Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Naujos viešojo transporto rūšys Kaune

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Dvi valandas išmesi jei esi nelaimėlis priverstas dirbti opisėlyje stiklainėlyje. Jei dirbi iš namų tai neišmeti tų dviejų valandų. Jei darbas pramoniniuose priemiesčiuose tai gal dar ir trumpiau užtruks nei iš centro važiuot.
    o vaikai ir iš namų mokosi?

    Comment


      Parašė thomcius Rodyti pranešimą

      nes kol kas Lietuvoje nėra patogaus VT. Tarkim ir man yra tekę pasinaudoti Citybee nesulaukus autobuso.
      Kiek pamenu tyrimas buvo darytas Londone.

      Comment


        Parašė thomcius Rodyti pranešimą

        o vaikai ir iš namų mokosi?
        Mokykla nusimato savam kaime. Jei iki gimnazijinio amžiaus vietinė mokykla neišsipūs iš progimnazijos dydžio - gaus patys pavažinėt autobusu. Kas gyvenant centre irgi būtų tikėtina. Sakykim jau gyveni Paplaujoje, o vaikas pasitaiko tiksliukas ir įstoja į Licėjų.

        Tiesa, vieni kaimynai priešmokyklinėj vietą gavo tik kitam miesto gale. Bet čia kaip suprantu savivaldybė susimovė skirstydama vietas. Kiek teko girdėt, tokių atveju pasitaiko ir gyvenant centre kai gauni vietą tik bbžin kur.

        Comment


          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

          Pamenu buvo tyrimai, kad pavėžinėtojai ir trumpalaikė auto nuoma pagrinde atima VT keleivius.
          Panaikinus naktinius autobusus, kainos atžvilgiu tai pigiausias variantas. Netgi pigiau už važiavimą paspirtuku.

          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

          Mokykla nusimato savam kaime. Jei iki gimnazijinio amžiaus vietinė mokykla neišsipūs iš progimnazijos dydžio - gaus patys pavažinėt autobusu. Kas gyvenant centre irgi būtų tikėtina. Sakykim jau gyveni Paplaujoje, o vaikas pasitaiko tiksliukas ir įstoja į Licėjų.
          Kuo tai susiję su Kaunu?

          Comment


            Parašė Kitas Džiugas Rodyti pranešimą
            Kuo tai susiję su Kaunu?
            Taip pat kaip ir ankstesni klausimai

            Comment


              Parašė Elis Rodyti pranešimą

              Sveiki gyvi ir vėl!

              Pripažinsiu, kad dėl savo lėtumo ir užimtumo mano pažadai bandyti šią idėją "išnešti" į platesnę visuomenę liko iki šiol neišpildyti, bet šiandien tiesiog užpykau ant savęs ir visos Lietuvos urbanistinio ir transporto status quo (ačiū Benkunsko nusišnekėjimams apie Vilniaus tramvajų) ir nusprendžiau išbandyti savo laimę. Kaip mėgstu sakyti, geriau vėliau negu niekada, ypač matant, kad nuo 2021-ųjų tas status quo nepasikeitė. Nusprendžiau pataisyti ir upgrade'inti savo straipsnį ir kažkur jį nusiųsti, bet prieš kažką tokio darant, nusprendžiau paprašyti pagalbos iš turbūt vienintelės žmonių grupės Lietuvoje, kurioje tokios idėjos diskutuojamos.
              1. Kokias galimas geras idėjas ir pastebėjimus aš praleidau? Ką mano pasiūlymuose galima taisyti ir kur aš galimai nusišnekėjau? Visiems safe-for-work pasiūlymams ir idėjoms esu atviras
              2. Kur būtų geriausia nusiųsti tokį straipsnį? Kas Vyksta Kaune, Delfi Pilietis, lrytas (kad ir kaip nesinori į šiuos du siųsti tokį straipsnį, bet kiek žinau lrt.lt ir 15min nepriima random žmonių straipsnių)? Ar bandyti laimę ir siunčiant tiesiai Kauno Miesto Savivaldybei? Ar žinote dar kokių kontaktų/puslapių kurie tokį straipsnį galėtų išplatinti visuomenei?
              Štai mano paredaguotas straipsnis, kaip jau minėjau, feel free to fix it or yeet it out the window.

