Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    SK. 59 Ružomberok - Banská Bystrica
    Foto 2025.07
    Smagus kelių kilometrų nusileidima nuo Donovalų perėjos




    Ilgame nusileidime ne tik fūros gali supjauti stabdžius, važiuojame 3 ar 4 pavara




    Prasideda gyvenvietės




    Nusileidus į slėnį iš šonų dar supa kalnai


    Kilpinėjančio po kalnus geležinkelio Banská Bystrica - Harmanec viadukas




    Sankryža su 14 keliu į Turčianske Teplice
    Skovakams labiau nei čekams pavyko sutalpinti į vieną ženklą ir kelio numerį, ir atstumą


    Palyginimui - čekiška sankryža, kur nesustojus nieko neįmanoma perskaityti


    Bystricos, Hrono intako, slėnis


    Banská Bystrica - 78 tūkst. gyventojų turintis šeštas pagal dydį Slovakijos miestas (po Bratislavos, Košicų, Prešovo, Nitros ir Žilinos)


    59 kelias baigiasi


    Toliau trumpai važiuojame per miestą einančiu greitkeliu R1, kuris nuo 163 iki 160 mazgų yra nemokamas (t.y. nereikia vinječių)

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    SK 59 Ružomberok - Banská Bystrica
    Važiuojame toliau į Budapeštą.
    Ružomberke trasa 59 kelio / E77 trasa trumpam sutampa su 18 keliu / E50. Iš karto už viaduko yra šviesoforas, kur sukame dešinėn į pietus


    Kažkodėl mašinos navigacija iki Liptovská Osada rodė visokius aplinkkelius, bet degalinėje darbuotojas nuramino, kad tėra remontuojamas tiltas ir galima važiuoti pagrindiniu keliu.




    Apie 9 km nuo Ružomberko posūkio yra šviesoforas
    Eilė prie šviesoforo ilga - atrodo, teks palaukti


    Prie šviesoforo teko pastovėti apie 5 minutes


    Remontuojamas tiltas per Revucos upę, eismas vyksta laikinu tiltu




    Prasideda kalnų vaizdai.
    Kairėje, rytuose - Žemieji Tatrai (Nízke Tatry), dešinėje - Didžioji Fatra (Veľká Fatra)




    Prasideda kilimas į perėją




    Donovalų slidinėjimo kurortas


    Donovalų perėja (priesmyk Donovaly) yra 950 m aukštyje

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Važiuojame per Slovakiją į pietus link Budapešto


    Tarp Oravos Padzamko ir Ružomberko
    Foto 2025.07




    Sankryža Dolný Kubíno mieste


    Papildoma juosta kilimui į kalną








    Prieš Ružomberką bus dviejų lygių sankryža su autostrada D1 Bratislava -Žilina - Popradas - Košicai




    Estakada




    Ružomberkas (Ružomberok), Tiltas per Vahą su urbanistiniu socialistinės eros akcentu


    Už tilto tiltas per Vaho upę - sankryža su keliu 18 Žilina - Liptovo Mikulašas - Popradas

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Greitkelis R3 ties Trstena






    6 mazgas Trstená Centrum
    Posūkis link Sucha Horos. Pernai grįždami ten nusukome




    Greitkelis tuoj ir pasibaigia
    Dar nepabaigtas 5 km ilgio R3 ruožas aplenkiantis Tvrdošiną. Bus sutaupyti 2 km kelio ir 4-5 minutės važiavimo


    10 mazgas Trstená Centrum


    Tame mazge reikia važiuoti atidžiai, nes krypčių ženklinimas žiedinėje sankryžoje yra mažesniu šriftu nei Lenkijoje


    59 kelias tarp Trstenos ir Tvrdošino


    Dar yra apie 6 km ilgio greitkelio R3 ruožas aplenkiantis Oravský Podzámok miestelį
    Mes mes nusukome į tą miestelį.
    Vaizdas pro langą į Oravos pilį (Oravský hrad)

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pirmos kelionės dienos (apie 900 km) paskutiniai 40 kilometrų Slovakijoje


    Foto 2025.07
    Nuo Trstenos muitinės kelis šimtus metrų į nedidelę įkalnę eina dvi juostos


    Mėgaujamės Tatrų vaizdais


    Prieš Trsteną prasideda apie 6 - 7 km ilgio greitkelio R3 ruožas


    Apmokestinamų Slovakijos greitkelių ruožų žemėlapis (paspaudus - didesnis vaizdas)


    Čia slovakiškų vinječių kol kas pirkti nereikia (pažymėta juodai, statomi ruožai - žaliai)

    https://eznamka.sk/sk/spoplatnene-useky/siet
    Paskutinis taisė Romas; 2025.07.29, 22:38. Priežastis: Pažymėta juodai

