Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Lietuvos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Blaze
    replied
    Neseniai teko pervažiuoti visą Lenkiją. Tai naujai pastatyta Lenkijos S61 nuo Lietuvos tikrai puiki. Bet ar visi keliai tokie? Tikrai ne.Štai atkarpa A1 tarp Čekijos sienos ir Gliwice buvo tokia nelygi, kad eismas ribojamas iki 80km/h, pervažiuojant nelygumus atrodo, kad įkrenti į didelę duobę. Vietomis autostradose iš pažiūros visai naujas asfaltas jau nebelygus, visai kaip Lietuvoje.

    Lenkijos autostradose gerokai daugiau eismo, pirma juosta vyksta beveik nepertraukiamas sunkvežimių eismas. Antra juosta važiuoja visos lengvosios. Bet kadangi vieni nori važiuoti 120 km/h, o kiti 140 km/h, tai mačiau daug mirksėjimo lemputėm, kad "tu gal traukis", o trauktis nėra kur.

    Vietiniai keliai irgi labai apkrauti. Tiesiog nėra ką lyginti su lietuviškais automobilių srautais. Asfalto kokybė vietomis taip pat prasta. Pagrindinis įvažiavimas į Lodzę keliaujant iš Varšuvos.

    Beje, prieš rinkimus 2023 metais PIS panaikino mokesčius lengviesiems automobiliams iki 3.5 tonos.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Suprasčiau estai darytų atkarpą Tallinn-Paernu, dabar tik priemiesčio poreikiams padarė Via Baltica atkarpą, beveik kaip pas mus ruožas ties Giraite (nutiesti jungiamieji keliai ir padidintas leidžiamas greitis).

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Chiuvakas Rodyti pranešimą

    Tarpkitko šią vasarą estai atidarė 2+2 gabaliuką nuo pasienio ties Parnu. Ir sutartys pratęsti už Parnu. Šaltinis SSC https://www.skyscrapercity.com/threa...post-190162448
    8 km perdarė į 2+2 piečiau Pernu.
    Tai pas mus irgi artimuose planuose 2+2 iki Panevėžio, t.y 80 km.

    Komentuoti:


  • Chiuvakas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Išvis nevertas dėmesio straipsnis ir neaišku iš kur toks ažiotažas dėl tokių pasisakymų.
    Juokingiausia, kad kalba estijos ambasadorius ir kritikuoja Lietuvą, nors ar latviai bei estai išvis turi automagistralių Via Baltica trasoje?
    Toks jausmas, kad pas mus išvis kelio nuo Lenkijos sienos nėra ir visi važiuoja per kokį lauko kelią. Nors kelias yra toks pats, kaip ir didžioji Via Baltica dalis kaimynų iš šiaurės pusėje. O jau mintys apie kažkokią marginalizaciją - net sunku kažką pakomentuoti.
    Tarpkitko šią vasarą estai atidarė 2+2 gabaliuką nuo pasienio ties Parnu. Ir sutartys pratęsti už Parnu. Šaltinis SSC https://www.skyscrapercity.com/threa...post-190162448

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Oho, koks apokaliptinis straipsnis:

    Iš kaimynų lenkų – kritika dėl Lietuvos kelių: ties pasieniu baigiasi Europa

    Dėl nesugebėjimo tinkamai įsipareigoti užbaigti „Via Baltica“ projektą kyla abejonių dėl Lietuvos gebėjimo veiksmingai integruotis į Europos transporto tinklą, o tai gali turėti ilgalaikių ekonominių pasekmių. Straipsnio autoriai mano, kad jei Lietuva nesugebės išspręsti šių klausimų, jai gresia marginalizacija Europos kelių jungčių kontekste ir santykių su pagrindiniais partneriais, pavyzdžiui, Lenkija, pablogėjimas.
    Išvis nevertas dėmesio straipsnis ir neaišku iš kur toks ažiotažas dėl tokių pasisakymų.
    Juokingiausia, kad kalba estijos ambasadorius ir kritikuoja Lietuvą, nors ar latviai bei estai išvis turi automagistralių Via Baltica trasoje?
    Toks jausmas, kad pas mus išvis kelio nuo Lenkijos sienos nėra ir visi važiuoja per kokį lauko kelią. Nors kelias yra toks pats, kaip ir didžioji Via Baltica dalis kaimynų iš šiaurės pusėje. O jau mintys apie kažkokią marginalizaciją - net sunku kažką pakomentuoti.

