Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilnius Connect - stoties rajono rekonstrukcija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Edd Rodyti pranešimą

    100 metų nerekonstruos aikštės? Viešosios erdvės dažniau keičiasi nei pastatai, plius kaip Pakalnis minėjo tai yra pradinis variantas su kuriuo dirbs toliau, tai tikėkimės kad dar tobulins.
    Čia yra ne mano, o už projekto vystymą atsakančių žmonių citata:

    "Rekonstruojam ir kūriame veržlaus miesto vizitinę kortelę ir traukos centrą šimtmečiui į priekį, ateities kartoms"

    Tad jeigu turit kažką prieš, adresuokit savo argumentus jūsų minėtam Pakalniui ir dar Šimašiui, kuriė ne kartą yra tai sakę. Na o jeigu tikitės, kad geriausiau atveju po kokių 5-7 metų rekonstravus stoties prieigas jas iš esmės rekonstruos dar kartą per jūsų gyvenimą, tai sekmės jums gyvenime su tokiu šventu naivumu.


    Su Kazachstanais “šiek tiek” perlenkei lazdą. Ech, viso labo kažkoks vienas iš 700 Zaha Hadid architektų, kur jam iki mūsų forumo ekspertų lygio.
    Su Kazachstanu gali būti tik vienas skirtumas - nėra simetriškumo. O be šito viskas tip top kaip mėgsta tuose kraštuose. O kas ir kur lygino Zaha Hadid biuro darbuotojus ir forumo ekspertus? Ar jūs tuo norite pasakyti, kad šitas projektas iš visų pateiktų jums atrodo objektyviai geriausias ir Stoties rajono konversiją į "veržlaus miesto vizitinę kortelę ir traukos centrą" jūs ir įsivaizdavot kaip didžiulių absoliučiai beprasmių ir nereikalingų viešų erdvių pastatymą?

    Comment


      Parašė deep'as Rodyti pranešimą
      Idomu i ka tie zmones nuo autobusu stioties stogo zvalgosi?
      Tai į McDonald's, nes realiai jis bus vienintelis traukos centras toje didžiulėje erdvėje

      Comment


        Sovietinis mąstymas, kad stotis yra ... stotis. O vat ir nch-ja ne taip, mano mielieji Lexus'ų vairuotojai, kuriems ir Žiguliai dar būtų per gerai! Stotis turi būti įveiklinta! Ten turi būti kaip minimum: a) Forum Cinemas; b) Stokman; c) Starbucks arba Costa; d) Pizza Hut.

        Comment


          Parašė deep'as Rodyti pranešimą
          Idomu i ka tie zmones nuo autobusu stioties stogo zvalgosi? Ar is ten matysis Senamiestis? O stoty virs begiu kaip tik butu smagu belaukiant zvalgytis i atvaziuojancius traukinius. Vienot pusej ten dviraciu takas, gal kitoj pusej bus imanoma?
          Šiuo metu vaizdas daugmaž toks (aukštis iš akies), plius tas kampukas šalia Panoramos viešbučio greičiausiai kažkada užsistatys:



          Iš vizualizacijos aš nelabai suprantu kas čia yra po ta pakyla, bet panašu į autobusų stotį?:



          Jei bus čia autobusų stotis ar kažkokios kitos patalpos (tarkim komercinės, kavinės ir pan., kas yra turbūt realesnis variantas, įvertinus tai kad autobusų stotis lyg ir toliau turėtų būti), tai tuomet tai turi daugiau prasmės, gal ten Obi-Wan Kenobi galėtų eiti į Costa, o šalia dar lauko kavinės galėtų būti. Realiai reikia palaukti galutinio varianto.

          Parašė ttttt Rodyti pranešimą
          Na o jeigu tikitės, kad geriausiau atveju po kokių 5-7 metų rekonstravus stoties prieigas jas iš esmės rekonstruos dar kartą per jūsų gyvenimą, tai sekmės jums gyvenime su tokiu šventu naivumu.
          Sunku net įsivaizduoti tokią aikštę kuri 100 metų nebūtų iš esmės rekonstruota. Visko gali būti kad sulauksiu ir aš, jei dar kokius 50 metų gyvensiu tai tikrai didelė tikimybė. Be to, gal palaukim galutinio varianto, net ir jis dar gali ir net gerokai skirtis.

          Parašė ttttt Rodyti pranešimą
          O kas ir kur lygino Zaha Hadid biuro darbuotojus ir forumo ekspertus? Ar jūs tuo norite pasakyti, kad šitas projektas iš visų pateiktų jums atrodo objektyviai geriausias ir Stoties rajono konversiją į "veržlaus miesto vizitinę kortelę ir traukos centrą" jūs ir įsivaizdavot kaip didžiulių absoliučiai beprasmių ir nereikalingų viešų erdvių pastatymą?
          Aš jau esu rašęs kad iš visų man geriausias variantas būtų šio laimėjusio varianto (pati stotis) ir berods antros vietos hibridas (būtent aikštės užstatymo dalis). Plius dar nemažai keisčiau abejose dalyse, bet tiesiog jei reiktų rinktis iš konkursui patektų darbų. Realiai tikėjausi kad iš tokio kiekio dalyvių bus geresnių darbų. Iš suformuluotos užduoties tikėjausi kad virš bėgių bus kažkoks rimtesnis užstatymas, tikra jungtis kurios centre eidamas net nesuprastum kad perėjai bėgius, jokių skirtingų lygių, pėsčiųjų/dviračių gatvelė, užstatymas iš abiejų gatvelės pusių.

          Comment


            Edd Po tuo amfiteatru bus viešojo transporto terminalas su komercinėmis patalpomis. Autobusų stotis, tuo tarpu, bus atskirame pastate už jo (privatus objektas).

            O tas 3D panoramos vaizdas atrodo gal kiek per aukštai, bet turbūt bus apie 3 aukštas. Na ir aišku dar ta Stoties g. įkalnė duoda savo. Tai... gal ir pataikei.

            Comment


              Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
              Sovietinis mąstymas, kad stotis yra ... stotis. O vat ir nch-ja ne taip, mano mielieji Lexus'ų vairuotojai, kuriems ir Žiguliai dar būtų per gerai! Stotis turi būti įveiklinta! Ten turi būti kaip minimum: a) Forum Cinemas; b) Stokman; c) Starbucks arba Costa; d) Pizza Hut.
              Nepanašu kad stoties ir aikštės projekte bus daug komercinio ploto. Jo galima tikėtis nebent Naujininkų pusėje, arba dedu viltis į autobusų stoties rekonstrukciją. Jau net dabar baisiojoje autobusų stoyje komercijos yra daugiau negu geležinkelio stotyje, net ir kavos yra geresnės nei Starbucks ar Costa*: https://www.facebook.com/Baristokratai/ Pagal atnaujintos autobusų stoties eskizus Vilniaus 3D žemėlapyje atrodo kad ploto bus nemažai, ir manau yra galimybė kad ten bus nemažai komercijos.

              * Dėl to kad pas mus ir taip daug geros kavos, neturim nei Starbucks nei Costa, ir nereikia dėl to kompleksuoti ir pavydėti latviams, čia kaip tik pasiekimas kad mūsų vietiniai per kokybę atstovi prieš užsienio mega brandus. Praeitais metais buvau Rygoj, tai nors ir yra kelios neblogos kavos vietos, bet bendrai žymiai prastesnė situacija nei Vilniuje.

              Comment


                Čia aš teisingai suprantu, kad vienintelis būdas pravažiuot šitą "darnią jungtį tarp Naujininkų ir centro" su dviračiu yra nulipt nuo jo, pakelt jį laiptais (kurie išvis nežinia kam ten reikalingi, bet ok, "architektas taip mato..."), paskui praeiti siauru takeliu, liftu pakilti į viršų, pravažiuoti 100 metrų ir tada vėl lįsti į liftą ir leistis žemyn?

                Comment


                  Taip, panašu, kad pagal dabartinį pasiūlymą yra toks siūlymas. Na, bet projektas bus koreguojamas.

                  Comment


                    Tarsi būtų kažkas naujo. Va, net po inventorizacijos ir visuomenės viešų prašymų, mūsų miesto baby inžinierius iki dabar paliko ženklus daugiabučio kieme vedančius į liftą, tad kodėl stoty turi būti geriau nei viename naujesnių miesto rajonų Justiniškėse?

                    Click image for larger version

Name:	IMG_20210310_134106.jpg
Views:	1477
Size:	1,10 MB
ID:	1915145 Click image for larger version

Name:	IMG_20210310_134243.jpg
Views:	1447
Size:	1,38 MB
ID:	1915146
                    ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                    Comment


                      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                      Taip, panašu, kad pagal dabartinį pasiūlymą yra toks siūlymas. Na, bet projektas bus koreguojamas.
                      Na, tiesiog pasaka Labai įdomu kaip projektas su tokiu genialiu sprendimu galėjo nugalėti konkurse, kurio pagindinė sąlyga yra:

                      Sukurti jaukią, patogią, rišlią ir patrauklią, rekreacijai ir tranzitui pritaikytų viešų erdvių sistemą, jungiančią stotis, jų prieigas, patogiai sujungiančias Naujininkus, Naujamiestį ir senamiestį.
                      Nes iš esmės net dabar tiesiog pristačius liftą prie to seno tilto virš bėgių gautųsi n kartų patogesnis ir greitesnis pravažiavimas su dviračiu, nei yra nuo nulio sukurtam projekte...

                      Comment


                        Parašė ttttt Rodyti pranešimą

                        Na, tiesiog pasaka Labai įdomu kaip projektas su tokiu genialiu sprendimu galėjo nugalėti konkurse, kurio pagindinė sąlyga yra:

                        Nes iš esmės net dabar tiesiog pristačius liftą prie to seno tilto virš bėgių gautųsi n kartų patogesnis ir greitesnis pravažiavimas su dviračiu, nei yra nuo nulio sukurtam projekte...
                        Elementariai buvo vertinas viso pasiūlymo paketas, o ne tai ar ten laiptai numatyti ar ne. Tai bet kokiu atveju yra tik vizija, konkursinis pasiūlymas, o ne galutinis projektas.

                        Comment


                          Na bus labai įdomu išgirsti argumentus kodėl buvo pasirinktas šitas projektas, ne dabar "visas paketas" neatitinka konkurso sąlygų nei dėl patogumo, nei dėl darnaus tranzitinio judėjimo, nei dėl pritaikymo visoms žmonių grupėms, nei dėl veržlaus miesto vizitinės kortelės, kurią miesto svečiai pamatytų išėję iš stoties. Tai pagal tokią žiauriai keistą "čia nėra galutinis projektas" logiką galėjo laimėti realiai bet kuris projektas, nesi "tai čia gi tik vizija, paskui padarysim normaliai...". Dabar teks elementariai pakeisti visą naujos stoties terminalą ir jo prieigas iš esmės, kad nebeliktų absoliučiai beprasmių ir pačių architektų sukurtų aukščių skirtumų, laiptų, liftų ir projektas atitiktų konkurso sąlygas

                          Comment


                            Parašė ttttt Rodyti pranešimą
                            Na bus labai įdomu išgirsti argumentus kodėl buvo pasirinktas šitas projektas, ne dabar "visas paketas" neatitinka konkurso sąlygų nei dėl patogumo, nei dėl darnaus tranzitinio judėjimo, nei dėl pritaikymo visoms žmonių grupėms, nei dėl veržlaus miesto vizitinės kortelės, kurią miesto svečiai pamatytų išėję iš stoties. Tai pagal tokią žiauriai keistą "čia nėra galutinis projektas" logiką galėjo laimėti realiai bet kuris projektas, nesi "tai čia gi tik vizija, paskui padarysim normaliai...". Dabar teks elementariai pakeisti visą naujos stoties terminalą ir jo prieigas iš esmės, kad nebeliktų absoliučiai beprasmių ir pačių architektų sukurtų aukščių skirtumų, laiptų, liftų ir projektas atitiktų konkurso sąlygas
                            Siaip man atrodo praktiskai niekas nesiule kazko tokio labai patogaus ir daug geresnio nei sitas. Bent mane asmeniskai truputi guodzia faktas kad cia Zaha Hadid, bet anyway, CONNECT dalis nebus ispildyta iki kol nestoves bent du miesto blokai ant begiu, arba minimum nebus nuspresta griauti carinio torto. Nors is tikro yra logiska pastatyti pirma sita dali, ir kai ji pilnai veiks, tada isardyti senaja.
                            Is kitos puses, ZHA darbo dinamika yra kitokia, jie konkurso stadijoj pristato praktiskai tik koncepta, tik laimejus investuoja laika i rimta planavima ir konstrukcinius sprendimus.

                            Comment


                              Parašė ttttt Rodyti pranešimą
                              Na bus labai įdomu išgirsti argumentus kodėl buvo pasirinktas šitas projektas, ne dabar "visas paketas" neatitinka konkurso sąlygų nei dėl patogumo, nei dėl darnaus tranzitinio judėjimo, nei dėl pritaikymo visoms žmonių grupėms, nei dėl veržlaus miesto vizitinės kortelės, kurią miesto svečiai pamatytų išėję iš stoties. Tai pagal tokią žiauriai keistą "čia nėra galutinis projektas" logiką galėjo laimėti realiai bet kuris projektas, nesi "tai čia gi tik vizija, paskui padarysim normaliai...". Dabar teks elementariai pakeisti visą naujos stoties terminalą ir jo prieigas iš esmės, kad nebeliktų absoliučiai beprasmių ir pačių architektų sukurtų aukščių skirtumų, laiptų, liftų ir projektas atitiktų konkurso sąlygas
                              Na, jeigu forumo ekspertai taip sako, tai matyt taip ir yra..

                              Comment


                                Pas kai kuriuos forumo ekspertus nėra tarpinio varianto tarp labai gerai ir labai blogai.

                                Pats būčiau balsavęs už suomišką variantą su daugiau užstatymo, bet ir šitas bus gerai. Pasinaikins bomžkioskiai, kurie labiausiai ir traukia bomžus, o amfiteatras, bent jau šiltu metų laiku, galės būti laukimo zona, tuo pačiu užsistatys kioskų teritorija.

                                Sovietinės aikštės dažniausiai būna atviros, betoninės ir su balvonu per vidurį, čia nieko panašaus nėra, todėl ir lyginimai su jom nelabai adekvatūs.

                                Prekybinių teritorijų gali padaugėti su tolimesne stoties teritorijos plėtra.

                                Pats terminalas modernus ir atrodo gerai.

                                Comment


                                  Parašė kasparas.v Rodyti pranešimą

                                  Jeigu oro uosta galima griauti nes jis yra serijinis ir tokiu pristampuota daugybe rusijos miestu, tai stotis tokia pati tik dar labiau standartine, ir lygiai tokiu paciu galima rast ne tik visuose rusijos miestuose bet ir miesteliuose ir kaimuose. Sis stoties pastatas yra barjeras modernios ir sklandzios stoties veiklai, jau nekomentuosiu apie isvaizda ir ka ji perteikia.
                                  Kad realybėje jis yra serijinis pastatytas sovietų - tai taip. Bet kultūrininkai mano kad reikia saugoti šitą "caro laikų stotį".


                                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                  Šiuo atveju metropolijos dydis nėra svarbu.
                                  Yra. Visa metro zona naudojasi ta stotimi.

                                  Parašė utomnes Rodyti pranešimą
                                  Prašau pakomentuoti, ką galvojate apie galinės traukinių stoties variantą, ar Vilnius jam jau pribrendo? (primenu, kad Vilnius turi trukinių aplinkelį)

                                  Tai galėtų būti vienu stogu perdengta stotis,<...>
                                  Kam daryti galinę, jeigu galima nedaryti? Juk daug geriau kai gali aptarnauti traukinius į dvi puses nei tik į vieną. Gali integruoti miesto VT (ateityje tramvajai ar pasvajokim - metro) darant persėdimus pačioje stotyje. etc.

                                  Vienu stogu ar dar kaip nors pilnai perdengta stotis negali kol nebus 100% besinaudojančių traukinių elektrifikacija.

                                  Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                                  Jungtis virš bėgių:
                                  Bet kaip nejaukiai tas dviračių takas atrodo, nenorėčiau ten važiuoti.

                                  Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                                  Sovietinis mąstymas, kad stotis yra ... stotis. O vat ir nch-ja ne taip, mano mielieji Lexus'ų vairuotojai, kuriems ir Žiguliai dar būtų per gerai! Stotis turi būti įveiklinta! Ten turi būti kaip minimum: a) Forum Cinemas; b) Stokman; c) Starbucks arba Costa; d) Pizza Hut.
                                  Bet kam šitų šūdbrandžių jeigu ten glaima turėti geresnes kavines ar restoranus?

                                  Comment


                                    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                    Na, jeigu forumo ekspertai taip sako, tai matyt taip ir yra..
                                    Tai visada tokioje situacijoje patogu pasinaudoti tuo auksiniu ir klasikiniu "iš pradžių pats tapk architektu, o paskui...". O pačiam mano išvardytais kriterijais projektas atrodo ne tai kad geriausias, bet bent jau atitinkantis konkurso sąlygas? Randi jame ir patogią aplinką, ir darnų tranzitinį judėjimą, ir pritaikymą visoms žmonių grupėms, ir veržlaus miesto vizitinę kortelę, kurią miesto svečiai pamatytų išėję iš stoties?

                                    Comment


                                      Parašė ttttt Rodyti pranešimą

                                      Tai visada tokioje situacijoje patogu pasinaudoti tuo auksiniu ir klasikiniu "iš pradžių pats tapk architektu, o paskui...". O pačiam mano išvardytais kriterijais projektas atrodo ne tai kad geriausias, bet bent jau atitinkantis konkurso sąlygas? Randi jame ir patogią aplinką, ir darnų tranzitinį judėjimą, ir pritaikymą visoms žmonių grupėms, ir veržlaus miesto vizitinę kortelę, kurią miesto svečiai pamatytų išėję iš stoties?
                                      Taip, randu. Judėjimą dviračiais dar galima pakoreguoti ir numatyti pandusus ar viadukus. Ne esminė problema. Jungtis virš bėgių yra numatyta - čia yra svarbiausia, nes kai kurie kiti projektai to visai nenumatė. Priešingu atveju galima kabintis prie parodyto dviračių ar pėsčiųjų takų pločio, langų dydžių, laiptų skaičių ir kt. smulkmenų ir ant to kabinti visos architektūrinės vizijos pasiūlymą. Kas neatrodo labai sąžiningai ir objektyviai.

                                      Tiesiog jeigu jau imamasi kategoriškai kritikuoti komisijos darbą, tai norėtųsi, kad ta kritika būtų argumentuota ir ateitų iš bent kiek nusimanančio žmogaus. Kitu atveju tai yra tiesiog nuomonė, kuri labiau grįsta emocijomis, o ne realiu įsigilinimu į 30+ pasiūlytų darbų. Pavyzdžiui, norėtųsi išgirsti tarkim LBP įžvalgas apie laimėjusį darbą, kad ir kokia ji būtų.

                                      Comment


                                        Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                        Taip, randu. Judėjimą dviračiais dar galima pakoreguoti ir numatyti pandusus ar viadukus. Ne esminė problema. Jungtis virš bėgių yra numatyta - čia yra svarbiausia, nes kai kurie kiti projektai to visai nenumatė. Priešingu atveju galima kabintis prie parodyto dviračių ar pėsčiųjų takų pločio, langų dydžių, laiptų skaičių ir kt. smulkmenų ir ant to kabinti visos architektūrinės vizijos pasiūlymą. Kas neatrodo labai sąžiningai ir objektyviai.

                                        Tiesiog jeigu jau imamasi kategoriškai kritikuoti komisijos darbą, tai norėtųsi, kad ta kritika būtų argumentuota ir ateitų iš bent kiek nusimanančio žmogaus. Kitu atveju tai yra tiesiog nuomonė, kuri labiau grįsta emocijomis, o ne realiu įsigilinimu į 30+ pasiūlytų darbų. Pavyzdžiui, norėtųsi išgirsti tarkim LBP įžvalgas apie laimėjusį darbą, kad ir kokia ji būtų.
                                        Niekas čia nesikabina prie smulkmenų kaip takų plotis ir langų dydis, aš kalbu apie esminius patogumo ir pasiekiamumo prasme dalykus, kurie tikrai neatitinka konkurso užduoties ir kuriuos taisant reiktų pavyzdžiui iš Naujininkų pusės iš esmės pakeist visas stoties pastato prieigas ir pačio pastato įėjimą, o ne kažką "pakoreguoti ir numatyti pandusus ar viadukus".

                                        Comment


                                          Senoji stotis negali būti integruota į šiuolaikinį terminalą, nes pirma terminalo sąlyga: keleivių patogumas. (traukinių ir autobusų grindys turi būti vienam lygyje ir kuo arčiau)
                                          Antra sąlyga: tarp traukinio ir autobuso negali būti lietaus, sniego, ledo, ar saulės įtakos ir didelio temperatūros pokyčio. (tai yra turi būti stogas, kad ir stiklinis)
                                          Trečia: neturi būti sienų, ar durų (t.y. didelė erdvė be trukdžių)

                                          Čia nekalbu apie seną stotį, nes ji gali būti labai vertinga, netgi, jei būtų pastatyta paties Gedimino, gali būti labai gerai panaudota (nebūtinai nugriauta), bet negali būti šiuolaikiniu terminalu.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X