D0. Pražský vnější okruh / Prahos išorinis aplinkkelis
Tarp kelių D1 Praha - Brno ir D5 Praha - Plzeň
Atstumas - 30 km, navigacija rodo 19 -20 minučių, faktiškai važiavome 43 minutes www.mapy.cz
Foto 2025.05
Fūroms leidžiama važiuoti tik dešine juosta. ten viskas stovi. Vienas rumunas iššoko į antrą juostą ir užkimšo visą kelią
Pralinksmino ženklas "120"
Kažkur čia prasideda Prahos išorinio aplinkkelio kilometražas
D1 Praha - Dobřejovice - (Brno)
Pavažiavus nuoroda į aplinkkelį ne iš karto sužvietė, kad čia joks aplinkkelis, o važiuojame atgal į pietryčius - autostrada D1 lik Brno ir tolstame nuo Plzeno kelio D5.
Keliu D1 važiavome apie 12 kilometrų iki mazgo Nr. 10/76 ties Dobřejovice
Foto 2025.05
Prahos ofisynai
Mazgas Nr. 2
Mazgas Nr. 6
Mazgas Nr. 6
Mazgas Nr. 10 / 76 Dobřejovice
Įsiliejame į Išorinį Prahos aplinkeklį
Aplinkkelyje jau buvo pilna "fūrų", nors iš anos pusės aplinkkelis dar nenutiesas - vadinasi, jos čia galėjo patekti tik D1 nuo Brno pusės
Čia ir prasidėjo įspūdingiausia tos dienos kelionės per Čekiją dalis
Kelionės per Prahą trasa yra keistai kreiva, ir tas maršrutas nebuvo greitas.
Kažkada savaitgalį Prahą miesto vidiniu aplinkkeliu pervažiavome per pusvalandį, o dabar kelionė užtruko virš valandos
Tiesiog buvo nepakankami pasiruošta ir pasikliauta kelių nuorodomis bei navigacija. Būtų greičiau važiuoti vidiniu Prahos miesto aplinkkeliu MO. www.mapy.cz
Foto 2025.05
Iš autostrados D1 sklandžiai įsiliejome į išorinį Prahos aplinkkelį D0 Pražský vnější okruh
Prasideda kamščiai
Už posūkio - jau vidinis Prahos miesto centro aplinkkelis MO Pražský vnitřní okruh
Kelio nuorodos tiesiai rodo (tai būtų žymiai greičiau) rodo kažkokį Braniką ir Krčą , o nuorodos mandagiai siunčia į Prahos išorinį aplinkkelį D0, o iš tiesų į D1 link Brno
.
Pirmą kartą nusukti į D0 (ištiesų - į D1 link Brno) kviečiama ties Spořilovská gatve https://www.google.com/maps/place/IB...oASAFQAw%3D%3D
Kitas nusukimas į išorinį aplinkkelį D0 - ties 5. května (Gegužės 5-osios) gatve. Čia fūroms išvis uždrausta važiuoti tiesiai ir liepama sukti link išorinio aplinkkelio (t.y. autostradą D1 lik Brno).
Turbūt čekai specialiai nerašo, raudoname fone kad tai kelias D1 - tam kad visokie tranzitai važiuotų kuo toliau nuo Prahos.
Tai ir nusukau kartu su fūromis... https://www.google.com/maps/place/IB...oASAFQAw%3D%3D
D0. Pražský okruh / Prahos aplinkkelis
Apie šį aplinkkelį yra daug informacijos ne tik Vikipedijoje
Prahos aplinkelis yra žymimas gražiu dinamišku aplineklio ženklu primenančiu baronką.
Praktikoje tai yra gerokai apgraužta baronka - tiksliau, iki šiol nesuformuota "baronka".
Šis varganas "aplinkeklis" jau senia neatitinka eismo srautų, jo negalima lyginti, pvz. su Budapešto, Berlyno aplinkkkeias ar net Varšuvos trasa Toruńska, kur kelio susiaurėjimuose nuolat būna yra kamščiai.
Dabartinis Prahos aplinkkelio baigtumas
www. mapy.cz
Yra daug informacijos apie Prahos aplikeklio koncepcijas dar nuo kokių 1939-1940 metų, kai Praha buvo Vokietijos okupuoto Bohemijos ir Moravijos protektorato centras
Apie 1980 metus
Nuo to laiko iki dabar per 20 metų nuteisti vakarinis ir pietinis aplinkkelio ruožai (tarp kelio D1 į Brno ir D7 į Chomutovą), bei maža atkarpa tarp kelio D10 į Liberecą ir kelio Nr, 12 į Koliną
Šiuo metu vyksta darbai raudonai pažymėtoje atkarpoje . kada bus užbaigta aplinkkelis, niekas dorai ir nežino.
Projektas vėluoja - netyčia išgūglinau panašų, tik ankstesnį žemėlapį, tai ten buvo nurodytos ankstesnės datos. https://kraje.rsd.cz/stredocesky/wp-...tah_tisk_1.jpg
Dar nebaigus aplinkkelio D0 atsiranda poreiki turėt dar labiau išorinį aplinkeklį, bet čia nenagrinėsime tolimų perspektyvų
Kažkas panašaus į Vilniaus stadioną, tik šiek tiek geriau https://www.prazskyokruh.info/#domu
D0. Pražský okruh / Prahos aplinkkelis
Prieš važiuojant Prahos aplinekliu - Čekijos kelio ženklų apžvalga
Anksčiau miestų aplinkeklus žymėjo žalia juosta, o nuo 2019 metų juos žymi piktograma su žiedu.
Buvo numatytas ilgas pereinamasis laikotarpis - senieji ženklai tebegalioja iki 2025 m. pabaigos
Kaip dažnai būna pokyčių metu, buvo nepatenkintų ir nesuprantančių naujų ženklų https://www.idnes.cz/auto/zpravodajs...1_automoto_taj
Prahoje yra ir vidini aplinkkelis su dveijų lygių sankryžomis ir tuneliais, turintis gatvių pavadinimus, ir išorinis aplinkkelis turintis kelio numerį D0
Aplinkkelių ženklų įvairovė Prahos gatvėse
Foto 2025.05
Užsilikęs senasis žymėjimas
Baltame fone juodas - vidinis meisto centro aplinkkelis, o žaliame fone baltas - išorinis prahos aplinkkelis
D11 (Hradec Králové) - Sedlice - Praha www.mapy.cz
Nedideli kelio remontai su pervažiavimu į vieną pusę
42 mazgas nutolęs nu oPrahos apie 55 kilometrus
Keliuose (ir mazgų numeriuose) nurodomas atsttumas ne iki sostinės centro (kaip pvz. Vengrijoje), o iki Prahos aplinkkelio
Patogu, kai iš karto nurodoma koks atstumas iki kitos degalinės
Poilsio aikštelės turi savo pavadinimus
Artėja Prahos aplinkelis D0
Įvažiavimai į Prahos aplinkkelį (Pražský okruh) yra patogūs - ir į kairę pusę aiškus įsukimas be "dobilo lapo" kilpinėjimų
Sukame Plzeno kryptimi. Mėgausimės važiavimu Prahos aplinkkekliu
Paskui išaiškėjo kad važiavimas Prahos aplinkkeliu buvo daugiausia įspūdžių (ne gerąją prasme) sukėlusi 500 km ilgio kelionės dalis
Kada nors autostrada D35 bus viena ilgiausių Čekijoje (205 km) - ji tęsis nuo Jičino iki Olomouco ir bus alternatyva autorstradai A1 Praha - Brno - Ostrava.
Tarp Svitavy ir Moravská Třebová numatoma statyti ilgiausią Čekijoje tunelį (tunel Dětřichov, 3983 m). https://kraje.rsd.cz/kralovehradecky...a-dalnice-d35/
Dabar autostradoje D35 nutiesti du bendro 89 km ilgio ruožai - Olomouc - Mohelnice ir Ostrov - Sedlice (ties Pardubicų ir Hradec Králové miestais).
Iki 2015 m. buvusi kelio R35 atkarpa Liberec - Turnov nuo 2016 m. laikoma paprastu 2*2 juostų keliu Nr. 35 ir yra nemokama.
Artimiausi darbai tarp Hradec Králové ir Olomouco:
Šiuo metu statoma 7 kilometrų ilgio atkarpa tarp Ostrov- Vysoké Mýto, kurią planuojama atidaryti 2026 m.Taip pat statomas ir kartu su šia atkarpa planuojamas atidaryti labai trumpas 500 m ilgio Homolės tunelis po 307 metrų aukščio kalva.
Kiti statomi ruožai:
5,95 kilometro atkarpa Vysoké Mýto–Džbánov, statoma nuo 2023 m. lapkričio mėn., o atidarymas planuojamas 2025 m.;
8 kilometrų ilgio Džbánov–Litomyšl atkarpa, kurioje statybos pradėtos 2024 m. balandį ir atidarymas planuojamas 2027 m.;
atkarpos Janov–Opatovec atidarymas planuojamas 2025 m. gruodžio mėn.
Priverstinė apylanka Čekijos Pardubicų krašto triženkliais keliukais iš 34 kelio į greitkelį D35 www.mapy.cz
Foto 2025.05
Proseč miestelis
Vienintelė prastesnė kelio atkarpa
Gražus kelias per lapuočių mišką
Mediniai atitvarai - kaip ir kaimyniniuose Orlicų kalnuose (Orlické hory)
Pasistengta paženklinti pavojingus posūkius
Nové Hrady sankryža.
