Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Tai gal kokiame nors standarte galima būtų nurodyti visus parametrus? Įskaitant maksimalius-minimalius atstumus, aukštį, matomumą?
    Tai jie yra. Bet kai biudžetinėse įmonėse kėdės dalinamos pagal priklausomybę partijai, tai nebėra kam juos skaityti.

    Comment


      Parašė Romas Rodyti pranešimą
      Ta nauja "tvarka" - ne problemų sprendimas, o dirbtinis naujų problemų sukūrimas.
      Ir kam trukdo dubliuojantys šviesoforai?
      Niekam netrukdo.

      Comment


        Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

        Tai darome išvadą, kad juostos ne vietoje paišomos?
        Taip, aš būčiau už STOP linijų paišymą taip, kad sustojus bent antrai mašinai jau patogiai matytųsi viršuje esantys šviesoforai. O krašte esančius šviesoforus šiek tiek nuleisčiau žemiau, nes jie aktualūs tik prie pat stop linijos esančioms mašinoms,

        Comment


          Aš pastebėjau, kad problema dažnai prie rekonstruotų sankryžų yra tai, kad neįrengiamas šviesoforas kairėje kelio pusėje. Dešinėje pusėje apačioje įrengia, o kairėje ne. Tad iš antros juostos pasilenkus matosi tik viršuje esantis šviesoforas, jeigu pirmoje juostoje koks troleibusas ar sunkvežimis. Kiek teko kitose šalyse pastebėti, tai visur kairėje žemai būna įrengti šviesoforai, vairuotojams stovintiems antroje juostoje priekyje. Aukštai pakabinti šviesoforai yra skirti iš toliau, kad matytųsi.
          AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

          Comment


            Parašė Romas Rodyti pranešimą
            Ta nauja "tvarka" - ne problemų sprendimas, o dirbtinis naujų problemų sukūrimas.
            Ir kam trukdo dubliuojantys šviesoforai?

            Dabar ir taip per trumpos "kišenės" į kairę dar labiau sutrumpėja.
            Apie vizualinę taršą užstatytose teritorijose su tais gargarais šviesoforams pakabinti neverta ir kalbėti.

            Vizualinis vaizdas skonio reikalas. Dėl šviesoforų nedubliavimo už sankryžos, mano nuomone, atsakymas paprastas - šviesoforai dabar dubliuojami virš sankryžos. Jei jie būtų dar ir už sankryžos, jų kiekis būtų perteklinis.

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
              Dėl šviesoforų nedubliavimo už sankryžos, mano nuomone, atsakymas paprastas - šviesoforai dabar dubliuojami virš sankryžos. Jei jie būtų dar ir už sankryžos, jų kiekis būtų perteklinis.
              Teisingai, todėl ir reikia palikti seną tvarką - sankryžos šonuose ir "dubleris" už sankryžos.

              Comment


                kai šviesoforai yra viršuje, o ne už sankryžos, mažėja gudručių, kurie stoja už stop linijos.

                Comment


                  Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
                  kai šviesoforai yra viršuje, o ne už sankryžos, mažėja gudručių, kurie stoja už stop linijos.
                  Iš tiesų, pastebėjau, kad ne tik naujose, bet ir senose sankryžose vairuotojai retai bepravažiuoja Stop linijas. Tam tikra prasme nauja įrengimo tvarka išauklėjo tvarkingiau sustoti prie šviesoforų.

                  Comment


                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                    Iš tiesų, pastebėjau, kad ne tik naujose, bet ir senose sankryžose vairuotojai retai bepravažiuoja Stop linijas. Tam tikra prasme nauja įrengimo tvarka išauklėjo tvarkingiau sustoti prie šviesoforų.
                    Greičiau ne nauja tvarka, o gandai kad automatinės kameros fiksuoja stop-linijos pažeidimus ir atsiunčia "laimės laiškus".

                    Comment


                      O aš jau kelis kart pastebėjau kaip naujose sankryžose automobiliai startuoja važiuoti tiesiai užsidegus žaliam šviesaforui, kuris skirtas sukti tik į kairę. Apskritai daugumai trūksta atidumo, kai pasikeičia ženklinimas vietose, kur žmonės jau įpratę važinėti.

                      Comment


                        Vokiečiai kažkaip išgyvena su tokia tvarka. Ir šviesoforų nedubliuoja už sankryžos, šviesoforų išdėstymas priverčia labiau laikytis kelių eismo taisyklių. Taisyklių turi laikytis ir projektuotojai

                        NEPRITARIU dėl šviesoforo, kuris yra su kairiąja papildoma sekcija, su nedegančia sekcija, kai pagrindinio šviesoforas žalias dega ir tokiu būdu reguliuojamas eismo judėjimas.

                        Comment


                          Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                          Vokiečiai kažkaip išgyvena su tokia tvarka. Ir šviesoforų nedubliuoja už sankryžos, šviesoforų išdėstymas priverčia labiau laikytis kelių eismo taisyklių. Taisyklių turi laikytis ir projektuotojai
                          Viskas gerai su pačia tvarka. Aš matau jos privalumus ir esu už ją. Man tik įdomu, ar Vokietijoje taip pat, kaip pas mus, sustojus prie STOP linijos, reikia ištempti kaklą į kurią nors pusę, kad matytum šviesoforą?

                          Comment


                            Kiek teko važinėti, tai Vokietijoje humaniškiau padaryta.

                            https://goo.gl/maps/PqRYTxwVMoC2
                            https://goo.gl/maps/LJYW7AtiKiM2

                            Comment


                              Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą

                              Viskas gerai su pačia tvarka. Aš matau jos privalumus ir esu už ją. Man tik įdomu, ar Vokietijoje taip pat, kaip pas mus, sustojus prie STOP linijos, reikia ištempti kaklą į kurią nors pusę, kad matytum šviesoforą?
                              Lietuvoje šviesoforai įrengiami kažkiek aukščiau ir STOP linija per arti šviesoforo. Humaniškesnis variantas tiesiog atitraukti STOP linijas per kokį metrą ar du Gatvėse, kur nevažiuoja aukštesnės kaip 3,5 m transporto priemonės, šviesoforus įrengti žemiau kaip pateiktuose pavyzdžiuose:

                              Parašė Sula Rodyti pranešimą
                              Kiek teko važinėti, tai Vokietijoje humaniškiau padaryta.

                              https://goo.gl/maps/PqRYTxwVMoC2
                              https://goo.gl/maps/LJYW7AtiKiM2

                              Comment


                                Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                Kiek teko važinėti, tai Vokietijoje humaniškiau padaryta.

                                https://goo.gl/maps/PqRYTxwVMoC2
                                https://goo.gl/maps/LJYW7AtiKiM2
                                Galima atkreipti dėmesį, kad antroje nuorodoje esantis vaizdas užfiksuotas transporto priemonėms stovint prie raudono signalo. Ir akivaizdu, kad automobiliai yra sustoję 0,5-1,0 m iki STOP linijos vien dėl savo patogumo. T.y. žmonės sustoja taip, kad jiems būtų patogu matyti šviesoforą, o ne taip kaip pas mus - pavaro ant linijos ar ~30cm už jos ir tada laužo kaklą bandydami kažką įžiūrėti.

                                Comment


                                  Parašė sleader Rodyti pranešimą

                                  Galima atkreipti dėmesį, kad antroje nuorodoje esantis vaizdas užfiksuotas transporto priemonėms stovint prie raudono signalo. Ir akivaizdu, kad automobiliai yra sustoję 0,5-1,0 m iki STOP linijos vien dėl savo patogumo. T.y. žmonės sustoja taip, kad jiems būtų patogu matyti šviesoforą, o ne taip kaip pas mus - pavaro ant linijos ar ~30cm už jos ir tada laužo kaklą bandydami kažką įžiūrėti.
                                  Gal dėl to, kad vairavimo mokyklos taip išmokino?

                                  Comment


                                    Judame link europietiško eismo reguliavimo ir pamažu atsisakome sovietinio. Jau pateiktas KET projektas, kuriame siūloma atsisakyti 75 p.:

                                    75. Jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.

                                    https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...4-9b9b2bc14d25

                                    Tai reiškia, kad senose sankryžose, kol pagrindiniame žaliame signale bus rodyklės, ir toliau bus negalima sukti, kol nedegs papildoma sekcija, o degs pagrindinis žalias signalas su kitos krypties rodykle (rodyklėmis) - reikės vadovautis 73.6 p.:

                                    73.6. žalias signalas su juodo kontūro rodykle (rodyklėmis) leidžia važiuoti jame pažymėtos rodyklės (rodyklių) kryptimi (kryptimis).

                                    Bet naujose sankryžose, kai bus įrengiamas pagrindinis žalias signalas be rodyklės (rodyklių), bus galima sukti degant pagrindiniam žaliam signalui, bet nedegant papildomai sekcijai. Kitaip sakant, papildoma sekcija, kaip ir priklauso, bus skirta papildomam, o ne atskiram reguliavimui. Atskiram reguliavimui yra skirti atskiri šviesoforai. Naujas reguliavimas prisidės prie eismo pralaidumo didinimo, nes bus galima sukti nedegant papildomai sekcijai, praleidžiant pėsčiuosius, ir papildomai - degant papildomai sekcijai.
                                    Paskutinis taisė dsanto; 2018.05.12, 17:38.

                                    Comment


                                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                      Judame link europietiško eismo reguliavimo ir pamažu atsisakome sovietinio. Jau pateiktas KET projektas, kuriame siūloma atsisakyti 75 p.:

                                      75. Jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.

                                      https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...4-9b9b2bc14d25

                                      Tai reiškia, kad senose sankryžose, kol pagrindiniame žaliame signale bus rodyklės, ir toliau bus negalima sukti, kol nedegs papildoma sekcija, o degs pagrindinis žalias signalas su kitos krypties rodykle (rodyklėmis) - reikės vadovautis 73.6 p.:

                                      73.6. žalias signalas su juodo kontūro rodykle (rodyklėmis) leidžia važiuoti jame pažymėtos rodyklės (rodyklių) kryptimi (kryptimis).

                                      Bet naujose sankryžose, kai bus įrengiamas pagrindinis žalias signalas be rodyklės (rodyklių), bus galima sukti degant pagrindiniam žaliam signalui, bet nedegant papildomai sekcijai. Kitaip sakant, papildoma sekcija, kaip ir priklauso, bus skirta papildomam, o ne atskiram reguliavimui. Atskiram reguliavimui yra skirti atskiri šviesoforai. Naujas reguliavimas prisidės prie eismo pralaidumo didinimo, nes bus galima sukti nedegant papildomai sekcijai, praleidžiant pėsčiuosius, ir papildomai - degant papildomai sekcijai.
                                      Sutinku su taisyklių pakeitimais. Vilniuje įrengtų senųjų šviesoforų šių taisyklių pakeitimai nepaveiks, nes dauguma jų turi įrengtas rodykles.

                                      Tačiau Kaunui reiktų suskubti keisti seniausius savo šviesoforus Tikiuosi, kaip žadama, šiais metais dauguma jų bus ir atnaujinta Ypač Savanorių prospekte ir Partizanų gatvėje.

                                      EDIT: peržiūrėjau lyginamąjį dokumentą, tai rašo, kad šviesoforai vietoj juodo kontūro rodyklių galės (ar privalės) turėti juodas rodykles, kokias dabar turi pagal naują tvarką įrengiamų šviesoforų raudono ir geltono signalo rodyklės. Juodo kontūro rodyklės ne tokios pastebimos kaip grynai juodos rodyklės.

                                      Rodyklės ant raudono ir geltono signalo, manau, būtų naudingos tais atvejais, kai užsidega žalia, bet dar neužsidega papildomos sekcijos žalia.
                                      Paskutinis taisė PoDV; 2018.05.12, 18:12.

                                      Comment


                                        Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                                        Sutinku su taisyklių pakeitimais. Vilniuje įrengtų senųjų šviesoforų šių taisyklių pakeitimai nepaveiks, nes dauguma jų turi įrengtas rodykles.

                                        Tačiau Kaunui reiktų suskubti keisti seniausius savo šviesoforus Tikiuosi, kaip žadama, šiais metais dauguma jų bus ir atnaujinta Ypač Savanorių prospekte ir Partizanų gatvėje.
                                        Lydinčiajame dokumente dėl KET pakeitimo rašoma:

                                        Nutarimo Nr. 1950 pakeitimo projektu siūloma atsisakyti KET 75 punkto, kuris nustato, kad „jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui“. Atsisakius šios nuostatos važiavimo per reguliuojamas sankryžas tvarka iš esmės nepasikeis, kadangi šviesoforų, kuriuose įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, pagrindinis žalias šviesoforo signalas paprastai būna su juodo kontūro rodyklėmis (nurodo, kad leidžiama važiuoti tik rodyklių kryptimis). Atsisakius KET 75 punkto kelio savininkai turės galimybę lanksčiau reguliuoti eismą sankryžose: įrengus šviesoforą su papildoma sekcija į dešinę, kai pagrindinis žalias šviesoforo signalas būtų žalias skritulio formos signalas, nedegant papildomai sekcijai į dešinę būtų leidžiama važiuoti visomis kryptimis (tarp jų ir į dešinę) pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą. Šiuo atveju vairuotojas, sukdamas į dešinę pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą, privalės duoti kelią kitiems eismo dalyviams (dviratininkams, pėstiesiems) pagal KET 158 punktą.

                                        https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...fwid=iwhzpuvn1

                                        Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                        EDIT: peržiūrėjau lyginamąjį dokumentą, tai rašo, kad šviesoforai vietoj juodo kontūro rodyklių galės (ar privalės) turėti juodas rodykles, kokias dabar turi pagal naują tvarką įrengiamų šviesoforų raudono ir geltono signalo rodyklės. Juodo kontūro rodyklės ne tokios pastebimos kaip grynai juodos rodyklės.

                                        Rodyklės ant raudono ir geltono signalo, manau, būtų naudingos tais atvejais, kai užsidega žalia, bet dar neužsidega papildomos sekcijos žalia.
                                        Senose sankryžose būdavo naudojamos tuščiavidurės, kitaip sakant, kontūrinės rodyklės. Naujose sankryžose yra vokiško šviesoforų dokumento matmenų pilnavidurės storos juodos rodyklės. KET keičiama iš „juodo kontūro” į „juodos”, nes pastaroji sąvoka tinka tiek senoms, tiek naujoms sankryžoms.

                                        Comment


                                          Gal būtų galima pateikti pavyzdžių, kaip veiktų tuščiavidurės ir kitokios rodyklės.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X