siaurinimo prasmė?
    Vilniaus Sausio 13-osios gatvėje atsirado naujas ženklinimas, kurį vietos gyventojai įvertino kaip nesuprantamą sprendimą, esą netarnausiantį nei automobiliams, nei dviračiams ar pėstiesiems. Tad kokia prasmė susiaurinti gatvę?
    Gatvių humanizavimui pritariantys miestiečiai tvirtina, jog sprendimas tinkamas, va tik informuoti Vilniaus savivaldybei nesiseka. Savivaldybė teigia, kad pokyčiai padaryti dėl saugumo.




    „Kas man gali paaiškinti to siaurinimo prasmę, kai parkuotis reikia viduryje gatvės, o užbrūkšniuota gatvės dalis nei dviračių takas, nei pėsčiųjų šaligatvis keistai susiaurėjantis?“ - rašoma vienoje Facebook grupėje

    Šiuo horizontalaus ženklinimo sprendimu be didesnių gatvės rekonstravimui reikalingų investicijų buvo pagerintas eismo saugumas: dabar išsukti iš kiemo saugiau, o Sausio 13-osios gatve abiem kryptimis važiuojantys automobiliai nebegali nepagrįstai smarkiai įsibėgėti. (...) Užbrūkšniuotas plotas šalia parkavimo vietų dabar leidžia saugiai išlipti iš automobilio ir saugiau pasiekti artimiausią šaligatvį“, – taip šį pokytį Karoliniškėse paaiškino Vilniaus miesto savivaldybė.

    https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...e-787-2036982#

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė R.D. Rodyti pranešimą
    Ar tikrai sklypas namo ribose?
    Realiai - jokio sklypo, nes jis tiesiog nebuvo deramai suformuotas. Kaip tuomet sakė Kadastre: "pas mus pusė Lietuvos dar nesuregistruota". Nežinau, kokia padėtis dabar. Bet štai kaimynas už tvoros neturi žemės dokumentų iki šiol.
    Naujamiestyje, tikiu, situacija aiškesnė.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Beje, paminėjus NŽT - berods šiais ar sekančiais metais savivaldybės turi perimti NŽT funkcijas žemei tvarkyti miesto ribose.

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Ar tikrai sklypas namo ribose? Pas mus Naujamiestyje atvirkščiai - sklypas formuojamas su nemaža aikštele ir jau mes nesunkiai galime tvarkytis. Tiesą, jeigu sąlygos NŽT įvykdytos bus, bet niekas neprieštaravo, tai norm. Kitas reikalas, kad savivalda pati suformavo kaimyniją absoliučiai neracionaliai ir net nežinau, kas bus, jeigu mes tęsime darbus dėl sklypo formavimo, ar nesikirs kas nors,

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Čia kaip suprantu buvo prieš 10 metų, gal dabar jau būtų kitaip?
    Prieš kelioliką metų.
    Bet, matant, kad niekas Vilniuje nesikeičia (ar net blogėja), tai nedaryčiau tokios prielaidos.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Čia kaip suprantu buvo prieš 10 metų, gal dabar jau būtų kitaip?

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Matome dar vieną faktą, kad nelabai kas Vilniaus savivaldybei įdomu, kas sudėtingiau nei 2x2 ir nėra "grandioziška".
    Kodėl kai kuriuose provincijos miesteliuose (ne tokiuose turtinguose!) daug kas geriau sutvarkyta? Automobilių mažiau? Žmonės kitokie? Įstatymai kiti? Tikrai ne.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Valstybinėje žemėje. Kiek žinau, tai didžiajai daugumai daugiabučių, tokiame rajone kaip Lazdynai, žemė priklauso tik pastato pamatų ribose.
    Buvo numatyta įrengti ir sutvarkyti apie 20 parkavimo vietų. 60 vietų gal nelabai realu. Projektu taip buvo numatyta panaikinamą vaikų aikštelę įrengti šiek tiek toliau. Gyventojai buvo pasiruošę viską padaryti savo lėšomis.
    Matomai radome dar vieną priežastį formuoti sklypus?