Tame miestelyje Nové Hrady (okres Ústí nad Orlicí) yra rokoko stiliaus rūmai (zamek), kurių nebuvau nuskanavęs planuodamas kitą maršrutą https://cs.wikipedia.org/wiki/Nov%C3...ad_Orlic%C3%AD)
Luže miestelis
Traktorius ir Čekijoje traktorius
Pagaliau pasiekėme pagrindinį kelią Nr.17 Toliau matosi statoma autostrada D35
CZ. 34 kelias (silnice I/34) (Mohelnice) - Koclířov - Svitavy - Polička - Havlíčkův Brod - Humpolec - D1
Foto 2025.05
Ženkliukas su "M" raide rodo mokamą kelią (krovininiam transportui reikia pirkti e-vinjetes) https://www.podalnici.cz/dodatkove-tabulky/
Svitavy (vok. Zwittau) - apie 40 km nuo buv. Vokietijos sienos nutolęs nedidelis miestas, kur prieš karą vyravo vokiečių gyventojai. Šis miestas priklausė vad.Sudetenlandui, kurį 1938 m. rudenį aneksavo Vokietija. Miesto centre - renesansinė aikštė. Šis miestas labiau žymus tuo, kad čia 1908 m. gimė žymusis Oskar Schindler.
Puikus metas keliauti, kai žydi rapsai
Poličkos mieste buvo gatvių remontai su gana prastai pažymėtomis apylankomis.
Teko pasisukioti ieškant apylankų apie apylankas
Čekijos kelias Nr. 35 Moravská Třebová - Svitavy
Foto 2025.05
Šiokia tokia ženklų kakafonija
Panašu, kad juostas rodo kintamos informacijos ženklas
Toks labai praverstų Molėtų plente, bet mūsiškiams kelininkams geriau įrengti 40 km atitvarų nei bandyti pradėti ką nors gudresnio suglavoti
Išties kintamos informacijos ženklas
Įspėjamieji ženklai ryškiai geltoname fone
35 ir 34 kelių žisdinė sankryža Koclířove, netoli Svitavy miesto
Moravská Třebová - Svitavy - Pardubice - (Praha)
34-as kelias tarp Borová ir Hlinsko buvo uždarytas, apylanka 357 keliu per Proseč. kai nuotolome per daug į šiaurę, liko tik autostradą iš D1 Brno - Praha į D35-D11 Pardubice - Praha www.mapy.cz
Šumperk - Bouzov - Svitavy - Sedlice (D11) - Praha - Mariánské Lázně
Suidarė virš 500 km per visą Čekiją
Palyginimas kaip važiuojant per Čekiją skyrėsi planuotas ir faktinis maršrutas.
1 dalies planas: (135 km. 2:00 h) Moravská Třebová - 35 - 34 - Svitavy - Polička - Hlinsko - Havlíčkův Brod - 34 - Humpolec.
Toliau buvo du variantai priklausomai nuo laiko, oro ir nuotaikos:
Planas A. (greitas 267 km, 2:35 h) Humpolec - autostrada D1 - Prahos aplinkkelis - D5 - Plzeň D5 - Ostrov - 21 - Mariánské Lázně
Planas B. (tiesus 245 km. 3:50 h). Nuo Humploco važiuoti keliais 34 - Pelhřimov - 19 - Tábor - Milevsko - Žďákovský most - Březnice - Plzeň D5 - Ostrov - 21 - Mariánské Lázně
Iš viso planuotas atstumas buvo 380- 402 km. Turėjome užtrukti 4:35 - 5:50 val.
Faktiškai atstumas gavosi panašus - 415 km , o laikas įskaitant stabtelėjimu pietums Motoreste ir kavai autostradoje buvo 7½ val.
Strigome dėl dviejų priežasčių:
- 34 kelias buvo uždarytas rekonstrukcijai o padarius apylanką šiaurinė autostrada D35 - D11 Pardubice - Hradec Kralove - Praha tapo arčiau nei D1 Bratislava - Brno - Praha, tai teko vietoje perplanuoti maršrutą
- Prahos aplinkkelis D0 yra visiškai neadekvatus srautams - ten užtrukome visą valandą www.mapy.cz
Paskutinis taisė Romas; 2025.08.29, 23:19.
Priežastis: Žemėlapis atkeltas iš priekio prie kitų pranešimų su nuotraukomis
Panašu, kad teisūs buvo pesimistai ir vienas kelio galas pastatytas, o čekai neskuba tiesti savo autostrados. Nors abejotina, ar nutiesus tą atkarpėlę per D11/ S3 pasienio punktą Lubawka - Královec labai padaugės važinėjančių iš Prahos į link Baltijos jūros prei Ščecino, nebent daugiau mašinų važiuos link Vroclavo
Skuba/neskuba - reliatyvus dalykas. D11 likusi atkarpa padalinta į du segmentus. Artimesnis link sienos su PL jau statomas pilnu pajėgumu, antrasis pilnai paruoštas:
Komentuoti: