Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie Vilniaus miesto užstatymo tankinimą ir aukštingumą

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė googleLT Rodyti pranešimą

    Ar būtina mums tą uždarumo stadiją praeiti, kad vėliau turėtumėme visiems atvirą miestą? Nelabai suvokiu kuo tvoros ar namo sienos tiesiogiai gali paskatinti ir padėti tvarkyti aplinką. Žolė vis vien ta pati, šaligatviai irgi tie patys, tik vienu atveju visi miesto gyventojai gali tuo naudotis ir visur sukuriama bendra vientisa patogi aplinka, o kitu atveju susiskirstome į savo mažas karalystes, kuriose svetimšaliai yra nelaukiama ir taip tiesiogiai slopinimas populiarumas judėti pėsčiomis nes išėjęs iš savo kiemo negausi net suoliuko prisėsti (skaitosi juk ne tavo teritorija).
    Problema, kad norint, jog "bendra atvira aplinka" būtų graži, tvarkinga (ir patogi, vertinant ne vien judėjimo požiūriu), jai reikalinga AKTYVI priežiūra bei protingas išplanavimas. Vilniuj su tuo problema, todėl turim netvarkingus kiemus, su neprižiūrėta augmenija, belenkaip ištryptais takais, kreivais šaligatviais ir visur prikišta automobilių. Praeit gal ir patogu (nors jei su vežimėliu, tai toli gražu ne visada), bet tuo atviros aplinkos fainumas ir baigiasi.
    Pats gyvenu Pilaitėje, senoj statyboj su nepraeinamu vidiniu kiemeliu (praeinamas tik kraštas) ir be jokių automobilių. Savotiška sava karalija, kaip tu sakai (nors vaikai ir mamytės su vežimėliais ir iš kaimyninių kiemų ateina). Kartais pardavinėju naudotus daiktus, tai kai einam į sandėliuką žmonės iš rajonų su atvirais kiemais būtent tuo ir žavisi, ne kartą gyrė, kad jauku, nes nenušiukšlinta, nenutrypta ir pan.

    Comment


      Parašė Well Rodyti pranešimą
      jauku, nes nenušiukšlinta, nenutrypta ir pan.
      Dėl šiukšlinimo ar infrastruktūros netausojimo bendrose erdvėse išties yra rimta problema, man net keista kaip žmonės gali ištrypti gėles ar ką nors numesti ant ne tik tau vienam, bet ir visiems miesto gyventojams priklausančios žemės. Juk tai ne savo kiemo šiukšlinimas, kur darai ką tik nori, tokioje erdvėje tu jauti atsakomybę prieš visus miesto gyventojus, nes tavo poelgiai čia daro įtaką ne tik tau, bet ir visiems kitiems. Viešoje bendroje erdvėje iškart pasąmoniškai norisi elgtis pilietiškiau nei privačiame kieme. O dėl nutrypimo, tai manau tokios erdvės turėtų organiškai keistis, nutrypimas yra puikus rodiklis kur reikia nutiesti naują šaligatvį.

      Comment


        Parašė googleLT Rodyti pranešimą

        Dėl šiukšlinimo ar infrastruktūros netausojimo bendrose erdvėse išties yra rimta problema, man net keista kaip žmonės gali ištrypti gėles ar ką nors numesti ant ne tik tau vienam, bet ir visiems miesto gyventojams priklausančios žemės. Juk tai ne savo kiemo šiukšlinimas, kur darai ką tik nori, tokioje erdvėje tu jauti atsakomybę prieš visus miesto gyventojus, nes tavo poelgiai čia daro įtaką ne tik tau, bet ir visiems kitiems. Viešoje bendroje erdvėje iškart pasąmoniškai norisi elgtis pilietiškiau nei privačiame kieme. O dėl nutrypimo, tai manau tokios erdvės turėtų organiškai keistis, nutrypimas yra puikus rodiklis kur reikia nutiesti naują šaligatvį.
        Tokios socialistinės idealistų svajonės po kelių dešimtmečių idealaus pasaulio statybų subyrėjo po visai kitokios realybės svoriu. Aplinką reikia taikyti prie žmogaus psichologijos. Kiekviena vieta turi turėti aiškius šeimininkus ir aiškias ribas. Tai netrukdo turėti ir uždarus kiemus ir kokybiškas viešas erdves, tam visai nebūtina viską suplakti į vieną bendrą košę.

        Comment


          Parašė googleLT Rodyti pranešimą

          Ar būtina mums tą uždarumo stadiją praeiti, kad vėliau turėtumėme visiems atvirą miestą? Nelabai suvokiu kuo tvoros ar namo sienos tiesiogiai gali paskatinti ir padėti tvarkyti aplinką. Žolė vis vien ta pati, šaligatviai irgi tie patys, tik vienu atveju visi miesto gyventojai gali tuo naudotis ir visur sukuriama bendra vientisa patogi aplinka, o kitu atveju susiskirstome į savo mažas karalystes, kuriose svetimšaliai yra nelaukiama ir taip tiesiogiai slopinimas populiarumas judėti pėsčiomis nes išėjęs iš savo kiemo negausi net suoliuko prisėsti (skaitosi juk ne tavo teritorija).
          Pievelių gali rasti už Vilniaus, tik į karvašudį neįlipk. Čia tas pats, kas kelį nupušę ir mieste augti negalintys berželiai - veikiau tampa eyesore, negu žalio miesto dalimi. Aplinkaturi būti tvarkinga, tačiau ji turi būti pritaikyta miestui, ne kaimui. Pievelių gausa pasižymi tarybiniai miestai, bet jie veikiau blogos architektūros pavyzdžiai.
          Miestas turi savo elementus. Tuo jis ir skiriasi nuo idealizuojamų kolhoz-miestų. Reikia pagaliau atsimerkti, apsižvalgyti ir nustoti suokti giesmeles, kurios yra aktualios tik vienos facebuko grupės mažumai, kuri paprasčiausiai neturi ką daugiau veikti.

          Comment


            Guglui ir kitiems:
            Klasikinis perimetrinis uzstatymas: yra gatviu tinklas, daznai beveik lygiagreciu, zmones vaiksto palei gatves prie namu fasadu. Beveik visi kiemai uzdari.
            Sovietiniuose mikrorajonuose neimanomas aptverimas (šiuolaikiniai ju aptverimai yra arti nusikaltimo), nes atsumai tarp gatviu kur kas didesni nei klasikiniame perimetriniame uzstatyme. Labai nuobodu ir uzima labai ilga laika apeiti Lazdynuose / Virsuliskese / Karoliniskese nuo vieno namo iki kito pesciomis vien palei gatve. Visu antra darai zidziuli lanka. Norint aptverti sovietinius daugiabucius reiketu tarp ju bent padvigubint gatviu tinkla, bet aisku tai neimanoma. O gatves yra nepritaikytos, kad zmonems butu idomu jomis eiti - nera jokios komercijos, namus nuo gatves skiria pievos ar parkingai. Visiskai kita situacija, kai palei gatve eina namu fasadai, kas kazkiek metru matai vis skirtinga vaizda.

            RInktines Urban neuzdaro viso kvartalo aklinai. Jis yra statomas vidury kvartalo, vos ne sabaskynu vietoje, kur nebuvo nei ypatingu traukos tasku, nei kazkokiu pesciuju taku. Moksleiviams nera panaikinomas tiesus takas patekt link Seimyniskiu g. Aplinkiniu gatviu tinklas yra ne procentais, o N kartu tankesnis uz tarybiniu rajonu. Tai visiskai NIEKO blogo niekam neatsitiks, kad Urban'istai savo kiema atitvers.

            Guglas vel skleidzia erezijas tik kad buti pries pasauli.

            Comment


              Parašė D_P Rodyti pranešimą
              Reikia pagaliau atsimerkti, apsižvalgyti ir nustoti suokti giesmeles, kurios yra aktualios tik vienos facebuko grupės mažumai, kuri paprasčiausiai neturi ką daugiau veikti.
              Išties nėra daryta jokių panašių apklausų ir teigti kad būtent jūsų yra dauguma taip pat nėra teisinga. Beje, aš tarybiniame planavime įžvelgiu tikrai nemažai privalumų, kurių paskutiniu metu paplitęs užstatymas tiesiog nesuteikia. Galų gale, gamtą mėgsta labai daug miestiečių ir pieveles vadinti bevertėmis yra drąsu, bent man jos turi žymiai daugiau pridėtinės vertės nei papildomas žmonių tankumas ir su juo atsirandančios ne pirmos būtinybės papildomos paslaugos, o dėl gražesnio miesto keletą minučių prailgusi kelionė į darbą tikrai nesutrukdys. Didelės žalios erdvės kuo puikiausiai gali būti pritaikomos miestui ir kad jos nors kiek asocijuojasi su natūralia gamta neretai yra dar geriau, tai kad jų neturi dauguma pasaulio didmiesčių dar nėra rodiklis, kad tai yra žalinga miesto detalė.

              Comment


                Beje visokios sporto aikštelės ir neturi būti statomos kiemuose. Tam turi būti skiriami atskiri sklypai ne po langais.
                Kas netingi, vat pora pavyzdžių iš blogerių kelionių, kaip tvarkomasi būtent su sovietinės eros kvartalais vakaruose. Jie žinoma laikomi pačiais prasčiausiais, tačiau visvien dedama nemažai pastangų ištaisyti senas klaidas:
                Varlamov
                https://youtu.be/JK4mgFLNFeY

                bei Arkadiy Gershman
                https://youtu.be/12a6aOGufuw

                Atkreipkite dėmesį, kaip dauguma atveju netgi be tvorų išsprendžiamas buvusių tuščių erdvių suskirstymas. Kai kur žmonės net įsirengę laiptelius iš pirmo aukšto balkonų į savotišką terasą po langu, laiptinių durys tampa stiklinėmis, nes nelieka noro atsiriboti nuo nemalonios aplinkos, parkingai nesunkiai paslepiami už gyvatvorių ir t.t.
                Paskutinis taisė Ginthus; 2019.02.11, 11:17.

                Comment


                  Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                  Beje visokios sporto aikštelės ir neturi būti statomos kiemuose. Tam turi būti skiriami atskiri sklypai ne po langais.
                  Kas netingi, vat pora pavyzdžių iš blogerių kelionių, kaip tvarkomasi būtent su sovietinės eros kvartalais vakaruose. Jie žinoma laikomi pačiais prasčiausiais, tačiau visvien dedama nemažai pastangų ištaisyti senas klaidas:
                  Varlamov
                  https://youtu.be/JK4mgFLNFeY

                  bei Arkadiy Gershman
                  https://youtu.be/12a6aOGufuw

                  Atkreipkite dėmesį, kaip dauguma atveju netgi be tvorų išsprendžiamas buvusių tuščių erdvių suskirstymas. Kai kur žmonės net įsirengę laiptelius iš pirmo aukšto balkonų į savotišką terasą po langu, laiptinių durys tampa stiklinėmis, nes nelieka noro atsiriboti nuo nemalonios aplinkos, parkingai nesunkiai paslepiami už gyvatvorių ir t.t.
                  Cia kita galaktika. Varlamovo video matau parkinga pacia pirma minute - stovejimo vietos niekaip neatskirtos jokiais atmusejais stulpeliais ar etc. Ir masinos stovi neuzvaziave ant pesciuju tako ir dviraciu juostos! Isivaizduoji, zmones patys sugeba graziai prisiparkuoti be jokiu fiziniu barjeru. Niekada Lietuvoje tokio dalyko nemaciau: butu uzparkuotas visas dvirtakis ir dar keliom juostom ant vejos. Ten kita dimensija, paraleline visata.

                  Pas mus iki siol statant naujas duris laiptinese nuperka nepermatomas metalines seifo duris kad tik neislauzytu ir nesuspardytu. Taip kaip ten Vilniuje niekada nebus, nes niekam to nereikia. O tiems 1% kas supranta, kad aplink sikna paprasciau tiesiog isvaziuoti i ten kur aplinka normali. Tai gali buti kitas rajonas, paskui kita salis. Deja ir pacioj miesto savivaldybej adekvaciai vertina aplinka koks procentas darbuotoju, todel viskas taip ir vyksta.

                  Comment


                    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                    Cia kita galaktika. Varlamovo video matau parkinga pacia pirma minute - stovejimo vietos niekaip neatskirtos jokiais atmusejais stulpeliais ar etc. Ir masinos stovi neuzvaziave ant pesciuju tako ir dviraciu juostos! Isivaizduoji, zmones patys sugeba graziai prisiparkuoti be jokiu fiziniu barjeru. Niekada Lietuvoje tokio dalyko nemaciau: butu uzparkuotas visas dvirtakis ir dar keliom juostom ant vejos. Ten kita dimensija, paraleline visata.

                    Pas mus iki siol statant naujas duris laiptinese nuperka nepermatomas metalines seifo duris kad tik neislauzytu ir nesuspardytu. Taip kaip ten Vilniuje niekada nebus, nes niekam to nereikia. O tiems 1% kas supranta, kad aplink sikna paprasciau tiesiog isvaziuoti i ten kur aplinka normali. Tai gali buti kitas rajonas, paskui kita salis. Deja ir pacioj miesto savivaldybej adekvaciai vertina aplinka koks procentas darbuotoju, todel viskas taip ir vyksta.
                    Tiesiog už blogą parkavimą (virš 20cm nuo bortelio ar linijos) ten dedamos baudos. Baudos sprendžia problemas ir tai yra vienintelis efektyvus būdas greitai išspręsti visas problemas čia ir dabar. Tiesiog pas mus kažkodėl stumiamas klaidingas naratyvas, kad "baudos nieko nesprendžia" arba kad "baudos Lietuvoje jau ir taip didelės", kas yra melas. Dėl to ir gyvenam kaip Magnitogorske, kur irgi "baudos nieko nesprendžia".

                    Comment


                      Parašė John Rodyti pranešimą
                      Tiesiog už blogą parkavimą (virš 20cm nuo bortelio ar linijos) ten dedamos baudos. Baudos sprendžia problemas ir tai yra vienintelis efektyvus būdas greitai išspręsti visas problemas čia ir dabar. Tiesiog pas mus kažkodėl stumiamas klaidingas naratyvas, kad "baudos nieko nesprendžia" arba kad "baudos Lietuvoje jau ir taip didelės", kas yra melas. Dėl to ir gyvenam kaip Magnitogorske, kur irgi "baudos nieko nesprendžia".
                      jo ce pas mus baudu walstibe uz vyska tik baudze waldzhe wietoi to kad padetu zmogui! reike swiest wisomene o ne baust zmones kurie neturi ka walgiti! nu pastaceu masina ant zoles nu ir kascia tokio reike suprast wisi mes zmones o ne baust. pamate kaiminai stukacei pastukalino kaziolai! wisai ne pagal panetkes. stukalint ira zapadlo.
                      Snowflakes will attack U <3

                      Comment


                        Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                        Cia kita galaktika. Varlamovo video matau parkinga pacia pirma minute - stovejimo vietos niekaip neatskirtos jokiais atmusejais stulpeliais ar etc. Ir masinos stovi neuzvaziave ant pesciuju tako ir dviraciu juostos! Isivaizduoji, zmones patys sugeba graziai prisiparkuoti be jokiu fiziniu barjeru. Niekada Lietuvoje tokio dalyko nemaciau: butu uzparkuotas visas dvirtakis ir dar keliom juostom ant vejos. Ten kita dimensija, paraleline visata.
                        Tam pačiam Berlyne galima rasti pilną kiemų, kuriuose šaligatviai užstatyti automobiliais. Norint apsiginti nuo chaotiško parkavimo reikia naudoti mažąją architektūrą ar augaliją (krūmai, gyvatvorės). Ten kur tvarkingai parkuojamasi, tai dažniausiai stovėjimo vietos būna kažkaip apribotos, o pas mus laukai ir dirvonai, kur už bortelio yra tik pievutė ant kurios niekas netrukdo užvažiuoti.
                        Dėl to parkingo tarp važiuojamosios dalies ir dviračių tako, tai ten pakankamas ilgis, kad neužvažiuoti ant to tako. Juk taip statydamas automobilį nevažiuosi gylyn 8 metrus,o sustosi iškart kai automobilio gabaritas nebeišlįs į važiuojamąją dalį.


                        Pas mus iki siol statant naujas duris laiptinese nuperka nepermatomas metalines seifo duris kad tik neislauzytu ir nesuspardytu. Taip kaip ten Vilniuje niekada nebus, nes niekam to nereikia. O tiems 1% kas supranta, kad aplink sikna paprasciau tiesiog isvaziuoti i ten kur aplinka normali. Tai gali buti kitas rajonas, paskui kita salis. Deja ir pacioj miesto savivaldybej adekvaciai vertina aplinka koks procentas darbuotoju, todel viskas taip ir vyksta.
                        Na nereikėtų tų metalinių durų vadinti "seifo" durimis, nes jos kažkokio išskirtinio saugumo nesuteikia. Tiesiog tai pačios pigiausios įmanomos durys, nes metalinės su stiklu yra brangesnės, jau nekalbant apie normalias aliumio profiliais, kurios už tas pigiausias metalines turbūt brangesnės bent 2x. Pas mus gi viskas daroma, kad kuo tik pigiau. Pažiūrėjus kaip nemažoje dalyje daugiabučių atrodo pašto dežutės, tai net nekyla mintys norėti kažko daugiau nei pačios pigiausios durys.

                        Comment


                          Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą

                          jo ce pas mus baudu walstibe uz vyska tik baudze waldzhe wietoi to kad padetu zmogui! reike swiest wisomene o ne baust zmones kurie neturi ka walgiti! nu pastaceu masina ant zoles nu ir kascia tokio reike suprast wisi mes zmones o ne baust. pamate kaiminai stukacei pastukalino kaziolai! wisai ne pagal panetkes. stukalint ira zapadlo.
                          Taip, netgi nemaža dalis jaunosios kartos žmonių, kurie jau yra protingesni, kalba angliškai ir yra supratingesni už savo bočius bei budulius, šito nelabai supranta ir laikosi požiūrio, kad baudos=policinė valstybė.

                          Toks požiūris atsiranda tada, kai žmonės kažkur viena ausimi išgirsta kažkokias nuogirdas ar naratyvus apie "demokratiją" ir "laisvę", bet realybėje nežino, kaip tai iš tikrųjų veikia, nes ar tai dėl finansinių išteklių trūkumo ar dėl intelektinio ribotumo nesuranda progų pamatyti ir suprasti, kaip tai veikia tose laisvose visuomenėse (JAV, UK, Švedijoje, Danijoje ir visur kitur). Jie tada susikuria savo galvelėse smarkiai iškreiptą laisvės suvokimą, kuris yra kur kas arčiau Magnitogorsko ir Petrozavodsko, nei jie galvoja.

                          O laisvose ir demokratinėse visuomenėse tokias problemas sprendžia baudos. Visur ir visada. Pabandyk Kopenhagoje, Londone ar Osle pastatyti bl*t mašiną ant žolės ar šaligatvio. Kitą kartą nebesinorės.
                          Paskutinis taisė John; 2019.02.12, 19:52.

                          Comment


                            Parašė John Rodyti pranešimą
                            Pabandyk Kopenhagoje, Londone ar Osle pastatyti bl*t mašiną ant žolės ar šaligatvio. Kitą kartą nebesinorės.
                            Kita vertus įvardintuose miestuose turbūt žymiai mažiau šansų užsirauti ant "ar tu žinai ką aš pažįstu" ir kad kitą rytą iškvies ant kilimėlio, nes suveikė kokia tai švogerio uošvio anytos šešuro grandinė. Mūsiškiai geriau referendumą suorganizuos, nei tiesiog susimokės ir pasidarys išvadas.
                            Šiaip nenukrypkim nuo temos. Esmė, kad su tokiais projektais, kaip žirmūnų trikampis, kaimynijų programos bei žalieji koriai, problemos gali būti sprendžiamos, tik jei viskas bus daroma kompleksiškai, visiškai pervarkant viso kvartalo aplinką. Absurdas, kai tiek daug tuščių erdvių, kurios niekaip nenaudojamos, nebent išmalti ratais ir išnešioti purvui.
                            Paskutinis taisė Ginthus; 2019.02.13, 08:27.

                            Comment


                              Parašė mr_miegas Rodyti pranešimą
                              Not official, bet projektas nestovi vietoj ir turetu atsirast daugiau info neuzilgo.
                              Vytautas Labeckas, prekybos centrus valdančios „Akropolis Group“ vadovas, interviu VŽ teigia, kad „Vilniaus prekyba“ pasirengusi statyti dar vieną „Akropolį“ prie Vingio parko, konkrečius planus tikimasi patvirtinti šių metų pirmąjį ketvirtį. Ieškoma galimybių išplėsti pirmąjį „Akropolį“.

                              Comment


                                Tragedija.

                                Comment


                                  Parašė Zygis Rodyti pranešimą
                                  Tragedija.
                                  Kurioje vietoje?

                                  Comment


                                    Buvusios „Velgos“ gamyklos teritorija yra didelė – užima 14 hektarų, tad aišku, kad ten bus plėtojamas ne tik prekybos centras, bet ir daugiafunkcė teritorija. Įsivaizduojame daugiau funkcijų atliekantį centrą su mados parduotuvėmis, verslo centrais, pramogų zona, bet kol kas nenoriu spekuliuoti ta tema, nes šiandien dar negaliu atsistoti ir pasakyti, kad jau nuspręsta dėl projekto ir pirmas traktorius važiuoja į sklypą. Galiu tik pasakyti, kad „Vingio“ projektas ne stalčiuje, jis aktyviai peržiūrimas ir aktualizuojamas.

                                    Kada galėtų prasidėti statybos?

                                    Tada, kai nuspręsime, kad darome. Labai norėtųsi sprendimą priimti šį ketvirtį.


                                    Plačiau: https://www.vz.lt/prekyba/2019/02/20...#ixzz5g3I60byn
                                    Tikriausiai, kad nugriove sita grazuoli ir statys parduotuves
                                    Paskutinis taisė Milwaukee; 2019.02.20, 08:59.

                                    Comment


                                      Jau netrukus – sprendimas dėl naujo „Akropolio“ Vilniuje

                                      Miestui tai jo ten visai nereikia, ar ne?
                                      Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/verslas/rinkos...tm_medium=Copy

                                      Comment


                                        Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                        Kurioje vietoje?
                                        Visose. Nematau absoliučiai nei vieno pozityvaus dalyko iš Akropolio prie Vingio parko.

                                        Comment


                                          Parašė Milwaukee Rodyti pranešimą

                                          Tikriausiai, kad nugriove sita grazuoli ir statys parduotuves
                                          Lol. Tai jo jo būtent dėl šito ir liūdžiu, Einšteine. Tikrai ne dėl didesnio traffico ir kartojamų Ukmergės gatvės klaidų. Ir tikrai ne todėl kad geroje vietoje, kur būtų galima statyti gyvenamuosius arba adm. pastatus ir taip taisyti kvartalą, bus statomas didelis Akropolio garažas. Aišku ko čia liūdėt. Ir juk visai nesvarbu, kad ne piko metu nuo čia iki kito akropolio 10 minučių kelio.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X