Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Dviračių takai Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ångstrom
    replied
    Pažymėti Jonavos dviračių takai:

    Click image for larger version

Name:	jonava-dviraciu-takas.png
Views:	565
Size:	1,60 MB
ID:	1992833 Click image for larger version

Name:	jonava-dviraciu-takas2.png
Views:	495
Size:	1,96 MB
ID:	1992834

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Ten ne tik dviračių takai, bet ir paprasti šalgatviai bei netgi techniniai šaligatviai.
    Reikia mokėti naudotis filtrais.

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Viešai prieinamas, bet silpnokai komunikuojamas Lietuvos dviračių takų (valstybinės reikšmės keliuose?)

    Nuoroda: Lietuvos dviračių takai

    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20220920-124207_Chrome.jpg
Views:	566
Size:	156,5 kB
ID:	1992818

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Resutas Rodyti pranešimą
    Gal yra naujienų dėl ministerijos žemėlapio dviračių takams visai Lietuvai?
    Pagaliau yra!

    Minint Europos judumo savaitę, Susisiekimo ministerija 2022 m. rugsėjo 21 d. organizuoja
    dviračių transporto plėtros skatinimo renginį. Šio renginio metu Susisiekimo ministerija pristatys
    parengtą Nacionalinę dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros plėtros schemą (žemėlapį), taip pat po
    pristatymo kvies susirinkusius svečius prisijungti prie važiavimo dviračiais akcijos Vilniaus centre.
    Tad po savaitės žemėlapis turėtų tapt viešai prieinamas.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Užmačiau pervažą Panevėžyje. Pradžiai pamaniau, jog oho, Vilniuje taip įrengtos dar nematęs. Prisiminiau 2 geriausius pavyzdžius. Visgi niekaip netempia prie Panevėžio lygio.

    Panevėžys. Pliusai: pilnai iškili pervaža – trapecija pakelta prieš ir už pervažos, pervaža (ryškiai) raudona, nėra perėjos stulpų tako apsaugos zonoje. Minusai: po duoti kelia trikampio ženklu nėra papildomos lentelės įspėjančios apie dviračius, skersiniai bortai pervažoje, nėra mini tarpo tarp pervažos kvadratų ir perėjos žymėjimo. https://www.youtube.com/watch?v=JXaX...ytautasKazokas
    Click image for larger version  Name:	1.jpg Views:	0 Size:	247,4 kB ID:	1989636

    Click image for larger version  Name:	2.jpg Views:	0 Size:	236,3 kB ID:	1989637

    Vilnius 1. Pliusai: tik dalinai pakelta pervaža vienoje pusėje, nėra skersinių bortų pervažoj. Minusai: nėra peraukštėjimo automobiliams ties pagrindiniu keliu, trikampiai buvo ženklinti vėliau nei įrengta pervaža ir dažyti dažai nusitrynė (daryta ne ilgaamžiu termoplastiku), buvo prašyta papildomos lentelės „dviračių eismas“ – neatsirado, nulinė apsaugos zona nuo ženklų atramų, pervaža ne raudona. https://www.google.com/maps/@54.7127...7i16384!8i8192
    Click image for larger version  Name:	Screenshot (3).png Views:	0 Size:	2,42 MB ID:	1989638

    Vilnius 2. Pliusai: pilna trapecija iš abiejų pervažos pusių, vėliau atsirado išprašyta papildoma lentelė „dviračių eismas“. Minusai: nėra trikampiukų iš vienos pervažos pusės, pervaža ne raudona, šiaip brokas – perėjos ženklo atrama pastatyta viršum žemyn (apibraukta žymekliu) ir ženklas gali nuslysti iki apačios, nėra apsaugos zonų palei dviračių taką nuo ženklų atramų. https://www.google.com/maps/@54.6725...7i16384!8i8192
    Click image for larger version  Name:	Screenshot (5).png Views:	0 Size:	2,66 MB ID:	1989639

    Reziumuojant: na raudona pervaža – ne raudono asfalto, bet specialiai dažyta – labai efektingai atkreipia dėmesį.
    Paskutinis taisė dondc; 2022.09.05, 21:21.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Po Google Street View naujų vaizdų sukėlimo atsirado galimybė pamatyti kaip Lietuvos rajonai pasistumėjo darnumo link.

