Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Lietuvos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • goolfietis
    replied
    Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

    Matau nesupratote esmės. Valstybė paduos rangovą į teismą, laimės. Valio, gal net kompensacija gaus į biudžetą!
    Bet projekto terminas vėluos papildomai 2, 3 o gal ir daugiau metų. Naujame konkurse projekto kaina jau bus indeksuota.
    Ir kas čia ką išlošia jūsų siūlomame variante?
    Tai ką reikia daryti, kad nebūtų tokių projektų kaip Sargėnų viadukas, Trakų viadukas, ar pan?

    Sakyti, kad kažką pakeitus bus tik blogiau, tas pats, kas teigti, kad pamačius vagį, geriau policijai nepranešti, nes vagis gali ateiti pas tave, jei sužinoa, kad tu jį pridavei...

    Komentuoti:


  • Rimas_OK
    replied
    Parašė drulia Rodyti pranešimą
    <...>Dabar pasiteisinimai skamba taip, lyg rankos surištos būtų, bet gi taip nėra.<...>
    Matau nesupratote esmės. Valstybė paduos rangovą į teismą, laimės. Valio, gal net kompensacija gaus į biudžetą!
    Bet projekto terminas vėluos papildomai 2, 3 o gal ir daugiau metų. Naujame konkurse projekto kaina jau bus indeksuota.
    Ir kas čia ką išlošia jūsų siūlomame variante?

    Komentuoti:


  • ojojoj
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Tik tiek, kad viso to tinklo trisdešimtadalį ar panašiai turi kasmet rekonstruot, kad suspėtų paskui dėvėjimąsi.
    Kažkada esu važiavęs Vokietijoje pro naujai statomą autobahną, tai ten storis asfalto turbūt koks pusmetris buvo, o viduryje dar ir tekstilinis baltos spalvos paklotas matėsi, tai tas devėjimasis yra sąlyginis ir priklauso nuo srautų tam tikroje vietoje.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Gerai tiek, kad Vokietija jau turi beveik išbaigtą autobanų tinklą ir nėra reikalingos didžiulės kelių statybų apimtys kaip Lenkijoje ar Kinijoje.
    Tik tiek, kad viso to tinklo trisdešimtadalį ar panašiai turi kasmet rekonstruot, kad suspėtų paskui dėvėjimąsi.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Mane vis minant dviratį domina, kokio senumo ten danga. Paieškojau, ir radau kažką: https://geodata.lt/lietuvos-keliu-dangos-zemelapis/ Radau klaidų, kur tikrai neteisinga data, kai kur data nenurodyta, o kai kur 1/1/2000, panašu, naudojama kaip "default" reikšmė.
    Paskutinis taisė alga; 2024.10.19, 16:50.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    skyscrapercity.com temoje apie Lietuvos kelius, Lietuva buvo pagirta vieno kelių temas prižiūrinčio moderatoriaus, kad A5 projekto fizinių darbų etapai buvo įgyvendinti labai greitai, niekas neužstrigo. Jis seka daugelį pasaulio kelių statybų, įskaitant Europą, ir gali palyginti Sunkiausia yra pasiruošti darbams, o kai prasideda tai sukasi kaip bitės. Kitose šalyse, ypač Vokietijoje, stato kelius metų metais. Gerai tiek, kad Vokietija jau turi beveik išbaigtą autobanų tinklą ir nėra reikalingos didžiulės kelių statybų apimtys kaip Lenkijoje ar Kinijoje.
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.10.19, 16:34.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė drulia Rodyti pranešimą
    Problemos yra institucinės ir nereikia čia bandyti nusimesti atsakomybės. Galų gale, kaip gali būti kokie nors pokyčiai įgyvendinti jei nėra kaltų? Dabar pasiteisinimai skamba taip, lyg rankos surištos būtų, bet gi taip nėra. Valstybė vienu ar kitu lygmeniu, laiko visas kortas savo rankose
    Na, tai reik paduot valstybę į teismą.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Kažkaip diskusija nuo projektų vėlavimo perėjo prie šviesoforų prieš sankryžas statymo ypatumų ir institucinių problemų. Prašome susirasti arba susikurti kitą temą.

    Komentuoti:


  • drulia
    replied
    Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
    Tad ką pasiūlytum valstybinės institucijos darbuotojams daryti šiais atvejais?
    Tikrai ne ignoruoti problemos. Vėl gi čia toks pats ieškojimas pateisinimų, bet kodėl? Visuomet galima arba prisiimti atsakomybę, arba kaltinti kitus. Čia rangovai kalti, kad pas mus net ant tiltų atsirandančios provėžos yra normalu? Čia rangovai kalti, kad pas mus šviesoforai už sankryžų nuimti, o prieš sankryžas sustatyti taip, kad be akrobatikos neapseisi? Čia rangovai kalti, kad kas antras rimtesnis projektas eigoje pasudetingėja ir dėl to reikia pratęstų terminų ir aukštesnių kainų? Na čia taip galima vardinti ir vardinti, bet juk valstybė ne vakar gimė, projektai didesni ir mažesni vyksta nuolat, bet problemos tos pačios.

    Problemos yra institucinės ir nereikia čia bandyti nusimesti atsakomybės. Galų gale, kaip gali būti kokie nors pokyčiai įgyvendinti jei nėra kaltų? Dabar pasiteisinimai skamba taip, lyg rankos surištos būtų, bet gi taip nėra. Valstybė vienu ar kitu lygmeniu, laiko visas kortas savo rankose ir jei ji būtų linksiuojama kaip kelių "gaideliai" ir tikrinama kaip šeštadienio rytais įvažiavimai į miestus, greitai būtų rasti sprendimai toms problemos. Bet gi problemų kėlimas ir badymas pirštu, dabuotoją padarys nepatogiu, jei problema pakils iki politinio lygio veikėjų, žiūrėk dar ir galvos lėks, patogiau ir lengviau tiesiog ignoruoti. Tai ypač lengva, kai pilna žmonių linkčiojančių galvas, kad taip - problemos be sprendimų, geriau neįmanoma.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

    Tai ar gali kaltinti klerką, kad valstybė iš mūsų nepaėmė dar didesnių mokesčių, ir nepasamdė papildomai 100 teisininkų, kurie laimės teismą prieš rangovą ir galės skelbti naują konkursą, dėl kurio terminai nusitęs ne 2 mėnesius, bet 2 metus?
    Nežinau kaip kelių srityje, bet kiek teko ir tenka susidurti su valdiškomis įmonėmis, tai 90 proc. stabdžiai ir išsidirbinėjimai iš ten pareina. Koks rangovas nori merkt savo pinigus ir tempt gumą? Kai projektuose paliekama daug pilkų zonų, va tada ir prireikia to 100 teisininkų. Užsakovas su ribotu biudžetu prasikonkursuoja kreivą projektą, o rangovas nenori dirbt už dyka.
    Pavyzdys - Panevėžio pėsčiųjų tiltas, kiek jau tempiasi guma? "savivaldybė tikina, kad įmonė nebaigė darbų, o rangovė teigia, kad juos visus, kiek buvo įmanoma, užbaigė"

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

    Tai ar gali kaltinti klerką, kad valstybė iš mūsų nepaėmė dar didesnių mokesčių, ir nepasamdė papildomai 100 teisininkų, kurie laimės teismą prieš rangovą ir galės skelbti naują konkursą, dėl kurio terminai nusitęs ne 2 mėnesius, bet 2 metus?
    "Kas nori – ieško galimybių, kas nenori – priežasčių"...

    Komentuoti:


  • Rimas_OK
    replied
    Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

    Daryti tą, ką daro kitų valstybių institucijos, dirbdamos su tais rangovų teisės departamentais.

    Kaip jie įgyvendina nepalyginamai sudėtingesnius ir brangesnius projektus?
    Tai ar gali kaltinti klerką, kad valstybė iš mūsų nepaėmė dar didesnių mokesčių, ir nepasamdė papildomai 100 teisininkų, kurie laimės teismą prieš rangovą ir galės skelbti naują konkursą, dėl kurio terminai nusitęs ne 2 mėnesius, bet 2 metus?

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Dauguma projektų ten irgi vėluoja.

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
    Turiu pažįstamą, dirbanti valstybinėj institucijoj, šiek tiek kitoje infrastruktūros srityje. Sakau - kodėl vėluoja, kodėl terminai vis tęsiasi? Atsakymas - rangovai užtempia, ir būdamas klerku nieko nepadarysi:
    1. Jei rangovui parodysi špygą, pasiųsi velniop - vėlavimas bus dar didesdnis dėl teismų, dėl naujo rangovo ieškojimo.
    2. Rangovas dalyvaudamas konkurse iškart nusimato vėlavimus ir baudas įskaičiuoja į savo darbų sąmatą.
    3. kai kurie, ypač užsienio, rangovai turi teisės departamentus, kuriuose dirba daugiau žmonių, nei realiai statyboje. Ir jų darbas ieškoti prie ko prisiknisti, kad pratęst terminą. Ir taip jie sėkmingai terorizuoja užsakovą.
    Tad ką pasiūlytum valstybinės institucijos darbuotojams daryti šiais atvejais?
    Daryti tą, ką daro kitų valstybių institucijos, dirbdamos su tais rangovų teisės departamentais.

    Kaip jie įgyvendina nepalyginamai sudėtingesnius ir brangesnius projektus?

    Komentuoti:


  • Rimas_OK
    replied
    Parašė drulia Rodyti pranešimą
    Stebina mane kai kurių internautų noras ginti valstybines institucijas ir politikus, bandant rasti pateisinimus vienokiems and kitokiems jų veiksmams. <...>
    Turiu pažįstamą, dirbanti valstybinėj institucijoj, šiek tiek kitoje infrastruktūros srityje. Sakau - kodėl vėluoja, kodėl terminai vis tęsiasi? Atsakymas - rangovai užtempia, ir būdamas klerku nieko nepadarysi:
    1. Jei rangovui parodysi špygą, pasiųsi velniop - vėlavimas bus dar didesdnis dėl teismų, dėl naujo rangovo ieškojimo.
    2. Rangovas dalyvaudamas konkurse iškart nusimato vėlavimus ir baudas įskaičiuoja į savo darbų sąmatą.
    3. kai kurie, ypač užsienio, rangovai turi teisės departamentus, kuriuose dirba daugiau žmonių, nei realiai statyboje. Ir jų darbas ieškoti prie ko prisiknisti, kad pratęst terminą. Ir taip jie sėkmingai terorizuoja užsakovą.
    Tad ką pasiūlytum valstybinės institucijos darbuotojams daryti šiais atvejais?

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Susisiekimo viceministras: kitąmet apčiuopiamai pagerinti kelių būklės nepavyks

    Susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas sako, kad keliams kitų metų valstybės biudžete numatomų skirti 784 mln. eurų užtektų tik pradėtiems projektams įgyvendinti.

    Jo teigimu, 11 proc. mažesnio nei šių metų planas finansavimo neužteks kelių būklei Lietuvoje „apčiuopiamai gerinti“.

    „Visi pirkimai yra jau atlikti. Šitas biudžetas yra tiems projektams, kurie sukontraktuoti įgyvendinti (...). Faktas, kad jo nepakanka ir apmaudu, kad KPPP (Kelių priežiūros ir plėtros programos – BNS) bazinis dydis (...) nedidėja. Tai per tą nedidėjimą nebus galima apčiuopiamai gerinti kelių būklės visoje Lietuvoje“, – ketvirtadienį LRT RADIJUI sakė J. Skačkauskas.

    Anot jo, vien jau pradėtų stambieji projektų – automobilių magistralės „Via Baltica“ ir kelio Vilnius-Utena rekonstrukcija – kainuos 317 mln. eurų.

    Asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenka taip pat teigė, kad įgyvendinus jau pradėtus projektus, naujiems pradėti pinigų neužteks.

    „Tai, kas yra numatyta, yra pinigai būtent įgyvendinti ir pabaigti projektus, kurie jau yra sukontraktuoti (...). Jeigu lieka tiek pinigų, kiek yra, iš esmės kitais metais naujų projektų nėra visiškai“, – kalbėjo Š. Frolenka.
    Trečiadienį paskelbtame kitų metų valstybės biudžeto projekte numatoma, kad 563,2 mln. eurų keliams bus skirta iš KPPP – 3,4 proc. mažiau nei 2024-aisiais, kai skirta 583 mln. eurų.

    Dar 59,1 mln. eurų karinio mobilumo jungtims numatoma skirti iš naujo Gynybos fondo – 57,7 proc. mažiau (šiemet – 139,8 mln. eurų), 161,2 mln. eurų – 1,3 proc. daugiau (159 mln. eurų) – iš Europos Sąjungos fondų.

    Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiemet keliams realiai skirta 936 mln. eurų, tačiau iš visų šaltinių bus panaudota 1,005 mlrd. eurų.

    Susisiekimo ministras Marius Skuodis pastaruoju metu ne kartą sakė, kad norint iš esmės pagerinti valstybinių kelių kokybę kasmet jiems reikėtų apie 1,3 mlrd. eurų.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Įdomu kiek susiję su kelių platinimo darbais tas sumažėjimas finansavimo. Jeigu naujų platinimų nepradės 2025 m., užteks ir mažiau. Bus galima vykdyti panašius perasfaltavimų tempus kurių gal net labiau reikia šiuo metu.
    Via Baltica gali palaukti arba pabaigti jungiamojo kelio statybą ties Juragiais.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    Valstybės išlaidos keliams 2025 metais turėtų siekti 784 mln. eurų – 11 proc. mažiau nei šių metų planas (882 mln. eurų), rodo trečiadienį paskelbtas kitų metų valstybės biudžeto projektas. Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiemet keliams realiai skirta 936 mln. eurų, tačiau iš visų šaltinių bus panaudota 1,005 mlrd. eurų. Susisiekimo ministras Marius Skuodis pastaruoju metu ne kartą sakė, kad norint iš esmės pagerinti valstybinių kelių kokybę kasmet jiems reikėtų apie 1,3 mlrd. eurų.

    Komentuoti:


  • drulia
    replied
    Stebina mane kai kurių internautų noras ginti valstybines institucijas ir politikus, bandant rasti pateisinimus vienokiems and kitokiems jų veiksmams. O jau vairuotojas jei tik ką netaip padarys, tai tuoj automarozas, ar dar kokiais gražiais epitetais išvadinamas. Nulis tolerancijos eiliniam vairuotojui. Čia akys užpiltos politinėmis pažiūromis ir dėl to neina blaiviai įvertinti situacijos?

    Juk turėtų viskas būti atvirkščiai, valstybei ir jos tarnautojams turėtų būti taikomi aukštesni standartai, kiekvienas nusižengimas, pačios valstybės sugalvotoms taisyklėmis, turėtų būti linksiuojamas ir pabrėžiamas, o ne ieškomi argumentai pateisinimui. Dabar gaunasi tokia situacija, kur iš eilinio vairuotojo reikalaujama vos ne tobulumo, visų taisyklių privalu laikytis, o pati valstybė gali pagal nuotaiką ir galimybes laikytis tų taisyklių.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Chiuvakas Rodyti pranešimą

    Tarpkitko šią vasarą estai atidarė 2+2 gabaliuką nuo pasienio ties Parnu. Ir sutartys pratęsti už Parnu. Šaltinis SSC https://www.skyscrapercity.com/threa...post-190162448
    Bet ten juk nei automagistralė, nei greitkelis. Tiesiog paprastas 2+2 kelias, kuriuo net tame video prieš eismą kelkraščiu važiuoja dviratininkas.
    Jeigu pas mus suskaičiuoti 2+2 užmiesčio kelius, kurie neturi automagistralės ar greitkelio statuso, turbūt ne ką nusileistume EE ar LV su mūsų tik šių kelių ilgiu vs jų visi tokio tipo keliai.
    Visų šalių, be išimties, kontekste greičiausiai darbai juda ir didžiausia plėtrą yra atkarpose, kuriose plėtrai yra ir didelis vidinis poreikis. Pirmiausia tiesiami aplinkkeliai ir apvažiavimai, kad gerinti vietinį susisiekimą bei išvaduoti miestus, gyvenvietes nuo nesibaigiančio tranzitinio srauto. Tuo pačiu atsižvelgiant ir į eismo intensyvumo duomenis.

    Komentuoti:

Working...
X