Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Dviračių takai Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    Iš vienos pusės tamsta teisus, bet iš kitos pusės dvelkia popieriumi. Taip, kaip nupieštas bortelio įrengimo brėžinys niekas niekad nestatys. Po borteliu dedamas gan silpnas skiedinys, praktiškai už skaldą silpnesnis. Tokia kūgio forma niekas jo nelipdys. Į aukštį irgi bent dvigubai mažiau dės, nes nu... dirbt reikia, o ne smėlio pilis lipdyti iš greitai stingstančio skiedinio. O kadangi aplink bortelį skaldos nenupiešta, tai jos irgi nebus. Traktorius užvažiuoja, skiedinys po borteliu iškart trupa ir išsispaudžia provėža. Rangovo kaltės neneigiu, bet problema programuojama dar projektavimo stadijoje.
    Na, bet pripažinkite, kad vienur problemos yra, kitur 10 metų tokie takai stovi ir stovi. Tai vadinasi, kad tokios būklės takai nėra projektavimo klaidos, o blogo įrengimo rezultatas. Kalbant dėl bortų statymo niuansų esu matęs gyvai su rimtais pamatais, kas iškart krito į akį ir nustebino, Palanga, Vytauto g.:
    Click image for larger version

Name:	20200809_171316.jpg
Views:	994
Size:	2,02 MB
ID:	1950001
    Kiekvienas rangovas skaičiuojasi ir prisiima rizikas už galimus darbų brokus taupant arba dirbant ne pagal technologiją. O čia viskas išeina iš atsakomybės nebuvimo, techninės priežiūros nebuvimo - darom kad tik užklot, garantinis neegzistuoja ar ne taip? Užtektų vieno precedento, kaip pvz. pilnai perkloti ir atstatyti kelis šimtus metrų Laisvės pr. dviračių tako dangos su tokiais defektais ir ateityje visi išmoktų daryti, taip, kaip prieš 10 metų

    Comment


      Parašė Smalsuolis Rodyti pranešimą

      Na, bet pripažinkite, kad vienur problemos yra, kitur 10 metų tokie takai stovi ir stovi. Tai vadinasi, kad tokios būklės takai nėra projektavimo klaidos, o blogo įrengimo rezultatas. Kalbant dėl bortų statymo niuansų esu matęs gyvai su rimtais pamatais, kas iškart krito į akį ir nustebino, Palanga, Vytauto g.:
      Click image for larger version  Name:	20200809_171316.jpg Views:	33 Size:	2,02 MB ID:	1950001
      Kiekvienas rangovas skaičiuojasi ir prisiima rizikas už galimus darbų brokus taupant arba dirbant ne pagal technologiją. O čia viskas išeina iš atsakomybės nebuvimo, techninės priežiūros nebuvimo - darom kad tik užklot, garantinis neegzistuoja ar ne taip? Užtektų vieno precedento, kaip pvz. pilnai perkloti ir atstatyti kelis šimtus metrų Laisvės pr. dviračių tako dangos su tokiais defektais ir ateityje visi išmoktų daryti, taip, kaip prieš 10 metų
      Tai kad nuotraukoj pateikiat visai abejotinos kokybės darbą. Skiedinio tik iš šono paklota, matosi net ant žolės tiesiai. Labai abejoju, kad ten po bortu 20cm gyliu paklota. Tik matosi, kad naudota lenta, kad lygiau gautusi, o tai jau nukrypimas nuo "technologijos"
      Paskutinis taisė Ginthus; 2022.02.18, 07:24.

      Comment


        Gal kas turi žinių ar bent jau gerą spėjimą, kada bus padaryta nedidelė trūkstama atkarpa Linkmenų g., jungianti Senvagės parko dvriačių taką su taku palei Žalgirio g.? Paskutiniai duomenys maps.vilnius.lt, kad tai "2021 planai", bet, kaip suprantu, net projekto nėra. Nėra ten pasaulio pabaiga, nes pravažiuoti galima nesunkiai, bet tiesiog psichologiškai norisi, kad du vienas šalia kito esančios magistralinių dviračių takų atkarpos būtų sujungtos. Pastebiu, kad vis dar yra nemažai dviratininkų ignoruojančių Senvagės taką ir tiesiog važiuoja Linkmenų gatve. Tai arba tiesiog nežino, kad tas takas yra (jo nuo Linkmenų g. ir nuo sankryžos su Žalgirio g. nesimato) arba nesivargina sukinėtis ir "ieškoti", kur tas takas yra.

        "2021 m. planai"
        Paskutinis taisė John; 2022.02.18, 21:45.

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą
          Gal kas turi žinių ar bent jau gerą spėjimą
          Rašyk, registruok savivaldybėje. Čia gerai dalijimuisi ir tiek. Aš niekaip nesuprantu kaip nėra jungties nuo Neries į šiaurinę miesto dalį, bet kol nebus pakankamai rašančių, tol negali tikėtis, kad kažkas iš viršaus ateis ir išspręs konkrečią vietą.

          Comment


            Parašė bato_usai Rodyti pranešimą
            Rašyk, registruok savivaldybėje. Čia gerai dalijimuisi ir tiek. Aš niekaip nesuprantu kaip nėra jungties nuo Neries į šiaurinę miesto dalį, bet kol nebus pakankamai rašančių, tol negali tikėtis, kad kažkas iš viršaus ateis ir išspręs konkrečią vietą.
            Parašysiu.
            O ką turi omeny dėl jungties į Šiaurinę miesto dalį? Kiek žinau viena jungtis yra statoma/rekonstruojama kartu su Paviršinių nuotekų kaupyklos projektu, o kita jungtis planuojama palei Ukmergės g. su Mamuto/Šeškinės Kalno parku.

            Comment


              Parašė John Rodyti pranešimą
              Parašysiu.
              O ką turi omeny dėl jungties į Šiaurinę miesto dalį? Kiek žinau viena jungtis yra statoma/rekonstruojama kartu su Paviršinių nuotekų kaupyklos projektu, o kita jungtis planuojama palei Ukmergės g. su Mamuto/Šeškinės Kalno parku.
              Yra tokia Neries gatvė ir dviračių takas einantis iki Trinapolio ir kiti takai Ateities gatve jungiantys šiaurinius rajonus. Racionalių jungčių tarp jų nėra.

              Comment


                Parašė John Rodyti pranešimą
                Gal kas turi žinių ar bent jau gerą spėjimą, kada bus padaryta nedidelė trūkstama atkarpa Linkmenų g., jungianti Senvagės parko dvriačių taką su taku palei Žalgirio g.? Paskutiniai duomenys maps.vilnius.lt, kad tai "2021 planai", bet, kaip suprantu, net projekto nėra. Nėra ten pasaulio pabaiga, nes pravažiuoti galima nesunkiai, bet tiesiog psichologiškai norisi, kad du vienas šalia kito esančios magistralinių dviračių takų atkarpos būtų sujungtos. Pastebiu, kad vis dar yra nemažai dviratininkų ignoruojančių Senvagės taką ir tiesiog važiuoja Linkmenų gatve. Tai arba tiesiog nežino, kad tas takas yra (jo nuo Linkmenų g. ir nuo sankryžos su Žalgirio g. nesimato) arba nesivargina sukinėtis ir "ieškoti", kur tas takas yra.
                Jau buvau paklausęs forume prieš pusantrų metų, Creatium atsakė:

                Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                Ties Žalgirio g. keičiamas DP, nes nėra vietos takui.
                Keistai gavosi, kai planavo projektą vietos buvo, paskui pyst ir dingo

                Comment


                  Pavyzdys iš paklotų šaligatvių dangų nesideformavimo prasme. Šaligatviai atnaujinti 2019-2021 Saulės ir Pavasario gatvėse Vilniuje.

                  Pavasario gatvėje rangovą informavus, kad čia dėl gatvės siaurumo (ir kartais kvailumo) labai tikėtina, kad bus užvažiuojama su sunkvežimiais ant šaligatvio. Nuspręsta vietoje plytelių dėti trinkeles. Po to dar rangovui pagalvojus, sako: ,,padarysime, kad vos ne tankus atlaikytų.'' Gerai neprisimenu ką jie darė, bet esmė maždaug tokia: berods sakė, kad tiek bortas, tiek vejos bortelis turi būti gerai įbetonuoti, turi būti ne plonesnis nei 30 cm skaldos sluoksnis, gerai sutankintas, tuomet berods užpilta cemento ir tada suklotos trinkelės.
                  Rezultatas:
                  Buvo net kelis kartus pasivažinėję pilni betonvežiai (sveria, spėju, apie 20-30 tonų) ir nepaliko nei žymės. Tiesa, vienoje vietoje keli bordiūrai lyg ir pasmego po kokia 0,5-1 cm, bet turint omenyje kokias milžiniškas apkrovas atlaikė - tai puikus rezultatas. Kitur jokių pasėdimų nemačiau.

                  Saulės g.
                  Klotos plytelės. Rangovas (YIT) taip pat buvo informuotas, kad labai tikėtina, kad ant plytelių užvažiuos automobiliai. Sakė svarbu sudėti ne plonesnį nei 20 cm storio skaldos sluoksnį, gerai sutankinti ir viskas bus gerai. Ar bėrė cementą prieš plyteles nepamenu.
                  Rezultatas:
                  Mačiau be kartą užvažiavusius automobilius. Jokių skilimų ir pasėdimų.

                  Iš šių pavyzdžių galima daryti prielaidą, kad vienas svarbiausių reikalavimų, kad nebūtų sėdimų ir potencialiai skilimų - itin geras pagrindas.
                  Paskutinis taisė spekas; 2022.02.19, 13:24.

                  Comment


                    Parašė John Rodyti pranešimą
                    Pastebiu, kad vis dar yra nemažai dviratininkų ignoruojančių Senvagės taką ir tiesiog važiuoja Linkmenų gatve. Tai arba tiesiog nežino, kad tas takas yra (jo nuo Linkmenų g. ir nuo sankryžos su Žalgirio g. nesimato) arba nesivargina sukinėtis ir "ieškoti", kur tas takas yra.
                    Važiuoti link Ozo g. tikrai nėra patogu, tiek dėl vingių, tiek dėl ilgesnio kelio, tiek dėl stačių įkalnių. Atgal važiuoti daug smagiau. Grynai rekreacinis takas, nors turėtų būti patogus visom prasmėm

                    Comment


                      Pastebiu, kad vis dar yra nemažai dviratininkų ignoruojančių Senvagės taką ir tiesiog važiuoja Linkmenų gatve.
                      Aš kasdien nuo Žalgirio gatvės važiuoju link Akropolio. Tai renkuosi važiuoti palei Geležiaką. Nors triukšmingesnis, bet ten tiesesnis ir greitesnis kelias nei vingiuoti Senvagės tako kalniukais. Ir patogiau patekti į Ozo g. esantį dviračių taką.

                      Comment


                        Parašė Kaid Rodyti pranešimą

                        Važiuoti link Ozo g. tikrai nėra patogu, tiek dėl vingių, tiek dėl ilgesnio kelio, tiek dėl stačių įkalnių. Atgal važiuoti daug smagiau. Grynai rekreacinis takas, nors turėtų būti patogus visom prasmėm
                        Važiuojantiems iš Paparčių namų, Linkmenų Ežerų, o ir nuo Ozo, labai patogu važiuoti aplenkus įkalnę. Juo labiau, kad artėjant link Žalgirio sankryžos galima pasukti dešinėn pro Rimi ir išvažiuoti kur kas greičiau ir patogiau link Geležinio Vilko/Žalgirio sankryžos. Aktualiausia važiuojantiems į Panoramą. Kadangi pats panašiu maršrutu važinėju jau kokius 4 metus, ir važinėdavau Linkmenų gatve iki tako pastatymo, nėra net kalbos, kad nauju taku važiuoti yra gerokai patogiau visomis kryptymis, išskyrus kalniuką, kuriį galima tiesiog aplnekti alternatyviais pravažiavimais, kurių yra bent 3.
                        Paskutinis taisė John; 2022.02.19, 16:24.

                        Comment


                          Parašė spekas Rodyti pranešimą
                          Pavyzdys iš paklotų šaligatvių dangų nesideformavimo prasme. Šaligatviai atnaujinti 2019-2021 Saulės ir Pavasario gatvėse Vilniuje.

                          Pavasario gatvėje rangovą informavus, kad čia dėl gatvės siaurumo (ir kartais kvailumo) labai tikėtina, kad bus užvažiuojama su sunkvežimiais ant šaligatvio. Nuspręsta vietoje plytelių dėti trinkeles. Po to dar rangovui pagalvojus, sako: ,,padarysime, kad vos ne tankus atlaikytų.'' Gerai neprisimenu ką jie darė, bet esmė maždaug tokia: berods sakė, kad tiek bortas, tiek vejos bortelis turi būti gerai įbetonuoti, turi būti ne plonesnis nei 30 cm skaldos sluoksnis, gerai sutankintas, tuomet berods užpilta cemento ir tada suklotos trinkelės.
                          Rezultatas:
                          Buvo net kelis kartus pasivažinėję pilni betonvežiai (sveria, spėju, apie 20-30 tonų) ir nepaliko nei žymės. Tiesa, vienoje vietoje keli bordiūrai lyg ir pasmego po kokia 0,5-1 cm, bet turint omenyje kokias milžiniškas apkrovas atlaikė - tai puikus rezultatas. Kitur jokių pasėdimų nemačiau.

                          Saulės g.
                          Klotos plytelės. Rangovas (YIT) taip pat buvo informuotas, kad labai tikėtina, kad ant plytelių užvažiuos automobiliai. Sakė svarbu sudėti ne plonesnį nei 20 cm storio skaldos sluoksnį, gerai sutankinti ir viskas bus gerai. Ar bėrė cementą prieš plyteles nepamenu.
                          Rezultatas:
                          Mačiau be kartą užvažiavusius automobilius. Jokių skilimų ir pasėdimų.

                          Iš šių pavyzdžių galima daryti prielaidą, kad vienas svarbiausių reikalavimų, kad nebūtų sėdimų ir potencialiai skilimų - itin geras pagrindas.
                          Ar tikrai tik dėl pagrindų? Čia pavyzdys iš Kernavės g. ties žiedu, salelės, atskiriančios dviračių taką nuo važiuojamosios dalies bordiūrai. Kiek praėjo nuo šitos gatvės įrengimo? Pusmetis?

                          Nuo važiuojamosios dalies pusės


                          Nuo dviračių tako pusės


                          Man tai čia panašu į tiesiog ypač prastos kokybės betoną, kuris trupa kone pirštais suspaudus. Tas pats galioja ir toms šlykščioms kvadratinėms betono plytelėms, kurios endemiškai naudojamos Vilniuje ir kurios trupa absoliučiai visais įmanomais būdais ir visose situacijose, pradedant išilginiais ir skersiniais skilimais, baigiant viršutinio sluoksnio atšokimais plytelės viduryje. Tai nežinau, ar čia galima viską ant pagrindo suversti. Panašu į tiesiog pačias pigiausias ir labai šūdinos kokybės medžiagas.
                          Paskutinis taisė John; 2022.02.19, 16:46.

                          Comment


                            John, mes kalbame apie skirtingus dalykus - aš kalbu apie nusėdimus ir plytelių trūkius ir kaip juos įtakoja pagrindas. O jei ant prasto pagrindo suklotas asfaltas ir pagrindas įdubs, manau, sutrūks ir asfaltas.
                            Bordiūrų įtvirtinimas irgi svarbus, kad neišvirstų ir kad atlaikytų skėčiamąją horizontalią jėgą, kuri atsiranda ant dangos užvažiavus transportui.
                            Pačių medžiagų kokybė irgi be abejo svarbu ir labai gerai, kad apie ją kalbate.

                            Beje, ko aš, labai gaila, kad nepamenu, Pavasario g rangovas buvo užsiminęs kodėl nuskyla bordiūrų kampai. Minėjo ar tai nepalikimą sūlės tarp bordiūrų ar kažką tokio... ir ar tai kai bordiūrai plečiasi jie neturi kur plėstis ir tuomet skylą... Ar tai kai prastai bordiūrai įtvirinti, ant jų užvažiavus jie sėda, o sėdant jų kampai vienas į kitą susidūria ir tuomet nuskyla... Nenoriu suklaidinti, tikrai manęs necituokite šiuo klausimu.
                            Paskutinis taisė spekas; 2022.02.20, 12:50.

                            Comment


                              Atrodo, aiškėja sudėtingas detektyvas. Dabartinę situaciją galima apibendrinti žodžiais: blogas pagrindas ir šūdinos medžiagos (bent jau betonas). Beliko įminti mįslę, ar dėl neatsargumo taip padaryta ar tyčia.

                              Comment


                                Parašė spekas Rodyti pranešimą
                                John, mes kalbame apie skirtingus dalykus - aš kalbu apie nusėdimus ir plytelių trūkius ir kaip juos įtakoja pagrindas. O jei ant prasto pagrindo suklotas asfaltas ir pagrindas įdubs, manau, sutrūks ir asfaltas.
                                Bordiūrų įtvirtinimas irgi svarbus, kad neišvirstų ir kad atlaikytų skėčiamąją horizontalią jėgą, kuri atsiranda ant dangos užvažiavus transportui.
                                Pačių medžiagų kokybė irgi be abejo svarbu ir labai gerai, kad apie ją kalbate.

                                Beje, ko aš, labai gaila, kad nepamenu, Pavasario g rangovas buvo užsiminęs kodėl nuskyla bordiūrų kampai. Minėjo ar tai nepalikimą sūlės tarp bordiūrų ar kažką tokio... ir ar tai kai bordiūrai plečiasi jie neturi kur plėstis ir tuomet skylą... Ar tai kai prastai bordiūrai įtvirinti, ant jų užvažiavus jie sėda, o sėdant jų kampai vienas į kitą susidūria ir tuomet nuskyla... Nenoriu suklaidinti, tikrai manęs necituokite šiuo klausimu.
                                Iš foto akivaizdu, kad daugeliu atveju pagrindinė problema ne siūlėse ar pagrinduose, o medžiagose.

                                Comment


                                  Parašė John Rodyti pranešimą


                                  Tiesą sakant galvojau, kad manęs jau niekas nebenustebins kalbant apie VMS kokybę, bet wow oh wow...

                                  Promblema yra tame, kad pas juos yra toks tipinio primušto gyvenimo 1990-2010 šykštaus ubagėlio mentalitetas, kai neperki normalių, kokybiškų žieminių batų keliems sezonams už 200 litų nes "aik tu tiktai jau, a tu durns tiek už batus mokėt?", o perki už 50 litų kitaiską šūdą iš Gariūnų, kurie nepratemps net vieno sezono ir galiausiai per 4 metus susimoki tuos pačius pinigus, tik visą tą laiką vaikštai šlapiom, smirdančiom kojom ir visi mato, kad nešioji batus iš Gariūnų.

                                  Tuo metu Švedijoj išvis nesu matęs betoninių bortų, nes tai tiesiog nėra praktiška. Visur yra naudojami granitiniai, juos pastato ir pamiršta apie jų egzistavimą, nes kiek kokie nors sunkvežimiai ar traktoriai jais nebevažiuotų - visiškai dzin, nieko jiems nenutiks. Jeigu po kažkiek metų rekonstruoja gatvę, tiesiog panaudoja tuos pačius bortus. Štai pvz kokių 30-40 metų senumo prie labai aktyviai naudojamo kiss and ride parkingo prie mokyklos. Būklė praktiškai tokia pat kaip naujų, jeigu nuplaut nuo samanų, išvis neitų atskirti:



                                  Kodėl Vilniuje bent tokiuose centriniuose projektuose kaip Kernavės gatvė negalima naudoti tokių pat?

                                  Comment


                                    Įdomu ar VMS priims "atliktus darbus" , nes nu o ką, bordiūrai nesvarbu kokie bet gi savo vietoj kaip ir priklauso. Ar kas negerai?

                                    Ps. Ai tiesa, tai jau priimta viskas. Tai ko Jūs norit? Kam tas toks įkyrumas dėl niekų? Prašom netrukdyt dėl visiškų smulkmenų, VMS rimti vyrai ir moterys turi svarbesnių reikalų.
                                    Paskutinis taisė evvt; 2022.02.21, 16:24.

                                    Comment


                                      Nepriims, arba pareportinus privers sutvarkyti. Kiek reportindavau, sutvarkydavo.

                                      Comment


                                        Pataisykit jeigu klystu, bet ar nėra semaniestyje privalomi granitiniai bortai (jeigu pilnai rekonstruoji)? Gal tą galima būtų praplėsti ir platesniu perimetru?

                                        Comment


                                          Kalbant apie granitinius bortus, tai Kernavės gatvėje tokie yra kai kur (gatvės vidurio salelėje ir kai kur kitur). Nežinau, ar ten granitas, bet tikrai ne įprastinis pigus betonas. Bus įdomu stebėti, kaip su patvarumu vs ten pat esančiais betoniniais bortais.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X