Tai turbūt vyksta nemažai, bet savivaldybė linkusi viešinti, kai jau žino, kad darys arba ne. Arba kai reikia paspausti centrinę valdžią. Visgi, beveik visi savivaldybės planai yra ir įgyvendinami, nelabai jie linkę paišyti kokias vizijas, kur nežino kaip padaryti. Tai, manau, ir čia užtruks, bet pradės darbus.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[KAU] Tramvajus Kaune
Collapse
X
-
Kiek teko girdėti iš panašių šaltinių, ne. Taip pat, teko girdėti, kad tokie prašymai centrinėje valdžioje neva būtų/bus rimtai svarstomi ir, tikėtina, tenkinami, tai turbūt paramos tikėtis tikrai galima. Žinoma, jos turbūt niekas neduoda, jei jos nėra prašoma, tai jeigu Kaunas prašys, labai tikėtina, kad ir gaus.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
O Vilniaus meras bent nueina įdomu?
- 3 patinka
Comment
-
Įdomus klausimas. Na, protingieji kurmiai - paskaičiuokime:Jei spėt kada statybos tai nenustebintų kokie 2035 m., ne anksčiau.
Buvo minėta, kad finansavimui bus bandoma pritraukti ES lėšas. Iš šios finansinės perspektyvos tai padaryti šansų jau nėra, o dėl sekančios terminai maždaug tokie:
- Jei derybos tarp ES šalių dėl 7 metų biudžeto vyks sparčiai ir sėkmingai, tikėtina jis bus patvirtintas 2027m gale/2028 m pradžioje;
- Pagal šiuo metu ES Komisijos pateiktus pasiūlymus biudžetui, kad gauti finansavimą, šalys turės paruošti Nacionalinius ir regioninius partnerystės planus. Tikėkimės, kad Lietuvos vyriausybė čia neužsivėlins ir paruoš tokį planą per metus-pusantrų, o naujai 2027m išrinkta savivaldybės taryba ir meras pasirūpins, kad jame būtų numatytas finansavimas tokio pobūdžio projektams. Turime jau 2029 m.;
- ES Komisija tikėkimės per daug nesikabinės ir 2030m. turėsime planą jau patvirtintą.
Tokiu atveju projektai pagal tą planą galės būti pradėti finansuoti ne anksčiau 2031 m.
Dabar apie patį projektą. Darom prielaidą, kad visos trasos ilgyje pavyks sutilpti į raudonąsias linijas ir nereikės išpirkti jokios papildomos žemės.
Projekto vystymo pradžia - ne anksčiau, nei ES Komisijai bus pateiktas Lietuvos nacionalinis ir regioninės partnerystės planas, nes niekas nesiims jokių veiksmų, jei nebus tikras, kad tikrai galima užsitikrinti finansavimą projektui.
Kažkodėl manau, kad projektas būtų ruošiamas PPP pagrindu su daliniu ES finansavimu visam scope: nuo projekto iki statybų ir pačių tramvajų tiekimo. Jei kam įdomu kodėl, apie tai galėsim padiskutuoti vėliau. PPP projektą paruošti kartu su CPVA ir suderinti vyriausybėje - ne mažiau nei dveji metai. Paraleliai vyktų spec. planavimas, PAV ir t.t.
Į konkursą išeiname 2031m., jei nieko nesustabdys tais pačiais metais vyksiantys savivaldybių rinkimai.Tokio mąsto konkursą pabaigti realu per du metus.
Turime 2033m. konkursą laimi rimtas (arba nelabai rimtas) tarptautinis konsorciumas į kurį įeina tramvajų ir jų elektrifikacijos ir signalizacijos sistemų gamintojas. Prasideda projektavimas. Jo trukmė - ne mažiau nei dveji metai.
Atrodytų kad anksčiausiai statybos gali prasidėti 2035 m., bet yra dar viena sąlyga - ES finansavimas turi būti įsisavintas iki 2037m. pabaigos, todėl konkurso laimėtojas greičiausiai kiek įmanoma paralelina darbus ir juos pradeda kokiais metais anksčiau
Maždaug taip...
Priminsiu viskas vyksta šiais terminais, jei nėra kliūčių nė viename etapePaskutinis taisė DKL; 2025.07.22, 17:06.
- 13 patinka
Comment
-
Deja, bet del nauju poreikiu ES (pagrinde, konkurencingumo didinimo ir gynybos islaidu) bei butinybes grazinti per COVID pasiskolintas lesas (tarp valstybiu nariu nera noro vel eiti i rinka ir pasiskolinti daugiau pinigu padengti skoloms, kaip kad daro valstybes su savo skolomis) yra numatomi karpimai kai kuriuose srityse, viena is labiausiai butent infrastruktura ir zalieji projektai miestuose, tad panasu sansas labai pigiai pasistatyti tramvajus miestuose yra prarastas, pagrinde del Lietuvos politiku trumparegiskumo. Vienintele viltis, ES bandymas surinkti daugiau "nuosavu lesu"- uzdedant papildomus mokescius tabakui, apmokestinant papildomu mokesciu didziausias imones ir kai kurias skaitmenines paslaugas.Tokiu atveju, valstybems nariams nereiktu siusti daugiau lesu i ES biudzeta, bet ir tokiems pasiulymams yra priesinimasi is valstybiu nariu, nes surinkti sie papildomi mokesciai neliktu ju biudzete, nors jos turetu juos administruoti.
- 3 patinka
Comment
-
Nelabai prie ko čia pasiskolinti COVID pinigai, ne skolintis bandysim. Galima gauti EU 75% tramvajaus finansavimą(ne paskolą), o likusius 25% ne taip ir sunku būtų ir patiems surinkti. Tai pačiai vyriausybei tie 60mln(25% nuo 240mln) nėra kosminiai pinigai kai tai didelės reikšmės projektas
- 5 patinka
Comment
-
TIME turėjo omenyje RRF lėšas kurioms ES jau yra pasiskolinusi ir pagal Komisijos pasiūlymą sekančiu planavimo laikotarpiu pradės atidavinėti skolas, o ne jas refinansuos. Bijau kad 75% finansavimas naujoje perspektyvoje jau bus sunkiai pasiekiamasNelabai prie ko čia pasiskolinti COVID pinigai, ne skolintis bandysim. Galima gauti EU 75% tramvajaus finansavimą(ne paskolą), o likusius 25% ne taip ir sunku būtų ir patiems surinkti.
- 1 patinka
Comment
-
Turejau omeny ES biudzeta (kol kas jis nepatvirtintas, tai gali keistis). Pagal pirmini plana, lesos, skirtos miestu infrastrukturai ir zaliesiems projektams bus stipriai mazinamos, bet kaip sakiau, dar gali keistis.Parašė CityBird Rodyti pranešimąNelabai prie ko čia pasiskolinti COVID pinigai, ne skolintis bandysim. Galima gauti EU 75% tramvajaus finansavimą(ne paskolą), o likusius 25% ne taip ir sunku būtų ir patiems surinkti. Tai pačiai vyriausybei tie 60mln(25% nuo 240mln) nėra kosminiai pinigai kai tai didelės reikšmės projektas
Comment
-
BūtentParašė DKL Rodyti pranešimą
TIME turėjo omenyje RRF lėšas kurioms ES jau yra pasiskolinusi ir pagal Komisijos pasiūlymą sekančiu planavimo laikotarpiu pradės atidavinėti skolas, o ne jas refinansuos. Bijau kad 75% finansavimas naujoje perspektyvoje jau bus sunkiai pasiekiamas
Comment
-
https://kauno.diena.lt/naujienos/kau...-ideja-1723243Kaunas vis dar tiki tramvajaus idėja
„Kaip tik šiuo metu Kaune iš miesto partnerio Torunės lankosi delegacija, jie turi patirtį, kaip naudojant ES fondų investavimą ir diegti naujas linijas savo mieste. Naudoja lenkiškus tramvajus, tad mūsų administracija su jais bendrauja, perima patirtį ir, manau, kad netolimoje ateityje patys galėsite pasidžiaugti“, – kalbėjo Kauno vicemeras Mantas Jurgutis.
„Mes galime galvoti apie tramvajaus linijos projektavimą ir įgyvendinimą kitame ES finansavimo periode. Pagrindinė problema – Europos Komisijos patvirtintos gairės ir taisyklės leidžia vystyti švarų, ekologišką transportą ir finansuoti projektus ES lėšomis, tačiau mūsų nacionalinė valdžia užsidėjo griežtesnius reikalavimus valstybės viduje. Tai mūsų tikslas – ateinančiame ES finansiniame periode padaryti taip, kad valstybė pati sau nesugriežtintų reikalavimų, kur galima naudoti ES struktūrinių fondų lėšas ir galėtumėme, kaip kiti užsienio miestai, pretenduoti į europinį finansavimą tokiai transporto rūšiai diegti Kaune“, – antrino kitas mero pavaduotojas Andrius Palionis.
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis pridūrė, kad kiti užsienio miestai taip pat nuo nulio vystė tramvajaus projektą ir dabar gali turėti modernų transportą, kuriam kartais net nereikia vairuotojų.
„Planuojant galimas trasas įvertinta esama gatvių infrastruktūra ir transporto srautai. Įrengus tramvajaus liniją sumažėtų bendra automobilių rida tinkle (iki 10,8 mln. km per metus). Tai lemtų metinių šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo Kauno transporte sumažėjimą 1,3 proc., energijos suvartojimo sumažėjimą 1,4 proc.“, – kaip tramvajus Kaune mažintų taršą, anksčiau yra kalbėjęs Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Skaičiuota, kad toks projektas galėtų kainuoti apie 240 mln. eurų.
- 7 patinka
Comment
-
Man tai juokingas tas “Kauno meras Visvaldas Matijošaitis pridūrė, kad kiti užsienio miestai taip pat nuo nulio vystė tramvajaus projektą.”
Atrodo, kad kituose miestuose tramvajus tiesiog išdygo ne nuo nulio… Kvailas įsitikinimas, kad tramvajų mums būtinai turėjo pastatyti sovietai, o patys to negalime padaryti.
- 9 patinka
Comment
-
Tai meras šiuo atveju kaip tik ir sako, kad pagal Lenkijos kai kurių miestų pavyzdžius galima tramvajų nuo 0 pasistatyti, nors kritikai sako, kad visokios Rygos tramvajų turi dėl to, kad caras nutiesė. Labai gerai, kad bandoma ir europinių pinigų tam ieškoti ir konsultuotis su jau įgyvendintų projektų vystytojais, ko Vilnius ar centrinė valdžia niekada net nebandė daryti.Parašė eigh Rodyti pranešimąMan tai juokingas tas “Kauno meras Visvaldas Matijošaitis pridūrė, kad kiti užsienio miestai taip pat nuo nulio vystė tramvajaus projektą.”
Atrodo, kad kituose miestuose tramvajus tiesiog išdygo ne nuo nulio… Kvailas įsitikinimas, kad tramvajų mums būtinai turėjo pastatyti sovietai, o patys to negalime padaryti.
- 24 patinka
Comment
-
Tai suprantu ką meras sako - ir labai gerai sako.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Tai meras šiuo atveju kaip tik ir sako, kad pagal Lenkijos kai kurių miestų pavyzdžius galima tramvajų nuo 0 pasistatyti, nors kritikai sako, kad visokios Rygos tramvajų turi dėl to, kad caras nutiesė. Labai gerai, kad bandoma ir europinių pinigų tam ieškoti ir konsultuotis su jau įgyvendintų projektų vystytojais, ko Vilnius ar centrinė valdžia niekada net nebandė daryti.
- 1 patinka
Comment
-
Nebent būtų ambicijos pradėti darbus skolintais pinigais, ir iš ES dengtis retrospektyviai. Tik komunikacija su ES turi prasidėti dabar su Susisiekimo ministerijos pagalba ir parama. Tad jei Matijošaitis pats nori nukirpti virvutę - judinti reikalus reikia būtent šia kryptimi.Parašė DKL Rodyti pranešimą
Atrodytų kad anksčiausiai statybos gali prasidėti 2035 m., bet yra dar viena sąlyga - ES finansavimas turi būti įsisavintas iki 2037m. pabaigos, todėl konkurso laimėtojas greičiausiai kiek įmanoma paralelina darbus ir juos pradeda kokiais metais anksčiau
Maždaug taip...
Priminsiu viskas vyksta šiais terminais, jei nėra kliūčių nė viename etapeAviate, navigate, communicate
Comment
-
Nieko ES nerinks atgal. Atspausdins pinigų ir tiek.Parašė CityBird Rodyti pranešimąNelabai prie ko čia pasiskolinti COVID pinigai, ne skolintis bandysim. Galima gauti EU 75% tramvajaus finansavimą(ne paskolą), o likusius 25% ne taip ir sunku būtų ir patiems surinkti. Tai pačiai vyriausybei tie 60mln(25% nuo 240mln) nėra kosminiai pinigai kai tai didelės reikšmės projektas
Iš ko tokia infliacija? Iš "pinigų spausdinimo".
Naujas tramvajus Kaune lygu darbo vietos tramvajų gamykloje Vakarų Europoje, tramvajų linijų projektuotojams Vakarų Europoje, elektros tinklų, pastocių elementų gamintojams Vakarų Europoje. Daug suinteresuotų. Manau Vakarų Europa pati padės šitam projektui. 60 mln nacionalinių lėšų, tarkim per 10 metų, pavežtų ir pats Kaunas prie tokio biudžeto augimo.
Be to:
Kauno miesto biudžetas 2024 m.- Patvirtintas dydis: 680,4 mln. eurų.
- Planuojamas dydis: 748,4 mln. eurų.
- 5 patinka
Comment
-
Tuot tarpu neranda 100tūkst. funikulieriaus remontui. Nusivylimas meru.Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
Nieko ES nerinks atgal. Atspausdins pinigų ir tiek.
Iš ko tokia infliacija? Iš "pinigų spausdinimo".
Naujas tramvajus Kaune lygu darbo vietos tramvajų gamykloje Vakarų Europoje, tramvajų linijų projektuotojams Vakarų Europoje, elektros tinklų, pastocių elementų gamintojams Vakarų Europoje. Daug suinteresuotų. Manau Vakarų Europa pati padės šitam projektui. 60 mln nacionalinių lėšų, tarkim per 10 metų, pavežtų ir pats Kaunas prie tokio biudžeto augimo.
Be to:
Kauno miesto biudžetas 2024 m.- Patvirtintas dydis: 680,4 mln. eurų.
- Planuojamas dydis: 748,4 mln. eurų.
- 3 patinka
Comment
-
Funikulierius ne mero. Nereikėjo parduoti/atiduoti/perleisti.Parašė karolis1993 Rodyti pranešimą
Tuot tarpu neranda 100tūkst. funikulieriaus remontui. Nusivylimas meru.
Comment
-
Miesto savivaldybės įmonės nuosavybė. Eina kalba tik apie remontą jo.Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
Funikulierius ne mero. Nereikėjo parduoti/atiduoti/perleisti.
Comment
-
Kaip direktorius sakė - nesutinka akcininkai investuoti.Parašė karolis1993 Rodyti pranešimą
Miesto savivaldybės įmonės nuosavybė. Eina kalba tik apie remontą jo.
38 fiziniai asmenys - gal painiojat su Aleksotu?
Informacija apie juridinį asmenį:Įmonės kodas 133724656 Įregistruotas 1993-06-21 Oficialus pavadinimas Uždaroji akcinė bendrovė "Kauno liftai" Registracijos adresas Kaunas, Taikos pr. 110, LT-51159 Teisinė forma Uždaroji akcinė bendrovė Teisinis statusas Teisinis statusas neįregistruotas Akcininkai Įmonės valdyme dalyvauja: - 1 Lietuvos įmonė - 38 Lietuvos piliečių
Comment
Comment