Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Lietuvos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kaid
    replied
    Susisiekimo ministras E. Sabutis: „Rajoninių kelių miestuose ir miesteliuose perdavimas savivaldybėms – ilgai lauktas ir sveikintinas“

    Trečiadienį Vyriausybė pritarė Prezidento inicijuotiems Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo ir Kelių įstatymo pakeitimams, kuriais numatoma perduoti savivaldybėms rajoninius kelius miestų ir miestelių teritorijose. Taip pat numatoma didesnė savivaldybėms tenkanti Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų dalis.

    Savivaldybėms skiriama KPPP lėšų dalis vietinės reikšmės keliams per dvejus metus didėtų 10 proc. – nuo 33 proc. iki 43 proc.

    Įstatymų pakeitimai numato, kad nuo 2026 metų savivaldybės iš AB „Via Lietuva“ perims valstybinės reikšmės rajoninių kelių ruožus, esančius miestų ir miestelių teritorijose. Tokiems keliams tapus vietinės reikšmės keliais ir pasikeitus jų statusui, jų tvarkymas taptų paprastesnis. Taip pat atsisakoma reikalavimo, kad ne mažiau kaip 50 proc. lėšų būtų skiriama kapitaliniam remontui. Dėl to savivaldybės galėtų iš KPPP lėšų atlikti daugiau kelių tvarkybos darbų.
    https://sumin.lrv.lt/lt/naujienos/su...-sveikintinas/

    Minimi tik rajoniniai keliai, tai krašto ir magistraliniai liks Via Lietuvos miestų ribose. Gailo, jog nėra paminėta, koks tai kilometrų skaičius, kuriuos perduos ir kiek dar liks miestų teritorijose valstybinės reikšmės kelių.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Europinės praktikos dabartinės ir yra, kad 2x2 reikia mažiausiai 10k per parą srauto, o 3 juostų į vieną pusę reikia mažiausiai 40k. Matyt Lietuva bando spausti maksimumą dėl finansavimo trūkumo, bet ir likusioje Europoje nemažai 2x2 kelių su pvz. 50-60k srautu, o 20k yra juokingas skaičius trijų juostų keliui.

    Normos keičiasi, nes nebėra automobilizacijos aukso amžius kaip 1970-1980 m., o kelius prižiūrėti yra brangu. Alternatyvos vairavimui yra pigiau tiek išlaikant infrastruktūrą, tiek finansiškai asmeniui (su tam tikrom išimtim), tik viskas atsiremia į politinę valią ir švietimą.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą

    normatyvai nesikeičia jau nuo 2008 metų
    Tas ir liūdna.

    Ties Abromiškėmis A1 VMPEI yra 34492, pagal 2023 m. duomenis iš Eismoinfo.lt

    2002-2008 m. galioja "Dėl statybos techninio reglamento STR 2.06.03:2001 "Automobilių keliai" patvirtinimo"

    Pagal 11 punktą ir jame 1 lentelė - tai būtų nuo 30000 VMPEI kas lemia -> "140 120 km/h" ir "3+skiramoji+3 juostos".
    603/456 Dėl statybos techninio reglamento STR 2.06.03:2001 "Automobilių keliai" patvirtinimo

    2008 įsigalioja naujas "Dėl kelių techninio reglamento KTR 1.01:2008 "Automobilių keliai" patvirtinimo"
    Pagal 10 punktą ir 1 lentėlė - tai būtų iki 55000 VMPEI grupavimas, kas lemia "130 110 kmh" ir "2+skiriamoji+2 juostos"
    D1-11/3-3 Dėl kelių techninio reglamento KTR 1.01:2008 "Automobilių keliai" patvirtinimo

    Juk tai iš esmės skiriasi. Taip - kainuoja po juostą prilipdyti.
    Bet kai sakai užtenka, niekas neduoda daugiau lėšų.

    Atitinkamai ir A14 situacija:
    2002 reikalavimais 3000–7000 VMPEI tai pakliūna -> II kategorija lemia -> 100 90 km/h greitis, 2 juostos, sankryžos "(Skirtingų) vieno lygio"

    2008 reikalavimais , kai II kategorija, tai net iki 15000-20000 VMPEI, 90 km/h greitis, 2 juostos.

    Klausimas - kodėl buvo susimažintas ambicijų lygis normatyvuose? Ar dirbtinai nebuvo užkeltas VMPEI reikalavimas, kad būtų sudėtinga pereiti į aukštesnį lygį?
    Kodėl 2002 m. 30000 yra 3+3, o nuo 2008 užtenka 2 juostų 20000 ?

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

    Problema ir iš dalies yra patys normatyvai.
    Vienais metais normatyvas sako vienaip, kitais - kitaip.
    Tereikia brūkštelėti susisiekimo ministrui įsakymą, kuriuo jis pakeičia tą normatyvą, norminį dokumentą. Nėra akmeny iškalta.
    normatyvai nesikeičia jau nuo 2008 metų

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    "Fūros" ir autobusai retai kada važiuoja leistinu, beveik visi spaudžia iki ribotuvo, tad dažnu atveju dar ir autobusas lenkia mane, o ne atvirkščiai.
    A14 ties Suginčiais 4398/484 (lengvųjų/sunkiasvorių).
    Tuo tarpu:
    • KK102 ties Pailge 7347/431.
    • KK103 ties Mickūnais 6635/355.
    • KK127 ties Senaja Varėna 6591/402.
    • A15 ties Šalčininkėliais 5840/444.
    Ir taip toliau. Tačiau niekas dėl pastarųjų vertimo į 2+1 nesvaigsta.
    Kalbame apie tai, kad kelią iš esmės tvarkė ir sutvarkė į blogiau nei buvo eismo saugos požiūriu.
    Apie kiekvieną iš kitų kelių kelių galima pasisakyti atskirai - Mickūnai ir Šalčininkėliai - ar nebus tik kartais dyzelį atsivežantys iš Blr ir akcizo nemokantys? Nėra akcizo - nėra ko ir remontuoti. O jei dar rimčiau - uždarius 4 ar 8 PKP su Baltarusija visi susikoncentravo į likusius keturis, po to du.
    Tai srautas KK103, A15 nėra natūralus, projektuotas ir planuotas.

    Pailgė - nemokamas kelias. Visgi fūrų skaičius reikšmingai krenta, reiškia daugiau vyksta vietinis eismas nei tranzitas (431->184 Pailgė->Didžiasalis).
    Kadangi kelias nemokamas - tai mažesnio prioriteto. Ateityje reik tikėtis padarys ką nors padoriai iki Pabradės. 2+2 ar 2+1. Yra šansas išvengti A14 klaidų.

    Senoji Varėna - waze dėka atradau kelią iš Vln į "Vakarų Europą" per Kibyšius (VMPEI 1131) už Merkinės. T.y. Vilnius-Alytus-Lazdijai tapo taip pat nutaisytu keliu atkarpose (ir sudilusiu kur netaisyta), kad tenka atsisukti pro Senąją Verėną ir minėtus Kibyšius, kurie išgyvena tikrai ne rajoninio keliuko, asfaltuoto su žvyrkelių programa, srautą. Ir vis augantį. Grįžkim prie A14, ten greta esantis žvyrkeliukas generuoja, tarkim, Dubingiai Bijutiškis vos 242 VMPEI.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Visiems noriu maloniai priminti - kai Vilnius-Kaunas norėjo padaryti greitį 120 km/h - tai kelininkai buvo išradingi - išgalvojo naują kelio kategoriją - BAM atsirado "greitkelis".
    Netrukdė nei VMPEI, nei STR, nei direkcija, nei VGTU.

    "Automagistralei" padaryti buvo per brangu ir per ilgai - stotelės, nėra avarinės juostos, vieno lygio sankryžos, spinduliai ir pan. Taaaai - atsirado pigesnis sprendimas - va prašom "greitkelis". Net ženklą nupaišė iš konvencijos panašesnį parinkę.

    Deja, Vilniaus-Utenos kelias "suremontuotas" brežneviniais stagnatoriškais metodais, bet "pagal galiojančius teisės aktus ir STR". Nauja kelininkų inžinierių karta jau nebe tokia sumani.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Na, jau ne kartą esu minėjęs, kad vairuoju pats ir tą darau pagal taisykles - važiuoju leistinu greičiu. (...)
    tampa akivaizdu, kad esi nelaimingas kelių gaidelis, kuris labai mėgsta paspaust, bet valdžeeee tam trūūūūgdo!
    Panašu, kad tema ne apie antreilininkų vaźiavimo ar vauravimo ypatumus.
    Kai nelieka argumentų galima pasitelkti pačius geriausius gimtojo Didžiasalio populiacijos leksikono "perliukus".

    Gal grįžtame į temą apie A14

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Gerbiamieji, jeigu jau mėtomės tokiais įvertinamais "nemokšiškai", tai traukite faktus: kur ir kas neteisingai suprojektuota, neatitinka normatyvų. Tada galėsime bent jau diskutuoti apie kažką, nes priminsiu, kad projektuojama pagal norminius dokumetus ir juose įvardintus parametrus (dokumentų sąrašą galite rasti kiekvieno projekto pradžioje).
    O dabar čia tema eilinių pasvaičiojimų, kurie paremti tik:"ten pro langą mačiau taip", "buvau x šalyje ir mačiau kažką", "norėčiau jog būtų taip", "sustos - nepravažiuosim" - be jokio loginio pagrindo.
    Problema ir iš dalies yra patys normatyvai.
    Vienais metais normatyvas sako vienaip, kitais - kitaip.
    Tereikia brūkštelėti susisiekimo ministrui įsakymą, kuriuo jis pakeičia tą normatyvą, norminį dokumentą. Nėra akmeny iškalta.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    BNS 2024.11.05
    „Via Lietuva“ auditas: kelių statybos darbai nebuvo planuoti skaidriai
    Didžioji dalis viešojo pirkimo sutarčių dėl valstybinės reikšmės kelių „Via Lietuva“ statybos darbų atlikimo vėlavo, be to, statybos darbai nebuvo nuosekliai ir skaidriai suplanuoti, darbams 2021–2026 metais numatytas ir planuojamas finansavimas mažesnis už poreikį, apskaičiuotą už šiuos darbus atsakingų institucijų, rodo antradienį paskelbtas Valstybės kontrolės atliktas auditas.

    Audito metu konstatuota, kad valstybinės reikšmės kelių atkūrimo, priežiūros ir plėtros darbų planavimas turi trūkumų.
    „Negalėjome įsitikinti, ar sudarant kelių remonto ir rekonstrukcijos prioritetines eiles buvo naudojami patikimi duomenys, nes dokumentuose nebuvo nurodyta, kaip apskaičiuotos kelių vertinimui naudojamų kriterijų reikšmės, kurios datos duomenimis atliktas skaičiavimas ir kokio laikotarpio duomenys buvo naudojami“, – pranešime teigia Valstybės kontrolė.