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
    Sveiki, gal galite patarti, kuriuo keliu geriausia vykti automobiliu į Budapeštą?
    Matau du variantus.
    Pirmas palei Krokuvą ir per Tatrus, 1200 km. (...)
    Kaip tik važiavau prieš porą savaičių E77 trasa, per Krokuvą iki Budapešto ir toliau,
    Slovakiška trasos E77 dalis eina nacionaliniais keliais Nr. 59 ir 66. Tarp Banska Bystricos ir Zvoleno yra mokamas greitkelio R1 ruožas, kurė mes aplenkėme senuoju keliu Nr. 59 per Sliačo oro uostą

    www.mapy.cz

    Kelios nuotraukos anonsui.
    Lenkijos - Slovakijos pasienis Chyżne - Trstená




    Šviesoforas


    Močiutė tautiniais drabužais


    Slovakijos - Vengrijos pasienis Šahy - Parassapuszta (tariasi "porošpusto)


    Slovakiškas pasienio ženklas yra nekokioje aplinkoje.
    Tačiau gera nuomonė apie Slovakijos kelius po šios kelionė dar pagerėjo, ypač lyginant su Vengrija.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
    Gal žinote oficialaus čekijos vinječių interneto puslapį? Ačiū.
    https://edalnice.cz/en/index.html#/validation

    Komentuoti:


  • Red Neck
    replied
    Gal žinote oficialaus čekijos vinječių interneto puslapį? Ačiū.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Čekijos kelias Nr. 35 Moravská Třebová - Svitavy
    Foto 2025.05


    Panašu, kad juostas rodo kintamos informacijos ženklas
    Toks labai praverstų Molėtų plente, bet mūsiškiams kelininkams geriau įrengti 40 km atitvarų nei bandyti pradėti ką nors gudresnio suglavoti




    Išties kintamos informacijos ženklas








    Įspėjamieji ženklai ryškiai geltoname fone


    35 ir 34 kelių žisdinė sankryža Koclířove, netoli Svitavy miesto

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Moravská Třebová - Svitavy - Pardubice - (Praha)
    34-as kelias tarp Borová ir Hlinsko buvo uždarytas, apylanka 357 keliu per Proseč. kai nuotolome per daug į šiaurę, liko tik autostradą iš D1 Brno - Praha į D35-D11 Pardubice - Praha

    www.mapy.cz

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Palyginiamas kaip važiuojant per Čekiją skyrėsi planas ir faktas
    1 dalies planas: (135 km. 2:00 h) Moravská Třebová - 35 - 34 - Svitavy - Polička - Hlinsko - Havlíčkův Brod - 34 - Humpolec.
    Toliau buvo du varianatai priklausomai nuo laiko, oro ir nuotaikos:
    Planas A. (greitas 267 km, 2:35 h) Humpolec - autostrada D1 - Prahos aplinkkelis - D5 - Plzeň D5 - Ostrov - 21 - Mariánské Lázně
    Planas B. (tiesus 245 km. 3:50 h). Nuo Humploco važiuoti keliais 34 - Pelhřimov - 19 - Tábor - Milevsko - Žďákovský most - Březnice - Plzeň D5 - Ostrov - 21 - Mariánské Lázně

    Iš viso planuotas atstumas buvo 380- 402 km. Turėjome užtrukti 4:35 - 5:50 val.
    Faktiškai atstumas gavosi panašus - 415 km , o laikas įskaitant stabtelėjimu pietums Motoreste ir kavai autostradoje buvo 7½ val.
    Strigome dėl dviejų priežasčių:
    - 34 kelias buvo uždarytas rekonstrukcijai o padarius apylanką šiaurinė autostradas D35 - D11 Pardubice - Hradec Kralove - Praha tapo arčiau nei D1 Bratislava - Brno - Praha, tai teko vietoje perplanuoti maršrutą
    - Prahos aplinkkelis D0 yra visiškai neadekvatus srautams - ten užtrukome visą valandą

    www.mapy.cz

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Galvojome kad toliau kelionė per visą Čekiją 1. eilės keliais ir autostradomis bus greita ir sklandi.
    Reikėjo nuvažiuoti pasimėgaujant vietiniais keliukais tik apie 30 km nuo Bouzovo iki Moravskos Tšebovos (Moravská Třebová), kuri yra prie 35 kelio Olomouc - Hradec Králové - Liberec.