    J. Jablonskio g., Anykščiai

    1. Gatvės pradžioje nubrėžtos siauros dviračių juostos

    2. Toliau prasideda dviračių takas, ant kurio turi užšokti, matyt visi Anyksčių gyventojai važinėja su full suspension dviračiais ir mėgsta ekstrymą. Apie pločius nekalbu...

    3. Apsisukus, ženklas nurodo, kad dviratininkai turi tęsti kelionę taku, takeliu, takelyčiu, kaip pavadinsi taip nepagadinsi

    4. Naujas išradimas dviračių statymui. Ir dar tos tvooooreeeeelėėėėės <3

    5. Čia turime zoną, kur automobilistus nevalia nepraleisti. Kad ženklus galima ant vieno stulpo sustatyt irgi neišrastas dalykas

    6. Pasidžiaugus raudonu asfaltu, kelionę tęsime dalinantis erdve su pėsčiaisiais, privalomai


    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą

    Jokių greičio mažinimo priemonių nereikia.
    Reikia tiesiog uždrasuti tuo skairinius posūkius į kiekvieną degalinę, parduotuvę ar gatvelę, kaip tai ir nurodyta STR'e, o takus numatyti be nusileidimų į įvažiavimo lygį
    Bendrai NL praktika tai kiemams pakelta važuojama dalis, o dviračių takas nenusileidžia. Vairo g. pagal aplinką atrodo kaip kiemas kur greitis 30 km/h. Jei daryt kalnelį, tai neturėtų būti labai staigus, gali būti tik kad juntamas, kad kerti šaligatvį.

    Sutinku, kad pigiausias sprendimas būtų kairių posūkių uždraudimas/apribojimas.

    Realiai reiktų pergalvot Tilžės g., kad apsisukimus organizuot per šviesoforus, vidury gatvės bordiūras skiriantis važiuojamas dalis (kad neišeitų ne vietoj daryt kairius posūkius). Tam reikės ir naujų šviesoforų, tiek kad juos galima būtų suprogramuoti, kad erzintų kuo mažiau
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.07.26, 14:14.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Beje vietoj tvorelių, ten turėtų atsirasti greičio mažinimo priemonė automobiliams. Tada tvorelėms nebūtų prasmės. Reikia iš vis maksimaliai apriboti tvorelių naudojimą Lietuvos gatvėse.
    Jokių greičio mažinimo priemonių nereikia.
    Reikia tiesiog uždrausti tuos kairinius posūkius į kiekvieną degalinę, parduotuvę ar gatvelę, kaip tai ir nurodyta STR'e, o takus numatyti be nusileidimų į įvažiavimo lygį
    Paskutinis taisė Kaid; 2022.07.26, 15:10.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Kairieji posūkiai keturių eismo juostų gatvėse yra visos Lietuvos problema.
    Ypač kai turime 3,5 m pločio juostas, tai greičiai ir atstumai posūkio įveikimui padidėja.
    Bet kokiam šaligatvio (įskaitant dviračių tako) saugumui galima sakyti viso gero.
    Dar blogiau būna platūs įvažiavimai, kur važiuojamą dalį pereiti sudaro virš 10 m be jokių salelių ar kalnelių. Dviračiu tokius įveikti gal net pavojingiau nei pėsčiam, nes tavo manevro laisvė suvaržyta.

    Tilžės g. Šiauliuose nusipelnė juostų perbraižymo kaip ir daugybė panašių gatvių. Beje vietoj tvorelių, ten turėtų atsirasti greičio mažinimo priemonė automobiliams. Tada tvorelėms nebūtų prasmės. Reikia iš vis maksimaliai apriboti tvorelių naudojimą Lietuvos gatvėse.
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.07.26, 14:00.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Šiauliai

    Principinė miesto valdžios dvikova su dviratininkais: pasigenda dialogo

    https://etaplius.lt/naujiena/princip...RaS-OE8hjI7MB0

    Šiaulių dviratininkų bendruomenė teikia siūlymus Šiaulių miesto savivaldybės administracijai dėl dviračių takų įrengimo ir eismo organizavimo mieste, bet pasigenda konstruktyvaus dialogo. Bendravimas pasiekė ribą, kad dėl atitvarų dviračių take Tilžės gatvėje pašalinimo atsidūrė ginčų komisijoje. Abi šalys savivaldybės siūlymu turėjo pasirašyti taikos sutartį, tačiau dėl kažkokių priežasčių paskutinę akimirką pati savivaldybė atsitraukė. Apie atitvarus Tilžės gatvėje esančiame dviračių take portalas „Etaplius“ jau rašė ne kartą. Dviračių mėgėjų klubas „VELO Šiauliai“ šių metų pradžioje raštu kreipėsi į Šiaulių miesto savivaldybę ir prašė pašalinti atitvarus, imtis kitų saugumo priemonių. Ginčas pasiekė ribą, kad abi šalys kreipėsi į neikiteisminę mediacijos tarnybą – Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyrių.
    Šiaulių savivaldybė nusprendė apsaugoti dviratininkus nuo neatidžių vairuotojų įrengdami tvoras takuose... Perfect!
    Straipsnyje yra pateikta sankryos avarijų statistika, visos įvyko tik dėl vairuotojų kaltės arba dėl savivaldybės kaltės, kad kas 50-100 m leidžia atlikinėti kairinius posūkius 4 eismo juostų gatvėje


    Click image for larger version

Name:	Untitled.png
Views:	270
Size:	2,20 MB
ID:	1981397


    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Čikupakas Rodyti pranešimą
    Čia dviračių takas ne Lietuvoje, o P. Korėjoje. Galbūt ir lietuviai galėtų kažką iš to pasimokyti. Takas yra greitkelio viduryje ir uždengtas saulės energijos kolektoriais. Dviratininkai yra izoliuoti nuo automobilių eismo ir uždengti nuo saulės.
    Wow, jei ieškočiau, kokiu dvirtakiu gyvenime nenorėčiau važiuot, tai būtų šis. Dviratininkai neizoliuoti nei nuo triukšmo, nei nuo oro taršos.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Čikupakas Rodyti pranešimą
    1. Skirtumas tarp dviračių takų ir šaligatvių yra didžiulis. Dviračių takai tai eismo juosta, skirta dviračiams, o ne kažkoks pramoginis takelis. Dėl apsaugos nežinau, bet įtariu, kad ji yra pakankama.
    2. Tai nebūtų logiškesnis sprendimas. Gera infrastruktūra pasižymi tiesiom linijomis ir, kuo daugiau eismo dalyvių sklandžiai keliaujančių vienu keliu. Ne šimtai kelių ir keliukų supintų į mazgus. Dėl taršos, tai šalys taip urbanizuotos kaip Korėja, tikrai imasi protingesnių sprendimų nei takelių tiesimas miškuose.
    3. Indijoje ir Rusijoje, be abejo, susilauktų pašaipų, nes tai ganėtinai atsilikusios šalys. Deja, ir Lietuvoje yra nemažai atsilikusių žmonių.
    Na, o dėl geležinkelio tai iš vis pievos. Siūlyti geležinkelį temoje apie dviračių takus, tai tam tikra nepagarba dviračių entuziastams ir žmonėms, kurie propoguoja dviračių eismą.
    1. Dviračių takų pasiekiamumas svarbu. Tai ir juostos/takai dviračiams yra gatvėje iš dešinės, o daugiausiai pavyzdžių dviračių juostų per vidurį mačiau JAV, kurie jau laikytini nepasiteisinusiu eksperimentu. Ten pribraižyta dviračių juostų kosminėse vietose, kas prilygsta dviračių juostų žymėjimui ant važiuojamosios dalies Kauno ar Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje arba Kauno tiltai per Nerį.

    2. Dėl tiesių linijų sutinku, bet abejoju dėl greitkelių naudojimo dviračiams bendruoju atveju. Įdomu būtų išgirsti kitų argumentus dėl šio P. Korėjos pavyzdžio.

    3. Lietuva tarp šalių, kur nei šilta, nei šalta kas čia suprojektuota, nors manau galim teigiamai nustebinti pasaulį. Minėjau didžiąsias šalis, kurios garsėja neigiama reputacija dėl saugios ir logiškos infrastruktūros vystymo. Geležinkelius paminėjau kaip variantą (greitesnis judėjimas, aišku savaime, kad turi būti susijusi dviračių infrastruktūra). Net keista būtų galvoti, kad iš nepagarbos dviratininkams. Aš tiesiog žiūriu į visumą. Dviratis tiesiog yra darnaus judumo ašis kaip ko gero genialiausios visų laikų judėjimo priemonės, toliau eina geležinkelis ir dar toliau visa kita (ne auto/elektromobilis pirmas).
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.07.24, 16:48.

    Komentuoti:


  • Čikupakas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    1) Kaip šaligatvių nėra vidury gatvės taip ir dviračių takų neturėtų būti vidury gatvės, kelio ar juolabiau greitkelio.
    2) Gal klystu, bet ar neerzintų ten koks plastmasės kvapas, o jei ne plastmasės, tai išmetamų dūmų jei ten natūrali ventiliacija. Gal geriau toks nuo saulės uždengtas takas kur nors gamtoje? Sakyčiau logiškesnis būtų sprendimas, bet apie tokius sprendimus neteko girdėti.
    3) Kol kas vertinu šią idėją skeptiškai. Ar nebus taip, kad jei P. Korėja gali tokiais reklamuotis dėl savo inovatyvumo reputacijos, tai galbūt kokioj Indijoj ir Rusjoj toks projektas pradėtų sulaukti pašaipų?
    Geriau tiesiog aptvertas greitasis geležinkelis vidury kelio. Niekur jis nepagadintų

    Na, o Lietuvai tai pasimokyti šoniniuose keliukuose paženklinti dviračiams maršrutus Vilnius-Kaunas-Klaipėda, Via Baltica ir Vilnius-Panevėžys-Šiauliai.
    1. Skirtumas tarp dviračių takų ir šaligatvių yra didžiulis. Dviračių takai tai eismo juosta, skirta dviračiams, o ne kažkoks pramoginis takelis. Dėl apsaugos nežinau, bet įtariu, kad ji yra pakankama.
    2. Tai nebūtų logiškesnis sprendimas. Gera infrastruktūra pasižymi tiesiom linijomis ir, kuo daugiau eismo dalyvių sklandžiai keliaujančių vienu keliu. Ne šimtai kelių ir keliukų supintų į mazgus. Dėl taršos, tai šalys taip urbanizuotos kaip Korėja, tikrai imasi protingesnių sprendimų nei takelių tiesimas miškuose.
    3. Indijoje ir Rusijoje, be abejo, susilauktų pašaipų, nes tai ganėtinai atsilikusios šalys. Deja, ir Lietuvoje yra nemažai atsilikusių žmonių.
    Na, o dėl geležinkelio tai iš vis pievos. Siūlyti geležinkelį temoje apie dviračių takus, tai tam tikra nepagarba dviračių entuziastams ir žmonėms, kurie propoguoja dviračių eismą.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Čikupakas Rodyti pranešimą
    Čia dviračių takas ne Lietuvoje, o P. Korėjoje. Galbūt ir lietuviai galėtų kažką iš to pasimokyti. Takas yra greitkelio viduryje ir uždengtas saulės energijos kolektoriais. Dviratininkai yra izoliuoti nuo automobilių eismo ir uždengti nuo saulės.

