Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LV] Latvijos geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė DKL Rodyti pranešimą

    Baisu... bet gal pasimatuojame keleivių kilometrais per metus

    PV 693 mln. vs LTG Link 537 mln.

    Mažiau baisiai atrodo?
    Vis tiek, tiek kilometrais, tiek pačiu keleivių skaičiumi lenkia gana stipriai, o latvių milijonu mažiau nei lietuvių. Teko lankytis Rygoj geležinkelių muziejuj, tai akivaizdu, kad istoriškai Ryga buvo žymiai svarbesnis geležinkelių mazgas, o pvz tarpukariu jei per Kauną dar vykdavo judėjimas, tai Vilnius lenkų buvo išvis paliktas kažkur nuošaly. Todėl ir nestebina, kad latvių geresnė infrastruktūra, bet Lietuva toli gražu neišnaudoja savo geležinkelių taip kaip latviai, ypač su priemiestiniais maršrutais.

    Comment


      Parašė Aiwux Rodyti pranešimą

      Vis tiek, tiek kilometrais, tiek pačiu keleivių skaičiumi lenkia gana stipriai, o latvių milijonu mažiau nei lietuvių. Teko lankytis Rygoj geležinkelių muziejuj, tai akivaizdu, kad istoriškai Ryga buvo žymiai svarbesnis geležinkelių mazgas, o pvz tarpukariu jei per Kauną dar vykdavo judėjimas, tai Vilnius lenkų buvo išvis paliktas kažkur nuošaly. Todėl ir nestebina, kad latvių geresnė infrastruktūra, bet Lietuva toli gražu neišnaudoja savo geležinkelių taip kaip latviai, ypač su priemiestiniais maršrutais.
      Tai, o jums nesakė, kad Ryga buvo Pabaltijo respublikų geležinkelių centru sovietmečiu (o gal ir net carinėje Rusijoje), kur buvo sprendžiama Pabaltijo geležinkelių tinklo plėtra? Štai jums ir atsakymas, kodėl geležinkelių tinklas Latvijoje išvystytas plačiausiai.
      Paskutinis taisė Perfect; 2025.11.13, 21:20.

      Comment


        Parašė Perfect Rodyti pranešimą

        Tai, o jums nesakė, kad Ryga buvo Pabaltijo respublikų geležinkelių centru, kuriame sovietmečiu (o gal ir net carinėje Rusijoje? Reikia nepamiršti, kad Rusijos imperijoje Ryga buvo trečias pagal dydį miestas) buvo sprendžiama geležinkelių tinklo plėtra? Štai jums ir atsakymas, kodėl geležinkelių tinklas Latvijoje išvystytas plačiausiai.
        Būtent, spėju iš esamo tinklo pastatyta per paskutinius 35 nepriklausomybės metus tik labai maža dalis esamų bėgių. Taip pat pat kaip ir tramvajai miestuose.
        Flickr

        Comment


          Parašė Lettered Rodyti pranešimą
          Pabandykite iki Klaipėdos su automobiliu važiuoti po Kėdainius ir Šiaulius kaip traukinys ir dar paprastas siauras kelias, visai kita kelionės ir trukmė ir komfortas gaunasi.
          Kodėl taip apsunkti kelionę? Kuo netinka Žemaičių plentas arba kelionė panemune?

          Comment


            Parašė Perfect Rodyti pranešimą

            Tai, o jums nesakė, kad Ryga buvo Pabaltijo respublikų geležinkelių centru, kuriame sovietmečiu (o gal ir net carinėje Rusijoje? Reikia nepamiršti, kad Rusijos imperijoje Ryga buvo trečias pagal dydį miestas) buvo sprendžiama geležinkelių tinklo plėtra? Štai jums ir atsakymas, kodėl geležinkelių tinklas Latvijoje išvystytas plačiausiai.
            Diskusija buvo apie tai AR Latvijos geležinkelių tinklas yra išvystytas geriau, ir yra teigiančių, kad taip nėra. Tavo pranešimas yra atsakymas į hipotetinį teiginį, kad Latvija išvystė savo tinklą nepriklausomybės laikotarpiu, t.y. į teiginį, kurio niekas šitoje temoje nepateikė, nes visiems yra akivaizdu, kad taip nebuvo (net jei ir latviai atitolo nuo Lietuvos per tą laiką). Visiems aišku, kad tiek Latvija, tiek Lietuva paveldėjo savo geležinkelius iš gerokai senesnių laikų.

            Tokia argumentavimo taktika yra vadinama ‘šiaudinė baidyklė’ (angl. strawman).

            Comment


              Railbalticai sunkiai sukrapšto braliukai bet steangiasi iki 2034 pasiekti 30 mln. keleivių:

              Latvijos geležinkelių srityje keleivių vežimas bus prioritetinis 2025–2029 m., siekiant skatinti regioninį susisiekimą ir užtikrinti būsimus gyventojų judumo poreikius. Tai numato vyriausybė antradienį, lapkričio 11 d., remdamasi orientaciniu geležinkelių infrastruktūros plėtros planu, informavo Susisiekimo ministeriją (MoT).

              Bendras geležinkelių infrastruktūros plėtros finansavimas yra 784 mln. eurų, įskaitant Europos Sąjungos (ES) fondų investicijas, ES ekonomikos gaivinimo fondą, Europos infrastruktūros tinklų priemonę, Socialinio klimato fondą ir UAB „Latvijas dzelcėļš“ (LDz). <...>

              <...> Ekstrifikuotose geležinkelio zonose planuojama tęsti modernizavimą, taip pat išplėsti elektrifikuotą zoną, traukinių greitį iki 140 km/h, taip pat pagerinti saugą. Taip pat planuojama plėtoti pirmąjį „Rail Baltica“ etapą ir „sausųjų uostų“ įsteigimą, krovinių pervežimą iš kelio į geležinkelį. Geležinkelio infrastruktūros plėtra buvo suderinta su UAB „Pasažieru vilciens“ verslo modeliu ir planuotu 15–20 % keleivių skaičiaus augimu, 2034 m. pasiekusiu maždaug 30 mln. keleivių, taip pat atsižvelgiant į „Rail Baltica“ pirmąjį etapą Latvijos įgyvendinimo scenarijuje „RIX-Rail Baltica“ pagrindinės linijos jungtį, kurią įgyvendina LDz.

              Planuojama, kad iki 2034 m. bus atkurta likusi 36 proc. arba 188 km šios kategorijos teritorijos. Tikimasi, kad įgyvendinus planuojamas priemones bus pagerintas regionų susisiekimas ir darbo jėgos judumas, kurį taip pat palengvins naujoji keleivių stotis – RIX Rygos oro uostas ir modernizuota Rygos centrinė stotis, taip pat „Rail Baltica“ integracija į bendrą nacionalinę geležinkelių sistemą. <...>
              https://www.lsm.lv/raksts/zinas/ekon...jumus.a622040/

              Click image for larger version

Name:	rzgh.png
Views:	852
Size:	654,1 kB
ID:	2229800

              Comment


                Latvia will consider removal of railway tracks leading to Russia https://eng.lsm.lv
                https://charter97.org/ru/news/2025/11/27/664535/

                The Latvian government is considering the complete removal of sections of railway line leading into Russia, it was confirmed November 26th following the weekly official conversation between President Edgars Rinkēvičs and Prime Minister Evika Siliņa.
                The government will analyze information about the possible removal of the railway line on the country's eastern border by the end of the year with input from the National Armed Forces (NBS) and coordination with Lithuania and Estonia will also be important.
                Greater clarity about the removal of the railway line on the country's eastern border is expected at the beginning of next year, President Edgars Rinkēvičs said.
                p.s. taupant lėšas gal bėgius panaudos Rail Baltica?
                p.p.s. kažkodėl nei vienas LT portalas apie tai nerašo kitaip nei Romo nemėgstamas charter97
                Paskutinis taisė Arunasx; 2025.11.27, 07:57.
                Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                Comment


                  Latviai pagaliau nusipirko 9 BEMU traukinius iš Škodos
                  https://www.sam.gov.lv/lv/jaunums/at...ilcienu-iegadi

                  Comment


                    Gal žinoma, kokiais maršrutais ketinama juos leisti?

                    Comment


                      Gal žinoma, kokiais maršrutais ketinama juos leisti?
                      Rašo kad į Daugpilį ir Cėsius. Tik pastarasis atvejis matyt labiau reiškia į Siguldą ir kad vienas kitas traukinys, Siguldoje pasikrovęs, galės nuvažiuoti ir grįžti iki Cėsių. Panašiai kaip pas mus planuojama su Varėna ir Marcinkonimis.

                      Comment


                        Parašė DKL Rodyti pranešimą

                        Rašo kad į Daugpilį ir Cėsius. Tik pastarasis atvejis matyt labiau reiškia į Siguldą ir kad vienas kitas traukinys, Siguldoje pasikrovęs, galės nuvažiuoti ir grįžti iki Cėsių. Panašiai kaip pas mus planuojama su Varėna ir Marcinkonimis.
                        Bet nuo Aizkraukle iki Daugpilio kur nėra kontaktinio tinklo net 135 km, ar tiek galės nuvažiuot ant baterijų?

                        Comment


                          Bet nuo Aizkraukle iki Daugpilio kur nėra kontaktinio tinklo net 135 km, ar tiek galės nuvažiuot ant baterijų?
                          Apie Lyvanus, kiek prisimenu, planuotas trumpas elektrifikuotas ruožas pasikrovimui.

                          Comment


                            Anksčiau buvo kalbėta apie Ryga-Cesis ir Ryga-Daugpilis, bet aš nelabai matau kaip realistiškai iki Daugpilio būtų, nes neelektrifikuotas ilgis būtų apie 140km, o kalbėta kad baterijos laikys apie 100km.

                            Comment


                              Parašė DKL Rodyti pranešimą

                              Rašo kad į Daugpilį ir Cėsius. Tik pastarasis atvejis matyt labiau reiškia į Siguldą ir kad vienas kitas traukinys, Siguldoje pasikrovęs, galės nuvažiuoti ir grįžti iki Cėsių. Panašiai kaip pas mus planuojama su Varėna ir Marcinkonimis.
                              Iki Cesis tai daugmaž realistiška nuvažiuoti be sustojimų, apie 90km neelektrifikuoto ruožo, Daugpilis didesnis klausimas manyčiau.

                              Comment


                                Iki Cesis tai daugmaž realistiška nuvažiuoti be sustojimų, apie 90km neelektrifikuoto ruožo, Daugpilis didesnis klausimas manyčiau.
                                Realistiška tai realistiška, tik šioje linijoje maždaug pusė traukinių važiuoja tik iki Siguldos. Kur jie pasikraus kelionei atgal, jei ne pačioje Siguldoje? O kai jau turim pakrovimo tašką Siguldoje, tai kam dar vieną statyti Cėsiuose, jei iki jų ir taip gali nuvažiuoti ir grįžti pasikrovus toje pačioje Siguldoje?

                                Comment


                                  Parašė DKL Rodyti pranešimą

                                  Realistiška tai realistiška, tik šioje linijoje maždaug pusė traukinių važiuoja tik iki Siguldos. Kur jie pasikraus kelionei atgal, jei ne pačioje Siguldoje? O kai jau turim pakrovimo tašką Siguldoje, tai kam dar vieną statyti Cėsiuose, jei iki jų ir taip gali nuvažiuoti ir grįžti pasikrovus toje pačioje Siguldoje?
                                  Jei važiuoti tik iki Siguldos tai net nelabai reikia pasikrovimo taško joje - galėtų pirmyn ir atgal vienu pasikrovimu nuvažiuoti, viena kryptimi apie 50km tik. Bet jei sako kad darys iki Cesis, tai manau darys visus maršrutus iki Cesis.

                                  Comment


                                    Jei važiuoti tik iki Siguldos tai net nelabai reikia pasikrovimo taško joje - galėtų pirmyn ir atgal vienu pasikrovimu nuvažiuoti, viena kryptimi apie 50km tik. Bet jei sako kad darys iki Cesis, tai manau darys visus maršrutus iki Cesis.
                                    Problema tame, kad Škodos garantuojamas atstumas nuo baterijų - 80 km. Kaip bežiūrėsi 50+50>80. Pratęsti visus maršrutus iki Cėsio nemanau kad apsimoka, vis tik kur sporto kurortas, o kur 20K netraukiantis miestukas. Reik nepamiršti ir kad dvikelis eina tik iki Siguldos, toliau visur vienkelis. Nesakau, kad visų 15 traukinių porų neįmanoma įsprausti į 40 km. Sigulda-Cėsis vienkelį, bet tai bus toks hemorojus tvarkaraščių planuotojams... ir tokia rizika po to tuos tvarkaraščius pažeisti...

                                    Ne, neįtikinote. Pasilieku prie savo ankstesnės nuomonės :-)

                                    Comment


                                      Parašė DKL Rodyti pranešimą

                                      Problema tame, kad Škodos garantuojamas atstumas nuo baterijų - 80 km. Kaip bežiūrėsi 50+50>80. Pratęsti visus maršrutus iki Cėsio nemanau kad apsimoka, vis tik kur sporto kurortas, o kur 20K netraukiantis miestukas. Reik nepamiršti ir kad dvikelis eina tik iki Siguldos, toliau visur vienkelis. Nesakau, kad visų 15 traukinių porų neįmanoma įsprausti į 40 km. Sigulda-Cėsis vienkelį, bet tai bus toks hemorojus tvarkaraščių planuotojams... ir tokia rizika po to tuos tvarkaraščius pažeisti...

                                      Ne, neįtikinote. Pasilieku prie savo ankstesnės nuomonės :-)
                                      Mačiau seniau kad planuoja pirkti su 100km garantija? Jei 80km, tai tada jo, stos viskas Siguldoj, jei 100km tai matau galimybes važiuoti į Cesis.

                                      Comment


                                        Atsirado ir platesnis išaiškinimas dėl BEMU krovimo vietų:

                                        "Indicatively, four battery electric train charging stations would be required on these routes. On the Riga-Cēsis route, charging stations would be required in Sigulda and Cēsis, and on the Riga-Daugavpils route - in Līvāni and Daugavpils."
                                        https://www.delfi.lv/bizness/3726425...enus-plkst1216

                                        Comment


                                          Vis tik aš buvau teisus, o žurnalistai šiek tiek prisimelavo:-)

                                          Čia skaidrė iš LDz posto FB:Click image for larger version  Name:	597320238_1438772501591955_5211704490545701142_n.jpg Views:	0 Size:	92,5 kB ID:	2234364

                                          Comment

                                          Working...
                                          X