    Vranová Lhota - toliau jau 2. eilės triženkliai keliai Nr. 644 ir 371


    Kadangi kažkur netoliese buvo uždarytas kelias Nr. 35 tai šoniniais keliukais važiavo visas eismas, įskaitant "fūras"
    Panašu į padidėjusį eismą mūsų senuoju Molėtų plentu, tik šio kelio danga nepalyginamai geresnė




    Per Moravską Tšebovą estakada eina pagrindinis kelias Nr. 35 Olomouc - Hradec Králové


    Pagrindinė miesto gatvė


    Į Moravską Tšebovą verta užsukti ne tik dėl miesto aikštės (jos Čekijoje visos gražios), bet ir dėl renesansinių rūmų (zámek Moravská Třebová)

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pasivažinėjimas vietiniais Čekijos keliukais iki Bouzovo pilies
    Loštice


    Puikios kokybės keliukas be numerio


    Prastos kokybės keliukas


    Jau matosi pilis


    Bouzovas ir jo pilis (Hrad Bouzov)
    Žinojome, kad pilis pirmadienį neveikia, tai bent pasivaikščiojome po parką ir kiemą. Vertėjo važiuoti specialiai

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vertėmės per visą Čekiją nuo Šumperko Šiaurės Moravijoje iki Marianske Laznių vakarų Bohemijoje.
    Nors Čekijos plotas tik penktadaliu didesnis už Lietuvą, bet su neplanuotais aplinkeliais susidarė virš 500 kilometrų.


    Kelias Nr. 44 Šumperk - Mohelnice - (Olomouc)
    Sukome į pietus, nes norėjome aplankyti Bouzovo pilį (zamek Bouzov)
    Greitkelio pabaiga prieš Zabžehą (Zábřeh)






    Vėl keli kilometrai greitkelio. Tokiuose keliuose vinjetės dar nereikia




    Traktorius ir Čekijoje traktorius




    Čekai rašo ne "apylanka" kaip pas mus, o konkrečiai nurodo kur veda ta apylanka




    Kelias Nr.44 virsta autostrada D35 (ex greitkelis R35)


    Mūsų tikslas - Bouzovo pilis


    Sankryžos pavyzdys. Jos Čekijoje numeruojamos pagal kilometražą, o ne eiliškumą
    Kelias be avarinių juostų. Išankstinis įspėjimas apie sankryžą prieš kilometrą






    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
    Kaip dėl vinječių? Labai reiktų info. Kur geriausia pirkti, kokios kainos? Slovakija, Čekija, Vengrija. Ačiū.
    Pirkti geriausia internetu iš oficialaus puslapio:

    Čekija: Electronic Vignette - eDalnice
    Slovakija: Electronic vignettes in the Slovak Republic
    Vengrija: E-vignette purchase | National Toll Payment Service PLC

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
    Kaip dėl vinječių? Labai reiktų info. Kur geriausia pirkti, kokios kainos? Slovakija, Čekija, Vengrija. Ačiū.
    Čekijoje, Austrijoje internetu oficialiuose puslapiuose, viskas labai paprasta ir greita.

    Komentuoti:


  • Red Neck
    replied
    Kaip dėl vinječių? Labai reiktų info. Kur geriausia pirkti, kokios kainos? Slovakija, Čekija, Vengrija. Ačiū.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Radek iš Youtube kanalo Autostrady Polska prieš mėnesį atnaujino Via Carpatia apažvalgą
    Via Carpatia - stan istniejący, budowa oraz plany w Polsce i pozostałych krajach
    Via Carpatia – dabartinė būklė, statybos ir planai Lenkijoje ir kitose šalyse

    Slovakijoje artimiausiu metu bus statomi greitkelio kategorijos Prešovo šiaurinis ir Košicų rytinis aplinkkeliai. Kada bus rekonstruojama apie 70 km ilgio atkarpa nuo Prešovo iki Lenkijos sienos ir kokia ji bus, kol kas nėra žinoma
    Vengrijoje visa Via Carpatia trasa nuo Slovakijos iki Rumunijos sienos eina esamomis autostradomis M3, M35 ir M4

    https://www.youtube.com/watch?v=oGiqjDtsPFI
    P.S Lenkų kalbos mokėti nebūtina. Galima įsijungti subtitrus ir pasirinkti automatinį jų vertimą į lietuvių ar anglų kalbą.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Dar vienas pastebėjimas, Čekijoje praktiškai niekur nerasite žvyrkelių, asfaltuotų kelių tinklas labai tankus - labai gerai keliauti dviračiu. Kita kalba apie dviračiams pritaikytą infrastruktūrą, tai situacija tikrai tragiška miestuose.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
    Sveiki, gal galite patarti, kuriuo keliu geriausia vykti automobiliu į Budapeštą?
    Matau du variantus.
    Pirmas palei Krokuvą ir per Tatrus, 1200 km.
    Antras pro Katowice, Ostrava, Brno, Bratislavą. 1400 km., bet daugiau greitkelių. Ačiū.
    Yra dar vienas variantas - per Katovicų aglomeraciją, Bielsko- Bialą, kertant sieną ties Zwardoń / Skalite ir toliau nuo Žilinos - slovakiškomis autostradomis.


