Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[PL] Lenkijos keliai. Vykdomi projektai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • IksEr
    replied
    Akis užkliuvo už Pakso straipsnio Delfyje ("Kad Lenkija nebebrėžtų mums „Nieko“ linijos"). Ten rašoma:
    Kažkada vienas iš Lenkijos vyriausybės vadovų per susitikimą su mūsų premjeru buvo paklaustas, kodėl Lenkija taip vangiai vykdo automagistralės „Via Baltica“ savosios dalies tiesimo darbus. Tai išgirdęs, lenkų premjeras nustebo: „O kokia prasmė? Šis kelias veda į niekur!“
    Skyscrapercity forume radau nuoroda į vieną iš galimų Lenkijos kelių biudžetavimo scenarijų:


    Tad tikriausiai neverta artimiausiu metu tikėtis kažkokių poslinkių atkarpoje nuo LT/PL sienos iki S8, nes po 2013 m smarkiai apkarpomas biudžetai keliams? Žinoma, per tiek laiko gali daug kas pasikeisti, bet dabartinės tendencijos daug maž aiškios...

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied






    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Nuo Varšuvos link Lietuvos








    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied








    Šiaip vaizdelis

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Varšuva

    2011 05








    Komentuoti:


  • blitz
    replied
    I don't know about that. Zambrow - Warsaw section of road 8/S8 already is the main road to Warsaw, however, I don't know if driving through Biyalystok is a good idea because the route is longer so you don't really gain much. I think that many people will still be driving via Lomza.

    Komentuoti:


  • Meier
    replied
    Thanks a lot for the update. It really seems soon Bialystok road will be the main road from LT to Warsaw!

    Komentuoti:


  • pzlotnik
    replied
    Białystok bypass, road nr 8, upgrading to S stadndard :











    Komentuoti:


  • pzlotnik
    replied
    Białystok - Jeżewo (towards Warsaw), 25 km of S8 expessway under construction:





































    Photos from 14.03.2011

    Komentuoti:


  • pzlotnik
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Is this A2 highway ?
    Yes, this is A2 highway (Warsaw - łódź - Poznań - Berlin). All three posts with air photos show construction progress on A2 highway.

    Southern A4 highway already exists from German Border to Kraków.

    Komentuoti:


  • pzlotnik
    replied
    A1 section Pyrzowice - Gorzyczki (Southern setction near Czech border):













    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė pzlotnik Rodyti pranešimą
    Section shown above - PL/DE border - Nowy Tomysl will be ready by the end of 2011. By June 2012 there will be highway from PL / DE border to Warsaw.
    Is this A2 highway ?

    Komentuoti:


  • pzlotnik
    replied
    Parašė Delfinas Rodyti pranešimą
    A8 Highway
    Some fresh photos from Highway Wrocław Bypass - A8 (36 km lenght):



















    Highway bridge over Odra River:























    Paskutinis taisė pzlotnik; 2011.03.28, 22:55.

    Komentuoti:


  • pzlotnik
    replied
    Section shown above - PL/DE border - Nowy Tomysl will be ready by the end of 2011. By June 2012 there will be highway from PL / DE border to Warsaw.

    Komentuoti:


  • pzlotnik
    replied




















    Komentuoti:


  • pzlotnik
    replied




















    Komentuoti:


  • pzlotnik
    replied
    A2 Highway construction update, photos form march 2011.

    Section Nowy Tomyśl - Świecko (PL / DE border) lenght 105 km. Will be finished by Dec 2011. All photos Autostrada Wielkpopolska form 21.03.2011:

    Map of new section:



    The cost of construction of 105.9 km of A2 section Świecko – Nowy Tomyśl is EUR 1.298 billion, that is EUR 12.2 million per kilometer of a fully equipped motorway. This is the lumpsum turnkey contract price for the fully equipped motorway ready for operation.

    The scope of works includes inter alia:

    105.9 km concrete pavement motorway, including 18.5 km of rehabilitation of the existing National Road No. 2

    81 new bridges and overbridges , with target number of 87 of them

    2 Operation and Maintenance Centers (Ilanka, Biały Mur)

    6 full interchanges (Tomyśl, Trzciel, Jordanowo, Torzym, Rzepin, Świecko), with target number of 8

    6 Rest and Service Areas (Rogoziniec, Chociszewo, Koryta, Walewice, Sosna, Gnilec, with target number of 10, equipped with parking areas, toilets, playgrounds, as well as 4 bars and 4 petrol stations,

    closed toll collection system, i.e. 5 Toll Plazas and Stations (1 mainline Toll Plaza Tarnawa, 4 Toll Stations on interchanges Nowy Tomyśl, Trzciel, Jordanowo, Torzym); drivers will pay for the actual distance covered with ticket taken while entering the motorway and paying at the exit,

    full environmental protection facilities (evaporation tanks, noise barriers, greenery, culverts, safety equipment, emergency roadside telephones every 2 km, fence along the entire motorway (save for the interchanges).

    The company must apply extremely costly subsidence-preventing measures in the section of more than 5.5 km where weak soil conditions occur. On half of this section the weak soil is more than 10 meters thick, while for almost 1 kilometer the thickness of weak soil layers exceeds 25 meters.


    The section to Świecko will be the one the longest Polish motorways build with concrete pavement. The motorway will be opened to traffic as a fully equipped facility, that is with Toll Plazas and Stations, Emergency Communication System and Rest & Service Areas.





















    Paskutinis taisė pzlotnik; 2011.03.28, 22:44.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą
    Oj kaip nepatinka man mokamu keliu ideja - uz kelius sumokama perkant degalus, uzsienieciai - vinjetes. Nekalbant dar apie galbut kazkokius kitus mokescius.
    Kai vykdomi tokie grandioziniai kelių tiesimo projektai, tai kažkas už juos turi sumokėti. Galima arba mokėti ir džiaugtis tokiais keliais, arba važinėti ne tokiais įspūdingais keliais, kaip pvz. Lietuvoje.
    Perkant degalus mokami mokesčiai gali būti laisvai paskirstomi ir tai nebūtinai reiškia, kad taip sumoki už kelius. Juo labiau, tie pinigai atitenka esamų kelių priežiūrai ir abejočiau ar padengia bent dalį tokių naujų magistralių tiesimo kainos.
    Vinjetes - geras dalykas, bet su sąlyga, kad tas mokestis sąlyginai nedidelis. Nes tas, kuris mokama magistrale važiuos 100km, nelabai noriai norės mokėti tiek pat daug,kiek tas, kuris pasinaudos tokiais keliais 600 km. Aišku taip mokėti už kelius niekam nemalonu, bet deja tenka.

    Komentuoti:


  • kardanas
    replied
    Nuotraukos super kiekiai - tai nėra ko lyginti su Lietuvos, bet matosi darbo technologijos nesilaikymas, statybvietėje netvarka ir kas liečia asfaltą, tai principiniai geometriniai nuokrypiai (sankryža) nors jei pasistengs tai klodami apatini ir viršutini a/b pasitaisys. Bet iš idėjos, tai smagios foto.

    Komentuoti:


  • Delfinas
    replied
    A8 Highway

    Komentuoti:

Working...
X