Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Dviračių takai Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • PoDV
    replied
    Parašė Čikupakas Rodyti pranešimą
    1. Skirtumas tarp dviračių takų ir šaligatvių yra didžiulis. Dviračių takai tai eismo juosta, skirta dviračiams, o ne kažkoks pramoginis takelis. Dėl apsaugos nežinau, bet įtariu, kad ji yra pakankama.
    2. Tai nebūtų logiškesnis sprendimas. Gera infrastruktūra pasižymi tiesiom linijomis ir, kuo daugiau eismo dalyvių sklandžiai keliaujančių vienu keliu. Ne šimtai kelių ir keliukų supintų į mazgus. Dėl taršos, tai šalys taip urbanizuotos kaip Korėja, tikrai imasi protingesnių sprendimų nei takelių tiesimas miškuose.
    3. Indijoje ir Rusijoje, be abejo, susilauktų pašaipų, nes tai ganėtinai atsilikusios šalys. Deja, ir Lietuvoje yra nemažai atsilikusių žmonių.
    Na, o dėl geležinkelio tai iš vis pievos. Siūlyti geležinkelį temoje apie dviračių takus, tai tam tikra nepagarba dviračių entuziastams ir žmonėms, kurie propoguoja dviračių eismą.
    1. Dviračių takų pasiekiamumas svarbu. Tai ir juostos/takai dviračiams yra gatvėje iš dešinės, o daugiausiai pavyzdžių dviračių juostų per vidurį mačiau JAV, kurie jau laikytini nepasiteisinusiu eksperimentu. Ten pribraižyta dviračių juostų kosminėse vietose, kas prilygsta dviračių juostų žymėjimui ant važiuojamosios dalies Kauno ar Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje arba Kauno tiltai per Nerį.

    2. Dėl tiesių linijų sutinku, bet abejoju dėl greitkelių naudojimo dviračiams bendruoju atveju. Įdomu būtų išgirsti kitų argumentus dėl šio P. Korėjos pavyzdžio.

    3. Lietuva tarp šalių, kur nei šilta, nei šalta kas čia suprojektuota, nors manau galim teigiamai nustebinti pasaulį. Minėjau didžiąsias šalis, kurios garsėja neigiama reputacija dėl saugios ir logiškos infrastruktūros vystymo. Geležinkelius paminėjau kaip variantą (greitesnis judėjimas, aišku savaime, kad turi būti susijusi dviračių infrastruktūra). Net keista būtų galvoti, kad iš nepagarbos dviratininkams. Aš tiesiog žiūriu į visumą. Dviratis tiesiog yra darnaus judumo ašis kaip ko gero genialiausios visų laikų judėjimo priemonės, toliau eina geležinkelis ir dar toliau visa kita (ne auto/elektromobilis pirmas).
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.07.24, 16:48.

    Komentuoti:


  • Čikupakas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    1) Kaip šaligatvių nėra vidury gatvės taip ir dviračių takų neturėtų būti vidury gatvės, kelio ar juolabiau greitkelio.
    2) Gal klystu, bet ar neerzintų ten koks plastmasės kvapas, o jei ne plastmasės, tai išmetamų dūmų jei ten natūrali ventiliacija. Gal geriau toks nuo saulės uždengtas takas kur nors gamtoje? Sakyčiau logiškesnis būtų sprendimas, bet apie tokius sprendimus neteko girdėti.
    3) Kol kas vertinu šią idėją skeptiškai. Ar nebus taip, kad jei P. Korėja gali tokiais reklamuotis dėl savo inovatyvumo reputacijos, tai galbūt kokioj Indijoj ir Rusjoj toks projektas pradėtų sulaukti pašaipų?
    Geriau tiesiog aptvertas greitasis geležinkelis vidury kelio. Niekur jis nepagadintų

    Na, o Lietuvai tai pasimokyti šoniniuose keliukuose paženklinti dviračiams maršrutus Vilnius-Kaunas-Klaipėda, Via Baltica ir Vilnius-Panevėžys-Šiauliai.
    1. Skirtumas tarp dviračių takų ir šaligatvių yra didžiulis. Dviračių takai tai eismo juosta, skirta dviračiams, o ne kažkoks pramoginis takelis. Dėl apsaugos nežinau, bet įtariu, kad ji yra pakankama.
    2. Tai nebūtų logiškesnis sprendimas. Gera infrastruktūra pasižymi tiesiom linijomis ir, kuo daugiau eismo dalyvių sklandžiai keliaujančių vienu keliu. Ne šimtai kelių ir keliukų supintų į mazgus. Dėl taršos, tai šalys taip urbanizuotos kaip Korėja, tikrai imasi protingesnių sprendimų nei takelių tiesimas miškuose.
    3. Indijoje ir Rusijoje, be abejo, susilauktų pašaipų, nes tai ganėtinai atsilikusios šalys. Deja, ir Lietuvoje yra nemažai atsilikusių žmonių.
    Na, o dėl geležinkelio tai iš vis pievos. Siūlyti geležinkelį temoje apie dviračių takus, tai tam tikra nepagarba dviračių entuziastams ir žmonėms, kurie propoguoja dviračių eismą.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Čikupakas Rodyti pranešimą
    Čia dviračių takas ne Lietuvoje, o P. Korėjoje. Galbūt ir lietuviai galėtų kažką iš to pasimokyti. Takas yra greitkelio viduryje ir uždengtas saulės energijos kolektoriais. Dviratininkai yra izoliuoti nuo automobilių eismo ir uždengti nuo saulės.

    1) Kaip šaligatvių nėra vidury gatvės taip ir dviračių takų neturėtų būti vidury gatvės, kelio ar juolabiau greitkelio.
    2) Gal klystu, bet ar neerzintų ten koks plastmasės kvapas, o jei ne plastmasės, tai išmetamų dūmų jei ten natūrali ventiliacija. Gal geriau toks nuo saulės uždengtas takas kur nors gamtoje? Sakyčiau logiškesnis būtų sprendimas, bet apie tokius sprendimus neteko girdėti.
    3) Kol kas vertinu šią idėją skeptiškai. Ar nebus taip, kad jei P. Korėja gali tokiais reklamuotis dėl savo inovatyvumo reputacijos, tai galbūt kokioj Indijoj ir Rusjoj toks projektas pradėtų sulaukti pašaipų?
    Geriau tiesiog aptvertas greitasis geležinkelis vidury kelio. Niekur jis nepagadintų

    Na, o Lietuvai tai pasimokyti šoniniuose keliukuose paženklinti dviračiams maršrutus Vilnius-Kaunas-Klaipėda, Via Baltica ir Vilnius-Panevėžys-Šiauliai.
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.07.24, 16:09.

    Komentuoti:


  • Čikupakas
    replied
    Čia dviračių takas ne Lietuvoje, o P. Korėjoje. Galbūt ir lietuviai galėtų kažką iš to pasimokyti. Takas yra greitkelio viduryje ir uždengtas saulės energijos kolektoriais. Dviratininkai yra izoliuoti nuo automobilių eismo ir uždengti nuo saulės.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
    Pirmasis Lietuvoje ziedas su integruotu dviraciu taku. Jonava

    Click image for larger version  Name:	F90F4E3E-15C3-4A99-AE4C-46B85D572A30.jpeg Views:	169 Size:	467,2 kB ID:	1980954
    Šiaip vertinčiau kaip pavyzdinį žiedą, kurį būtų galima pritaikyti kitiems jau esamiems žiedams, kuriuose tokios juostos tilptų. Labai patinka, kad takai atskiriami gumbeliais.
    Tiesa, sutinku, kad jei atliekama rekonstrukcija, geriau dviračių takus reiktų iš vis atskirti ir tiesti raudonos spalvos.

    Kažkokia Danija irgi panašų pigų sprendinį pritaikė ir geriau negu nieko (nors net gumbelių nėra):
    https://goo.gl/maps/wvv9tMEnCYWWq3nQ7
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.07.23, 21:00.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą
    Nežinau, ko jūs čia spjaudotės. Jei tokio standarto, kaip šitas naujas jonaviškis, žiedai būtų visur, būtų daug geriau negu yra dabar. Taip, ne Olandija, bet tikrai žingsnis gera kryptimi ir kukliu biudžetu.
    Tai, kad daug geriau nei gatvė išvis be dvirtakio, tai niekas net neprieštarauja.
    Čia kalbama apie tai, kad jei daro, tai svarsto kaip geriausia daryti.

