Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    ČTK 2025.11.05
    Dálniční známky budou od ledna dražší
    Čekijos greitkelių vinjetės brangs nuo sausio mėnesio

    Nuo 2026 m. sausio mėn. metinė greitkelių vinjetė Čekijoje pabrangs 130 kronų iki 2 570 kronų, taip pat didės trumpesnio laikotarpio greitkelių vinječių kainos. Tarifas keisis dėl kylančių vartotojų kainų ir greitkelių tinklo plėtros, paaiškino Susisiekimo ministerija.
    Mėnesinė įmoka už automobilius su vidaus degimo varikliu padidės dvidešimčia kronų iki 480 kronų, dešimties dienų vinjetės kaina padidės dešimčia kronų iki 300 kronų, o vienos dienos vinjetės kaina padidės dvidešimčia kronų iki 230 kronų

    https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek...-drazsi-366860
    https://x.com/min_dopravy/status/1986009579214274909

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Austrijos ir Šveicarijos pasienis eina per aukštas alpes ir ten nėra jokių didesnių miestų ir poreikio tiesti tiesioginio greitkelio. Bet čia tikrai keista, kodėl jo nėra, ypač dar matant, kad nuo Brno eina greitkelis iki Bartislavos, kuri n kartų mažesnė už Vieną, ir net neminint, kad pro Vieną eina kelias link alpių ar Italijos. Čia kur kas didesnis apsileidimas nei kad pas mus buvo, kol neturėjom greitkelio iki Pl sienos, vis tik šalys, miestai daug kartų didesni ir tranzitinio eismo intensyvumas žymiai didesnis.
    Prahos-Brno-Bratislavos greitkelis nutiestas dar Čekoslovakijos laikais, nes akivaizdu kad reikia sujungti tris didžiausius šalies miestus.

    Atkarpoje tarp Brno ir Austrijos pasienio problematiškos vietos yra Dyjės (Novė Mlynų) užtvankos kirtimas ir saugoma gamtinė teritorija (Palavos kalnagūbris). Be to, tos apylinkės yra Moravijos vyno kraštas, turbūt visokių alternatyvų ieškojimas atsiremia į įvairių grupių sukiršinimą.

    Austrijos ir Šveicarijos pasienis bent jau tarp Lichtenšteino ir Konstanco ežero eina Reino upe, dėl to keista kad nėra sujungimo tarp dviejų lygiagrečių magistralių - austriškos A14 ir šveicariškos A13.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Metų senumo fotogalerija iš D11 Čekijos - Lenkijos pasienyje.

    Krkonošský deník 2025.10.03
    Greitkelį D11 iš Trutnovo į Královecą statys Lenkijos statybų bendrovė „Budimex SA“
    Padėtis Čekijos - Lenkijos pasienyje Královec / Lubawka. Lenkijos greitkelis S3 nutiestas, o Čekijoje tęsinio nėra





    Maršrute bus 28 tiltai. Vienas iš jų, Trutnovo rajone Poříčí, bus aukštesnis už Nuselský tiltą Prahoje

    https://krkonossky.denik.cz/zpravy_r...-20231122.html

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
    Taip niekaip ir nesupratau, ar yra greitkelis tarp Lenkijos, tarkim Wroclaw ir Prahos?
    Tarp Bohemijos (CZ) ir Lenkijos nėra jokio greitkelio
    Yra greitkeliai Moravijoje ir Čekijos Silezijoje: Gorzyczki - Bohumín (Lenkijos A1 - Čekijos D1) ir Cieszyn - Chotěbuz (Lenkijos S52 - Čekijos D48), tačiau tokiais aplinkiniais maršrutais į Prahą niekas nevažinėja

    Greitkelis D11 Čekijos pusėje nėra nutiestas nuo Jaroměř iki Lenkijos sienos, nors Lenkijos S3 nutiestas prieš kelerius metus.
    Puslapyje Českedalnice.cz įdėta senutėlė greitkelio schema iki 2015 metų (nes dar liko sena numeracija R11)

    https://www.ceskedalnice.cz/prilohy/mapa-d11.jpg

    Pernai rudenį pradėta Čekijos greitkelio D11 statyba nuo Trutnovo iki Lenkijos sienos (Královec / Lubawka)

    www.mapy.cz

    Krkonošský deník 2025.10.03
    Rok od začátku stavby dálnice D11 / Praėjo metai nuo D11 greitkelio statybos pradžios
    Šeštadienį sukako lygiai metai nuo tada, kai Královece pradėta D11 greitkelio tarp Trutnovo ir sienos su Lenkija statyba. Dienraštis pasidomėjo, kaip per pastaruosius 12 mėnesių vyko darbai 21 kilometro ilgio būsimo greitkelio ruože.



    „Automagistralės statyba techniškai labai sudėtinga, turime problemų, ypač dėl pylimų sutvirtinimo ir įpjovų šalinimo, siekiant užtikrinti uolienų stabilumą. (...) Teikia pripažinti, kad pasienio ruože galima tikėtis maždaug šešių mėnesių vėlavimo, tačiau D11 ir S3 jungtis bus baigta vėliausiai iki 2026 m. rugsėjo mėn.“, – po Čekijos ir Lenkijos kelių ir greitkelių direkcijų susitikimo Trutnove sakė Radekas Mátlas
    Kitais metais planuojama pradėti eksploatuoti trijų kilometrų ilgio D11 greitkelio atkarpą Kralovcėje, sujungsiančią ją su Lenkijos S3 greitkeliu pasienyje. Vairuotojams nereikės įvažiuoti į Lubawką, o į greitkelį įvažiuoti Kraloveco dalyje – Dvorkuose. Pasak ŘSD generalinio direktoriaus Radeko Mátlo, šiuo metu atrodo, kad Čekijos ir Lenkijos jungtis bus baigta iki 2026 m. rugsėjo mėn.

    ŘSD nori, kad visas D11 greitkelis, įskaitant Jaroměř–Trutnov atkarpą, būtų baigtas iki 2028 m. „Tai mums strateginis statinys“, – pabrėžė Mátl.
    https://krkonossky.denik.cz/zpravy_r...ce-202510.html

    Komentuoti:


  • Red Neck
    replied
    Taip niekaip ir nesupratau, ar yra greitkelis tarp Lenkijos, tarkim Wroclaw ir Prahos? Jei ką erzina mano kvailumas, prašau atleisti.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Iki Gdansko didžioji dalis kelio jau yra magistralė. Dabar aktualiausia atkarpa yra ties Čekijos - Austrijos pasieniu, kur eina pagrindinis srautas ne tik iš Lietuvos, bet viso regiono link Vienos, Alpių, Italijos ir pietų Prancūzijos. Čia toks apsileidimas, kai visur jau greitkelis, bet šitos keliasdešimt km atkarpos nesugeba pabaigti.

    Click image for larger version Name:	Untitled.jpg Views:	1 Size:	240,7 kB ID:	2228413
    Čekijos-Austrijos pasienis vis dar neturi nei vienos autostrados jungties. Nors Austrija neturi greitkelio jungties ir su Šveicarija, bet ten matyt nėra 100% noro užbaigti nedidelės atkarpėlės tarp Šveicarijos ir Austrijos. Su Čekija poreikis didesnis, ypač Brno-Viena atkarpai ir bendrai manau vis dar jaučiasi tiesiog geležinės uždangos palikimas. Mažai priežasčių kodėl ten nėra išvystytų greitkelių. Jungtų esminius miestus Praha-Linz ir Brno-Vienna.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    Dabar aktualiausia atkarpa yra ties Čekijos - Austrijos pasieniu, kur eina pagrindinis srautas ne tik iš Lietuvos, bet viso regiono link Vienos, Alpių, Italijos ir pietų Prancūzijos. Čia toks apsileidimas, kai visur jau greitkelis, bet šitos keliasdešimt km atkarpos nesugeba pabaigti.
    Moravijoje virš 15 metų nenutiesta ir neilga apie 30 km ilgio autostrados D1 atkarpa, tai visas srautas eina per Olomoucą D1-D46-D35.


    D11 jungtis tarp Trutnovo ir Lenkijos S3 ties Kralovec / Lubawka pradėta tiesti tik pernai.

    Komentuoti:


  • ojojoj
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Iki Gdansko didžioji dalis kelio jau yra magistralė. Dabar aktualiausia atkarpa yra ties Čekijos - Austrijos pasieniu, kur eina pagrindinis srautas ne tik iš Lietuvos, bet viso regiono link Vienos, Alpių, Italijos ir pietų Prancūzijos. Čia toks apsileidimas, kai visur jau greitkelis, bet šitos keliasdešimt km atkarpos nesugeba pabaigti.

    Click image for larger version Name:	Untitled.jpg Views:	1 Size:	240,7 kB ID:	2228413
    Tokiai kaip Austrija, tai isvis tas gabalas juokingai atrodo. Galimas variantas, kad nera susitare su Čekija ties kuria vieta ivyks susikirtimas pasienyje, tai todel ir netiesia savo puseje to gabaliuko, o Čekijos pusėje, tai tikrai ne mazas gabalas yra.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė RamasN Rodyti pranešimą
    S61 (o prieš tai - S8) gerą dešimtmetį buvo prikaustę dėmesį aktualiu mums progresu. Baigus šiuos projektus, natūraliai mažiau dėmesio. O kokie sekantys PL projektai, esami ar būsimi bus aktualiausi mums ? Kelias link Gdansko, kurio pilno dar nėra planuose ? O jie būtų, tai būtų įdomus kaip ir potencialus sujungimas su S10 kaip alternatyva važiuojant į Vokietijos šiaurę
    Iki Gdansko didžioji dalis kelio jau yra magistralė. Dabar aktualiausia atkarpa yra ties Čekijos - Austrijos pasieniu, kur eina pagrindinis srautas ne tik iš Lietuvos, bet viso regiono link Vienos, Alpių, Italijos ir pietų Prancūzijos. Čia toks apsileidimas, kai visur jau greitkelis, bet šitos keliasdešimt km atkarpos nesugeba pabaigti.

    Click image for larger version  Name:	Untitled.jpg Views:	1 Size:	240,7 kB ID:	2228413
    Paskutinis taisė Lettered; 2025.11.04, 17:09.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    CZ. 10 Turnov - Harrachov
    Foto 2025.05
    Paskutiniai kilometrai Čekijoje buvo vaizdingose vietovėse.




    Smagus nusileidimas nuo 725 iki 575 m virš jūros lygio


    Iki 1958 metų čia buvo Čekoslovakijos ir Lenkijos siena, paskui šalys pasikeitė teritorijomis šalia Harrachovo kurorto ir mažesnėmis teritorijomis beveik visame pasienyje




    14 kelias nusuka link Trutnovo




    Harrachov - slidinėjimo tramplinais garsėjantis slidinėjimo kurortas


    Prisipyliau degalų Železny Brode, bet buvo paskubėta. Neatlikau namų darbų - Harrachove yra Orlen degallinė, kur buvo galima prisipilti pora kronų už litrą pigiau.
    Kad piltis degalų reikia ne Lenkijoje, o Čekijoje, pasiteisino ir šį rudenį.




    Nuo Hararchovo iki sienos - dar apie 3 kilometrus į kalną


    CZ / PL. Harrachov - Jakuszyce


    Čekiškas užrašas Pozor ! Státní hranice ir Lenkijos pasienio ženklas


    Iš viso per tą savaitę Čekijoje nuvažiavome 1250 km.
    Nuomonė apie Čekijos kelius ir kelininkus labai pagerėjo.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    CZ. 10 Turnov - Harrachov
    Foto 2025.05


    Železný Brod












    Velké Hamry


    Nuo čia 12 km kartu eina 10 ir 14 keliai


    Desná






    Čia buvo turbūt vienintelis radaras per visą savaitės trukmės kelionę po Čekiją


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    CZ. 10 Turnov - Harrachov

    www.mapy.cz

    Iš Turnovo "Kauflando" grįžtame Prahos ir Libereco kryptimi


    Sukame į Harrachovą link Lenkijos


    Paskutinis taisė Romas; 2025.11.03, 08:46.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    CZ. D10. (Praha) - Mladá Boleslav - Turnov
    Foto 2025.05


    Poilsio aikštelė su lėktuvu, turbūt Il-18




    Fiatas nestabdo eismo - važiuoja avarine juosta




    Vidurio Bohemijos ir Libereco kraštų administracinė riba




    Žemėlapyje iš tolo atrodo kad kelias D10 eina tiesia į Liberecą 35 keliu (ten didesnis srautas), tačiau realybėje yra kitaip - tiesiai kryptis link Lenkijos.
    Gal tai išliko iš tų laikų, kai buvo kad kelias E65 tarp Prahos ir Ščecino (Čekijoje Nr. 10, Lenkijoje Nr.3) per Harrachov / Jakuszyce bus pagrindinis.


    Nusukimas į Liberecą.
    Buvęs greitkelis R35 tarp Turnovo ir Libereco 2016 metais nebuvo pervardintas į D35 ir yra nemokamas.
    Tą atkarpą nemokamai išbandžiau 2022 metais, bet prieš tai patikrinau, ar išties nereikia pirkti čekiškos vinkjetės


    Prieš Turnovą trumpam sutampa keliai Nr.10 ir 35


    Gigantiška krypčių nuoroda


    Kol kas dar nesukame į Lenkiją


    Tarpinis kelionės tikslas - prisipirkti čekiškų lauktuvių
    Penktadienio popietė visur panaši.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    CZ. D10. (Praha) - Krnsko - Mladá Boleslav - (Turnov)

    www.mapy.cz

    Foto 2025.05




    Kelio remontai Mladá Boleslavo apylinkėse




    Dodatková tabulka E11b - S časovým poplatkem
    Šis papildomas ženklas 11b žymi kelio ruožą, skirtą motorinėms transporto priemonėms, už kurio naudojimą taikomas mokestis už laiką . Ženklas taip pat gali būti naudojamas žymėti automagistralės ruožą , už kurio naudojimą , skirtingai nei ankstesnės atkarpos atveju, taikomas mokestis už laiką.


    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Grįžimas nuo viaduko link autostrados
    Tos čekiįkos (ar čekoslovakiškos) krypčių nuorodų kakafonijos, kuri vyravo apie 2000-2015 metus, kas kartą lieka vis mažiau
    Pats ženklo formatas (išskyrus šriftą) tai taip, čekoslovakiškas palikimas.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Grįžimas nuo viaduko link autostrados


    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Tie neadekvatūs krypčių ženklai gali būti laukinio kapitalizmo laikų palikimas
    Laukinio kapitalimo laikais niekas jokių naujų ženklų nestatydavo. Teisiog pas juos buvo tokie kelio ženklai
    Kaip tik išdidinau krypčių nuorodas. Taip atrodo 16 kelio ir autostrados D10 sankryža
    Tos čekiškos (ar čekoslovakiškos) krypčių nuorodų kakafonijos, kuri vyravo apie 2000-2015 metus, kas kartą lieka vis mažiau
    Paskutinis taisė Romas; 2025.11.02, 09:08.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Čekoslovakijos laikais naudojo šriftą, kurį ilgą laiką matėme Slovakijoje ir šiuo metu iš lėto keičiamas austriško standarto TERN šriftu. Čekija panašiu laiku kaip Latvija perėjo prie dabartinio šrifto DIN kažkur dar 1990-aisiais. Tai seno tipo ženklų nykstamai mažai. Latvijoje GOST kelio ženklų arba nykstamai mažai arba iš vis nelikę.

    Tie neadekvatūs krypčių ženklai gali būti laukinio kapitalizmo laikų palikimas

    Bendrai žiūrint Vidurio Europos šalių nuotraukas, jaučiasi, kad ir Lietuva kažkiek panaši į šias šalis, ypač kai aplankai šiaurinius kaimynus. Tiesiog tereikia iki galo nuosekliai taikyti ženklinimo, statybos ir urbanistikos standartus.

    Kai kurios apšvietimo atramos Prahoje primena Nemuno gatvę Panevėžyje, kur dabar jau naujo skandinaviško (arba tiksliau švediško/suomiško) tipo atramos.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.11.01, 01:39.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    D10 Praha - Krnsko - (Turnov)

    www.mapy.cz

    Foto 2025,10










    Išsukome iš autostrados D10


    Krnsko miestelyje apžiūrėjome Stranovo viaduką (Stránovský viadukt)

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    CZ D10-10. Prahos - Harrachov (CZ / PL)
    Tą šaltą saulėtą gegužės dieną gana sklandžiai persikėlėme iš Vakarų Bohemijos į Mažosios Lenkijos Poznanės apylinkes, iš viso 530 km.
    Čekiška maršruto dalis sudarė 303 km. Gryno važiavimo buvo apie 4 valandas .
    Mariánské Lázně - kelias Nr. 230 / 198 - Bochov - 6 / D6 / 6 / D6 Praha 144 km, 1:50 h
    Praha nuo D6 iki D10: 28 km 0:35 h
    Praha - D10 - 35 Turnov 80 km 0:45 h - tai buvo maloni ir greita kelionės atkarpa. Dar viena greita atkarpa buvo S3 Lenkijoje
    Turnov - kelias Nr. 10 - Harrachov 50 km 0:50 h

    www.mapy cz

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Praha. Kbelská - Novopacká

    www.mapy.cz

    Išvažiavimas iš Prahos dabartiniu šiauriniu aplinkkeliu








    Posūkis į Prahos išorinį aplinkeklį D0


    Važiuojame autostrada D10 į šiaurę link Lenkijos
    Paskutinis taisė Romas; 2025.10.31, 21:52.

    Komentuoti:

Working...
X