    Komentuoti:


  • vytgri
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Alternatyvūs keliai kainuos tiek, kad jie niekada neatsipirks iš mokesčio už pravažiavimą mokamais ruožais. Ir tai aplamai neduos nieko gero visos Lietuvos mastu, nes visiems keliams pinigų reikia. Ir miestų gatvėms taip pat. Todėl geriausia išeitis yra tiesioginis lengvųjų automobilių apmokestinimas, skiriant didelę dalį surenkamų lėšų tiesiogiai keliams, o likusią - VT plėtrai.
    Apie tau jau kalbėta n+1 kartų. Jei kuro akcizas būtų skiriamas keliams, vietoje to kad sumesti į bendrą katilą - nereiktų nieko antrą kartą apmokestinti.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Oho, koks apokaliptinis straipsnis:

    Iš kaimynų lenkų – kritika dėl Lietuvos kelių: ties pasieniu baigiasi Europa

    Dėl nesugebėjimo tinkamai įsipareigoti užbaigti „Via Baltica“ projektą kyla abejonių dėl Lietuvos gebėjimo veiksmingai integruotis į Europos transporto tinklą, o tai gali turėti ilgalaikių ekonominių pasekmių. Straipsnio autoriai mano, kad jei Lietuva nesugebės išspręsti šių klausimų, jai gresia marginalizacija Europos kelių jungčių kontekste ir santykių su pagrindiniais partneriais, pavyzdžiui, Lenkija, pablogėjimas.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Alternatyvūs keliai kainuos tiek, kad jie niekada neatsipirks iš mokesčio už pravažiavimą mokamais ruožais. Ir tai aplamai neduos nieko gero visos Lietuvos mastu, nes visiems keliams pinigų reikia. Ir miestų gatvėms taip pat. Todėl geriausia išeitis yra tiesioginis lengvųjų automobilių apmokestinimas, skiriant didelę dalį surenkamų lėšų tiesiogiai keliams, o likusią - VT plėtrai.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Kai kurie ruožai gali būti apmokestinti, galbūt tokiu būdu diferenciuoti greitkelis vs. automagistralė. Manau, kad ruožai kur daug išsukimų, nėra alternatyvų keliui, galėtų būti greitkelis. Automagistralė kur retesni išsukimai ir yra alternatyvos (pan. kaip visame pasaulyje).

    A1 link Klaipėdos: Ariogala-Gargždai. Yra alternatyva 196 ir 197.
    A1 link Vilniaus: Rumšiškės-Vievis. Alternatyva rajoniniais keliais, galbūt numatyti naują alternatyvų krašto kelią.
    A2 tarp Vilniaus ir Ukmergės: Putniškės (pirma sankryža normalioj autostradoj) - Širvintos
    A2 tarp Ukmergė (Rečionys) -Šilagalys. Yra krašto kelio alternatyva. Reiktų galvot apie keliukų asfaltavimą, kad būtų galima pasiekt aplinkinius kaimus palei autostradą asfaltuotais keliais.
    A5 galima praktiškai viską apmokestint išskyrus Kauno aplinkkelį, nes visur yra alternatyvos, didžioji dalis krašto keliais.
    likusi E67, išskyrus aplinkkelius turbūt irgi laisvai galima.

    Kur dabar greitkelis arba planuojamas greitkelis (pvz. Šiauliai-Radviliškis arba planuojami greitkeliai į Trakus arba Palangą) gali būti nemokami, ruožai trumpi.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Situacija su keliais yra baisi. Bet viena švieselė tunelio gale yra tai, kad jau daug kas (tiek dabartinis ministras, tiek įvairios partijos) kalba apie poreikį keisti finansavimo modelį ir galbūt pasidaryti kažką panašaus, kaip Lenkijos kelių fondas. Aišku, reiktų tuo pačiu kalbėti ir konkrečiau t.y. apie kai kurių kelių (pavyzdžiui, A1, A2 ir A5) apmokestinimą lengvąjam transportui. Dabar važiavimas nemokamomis "autostradomis" Lietuvoje nėra geras deal'as, kai "sutaupęs" tuos kelis Eurus A1 ir A2, vėliau juos su kaupu išleisi amortizatorių keitimui.
    Apmokestinti A1 būtų problematiška, nes alternatyvos jai nėra didelėje dalyje jos ilgio, ji naudojama kaip kelias vietiniam susisiekimui. Daugybė sankryžų gan nedideliu atstumu ir ties kiekviena iš jų statyti vartus su pinigų rinkėjais?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Situacija su keliais yra baisi. Bet viena švieselė tunelio gale yra tai, kad jau daug kas (tiek dabartinis ministras, tiek įvairios partijos) kalba apie poreikį keisti finansavimo modelį ir galbūt pasidaryti kažką panašaus, kaip Lenkijos kelių fondas. Aišku, reiktų tuo pačiu kalbėti ir konkrečiau t.y. apie kai kurių kelių (pavyzdžiui, A1, A2 ir A5) apmokestinimą lengvąjam transportui. Dabar važiavimas nemokamomis "autostradomis" Lietuvoje nėra geras deal'as, kai "sutaupęs" tuos kelis Eurus A1 ir A2, vėliau juos su kaupu išleisi amortizatorių keitimui.
    Jaučiasi visas FB ūžia dėl Lietuvos kelių. Užtenka vos ne bet kokią kelių direkcijos valdomą atkarpą įkelt, netgi jos istorinę foto, atrasi mažiausiai kelis komentarus pamininčią prastus kelius Lietuvoje, net nesvarbu ar šioje situacijoje rus. botai ar tikri žmonės, nes tikrai dabar keliai prasčiausi regione.
    Tai man irgi kažkokia viltis yra dėl kelių, nes nėra taip, kad "nerūpi", spėju viena didžiausių Lietuvos bėdų šiuo metu, nes nesiriboja Lietuva su kažkokiom top notch turtingom šalim, o su gana panašiom į Lietuvą šalimis pagal išsivystymą, bet ten su dangom kažkaip geriau. Aišku gal yra Lenkijoje kokių šunkelių, bet kam jie rūpi, ne mūsų reikalas biškį, nes mažai važiuojam ten.
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.10.03, 15:12.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Būtų 2023 m. I pusė, tai tokie komentarai tikrai parodytų liūdną Lietuvos kelių padėtį su terminais, nes iš tikrųjų, didelė ruožo dalis A5 už Marijampolės dar nebuvo prasidėjusi statyba. Lenkijoje jau tada buvo galima didžiąją dalį įveikti S61 kas sudarė dešimtis km, beveik kaip nauja Kaunas-Klaipėda autostrada būtų nutiesta tik Lenkijoje. Jau buvo atvesta autostrada iki sienos, kurį kūrė labai skausmingą kontrastą Lietuvai. Patiko Romo komentaras: Kalvarijos muitinė tai kažkokie 2000-ųjų pradžios Jugoslavijos vibe'ai.

    Dabar toks, ok, bet kur tada latvių A7 nors iki Bauskės, ar net A1 iki Saulkrasti, Rygos aplinkkelio Via Baltica atkarpa. Kekavos aplinkkelį turi, bet mes irgi turim Sasnavos-Kazlų Rūdos-Mauručių "aplinkkelį" Praktiškai užbaigiamas Marijampolės-Kalvarijos aplinkkelis ir lietuviška nauja trasa-ekspresovka iki sienos su Lenkijos S61.
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.10.03, 15:27.

    Komentuoti:


  • MartynasT
    replied
    Parašė dziugas99 Rodyti pranešimą

    Visiškai nesuprantu tokios kritikos, juk darbai vyksta ir jau greitai iki pat Lenkijos sienos bus autostrada.
    Čia Estijos ambasadoriaus Lenkijoje žodžiai.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė ojojoj Rodyti pranešimą
    šiuo metu optimaliausia
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    idealiausia
    Chebra, nėra tokių žodžių. Optimalus reiškia geriausias pagal kažkokius kriterijus, idealus reiškia tobulas. Geriau už geriausią nebūna, kaip ir tobuliau už tobulą.

    Komentuoti:


  • dziugas99
    replied
    Visiškai nesuprantu tokios kritikos, juk darbai vyksta ir jau greitai iki pat Lenkijos sienos bus autostrada.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Jau gaunam kritikos ir nuo kaimynų

    Lenkai kritikuoja Lietuvą: ties pasieniu baigiasi Europa - MadeinVilnius.lt

    Dienraštyje „Rzeczpospolita“ išspausdintame straipsnyje atskleidžiama probleminė „Via Baltica“ trasos situacija, pabrėžiant, kad kelių infrastruktūros požiūriu „Europa“ faktiškai baigiasi ties Lenkijos ir Lietuvos siena. Pagrindinė problema – Lietuvos delsimas įgyvendinti būtinas maršruto atkarpas, o tai trukdo transportui ir susisiekimui tarp Baltijos šalių ir likusios žemyno dalies. Nepaisant strateginės „Via Baltica“ svarbos regiono integracijai su Europos Sąjunga, Lietuva nespėja laikytis grafiko, todėl kyla rimtų sunkumų ne tik pačiai šaliai, bet ir kaimyninėms šalims.
    Rzeczpospolita originalus straipsnis:
    Problem z Via Baltica. Dlaczego na granicy Polski z Litwą kończy się Europa? - rp.pl

    Paskutinis taisė John; 2024.10.03, 11:44.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Situacija su keliais yra baisi. Bet viena švieselė tunelio gale yra tai, kad jau daug kas (tiek dabartinis ministras, tiek įvairios partijos) kalba apie poreikį keisti finansavimo modelį ir galbūt pasidaryti kažką panašaus, kaip Lenkijos kelių fondas. Aišku, reiktų tuo pačiu kalbėti ir konkrečiau t.y. apie kai kurių kelių (pavyzdžiui, A1, A2 ir A5) apmokestinimą lengvąjam transportui. Dabar važiavimas nemokamomis "autostradomis" Lietuvoje nėra geras deal'as, kai "sutaupęs" tuos kelis Eurus A1 ir A2, vėliau juos su kaupu išleisi amortizatorių keitimui.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Kadangi viskas patenka į bendrą katilą, tai atskirti neišeina. O kiek iš biudždeto duos keliams priklauso nuo valdžios.
    O dabar pažiūrėkite, kas būtų, jei kasmet už ;lengvajį automobilį reikėtų mokėti kokius 500 eurų. Tarkim, registruotų lengvųjų būtų 1 mln. Tai būtų surenkama kasmet po pusė milijardo. Tai sudarytų beveik tiek, kiek dabar išleidžiama keliams. Aišku, viso automobilių mokesčio keliams skirti negalima, bent pusė jo turėtų eiti VT vystymui.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Kadangi traukia KET pažeidimus į biudžetą, automarozams iškyla didelė dilema - trikojai neleidžia skraidyt, bet gerina kelius..

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Labai įdomus Mariaus Skuodžio pristatymas Prezidentūroje apie visus pokyčius: https://www.facebook.com/marius.skuo...4571234716055/
    Finansai:

    Click image for larger version

Name:	Screenshot from 2024-10-02 19-42-56.png
Views:	562
Size:	1,38 MB
ID:	2155951

    Komentuoti:

Working...
X