    Komentuoti:


  • Ångstrom
    replied
    Man dar labai įdomu, kaip atrodys ta dviračių juosta žiemą. Kas nors nufotografuokit, kai pravažiuos sniego valymo mašinos.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
    Pirmasis Lietuvoje ziedas su integruotu dviraciu taku. Jonava
    O Naugarduko/Vytenio nesiskaito? Dvirtakis ne apvalus, bet labiau panašus į Olandiją, raudonas ir atskirtas nuo automobilių.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Nežinau, ko jūs čia spjaudotės. Jei tokio standarto, kaip šitas naujas jonaviškis, žiedai būtų visur, būtų daug geriau negu yra dabar. Taip, ne Olandija, bet tikrai žingsnis gera kryptimi ir kukliu biudžetu.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Visų pirma ten ne Olandiškas, bet Angliškas žiedas. Skiriasi tuo, kad išvažiuojant iš žiedo prieš pervažą yra didysis trikampis, įvažiuojant yra trikampiukai (jie žymi juos dvigubais brūkšneliais).

    Jonavos žiede panaudotas įspėjamasis dviračių eismo ženklas, o ne napildoma dviračių eismo lentelė po duoti kelią trikampiu – kaip turėtų būti. Dabar tas įspėjamasis ženklas, pagal KET čia net negalioja, jis įsigalios tik už 50–100 m:

    https://www.ketbilietai.lt/uploads/1...%20ZENKLAI.pdf
    Ne gyvenvietėse 101–137, 150 įspėjamieji ženklai statomi 150–300 m, o gyvenvietėse – 50–100 m atstumu iki pavojingo kelio ruožo pradžios.
    Patiko žiedas, bet kas liečia ženklinimą, tai Lietuvoj yra visiškas apsišikimas, pradedant sostinės savivaldybe, tęsiant privatininkais „Lidl“ Nemenčinės pl., Vilniuje, baigiant čia Jonavoj.

    Juokingiausia ir graudžiausia, kad parodai pirštu, pasakai, kad čia yra neįmanomas sprendinys – niekam vis tiek neįdomu nei esamais atvejais, nei analogiškais atvejais darant gerai ateities projektuose.

    Komentuoti:


  • Sklansky
    replied
    Parašė Tikras architektas Rodyti pranešimą

    Iš kur žinai kur eismas intensyvesnis? Spėjimas iš lempos

    Olandijoje yra įvairių sprendimų įvairaus intensyvumo sankryžoms. Bet principas visur vienodas - maksimalus skirtingų eismo dalyvių atskyrimas ir kuo mažiau nereikalingų, pavojingų sąlyčio taškų, kuo mažiau "blind spot'ų". Kartais tai padaroma net skirtinguose lygiuose.
    Na vien is foto matosi, koks ten eismas. O pagal pati juk Jonava provincija, kaimas, is kur ten jau tas eismas? Nekalbant jau apskritai apie gyventoju tanki Olandijoje ir LT.

    Komentuoti:


  • Tikras architektas
    replied
    Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
    Taip, zymejimo daugiau olandiskame ziede, bet ten ir eismas gerokai intensyvesnis.
    Iš kur žinai kur eismas intensyvesnis? Spėjimas iš lempos

    Olandijoje yra įvairių sprendimų įvairaus intensyvumo sankryžoms. Bet principas visur vienodas - maksimalus skirtingų eismo dalyvių atskyrimas ir kuo mažiau nereikalingų, pavojingų sąlyčio taškų, kuo mažiau "blind spot'ų". Kartais tai padaroma net skirtinguose lygiuose.

    Komentuoti:


  • Sklansky
    replied
    Parašė Nitro Rodyti pranešimą
    Skiriasi tiek, kad net sunku rasti panašumų.

    Jonavoje visas tas kelio suženklinimas per pusmetį nusitrins ir žiedas su integruotu dviratkiu taps tiesiog eiliniu žiedu.


    Nenusitrins, kai nusitrins bus galima atnaujinti. Taip pat yra borteliai, kuriais takas fiziskai atskirtas.

    Taip, zymejimo daugiau olandiskame ziede, bet ten ir eismas gerokai intensyvesnis.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

    Šaligatvio aukštyje? Taigi jis kerta važiuojamąją dalį, tai ar automobiliai turėtų liptų ant "šaligatvio" aukščio?
    O kă, tiesiog kaip gulintį policininką pervažiuos. Ar taip ar taip prie žiedo sustabdo ar pristabdo.

    Parašė thomcius Rodyti pranešimą
    Ir ar norėtum važiuoti dvirtakiu kuris gulinčio policininko formos, išgaubtas?
    Spalva gal ir būtų gerai raudona.
    Ta prasme jis siūlo, kad būtų pakeltas dvirtakis, aišku, kad visi norėtų tokiu važiuot. Į kokį tu čia nepatogumą apeliuoji? Ne išgqutqs puslankio forma, jei, neaišku dėl ko, apie tokią pagalvojai.

    Komentuoti:


  • Resutas
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

    Šaligatvio aukštyje? Taigi jis kerta važiuojamąją dalį, tai ar automobiliai turėtų liptų ant "šaligatvio" aukščio? Ir ar norėtum važiuoti dvirtakiu kuris gulinčio policininko formos, išgaubtas?
    Spalva gal ir būtų gerai raudona.
    Na man atrodo, kad turi būti dvirtakis atskirtas visgi daugiau nuo automobiliu. Aukščių skirtumai, daugiau salelių. Nematau problemos, akd automobiliai žiede išvažiuojant turėtų "gulintį policininką".

    Komentuoti:


  • Nitro
    replied
    Skiriasi tiek, kad net sunku rasti panašumų.

    Jonavoje visas tas kelio suženklinimas per pusmetį nusitrins ir žiedas su integruotu dviratkiu taps tiesiog eiliniu žiedu.

    Parašė Sklansky Rodyti pranešimą

    Vimtelejai tu vel cia kazka eilini karta.

    Ir kuom cia esmingai skiriasi nuo olandisko ziedo?

    Click image for larger version

Name:	C9D0AFA4-D459-4CFE-98F3-EE390920F3E2.jpeg
Views:	768
Size:	1,98 MB
ID:	1980964

    Komentuoti:


  • Tikras architektas
    replied
    Parašė Sklansky Rodyti pranešimą

    Vimtelejai tu vel cia kazka eilini karta.

    Ir kuom cia esmingai skiriasi nuo olandisko ziedo?
    Užsidėk akinius ir pastudijuok savo pavyzdį. Pavyzdys neblogas. Iš jo daug ko galima pasimokyti mužikėliams projektuotojams ir mužikiškai valdžiai.
    1. Kaip ir kur yra atskirti skirtingi eismo dalyviai. Pėstieji, automobiliai ir dviračiai.
    2. Kurioje vietoje dviračiai kerta kelią. Kodėl olandiškas būdas saugesnis.
    3. Koks yra kelių ženklinimas.

    Komentuoti:


  • Sklansky
    replied
    Parašė Tikras architektas Rodyti pranešimą
    Labai nesaugus tas žiedas. Pagooglinkit kaip atrodo olandiški dviračių žiedai ir kaip juose kertamas kelias. Šitiek vietos, šitiek pinigų, o vistiek daroma idiotiška chaltūra ir galop kaltinami dviratininkai. Kažkaip neišneša galvos valdžiažmogių ir projektuotojų kaip reikia daryti, tartum pasiektas IQ limitas ir jų makaulės nepajėgios išnarplioti racionalios infrastruktūros "vingrybių". O kur dar noras "įsisavinti".

    Bet iš Jonavos aš nieko nesitikiu. Jei Kaune viskas tept lept daroma (ir kartais netgi Vilniuje), tai ko tikėtis iš tokios gūdumos.
    Vimtelejai tu vel cia kazka eilini karta.

    Ir kuom cia esmingai skiriasi nuo olandisko ziedo?

    Click image for larger version

Name:	C9D0AFA4-D459-4CFE-98F3-EE390920F3E2.jpeg
Views:	768
Size:	1,98 MB
ID:	1980964

    Komentuoti:


  • Tikras architektas
    replied
    Labai nesaugus tas žiedas. Pagooglinkit kaip atrodo olandiški dviračių žiedai ir kaip juose kertamas kelias. Šitiek vietos, šitiek pinigų, o vistiek daroma idiotiška chaltūra ir galop kaltinami dviratininkai. Kažkaip neišneša galvos valdžiažmogių ir projektuotojų kaip reikia daryti, tartum pasiektas IQ limitas ir jų makaulės nepajėgios išnarplioti racionalios infrastruktūros "vingrybių". O kur dar noras "įsisavinti".

    Bet iš Jonavos aš nieko nesitikiu. Jei Kaune viskas tept lept daroma (ir kartais netgi Vilniuje), tai ko tikėtis iš tokios gūdumos.

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė Resutas Rodyti pranešimą

    Gal visgi norėtusi raduono asfalto. Ir šaligatvio aukštyje gal galėtų būti.
    Šaligatvio aukštyje? Taigi jis kerta važiuojamąją dalį, tai ar automobiliai turėtų liptų ant "šaligatvio" aukščio? Ir ar norėtum važiuoti dvirtakiu kuris gulinčio policininko formos, išgaubtas?
    Spalva gal ir būtų gerai raudona.

    Komentuoti:

Working...
X