              Sutinku, kad subrendo laikas viešai diskutuoti bei stumti Kauno tramvajaus idėją ir bendrą darnaus miesto transporto viziją (mažinama priklausomybė nuo mašinų, naikinimas plačių "stroads" (pvz Karaliaus Mindaugo tipo GATVIKELIAI/ KELGATVĖS?), normalus KUN prijungiamas prie Railbaltica tinklo bei bendro VT ir t.t...)

              Tačiau panašu, kad kolkas tai apsiribojama pavienių forumo narių idėjų pilstymo savo echo chambers, kaip kad mano sukurtos temos:
              [KAU] Nemuno vagos bei infrastruktūros transformavimas centrinėje miesto dalyje
              [KAU] Tramvajus Kaune
              Rail Baltica atšaką į Kauno oro uostą

              Kad į šias diskusijas būtų atkreiptas savivaldybės dėmesys - tam reikia tinkamų kanalų bei kritinės masės

              Ką manote apie aktyvių piliečių subūrimą šiame forume ar už forumo ribų - brandesnių idėjų suformavimui bei aktyvesnei komunikacijai?

              Iš praeitų diskusijų panašu kad būtų nemažas palaikymas - kai kurie kiti šiose temose aktyvūs bei gerai informuoti forumo nariai būtų taccido (šio straipsnio autorius), VLR, Gator Tomas cozzamarra PoDV Konradas. Atleiskite jei ko nors nepaminėjau


              Comment


                Galbūt galėtų būti tokia seka:
                1. atsakyti (sau) kas aktualu, dėl ko reikėtų burtis – tik dėl Kauno tramvajaus, bendrai dėl judėjimo (organizavimo) mieste, o gal dar plačiau (architektūra, socialinė miesto politika etc)?
                2. Nuspręsti dėl juridinės organizacijos formos (VšĮ, asociacija, etc...), nario mokesčio, sprendimų priėmimo tvarkos (nariams balsuojat visais klausimais ar tik esminiais ir pan.).
                3. Iškelti pagrindines judėjimo Kaune problemas, jas publikuoti specialiai tam reikalui skirtame tinklalapyje.
                4. Toliau diskutuoti miestai.net forume gryninant idėjas, dalinantis patirtimi ir mokantis iš kitų (miestų),
                Į klausimus atsakyčiau taip:
                1. Pasisakyčiau už orginizavimąsi dėl darnaus judumo klausimų Kaune.
                2. Sunku numanyti, kiek būtų nusiteikusių prisidėti žmonių. Organizaciniai klausimai – bene nuobodžiausia ir neįdomiausia, bet neišvengiama dalis. Pirmu žingsniu didelių darbų nenudirbsi, tad, atsižvelgdamas į tokias aplinkybes, pasisakyčiau už neformalų susibūrimą pirmaisiais metais. Bandome ir žiūrime, kas iš to išeis, skaičiuojame, kiek entuziastų rasis.
                3. Jeigu neatsirastų tam daugiau laiko galintis skirti žmogus, galėčiau pasirūpinti elementariu tinklapiu (kokia TVS sistema, domenas ir tinklapio talpinimas).
                4. Pasisakau už tolimesnes diskusijas judumo klausimais miestai.net forume, be abejo, kartais susiburiant padiskutuoti kokiame alubary „gyvai“.

                Comment


                  Dar kelios padrikos mintys:
                  • alubarį reikėtų keisti į viešasias miesto erdves (esant geram orui, žinoma). Sakykime, sutariame, kad keletas organizacijos narių skaito pranešimus (tarkime, apie tramvajaus privalumus, apie judėjimo pėsčiomis naudą, apie auto/moto sporto infrastruktūrą mėgėjams t.t. ir pan.) Vienybės aikštėje, prie Soboro, Daukanto g. ir panašiose viešosiuose vietose miestiečių judėjimo piko metu. Atsirastų, kas susidomėtų, galbūt net įsitrauktų į diskusijas iš „šalies“, anksčiau ar vėliau būtų atkreiptas žiniasklaidos bei savivaldybės tarnautojų dėmesys – nauda organizacijai ir idėjų sklaidai. Pranešėjams būtų puiki nauda mokantis kalbėti viešai.
                  • į organizaciją reikėtų įtraukti ir automobilizmo entuziastus – priešingą nuomonę turinčių mintys visada naudingos, be to, nemaža dalis autofanų taip pat suinteresuoti gera (tik jiems skirta) infrastruktūra. Pavyzdys būtų primityvus – miestas, mažiau išleisdamas lėšų plačių gatvių asfaltavimui, galėtų dalį jų skirti auto/moto mėgėjų poreikiams (sakykime, kasmetiniai renginiai mieste, galbūt net speciali vieta/trasa mėgėjams ir t.t.).
                  Paskutinis taisė cozzamarra; 2023.04.14, 11:11.

                  Comment


                    Parašė cozzamarra Rodyti pranešimą
                    Galbūt galėtų būti tokia seka:
                    1. atsakyti (sau) kas aktualu, dėl ko reikėtų burtis – tik dėl Kauno tramvajaus, bendrai dėl judėjimo (organizavimo) mieste, o gal dar plačiau (architektūra, socialinė miesto politika etc)?
                    2. Nuspręsti dėl juridinės organizacijos formos (VšĮ, asociacija, etc...), nario mokesčio, sprendimų priėmimo tvarkos (nariams balsuojat visais klausimais ar tik esminiais ir pan.).
                    3. Iškelti pagrindines judėjimo Kaune problemas, jas publikuoti specialiai tam reikalui skirtame tinklalapyje.
                    4. Toliau diskutuoti miestai.net forume gryninant idėjas, dalinantis patirtimi ir mokantis iš kitų (miestų),
                    Į klausimus atsakyčiau taip:
                    1. Pasisakyčiau už orginizavimąsi dėl darnaus judumo klausimų Kaune.
                    2. Sunku numanyti, kiek būtų nusiteikusių prisidėti žmonių. Organizaciniai klausimai – bene nuobodžiausia ir neįdomiausia, bet neišvengiama dalis. Pirmu žingsniu didelių darbų nenudirbsi, tad, atsižvelgdamas į tokias aplinkybes, pasisakyčiau už neformalų susibūrimą pirmaisiais metais. Bandome ir žiūrime, kas iš to išeis, skaičiuojame, kiek entuziastų rasis.
                    3. Jeigu neatsirastų tam daugiau laiko galintis skirti žmogus, galėčiau pasirūpinti elementariu tinklapiu (kokia TVS sistema, domenas ir tinklapio talpinimas).
                    4. Pasisakau už tolimesnes diskusijas judumo klausimais miestai.net forume, be abejo, kartais susiburiant padiskutuoti kokiame alubary „gyvai“.
                    Aš sakyčiau, labai geras asociacijos pavyzdys yra Varšuvos Miasto jest Nasze.
                    https://miastojestnasze.org/

                    Labai įdomu pavartyti svetainę, pradedant nuo FAQ skilties, misija, baigiant jų informaciniais straipsniais ar pasiūlymais. Temų spektras platus, tiesiog nuostabu, kiek daug aspektų jie yra nagrinėję. Pvz. jie rašė apie paštomatų atnešamą žalą, smogą, medžių kirtimus, gyventojų įsitraukimą į miesto planavimą, sveikos aplinkos užtikrinimą, šunims draugiškas erdves, el. paspirtukų problemą, reklamų sukeliamą vizualinę taršą ir pan. Mano nuomone, būtent tokio tipo judėjimas galėtų egzistuoti. Štai Miasto jest Nasze programos aspektai:
                    Draugiškas miestas, erdvinis planavimas, darnus judumas, būsto politika, miestų revitalizacija, draugiškos miesto erdvės, žaluma mieste, švietimas ir vaikų priežiūra, verslumas ir darbas, kultūra ir paveldas, fizinė kultūra, prieiga prie gero ir įperkamo maisto, aplinkos apsauga, savivaldos atgaivinimas
                    https://miastojestnasze.org/mjn/misja/

                    Vieni ar kiti klausimai užkabina praktiškai visas miesto gyventojų grupes, leidžia įsitraukti didesniam kiekiui žmonių. Ko pasiūlyčiau vengti – tai labai ideologizuoto judėjimo apie kažkokį vieną konkretų klausimą ir ypač turint įsikandus kažkokį sprendimą, maždaug kaip „Vilniaus metro sąjūdis“.

                    Aišku, gal geriau pradžiai susikoncentruoti į vieną ar kelis aspektus (pvz. darnus judumas ir patrauklios miesto erdvės), bet tikrai ne į kažkokį vieną klausimą ar sprendimą.

                    Kažkada atradęs tą Varšuvos asociaciją buvau tikrai pozityviai nustebęs. Lietuva ir Lenkija turi nemažai panašumų, problemos irgi panašios, gal net galima Kaune sėst į traukinį ir nuvažiuot užmegzt kontakto su tais žmonėmis, paklausinėt.

                    Beje, lyg tai projektų skiltyje buvo tema apie Kauno upių krantines, kur vienas forumietis irgi siūlė burtis, populiarinti. Man atrodo jis nepažymėtas.
                    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                    Comment


                      Esu siūlęs Kauno metro prieš kažkiek metų, bet dabar suprantu, kodėl tokios idėjos išjuokiamos. Yra tas pokyčių baimės faktorius. Panašiai siūlomi visokie monorailai, ar net gondolos su lynais virš eismo juostų (ne šlaitams, o būtent virš gatvių važ. dalių). Tik, kad auto neerzinti.

                      Kas liečia tramvajų.
                      Bandyčiau rimtai apjungti su esamomis ir planuojamomis tarpmiestinio geležinkelio jungtimis.
                      Mažinti poreikį tarpmiestinį susisiekimą tarp svarbiausių miestų vystyti autobusais.

                      Kokią įsivaizduoju tobulą pirmą liniją.
                      Kauno tramvajų įsivaizduoju kaip dar vieną Rail Baltica atšaką, kuri priartintų geležinkelį prie miestiečių.
                      Trasa prasidėtų Karmėlavoje, ties oro uosto, eitų palei A6, toliau Kaune Savanorių pr., pasiektų Centrą (Laisvės alėjos sustojimą), kirstų Nemuną Vytauto Didžiojo tiltu, toliau eitų Veiverių g., Garliavą ir baigtųsi už Garliavos, Garliavai pritaikytai Rail Baltica stotelei (ar Rail Baltica atšakai, vedančiai į tą stotelę).

                      Veiverių g. ir Savanorių pr. gatvių viduryje būtų suformuotos BRT juostos, jomis eitų bėgiai. Autobusai taip pat turėtų pirmumą. Iš Muravos Centrą VT būtų galima pasiekti per 10-15 min, nestovint prie šviesoforų. Veiverių g. irgi panašiai. Tramvajus būtų greitasis nestotų visose stotelėse, o "lėtieji autobusai" stotų visose stotelėse, ir kur nestoja greitasis joms būtų suformuotos kišenės.

                      Kur įsivaizduoju hub'ą? Laisvės alėjos stotelė (E. Ožeškienės g.). Ten didžiausias srautų susikirtimas.
                      Tarp Kauno pilies ir Geležinkelio stoties tokia "svarbiausia vieta"

                      Kauno (Centrinė) geležinkelio stotis galėtų būti antras kandidatas, bet ten nėra tikrasis hub'as, labiau užkampis. Nebent vystyti miesto humanizavimo, patrauklumo gerinimo projektus Stoties rajone, padaryti jungtį tarp Gel. st. ir autobusų stoties dar patogesnį. Galbūt iškeldinti visą autobusų stotį, bet šiuo metu tai būtų gal net didesnė utopija nei tramvajus, bet ką gali žinoti.

                      Per tą mano pasiūlytą hub'ą pravesčiau antrą liniją, bet ji jau nesisietų su Rail Baltica.
                      Įsivaizduoju liniją, kuri kirstų pirmą mano pasiūlytą liniją kryžmai.
                      Galbūt tai būtų Raudondvaris-Centras (linija eitų Kęstučio ir Donelaičio g. A juostomis)-Žemieji Šančiai-Vaišvydava

                      Trečia linija panaudoti plačius prospektus (beje pats žodis prospektas labai stroad'inis ypač Kaune), tai apjungti Eigulius, Dainavą, Baršausko g. linija. Galbūt vystyti žiedinę liniją aplink Centrą.

