Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus miesto bendrasis planas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Visdarlietus
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą

    Nieko nemažina tas požeminis parkingas. Su sąlyga, kad miesto VT yra greitesnė, patogesnė, pigesnė alternatyva. Koks tikslas sedėti valandą kamštyje savo automobilyje jei galėtum per 5-7 minutes nueiti per nuvalytą, neištrupėjusį šaligatvį, įsėsti į naują greitajį tramvajų ir po 20 min būti darbe miesto centre?
    Tai vadinasi nudging. Šiuo atveju reiškiantis neprievartinių sąlygų, skatinančių tam tikrą elgesį sudarymą. T. y. žmogui paliekama alternatyva (turi ir parkingą) bet jis pats renkasi.
    O kuo naudojimasis VT skiriasi nuo gyvenimo sovietiniame daugiabutyje? Čia iš esmės galime įžvelgti dvigubus standartus kai daugiabučiai vadinami mėšlo krūva lyginant su individualių namų kvartalu, nors būtent daugiabutis ir yra VT atitikmuo. Antras dalykas įsivaizduotike, kad dabar važiuojančių automobiliu 90% persėda į VT, kamščių turbūt neliktų, o jeigu nėra kamščio tai kokia prasmė eiti iki VT? Tiesiog nežinau nė vieno miesto su gerai išvystytu VT kuriame neegzistuotų taksi. Todėl čia psichologija (pavyzdžiui bijau pasiklysti naudodamasis VT) ir skonio reikalas (pavyzdžiui su autobusu aš jau nevažiuosiu).

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Tegu pabando važiuot 8 arba 8:30.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą

    Nieko nemažina tas požeminis parkingas. Su sąlyga, kad miesto VT yra greitesnė, patogesnė, pigesnė alternatyva. Koks tikslas sedėti valandą kamštyje savo automobilyje jei galėtum per 5-7 minutes nueiti per nuvalytą, neištrupėjusį šaligatvį, įsėsti į naują greitajį tramvajų ir po 20 min būti darbe miesto centre?
    Tai vadinasi nudging. Šiuo atveju reiškiantis neprievartinių sąlygų, skatinančių tam tikrą elgesį sudarymą. T. y. žmogui paliekama alternatyva (turi ir parkingą) bet jis pats renkasi.
    Vilniaus problema (o gal kaip tik pliusas?) ta, kas jis yra kaimas, čia kalbam apie neužgrūstumą lyginant su vakarų miestais. Nesenai kaip tik kalba išėjo su kolega apie VT, ką jis mano apie tai, ar reikia tramvajaus Vilniuje ir pan., tai sako aš 6.40 išvažiuoju iš namų ir būnu ofiso požeminiame garaže jau 7 val. O namai keliolika km nuo miesto centro, tai kaip įtikinti žmones dėl VT, kai ir dabar be jo gyvenimas lengvas?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
    Obi-Wan Kenobi , panašu, kad painiojate MIESTO planavimą su konkretaus namo projektavimu. Parkingas yra namo projekto dalis, planas – miesto. Ir mieste turi būti numatyta KAIP žmonės iš tų parkingų pateks į darbus, ligonines, darželius, mokyklas bei parduotuves. Kur gi „Antakalnių terasų“ projekte tai numatyta?
    Negi nesuprantate, kad požeminis parkingas mažina kvartalo miestietiškumą, nes atima norą keliauti VT ar dviračiu ir kuria dar 2 parkingo vietų mieste poreikį? Privatus parkingas PRIE PAT DURŲ yra antimiesto simbolis. Mieste parkingai turi būti toliau, nei VT stotelė, jei norima, kad tai būtų miestas.
    Žinoma, galima persimesti į VLR tipo šizofreniją, kai norima bėginio transporto, bet agituojama už mažo tankio privačių namų getus, tačiau iš Jūsų tikiuosi daugiau.
    Kur siūlote statyti antakalnio terasų parkingą? Kažkur valakampių miškuose? Tai niekaip nesusiję su VT, tame pačiame Amsterdame senamiestyje krūva požeminių garažų, jau nekalbant apie naujus projektus, bet geram VT jie nemaišo. Gerai suplanuotame mieste visoms trnasporto rūšims turi būti atitinka infrastruktūra. Dar nebuvau tokiame mieste, kuris turėtų gerą VT, bet automobiliu gatvės būtų nepravažiuojamos dėl duobių, ar automobilius reiktų parkuoti ant žolės ar šaligatvių.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
    Obi-Wan Kenobi , panašu, kad painiojate MIESTO planavimą su konkretaus namo projektavimu. Parkingas yra namo projekto dalis, planas – miesto. Ir mieste turi būti numatyta KAIP žmonės iš tų parkingų pateks į darbus, ligonines, darželius, mokyklas bei parduotuves. Kur gi „Antakalnių terasų“ projekte tai numatyta?
    Negi nesuprantate, kad požeminis parkingas mažina kvartalo miestietiškumą, nes atima norą keliauti VT ar dviračiu ir kuria dar 2 parkingo vietų mieste poreikį? Privatus parkingas PRIE PAT DURŲ yra antimiesto simbolis. Mieste parkingai turi būti toliau, nei VT stotelė, jei norima, kad tai būtų miestas.
    Žinoma, galima persimesti į VLR tipo šizofreniją, kai norima bėginio transporto, bet agituojama už mažo tankio privačių namų getus, tačiau iš Jūsų tikiuosi daugiau.
    Nieko nemažina tas požeminis parkingas. Su sąlyga, kad miesto VT yra greitesnė, patogesnė, pigesnė alternatyva. Koks tikslas sedėti valandą kamštyje savo automobilyje jei galėtum per 5-7 minutes nueiti per nuvalytą, neištrupėjusį šaligatvį, įsėsti į naują greitajį tramvajų ir po 20 min būti darbe miesto centre?
    Tai vadinasi nudging. Šiuo atveju reiškiantis neprievartinių sąlygų, skatinančių tam tikrą elgesį sudarymą. T. y. žmogui paliekama alternatyva (turi ir parkingą) bet jis pats renkasi.
    Paskutinis taisė Obi-Wan Kenobi; 2023.12.28, 10:39.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
    Žinoma, galima persimesti į VLR tipo šizofreniją, kai norima bėginio transporto, bet agituojama už mažo tankio privačių namų getus, tačiau iš Jūsų tikiuosi daugiau.
    Savo pranešimuose daugiausia agituoju už mišrios paskirties, 5-6 aukštų, perimetru statomus atvirus miesto rajonus. Individualių namų rajonų sparčią plėtrą (suburbanizaciją) laukuose (ne prie traukinio linijų) laikau neigiama miesto plėtrai. Reiktų išmokti sekti argumentą ir išlaikyti dėmesį minčiai. Tai, kad aš manau, kad privačių namų rajonuose gyventi yra geriau nei sovietiniuose daugiabučiuose (jų dabartinėje būklėje) nereiškia, kad aš palaikau individualių namų rajonų sparčią plėtrą. Labai nesolidu mėtytis tokiu nepagrįstu mėšlu.

    O dėl tos šizofrenijos (šiaip labai sovietinis terminas tokiame kontekste) tikiuosi moderatoriai padarys tai, ką jie turi padaryti.

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Itin brangus parkavimas centre ir pakankamai geras VT atbaido nuo mašinos traukimo iš požeminio parkingo. O požeminis parkingas labai gerai sukišti mašinas kurios naudojamos važiavimui į užmiestį ir t.t.
    Turbūt juokaujate dėl „itin brangus parakavimas centre atbaido“.
    O kelionėms į užmiestį puikiai pasitarnautų ir keleriopai pigesnis parkingas, kuris įrengtas toliau, nei VT stotelė. Jis būtų ne tik pigesnis, bet ir skatintų atsisakyti NUOSAVO automobilio, nes žmogus gal suvoktų, kad į užmiestį jis važiuoja retai ir todėl NUOSAVAS automobilis jam tiesiog nereikalingas. Kai automobilis stovi po langais, tas suvokimas ateiti negali.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
    Obi-Wan Kenobi , panašu, kad painiojate MIESTO planavimą su konkretaus namo projektavimu. Parkingas yra namo projekto dalis, planas – miesto. Ir mieste turi būti numatyta KAIP žmonės iš tų parkingų pateks į darbus, ligonines, darželius, mokyklas bei parduotuves. Kur gi „Antakalnių terasų“ projekte tai numatyta?
    Negi nesuprantate, kad požeminis parkingas mažina kvartalo miestietiškumą, nes atima norą keliauti VT ar dviračiu ir kuria dar 2 parkingo vietų mieste poreikį? Privatus parkingas PRIE PAT DURŲ yra antimiesto simbolis. Mieste parkingai turi būti toliau, nei VT stotelė, jei norima, kad tai būtų miestas.
    Žinoma, galima persimesti į VLR tipo šizofreniją, kai norima bėginio transporto, bet agituojama už mažo tankio privačių namų getus, tačiau iš Jūsų tikiuosi daugiau.
    Itin brangus parkavimas centre ir pakankamai geras VT atbaido nuo mašinos traukimo iš požeminio parkingo. O požeminis parkingas labai gerai sukišti mašinas kurios naudojamos važiavimui į užmiestį ir t.t.

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Obi-Wan Kenobi , panašu, kad painiojate MIESTO planavimą su konkretaus namo projektavimu. Parkingas yra namo projekto dalis, planas – miesto. Ir mieste turi būti numatyta KAIP žmonės iš tų parkingų pateks į darbus, ligonines, darželius, mokyklas bei parduotuves. Kur gi „Antakalnių terasų“ projekte tai numatyta?
    Negi nesuprantate, kad požeminis parkingas mažina kvartalo miestietiškumą, nes atima norą keliauti VT ar dviračiu ir kuria dar 2 parkingo vietų mieste poreikį? Privatus parkingas PRIE PAT DURŲ yra antimiesto simbolis. Mieste parkingai turi būti toliau, nei VT stotelė, jei norima, kad tai būtų miestas.
    Žinoma, galima persimesti į VLR tipo šizofreniją, kai norima bėginio transporto, bet agituojama už mažo tankio privačių namų getus, tačiau iš Jūsų tikiuosi daugiau.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Geras klausimas.
    Antakalnio terasos (AT) turi požeminius parkingus, žinoma argumentas, kad tais laikas tokių parkingų ir nereikėjo dėl žemo automobilizacijos lygio. Bet jeigu jau kalbam apie Lazdynus kaip sovietinę ikoną, tai kodėl ne? Nomenklatūros daugiabučiai, pvz. Žirgo gatvėje, turėjo atskirus garažus pirmuose namų aukštuose. Žinoma, gal ne garažai, tai nerealu, bet kažkokie parkingai, why not? Antra Lenino premija būtų.
    Antra, AT tankumas. Jan Gehl nukaltas terminas “antituberkulioziniai miestai” manau labai taiklus. Lazdynams užskaitau tik vieną. Tai tas vietas, kur namai įterpti į natūralius pušynus.
    Dėl Karoliniškių ir Šeškynės neturiu jokių argumentų už. Netgi dėl tankumo. Gyvenau Karoliniškėse gal 30 metų, tai vieną kartą suskaičiavau, kad į mano kiemą išeina apie 300 (!) butų langai. Žinoma, yra ir ten namų su langais į miškelius ir pan., bet tai išimtys.
    Sovietai apie komfortą negalvojo, vienintelis tikslas buvo kuo daugiau žmonių sugrūsti į kiek įmanoma mažesnį plotą. Todėl tie sovietiniai rajonai tokie ir slogūs ir net memei vakaruose apie juos kuriami. Panašiai kaip ir su VT, važinėdavo troleibusai pergrūsti, kad tik viskas būtų kuo labiau optimizuota.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    KEdas “Atleiskite, o kas čia geresnio už Lazdynus, Karoliniškes ar net itin tankią Šeškinę?”

    Antakalnio terasos (AT) turi požeminius parkingus, žinoma argumentas, kad tais laikas tokių parkingų ir nereikėjo dėl žemo automobilizacijos lygio. Bet jeigu jau kalbam apie Lazdynus kaip sovietinę ikoną, tai kodėl ne? Nomenklatūros daugiabučiai, pvz. Žirgo gatvėje, turėjo atskirus garažus pirmuose namų aukštuose. Žinoma, gal ne garažai, tai nerealu, bet kažkokie parkingai, why not? Antra Lenino premija būtų.
    Antra, AT tankumas. Jan Gehl nukaltas terminas “antituberkulioziniai miestai” manau labai taiklus. Lazdynams užskaitau tik vieną. Tai tas vietas, kur namai įterpti į natūralius pušynus.
    Dėl Karoliniškių ir Šeškynės neturiu jokių argumentų už. Netgi dėl tankumo. Gyvenau Karoliniškėse gal 30 metų, tai vieną kartą suskaičiavau, kad į mano kiemą išeina apie 300 (!) butų langai. Žinoma, yra ir ten namų su langais į miškelius ir pan., bet tai išimtys.
    Paskutinis taisė Obi-Wan Kenobi; 2023.12.28, 09:46.

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Mikrorajonai gal ir nėra tokia absoliuti blogybė. Blogiausia, kai mikrorajoniniu principu pradedama statyti beveik miesto centre. Pavyzdžiui Žalgirio stadiono vietoje, dar anksčiau ten kvartalas šalia Neries, tada Birželio-23 gatvės kvartalas, kvartalas už “Panoramos” Saltoniškėse.
    Ar tikrai „mikrorajoniniu principu“ galima pavadinti statybas monstriško dydžio nepereinamų perimetrinio užstatymo kvartalų su tvoromis, kaip Birželio 23-iosios gatvėje? Sovietmečiu tegul ydingas, bet vis dėlto planavimas egzistavo. Šiandien kas kiek moka, taip ir šoka visas miestas su naujais kvartalais.

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą
    Ir matom, kad netgi renovavus namą ir VMS sutvarkius kiemą aplinka beveik nepagerėja, nes viskas daroma atkartojant sovietines kiemų projektavimo klaidas, įtvirtinant jas dar kokiems 50 metų.
    Galite patikslinti kokios gi yra tos klaidos, kurių neištaiso? Tikiuosi ne vėjas, kuris „vietoj tuberkuliozės prevencijos, tiesiog peršaldo“

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą

    Tiesiog nesu linkęs po kelis kartus kartoti prašymus, kai iš prelegento daug nesitikiu, t.y. jis nėra sprendimų priėmėjas, o tik šiaip klaviatūros riteris. Jei nepastebėjote, tai į kai kurių asmenų tekstus nereaguoju visai (ArunasX, gerietis ir pan.), kad ir kokias kvailystes jie rašo.
    Nuo šiol nebereaguosiu ir į paties tekstus, nebent dar kam nors jie pasirodytų įdomūs. Nes gaila laiko „diskusijoms“ su chatbotais, kurie negeba į elementarius klausimus atsakyti ir vietoj to renkasi nusukinėti temą.
    Tas pats iš mano pusės galioja ir tik isteriškus ad hominem tesugebančiam rašinėti velyvosios sovietinės urbanistikos fanatui. Sėkmės.

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Vienas iš labai nedaugelio geresnių (išskyrus tankumą ir pirmą Eglių terasų etapą) dabartinių variantų


    Click image for larger version

Name:	781EE426-54FF-462A-A556-0247898AE29F.png
Views:	409
Size:	1,73 MB
ID:	2099642
    Atleiskite, o kas čia geresnio už Lazdynus, Karoliniškes ar net itin tankią Šeškinę?