    Visi trys variantai skiriasi trukme apie pusvalandį - valandą, o degalų sąnaudos lekiant aplink autostradomis bus pastebimai didesnės.
    Apie 2-ą ir 3-ą maršrutus pernai rašiau šioje temoje ir Lenkijos kelių bei maršrutų temoje

    1) Vakarinis variantas per Ostravą- Bratislavą. Greičiausia ir brangiausias.
    Lenkijoje A1 Katovicų aglomeracijoje (nuo Katovicų oro uosto iki Bytomo) yra 15 km "rodeo" ruožas, kur greitis ribojamas iki 80 km/h. Jei ten prasidės rekonstrukcija, tai kelionės trukmė išaugs kelionės trukmė.
    Šio varianto trūkumas yra ir tai, kad teks pirkti tris vinjetes - čekišką, slovakišką ir vengrišką.

    2) Vidurinis maršrutas per Bielsko-Bialą, Žyviecą ir Žiliną
    Nuo Varšuvos iki Katovicų oro uosto važiuoti S7 ir ypač A1 vienas malonumas. Lenkijoje pernai jau nutiestas Katovicų aglomeracijos rytinis aplinkkelis S1 (nuo Katovicų oro uosto iki Tychy). Kai S1 bus pratęsta iki Bielsko-Bialos, šis variantas turėtų tapti labai patrauklus. Jei Vengrijoje toliau nevažinėsite, gali užtekti vien slovakiškos vinjetės.
    Toliau - šio varianto trūkumai:
    DK1 ruože nuo Tychy Bielsko-Bialos (iki sankryžos su S52 į Cieszyną/Tešiną) yra paprastas 2x2 su šviesoforais Pščynoje ir dar poroje miestų.
    Už Žyvieco iki sienos greitkelis yra 2x1 juostų. Ten dar yra rekonstruojamų ruožų su šviesoforais.
    Slovakijoe yra keli mokamos autostrados D3 ruožai, bet eismas ten ir 11 kelyje santykinai mažiau intensyvus.
    Šiuo maršrutu geriausia važiuoti tokiu metu, kai mažesnis eismas. Mes pernai Pietų Lenkijoje važiavome šeštadienį vakare ir nestrigome prie šviesoforų.

    2) Rytinis per Krokuvą ir Banska Bystricą. Trumpiausias ir pats vaizdingiausias maršrutas, nes eina per Tatrus. Tiems kas pirmenybę teikai autostradoms, šis variantas gali mažiau patikti.
    Greitkelis S7 Varšuva - Krokuva jau baigtas, bet dar nebaigtas Krokuvos aplinkkelio rytinis segmentas - reikia apvažiuoti Krokuvą iš vakarų naujuoju šiauriniu aplinkkeliu S52.
    "Zakopianka" iki Myslienicų yra DK7 2x2 , o paskui greitkelis S7 iki Rabka-Zdrój. Jei yra savaitgalio pradžia / pabaiga, tai ten labai išauga srautai į Zakopanę ir iš jos. Už S7/DK7/DK49 Rabka-Zdrój posūkio į Chyżne / Trstena yr paprastas kelias DK 7, o Slovakinoje - Nr. 59, bet esimas ten mažiau intensyvus.
    Slovakijoje yra keli greitkelio R3 ruožai, kol kas nemokami. Tarp Ružomberoko ir Banska Bystricos gali būti šviesoforinių remontuojamų ruožų.
    Perdaug neskubant galima išvis išvengti slovakiškų vinječių - greitkelyje R1 Banska Bystricoje 160-me exite reikia pasukti į senąjį 66-ą kelią iki Zvoleno. Kas neskuba, gali pavažiuoti 20 km kilometrų šalia greitkelio, prarasti 5-10 minučių ir sutaupyti 10-13 eurų.
    Ar pirkti vengrišką vinjetę - čia yra laisvas apsisprendimas - važiuoti 30 km greitkeliu M2 su vinjete, ar senuoju keliu Nr.2 nuo Váco iki Budapešto.
    Apibendrinant - kai nėra vienareikšmiškai aiškaus geriausio varianto, tai gal pabandyti važiuoti ten vienu keliu, o grįžti - kitu
    Paskutinis taisė Romas; 2025.07.04, 09:08. Priežastis: Nuoroda į kitą temą

    Komentuoti:

Working...
X