S16 Olsztyn - Biskupiec w przetargu
W II polowie grudnia 2022 r. ruszyły przetargi na projekt i budowę drogi ekspresowej S16 pomiędzy Olsztynem i Biskupcem. To dwa odcinki o łącznej długości blisko 30 km:
- Olsztyn Wschód - Barczewo, o długości 11,4 km,
- Barczewo - Biskupiec, o długości 18,2 km.
Saugumas nemaža dalimi priklauso nuo vairavimo kultūros, dauguma mirtinų avarijų atsitinka dėl lakstančių bepročių, o ne blogų kelių.
„Staiga ir netikėtai“ Lietuvoje labai pakilo vairavimo kultūra. Bet kultūra kilo labiau nei Lenkijoje su naujom autostradom už vokiečių markes, italų lyras, prancūzų frankus ir kitus ES fondų pieniondzius.
Reikia daryti prielaidą, kad pas mus starto pozicijos 1990 m. buvo nepalyginti geresnės nei pas lenkus.
Jei skaičiuotume nutiestų po 1990 m. (ar po 2010 m.) autostradų "milimetrus vienam žmogui", tai Lietuvoje mūsų laikais buvo nutiesta mažesnioji dalis turimų autostradų; pas mus tie "milimetrai" iš dalies didėjo ir dėl gyventorjų mažėjimo.Lenkijoje buvo tik iš vokiečių paveldėtos visokios "Berlinkos", "Hitlerówkos", ir komunistų laikais nutiesta A4 atkarpa Silezijoje bei "Gierkówka" (pastaroji nėra greitkelis). O kas vyksta pas lenkus ir yra ši bei dar dvi temos.
Kelių priežiūra brangiai kainuoja taip pat. Jei mes turėjom trim milijonams gyventojų apie 500 kilometrų 4 juostų kelių (dvi autostradas ir kelis šiaip kelius su 4 juostom) tai juos irgi reikėjo prižiūrėt, atnaujint, modernizuot. Lenkams gi nebuvo tokios finansinės naštos, nes jų keliai buvo višikas šūdas. Dabar ES padovanojo daug milijardų, kažkiek patys lenkai sumokėjo ir pastatė visiškai naujus kelius po 2005 metų, ypač intensyviai nuo 2010. Tai jų visoms autostradoms dar dažniausiai net nieko remontuot nereikia, viskas nauja. Pažiūrėsim kai lenkai turės tūkstančius kilometrų autostradų, bet kuriom bus 30-40 metų, ar nebus kaip kokioj Italijoj kur grandioziniai tiltai tiesiog ima ir nukrenta iš senatvės, nes nėra pinigų visko prižiūrėti, remontuoti. Pažiūrėsim kokia liks kokybė, kokia bus priežiūra - pastatyti yra pusė darbo.
O mum be abejo reikia didinti finansavimą svarbiausiems keliams liovusis stačius tiltus per Nerį į 20 žmonių kaimus ar nutiesus 10 km. asfaltą į seimūno medžioklės namelį ar įtakingo oligarcho miško sodybą. Tada liktų pinigų naujoms reikiamoms autostradoms: pilnas kelias Via Baltica nuo Lenkijos iki Latvijos, pilna autostrada tarp Šiaulių ir Panevėžio,autostrada iš Kauno į Alytų, Vilnius-Nemenčinė pilnai 4 juostos, Vilnius-Trakai pilnos 4 juostos, iš Klaipėdos iki Palangos ir Šilutės kryptimi bent iki sodų, bent 3 juostos nuo Vilniaus iki Utenos (apie 2005 m. žadėjo autostradą, bet gavome špygą) ir bent 20 miestų (ir kelių tranzitinių miestelių) aplinkkelių, įskaitant tikrąjį Kauno šiaurinį aplinkkelį, Karmėlavos, Zarasų ir daugelį kitų. Čia yra visiškas minimumas. Užteks tiest asfaltą į kaimus, miškus, to tikrai nereikia depopuliavusiai šaliai, kurios kaimiški rajonai sumažėjo 40%, kai kurie 50% per 30 metų. Jei trūksta pinigų, metas apmokestinti kelius ir tiesti naujus, kaip yra kitur Europoje, įskaitant Lenkiją.
Kaip jau buvo minėta ir kitose temose, lenkai pradėjo nuo prastos startinės pozicijos - progresas įspūdingas, tiek skaičiuose tiek fiziškai naudojantis jų kelių infrastruktūra.
Reikia daryti prielaidą, kad pas mus starto pozicijos 1990 m. buvo nepalyginti geresnės nei pas lenkus.
Jei skaičiuotume nutiestų po 1990 m. (ar po 2010 m.) autostradų "milimetrus vienam žmogui", tai Lietuvoje mūsų laikais buvo nutiesta mažesnioji dalis turimų autostradų; pas mus tie "milimetrai" iš dalies didėjo ir dėl gyventorjų mažėjimo.
Lenkijoje buvo tik iš vokiečių paveldėtos visokios "Berlinkos", "Hitlerówkos", ir komunistų laikais nutiesta A4 atkarpa Silezijoje bei "Gierkówka" (pastaroji nėra greitkelis).
O kas vyksta pas lenkus ir yra ši bei dar dvi temos.
Nereikia nusišnekėti ir meluoti - ten buvo parodyta, kad Lietuva vis dar lenkia Lenkiją pagal greitkelių ilgį gyventojui, o ne "motyvuojama, kad Lietuvos keliai geri, ir nieko daryti nereikia".
Kuom tai susiję su Lietuvos negebėjimu per šitiek metų sutvarkyti belenkaip apkrautas ir pavojingas Via Baltika atkarpas?
Lygintis su Lenkija su lig kiekvienais metais taps sudėtingiau - atkreipkite dėmesį į lenkams tenkančią finansavimo dalį iš ERDF ir CF fondų ties PO3 Connected Europe, po kuriuo palenda mobilumo projektai.
Kaip jau buvo minėta ir kitose temose, lenkai pradėjo nuo prastos startinės pozicijos - progresas įspūdingas, tiek skaičiuose tiek fiziškai naudojantis jų kelių infrastruktūra. Tačiau tai nekeičia fakto kad tai pagrinde yra lenkų dominavimas viskam kas ateina iš ERDF/CF - tai nusprendė Europa, ne Lenkija (šitoje vietoje palyginkite EU/national finansavimo breakdown kad suprastumėt kiek bendrų EU lėšų eis lenkam). Belieka tik įsisavinti lėšas.
Taip pat užmeskite akį kur esame mes, palyginus su mūsų braliukais ir estais.
Kai suskaičiuojami greitkelio milimetrai vienam statistiniam šalies gyventojui, ir tuom motyvuojama, kad Lietuvos keliai geri, ir nieko daryti nereikia.
Nereikia nusišnekėti ir meluoti - ten buvo parodyta, kad Lietuva vis dar lenkia Lenkiją pagal greitkelių ilgį gyventojui, o ne "motyvuojama, kad Lietuvos keliai geri, ir nieko daryti nereikia".
Kai suskaičiuojami greitkelio milimetrai vienam statistiniam šalies gyventojui, ir tuom motyvuojama, kad Lietuvos keliai geri, ir nieko daryti nereikia. Temoje apie konkretaus, labai apkrauto kelio, labai pavojingas atkarpas.
Taip galima ir Labūnavos bendrovės karvių primilžio normos įtaką kitos savaitės orams išvesti...
Ten 2014 m. duomenys.
Nuo to laiko Lietuvoje nutiesta A5 atkarpa Mauručiai - Dženčialauka (apie 32 km), o apie tai, kas vyksta Lenkijoje, yra tema "Via Baltica Lenkijoje" ir ir dar porą aktyvių forumo temų.
Tie linksmieji kalniukai ten yra brokas prie katovicu, ten ta atkarpa state kinai ir kazkas suvaiksciojo praeitais metais, vyksta lyg teismai
Jo, teko pernai į Katovicus važiuojant linksmuosius kalnelius apturėti. Pradžioj galvojau amortizatoriai pagedo Bet ir atkarpoj Varšuva-Balstogė, nors kaip ir gerai lyg, tačiau atskiras atkarpas darė skirtingi statytojai ir asfaltas skiriasi.
Teko dabar suvažinėt iki Austrijos po keliolikos metų pertraukos, tai Lenkijos greitkeliai išties efektingi. Ir erdvė šonuose plati, lyg ten žemė būtų pigesnė nei pas mus.
O tie kurie dejuoja dėl mūsų autostradų, galėtų jas palygint ne su Lenkija, o tarkim su Čekija, Austrija
Beje Lenkijoj yra perliukų tokių kaip linksmieji kalneliai, kur lėtini ne dėl ženklų, o dėl automobilio šuoliavimo. Pas mus nieko panašaus greitkeliuose nerasi.
Komentuoti: