Parašė DKL
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LV] Latvijos geležinkeliai
Collapse
X
-
Vis tiek, tiek kilometrais, tiek pačiu keleivių skaičiumi lenkia gana stipriai, o latvių milijonu mažiau nei lietuvių. Teko lankytis Rygoj geležinkelių muziejuj, tai akivaizdu, kad istoriškai Ryga buvo žymiai svarbesnis geležinkelių mazgas, o pvz tarpukariu jei per Kauną dar vykdavo judėjimas, tai Vilnius lenkų buvo išvis paliktas kažkur nuošaly. Todėl ir nestebina, kad latvių geresnė infrastruktūra, bet Lietuva toli gražu neišnaudoja savo geležinkelių taip kaip latviai, ypač su priemiestiniais maršrutais.
- 1 patinka
-
Tai, o jums nesakė, kad Ryga buvo Pabaltijo respublikų geležinkelių centru sovietmečiu (o gal ir net carinėje Rusijoje), kur buvo sprendžiama Pabaltijo geležinkelių tinklo plėtra? Štai jums ir atsakymas, kodėl geležinkelių tinklas Latvijoje išvystytas plačiausiai.Parašė Aiwux Rodyti pranešimą
Vis tiek, tiek kilometrais, tiek pačiu keleivių skaičiumi lenkia gana stipriai, o latvių milijonu mažiau nei lietuvių. Teko lankytis Rygoj geležinkelių muziejuj, tai akivaizdu, kad istoriškai Ryga buvo žymiai svarbesnis geležinkelių mazgas, o pvz tarpukariu jei per Kauną dar vykdavo judėjimas, tai Vilnius lenkų buvo išvis paliktas kažkur nuošaly. Todėl ir nestebina, kad latvių geresnė infrastruktūra, bet Lietuva toli gražu neišnaudoja savo geležinkelių taip kaip latviai, ypač su priemiestiniais maršrutais.Paskutinis taisė Perfect; 2025.11.13, 21:20.
- 3 patinka
Comment
-
Būtent, spėju iš esamo tinklo pastatyta per paskutinius 35 nepriklausomybės metus tik labai maža dalis esamų bėgių. Taip pat pat kaip ir tramvajai miestuose.Parašė Perfect Rodyti pranešimą
Tai, o jums nesakė, kad Ryga buvo Pabaltijo respublikų geležinkelių centru, kuriame sovietmečiu (o gal ir net carinėje Rusijoje? Reikia nepamiršti, kad Rusijos imperijoje Ryga buvo trečias pagal dydį miestas) buvo sprendžiama geležinkelių tinklo plėtra? Štai jums ir atsakymas, kodėl geležinkelių tinklas Latvijoje išvystytas plačiausiai.
Comment
-
Kodėl taip apsunkti kelionę? Kuo netinka Žemaičių plentas arba kelionė panemune?Parašė Lettered Rodyti pranešimąPabandykite iki Klaipėdos su automobiliu važiuoti po Kėdainius ir Šiaulius kaip traukinys ir dar paprastas siauras kelias, visai kita kelionės ir trukmė ir komfortas gaunasi.
Comment
-
Diskusija buvo apie tai AR Latvijos geležinkelių tinklas yra išvystytas geriau, ir yra teigiančių, kad taip nėra. Tavo pranešimas yra atsakymas į hipotetinį teiginį, kad Latvija išvystė savo tinklą nepriklausomybės laikotarpiu, t.y. į teiginį, kurio niekas šitoje temoje nepateikė, nes visiems yra akivaizdu, kad taip nebuvo (net jei ir latviai atitolo nuo Lietuvos per tą laiką). Visiems aišku, kad tiek Latvija, tiek Lietuva paveldėjo savo geležinkelius iš gerokai senesnių laikų.Parašė Perfect Rodyti pranešimą
Tai, o jums nesakė, kad Ryga buvo Pabaltijo respublikų geležinkelių centru, kuriame sovietmečiu (o gal ir net carinėje Rusijoje? Reikia nepamiršti, kad Rusijos imperijoje Ryga buvo trečias pagal dydį miestas) buvo sprendžiama geležinkelių tinklo plėtra? Štai jums ir atsakymas, kodėl geležinkelių tinklas Latvijoje išvystytas plačiausiai.
Tokia argumentavimo taktika yra vadinama ‘šiaudinė baidyklė’ (angl. strawman).
Comment
-
Railbalticai sunkiai sukrapšto braliukai bet steangiasi iki 2034 pasiekti 30 mln. keleivių:
https://www.lsm.lv/raksts/zinas/ekon...jumus.a622040/Latvijos geležinkelių srityje keleivių vežimas bus prioritetinis 2025–2029 m., siekiant skatinti regioninį susisiekimą ir užtikrinti būsimus gyventojų judumo poreikius. Tai numato vyriausybė antradienį, lapkričio 11 d., remdamasi orientaciniu geležinkelių infrastruktūros plėtros planu, informavo Susisiekimo ministeriją (MoT).
Bendras geležinkelių infrastruktūros plėtros finansavimas yra 784 mln. eurų, įskaitant Europos Sąjungos (ES) fondų investicijas, ES ekonomikos gaivinimo fondą, Europos infrastruktūros tinklų priemonę, Socialinio klimato fondą ir UAB „Latvijas dzelcėļš“ (LDz). <...>
<...> Ekstrifikuotose geležinkelio zonose planuojama tęsti modernizavimą, taip pat išplėsti elektrifikuotą zoną, traukinių greitį iki 140 km/h, taip pat pagerinti saugą. Taip pat planuojama plėtoti pirmąjį „Rail Baltica“ etapą ir „sausųjų uostų“ įsteigimą, krovinių pervežimą iš kelio į geležinkelį. Geležinkelio infrastruktūros plėtra buvo suderinta su UAB „Pasažieru vilciens“ verslo modeliu ir planuotu 15–20 % keleivių skaičiaus augimu, 2034 m. pasiekusiu maždaug 30 mln. keleivių, taip pat atsižvelgiant į „Rail Baltica“ pirmąjį etapą Latvijos įgyvendinimo scenarijuje „RIX-Rail Baltica“ pagrindinės linijos jungtį, kurią įgyvendina LDz.
Planuojama, kad iki 2034 m. bus atkurta likusi 36 proc. arba 188 km šios kategorijos teritorijos. Tikimasi, kad įgyvendinus planuojamas priemones bus pagerintas regionų susisiekimas ir darbo jėgos judumas, kurį taip pat palengvins naujoji keleivių stotis – RIX Rygos oro uostas ir modernizuota Rygos centrinė stotis, taip pat „Rail Baltica“ integracija į bendrą nacionalinę geležinkelių sistemą. <...>
- 8 patinka
Comment
-
Latvia will consider removal of railway tracks leading to Russia https://eng.lsm.lv
https://charter97.org/ru/news/2025/11/27/664535/
p.s. taupant lėšas gal bėgius panaudos Rail Baltica?The Latvian government is considering the complete removal of sections of railway line leading into Russia, it was confirmed November 26th following the weekly official conversation between President Edgars Rinkēvičs and Prime Minister Evika Siliņa.
The government will analyze information about the possible removal of the railway line on the country's eastern border by the end of the year with input from the National Armed Forces (NBS) and coordination with Lithuania and Estonia will also be important.
Greater clarity about the removal of the railway line on the country's eastern border is expected at the beginning of next year, President Edgars Rinkēvičs said.
p.p.s. kažkodėl nei vienas LT portalas apie tai nerašo kitaip nei Romo nemėgstamas charter97Paskutinis taisė Arunasx; 2025.11.27, 07:57.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
- 1 patinka
Comment
-
Latviai pagaliau nusipirko 9 BEMU traukinius iš Škodos
https://www.sam.gov.lv/lv/jaunums/at...ilcienu-iegadi
- 2 patinka
Comment
-
Bet nuo Aizkraukle iki Daugpilio kur nėra kontaktinio tinklo net 135 km, ar tiek galės nuvažiuot ant baterijų?Parašė DKL Rodyti pranešimą
Rašo kad į Daugpilį ir Cėsius. Tik pastarasis atvejis matyt labiau reiškia į Siguldą ir kad vienas kitas traukinys, Siguldoje pasikrovęs, galės nuvažiuoti ir grįžti iki Cėsių. Panašiai kaip pas mus planuojama su Varėna ir Marcinkonimis.
Comment
-
Iki Cesis tai daugmaž realistiška nuvažiuoti be sustojimų, apie 90km neelektrifikuoto ruožo, Daugpilis didesnis klausimas manyčiau.Parašė DKL Rodyti pranešimą
Rašo kad į Daugpilį ir Cėsius. Tik pastarasis atvejis matyt labiau reiškia į Siguldą ir kad vienas kitas traukinys, Siguldoje pasikrovęs, galės nuvažiuoti ir grįžti iki Cėsių. Panašiai kaip pas mus planuojama su Varėna ir Marcinkonimis.
Comment
-
Realistiška tai realistiška, tik šioje linijoje maždaug pusė traukinių važiuoja tik iki Siguldos. Kur jie pasikraus kelionei atgal, jei ne pačioje Siguldoje? O kai jau turim pakrovimo tašką Siguldoje, tai kam dar vieną statyti Cėsiuose, jei iki jų ir taip gali nuvažiuoti ir grįžti pasikrovus toje pačioje Siguldoje?Iki Cesis tai daugmaž realistiška nuvažiuoti be sustojimų, apie 90km neelektrifikuoto ruožo, Daugpilis didesnis klausimas manyčiau.
Comment
-
Jei važiuoti tik iki Siguldos tai net nelabai reikia pasikrovimo taško joje - galėtų pirmyn ir atgal vienu pasikrovimu nuvažiuoti, viena kryptimi apie 50km tik. Bet jei sako kad darys iki Cesis, tai manau darys visus maršrutus iki Cesis.Parašė DKL Rodyti pranešimą
Realistiška tai realistiška, tik šioje linijoje maždaug pusė traukinių važiuoja tik iki Siguldos. Kur jie pasikraus kelionei atgal, jei ne pačioje Siguldoje? O kai jau turim pakrovimo tašką Siguldoje, tai kam dar vieną statyti Cėsiuose, jei iki jų ir taip gali nuvažiuoti ir grįžti pasikrovus toje pačioje Siguldoje?
Comment
-
Problema tame, kad Škodos garantuojamas atstumas nuo baterijų - 80 km. Kaip bežiūrėsi 50+50>80. Pratęsti visus maršrutus iki Cėsio nemanau kad apsimoka, vis tik kur sporto kurortas, o kur 20K netraukiantis miestukas. Reik nepamiršti ir kad dvikelis eina tik iki Siguldos, toliau visur vienkelis. Nesakau, kad visų 15 traukinių porų neįmanoma įsprausti į 40 km. Sigulda-Cėsis vienkelį, bet tai bus toks hemorojus tvarkaraščių planuotojams... ir tokia rizika po to tuos tvarkaraščius pažeisti...Jei važiuoti tik iki Siguldos tai net nelabai reikia pasikrovimo taško joje - galėtų pirmyn ir atgal vienu pasikrovimu nuvažiuoti, viena kryptimi apie 50km tik. Bet jei sako kad darys iki Cesis, tai manau darys visus maršrutus iki Cesis.
Ne, neįtikinote. Pasilieku prie savo ankstesnės nuomonės :-)
Comment
-
Mačiau seniau kad planuoja pirkti su 100km garantija? Jei 80km, tai tada jo, stos viskas Siguldoj, jei 100km tai matau galimybes važiuoti į Cesis.Parašė DKL Rodyti pranešimą
Problema tame, kad Škodos garantuojamas atstumas nuo baterijų - 80 km. Kaip bežiūrėsi 50+50>80. Pratęsti visus maršrutus iki Cėsio nemanau kad apsimoka, vis tik kur sporto kurortas, o kur 20K netraukiantis miestukas. Reik nepamiršti ir kad dvikelis eina tik iki Siguldos, toliau visur vienkelis. Nesakau, kad visų 15 traukinių porų neįmanoma įsprausti į 40 km. Sigulda-Cėsis vienkelį, bet tai bus toks hemorojus tvarkaraščių planuotojams... ir tokia rizika po to tuos tvarkaraščius pažeisti...
Ne, neįtikinote. Pasilieku prie savo ankstesnės nuomonės :-)
Comment
-
Atsirado ir platesnis išaiškinimas dėl BEMU krovimo vietų:
"Indicatively, four battery electric train charging stations would be required on these routes. On the Riga-Cēsis route, charging stations would be required in Sigulda and Cēsis, and on the Riga-Daugavpils route - in Līvāni and Daugavpils."
https://www.delfi.lv/bizness/3726425...enus-plkst1216
- 5 patinka
Comment
Comment