Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių eismo taisyklės

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Tai ir galioja tas ženklas tik ta kryptimi, kuria važiuojant yra matomas, nesvarbu, ar kairėje, ar dešinėje kelio pusėje stovi ženklas.
    Logika, logika. Nors šiais laikais tai ne argumentas. KET nenurodo, bet yra kiti teisės aktai, pavyzdžiui, reglamentuojantys kelių ženklinimą ir ženklų statymą.
    Nepatingėjau, susiradau tuos kitus teisės aktus.

    Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. sausio 31 d. įsakymas Nr. 3-83 „Dėl kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2012, Nr. 20-914)

    17. Ženklai, išskyrus Taisyklėse nurodytus atvejus, įrengiami dešinėje kelio, pėsčiųjų ir (arba) dviračių tako pusėje arba virš jų.

    174. Ženklas Nr. 528 „Stovėjimo vieta“ naudojamas transporto priemonėms stovėti skirtai vietai pažymėti. Įrengiamas prie pat stovėjimo aikštelės arba prieš stovėti skirtą kelio ruožą, o su papildomomis lentelėmis Nr. 801–803, 812, 813 – prieš įvažiavimą į aikštelę, prieš sankryžą ar už jos. Kartu su ženklu Nr. 528 leidžiama naudoti ne daugiau kaip keturias papildomas lenteles. Jeigu stovėjimo vietoje stovėti leidžiama tik tam tikru laiku, vietoje ženklo Nr. 528 su kuria nors iš papildomų lentelių Nr. 822–829 reikia naudoti ženklą Nr. 530.

    174.1. Kai yra poreikis paženklinti kairėje kelio pusėje esančią stovėjimo aikštelę arba ženklas naudojamas su papildomomis lentelėmis Nr. 803 ar 813, keliuose, turinčiuose eismui abiem kryptimis ne daugiau kaip dvi eismo juostas, ženklą leidžiama įrengti kairėje kelio pusėje.

    KET punkto, leidžiančio parkuoti kairėje kelio pusėje neminėsiu.

    Comment


      Parašė Nitro Rodyti pranešimą
      Pakonsultuokite:

      Atvaizdas


      Kabo zenklas P, o kiek toliau, ties isvaziavimu is teritorijos - geltonai paspalvoti bordiurai. Policija siulo bauda uz stovejima ties geltona linija - nesinori sutikt.
      Kelio ženklo žyminčio stovėjimo vietų pabaigą mes neturime. Apskritai yra taip, kad toliau esantys ženklai, pakeičia anksčiau kabėjusių (judėjimo kryptimi) kelio ženklų nurodymus, jeigu jie prieštarauja vieni kitiems. Šiuo atveju kabo P, taigi už ženklo galima stovėti, bet toliau atsiranda geltona juosta, kuri draudžia sustoti ir taip panaikina anksčiau (tolėliau) kabojusį ženklą, nurodantį stovėjimo vietas, savo galiojimo zonoje.
      Nemanau, kad tamsta ginčytumėtės, jeigu kabėtu P, o toliau stovėtų ženklas draudžiantis sustoti/stovėti. šiuo atveju linija reiškia tą patį ką ir ženklas. Tik linija turi aiškiai apibrėžtą galiojimo zoną.

      Jeigu būtų kitaip, tai pvz. senamiestyje turėtume ženklų miškus, kai kas kelis metrus pakaitomis stovėtų P ir draudžiantys sustoti ženklai. Juk yra siaurų gatvelių, kuriose priešais siaurus bromus stovintys automobiliai trukdo įvažiuoti į tuos kiemus. Šiose vietose sustoti/stovėti draudžia tiesiog nubrėžtos geltonos linijos. Statyti krūvas ženklų ties tokiomis vietomis būtų absurdo viršūnė.

      Comment


        Parašė Nitro Rodyti pranešimą
        Isvaziavimas is kiemo/teritorijos nera sankryza - todel prie jo nedraudziama stoveti. Nekurkit savo taisykliu!
        Niekas čia to ir neteigia.

        Parašė Nitro Rodyti pranešimą
        Nepatingėjau, susiradau tuos kitus teisės aktus.

        Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. sausio 31 d. įsakymas Nr. 3-83 „Dėl kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2012, Nr. 20-914)

        17. Ženklai, išskyrus Taisyklėse nurodytus atvejus, įrengiami dešinėje kelio, pėsčiųjų ir (arba) dviračių tako pusėje arba virš jų.

        174. Ženklas Nr. 528 „Stovėjimo vieta“ naudojamas transporto priemonėms stovėti skirtai vietai pažymėti. Įrengiamas prie pat stovėjimo aikštelės arba prieš stovėti skirtą kelio ruožą, o su papildomomis lentelėmis Nr. 801–803, 812, 813 – prieš įvažiavimą į aikštelę, prieš sankryžą ar už jos. Kartu su ženklu Nr. 528 leidžiama naudoti ne daugiau kaip keturias papildomas lenteles. Jeigu stovėjimo vietoje stovėti leidžiama tik tam tikru laiku, vietoje ženklo Nr. 528 su kuria nors iš papildomų lentelių Nr. 822–829 reikia naudoti ženklą Nr. 530.

        174.1. Kai yra poreikis paženklinti kairėje kelio pusėje esančią stovėjimo aikštelę arba ženklas naudojamas su papildomomis lentelėmis Nr. 803 ar 813, keliuose, turinčiuose eismui abiem kryptimis ne daugiau kaip dvi eismo juostas, ženklą leidžiama įrengti kairėje kelio pusėje.

        KET punkto, leidžiančio parkuoti kairėje kelio pusėje neminėsiu.
        Viskas aiškiai išdėstyta.

        Parašė sleader Rodyti pranešimą
        Kelio ženklo žyminčio stovėjimo vietų pabaigą mes neturime. Apskritai yra taip, kad toliau esantys ženklai, pakeičia anksčiau kabėjusių (judėjimo kryptimi) kelio ženklų nurodymus, jeigu jie prieštarauja vieni kitiems. Šiuo atveju kabo P, taigi už ženklo galima stovėti, bet toliau atsiranda geltona juosta, kuri draudžia sustoti ir taip panaikina anksčiau (tolėliau) kabojusį ženklą, nurodantį stovėjimo vietas, savo galiojimo zonoje.
        Nemanau, kad tamsta ginčytumėtės, jeigu kabėtu P, o toliau stovėtų ženklas draudžiantis sustoti/stovėti. šiuo atveju linija reiškia tą patį ką ir ženklas. Tik linija turi aiškiai apibrėžtą galiojimo zoną.

        Jeigu būtų kitaip, tai pvz. senamiestyje turėtume ženklų miškus, kai kas kelis metrus pakaitomis stovėtų P ir draudžiantys sustoti ženklai. Juk yra siaurų gatvelių, kuriose priešais siaurus bromus stovintys automobiliai trukdo įvažiuoti į tuos kiemus. Šiose vietose sustoti/stovėti draudžia tiesiog nubrėžtos geltonos linijos. Statyti krūvas ženklų ties tokiomis vietomis būtų absurdo viršūnė.
        Deja, bet ženklai turi aukštesnę hierarchiją prieš linijas. Todėl P ženklo galiojimo zonoje geltonos linijos negalioja ir kai kur jos pripaišytos arba savavališkai, arba neteisingai. Nebent būtų pažymėta vieta, kur paliktas automobilis trukdo kitų automobilių ar pėsčiųjų eismą.

        Comment


          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Deja, bet ženklai turi aukštesnę hierarchiją prieš linijas. Todėl P ženklo galiojimo zonoje geltonos linijos negalioja ir kai kur jos pripaišytos arba savavališkai, arba neteisingai. Nebent būtų pažymėta vieta, kur paliktas automobilis trukdo kitų automobilių ar pėsčiųjų eismą.
          Ir kokia ta P ženklo galiojimo zona? Kadangi neturime ženklo P (pabaiga), tai gal ta galiojimo zona yra iki kitos valstybės, kurioje sutiksime pirma ženklą P (pabaiga)? Prie ženklo nėra lentelės, kuri nurodytų tikslią galiojimo zoną ir žymėtų visą ta gatvės ruožą kaip pritaikytą (paskirtą) stovėjimui. Galbūt tas stovėjimui skirtas ruožas baigiasi ten, kur prasideda geltona linija. Aš čia neįžvelgiu kažkokių "reikalavimų skirtumų", kurie išaukštintų leidimą stovėti.

          Kitas dalykas, kad geltonos linijos tiesiog šiaip sau nėra braižomos ir visus jų panaudojimo variantus reikėtų suprasti kaip galima trukdymą automobilių ar pėsčiųjų eismui. Jeigu ten stovintis automobilis iš pažiūros netrukdo kitų lengvųjų automobilių eismui, bet galbūt jis gali trukdyti kažkokiems spec. paskirties automobiliams. Šio dalyko neįmanoma įvertinti vien matant geltoną liniją.

          Comment


            Praktiškai labai retai kur būna plikas P ženklas. Visuomet būna papildomos lentelės. O jei jų nėra, tai ženklas galioja iki artimiausios sankryžos ar už kažkiek tai metrų būna draudžiantis stovėti ženklas. Geltona linija nenurodo P ženklo galiojimo pabaigos. Jei ji baigiasi ir nėra draudžiančio stovėti ženklo, už linijos pabaigos vėl galima stovėti.

            Comment


              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
              Praktiškai labai retai kur būna plikas P ženklas. Visuomet būna papildomos lentelės. O jei jų nėra, tai ženklas galioja iki artimiausios sankryžos ar už kažkiek tai metrų būna draudžiantis stovėti ženklas.
              O kur taisyklėse parašyta, kad šio tipo ženklai galioja iki artimiausios sankryžos?

              Geltona linija nenurodo P ženklo galiojimo pabaigos. Jei ji baigiasi ir nėra draudžiančio stovėti ženklo, už linijos pabaigos vėl galima stovėti.
              Taisyklėse nei tiesiogiai, nei netiesiogiai nėra apibrėžta kokioje zonoje (ruože) galioja P ženklas, jeigu jis stovi kelio/gatvės ruože. Čia galima labai plačiai interpretuoti kaip kam patogiau. Bet matau sutariame, kad ties geltona linija stovėti/sustoti yra draudžiama.

              Comment


                Paprastai gatvėje, jei nedraudžiama parkuoti, tai jokio ženklo P nebūna. Jei jis būna, tai su papildomomis lentelėmis, kurios nurodo galiojimo ribas, statymo būdą, statymo laiką ir pan. Plikas P ženklas dažniausiai statomas tik aikštelėse. Mieste, praktiškai už ties kiekviena sankryža, išvažiavimo iš jos kryptimi gatvėje stovi draudžiantys ženklai, jei reikia neleisti stovėti.
                O jei yra P ženklas, tarkime, 5 statymo vietoms ir ties šaligatviu per visą ilgį užbrėžta geltona linija. Tai galima statyti ar negalima? Aišku, kad galima. Be to žinau tokią vietą, kur prieš kelis metus geltona linija buvo uždažyta savavališkai vienos firmelės savininkų, kad ties jų durimis gatvėje niekas nestatytų mašinų.

                Comment


                  Parašė sleader Rodyti pranešimą
                  Ir kokia ta P ženklo galiojimo zona? Kadangi neturime ženklo P (pabaiga), tai gal ta galiojimo zona yra iki kitos valstybės, kurioje sutiksime pirma ženklą P (pabaiga)?
                  KET aiškiai parašyta, kad ženklai galioja iki artimiausios sankryžos. Visas tas plotas kuo puikiausiai pritaikytas stovejimui ir vietoj to, kad imt teptuka ir spalvinti bordiurus (vien tam, kad zmones vaziuotu i mokamus parkingus) reiktu derinti su atitinkamomis institucijomis ir statyti zenklus.

                  Del stovejimo siaurose senamiescio gatvelese - tam yra atskiras KET punktas ir geltona linija nebutina.

                  Comment


                    Parašė Nitro Rodyti pranešimą
                    KET aiškiai parašyta, kad ženklai galioja iki artimiausios sankryžos.
                    Visi ženklai? Tuomet tikriausiai ir ženklas 550 "Gyvenvietė" irgi galioja iki artimiausios sankryžos, o už sankryžos jau nebe gyvenvietė. Čia gal vertėtų pasitikslinti apie kurių ženklų galiojimą KET rašo, kad iki sankryžos (kiek pamenu, tai tik apie tam tikrus draudžiamuosius).

                    Visas tas plotas kuo puikiausiai pritaikytas stovejimui ir vietoj to, kad imt teptuka ir spalvinti bordiurus (vien tam, kad zmones vaziuotu i mokamus parkingus) reiktu derinti su atitinkamomis institucijomis ir statyti zenklus.

                    Del stovejimo siaurose senamiescio gatvelese - tam yra atskiras KET punktas ir geltona linija nebutina.
                    Jeigu jau nuspalvinta geltonai tik dėl važiavimo į mokamus parkingus, kodėl paspalvinta tik trumpa atkarpa? Kiek gi ten tų mašinų 2-3 telpa?
                    Mano subjektyvia nuomone reikėtų kuo dažniau išnaudoti horizontalųjį ženklinimą kur tik įmanoma, nes "ženklų miškai" nėra baisingai teigiamas dalykas.

                    Būkite geras ir paviešinkite punkto apie senamiesčio gatveles numerį. Bandysiu pasiskaityti ir atnaujinti savo KET žinias, nes čia vis skaitai ir kažkokių neskelbtų naujienų atrandi.

                    Comment


                      Kad ir sitas:
                      155. Sustoti ir stovėti draudžiama:
                      155.10. ten, kur sustojusi transporto priemonė užstotų kitiems vairuotojams šviesoforo signalus ar kelio ženklus arba kliudytų kitų transporto priemonių ar pėsčiųjų eismui;

                      Comment


                        Parašė sleader Rodyti pranešimą
                        Visi ženklai? Tuomet tikriausiai ir ženklas 550 "Gyvenvietė" irgi galioja iki artimiausios sankryžos, o už sankryžos jau nebe gyvenvietė. Čia gal vertėtų pasitikslinti apie kurių ženklų galiojimą KET rašo, kad iki sankryžos (kiek pamenu, tai tik apie tam tikrus draudžiamuosius).
                        Kažką blogai pameni Pagal tavo logiką pvz magistralę Kaunas - Klaipėda žymėti galima būtų dviem ženklais - po vieną Kaune ir Klaipėdoje?

                        Comment


                          Parašė Nitro Rodyti pranešimą
                          Kažką blogai pameni Pagal tavo logiką pvz magistralę Kaunas - Klaipėda žymėti galima būtų dviem ženklais - po vieną Kaune ir Klaipėdoje?
                          Pagal Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisykles nuo šiol taip ir bus įrengiama. Kaunas - Vilnius jau visi ženklai "Greitkelis" jau perstatyti.

                          Comment


                            Parašė Nitro Rodyti pranešimą
                            Kažką blogai pameni Pagal tavo logiką pvz magistralę Kaunas - Klaipėda žymėti galima būtų dviem ženklais - po vieną Kaune ir Klaipėdoje?
                            Aš viską gerai pamenu. O, kad diskusija nebūtų tuščia, galima mano "atmintį" sutriuškinti pateikiant punkto, kuriame nurodyta, kad visi kelio ženklai galioja iki artimiausios sankryžos, numerį.

                            Ne tik mano logika reikia vadovautis, o naudoti tai, kas parašyta teisės aktuose. Jeigu automagistralė būtų be jokių kitų įvažiavimų, išvažiavimų, tuomet pilnai pakaktų ją pažymėti ženklais galuose (po vieną neužteks, nes statoma ir kairėje ir dešinėje kelio pusėse) iš abiejų pusių. Šiuo atveju reikia ženklus statyti ir prie kiekvieno įvažiavimo. Tik juos derėtų statyti prieš įvažiuojant į automagistralę, o ne kaip dabar - jau įvažiavus. Ir be abejo reikia prie išvažiavimų (jau nusukus) pastatyti automagistralės pabaigos ženklus, ko deja, bet dabar nėra.

                            Comment


                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                              Pagal Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisykles nuo šiol taip ir bus įrengiama. Kaunas - Vilnius jau visi ženklai "Greitkelis" jau perstatyti.
                              Čia yra šiokia tokia problema, kad ženklų įrengimo taisyklės nelabai draugauja su KET (bent jau anksčiau nedraugavo). Kažkaip prie kiekvieno automagistralės išvažiavimo nėra jos pabaigą žyminčių ženklų. Iš čia ir gauname dviprasmybes, išvedžiojimus ir t.t. Vairuotojai turi vadovautis KET, o ženklų įrengimo taisyklių jiems žinoti nėra privalu.

                              Comment


                                Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                Čia yra šiokia tokia problema, kad ženklų įrengimo taisyklės nelabai draugauja su KET (bent jau anksčiau nedraugavo). Kažkaip prie kiekvieno automagistralės išvažiavimo nėra jos pabaigą žyminčių ženklų. Iš čia ir gauname dviprasmybes, išvedžiojimus ir t.t. Vairuotojai turi vadovautis KET, o ženklų įrengimo taisyklių jiems žinoti nėra privalu.
                                Nieko keisto, bet kuo toliau, tuo daugiau durnių atsiranda ir dėl jų reikia būtinai viską iki smulkmenų reglamentuoti. Be to ankstesnės redakcijos KET buvo apibrėžta, kas yra automagistralė. Todėl nusukant į šoninį kelią tiems, kas žino KET, neturėjo būti problemų nustatyti, kokiu keliu važiuoja. Dabar automagistralės apibrėžimo neliko.
                                Paskutinis taisė Al1; 2013.11.29, 12:24.

                                Comment


                                  Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                  Čia yra šiokia tokia problema, kad ženklų įrengimo taisyklės nelabai draugauja su KET (bent jau anksčiau nedraugavo). Kažkaip prie kiekvieno automagistralės išvažiavimo nėra jos pabaigą žyminčių ženklų. Iš čia ir gauname dviprasmybes, išvedžiojimus ir t.t. Vairuotojai turi vadovautis KET, o ženklų įrengimo taisyklių jiems žinoti nėra privalu.
                                  Automagistralėje Kaunas - Klaipėda ženklai įrengti pagal LST 1405:1995. LST nenumatė ženklų išvažiavimuose. Nuo 2012 m. gegužės 1 d. įsigaliojo Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklės, kurios numato pabaigos ženklus išvažiavimuose ir pradžios ženklus prieš kiekvieną įvažiavimą. Pagal naujas taisykles perstatyti visi Kaunas - Vilnius ženklai "Greitkelis".

                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  Nieko keisto, bet kuo toliau, tuo daugiau durnių atsiranda ir dėl jų reikia būtinai viską iki smulkmenų reglamentuoti. Be to ankstesnės redakcijos KET buvo apibrėžta, kas yra automagistralė. Todėl nusukant į šoninį kelią tiems, kas žino KET, neturėjo būti problemų nustatyti, kokiu keliu važiuoja. Dabar automagistralės apibrėžimo neliko.
                                  KET nurodyta, kad vairuotojas turi išmanyti Saugaus eismo įstatymą. Saugaus eismo įstatyme yra šios sąvokos, todėl jos išbrauktos iš KET kaip dubliuojančios.

                                  Comment


                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                    KET nurodyta, kad vairuotojas turi išmanyti Saugaus eismo įstatymą. Saugaus eismo įstatyme yra šios sąvokos, todėl jos išbrauktos iš KET kaip dubliuojančios.
                                    KET parašyta šiek tiek kitaip: "26. Transporto priemonių vairuotojai privalo vykdyti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatyme, kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus teisėtus tikrinančių pareigūnų ir reguliuotojų nurodymus, laikytis šiose taisyklėse nustatytos elgesio tvarkos, kai sustabdo tikrinantys pareigūnai ir reguliuotojai". O "vykdyti" nėra tas pats kaip "išmanyti".
                                    Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                                    Comment


                                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                      KET parašyta šiek tiek kitaip: "26. Transporto priemonių vairuotojai privalo vykdyti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatyme, kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus teisėtus tikrinančių pareigūnų ir reguliuotojų nurodymus, laikytis šiose taisyklėse nustatytos elgesio tvarkos, kai sustabdo tikrinantys pareigūnai ir reguliuotojai". O "vykdyti" nėra tas pats kaip "išmanyti".
                                      Yra ir šis:

                                      II. ŠIOSE TAISYKLĖSE VARTOJAMOS SĄVOKOS

                                      <...>

                                      Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme.

                                      Comment


                                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                        KET parašyta šiek tiek kitaip: "26. Transporto priemonių vairuotojai privalo vykdyti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatyme, kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus teisėtus tikrinančių pareigūnų ir reguliuotojų nurodymus, laikytis šiose taisyklėse nustatytos elgesio tvarkos, kai sustabdo tikrinantys pareigūnai ir reguliuotojai". O "vykdyti" nėra tas pats kaip "išmanyti".
                                        5. Eismo dalyviai privalo išmanyti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, mokėti šias taisykles ir jų laikytis.

                                        Comment


                                          Parašė Nitro Rodyti pranešimą
                                          KET aiškiai parašyta, kad ženklai galioja iki artimiausios sankryžos. Visas tas plotas kuo puikiausiai pritaikytas stovejimui ir vietoj to, kad imt teptuka ir spalvinti bordiurus (vien tam, kad zmones vaziuotu i mokamus parkingus) reiktu derinti su atitinkamomis institucijomis ir statyti zenklus
                                          gal kas gali paaiškinti apie geltonai nudažytus bordiūrus, ar tai turi būti su kuo nors suderinta ir jeigu taip, ar yra kur nors miesto legalių geltonų bordiūrų schema?
                                          pirtis tautybės neturi (lietuviui geriausia garinė pirtis!)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X