Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Uostas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    2024-ieji Klaipėdos uostui: auganti krova, nauji rekordai ir didėjanti rinkos dalis

    Žymus krovos augimas, nauji rekordai statybinių medžiagų ir iškasenų bei konteinerių krovoje ir beveik ketvirtadalį rinkos tarp Baltijos šalių uostų užimanti Klaipėda – taip trumpai būtų galima apibūdinti 2024-uosius Klaipėdos uostui. Metus jis baigė perkrovęs 35,5 milijono tonų krovinių, fiksuodamas 8 procentų augimą ir užimdamas 39 proc. rinkos dalį tarp Baltijos šalių uostų.

    „Nepaisant geopolitinių iššūkių, Klaipėdos uostas išliko pirmuoju pasirinkimu Baltijos šalyse. Kol aplinkiniai uostai vis dar ieško būdų įveikti sunkumus, Klaipėda demonstruoja stabilų augimą. Šiuos rezultatus lemia tiek nestabdomos Uosto direkcijos investicijos į infrastruktūrą, tiek ryžtingi įmonių sprendimai modernizuoti įrangą, jų atkaklumas dirbant su klientais. Klaipėdos uosto krovos rezultatas – tai ne tik skaičius, bet ir patikimo bei inovatyvaus partnerio simbolis“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.<...>

    Comment


      Gal yra prasmės Rail Baltica atšakai iki Klaipėdos ?

      Comment


        Parašė RamasN Rodyti pranešimą
        Gal yra prasmės Rail Baltica atšakai iki Klaipėdos ?
        Rail Baltica II atšakos į Klaipėdą vizijos

        Comment


          Palpatine
          Kai lygini su prieš tai buvusiais metais, tai gauni tokį absurdą kaip "rekordiniai metai". Dabar palygink su 2021-ais metais. Klaipėda prarado liūto dalį Baltarusijos ir Rusijos krovinių, bendra krova yra smukusi palyginus su 2021-ais.

          Comment


            Parašė B.S. Rodyti pranešimą
            Palpatine
            Kai lygini su prieš tai buvusiais metais, tai gauni tokį absurdą kaip "rekordiniai metai". Dabar palygink su 2021-ais metais. Klaipėda prarado liūto dalį Baltarusijos ir Rusijos krovinių, bendra krova yra smukusi palyginus su 2021-ais.
            Taip sutinku, bet tuo pačiu po kritimo seka nemažas augimas tokiom sąlygom be belarusiškų krovinių, tai reiškia Klaipėda ne vien iš to gyvent gali.
            Vat pasižėk 2024 metus Latvijos uostuose, kritimas nuo 8 iki 20 procentų ir Klaipėda perkrovė daugiau už Rygą, Liepoją ir Ventspilį kartu sudėjus. Taip kad prognozės kol kas neblogos, ir numatyti plėtrą tikrai nėra blogas žingsnis, nes kitaip ir užtrigs Klaipėda, ištiks kokios Liepojos ateitis

            Comment


              Ar realu jūrų keltų linija Klaipėda–Gdanskas?

              „Kelionė keltu turėtų trukti iki keturių valandų. O paskui jau galima būtų vykti, kur nori, nes iki Varšuvos traukiniu – valanda, iki Berlyno – dar valanda ar pusantros. Tai būtų puikiausia jungtis su Vakarais ir kainodaros požiūriu tai būtų pigiau nei oro keliu. Kam gali nepatikti šita jungtis, nežinau. Ši mintis buvo paskleista dar 2009 m., kai tuometė Lenkijos susisiekimo viceministrė, viešėjusi Vilniuje, su džiaugsmu priėmė naujos jūrų transporto trasos idėją Klaipėda–Gdanskas. Kodėl viskas nutilo ir taip staiga baigėsi, atviras klausimas“, – anksčiau dienraščiui „Klaipėda“ kalbėjo R. Vaitiekūnas.

              Po to praėjo daugiau nei dešimtmetis. R. Vaitiekūnui labiausiai apmaudu, kad net neturima tam ambicijų. Viskas stringa, kai tik prasideda kalba apie finansavimą. Tiesa, per tą laiką buvo vienos norvegų kompanijos pasiūlymas išnuomoti du jūrų keltus, kurie galėtų kursuoti iš Klaipėdos į Gdanską. [...]Viena problemų – didesnis lankstas, kurį turėtų daryti keltai, aplenkdami Kaliningrado srities pakrantę, tai yra Rusijos Federacijos teritorinius vandenis.
              Straipsnis, tiesa, tiktai apie idėją.
              Jei pavyktų atidaryti naują jūrų keltų liniją Klaipėda–Gdanskas–Klaipėda, skirtą lengviesiems automobiliams ir keleiviams, turizmas Vakarų Lietuvoje itin atsigautų. Nors ši idėja puoselėjama jau daugiau nei dešimtmetį, kol kas ji neįgauna jokių realių formų.

              Comment


                Gal aš kažko nežinau, bet traukiniu nuo Gdansko iki Varšuvos 1 valanda? Iki Berlyno 2-2.5 valandos? Lenkai turi 500km/h traukinių?

                Comment


                  Akivaizdžiai ne, ir aš lygiai taip pat prie tos citatos sustojau svarstydamas ar ją čia etiška kelti, bet va bando parduoti viziją ir pasakė... Kokie ten wework, builder.ai, etc. irgi nesismulkino pristatinėdami.

                  Comment


                    Parašė bato_usai Rodyti pranešimą
                    Ar realu jūrų keltų linija Klaipėda–Gdanskas?
                    Keista, kad ji iki šiol neatsirado per 34 nepriklausomybės metus. Atrodo logiškiausias maršrutas ir tikrai taptų labai populiarus abiem kriptim. Tik va klausimas ar tos 3-4 val. yra realu?

                    Comment


                      PLQ–GDN skrydžių irgi nėra.

                      Comment


                        Parašė ttttt Rodyti pranešimą

                        Tik va klausimas ar tos 3-4 val. yra realu?
                        Chat GPT dar lanko aplink Kaliningradą turbūt nevertino.

                        Štai įsivaizduojamas keltų maršrutas tarp Klaipėdos ir Gdansko:
                        ????️ Įsivaizduojama kelionės trukmė jūros keltu: Klaipėda → Gdanskas
                        • Tiesioginis jūrinis atstumas: ~160 jūrmylių (apie 300 km)
                        • Įprastas keltų greitis:
                          • Greitasis keleivinis keltas: ~20–25 mazgai (37–46 km/h)
                          • Įprastas keltas (RoPax / krovininis): ~15–20 mazgų (28–37 km/h)
                        ⏱️ Apytikslė kelionės trukmė:
                        Greitasis keleivinis 25 ~6,5 val.
                        Standartinis keltas 20 ~8 val.
                        Lėtesnis RoPax 15 ~10,5 val.

                        ????️ Galimas maršrutas


                        Keltas galėtų:
                        • Išplaukti iš Klaipėdos uosto (Baltijos pr.)
                        • Plaukti pietų kryptimi palei Baltijos jūros krantą
                        • Įplaukti į Gdansko įlanką (Zatoka Gdańska) ties Helio pusiasaliu
                        • Prisišvartuoti Gdansko uoste (pvz., Nowy Port arba Westerplatte terminale)

                        ⚓ Palyginimas su esamais Baltijos jūros keltais
                        Klaipėda – Kylis (Kiel) ~270 jm ~21 val. (DFDS nurodo 20,5 - mano pastaba)
                        Klaipėda – Karlshamnas ~270 jm ~13 val.
                        Klaipėda – Gdanskas (įsivaizduojamas) ~160 jm 6,5–10,5 val.

                        ✅ Išvada


                        Jei būtų įrengtas tiesioginis jūrų keltas:
                        • Kelionė truktų apie 7–9 valandas, priklausomai nuo laivo tipo ir oro sąlygų.
                        • Galimos būtų tiek dieninės greitos kelionės, tiek naktiniai reisai su kajutėmis.


                        Jeigu nori, galiu sukurtą fiktyvų keltų tvarkaraštį tarp Klaipėdos ir Gdansko – pvz., kaip galėtų atrodyti savaitinis ar sezoninis maršrutas. Tik pasakyk!
                        -

                        Comment


                          Na kurgi, iki Kylio net tiesia linija atstumas gerokai didesnis nei rodo dirbtinis intelektas... Jeigu vadovautis Kylio maršrutu, kuriuo yra tekę naudotis, tai kelionė Klaipėda-Gdanskas galėtų trukti 5,5 val. Bet tikėtina, kad keltas savo dydžiu būtų mažesnis nei į Kylį (trumpesnis atstumas, mažiau fūrų, nereikia kajučių (arba bent jau mažiau nei Kylio maršrute), tad uostuose susisuktų greičiau, juolab ir Gdansko uostas ne taip giliai kaip Kylio, tad 4 val. gal ir visai realu, jeigu nevertinti Kaliningrado lanksto.

                          Principe tai 5-6 val. kelionė nuo iki skamba tikrai gerai - 8 val. ryto išplaukęs iš Klaipėdos, 14 val. jau būtum Gdanske. Klausimas tik ar reisas būtų rentabilus šaltuoju sezonu ir ar nėra rizikos saugumo atžvilgiu, kai ruskiai išdarinėja visokius dalykus Baltijos jūroje. Bet pati idėja skamba labai gerai, nes Klaipėda ir Gdanskas yra taip arti vienas kito, bet atskirti juodąja skyle.

                          Comment


                            Kas tokiu keltu KLP-Gdanskas plauktų? Sunkiajam transportui to nereikia, nes Gdanskas net nėra patogi kryptis tolesnėms kelionėms. Tai lieka lengvos ir "su dviračiais"..? Tiek čia to biznio iš šitų keleivių.

                            Comment


                              Principe tai taip - lengvosios, kemperiai ir dviračiai, gal kas pėsčiomis plauktų į Gdanską/Klaipėdą pasidaryt. Todėl ir klausimas, ar norėtų koks keltų operatorius veltis dėl sezoniniu maršruto. Visgi 5 valandų keltui neužtektų tik medinio lieptelio ir kapitono kaip Vilniuje - čia kur kas daugiau personalo/technikos reikalaujantis maršrutas.

                              Comment


                                Man rods geriau būtų Klaipėda-Świnoujście patogesniam susisiekimui su Vokietija

                                Comment

                                Working...
                                X