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Hmm, įdomią problemą kiti iškėlė - savivaldybė, galbūt dar kažkas neleidžia įsirengti kai patys gyventojai rodo iniciatyvą. Toks stabdymas yra labai blogai.
    O vietų neleido įsirengti privačiame sklype ar valstybinėje?
    Kiek buvo numatyta vietų - daugiau ar mažiau nei 1 vieta 1 butui?
    Valstybinėje žemėje. Kiek žinau, tai didžiajai daugumai daugiabučių, tokiame rajone kaip Lazdynai, žemė priklauso tik pastato pamatų ribose.
    Buvo numatyta įrengti ir sutvarkyti apie 20 parkavimo vietų. 60 vietų gal nelabai realu. Projektu taip buvo numatyta panaikinamą vaikų aikštelę įrengti šiek tiek toliau. Gyventojai buvo pasiruošę viską padaryti savo lėšomis.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Hmm, įdomią problemą kiti iškėlė - savivaldybė, galbūt dar kažkas neleidžia įsirengti kai patys gyventojai rodo iniciatyvą. Toks stabdymas yra labai blogai.

    O vietų neleido įsirengti privačiame sklype ar valstybinėje?
    Kiek buvo numatyta vietų - daugiau ar mažiau nei 1 vieta 1 butui?

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Rieduti,
    Na štai jau gimsta kažkokios idėjos ką galima daryti. Pasiūlei paramos mechanizmą ir tai yra labai gerai, bet taip pat reikia ir baudavimio mechanizmo, nes kaip minėjau šią problemą reikia stambiu mastu spręsti, kad pagaliau išspręsti.

    Geru P vietų įrengimo / pagalbos mechanizmu tikėtina pasinaudos kiek - 20, 30, na gal 50 procentų kiemų, o kaip likę? O reikia visur išspręsti.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Ot, tai stebuklas. Aš akumuliatorių taip kraudavausi iš 4 a., kai dar elektromobilių nė kvapo nebuvo.

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Pas mane vienas kaimynas panašiai kraudavosi, bet dar "gražiau".
    Gyvena 3 aukšte, automobilį pasistato kuo arčiau namo ir gražia arką nuleidžia laidą iš balkono iki auto.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    laukiu „cyberpunk 2077“ stiliaus nuotraukos su elektromobiliu ant žolės su šalia padėtu susukamu prailgintoju
    Taip realiau negu tikėtis išganymo elektromobiliams daugiaaukščiame parkinge.

    Click image for larger version  Name:	EV_charging_Screenshot 2023-03-26 000109.jpg Views:	0 Size:	122,1 kB ID:	2039582

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
    Kažkaip niekas nepažymi, kad po 2030m kai nebeliks naujų automobilių vdv,asmeninė parkavimo vieta pataps vertybė ir tie planuojamo daugiauaukščiai parkingai pataps aukso vertės, t.y. problema išsispręs pati
    laukiu „cyberpunk 2077“ stiliaus nuotraukos su elektromobiliu ant žolės su šalia padėtu susukamu prailgintoju

    Komentuoti:


  • Garbanius
    replied
    Kažkaip niekas nepažymi, kad po 2030m kai nebeliks naujų automobilių vdv,asmeninė parkavimo vieta pataps vertybė ir tie planuojamo daugiauaukščiai parkingai pataps aukso vertės, t.y. problema išsispręs pati

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Iš kur jūs ištraukėte, kad gyventojai reikalauja kažkokių subsidijų ir nemokamo sutvarkymo?
    Prie daugiabučio, kuriame gyvenau, savivaldybė neleido jokių pertvarkų, nors gyventojų buvo parengtas nepigus projektas. Dabar keliolika metų tiesiog šabakštynas.
    Nereikia priminti, kad realių sovietinių parkavimo vietų ne 1:1, viena 10-čiai butų.
    Kiek žinau, kiti daugiabučiai susidurė su panašiom problemom. O dabar, kai Lazdynai urbanistinis paminklas, tai iš viso turbūt nieko neleis.
    Kitas dalykas, suformuoti sklypą daugiabučiui, o dar ir išsinuomoti ar išpirkti iš valstybės, yra kone misija neįmanoma.

