Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio interviu Delfi apie padėtį kelių srityje. Apibendrinant, nuo 2009 metų krizės finansavimas kelių priežiūrai nurėžtas ir vis dar neatstatytas, taigi susiduriam su chroniško priežiūros stygiaus padariniais. Dabar nepakankamą kelių biudžetą tenka balansuot tarp strateginių investicijų (t.y. Via Baltica), žvyrkelių asfaltavimo ir einamosios priežiūros. Net suteikus adekvatų finansavimą, rezultatai pasimatytų tik per 4-5 metus.
https://www.delfi.lt/video/laidos/de....d?id=92568517
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Lietuvos keliai
Collapse
X
-
Kelių direkcija čia apskritai ne prie ko, savivaldybėn galėsi kreiptis, kai kelias peraugs usnim ir kiečiais, tada gal išrašys baudą už teritorijos nepriežiūrą. O šiaip privačių asmenų konfliktines situacijas sprendžia teismas. Tai turbūt ten ir reikia kreiptis.
Komentuoti:
-
O kur kreiptis už nepriežiura, saviladybe, keliu direkcia ar kur, gal zinai?
Komentuoti:
-
Parašė razmas Rodyti pranešimąSveiki, gal kas žinote kas yra atsakingas už privataus kelio - gatvės priežiūrą?
Kur būtų galima kreiptis už nepriežiūra, kokia gresia baudą?
Kalba eina apie privačių namu kvartalo gatve mieste.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Sveiki, gal kas žinote kas yra atsakingas už privataus kelio - gatvės priežiūrą?
Kur būtų galima kreiptis už nepriežiūra, kokia gresia baudą?
Kalba eina apie privačių namu kvartalo gatve mieste.
Komentuoti:
-
lrytas
Nors vairuotojų nuostoliai dėl duobėtų kelių auga, prošvaisčių nematyti: situacija viena prasčiausių ES
https://tv.lrytas.lt/zinios/auto/202...iu-es-26012905
Dėl didelių orų permainų vairuotojai vis dažniau skundžiasi apgadintais automobiliais, dėl ko kaltos duobės keliuose. 2021 m. fiksuota 500 atvejų, kai transporto priemonės nukentėjo dėl duobių keliuose, o pernai šis skaičius padidėjo bene dvigubai. Ekspertai teigia, kad situacija ir toliau išlieka prasta.
Finansavimas kelių priežiūrai daugelį metų išlieka toks pat, o šiemet patvirtintas finansavimas – rekordiškai mažas, Susisiekimo ministerijos parengtame Kelių priežiūros ir plėtros projekte keliams numatyta suma beveik 550 mln. eurų, o kelerių metų bėgyje numatyta finansavimo suma dar mažės.
Komentuoti:
-
Kartais tenka važiuoti A9 keliu nuo Šiaulių, sukant į 144 kelią ties Šeduva visada buvo lėtėjimo juosta. Nežinau kada tiksliai, bet lėtėjimo juostą ten panaikino. Yra kažkoks logiškas paaiškinimas tam? Kad įrengti naują, reikia pinigų, o čia?
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė spekas Rodyti pranešimąMane dar pribloškė, kad, jei tai tiesa, kad keliams biudžetas nebuvo didinamas 14 metų...
O kalbant apie valstybinio finansavimo didinimą vietiniams keliams, tai dar labiau didinama neteisybė miestų atžvilgiu. Gatvės, kuriomis kasdien naudojasi dešimtys tūkstančių žmonių, yra tik savivaldybės atsakomybė, bet vietinis keliukas tarp dviejų kaimų po keliasdešimt gyventojų jau turi būti dalinai iš valstybės biudžeto kompensuojamas. Tai gal tada ir miestų gatvėms valstybės biudžetą padalinam, ir prioritizuojam ne tik pagal asfalto kokybę, bet ir pagal naudotojų skaičių.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
,,Įstatymo projektu siūloma supaprastinti Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo tvarką – tiek vietinės reikšmės, tiek valstybinės reikšmės kelių priežiūrai ir plėtrai numatyti po lygiai, t. y. po 50 proc. KPPP lėšų.
Pasak iniciatyvos autoriaus Seimo nario E. Sabučio, savivaldybių kelių finansavimo klausimas turi būti sprendžiamas iš esmės – išsigryninant valstybės prioritetus ir skiriant didesnes lėšas vienam svarbiausių sektorių – transporto infrastruktūrai, nes finansavimas savivaldybėms priklausančių ir valstybinės reikšmės kelių priežiūrai nedidėja jau 14 metų.
Priimtos pataisos, jo teigimu, leistų tai padaryti dviem kryptimis: iš KPPP sąmatos vietiniams keliams būtų skiriama ne šiuo metu esami 33 procentai, o pusė viso kelių finansavimo, tuo metu – likę 50 proc. eitų valstybiniams keliams.
Seimo narys pastebi, kad Vyriausybė, nepaisydama jokių ekspertų raginimų ir perspėjimų dėl itin prastos padėties šalies keliuose, šių metų biudžete keliams skyrė tik menką pajamų dalį, gautą iš kuro akcizo. „Tai nėra normalu, nes akcizas už degalus visų pirma yra tikslinis mokestis, kurį vairuotojai sumoka naudodamiesi keliais, todėl jis ir turi grįžti į kelių infrastruktūrą.
Parlamentaras patikino, kad šis įstatymo projektas yra tik pirmas žingsnis siekiant didesnio finansavimo keliams. Iniciatyvų peržiūrėti lėšų skyrimo keliams priemones, jo teigimu, bus ir daugiau, svarbiausias iš jų – pasiūlymų teikimas kitų metų biudžeto projektui, kad keliams būtų skiriama bent jau 80 proc. pajamų, gautų už kuro akcizą.''
https://madeinvilnius.lt/naujienos/l...bloksti-atgal/
Visisškai pritariu, kad visas arba beveik visas akcizas už degalus turi būti skirtas kelių infrastruktūrai.
Mane dar pribloškė, kad, jei tai tiesa, kad keliams biudžetas nebuvo didinamas 14 metų...
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąNe ne visai išimtis - pora puslapių aukščiau yra gėdingas sąrašas kelių kurie yra su siauresne nei 5 m važiuojamają dalimi ir jis trumpėja - ko gero, per keletą metų šalia poligonų esantys keliai KK173 Molėtai - Pabradė ir KK176 Pirčiupiai ajšiūnai bus rekonstruoti.
Krašto kelių, kurie neatitinka kelio kategorijos (kelio dangos plotis ≤ 5 m), prioritetinė eilė
https://lakd.lt/wp-content/uploads/2..._eile_2022.pdf
https://www.miestai.net/forumas/forum/bendrosios-diskusijos/infrastruktūra-ir-pramonė/keliai-gatvės-autotransportas/337-lt-lietuvos-keliai?p=1994138#post1994138
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė ZYKLON-B Rodyti pranešimąKelias Vievis-Semeliskes atrodo kaip po karo.
nudulkėjęs, o kelkraščiai aštrūs ir labai labai lengva prasipjauti iš karto dvi padangas
Parašė alga Rodyti pranešimąVievis-Semeliškės yra labiau išimtis, jis neatitinka krašto kelio standarto, laukia kapitalinės rekonstrukcijos. Yra programa tokių kelių rekonstrukcijos. .
Krašto kelių, kurie neatitinka kelio kategorijos (kelio dangos plotis ≤ 5 m), prioritetinė eilė
https://lakd.lt/wp-content/uploads/2..._eile_2022.pdf
https://www.miestai.net/forumas/forum/bendrosios-diskusijos/infrastruktūra-ir-pramonė/keliai-gatvės-autotransportas/337-lt-lietuvos-keliai?p=1994138#post1994138
O apie Lietuvos "kelių standartus" sunku kalbėti, nes ir esami pagrindiniai keliai degradavo, pvz. "magistralinis kelias" A12 nuo Šiaulių iki Kelmės, kasmet prastėjantis buvęs pagrindinis kelias iš Vilniaus į Lenkiją KK132 Alytus - Seirija-Lazdija ar Kelio KK169 atkarpa nuo . Apie provėžas kelyje A1 ir "betonkės" A14 būklę yra pakankamai pridiskutuota tų kelių temose..
Pavažinėjus po kaimynines šalis standartins lenkiškas vaivadijos kelias (DW) yra labai lygus lyginant su "standartiniu" dešimtmečius neremontuotu leituvišku keliu. Latviai savo kelių dangomis per dešimtmetį labai pagerino kelių būklę, bet aš paskutinais metais per mažai ten važinėjau, kad daryčiau apibendrinimus. Tačiau bet kelias Biržai -Skaistakalne - Ryga anoje sienso pusėje daugiau taškų duoda Latvijos "kelių standartams", nei Lietuvos.
