Paskutinis greitkelio S7 atkarpos Varšuva - Krokuva mazgas Nr.112 ir Krokuvos šiaurinio aplinkkelio mazgas R13 Kraków Mistrzejowice, esantis Krokuvos šiaurės rytuose. Kol kas dar nėra baigta rytinio Krokuvos aplinkelio S7 atkarpa nuo šio mazgo iki Nowa Huta. www.mapy.cz
Radek iš Youtube kanalo Autostrady Polska prieš mėnesį atnaujino Via Carpatia apažvalgą Via Carpatia - stan istniejący, budowa oraz plany w Polsce i pozostałych krajach Via Carpatia – dabartinė būklė, statybos ir planai Lenkijoje ir kitose šalyse
Nėra nuspręsta kaip eis "Vai Carpatia" trasa nuo Lietuvos sienos ir kokia ji bus.
Turbūt ji eis nuo S61 mazgo Raczki (ex Szkocja) tarp Suvalkų ir Elko dabartine DK 8 trasa.
Šiuo metu statomi du 2x1 juostų aplinkkeliai: Štabino (4 km) ir Suchovolios (net 15 km). Jie projektuojami taip, kad jei reikėtų tiestį greitkelį, būtų minimalūs esamo kelio pakitimai pritaikant esamą kelią.
Pateikiama greitkelio S19 tarp Balstogės ir Liublino staybos apžvalga
Į pietus nuo Balstogės yra strigimas dėl aplinkosauginių reikalų.
Vienos atkarpos link Liublino statybą irgi nulėlė lėtos aplinkosauiginės proecedūros
Netoli Siemiatyčų (SIemiatycze) statomas įspūdingas tilta per Bugą, ilgausias visoje Lenkijos "Via Carpatia" trasoje. Nuotraukoje matosi dabartinis DK19 tiltas per Bugą.
Neblogai vyksta konkursavimas tarp Žešuvo ir Slovakijos sienos.
Tačiau ten yra sudėtingos sąlygos - numatomi du tuneliai https://www.youtube.com/watch?v=oGiqjDtsPFI
P.S Lenkų kalbos mokėti nebūtina. Galima įsijungti subtitrus ir pasirinkti automatinį jų vertimą į lietuvių ar anglų kalbą.
Kartais ir mūsų spaudoje rašoma apie įdomesnius Lenkijos infrastruktūros projektus
Made in Vilnius 2025.05.26 Prasideda ambicingas projektas su ilgiausiu tuneliu Lenkijoje
Lenkijoje prasidėjo vienas ambicingiausių infrastruktūros projektų – beveik 50 km ilgio Vakarų Ščecino aplinkkelio (ZOS) statyba, kurios svarbiausias elementas – 5 km ilgio tunelis po Odros upe. Tai bus ilgiausias tokio tipo tunelis šalyje, o jo statyba laikoma viena sudėtingiausių Europoje.
Tunelio išorinė skersmuo sieks beveik 15 metrų, o jo konstrukcija nusileis iki 51 metro gylio. Įrengta 19 avarinių perėjimų tarp eismo juostų užtikrins keleivių saugumą.
ZOS projektas suskirstytas į tris etapus: Kołbaskowo–Dołuje, Dołuje–Police ir Police–Goleniów. Bendras projekto biudžetas siekia apie 7,5 mlrd. zlotų. Planuojama, kad pirmieji du etapai bus baigti iki 2028 metų, o tunelio statyba truks ilgiau, su planuojamu užbaigimu 2033 metais. https://madeinvilnius.lt/verslas/uzs...liu-lenkijoje/
Autostrady Polska 2024.09.05 Otwarcie S16 do Mrągowa wraz z omówieniem całej S16 przez Warmię i Mazury Greitkelio S16 atidarymas iki Mrongovo ir viso kelio S16 trasos Varmijoje - Mozūrijoje aptarimas
Antrą reportažo dalį sudaro tolesnės S16 trasos link Balstogės variantų nagrinėjimas.
Lenkijos GDDKia pati pastebėjo klaidas S61 trasos planavime - visų pirma dėl to, kad trasa eina toli nuo Grajevo (Grajewo) miesto
Pirmą kartą kompleksiškai (bent prieliminariai) įvertintas visas perspektyvinis greitkelių tinklas Lenkijos šiaurės rytinėje dalyje
Kas yra aišku - būtina tiesti S16 trasą tarp Mrongovo ir Elko.
Toliau iš daugybės yra trys variantai Palenkės vaivadijoje.
Pagal prioritetus ir ilgalaikio atsipirkimo rodiklius eiliškumas toks:
1. Vien greitkelis S8 nuo Augustavo iki Balstogės per Knyšyną
2. Greitkelis S8 nuo Augustavo iki Balstogės ir S16 nuo S61 mazo Guty ties Ščučynu iki Knyšyno (Knyszyn)
3. Vien greitkelis S16 nuo mazgo Guty iki Knyšyno - Balstogės
Pasirinkus pirmąjį variantą (vien S8 Augustavas - Balstogė) kelyje DK65 Gołdap - Ełk - Grajewo - Białystok būtų tiesiami trys anksčiau nenumatyti aplinkkeliai (jų charakteristikos tokios kaip dabar tiesiamų DK8 Suchovolios ir Štabino aplinkeliai): Grajevo, Downary-Plac ir Monkų .
Autostrady Polska 2024.09.05 Otwarcie S16 do Mrągowa wraz z omówieniem całej S16 przez Warmię i Mazury Greitkelio S16 atidarymas iki Mrongovo ir viso kelio S16 trasos Varmijoje - Mozūrijoje aptarimas
Varmijoje - Mozūrijoje sudėtingiausias ruožas yra Mikołajki - Orzysz (tarp Mikolaikų ir Ožyšo ()
Buvo išnagrinėta apie 40 variantų. atrinkti pagrindiniai A, B ir C
2020 metais nutarta laikyti pagrindiniu pietinį variantą B, kuris eitų šalia Mikolaikų
2023 metais dėl aplinkosauginių motyvų apsaugant balinių vėžlių buveines nutarta laikyti pagrindiniu šiaurinį variantą C
Detali būsimo kelio S16 apžvalga yra Radeko youtube kanale Autostrady Polska.
Kaip visada yra daug schemų, iliustracijų ir pasvarstymų.
Apačioje automatiškai generuojami subtitrai, kuriuos galima išsiversti į bet kokią kalbą.
Atsiprašau, kad robotas šiek tiek "lievai" išvertė tekstą į lietuvių kalbą, tai palieku subtitrus originalo kalba.
Autostrady Polska 2024.09.05 Otwarcie S16 do Mrągowa wraz z omówieniem całej S16 przez Warmię i Mazury Greitkelio S16 atidarymas iki Mrongovo ir viso kelio S16 trasos Varmijoje - Mozūrijoje aptarimas
Reportažo pradžioje kalbama apie ruožus Olsztyn Wschód - Barczewo ir Barczewo - Biskupiec, kur yra didžiausias eismo intensyvumas (iki 20.000 automobilių per parą), tačiau dėl įvairių priežasčių (finansavimo trūkumas, projektavimo normatyvinių dokumentų keitimas) tik dabar prasidėjo kelio tiesimas
Bus perprojektuotas mazgas su keliu DW595 Barczewo - Jeziorany
Tarp Barčevo ir Biskupieco greitkelis S16 eis šalia esamo kelio DK16
Nutiesus šias dvi atkarpas greitkelis nuo Olštyno iki Mrongovo sudarys 67 km https://www.youtube.com/watch?v=IjEO-b62q_w&ab_channel=AutostradyPolska
Reportažas iš 13 km greitkelio ir 3 km Mrongovo aplinkkelio atidarymo.
Didžioji dalis - tai "oficialka" (iškilmingos kalbos).
Baigus visus etapus S16 nuo Olštyno iki Elko ilgis bus 130 km ilgio. Ten užsimenama apie trumpiausią kelią iš Baltijos šalių į Berlyna ir strateginę kelio reikšmę, nes netoli yra Rusijos Kaliningrado sritis, iš kur kyla hibridinės grėsmės.
S16 Olsztyn - Mrągowo - Ełk
Šioje temoje apie kelio Nr. 16 Olštynas - Mongovas - Elkas rekonstrukciją į greitkelį S16, įskaitant būsimus trasos variantus, buvo rašyta šios temos 17-me puslapyje . Šios temos 20-me puslapyje buvo paskubėta pasidžiaugti, kad nuo 2022 m. rudens vyksta dviejų ruožų Olsztyn Wschód - Barczewo (11,4 km) ir Barczewo - Biskupiec (18,2 km).
Reikalai buvo įstrigę dėl pasikeitusių ministerijos reikalavimų ir atkarpa tarp Olšyno ir Biskupieco bus baigta rekonstruota tik 2028 metais
Numatomos projektų datos iš SISCOM žemėlapio (atnaujinimas 2025.02.15)
Mapa autostrad i dróg ekspresowych w Polsce: https://ssc.siskom.waw.pl/
Greitkelių mazgų numeracijos schema (2022.06.27 d. būklei).
Panašiu metu kai pasikeitė pavadinimų suteikimo principai - rašomas ne šalia esančio kaimiuko, o artimiausio miesto ar stambesnės gyvenvietės pavadinimas
Mapa lokalizacji węzłów drogowych wraz z ich numeracją zgodną z zasadami oznakowania eksperymentalnego https://www.gov.pl/attachment/27d192...d-aa7bf5c06270
Paskutinis taisė Romas; 2025.03.02, 08:15.
Priežastis: [url][/url]
S16 Olsztyn - Mrągowo - Ełk
Šiame ruože šiuo metu yra trys greitkelio ruožai (neskaitant buvusių greitkelių )
Foto 2024.10 1. Greitkelio S16 ruožas
Apie 1,3 km ruožas išvažiuojant iš Olštyno ir dar apie 1,5 km už rytinio Olštyno mazgo (Olsztyn Wschód)
Pora 2 x 2 juostų greitkelių , kurie buvo prieš porą metų atgaiva dabar laikomi "paprastais" 2 x 2 juostų keliais (turbūt dėl pasikeitusių reikalvimų) 1. buvęs greitkelis.
Apie 2,5 km atkarpa ties Kromerowo
2. buvęs greitkelis.
Apie 7 -8 km atkarpa nuo Biskupieco iki Borkii Wielkie, ties Biskupieco ir Mrongovo apskričių (pavietų) riba
2. greitkelis S16.
12 km ruožas Borki Wielkie - Mrągowo atidarytas 2024 m. rugpjūtį
3. greitkelis S16.
6 km ruožas - dalis šiaurinio Elko aplinkkelio nuo šiaurinio Elko mazgo (Ełk Północ) iki rytinio Elko mazgo (Ełk Wschód) su "S61 "Via Baltica"
Kadangi lenkų kelininkai, skirtingai nuo savo kolegų iš kai kurių kaimyninių šalių, labiau galvoja apie perspektyvą, tai ne tik išpirkti žemės sklypai kelio platinimui, bet tam pritaikyti tiltai ar kiti statiniai
Tokių vietų daug kelyje DK16, ypač tarp Barčevo (Barczewo) ir Biskupieco
Naujojo Trimiesčio aglomeracijos aplinkkelio (S7) galas yra Gdansko pietiniame mazge Gdańsk Południe
Ten susikerta S6 į šiaurę link Trimiesčio ribos ir Ščecino, S7 į rytus link Elbliongo -Varšuvos is S6-A1 link Torunės - Lodzės- Katovicų. Po rekontrukcijos greitkelis S7 turės tęsinį į vakarus ir paskui į šiaurę
Foto 2024.10
Važiuojant greitkeliu S6 iš šiaurės pusės į mazgo vidų
Nusukimas į vakarus būsimąja S7 Trimiesčio aglomeracijos aplinkkelio trasa
Apsisukimas
Kelias iš vakarų eina į rekonstruojamo mazgo vidų, o ateityje eis link Elbliongo
S7 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej / Trimiesčio aglomeracijos aplinkkelis
Aplinkelio ilgis 32,2 km. Visas kelias bus 2 * 2 eismo juostų su avarine juosta. Yra rezervas platinti ateityje iki 3 eismo juostų
I etape darbų baigtumas siekia 92-97%. Numatomas baigti statybą šiemet balandį
II etape darbų baigtumas atkarpose A ir B siekia 75%, atkarpoje C - 23,5%. Statybą numatomas baigti šiemet rugsėjį.
Šiuo metu Trimiesčio aplinkkelis (obwodnica Trójmiasta) S7 / S6 yra 2 * 3 juostų pločio
Foto 2024.10
Sekmadienio ryte kelias tuščias
Šiame kelyje didžiausios problemos turbūt iškyla vasaros sezono metu, kad nepakanka 2 * 3 juostų kelio.
Suprojektuotas ir statomas naujas S7 Trimiesčio aglomeracijos aplinkkelis, kuris Chwaszczyno mazge įsijungs į 2023 m. pastatytą S6 ruožą Gdynia wilki Kack - Chwaszczyno - Bożepople Wielke. Be poilsiautojų bus patogus ir fūroms kurios važiuoja link Ščecino ir Gdynės uostų.
Šio aplinkkelio atveju matosi, kaip skiriasi Lenkijos ir Lietuvos kelių direkcijų (užsakovų) bei projektuotojų mąstymas ir galimybės:
- Lenkai skaido eismo srautus, ir tiesia alternatyvius kelius atskirdami vietinius ir tranzito srautus - S6 Trimiesčio aplinnkelį ir būsimą S7 Trimiesčio aglomeracijos aplinkkelį.
- Lietuviai turi tikrų ir tariamų problemų su žemės paėmimu, todėl, pvz. vietoj Kauno pietrytinio aplinkkelio ir Kauno išorinio šiaurinio aplinkkelio nutiiesia 2 *4 juostų kelią vos ne pačiame mieste, kur persipina vietiniai ir tranzitiniai srautai. Eismas A1 bei A5 vyksta pagal "Megos" parduotuvių išpardavimų grafiką.
Aišku, ir Lenkijoje yra nemažai problemų - ypač, kai klausaisi pranešimų per radiją apie avarijas ir kelių užkimšimus.
Tačiau iš anksto suplanuotų Mega nesąmonių, kaip srautų koncentravimas vienoje vietoje, jie stengiasi daryti mažiau.
GDDKiA 202 Ponad 400 km – tyle dróg planujemy oddać do ruchu w 2025 roku
Lenkijoje numatome atidaryti eismui virš 400 km 2025 metais
Ppaildomi autostrados A2 kilometra į rytus nuo Varšuvos, Trimiesčio aglomeracijos aplinkkelis, greitkelis S3 sujungsiantis Ščeciną ir Svinouiscę , trys greitkelio S1 atkarpos tarp Katovicų ir Lenkijos-Slovakijos sienos – tai tik dalis investicijų, kurias ketiname atlikti. pateikti per ateinančius 12 mėnesių. Iš viso 2025 metais planuojame vairuotojams suteikti kiek daugiau nei 400 km naujų kelių.
W 2025 r. planujemy oddać kierowcom łącznie 400,6 km nowych dróg:
A2 Siedlce Południe – Malinowiec (18,8 km plus ok. 2 km odcinka Siedlce Zachód - Siedlce Południe),
Jau 2025 bus greitkelis S6 bus tarp Slupsko ir Vokietijos sienos ties Ščecinu, bus nutiesta antra Lomžos apinkkelio juosta...
Be išvardintų greitkelių bus pastatyta 16 aplinkelių. Iš jų mums svarbiausi DK8 Štabino ir Suchovolios ir DK 19 Paleknės Bielsko (Bielsk Podlaski)
S6. Szczecin - Koszalin - Słupsk - Gdańsk
Foto 2024.10
Slupsko aplinkkelis S6 buvo 2 x 1 juostų greitkelis, dabar jis rekonstruojamas į 2 x 2 juostų kelią
Už Slupsko naujasis greitkelis S6 darys lanką į šiaurę ir sugrįš prie senojo kelio DK6 tik ties Slupsko ir Lemborko (Lębork) apskričių riba.
Kelio rekonstrukcija tęsėsi toliau dar apie 30 kilometrų
S6. Szczecin - Koszalin - Słupsk - Gdańsk
Kelias rekonstruojamas tarp 26 mazgo Sianów Wschód ir 47 mazgo Bożepole Wielkie. Važiojant senuoju keliu DK atstumas 123 km, mums užtruko beveik 2 valanndas
Būsima greitkelio S6 trasa bus kiek ilgesnė - apie 130 km, tačiau tą atstumą įveikti bus galima per valandą
Foto 2024.10
26 mazgas Sianów Wschód
S6. Szczecin - Koszalin - Słupsk - Gdańsk
Praėjusį rudenį važiavau iš Berlyno Į Gdansko pusę. Nustebino greitkelio S6 Ščecinas - Gdanskas tiesimo mastai.
Mes Lietuvoje negalime atsidžiaugti 24 km "Via Balticos" autostrados, kurie buvo nutiesti pernai ir dar 16 km kurie bus nutiesti iki Lenkijos sienos šiemet.
Tuo tarpu Lenkijos kelyje S6 vyksta darbai 120 - 130 km atstumu. Keli darbų etapai, paie 65-70 km (greitkelis tarp Košalino ir Slupsko bei Slupsko aplinkkelio rekonstrukcija į 2*2 juostų kelią ) bus baigti dar 2025 metais. o likusi dalis link Lemborko - 2026 m. I kevirtį. Greitkelis tarp 47 mazgo Bożepole Wiekie ir Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack (apie 40 km) buvo nuttiesti 2023 m. pabaigoje https://ssc.siskom.waw.pl/
Radek iš Youtube kanalo "Autostrady Polska" pateikia 2024.12.23 d.atidaryta greitkelio S7 Varšuva - Krokuvą atkarpos ir S52 Krokuvos šiaurinio aplinkkelio apžvalgą
Subtirus galima nusistatyti originalo kalba, lietuviškai ar angliškai
Autostrady Polska 2024.12.26 Otwarcie północnej obwodnicy Krakowa w ciągu S52 oraz S7 w stronę Warszawy / Greitkelio S7 Varšuva-Krokuva ir S52 Krokuvos aplinkkelio atidarymas
Kol kas nėra nutiesta rytinio Krokuvos aplinkkelio S7 dalis nuo mazgo Mistrzejovice pro Nowa Huta
Radio Kraków 2024.12.23 Odcinek S7 Widoma – Kraków i Północna Obwodnica Krakowa już otwarte Atkarpa S7 Widoma – Krokuva ir Krokuvos šiaurinis aplinkkelis jau atidaryti
"Tai istorinė diena Krokuvos ir Mažosios Lenkijos vairuotojams – šiandien buvo atidaryti du ilgai laukti keliai: šiaurinis Krokuvos aplinkkelis ir S7 maršrutas į Widomą. Dabar vairuotojai iš Mažosios Lenkijos sostinės į Varšuvą gali nukeliauti per rekordiškai trumpą laiką." - pirmadienį sakė infrastruktūros ministras Dariusz Klimczak. (...)
Likus kelioms minutėms iki vidurdienio pirmieji vairuotojai važiavo šiauriniu Krokuvos aplinkkeliu ir S7 tarp Krokuvos ir Widomos. Tai reiškia, kad po kelių dešimtmečių laukimo Mažosios Lenkijos vaivadijos sostinė turi tiesioginį ryšį su Varšuva vien greitkeliu. Kelionės į Varšuvą laikas sutrumpėjo iki maždaug 2,5 valandos.
krakow.pl 2024.12.23 Otwarcie kluczowych odcinków obwodnicy Krakowa i trasy S7 Krokuvos aplinkkelio S94 ir maršruto S7 pagrindinių atkarpų atidarymas
Gruodžio 23 dieną įvyko ilgai lauktų kelio ruožų: S52 ir S7 tarp Widoma ir Krokuvos atidarymas. – Nauji maršrutai pakeis eismo intensyvumą Krokuvos mieste – informuoja GDDKiA , atsakinga už investicijų įgyvendinimą.
Komentuoti: