Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nelaimingi atsitikimai ir incidentai aviacijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • ZYKLON-B
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Jeju Air black box data missing from crucial minutes before crash https://www.reuters.com/world/asia-p...sh-2025-01-11/

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Jeju Air black box data missing from crucial minutes before crash https://www.reuters.com/world/asia-p...sh-2025-01-11/
    SEOUL, Jan 11 (Reuters) - The two black boxes on the Boeing (BA.N), opens new tab jet involved in the worst aviation disaster on South Korean soil stopped recording about four minutes before the accident, the transport ministry said on Saturday.
    South Korean investigators previously said the flight data and cockpit voice recorders were key to finding out the cause of last month's crash that killed 179 people.
    It happened about four minutes after the pilot of the airliner operated by Jeju Air (089590.KS), opens new tab reported a bird strike.
    Authorities investigating the crash plan to analyse what caused the black boxes to stop recording, the ministry said in a statement.
    The voice recorder was initially analysed in South Korea, and, when data was found to be missing, sent to a U.S. National Transportation Safety Board laboratory, the ministry said.
    Two minutes before the pilots declared a Mayday emergency call, air traffic control gave caution for "bird activity".
    Sim Jai-dong, a former transport ministry accident investigator, said the discovery of the missing data from the budget airline's Boeing 737-800 jet's crucial final minutes was surprising and suggests all power, including backup, may have been cut, which is rare.
    The transport ministry said other data available would be used in the investigation and that it would ensure the probe is transparent and that information is shared with the victims' families.The investigation has also focused on the embankment the plane crashed into, which was designed to prop up a "localiser" system used to assist aircraft landing, including why it was built with such rigid material and so close to the end of the runway.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė RamasN Rodyti pranešimą
    Na labai įdomu. Pilotas buvo aiškiai pakartojęs komandą, kad turi sustot nekirtęs KTT, tai galimai dispečeris "stop" pasakė tiesiog apsidraudimui, bet reikia žiūrėt telemetrijos duomenis, ar tikrai nebandė per vėlai stabdyt. Vienas iš pilotų po video komentuoja, kad tam oro uoste atidarė naujus kirtimo takus ir iš inercijos gali blogai įvertint situaciją
    Jeigu teisingai matosi video, nes toks apgaulingas kampas, tai tas Embraer beveik visu korpusu pravažiavo markerį ties kuriuo turėjo sustoti. Dispečeris komandą STOP davė tada, kai priekis jau buvo ties markeriu, bet lėktuvas dar judėjo.

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Na labai įdomu. Pilotas buvo aiškiai pakartojęs komandą, kad turi sustot nekirtęs KTT, tai galimai dispečeris "stop" pasakė tiesiog apsidraudimui, bet reikia žiūrėt telemetrijos duomenis, ar tikrai nebandė per vėlai stabdyt. Vienas iš pilotų po video komentuoja, kad tam oro uoste atidarė naujus kirtimo takus ir iš inercijos gali blogai įvertint situaciją

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Penktadienį Los Andželo oro uoste vos ne vos išvengta tragedijos: privatus lėktuvas, kuriuo skrido Gonzagos universiteto „Bulldogs“ ekipa, vos nesusidūrė su reisiniu „Delta“ oro kompanijos lėktuvu. Gonzagos universiteto ekipoje 2014–2015 metais žaidė Domantas Sabonis, o sausio 18 dieną „Bulldogs“ klubas pagerbs D.Sabonį, iškeldamas jo marškinėlius į arenos palubes. Vaizdo įraše, kurį pateikė „Airline Videos Live“, matomas Gonzagos universiteto vyrų krepšinio komandos lėktuvas, važiuojantis į kairę, o jam liepiama sustoti ant kilimo-tūpimo take.
    https://www.lrytas.lt/sportas/krepsi...urimo-35863135

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Los Andželo oro uoste vos nesusidūrė du lėktuvai https://www.delfi.lt/news/daily/worl...uvai-120075626
    Click image for larger version

Name:	ab182bf8-ca11-48c1-b315-f48aaa91b8b5.jpg?noup&w=1200&h=711.jpg
Views:	1424
Size:	70,4 kB
ID:	2173855

    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Kaip visada įdomios Kęstučio Zagrecko įžvslgos:

    Komentuoti:


  • USA
    replied
    Lyg šiai dienai būtų negana: Al Jazeera Air Sports Club jet'as ir abu pilotai:
    https://www.instagram.com/p/DELTuOph...JzYWZjN2oyNTMz

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Azerbaidžano prezidento Alijevo žodžiai:
    https://www.moscowtimes.ru/2024/12/2...szemli-a151670

    https://charter97.org/ru/news/2024/12/29/624336/
    https://www.moscowtimes.ru/2024/12/2...szemli-a151670
    https://www.lrt.lt/naujienos/pasauly...tas-is-rusijos
    p.s. palieku šaltinių ekspertui Romas spręsti, kuris šaltinis tiksliau parašė be savo teksto suvartymo
    Gaila niekas iš Olandijos ar ES lyderių neturėjo drąsos kažką pan. pasakyti, kai panašiomis aplinkybėmis lėktuvas buvo numuštas Donbase.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Kažkas paskaičiavo jog pagal vaizdo įraše matomą atstumą tarp tako ir kalniuko, lėktuvo greitis smūgio metu buvo apie 300 km/h (kai kurie sako 200-300km/h). 737 leidimosi greitis dažniausiai būna mažesnis negu šito lėktuvo greitis smūgio metu, kai jau buvo progos sulėtėti. Normaliai nusileisti tokiu greičiu neturint stabdžių nėra jokių galimybių.

    Komentuoti:


  • Mantini
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Takas šiaip ten 2800m kas yra daugiau nei VNO 2515m
    Skelbia, kad dėl vykstančių stadybos darbų takas buvo sutrumpintas iki apie 2500m.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Azerbaidžano prezidento Alijevo žodžiai:
    https://www.moscowtimes.ru/2024/12/2...szemli-a151670
    Vienas iš dalykų, kurie mus nuliūdino ir nustebino, kad Rusijos oficialios struktūros pateikė versijas apie kažkokio dujų baliono sprogimą. Tai yra, tai atvirai parodė, kad Rusijos pusė nori tą klausimą nutildyti, ir tai, žinoma, niekam nedaro garbės“, – sakė jis.
    Alijevas pabrėžė, kad lėktuvas buvo numuštas ne tyčia, tačiau pripažįnti savo kaltę, operatyviai atsiprašyti draugiška šalimi laikomo Azerbaidžano ir atkreipė į tai visuomenės dėmesį – visa tai buvo priemonės ir žingsniai, kurių reikėjo imtis nedelsiant. „Deja, pirmas tris dienas iš Rusijos nieko negirdėjome, išskyrus kliedesines versijas“, – sakė šalies vadovas ir pridūrė, kad Baku reikalauja iš Maskvos „pripažinti kaltę, nubausti nusikaltėlius ir sumokėti kompensaciją“.
    https://charter97.org/ru/news/2024/12/29/624336/
    https://www.moscowtimes.ru/2024/12/2...szemli-a151670
    https://www.lrt.lt/naujienos/pasauly...tas-is-rusijos
    p.s. palieku šaltinių ekspertui Romas spręsti, kuris šaltinis tiksliau parašė be savo teksto suvartymo

    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Kad ne tame tako gale viskas nutiko. Kitame gale išties yra supilti kalniukai, į kuriuos ir atsitrenkė čiuožiantis lėktuvas.
    Bėda, kad jis trenkėsi į masyvią betoninę sienelę laikančią antenas, nežinau, kas konstruoja betonines sieneles tako gale, kurios net tanką sulaikytų.



    DažniausIai tos konstrukcijos (localizer) tiesiog įkasamos į žemę:


    Paskutinis taisė Ciurlionis; 2024.12.29, 18:21.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Kad ne tame tako gale viskas nutiko. Kitame gale išties yra supilti kalniukai, į kuriuos ir atsitrenkė čiuožiantis lėktuvas.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė tajus2 Rodyti pranešimą

    Neįtikėtinas oro uosto dizainas, ten tiesiog iš žemių supiltas barjeras gale tako (ir beje tik 150 m nuo asfalto, nors toliau iki artimiausių pastatų dar bent 500 m...
    Ten laikinai supilta turbūt, nes matosi vyksta tako ilginimo darbai.

    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20241229_103205_Maps.jpg
Views:	340
Size:	354,8 kB
ID:	2173550

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kaip vienai dienai per daug - katastrofa Korėjoje su 179 žuvusiais ir du incidentai, kurie pasibaigė santykinai sėkmingai

    Delfi.lt 2024.12.29
    Per lėktuvo katastrofą Pietų Korėjoje išgyveno du žmonės, rastos orlaivio juodosios dėžės
    https://www.delfi.lt/news/daily/worl...ezes-120075024

    15min.lt 2024.12.29
    Kanadoje leisdamasis užsidegė lėktuvas
    Kanadoje Halifakso oro uoste tūpdamas užsidegė keleivinis lėktuvas. Incidentas įvyko su „Air Canada“ laineriu, oro uostas buvo laikinai uždarytas, keleiviai evakuoti be sužeidimų, praneša „CBC News“.

    https://www.15min.lt/naujiena/aktual...vas-57-2367916
    Delfi.lt 2024.12.29
    Norvegijoje avariniu būdu leidosi keleivinis lėktuvas
    Norvegijos Sandefjordo Torpo oro uoste avariniu būdu leidosi skrydžių bendrovės „KLM Royal Dutch Airlines“ keleivinis lėktuvas „Boeing 737-800“. Nelaimės priežastis – hidraulinis gedimas. Laimei, per incidentą nė vienas iš 182 lėktuve buvusių žmonių nenukentėjo, skelbia SR. 305 Lėktuvas, kuris turėjo iš Oslo skristi į Amsterdamą, buvo nukreiptas į Sandefjordo oro uostą, esantį už 110 kilometrų į pietus nuo Oslo. Nors orlaivis ir sėkmingai nusileido, pasiekęs žemę tapo nekontroliuojamas ir nuvažiavo nuo nusileidimo tako – sustojo ant minkštos vejos.

    https://www.delfi.lt/news/world/norv...uvas-120075051

    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Parašė rmss Rodyti pranešimą

    Video atrodo, kad su reverse thrust, bet man keisčiau dėl neišleistų ratų, gi 737-800 turi "release by gravity".
    Turi ir jie puikiai užsifiksuoja.

    P.s. vakar dėl hidraikos problemų, vos pakilęs iš Oslo, leidosi kitame Torpo oro uoste KLM lėktuvas, nuslydo nuo tako.
    PH-BXM KLM Boeing 737-8K2 Flight KL1204 TORP Sandefjord Norway 28 DEC 2024

    Click image for larger version

Name:	FB_IMG_1735462722887.jpg
Views:	368
Size:	160,6 kB
ID:	2173505
    Paskutinis taisė Ciurlionis; 2024.12.29, 10:24.

    Komentuoti:


  • rmss
    replied
    Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą

    Metų galas tragiškas, pirmoji versija, kad leidžiantis susidūrė su paukščiais, nustojo veikti variklis nr. 2, prašė leidimo išeiti į antrą ratą, bet tada sustojo variklis nr. 1.

    Buvo priversti leistis čia ir dabar. Leidimasis be išskleistų ratų, nėra naujiena ir pilotai to mokosi, bet panašu, kad greitis buvo per didelis, bet be veikiančių variklių galimybių sumažinti jį nedaug.
    Video atrodo, kad su reverse thrust, bet man keisčiau dėl neišleistų ratų, gi 737-800 turi "release by gravity".

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    be užsparnių ir visiškai nesulėtinus - tikrai įdomus bandymas. jeigu antras variklis sugedo tik vėliau, tai po pirmo variklio gedimo turėjo būti pakurtas galinis generatoriukas - o nuo jo ir elektrinės hidraulinės pompos užsparniams ir važiuoklei

    Komentuoti:

Working...
X