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Į mane galima ir vienaskaita kreiptis;
    Asmeniškai matau galimus variantus:
    1. Savivaldybių lygiu sutvarkoma ir įrenginėja mokama parkingo infrastruktūra pagal kažkokias racionaliai paskaičiuotas normas (1 parkingas 1 butui, o gal 0,8 parkingo 1 butui - nzn). Parkingas apmokestinamas pagal zonas. Pirmo kiekvieno buto automobilio parkavimo mėnesinis mokestis lengvatinis (kalbant apie rajonus, o ne centrą/senamiestį, tarkime - 20 Eur / mėn.); antram auto lengvatų nėra ir mokama pagal bendrą parkavimo zonų tvarką. Mokant tą lengvatinį mokestį parkuotis galėtum tik tam tikru spinduliu nuo gyvenamosios vietos (kitaip sakant, tai nereikštų, kad galėtum nuvažiuoti į kitą miesto galą ir ten parkuotis nemokamai).
    Bet čia aišku, fantazijos, pirmas politikas, kuris tai pasiūlytų būtų viešai nulinčiuotas.
    2. Savivaldybių/valstybės lygiu sudaromi planai, parūpinamas lengvatinis finansavimas (tarkime, valstybinės paskolos be palūkanų), galbūt prisidedama dalimi biudžeto pinigų (tarkime, 50-50), bet tvarkosi daugiabučių bendrijos savo kiekvienos teritorijas, savo pačių rizika ir lėšomis. Galbūt būtų galima įsteigti centralizuotą tokių projektų administratorių, kuris palengvintų procesą bendrijoms.Tokiu atveju, parkavimas daugiabučių bendrijoms lieka nemokamas (tarkime, išdalinamos parkavimo vietų kvotas pagal butus), išskyrus, žinoma, tas lėšas, kurias jie patys turi parūpinti projektui.
    Pagal tokią schemą gal ir atsirastų kelios bendrijos, kurios pajėgtų vieningai susiorganizuoti ir susitvarkyti savo aplinką.

    Čia visiškai šakėmis ant vandens...
    Esminis mano svarstymo punktas yra tas, kad aš nesu prieš paramą/pagalbą; aš esu prieš 100-procentinį subsidijavimą. Asmeniškai, daugiausia, kas atrodo racionaliai priimtina, yra 50% biudžeto lėšų subsidijavimas, bet esmė turi likti ta, kad žmonės prisiimtų atsakomybę už savo aplinką (bent dalinę).

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Bandau dar garsiai mąstyti. Galbūt būtų galima daryti kažkaip taip.

    Kad apsaugoti kiemų tvarkymo iniciatorius nuo pykčio, teks turbūt Vyriausybės(?) mastu priimti reglamentą, kad nuo tada ir tada jei daugiabučio kiemas neatitinka šiuolaikinių reikalavimų (nėra pakankamai P vietų), tiesiog uždraudžiama naudotis parkavimo vietomis, nes neatitinka higienos ar dar kokių normų - jau fantazijos reikalas. Masiškai suformuojami sklypai. Duodama kažkiek metų, kad daugiabučių kiemuose būtų įrengtas bent reglamentą tenkinantis P vietų skaičius. O toliau - jau pasekmės tiems, kas neįsirengė P vietų.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą

    Mano spėjimas: mažuma pasidžiaugs, kad tvarkos bus daugiau. Dauguma netrukus pradės rėkti apie neatimamą teisę nemokamai parkuotis mėšlyne. (Ten dabar paskaičiuota +100 nelegalių parkavimo vietų; tokių vietų Vilniuje, įtariu, nėra labai daug.)

    Šiaip, jei kuris nors kandidatas į merus kada nors aiškiai pažadės sistemingai, drakoniškomis priemonėmis sutvarkyti parkingą (per visuotinį gatvių IR kiemų apmokestinimą, antro/trečio/ketvirto automobilio apmokestinimą, reikšmingas ir, svarbiausia, neišvengiamas baudas už nelegalų parkingą, etc.), mano balsas jam ar jai atiteks automatiškai. Rimčiausias darbas, kurį būtina padaryti, bet niekas neturi tiek politinės valios, drąsos, ar tiesiog beprotybės.
    Galvoju, pradžioje turėtų būti daug pykčio, bet padarius ir pamačius, kad yra tvarkinga, man atrodo daug kas taptų patenkintais. Renovacijoje tokia tendencija yra - sakau iš patirties ir kitų namų atsiliepimų.

    Komentuoti:

Working...
X