                      Netgi suformuočiau naują tarpmiestinio susisiekimo geležinkelio stotį ten kur Urmo bazė Aš rimtai galvoju, kad ten nupieštas gel. stoties piešinys su UK karaliene Elžbieta II vaizduoja neblogą vietinės geležinkelio stoties vietą Plius vieta ir toliau būtų svarbus rajono prekybos hub'as.

                      Šiaurės rytinei miesto daliai būtų dvi alternatyvos traukiniu važiuot į Vilnių. Pavažiuot tramvajumi iki Karmėlavos ir iš ten nuo oro uosto važiuot greitu traukiniu į Vilnių. Dabartinė alternatyva, nebent Palemonas (retai kursuojantis 45 autobusas, dviračiu irgi gan lėtai važiuosis + vežimas traukiniu nėra patogus), arba Kauno geležinkelio stotis (labai nepatogu). Geriausia, patikimiausia ir grečiausia yra tiesioginis autobusas iš Kalniečių sustojimo (dar žinoma kaip Kauno kino teatras).
                      Greito geležinkelio atšaka į Urmo bazę

                      Nuo Kauno oro uosto stoties traukiniu taip pat būtų patogu pasiekti Rygą, Helsinkį ir Lietuvos pajūrį.

                      Varšuvos kryptis kaip ir aiški. Aleksoto ir Garliavos gyventojus taip pat priartinčiau prie linijos link Marijampolės, Varšuvos, Berlyno
                      Paskutinis taisė PoDV; 2023.04.15, 13:12.

                      Comment


                        Socialdemokrato G. Palucko teigimu, būtų prasminga įrengti gondolas užuot statyti sudėtingus tiltus pėstiesiems. Jis sako, kad dėl naujų funikulierių įrengimo mąstoma ir Vilniuje, ir Kaune.
                        https://kauno.diena.lt/naujienos/kau...sportu-1122906

                        Kur čia Kaune mąstoma?

                        Comment


                          Pardavinėti tokias idėjas yra pigu, o įgyvendinti tinkamą masinį greitąjį transportą - brangu.

                          Comment


                            Kaune svarstoma apie greituosius autobusus arba tramvajus

                            Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/m/id/verslas/fi..._medium=copied

                            Comment


                              Planuojama, kad viena iš numatomų naujos viešojo transporto priemonės linijų jungtų Šilainius ir Šančius, kita – Raudondvario plentą, Vilijampolę, Kauno klinikas ir prie Pramonės prospekto esantį pramoninį rajoną, trečia – Eigulius, Dainavą, pramoninį ir stoties rajonus bei Aleksotą.
                              Aš tik galvoju kiek tas darnaus judumo planas yra praktinis, o kiek teorinis. Žemėlapis prašosi šios krypties, bet praktikoje dabar šia trasa kartą per valandą kursuoja 41 autobusas. Suprantu, kad, ypač tramvajaus atveju, atsirastų persėdimai ir t. t., bet ar tikrai to užtektų, kad periferinis maršrutas virstų vienu iš pagrindinių? Juk panašiu maršrutu kursavo ir 17G maršrutas, kuris buvo panaikintas po kelerių metų. Kiek esu patyręs gyvendamas Kaune, pagrindiniai traukos taškai išsidėstę labiau šiaurės rytų/šiaurės vakarų - pietryčių, pietvakarių kryptimis, o ne rytai-vakarai ašyje. Juk dabartinių srautų susikirtimo taškas yra centras, o ne Klinikos ar Taikos pr.

                              Ir dargi - kiek aktualus tramvajaus maršrutas Taikos pr. gale, kas iš esmės yra no man's land? Ar pagrindinė arterija Šiaurės pr., kur vienoje gatvės pusėje yra sunkiai pasiekiami daugiabučiai, o kitoje - garažai ir automobilių plovyklos? Kodėl arterija negali būti tankiai apgyvendinta Lukšio g.? Arba kodėl Eigulių-Aleksoto maršrutas visiškai neliečia centro? Išties planas atrodo kaip tiesiog nubrėžtas pagal platesnes miesto gatves, o ne realius poreikius.

                              Galite atsišviežinti žinias čia: https://www.kaunas.lt/wp-content/upl...smu-planas.pdf (8 psl.)
                              Paskutinis taisė eigh; 2023.12.18, 23:15.

                              Comment

                              Working...
                              X