LAKD puslapyje yra ne tik minėtas prioritetis siaurų kelių sąrašas, bet ir dar vienas gėdos sąrašiukas, kur išvardintgi keliai su itin prastomis dangomis.
Krašto kelių, kuriuose neužtikrinamas leistinas važiavimo greičio režimas (išilginis kelio dangos nelygumas ≥ 5 m/km), prioritetinė eilė
https://lakd.lt/wp-content/uploads/2..._eile_2022.pdf
Prie progos reikės jį pastudijuoti ir palyginti su suplanuotais dabrbai ar paskelbtais konkursais.Paskutinis taisė Romas; 2024.02.20, 23:07.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Dėl Vievis-Semeliškės, net nežinau ar noriu ten rekonstrukcijos. Dabar visai įdomu įtempus nervus pramint ar pravažiuot. Jei išlygins ir ištiesins... Bus eilinis keliukas.
Jo problema yra ne nekokybiška danga, o per mažas kelio plotis.
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Vievis-Semeliškės yra labiau išimtis, jis neatitinka krašto kelio standarto, laukia kapitalinės rekonstrukcijos. Yra programa tokių kelių rekonstrukcijos. O šiaip tuose kraštuose situacija daug, daug geresnė, nei sovietmečiu. Daug rajoninių kelių asfaltuota. Pavyzdžiui, Vievininkai–Rusakalnis–Strėvininkai–Daugirdiškės, Vievis–Kazokiškės–Paparčiai–Žasliai. Gal net nėra prasmės vardinti, tiek jų daug. Taip pat Vievis–Trakai yra puikios būklės.
Komentuoti:
-
Parašė ZYKLON-B Rodyti pranešimą3 savaites buvau LT, buvau apsistojes pas tevus Elektrenuose - tai apylinkese keliu bukle yra blogesne negu tarybu sajungos pabaigoje/nepriklausomybes pradzioje. Kelias Vievis-Semeliskes atrodo kaip po karo. Atsirado daug privacios statybos - jokiu normaliu privaziavymu nera. Zodziu situacija visiskai tragiska.Klausymas ar tai elektrenu savivaldybes prasipisimas ir bybiodejimas ar paprasciausiai centralizuotai nustojo skirti lesu?
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė ZYKLON-B Rodyti pranešimą3 savaites buvau LT, buvau apsistojes pas tevus Elektrenuose - tai apylinkese keliu bukle yra blogesne negu tarybu sajungos pabaigoje/nepriklausomybes pradzioje. Kelias Vievis-Semeliskes atrodo kaip po karo. Atsirado daug privacios statybos - jokiu normaliu privaziavymu nera. Zodziu situacija visiskai tragiska.Klausymas ar tai elektrenu savivaldybes prasipisimas ir bybiodejimas ar paprasciausiai centralizuotai nustojo skirti lesu?
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė ZYKLON-B Rodyti pranešimą3 savaites buvau LT, buvau apsistojes pas tevus Elektrenuose - tai apylinkese keliu bukle yra blogesne negu tarybu sajungos pabaigoje/nepriklausomybes pradzioje. Kelias Vievis-Semeliskes atrodo kaip po karo. Atsirado daug privacios statybos - jokiu normaliu privaziavymu nera. Zodziu situacija visiskai tragiska.Klausymas ar tai elektrenu savivaldybes prasipisimas ir bybiodejimas ar paprasciausiai centralizuotai nustojo skirti lesu?
Dar viena idėja - kažkaip EuroVelo organizaciją "atidaryti" šalyje. Gal tai padėtų ir su finansavimu, ir su europinio dviračių srauto pakreipimu per Lentvarį ir Trakus. Pažiūrėk į EuroVelo tinklapį ir tikrai suprasti, kokios mums galimybės.
Greičiausiai dėl to ???? vakar diskutavau po nelaimės Lentvario g. dėl regioninių kelių
Komentuoti:
-
Parašė ZYKLON-B Rodyti pranešimą
As sneku apie naujas "gatves" o ne apie privacius privaziavimus
Komentuoti:
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Tai kodėl tie privačios statybos statytojai neįsirengė sau privažiavimo?
Komentuoti:
Komentuoti: