Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilnius Connect - stoties rajono rekonstrukcija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    "Katedros aišktės dydžio" tai visai ne argumentas. Katedros aikštėje tiesiog nelabai yra ką veikti tiesą sakant, be paspirtuko ar riedlentės. Pažiurėkite kiek žmonių Bernardinų soduose, visada pilna vakare, tai ko stotyje taip negali būti?

    Comment


      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
      Čia tu nesi visiškai teisus. Iš Green Connect projekto, bendras komercinių patalpų kiekis - beveik 1000 kv. m.
      Įdomu ten atsidarys brangių prekinių ženklų butikai, madingas naktinis klubas, geras restoranas... Ar pora lombardų, beliašų zabegalka ir ekonominė kinietiškų šūdniekių parduotuvė? Kiek esu matęs stočių išsivysčiusiame pasaulyje - statau ant antro...

      Comment


        Parašė mantasm Rodyti pranešimą

        Įdomu ten atsidarys brangių prekinių ženklų butikai, madingas naktinis klubas, geras restoranas... Ar pora lombardų, beliašų zabegalka ir ekonominė kinietiškų šūdniekių parduotuvė? Kiek esu matęs stočių išsivysčiusiame pasaulyje - statau ant antro...
        Aha, nes jeigu bus tankus užstatymas, tai beliašų tikrai nebebus. Kitaip tariant pažiūrėkime 300 metrų nuo Stoties, tankiame užstatyme, kokios prabangios parduotuvės yra įsikūr... oh wait. Ne nuo to gi priklauso, kam čia tą kišt?

        Comment


          Parašė Creatium Rodyti pranešimą

          Aha, nes jeigu bus tankus užstatymas, tai beliašų tikrai nebebus. Kitaip tariant pažiūrėkime 300 metrų nuo Stoties, tankiame užstatyme, kokios prabangios parduotuvės yra įsikūr... oh wait. Ne nuo to gi priklauso, kam čia tą kišt?
          Bus. Bet su tankiu užstatymu nebus kur bomžiukams gulinėt. Ramstyt sienas ilgainiui gali atsibost. Ir smulkiam nusikalstamumui gerai apšviestoje gatvėje kitokios galimybės nei didingame skvere.

          Comment


            Ar yra bent vienas darbas kuriame miesto transportas, tarpmiestinis ir traukinių stotis yra integruoti į vieną erdvę po stogu, kur keleiviams nereikia bėgioti lauku per visokias stoteles gatves ir aikštes norint persėsti į kitą tansporto rūšį? Manau čia yra pats svarbiausias uždavinys, o visa kita tai tik esamos erdės išdalinimas į viešą ir naudingą pastatų plotą.

            Amsterdamo stotis man būtų geriausias to pavyzdys jei kas esat buvę.

            Comment


              Parašė Resutas Rodyti pranešimą
              "Katedros aišktės dydžio" tai visai ne argumentas. Katedros aikštėje tiesiog nelabai yra ką veikti tiesą sakant, be paspirtuko ar riedlentės. Pažiurėkite kiek žmonių Bernardinų soduose, visada pilna vakare, tai ko stotyje taip negali būti?
              Stotyje neplanuojamas parkas ir ten nėra tiek vietos, kad būtų parkas. Parkas yra tada, kada galima po jį pasivaikščioti. Tas Green Connect variante esantis parkas iš tiesų yra skveras, panašaus dydžio kaip prancūzparkis Pilies gatvėje. Niekas į prancūzparkį neina šiaip sau pasivaikščiot, kaip tą daro Bernardinų sode. Skirtumas tarp prancūzparkio ir tarp Green Connecto skverų yra tas, kad prancūzparkis yra senamiesčio centre, kai Green Connect skveras paprasčiausiai neturi iš kur pritraukti tų žmonių srautų ir jokia rekonstrukcija tos vietos neišgelbės. Bernardinų sodas žmones traukdavo ir prieš rekonstrukciją, kaip tą daro ir prancūzparkis, o štai tas parkelis ar skveras šalia stoties yra absoliučiai nenaudoajamas ir nebus tinkamai išnaudojamas, nes niekas į stoties rajoną neis vien tam, kad kažkokiam skverelyje ant suoliuko pasėdėti, kad ir rekonstruotame. Tas skveras turėtų prasmę, jeigu aplinkui atsirastų viešbučiai, kavinės, gyvenamieji namai ir daugybė kitų įstaigų ir veiklų, nes vien stoties žmonių srauto tai vietai neužteks, yra vos vienetai tokių, kurie autobuso ar traukinio laukia po valandą ir tą darytų tame parkelyje.

              Comment


                Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                1. Dabartinių kioskų preliminarus plotas yra apie 1400 kv. m. Mes tai lyginam su esama situacija ir tavo argumentu

                Nes verslus panaikina absoliučiai visi projektai, bet naujoje stotyje sukuriamas gana artimas kiekis komercinio ploto. Kas ten bus - jau mes tikrai negalim suprognozuoti. Kita vertus tu turbūt neturi fantazijos, kad dabartiniai kioskai sugebės įsigyti patalpas bet kuriame naujai įgyvendiname projekte šioje vietoje? Nebent mainais gaus.
                Galima labai tiksliai pamatuot (čia dar be visų aplink esančių "spaudos kioskų", bet jie ten max dar 50 kvadratų įneštų):



                Tokiu būdu matom, kad sukuriama dvigubai mažiau komercinio ploto, nei jo yra dabar, plius pagal išplanavimą matom, kad ten bus viena didesnė parduotuvė (na ok, teoriškai galima padalint į 2-3, bet esmės nekeičia) ir, kaip ir sakiau, kažkas Narvesen kiosko lygio, kas yra logiškiausia tokioje vietoje "po tsyltu" ir prie stotelių. Ir primenu, kad čia mes "rekonstruojam ir kūriame veržlaus miesto vizitinę kortelę ir traukos centrą šimtmečiui į priekį, ateities kartoms", o ne kaip Maskvoje Sobianinas kioskus griaunam ir keičiam trinkeles, kad tik kaip nors prasukt pinigus.


                2. Katedros aikštės plotas apie 1,7 ha nuo gatvių iki medžių, Stoties teritorija (be būsimo terminalo vietos, kur dabar kioskai) - apie 2 ha.
                Ok, su Katedros aikštes blogas pavyzdys, nes ten galima skirtingai matuot kas yra aikštė ir nuo to skirtumas gali būti keleriopas. Bendras šitų Green Connect projekte planuojamų viešų erdvių plotas yra didesnis nei 2 ha, nes tu tikriausiai neskaičiuoji erdvės prie pat stoties, kuri irgi taps "skveru", apart dviejų vietų prie iš dviejų stoties šonų, kur planuojamos lauko kavinės:



                Iš esmės galima prie viešosios erdvės skaičiuot dar ir amfiteatrą su stogu, bet ir be jų bendras plotas yra beveik kaip Reformatų parko. Ir didžioji dalis šito ploto bus visiškai nenaudojama (kalbu apie McDonalds bomžparkį), kaip ir yra dabar, nes ten tiesiog nėra ką veikti, nėra pramogų, nėra tranzitinio eismo, nes per ją tiesiog nėra kur eiti, nėra šalia gyvenančių žmonių, o net jeigu ir būtų, kam jiems rinktis tūščią parką su alkoholikais, kai šalia ir taip pilna viešų erdvių, plius dar pusės kilometro spinduliu atsiras žymiai labiau vertas dėmesio Šv. Stepono skveras, turistinėje vietoje esantis Bazilijonų g. svkeras su kavinėm ir kitom pramogom, Strumilos sodas ir Šviesos skveras.

                Mano manymu Green Connect yra siaubingas variantas, kuris iš stoties aikštės pusės nepakeis praktiškai nieko. Ta prasme tai bus tiesiog įprastas teritorijos atnaujinimas su šiokiais tokiais infrastruktūros pakeitimais, kitaip tariant not even close iki to, kokia buvo projekto užduotis ir ambicijos. Dabar lieka tik viltis, kad kokiu nors būdu bus išrinktas antroje vietoje esantis ir pagal balus nelabai stipriai atsiliekantis 314159 projektas, kuriame ir stoties prieigos paverčiamos moderniu rajonu:



                Ir pati Stotis atrodo žymiai geriau:



                Ir Naujininkų pusė atrodo tikrai įspūdingiau:






                Comment


                  Man nerodo nei vienos foto.

                  Comment


                    Parašė ttttt Rodyti pranešimą

                    Gal bus pavyzdžių iš "mūsų lygos" europietiškų miestų stočių, kur srautas nebūtų 50 kartų didesnis ir tuo pačiu metu būtų tokios nerealiai didelės viešosios erdvės be jokių traukos centrų, kaip yra Green Connect?
                    Kol kas tyla... Turbūt todėl kad niekur Europoje nėra tokių niekam nereikalingų, neiveiklintų plotų. Jei laimės Green Connect(be sąlygos tankinti projektą), bus aišku kad taikomės labiau į Centrinę Aziją nei į Europos Centrą.
                    Gal kas žino kas sėdi toje komisijoje, ar yra tarptautinių architektų?
                    Paskutinis taisė B.S.; 2021.08.09, 18:25.

                    Comment


                      Parašė B.S. Rodyti pranešimą
                      Kol kas tyla... Turbūt todėl kad niekur Europoje nėra tokių niekam nereikalingų, neiveiklintų plotų. Jei laimės Green Connect, bus aišku kad taikomės labiau į Centrinę Aziją nei į Europos Centrą.
                      Gal kas žino kas sėdi toje komisijoje, ar yra tarptautinių architektų?
                      Iš užsieniečių yra latvis, lenkas, estas ir vokietis deleguoti nuo Lietuvos architektų sąjūngos. Iš lietuvių 3 žmonės iš Lietuvos geležinkelių, paveldosaugininkas, architektas Edgaras Neniškis, Antonas Nikitinas ir pirmininkauja pats maestro Pakalnis. Tai gaunas 7 lietuviai ir 4 "tarptautiniai". Plius dar kažkam yra keturi "atsarginiai" lietuviai.

                      Comment


                        Parašė ttttt Rodyti pranešimą
                        Ir Naujininkų pusė atrodo tikrai įspūdingiau:

                        Oho, užraityti lapeliai, tikrai įspūdinga. Šiaip atmetus pačią stotį gal ir nieko, ypač dėl aikštės užstatymo (nors neaišku ar reikia ten tiek skirtingų lygių). Tačiau iš Naujininkų pusės atrodo kaip tik blogiau, palyginimui:

                        Comment


                          Parašė Edd Rodyti pranešimą

                          Oho, užraityti lapeliai, tikrai įspūdinga. Šiaip atmetus pačią stotį gal ir nieko, ypač dėl aikštės užstatymo (nors neaišku ar reikia ten tiek skirtingų lygių). Tačiau iš Naujininkų pusės atrodo kaip tik blogiau, palyginimui:
                          Na, man žymiai labiau patinka "užraityti lapeliai" ir medžio panaudojimas fasade:



                          Jums labiau patinka skardinis fasadas ir nuobodžiausios formos su vieninteliu akcentu - "arkute", kurios primena užstiklintą tiltą:



                          Man labiau patinka didelis, šviesus, stiklinis, patogus įėjimas gatvės lygyje:



                          Jums labiau patinka begalybė laiptų, beprasmiški aukščio skirtumai ir įėjimas skylutė:



                          Kiekvienas turi savo skonį ir tai yra normalu

                          Comment


                            Tas didelis šviesus patogus įėjimas man primena šiek tiek tokius pastatus. Tokios stiklinės arkos ir apskritai visa forma stoties pastato labai populiari pas kaimynus, jie labai mėgsta tokių formų prekybos centrus ir arenas:



                            Kame patogumas tai nežinau, įėjimas vis tiek greičiausiai bus siauras, gal tiesiog galėsi ilgiau pasigrožėti stikline arka kol eisi iki įprasto pločio įėjimo, na jei patinka...

                            Dėl medžio man patinka, bet formos, tie išraitymai kažkaip nelabai.

                            Green connect atveju tie "beprasmiški" aukščio skirtumai kiek suprantu leis dviratininkams ir pėstiesiems nusileisti į gatvės lygį nenaudojant lifto.
                            Paskutinis taisė Edd; 2021.08.09, 23:44.

                            Comment


                              -Green Connect is Naujininku puses atrodo ispudingiau. Kiek tai praktiska - kitas klausimas.
                              -314519 patinka medis, bet vizualizacijos atrodo klaidinanciai. Vienur pavaizduota jog peronai dengti stiklu, kitur - medziu. Tai ten tokio vaizdo gali ir nebuti jei padarys pigesni varianta. Be to, primena Denverio oro uosta, tik daug mazesnis. Geras aikstes uzstatymas.
                              -VGS159 gerai susiderina su jau esancia architektura ir dalinai uzstato aikste.
                              -19MM75 irgi grazi, neissisokanti stotis. Visiskai apleistas priekis.
                              -06N17L geriausias tankumas imho. Pilna skveru ir aiksciu tarp pastatu. Galima butu net paplatinti Stoties aleja, tu aiksciu ir skveru saskaita. Paprasta ir grazi stotis(ir turbut brangi del arku skaiciaus/ilgio), tik vietoje grudimo zmoniu po zeme reikejo uzdeti perejimo/laukiamojo "vamzdi" ant virsaus.

                              Manau viskas priklausys nuo prioritetu, ar tvirtinamas visas projektas kaip visuma, ar pirmoje eileje ziurima stoties pastato.
                              Vien stotis - 19MM75, VGS159, Green Connect.
                              Visa ko(tobulintina) visuma: 06N17L, 314519.
                              Kompromisu kompromisas: VGS159.

                              Comment


                                Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

                                Stotyje neplanuojamas parkas ir ten nėra tiek vietos, kad būtų parkas. Parkas yra tada, kada galima po jį pasivaikščioti. Tas Green Connect variante esantis parkas iš tiesų yra skveras, panašaus dydžio kaip prancūzparkis Pilies gatvėje. Niekas į prancūzparkį neina šiaip sau pasivaikščiot, kaip tą daro Bernardinų sode. Skirtumas tarp prancūzparkio ir tarp Green Connecto skverų yra tas, kad prancūzparkis yra senamiesčio centre, kai Green Connect skveras paprasčiausiai neturi iš kur pritraukti tų žmonių srautų ir jokia rekonstrukcija tos vietos neišgelbės. Bernardinų sodas žmones traukdavo ir prieš rekonstrukciją, kaip tą daro ir prancūzparkis, o štai tas parkelis ar skveras šalia stoties yra absoliučiai nenaudoajamas ir nebus tinkamai išnaudojamas, nes niekas į stoties rajoną neis vien tam, kad kažkokiam skverelyje ant suoliuko pasėdėti, kad ir rekonstruotame. Tas skveras turėtų prasmę, jeigu aplinkui atsirastų viešbučiai, kavinės, gyvenamieji namai ir daugybė kitų įstaigų ir veiklų, nes vien stoties žmonių srauto tai vietai neužteks, yra vos vienetai tokių, kurie autobuso ar traukinio laukia po valandą ir tą darytų tame parkelyje.
                                Nesuprantu teiginio, kodėl į Stotį nieks neis šiaip pasedėti? Nes tipo sstotis, o stotis tiesiog not for cool kids...

                                Comment


                                  Parašė Resutas Rodyti pranešimą

                                  Nesuprantu teiginio, kodėl į Stotį nieks neis šiaip pasedėti? Nes tipo sstotis, o stotis tiesiog not for cool kids...
                                  Kodėl turėtų eiti? Ar tiesiog pastatom bet kur skverą ir iš kažkur magiškai užsipildys lankytojais? Ir dar tinkamais lankytojais.

                                  Comment


                                    Green Connect stoties vidus ir VT terminalo vidus. Daugiau mažiau medis dominuoja.

                                    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2021-08-09 231903.jpg
Views:	490
Size:	353,5 kB
ID:	1904294

                                    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2021-08-09 231958.jpg
Views:	498
Size:	299,0 kB
ID:	1904293

                                    Comment


                                      Parašė Resutas Rodyti pranešimą

                                      Nesuprantu teiginio, kodėl į Stotį nieks neis šiaip pasedėti? Nes tipo sstotis, o stotis tiesiog not for cool kids...
                                      Niekas niekur neina/nevažiuoja tik pasisėdėti. Jei aplinkui nėra ką veikti, niekas ten nevažiuos/neis. Juk nevarai į kokį Balbieriškį tik pasisėdėti. Vietinių ten per mažai, o keleiviai irgi neis į niekur švaistyti savo laiko. Jei staiga atsiranda kavinės, restoranai, galerijos, viešbučiai, ofisai ir gyvenamieji, natūraliai išauga žmonių srautai. Tuomet dažnas ir į stotį anksčiau nuvažiuos tam kad galėtų pavalgyti, pasibastyti, pasikultūrinti. Ar grįžęs nevarys tiesiai namo. Kiek žmonių buvo Belmonte prieš tai kai ten atsirado veikla?

                                      Comment


                                        Parašė Resutas Rodyti pranešimą

                                        Nesuprantu teiginio, kodėl į Stotį nieks neis šiaip pasedėti? Nes tipo sstotis, o stotis tiesiog not for cool kids...
                                        Tie kurie sėdėjo prie stoties ir MacDonald’s, tie tikrai ateis ir pasėdėti, ir pagulėti.

                                        Comment


                                          Idealaus varianto nėra, pačią stotį ir Naujininkų pusę turbūt imčiau Green connect (toli gražu ne idealus variantas bet kažką reikia rinktis, Naujininkų pusėj norėtųsi paskaidyti tuos pailgus tūrius, mažesnių, kitokios architektūros namukų), aikštės užstatymą 06N17L (irgi ne idealus variantas), o iš VGS159 norėtųsi paimti tokią jungtį pėstiesiems/dviratininkams virš bėgių, tik dar kitame tos jungties šone pristatyti pastatų eilę, kad ta pėsčiųjų-dviratininkų jungtis būtų įrėminta iš abiejų pusių pastatais. VGS159 ir stotis tokia pusė bėdos.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X