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Beje, panašu, kad tamstai reikia pasimokyti, kada prašyti nuorodų, nes kartais tokie prašymai nuorodų vidury pokalbio ir po to einantis skelbimas pergalės naudojant terminus kaip ‘pasiplovėte’ atrodo kiek keistai. Toje temoje pasakiau viską, ką norejau pasakyti - nelabai ten yra vietos nuorodoms.
    Tiesiog nesu linkęs po kelis kartus kartoti prašymus, kai iš prelegento daug nesitikiu, t.y. jis nėra sprendimų priėmėjas, o tik šiaip klaviatūros riteris. Jei nepastebėjote, tai į kai kurių asmenų tekstus nereaguoju visai (ArunasX, gerietis ir pan.), kad ir kokias kvailystes jie rašo.
    Nuo šiol nebereaguosiu ir į paties tekstus, nebent dar kam nors jie pasirodytų įdomūs. Nes gaila laiko „diskusijoms“ su chatbotais, kurie negeba į elementarius klausimus atsakyti ir vietoj to renkasi nusukinėti temą.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Vienas iš labai nedaugelio geresnių (išskyrus tankumą ir pirmą Eglių terasų etapą) dabartinių variantų


    Click image for larger version

Name:	781EE426-54FF-462A-A556-0247898AE29F.png
Views:	409
Size:	1,73 MB
ID:	2099642

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    O kuo labai geresni nauji kvartalai?
    Kad ir tuose pačiuose Lazdynuose. Pvz.:
    https://maps.app.goo.gl/WCrQJ9Td4dgYKtah9
    Ir čia yra didžiuliai požeminiai garažai, o paviršiuje ne ką geriau (šiaip jau - blogiau) nei Žėručio g.
    Na čia jau nebe labai nauji, 15 metų senumo. Dabar dauguma naujų kartalų jau nebeturi tokių parkingų vidiniuose kiemuose.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Lazdynų projektuotojai gavo Lenino premiją, tuo metu tai buvo aukščiausias įvertinimas. Nes Lazdynai Sovietų Sąjungoje buvo kažkas wow, netgi truputį priminė Suomiją (pušys tarp namų). Tai tiek to gerumo ir unikalumo. Neregių šalyje ir vienaakis karalius.
    Bet tas Lazdynų mitas veikia iki šiol kaip įrodymas koks yra stiprus Soviet legacy.
    O kuo labai geresni nauji kvartalai?
    Kad ir tuose pačiuose Lazdynuose. Pvz.:
    https://maps.app.goo.gl/WCrQJ9Td4dgYKtah9
    Ir čia yra didžiuliai požeminiai garažai, o paviršiuje ne ką geriau (šiaip jau - blogiau) nei Žėručio g.
    Kita vertus, reikia turėti omenyje, kad nuo 1968 m. daug kas siusidevėjo ir pasikeitė technologijos, o ir šiaip sovietija buvo papigiaiskas ubagynas. Nors net Paupy moderniosios apdailos plytelės atlaikė vos porą metų (po 4000 EUR/kv.m)
    Paskutinis taisė Sula; 2023.12.28, 08:49.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
    VLR, tai pasirinkote ignoruoti prelegentų teiginius, kad Lazdynus gadina nereguliuojama betvarkė parkinguose ir todėl būtent tą dykrą rodote?
    Numetu pirmą pasitaikiusią nuorodą į prakutusių lietuvių privačių namų kvartalą. Manote, kad tai yra sėkmės etalonas ir žmonės džiaugiasi „gyvendami prie pat gamtos“?
    https://maps.app.goo.gl/pGE4XTWbGZrHe9nR6
    Ar galite parodyti kaip atrodo SĖKMINGI rajonai apie kuriuos anksčiau rašėte?

    O pasiplovėte iš čia taip ir nedavęs prašytų nuorodų.
    Šis nepabaigtas privačių namų rajonas yra tik vienas pavyzdys, yra pilna geresnių privačių namų rajonų aplink Vilnių. Tačiau net ir šis rajonas, be abejonės, pritrauks turtingesnius žmones nei Lazdynų komiblokai dėl privačių namų siūlomo privatumo, asmeninės erdvės ir geresnių kaimynų.

    Beje, panašu, kad tamstai reikia pasimokyti, kada prašyti nuorodų, nes kartais tokie prašymai nuorodų vidury pokalbio ir po to einantis skelbimas pergalės naudojant terminus kaip ‘pasiplovėte’ atrodo kiek keistai. Toje temoje pasakiau viską, ką norejau pasakyti - nelabai ten yra vietos nuorodoms.

    Komentuoti:

Working...
X