Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Dviratis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Gator Rodyti pranešimą
    Gal gali parodyti dviratį su aisto dydžio padangomis, kur maksimalių pastangų atveju įminčiau tokį patį greitį kaip su 28 padangom?

    Tikrai kažkas bus pagaminęs jei ratų dydis nepriduoda greičio.
    Aš rašiau apibendrintai ir kaip jau minėjau yra kiti rato parametrai tokie kaip inertiškumas dėl masės pasiskirstymo (aktualu jeigu trasos specifika neleis idealiai pagreitėti), sukibimas (aktualu jei trasos danga nelygi), oro pasipriešinimas, stabilumas (aktualu jei dėl trasos ar iš pačio dviračio atsiranda vibracijos, ypač prie didesnio greičio) ir t.t. nuo ko priklausys su kokio dydžio ratais pasieksit savo asmeninį greičio rekordą pasirinktoje trasoje.

    Greičio rekordus (kur akivaizdu jog naudojamos maksimalios pastangos) dažniausiai ir siekia su mažais ratais (pagrinde dėl geresnio stabilumo, nes standesni maži ratai leidžia išvengti vibracijų prie ypač didelio greičio) ir jie tikrai netampa kliūtimi išvystyti didžiulį greitį, tiesiog tai reiškia jog tam pačiam greičiui pasiekti (edit: prie to paties kadenso ir idealiu atveju prie tų pačių pastangų) reikės didesnio chainringo nei kad pakaktų turint didesnius ratus (edit: nes ratas kaip ir chainringas yra tos pačios mechaninės sistemos dalis, todėl pakeitus vieno elemento dydį greitį galima išlaikyti tokį pat kompensuojant kitu pakeitimu) :
    Attached Files
    Paskutinis taisė themanual; 2021.08.12, 19:48.

    Comment


      Parašė themanual Rodyti pranešimą

      Aš rašiau apibendrintai ir kaip jau minėjau yra kiti rato parametrai tokie kaip inertiškumas dėl masės pasiskirstymo (aktualu jeigu trasos specifika neleis idealiai pagreitėti), sukibimas (aktualu jei trasos danga nelygi), oro pasipriešinimas, stabilumas (aktualu jei dėl trasos ar iš pačio dviračio atsiranda vibracijos, ypač prie didesnio greičio) ir t.t. nuo ko priklausys su kokio dydžio ratais pasieksit savo asmeninį greičio rekordą pasirinktoje trasoje.

      Greičio rekordus (kur akivaizdu jog naudojamos maksimalios pastangos) dažniausiai ir siekia su mažais ratais (pagrinde dėl geresnio stabilumo) ir jie tikrai netampa kliūtimi išvystyti didžiulį greitį, tiesiog tai reiškia jog tam pačiam greičiui pasiekti reikės didesnio chainringo nei kad pakaktų turint didesnius ratus:
      Po paraliais, juk reikia lyginti tokius pačius chainringus, jei lyginam ratų dydžio įtaką!

      Comment


        Parašė Gator Rodyti pranešimą

        Po paraliais, juk reikia lyginti tokius pačius chainringus, jei lyginam ratų dydžio įtaką!
        Užmiršau prirašyti jog prie to paties kadenso, kas aktualu sportininkui, nes dažniausiai prie jo derina pavarą.

        Žodžiu jei chainringas tokio pat dydžio, o skiriasi tik ratų dydis, tuomet su vienodu kiekiu pastangų mažesnį ratą įsuksi daugiau rpm nei didesnį ratą ir dviratis judės tokiu pat greičiu.

        Comment


          Parašė Gator Rodyti pranešimą

          Po paraliais, juk reikia lyginti tokius pačius chainringus, jei lyginam ratų dydžio įtaką!
          Ne. Reikia lyginti tokį patį prakaito kiekį litrais.

          Comment


            Parašė Gator Rodyti pranešimą

            Taigi pats rašei, kad į darbą nuokalnė, o įkalnė iš darbo, po ko neproblema namie išsimaudyt suprakaitavus.
            Aš taip nerašiau

            Pvz. mano maršruto į darbą reljefas yra toks:

            Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	211
Size:	7,5 kB
ID:	1904369

            Comment


              Parašė mantasm Rodyti pranešimą

              Ne. Reikia lyginti tokį patį prakaito kiekį litrais.
              Jūsų diskusija jau artėja link aptarimo į kurią pusę oras sukasi padangos viduje ir kiek tai turi įtakos greičiui

              Comment


                Parašė Valiukas Rodyti pranešimą

                Jūsų diskusija jau artėja link aptarimo į kurią pusę oras sukasi padangos viduje ir kiek tai turi įtakos greičiui

                Comment


                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                  Ne. Reikia lyginti tokį patį prakaito kiekį litrais.
                  Tai ir kalbame apie maksimaliom jėgom mynimą.
                  Ateini į parduotuvę, nusiperki geriausius 28, 26 ir aisto padangų dydžio dviračius ir visais pramini maksimqliomis savo jėgomis.
                  Rezultatą pqmatqi, kad greičiausiai važiqvai 28, lėčiau 26, o lėčiausiai aistuku.

                  Kqm dar tie kiti išvedžiojimai?

                  Comment


                    Parašė Gator Rodyti pranešimą

                    Tai ir kalbame apie maksimaliom jėgom mynimą.
                    Ateini į parduotuvę, nusiperki geriausius 28, 26 ir aisto padangų dydžio dviračius ir visais pramini maksimqliomis savo jėgomis.
                    Rezultatą pqmatqi, kad greičiausiai važiqvai 28, lėčiau 26, o lėčiausiai aistuku.

                    Kqm dar tie kiti išvedžiojimai?
                    Kad nesuprasdamas fizikos nenusipirktum dviračio su 36 colių ratais (taip, yra ir tokie) ir po to stebėtumeis kodėl reikia tiek daug pastangų suvažinėti pirmyn ir atgal iki darbo

                    O jei nori sukurti kažkokią universalią taisyklę paprastam žmogui tai orientuokis ne į rato diametrą o į padangos plotį nes nuo to labiausiai priklauso trintis ir kiek pastangų reikės įdėti minant (vėlgi pastangos nuo diametro nepriklauso nė kiek, nes priešingu atveju būtų pažeistas energijos tvermės dėsnis).

                    Po to vadovaudamiesi tokiais puikiais patarimais kaip pono žmonės prisiperka 29er-ių tam kad važinėti mieste ir kankinasi su savo dideliais ratais

                    Comment


                      Kur aš sakiau, kad neribotai didinti ratą galima ir vis tiek lakstyti greitai?
                      Kalba buvo apie 28 vs 26 ir visiems žinomas faktas (tą patvirtino savo patirtimi ir lettered bei valiukas), kad su 28 spausi greičiau.


                      Comment


                        Parašė John Rodyti pranešimą
                        Beje, gal kas nors turi paaiškinimų, kodėl Lietuvoje miestuose (Vilniuje, Kaune) bene labiausiai populiarus dviračių tipas yra MTB ar panašūs dviračiai su amortizatoriais ir storomis padangomis su giliu protektoriumi? Suprantu, kad yra kažkiek MTB entuziastų, kurie laksto visokiais miškų takeliais, bet nu nėra jų realiai daug. Akivaizdu, kad paprasti važinėtojai dėl kažkokių priežasčių naudojimui mieste ant asfalto perka kalnų tipo dviračius. Kodėl taip žmonės daro? Juk baisiai nepatogu ir nemalonu jais važiuoti lygiu asfaltu.
                        Dėl esamos kelių būklės. Su kuo maloniau taranuoti nenuleistus bortelius nenulipant nuo dviračio ar per žolyna apvažiuoti dviračiu taku einančius pėsčiuosius - MTB ar plentiniu?
                        Lygiu asfaltu važiuojant nepatogumo nėra, tik tai kad reikia daugiau jėgos nes padangos mažiau efektyvios.

                        Krateriais išvagoti šaligatviai taip pat padeda rinktis MTB, bet bent jau vilniuje jų mažėja.


                        Parašė John Rodyti pranešimą
                        O šiaip, kas dviračiu važinėja daugiau, nei 2 dienas per metus, be abejo, turėtų turėti bent porą dviračių.
                        Jei važinėji tris dienas per metus reikia antro dviračio?

                        Parašė John Rodyti pranešimą

                        Tai į Šeškinės ar Ozo kalną minu praktiškai kasdien. Į Narbuto irgi gana dažnai. Nė pro kur nelaikau savęs sportuojančiu ar daug judančiu, bet nei vienu atveju net nepradedu prakaituoti.
                        dviračiu nuvažiuoji 5000km per metus ir nelaikai savęs daug judančiu. Tiesiog stebuklų šalis tavo postai.

                        Parašė John Rodyti pranešimą

                        Nu tai varai į darbą pakalnėn iš Šeškinės/Pašilų/Fabų. Po darbo varai namo į įkalnę ir tiesiai į dušą. Kur problema? Puikus cardio, jei po darbo į sporto salę, nereikia net apšilimo daryt.
                        Ne visi į darbą važiuoja šeškinė - Gedimino prospektas.

                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                        Toks dviratis tinka tik ten, kur nėra kalnų, ideali infrastruktūra ir atstumai maži. Šiaip tikroji revoliucija mažinanti automobilizaciją yra paspirtukai, žmonės į darbą atvažiuoja iš tokių tolimų pakampių, kur net VT nevažiuoja.
                        Šiaip yra ir elektriniai dviračiai, tik nelabai pas mus prigijo.

                        Comment


                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                          Šiaip yra ir elektriniai dviračiai, tik nelabai pas mus prigijo.
                          Užtat labai prilipo elektriniai paspirtukai, rytais į darbą labai daug jais važiuojančių, elektriniai dviračiai turi nemažai minusų, sunkūs, užima daug vietos, brangiai kainuoja, nepatogu važiuoti.
                          Flickr

                          Comment


                            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                            Užtat labai prilipo elektriniai paspirtukai, rytais į darbą labai daug jais važiuojančių, elektriniai dviračiai turi nemažai minusų, sunkūs, užima daug vietos, brangiai kainuoja, nepatogu važiuoti.
                            Tiesa sakant važiuoti neteko tai patogumo nežinau, bet taip, kokiam ofise pasidėti paspirtuką patogiau nei dviratį. Ir investicija (kaina) mažesnė.

                            Comment


                              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                              Dėl esamos kelių būklės. Su kuo maloniau taranuoti nenuleistus bortelius nenulipant nuo dviračio ar per žolyna apvažiuoti dviračiu taku einančius pėsčiuosius - MTB ar plentiniu?
                              Lygiu asfaltu važiuojant nepatogumo nėra, tik tai kad reikia daugiau jėgos nes padangos mažiau efektyvios.

                              Krateriais išvagoti šaligatviai taip pat padeda rinktis MTB, bet bent jau vilniuje jų mažėja.
                              Jau n kartų rašiau, bet pasikartosiu, nes galimai kilo problemų su teksto suvokimu: tiems atvejams visiškai adekvatus bet kuris miesto ar hibridinis dviratis su bent kiek storesnėmis padangomis. Tam nereikia MTB. Pats važinėju paklerusiu city bike su šiek tiek storesnėmis padangomis ir jeigu būtų bent menkiausių problemų taranuoti bortelius ar važiuoti per žolynus, turbūt jau kitą dieną nusipirkčiau MTB. Bet to nedarau, nes to tiesiog nereikia. Lygiai kaip ir normaliu žvyrkeliu važiuoti nereikia Unimogo, bet užtenka VW Tiguano. Akivaizdu, kad pats nesi gyvenime važiavęs paprastu dviračiu ir vadovaujiesi iš užpakalio trauktomis teorijomis. Čia iš serijos o kas, jei lyja lietus?
                              Kitas dalykas, specifiškai dėl Vilniaus. Kadangi savo būtent city bike'u esu išvažinėjęs literaliai kiekvieną Vilniaus gatvę (įskaitant neasfaltuotas gatves) ir šaligatvį, galiu užtikrinti, kad šitame mieste nėra nei vienos vietos, kur MTB turi kokių nors privalumų prieš paprastą Omafiets ar hibridą.

                              Va dviratis, kuriuo Vilniuje važinėju literaliai visur jau virš 4 metų ir dar nėra kilę jokių problemų dėl blogų šaligatvių, duobių, bordiūrų ar dar ko nors



                              dviračiu nuvažiuoji 5000km per metus ir nelaikai savęs daug judančiu. Tiesiog stebuklų šalis tavo postai.
                              Man net gydytojai sako, kad reiktų daugiau sportuoti. Tiesiog dviračiu nevažinėjantiems žmonėms, kaip tau, tai atrodo neįprastai. Kelios ilgesnės kelionės vasarą, keli savaitgaliniai pasivažinėjimai ir prisukti 5K per metus nėra jokių problemų.



                              Ne visi į darbą važiuoja šeškinė - Gedimino prospektas.
                              Absoliuti dauguma važiuoja ta ar panašia kryptimi: iš aukštumų į žemumoje esantį Neries slėnį centre ir apie centrą, įskaitant Šnipiškes, Žirmūnus, Senamiestį ir visa kita.
                              Paskutinis taisė John; 2021.08.10, 16:17.

                              Comment


                                .. bet John padangos toli gražu ne miesčioniškos, o arčiau mtb Ir plotis ne toks ir mažas. Vienu metu MTB varžybose naudodavau su mažiau protektoriaus, bet biški didesniu tūriu Iš pasakojimų tikėjausi dvigubai siauresnių Ir ne dvigubų stiprintų ratlankių

                                Tarp mtb čia toks parketnikas gautųsi. Ant bordiūro parkuot galima, bet miške baisu būtų

                                Comment


                                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                                  .. bet John padangos toli gražu ne miesčioniškos, o arčiau mtb Ir plotis ne toks ir mažas. Vienu metu MTB varžybose naudodavau su mažiau protektoriaus, bet biški didesniu tūriu Iš pasakojimų tikėjausi dvigubai siauresnių Ir ne dvigubų stiprintų ratlankių

                                  Tarp mtb čia toks parketnikas gautųsi. Ant bordiūro parkuot galima, bet miške baisu būtų
                                  Galinė 1.75, priekyje kažkokia plonesnė, abi Schwalbe su gana lygiu protektorium per padangos vidurį, kad tiek per aksfaltą maloniai važiuotųsi, tiek žiemą per sniegą ok būtų.
                                  Ir taip, tai yra netgi labai miesčioniškos padangos. Labai dažnas miesto dviratis eina su tokiom ar dar storesnėm būtent tam tikslui, kad nebūtų baisios visokios duobės ir bordiūrai.
                                  Paskutinis taisė John; 2021.08.10, 16:35.

                                  Comment


                                    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                    Padangos atskira tema. Pvz teoriškai siauresnė padanga greitesnė. Jei dangai idealiai lygi.
                                    Fizikos desniai nesutinka su jusu teiginiu. Padangos plociui artejant i 0, nebeuztenka kontakto ploto tarp pavirsiaus ir padangos, ir ji pradeda prasisukti. Kiekvienai padangos gumos kombinacijai yra idealus santykis tarp plocio ir dviratininkos sukuriamos jegos. Jeigu butu kaip sakot - tada velodromininkai nevazinetu su 25-28mm padangom.

                                    Comment


                                      Parašė jpou Rodyti pranešimą

                                      Fizikos desniai nesutinka su jusu teiginiu. Padangos plociui artejant i 0, nebeuztenka kontakto ploto tarp pavirsiaus ir padangos, ir ji pradeda prasisukti. Kiekvienai padangos gumos kombinacijai yra idealus santykis tarp plocio ir dviratininkos sukuriamos jegos. Jeigu butu kaip sakot - tada velodromininkai nevazinetu su 25-28mm padangom.
                                      Velodromininkai jau nebenaudoja 23mm ar net 20mm? 28mm net plente retai pasitaiko ypač jei nežiūrėsim klasikų ant akmenų.

                                      Comment


                                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                        Velodromininkai jau nebenaudoja 23mm ar net 20mm? 28mm net plente retai pasitaiko ypač jei nežiūrėsim klasikų ant akmenų.
                                        Keletas rekomenduojamu variantu: Track bike specification - National Cycling Centre

                                        Visi tarp 21 ir 25.

                                        Comment


                                          Parašė John Rodyti pranešimą
                                          Kažką gyvenime matyt ne taip darai, o dėl dviračio reikėtų pasikonsultuoti su sankausku.
                                          It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                          Comment

                                          Working...
                                          X