    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...uoti-skaidriai
    Pilna audito atasakaita
    Valstybės kontrolės 2024.11.05 pranešimas spaudai
    „Via Lietuva“ audito rezultatai: vėluojantis statybos darbų sutarčių įgyvendinimas, prastas planavimas ir neužtikrintas finansavimas
    • 86 proc. viešojo pirkimo sutarčių dėl valstybinės reikšmės kelių statybos darbų atlikimo vėlavo. Daugiau nei trečdaliu atvejų darbai vėlavo nuo pusmečio iki 3 metų.
    • Nebuvo nuosekliai ir skaidriai suplanuoti valstybinės reikšmės kelių statybos darbai ir paskirstyti finansiniai ištekliai. Dėl šios priežasties negalima įsitikinti, kad AB „Via Lietuva“ 2021–2023 m. sprendimai dėl darbų apimčių buvo pagrįsti.
    • Valstybinės reikšmės kelių atkūrimo, priežiūros ir plėtros darbams 2021–2026 m. numatytas ir planuojamas finansavimas mažesnis už poreikį, apskaičiuotą už šiuos darbus atsakingų institucijų.
    https://www.valstybeskontrole.lt/LT/...euztikrintas-f
    Pilna audito ataskaita
    Ten yra ir įdomių faktų, kurie netilpo į santrauką ir pranešimą spaudai



    https://www.valstybeskontrole.lt/LT/.../Download/4724
    https://www.valstybeskontrole.lt/LT/...tkurima-priezi
    Paskutinis taisė Romas; 2024.11.06, 19:38. Priežastis: Atkurtas grafiko rodymas

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Dar vienas eilinis pavyzdys apie vargšus, ale rangovų "prispaustus" valdininkus
    „Visos procedūros prasidėjo, praktiškai, iš karto, kai liepos pabaigoje su užsakovu AB „Via Lietuva“ pasirašėme remonto darbų rangos sutartį. Tačiau...
    Rokiskiosirena.lt - Sankryža, kaip pasaka „Buvo senis ir senutė“...

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Na, Trakų aplinkkelis yra bent svarstytas dalykas: https://www.trakai.lt/architektura-i...sis-planas/374

    Manau, Lietuvoj ir taip gan neblogai su tuo, kaip plentai aplenkia gyvenvietes, ypač lyginant su Lenkija ar Latvija.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    A16 kelyje tikėtis kažkokios didesnės plėtros, aplinkelių ir t.t. - sunkoka. Dabar nutiesus A5 automagistralę nuo Kauno iki Marijampolės, tai A16 ir reikšmingumas ir srautai jame sumažėję.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Mane labiausiai domina aplinkkelių statyba šiuose ruožuose. Kuo greičiau norėčiau pamatyti kelius, kuriais būtų galima važiuoti nepertraukiamai bent 90 kmh, gyvenvietes aplenkiančius kelius, kelius su kuo gausesne dviejų lygių infrastruktūra (ten kur pakankami srautai):

    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	312
Size:	111,3 kB
ID:	2162021

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Įdomu kiek ko bus įgyvendinta.

    2024 partijų programos - infrastruktūra

    LSDP - Socialdemokratai

    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	310
Size:	171,3 kB
ID:	2162016


    NA - Nemuno Aušra

    Click image for larger version

Name:	Capture2.JPG
Views:	312
Size:	8,4 kB
ID:	2162017


    LVŽS - Valstiečiai Žalieji

    Click image for larger version

Name:	Capture3.JPG
Views:	311
Size:	127,2 kB
ID:	2162018

    Komentuoti:


  • drulia
    replied
    Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

    Matau nesupratote esmės. Valstybė paduos rangovą į teismą, laimės. Valio, gal net kompensacija gaus į biudžetą!
    Bet projekto terminas vėluos papildomai 2, 3 o gal ir daugiau metų. Naujame konkurse projekto kaina jau bus indeksuota.
    Ir kas čia ką išlošia jūsų siūlomame variante?
    Šitaip ir prieiname prie to, kad rangovai gali valstybę tampyti už ūsų. Tegu vėluoja tas terminas, bet už tai bus gauta kompensacija. Bus "track record", kad su išsidirbinėjimais nesitaikstoma. Dabar gi ir terminai vėluoja ir projektų kainos iššoka ir dar projekto kokybė dažnai gali būti kvestionuojama.
    Ir aš grįšiu prie savo pirmo klausimo/samprotavimo, kodėl yra tiek daug ginančių tokį status quo koks yra dabar? Dar suprantu eilinis pilietis, kuriam nusišikt ant visų šitų reikalų. Jam tiesiog neįdomu ir jis gali ignoruodamas ramiai gyventi. Bet čia, forume, juk susirinkę žmonės kuriems įdomu, kurie skiria savo laiką domėdamiesi vienais ar kitais projektais, ir čia negali nurašyti ant "ignorance". Ko mes galime iš žurnalistų tikėtis, kai net čia pilna interesantų kurie nemato nieko blogo su dabartine situacija.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

    Matau nesupratote esmės. Valstybė paduos rangovą į teismą, laimės. Valio, gal net kompensacija gaus į biudžetą!
    Bet projekto terminas vėluos papildomai 2, 3 o gal ir daugiau metų. Naujame konkurse projekto kaina jau bus indeksuota.
    Ir kas čia ką išlošia jūsų siūlomame variante?
    Kam ten ginčytis,rangovas visada teisus...Ar namuose irgi meistrus samdaisi ta pačia logika? Tai gal ką reik paremontuot?
    Duoti rangovą į teismą gali kai jis nekokybiškai atlieka darbus ir nepašalina defektų. Bet ne už tai, kad tu nenori mokėti už darbus, kurie projekte net nebuvo įvardyti.
    Pradžiai reik ne skylėtus kaip voratinkliai projektus konkursuotis. Jei projekte įrašai pakeisti tilto turėklus ir asfalto dangą, su prierašu "rangovas viską įsivertina", tai nereiškia, kad nuėmus visas dangas ir radus pažeistas sijas, rangovas ir jas pakeis už tą patį.
    Šiaip tolstam nuo temos, čia jau visų valstybinių projektų bėdos.

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

    Matau nesupratote esmės. Valstybė paduos rangovą į teismą, laimės. Valio, gal net kompensacija gaus į biudžetą!
    Bet projekto terminas vėluos papildomai 2, 3 o gal ir daugiau metų. Naujame konkurse projekto kaina jau bus indeksuota.
    Ir kas čia ką išlošia jūsų siūlomame variante?
    Tai ką reikia daryti, kad nebūtų tokių projektų kaip Sargėnų viadukas, Trakų viadukas, ar pan?

    Sakyti, kad kažką pakeitus bus tik blogiau, tas pats, kas teigti, kad pamačius vagį, geriau policijai nepranešti, nes vagis gali ateiti pas tave, jei sužinoa, kad tu jį pridavei...

    Komentuoti:


  • Rimas_OK
    replied
    Parašė drulia Rodyti pranešimą
    <...>Dabar pasiteisinimai skamba taip, lyg rankos surištos būtų, bet gi taip nėra.<...>
    Matau nesupratote esmės. Valstybė paduos rangovą į teismą, laimės. Valio, gal net kompensacija gaus į biudžetą!
    Bet projekto terminas vėluos papildomai 2, 3 o gal ir daugiau metų. Naujame konkurse projekto kaina jau bus indeksuota.
    Ir kas čia ką išlošia jūsų siūlomame variante?

    Komentuoti:


  • ojojoj
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Tik tiek, kad viso to tinklo trisdešimtadalį ar panašiai turi kasmet rekonstruot, kad suspėtų paskui dėvėjimąsi.
    Kažkada esu važiavęs Vokietijoje pro naujai statomą autobahną, tai ten storis asfalto turbūt koks pusmetris buvo, o viduryje dar ir tekstilinis baltos spalvos paklotas matėsi, tai tas devėjimasis yra sąlyginis ir priklauso nuo srautų tam tikroje vietoje.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Gerai tiek, kad Vokietija jau turi beveik išbaigtą autobanų tinklą ir nėra reikalingos didžiulės kelių statybų apimtys kaip Lenkijoje ar Kinijoje.
    Tik tiek, kad viso to tinklo trisdešimtadalį ar panašiai turi kasmet rekonstruot, kad suspėtų paskui dėvėjimąsi.

    Komentuoti:

Working...
X