    1) Kaip šaligatvių nėra vidury gatvės taip ir dviračių takų neturėtų būti vidury gatvės, kelio ar juolabiau greitkelio.
    2) Gal klystu, bet ar neerzintų ten koks plastmasės kvapas, o jei ne plastmasės, tai išmetamų dūmų jei ten natūrali ventiliacija. Gal geriau toks nuo saulės uždengtas takas kur nors gamtoje? Sakyčiau logiškesnis būtų sprendimas, bet apie tokius sprendimus neteko girdėti.
    3) Kol kas vertinu šią idėją skeptiškai. Ar nebus taip, kad jei P. Korėja gali tokiais reklamuotis dėl savo inovatyvumo reputacijos, tai galbūt kokioj Indijoj ir Rusjoj toks projektas pradėtų sulaukti pašaipų?
    Geriau tiesiog aptvertas greitasis geležinkelis vidury kelio. Niekur jis nepagadintų

    Na, o Lietuvai tai pasimokyti šoniniuose keliukuose paženklinti dviračiams maršrutus Vilnius-Kaunas-Klaipėda, Via Baltica ir Vilnius-Panevėžys-Šiauliai.
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.07.24, 16:09.

    Komentuoti:


  • Čikupakas
    replied
    Čia dviračių takas ne Lietuvoje, o P. Korėjoje. Galbūt ir lietuviai galėtų kažką iš to pasimokyti. Takas yra greitkelio viduryje ir uždengtas saulės energijos kolektoriais. Dviratininkai yra izoliuoti nuo automobilių eismo ir uždengti nuo saulės.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
    Pirmasis Lietuvoje ziedas su integruotu dviraciu taku. Jonava

    Click image for larger version  Name:	F90F4E3E-15C3-4A99-AE4C-46B85D572A30.jpeg Views:	169 Size:	467,2 kB ID:	1980954
    Šiaip vertinčiau kaip pavyzdinį žiedą, kurį būtų galima pritaikyti kitiems jau esamiems žiedams, kuriuose tokios juostos tilptų. Labai patinka, kad takai atskiriami gumbeliais.
    Tiesa, sutinku, kad jei atliekama rekonstrukcija, geriau dviračių takus reiktų iš vis atskirti ir tiesti raudonos spalvos.

    Kažkokia Danija irgi panašų pigų sprendinį pritaikė ir geriau negu nieko (nors net gumbelių nėra):
    https://goo.gl/maps/wvv9tMEnCYWWq3nQ7
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.07.23, 21:00.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą
    Nežinau, ko jūs čia spjaudotės. Jei tokio standarto, kaip šitas naujas jonaviškis, žiedai būtų visur, būtų daug geriau negu yra dabar. Taip, ne Olandija, bet tikrai žingsnis gera kryptimi ir kukliu biudžetu.
    Tai, kad daug geriau nei gatvė išvis be dvirtakio, tai niekas net neprieštarauja.
    Čia kalbama apie tai, kad jei daro, tai svarsto kaip geriausia daryti.

    Komentuoti:


  • Ångstrom
    replied
    Man dar labai įdomu, kaip atrodys ta dviračių juosta žiemą. Kas nors nufotografuokit, kai pravažiuos sniego valymo mašinos.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
    Pirmasis Lietuvoje ziedas su integruotu dviraciu taku. Jonava
    O Naugarduko/Vytenio nesiskaito? Dvirtakis ne apvalus, bet labiau panašus į Olandiją, raudonas ir atskirtas nuo automobilių.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Nežinau, ko jūs čia spjaudotės. Jei tokio standarto, kaip šitas naujas jonaviškis, žiedai būtų visur, būtų daug geriau negu yra dabar. Taip, ne Olandija, bet tikrai žingsnis gera kryptimi ir kukliu biudžetu.

    Komentuoti:

Working...
X